Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-01, 18:00   #361

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Synd på DD, hade 5,6 - 11 ( 10 kr )
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 18:01   #362

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7695
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Problemet är inte oddsets nivå. Utan att oddset inte går att förutsäga ens 30 sekunder före start i de flesta lopp. "Alla" väntar in i det sista. Om man inte har ett tillräckligt exakt odds så finns det ju inget att jämföra den taxerade vinstchansen med!

Jag skulle vilja påstå att oddsen ändras mycket även när det är V75. Det gäller även på ett miljonomsättningsspel som DD.
Visst. Men nu reagerade jag på det gravt felaktiga påståendet att ett odds var ospelbart pga att ett annat bolag gav ett högre odds.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 19:34   #363

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag visste inte att Örjan är den som bäst känner till formen på hästarna du tränar, men då vet jag läget.
Men stor gigantisk suck. Du frågade om formen räckte för att slå en viss häst, och den hästen har jag inte bättre info på än du. Det jag kan göra är att uttala mig om min egen häst. Det var ett försök till att vara lite rolig/ironisk. Det var Örjan som körde den aktuella hästen du frågade om.
Vet inte om jag sa det här, men har sagt att han ska vara ungefär som i Walter Lundbergs förra året, och det stämde rätt bra. Sen är det ju upp till er som spelar att avgöra vilka som är bäst att spela på. Fantastiskt att man kan få så mkt info och ändå inte vara nöjd.

Men kan meddela att jag skodde honom idag, 18*6 fram och 16*6 bak. Hans avföring har sett normal ut och han har ätit tillfredställande. Spänsten är ungefär som vanligt dagen efter start, det negativa är att det kom en del knott idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+20), Melander (+5), Moonfala (+5), rrylander (+5), abstruse (+1)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 23:32   #364

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Men stor gigantisk suck. Du frågade om formen räckte för att slå en viss häst, och den hästen har jag inte bättre info på än du. Det jag kan göra är att uttala mig om min egen häst. Det var ett försök till att vara lite rolig/ironisk. Det var Örjan som körde den aktuella hästen du frågade om.
Vet inte om jag sa det här, men har sagt att han ska vara ungefär som i Walter Lundbergs förra året, och det stämde rätt bra. Sen är det ju upp till er som spelar att avgöra vilka som är bäst att spela på. Fantastiskt att man kan få så mkt info och ändå inte vara nöjd.

Men kan meddela att jag skodde honom idag, 18*6 fram och 16*6 bak. Hans avföring har sett normal ut och han har ätit tillfredställande. Spänsten är ungefär som vanligt dagen efter start, det negativa är att det kom en del knott idag.
GOLDEN!

Och exakt av den anledning du nämner så är det mestadels objektiv info som man som spelare är intresserad av från tränarna. De flesta tränare har inte som bästa gren att bedöma chansen mot motståndarnas hästar.

Viss subjektiv info är såklart intressant. T ex hur du uppfattar hästens form jämfört med hur den varit inför tidigare starter. osv osv.

Oskar, fortsätt EXAKT som du gör idag. Din kommentar står bra även utan den ironiska klangen.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 23:58   #365

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Stor eloge till Oskar för att du uttalar dig rakt och ärligt här. GRATTIS till den fina körningen och vinsten!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-02, 09:13   #366

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nätbolagen betalade mellan 5 och 5,75 fast v odds på Usain Henna dessutom så vinnaroddset hos statliga spelmonopolet var ju helt ospelbart. Jag hade tänkt lira men avstod till sådant odds. Det är ju sådan hög omsättning dessutom dessa dagar att man redan några minuter innan hyfsat kan se var oddset kommer hamna. Annars är ju vinnarspel hos ATG ofta rena lottot då det kan ändras enormt trots att spelen läggs på en spelvärdesanalys 30 sekunder innan start.
Usain Henna borde varit favorit på streckspelet när skorna åker av.
Gammal 2016-05-02, 10:06   #367

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg

Och jag svarade dig med ironi och tog för givet att du skulle förstå det med tanke på ditt första svar.

Jag har inte bett dig att avgöra vilken/vilka hästar jag ska spela på, men eftersom Örjans häst var favorit och stod 40 m framför, så undrade jag helt enkelt om du trodde att formen skulle räcka för att ta två tillägg på den barfota. Och om du trodde att formen med skor skulle göra det så mycket svårare för din häst i nuvarande form att nå fram. Det var en väldigt bra fråga eftersom du var osäker på banan och formen inte är på topp ännu. Grejen är den att du säger att du vill ge ett tränarperspektiv på travsporten/spelet. Nog om detta, jag ska inte besvära dig med ytterligare frågor om vad du tror framöver. Det handlar nämligen alltid om vad man tror i trav, vet gör man först efter att loppen gått i mål. Ha det gott!

Senast redigerad av Shooter den 2016-05-02 klockan 10:11.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td