Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-30, 23:30   #346

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
1000 spänn för att försena starten - lopp och spelavgörande.
15 gånger så mycket för yvig drivning - inte speciellt lopp och spelavgörande.

Rimligt?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-30, 23:50   #347

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
1000 spänn för att försena starten - lopp och spelavgörande.
15 gånger så mycket för yvig drivning - inte speciellt lopp och spelavgörande.

Rimligt?
Att Peter Untersteiner får behålla fjärdeplatsen (150 000:-) är väl det som är mest orimligt ändå.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 00:01   #348

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5003
Standard

Det är alltid roligt att efteranalysera skojiga omgångar. V75 och V5 blev helt olika spelmässigt för mig; jag hade 6 streck i olympia på V75 men låste på Your Highness och Mosaique på V5...
Usain Henna rankade jag ner till 8:e efter att Eskil skrek ut att Oskar låg väldigt lågt angående chanserna i lajven. Stort misstag av mig.
Miracle lätt att singla, roses glory i ett 2-hästarslås, Global republic i ett 3-hästars.
NTNS u-häst i nästan helgaddat lopp. Ymer Brick hade jag inte fått med ens på helgardering (pga kusk).
Totalt sett är jag nöjd med de tungt streckade som jag lämnade utanför och att låsen satt. Sjukt rolig omgång även i efterhand, även om resultatet kunde blivit mycket bättre!

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Kul omgång men som vanligt hopplöst svårt att vara rätt på det hela vägen. Kom inte in på sidan vid inlämning tyvärr. Var spännande i fyra avd. iaf. då Ymer Brick fanns med som B-häst och, spik på Usain och Le Miracle var ensam A. Men sen undervärderade jag jag Roses Glory som blev B-häst med 7-8 som A. Och värre blev det när Mosaique inte levererade som jag hoppats. Synd att det inte fick överta, hade varit kul att se. Satt sen med alla i sista, kunde ju varit rätt spännande när 7 och 11 var med på fotot. Men rankade för dåligt i avd. 5-6 slutänden.

Grattis Oskar, Usain var grym!

Lär väl också varit sista gången man kunde "fynda" Le Miracle.

Fattar inte heller hur Ymer Brick kunde vara så oerhört borttappad. Ingen vidare kusk men det var ju å andra sidan bara Örjan som var det.

Det är väl också dags uppvärdera Berglund på Travnet. Känns som han överlägsen betaltjänsterna?

Åby är tveklöst den roligaste banan.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 00:17   #349

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Stort grattis Oskar!!! Jäklar så bra Henna var idag! Och sedan är det ju alltid kul när grinollens favvisar torskar.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 06:59   #350

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

[QUOTE=hammmmmar;488562]Precis som vanligt, går precis mot dina spikar! Tackar! [/QUOTE

Man behöver inte va elak,man spikar vad man vill alla kan inte ha en bra dag jämt.
Gammal 2016-05-01, 07:02   #351

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Oskar låg lågt i lajven inget som travfolket brydde sig om

Bara att gratta Oskar som ställt i ordning hästen, kommer aldrig mer få ett superodds på den hästen.
Gammal 2016-05-01, 09:34   #352

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Det var ingen som frågade i liven. De måste ha haft för mycket att göra för att fråga en av dagens mest streckade hästar med tveksam form.
Kändes kanon i värmningen, tittade efter någon, jag menar, matteus var där, Åsa och Lennart skulle ha nåt på stallbacken. Men nej, ingen frågade.
Nu verkar ju spelarna varit med iaf. Kan inte vara vanligt med så stor skillnad på % och odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), TungPung (+3)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 10:33   #353

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Vad var frågan? Lusläser ju inte detta forum, sen kommer det upp så konstigt oxå på flera olika sidor.
Frågan var: "Om du kan köra barfota i morgon, tror du då att formen räcker till för att ta ner Västerbo Arthur? Om det blir nödvändigt med skor, är det då fördel Örjans uppsittning?"

Men det spelar ju ingen roll nu. V75 är över och lagd till handlingarna. Nästa fokus är V86 på onsdag. Grattis till vinsten Oskar!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 12:47   #354

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Det var ingen som frågade i liven. De måste ha haft för mycket att göra för att fråga en av dagens mest streckade hästar med tveksam form.
Kändes kanon i värmningen, tittade efter någon, jag menar, matteus var där, Åsa och Lennart skulle ha nåt på stallbacken. Men nej, ingen frågade.
Nu verkar ju spelarna varit med iaf. Kan inte vara vanligt med så stor skillnad på % och odds.
Ett tecken på att spelarna var med på positiva värmningen är att Usain Henna gick från att vara 2a-handare på V75 till att bli knapp favorit på V5. ( Ca 25% på V5-spelet )

På de sista 25 miljonerna var det över 25% i V75% jämfört med knappa 20% fram till 15:56.

Men jo, det var stor skillnad på Vinnarspelet och streckspelen. 34% av Vinnarspelet låg på Usain Henna. De sena spelarna hade överlägset bäst koll.

Om vinnarspelarna hade spelat som V75%en blev, 20.65%, så hade vinnaroddset blivit hela 3.87.

Själv hittade jag fram till spik på Usain Henna & Le Miracle men missar på Ymer Brick & Your Higness istället.
Gammal 2016-05-01, 14:07   #355

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Frågan var: "Om du kan köra barfota i morgon, tror du då att formen räcker till för att ta ner Västerbo Arthur? Om det blir nödvändigt med skor, är det då fördel Örjans uppsittning?"

Men det spelar ju ingen roll nu. V75 är över och lagd till handlingarna. Nästa fokus är V86 på onsdag. Grattis till vinsten Oskar!
Jaha, men det visste jag ju inte, jag tränar inte den andra hästen. Det visste ju inte ens tränaren. Du får väl kolla med Örjan, han kommer i mål nu snart tror jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1), Shizznit (+1), Oscar (+5), Moonfala (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 14:29   #356

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ett tecken på att spelarna var med på positiva värmningen är att Usain Henna gick från att vara 2a-handare på V75 till att bli knapp favorit på V5. ( Ca 25% på V5-spelet )

På de sista 25 miljonerna var det över 25% i V75% jämfört med knappa 20% fram till 15:56.

Men jo, det var stor skillnad på Vinnarspelet och streckspelen. 34% av Vinnarspelet låg på Usain Henna. De sena spelarna hade överlägset bäst koll.

Om vinnarspelarna hade spelat som V75%en blev, 20.65%, så hade vinnaroddset blivit hela 3.87.

Själv hittade jag fram till spik på Usain Henna & Le Miracle men missar på Ymer Brick & Your Higness istället.
Nätbolagen betalade mellan 5 och 5,75 fast v odds på Usain Henna dessutom så vinnaroddset hos statliga spelmonopolet var ju helt ospelbart. Jag hade tänkt lira men avstod till sådant odds. Det är ju sådan hög omsättning dessutom dessa dagar att man redan några minuter innan hyfsat kan se var oddset kommer hamna. Annars är ju vinnarspel hos ATG ofta rena lottot då det kan ändras enormt trots att spelen läggs på en spelvärdesanalys 30 sekunder innan start.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 14:56   #357

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Jaha, men det visste jag ju inte, jag tränar inte den andra hästen. Det visste ju inte ens tränaren. Du får väl kolla med Örjan, han kommer i mål nu snart tror jag.
Jag visste inte att Örjan är den som bäst känner till formen på hästarna du tränar, men då vet jag läget.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 16:03   #358

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7695
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nätbolagen betalade mellan 5 och 5,75 fast v odds på Usain Henna dessutom så vinnaroddset hos statliga spelmonopolet var ju helt ospelbart. Jag hade tänkt lira men avstod till sådant odds. Det är ju sådan hög omsättning dessutom dessa dagar att man redan några minuter innan hyfsat kan se var oddset kommer hamna. Annars är ju vinnarspel hos ATG ofta rena lottot då det kan ändras enormt trots att spelen läggs på en spelvärdesanalys 30 sekunder innan start.
Om oddset är spelbart eller inte beror på hur man taxerar vinstchansen. Inte vad andra bolag eventuellt ger för odds.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-01, 16:40   #359

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Om oddset är spelbart eller inte beror på hur man taxerar vinstchansen. Inte vad andra bolag eventuellt ger för odds.
Problemet är inte oddsets nivå. Utan att oddset inte går att förutsäga ens 30 sekunder före start i de flesta lopp. "Alla" väntar in i det sista. Om man inte har ett tillräckligt exakt odds så finns det ju inget att jämföra den taxerade vinstchansen med!

Jag skulle vilja påstå att oddsen ändras mycket även när det är V75. Det gäller även på ett miljonomsättningsspel som DD.
Gammal 2016-05-01, 17:18   #360

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Absolut. Jag bedömde inte drygt 2 ggr som spelvärt och avstod därför.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td