|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-04-24, 12:37 | #1 |
V75 Åby 30 april (jackpot)
Åby för hela slanten kommande helg. V75 med jackpot bara en av godbitarna. Fredagskvällen med uttagningar till kungapokalen och drottningpokalen är sportsligt ännu mer intressant. Sedan är det ju på lördagen också ramlopp till V75 som inte går av för hackor. Det spelmässiga fokuset kommer ändå ligga på de sju V75 loppen på lördagen så klart med jackpot i sjurättspoolen och påfyllda lönekonton under veckan för många spelare.
Startlistorna till fredagen kommer först i morgon måndag. En snabb titt på lördagens lopp. Klass 2 Väldigt svårt att skrika ut vinnare här när man ser vad som är anmält. Några för mig okända utländska hästar bl a som startar. Det verkar dock vara ett klass 2 försök av yppersta klass. Le Miracle, Hawk Cliff och Route Sixty Six bara tre av alla fina hästar i detta loppet. Spelmässigt ser det vanskligt ut. Klass 1 Även detta lopp av yppersta klass och spelvänligt. Vilken skillnad mot skräpomgången spelmässigt i Norrland igår. Tyvärr även här några okända utländska hästar som är svåra att bedöma. Enge Lincoln grovt störd till galopp näst senast första barfota. Vinst senast med skor. Intressant om skoryck. Hope Bo har Veijo fått ordning på. Moni to Spare fin rad. Sanslöst fint intryck på Scarlets Miracel senast i årsdebuten i rygg på megastjärnan Heavy Sound. Ingen sådan häst med här. Grymt lopp. Bronsdivisionen Fin bronsdivision där nog Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir blir berättigad favorit efter den enorma prestationen i onsdags. Silverdivisionen Flera norska hästar här med. Det är väl bara att hamra in spiken på Veijos nya superhäst Fridericos om bra spår. 1640m ska ju dessutom vara jätteplus för den. Får vi se den springa 09 tiden redan nu på lördag ? Olympiatravet Spårlottningen blir troligen helt avgörande. Två av världens bästa hästar är med i BBS Sugarlight och Mosaique Face och den av dom som får bästa spåret känns också som den mest troliga vinnaren. Gissar att det blir barfota runt om för första gången i år på On Track Piraten och det är ett jätteplus. Sen ska det bli mycket intressant att se Stenströmers fd supersto mot världseliten. Femårsloppet för ston Flera jag inte har koll på. Ser spontant inte helt lättlöst ut. Vad är statusen t ex på Evin Boko ? Olympiastayern Min gyllene regel säger att de mest spelvärda finns på startvolten när där finns bra hästar. Nu är det dessutom open stretch. Favoriterna blir kanske igen dom där bak. Usain Henna kommer nog Oscar ställa i ordning till detta lopp. Lördagsloppet Ingen superklass. Edgar Flevo som gästar Åby låter på namnet intressant men ingen koll på den i nuläget. Tesio favorit ? Får kolla övriga lopp senare. Kallblodsloppet ser enormt intressant ut. Mil bättre än det som Umeå hade på V75 igår men det kommer nog inte med på V75. Treårseliten är också ett mycket mycket fint lopp. Lycka till nu i jakten på jackpotmiljonerna................ |
|
2016-04-24, 13:55 | #2 |
Nu går startskottet för v75 det bästa vi har sett i år på åby och övriga v75 tävlingar.
2016-04-24, 19:14 | #3 |
Piraten på os torskar inte detta. Gick ett grymt snabbjobb nu i helgen och kommer med toppform.
|
|
2016-04-24, 19:31 | #4 |
Undrar om Usain Henna satsar på att gå ut i Örebro Intn'l brukar ju vara bra start vecka vecka
|
|
2016-04-24, 19:32 | #5 | |
Citat:
Blir det inte helt för jävligt tempo så hinner han inte ifatt BBS oavsett. OTP känns inte som en vinnare för mig iaf. |
||
2016-04-24, 19:46 | #6 |
Kan Your Highness komma före i starten vinna på os? Sauveuret får vi på lördag
|
|
2016-04-24, 19:53 | #7 |
|
|
2016-04-24, 20:12 | #8 |
Enligt en intervju på Spelvärde inför starten senast, så är det viktigaste loppet Harper Hanovers och till det krävdes minst 2000 till startpoäng för att eventuellt komma med. Så om den planen kvarstår så gäller bästa placering och pengar in.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5) |
|
2016-04-24, 21:21 | #9 |
Varför så många utlänska hästar i startlistorna? Ser ju ut som unionskampen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
2016-04-24, 21:34 | #10 |
Hoppas vår sharpsvän Oscar kommer med nån info, hälsning till Oscar
benny28hbg (+5) |
|
2016-04-24, 21:42 | #11 | |
Citat:
Sen är väl en annan anledning att alla lopp denna lördag är öppna för utländska hästar. Rätta mig om jag har fel. |
||
2016-04-24, 22:17 | #12 | |
Citat:
Det som känns konstigt, även lägre klasser har massa hästar som normalt inte får starta. Det är ju inte bara nordiska ekipage heller. |
||
2016-04-24, 23:12 | #13 | |
Citat:
För övrigt är det är rätt många svenskar som deltar i jackpottomgångarna också, men som aldrig "bidrar" till dem.
2016-04-25, 07:52 | #14 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2016-04-25, 10:15 | #15 |
1 Caprino B.R. kan få rygg på Claes förmodade favorit, King Sir Kir?
En häst jag såg i ett norskt lopp på lajven, då den mötte Support Justice. Satt fast och såg heltaggad ut. (Varför valde kusken inte rygg på S.J., istället för rygg ledaren in i sista sväng? Tror nästan Caprino kunnat utmana klasshästen...) Sedan kom Caprino ut på Lunden och jag streckade. Åt in duktigt den gången på Steen Juuls stallstjärna Tycoon Conway Hall till slut. Bike, open stretch och slut? Vid rätt dag, så vädrar jag norsk skräll i avd 1. |
|
2016-04-25, 11:13 | #16 | |
Citat:
Kanske behöver ett lopp dock då det blev galopp i årsdebuten? Har inte orkat kolla om han "fick" det loppet, eller om det var över tidigt. Har för mig hästen öppnar ganska visset och jag skulle inte bli förvånad om det blir 3:e inner här. För övrigt tror jag att Global Republic och Furious Francis tar en längd på King Sir Kir och sen är väl frågan om Takter släpper till Goop eller ej. Gissningen: Goop i spets, Takter i vinnarhålet och Claes i dödens Mycket bra spurt av Protector senast, men nog såg det lite bättre ut än vad det var efter invändig resa och lucka invändigt där PU kunde köra rakt fram
2016-04-25, 13:34 | #17 |
Furious Francis som han såg ut sist. Björn löser det via stretchen.
|
|
2016-04-25, 16:34 | #18 |
V75-1
2 KING SIR KIR ÄR ETT SPIKFÖRSLAG. KRYDDAR MED EN ROLIG BEDÖVARE I 10 PAPPARAZZI M. PETER U & BJÖRN HAMNAR I RESERVRUTAN TROTS BRA LOPP SENAST. V75-2 3 ENGE LINCOLN VANN MED SKOR SENAST. NU BARFOTA RUNT OM! CHANSSPIK? 7 MONI TO SPARE ÄR AV RÄTT SORT OCH 8 GUCCI DEGATO ÄR SPEEDIG. 10 BO HOPE KOMMER MED TVÅ IMPONERANDE SEGRAR OCH SKA TAS PÅ ALLVAR. 11 YMER BRICK GICK BRA SENAST OCH VAR ETT STALLSKRIK. CHANSAR BORT 4 STANDBY YOU. FELVAL? V75-3 10 QUALIS TALIS FÅR TIPSNICKEN. PREPARÉ SENAST. SE UPP! 15 GO GREEN PELLINI GICK BRA SOM TVÅA PÅ JÄGERSRO OCH KAN TA RYGG PÅ 14 USAIN HENNA UNDER SLUTVARVET. V75-4 KLASS II BRUKAR DET SKRÄLLA. 10 HAWK CLIFF GRYM SENAST. BAKSPÅR NU.TAR ALLA TOLV OCH HOPPAS PÅ SKRÄLL. V75-5 4 ROSES GLORY. UTMANADE VINNAREN SENAST PÅ V75 TROTS ETT ÅTTONDESPÅR. SPIK! V75-6 2 BBS SUGARLIGHT BLIR SVÅRSLAGEN FRÅN SPETS. 1 ON TRACK PIRATEN LÄR NOG SLÄPPA DÅ OP FINNS. BEDÖVAREN I LOPPET ÄR 7 SPARTAN KRONOS. NI KOMMER VÄL IHÅG COPPER BEECH SOM VANN ?? V75-7 LÅSER LOPPET MED 2 EVENS FIRST BOY , SOM FICK ETT STYGGT LOPP SENAST OCH 10 FREDERICUS. SYSTEMFÖRSLAG (INLÄMNAT) 2,10 (5,4) 3,7,8,10,11 (12,2) 9,10,14,15 (6,3) ALLA TOLV (3,10) 4 ROSES GLORY (3,1) 2,7 (1,8) 2,10 (11,5) 1920 RADER P.S TT NÄMNDE 9 LE MIRACLE & 1 ON TRACK PIRATEN SOM TIDIGA DRAG I PODCAST Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+5) Senast redigerad av spalato den 2016-04-26 klockan 22:23. |
|
2016-04-26, 08:43 | #19 | |
Citat:
2016-04-26, 13:04 | #21 |
Jag som trodde det var "spår 8-sjukan" men det verkar som att de hade en anledning: http://www.travronden.se/nyheter/spe...iatravet-89513
|
|
2016-04-26, 18:54 | #22 | |
Citat:
2. Han kan öppna ganska bra, men 3an rår han inte på, då borde 4an kunna vara framme o ta över. 3. precis så tror jag oxå, takter släpper till 4an, 1an 3e inv, sen kommer king sir kir? 4. protector var helt oksenast, i dennes förr förra start, satt cash lane fast och såg ut o ha massvis med krafter, får örjan i sulkyn denna gången. Senast redigerad av biddybye den 2016-04-26 klockan 19:05. |
||
2016-04-27, 14:36 | #23 |
Allt som Frölunda får blir till Guld snyggt av Robert Bergh att skänka hästen för en dag till Sveriges bästa hockey-lag.
Digital Control
2016-04-28, 00:15 | #24 | |
Citat:
V75-7 Det blir väl Goop som övertar ifrån Christel? 6 NTNS (44%) i spets, alltså. Jag minns 4 Kemas Magic (7%), när den besegrade Sauveur. Hur många kan göra om det i detta gäng? Mäktigt intryck vid flera starter då. Ett måste på min bong! 10 Fridericus (10%) verkar duga långt i klassen. Ett lås på 3 djur får det bli för mig. Vi får se hur det går. |
||
2016-04-28, 00:17 | #25 |
Saxat från atgs hemsida angående de norska hästarna, norrmännens chansvärderingar ger jag dock inte mycket för men däremot så verkar de ha koll på all utrustning i förväg i alla fall:
V75-1 - 1 Caprino B.R. var pigg och felade på väg in på upploppet senast. Han gick med skor och slog sig på knäna. Nu blir det barfota runt om och jänkarvagn. Får säkert ett fint lopp från förstaspår, närmar sig toppformen och ska räknas i segerdiskussionen, sägerr Bo Westergaard. - 3 Global Republic har ett bra startspår och formen är väldigt bra. Han var olycklig sista och hamnade i fel ryggar. Vi rycker skorna på honom och det blir jänkarvagn och helstängt huvudlag. Jag törs påstå att hästen aldrig varit bättre än han är nu. Full väg är en fördel jömför med sprinterdistans. Jag valde Johnny Takter på grund av att han är en mycket duktig kusk och att han kan mycket om de svenska hästarna. Jag åker till Göteborg med ambisioner, säger ägaren och tränaren Trond Thorseth. V75-2 - 5 Cash Street spurtet vasst sist i ett lopp där det blev för långt fram til vinnaren. Vi har ett mycket bättre spår denna gången och min häst kan öppna bra från start. Det blir skor runt om och han har helstängt huvudlag. Jag tycker att uppgiften är intressant och tror på en plats i toppen, säger Åsbjörn Tengsareid. - 6 Stormbringer G.R. är inte helt säker bakom bilen, men om det fungerar kan han öppna väldigt snabbt. Var mycket bra senast och har fin form. Möter några bra, men är aktuell om man tar fyra-fem häster. Ska gå med skor och jänkarvagn, säger Trond Anderssen. V75-3 - 1 Hamptons är en väldigt bra häst som vann säkert på en bra tid senast. Detta är andra gången han testar 3100 meter och jag tror han kommer vara bättre än sist, då han blev trea på Jarlsberg. Det blir skor bak och eventuellt barfota fram. Dessutom har han norskt huvudlag. Jag inbillar mig att körspö ska vara en fördel. Motståndet är hårt, men jag har en bra häst som är i väldigt bra form, säger kusken Hans Wilhelm Storås. - 3 Valokaja Hindö är i vekligt fin form. Klarar distansen och kan kämpa om en trioplats. Jag vill kalla honom en outsider. Går med norsk huvudlag som tidigare. Han har gått med sko på alle fyra, men nu blir det eventluellt barfote fram, säger tränaren Sigbjörn Kolnes. - 8 Mymanyouare håller väldigt fin form och är en stark och rejäl typ som möter fina hästar i detta loppet. Distansen passar, han har visat att han går bra i långlopp. Jag blir inte överraskad om han är bland de tre, men det kan också bli en plats bland de sista. Han går som vanligt, norsk huvudlag och skor runt om, säger tränaren och kusken Cato Antonsen. - 11 Jaccaroo slog i jänkarvagnen senast efter start och galopperade. Han fungerade finfint efteråt. Jag var inne på Klosterskogen med honom i förra veckan och då kändes han väldigt bra. Det blir barfotabalans nu och hästen är stark. Det blir helstängt huvdlag. Jag tror han kommer leverera en stabil insats. V75-4 - 6 Hickothepooh är i fin utveckling och visade senast att formen är fin. Möter flera bra hästar, men jag tycker ändå att han är platsaktuell. Ska gå med skor och modesulky, säger Trond Anderssen. V75-5 - 6 This Is It N.O. har tränat bra under den långa pausen. Hon är bra förberedd och redo för en fin insats direkt. Sällskapet är tufft, men löser det sig med positioner och tempo är hon platsaktuell. Ska gå utan skor fram, skor bak och jänkarvagn, upplyser Bo Westergaard. - 11 Nelson Nora har också haft en lång paus efter en fin fjolårssäsong. Hon är bra förbereddoch gick ett starkt träningsjobb tillsammans med This Is It i måndags. Har ett dåligt läge och är helt beroende av att det blir bra tempo. Bägge mina ska gå i rygg så länge som möjligt och har tunga avslutningar. Nelson Nora ska gå utan skor och med jänkarvagn, säger Bo Westergaard. V75-6 - 2 B.B.S.Sugarlight var bra sist och han ska vara minst lika bra som då han vann Olympiatravet i fjol. Andraspåret är bra, men jag vet inte om han får täten med On Track Piraten innanför. Oavsett blir taktiken att köra till från start och så får vi se var vi hamnar. Bör likväl få ett fint lopp. Ska gå med skor fram och utan skor bak samt med jänkarvagn som vanligt. Jag hopas och tror att vi är med och kämpar om segern igen, säger Fredrik Solberg. V75-7 - 1 Pebbe Simoni satt fast senast. Står fint till nu med spår 1och har bra form. Med dessa förutsättningar är han en av dem som ska räknas utan att jah kan motståndet väldigt bra. Han vann på Åby i januari från rygg ledaren. Går med jänkarvagn, norskt huvudlag och skor som han alltid gör, sägerr tränaren Karoline Krogh-Hanssen. - 7 Patricia Hasttrup har fortsatt i väldigt bra form. Hon travade sitt livs lopp sist hon gästade Åby, men då klaffade allt under loppet. Spåret nu är chansartat, men hon är snabb från start och bör kunna få en bra position. Jag tvivlar på seger från det här läget men en okej premie bör det bli. Om det blir barfota eller skor har jag inte bestämt, men jag tror inte det betyder så mycket. Det blir jänkarvagn och öppet huvudlag, säger tränaren Jens Kristian Brenne. - 9 Punk kan inte utnyttja sin startsnabbhet från bakspår, men spurtar bra med rygglopp. Jag vet inte var han hamnar härifrån, men Punk är i form och har mött bättre hästar tidigare. Med klaff är han segeraktuell och han är min bästa möjlighet på lördagen. Hästen ska gå barfota och med jänkarvagn som vanligt, säger Bo Westergaard. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Desideen (+5) |
|
2016-04-28, 16:44 | #26 |
Enligt senaste väderprognoserna finns ganska stor risk för en regnig och blåsig lördagseftermiddag i Mölndal tyvärr.
Migge (+1) |
|
2016-04-29, 07:36 | #27 |
Tittade på SMHI nu fredag morgon och det skall regna hela dagen. Och inget duggregn heller. Hur blir åBys bana, ngn som vet? Borde inte OS bli extra bra i jämförelse iom att färre hästar springer där under dagen? Vilka hästar i omgången är gynnade?
|
|
2016-04-29, 08:52 | #28 | |
Citat:
2016-04-29, 09:13 | #29 |
|
|
2016-04-29, 09:16 | #30 |
I väntan på Bet bolagen 10.Hope Bo kan man få över 12 gånger igen givit bra odds två gånger i rad nu.Kan va vanskligt att lägga det här spelet då det blir en hel del regn men Veijo är aldrig blyg för att rycka skor.10.Hope Bo är ett monster som krossar dom 700 kvar.Risken är att den skriks ut av av Peter.Husse och Neves.
12 Officer C.D 15-20 gånger från bakspåret?
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-04-29 klockan 09:26. |
|
2016-04-29, 09:50 | #31 |
Sen är det väl ett Göteborgsderby mellan Gais-Öis Kl.15.00 i superettan.Snackas upp emot 10.000 personer och det är väl en liten krock för travet?
2016-04-29, 10:09 | #32 |
Enligt Uhrberg så kan banan bli lite hård och krävande.
Kusken1 (+2) |
|
2016-04-29, 10:39 | #33 | |
Citat:
10 ggr skulle Bet365 betala enligt aftonbladets papperstidning idag. 7,25 hos Unibet. |
||
2016-04-29, 11:12 | #34 |
Det vet jag Olle den har jag stenkoll på men frågan är vad Veijo gör när han ser banan.
Har redan spelat den två gånger barfota runt om.
2016-04-29, 11:24 | #35 |
För er som är intresserade av att se 8.TOUCH OF WIND BI som startar i avd4 senaste lopp.
https://www.youtube.com/watch?v=-QgyfrjpEKQ Nr4. i loppet. Senast redigerad av spikpaddy den 2016-04-29 klockan 11:27. |
|
2016-04-29, 15:51 | #37 |
De flesta prognoser pekar på ihållande regn och blåst i morgon, men ett litet halmstrå finns fortfarande att merparten av regnet inte kommer in över västkusten.
Det är ju närmast omöjligt att seriöst försöka sammanställa vilka som gynnas resp missgynnas av dåligt väder och sämre bana. Det enda som är säkert är att det blir annorlunda prestationer och annorlunda resultat jämfört med vid perfekt bana och perfekt väder. Det som väl är ganska klart i alla fall är att -Nahar gynnas enormt. Kasst väder i Umeå när den imponerade stort förra helgen och kasst väder och dålig bana när den vann elitloppet bland annat. - Det är nog större chans för dom som inte har spets eller open stretchen vid kasst väder och sämre bana. - Halshästar missgynnas normalt väldigt mycket, men det går ju inte att få en komplett bild av vilka som är sådana heller. Jag har själv sedan flera år en spelfilosofi att ligga lågt med spelen när det är dåliga yttre förutsättningar, men det är ju inget man generellt kan rekommendera en lördag när de flesta fått lön i veckan och när det är jackpot och toppsport. Men om det skulle bli riktigt dåligt väder och bana i morgon bör man nog lägga väldigt mycket jobb på att försöka gå igenom sådana starter för morgondagens hästar, att försöka kartlägga halshästarna och att in i det sista försöka ta reda på hur det kommer bli med hästarnas balanser. En positiv sak är i alla fall att Åby nu verkar ha väldigt duktig banpersonal. För några år sedan blev ju banan närmast en katastrof bara av en regnskur och kritiken haglade mot deras banunderlag. Så är det inte just nu. |
|
2016-04-29, 15:58 | #38 |
Sen om man ser det positivt så är ju omgången i morgon på förhand vidöppen och dåligt väder och bana kan öka chansen till jätteutdelning ännu mer (om man spelar på det såklart).
I fjor gav 7 rätt över 4 miljoner kr denna omgång och de två senaste V75 omgångarna på Åby har 7 rätt betalat 15 mkr resp 11 mkr, och bara en favorit har vunnit lopp resp omgång. Därför är det ju guldläge för alla här på Sharps som hatar favoriter och älskar att göra system där potentialen till att bli ensam vinnare finns. Åbys V75 omgångar på slutet har verkligen varit svåra att lösa. |
|
2016-04-29, 16:47 | #39 |
Angående vädret: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22729027.ab
Jag räknar med hård bana i morgon. Vilka som ändå kommer att köra utan skor är inte helt lätt att räkna ut. Det gäller att ha fötter till det. |
|
2016-04-29, 16:52 | #40 |
Bo E brukar ha rätt(ibland nja ganska ofta faktiskt) men detta är kanske långsökt men spikar PUNK i sista.lassar in på 1,4-9 på dubbeln.Brukar vara stenborta på V75 som oftast men..........hoppet är det sista som ...
|
|
2016-04-29, 16:53 | #41 |
Experterna verkar eniga att Goop ska hålla undan i sista. Mitt scenario: Fridericus fint igenom från start. Intar dödens på Goop med varvet kvar och fullt tryck sista rundan. Då vinner Fridericus på ren klass. Tror ingen smygkörd hakar på dessa två heller. Veijo kör 09 i sommar med den säger han.
Vann final senast med tryckare mitt i loppet på 2140 och knäproblem. Tror personligen att den är klar. Perfekt distans, åtgärdad och finare nu enligt Veijo samt trevlig starttygg. Trodde den skulle bli klar favorit! Stor brasklapp om banan skulle bli skum så barfota ej fungerar. |
|
2016-04-29, 17:12 | #42 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 17:23 | #43 | |
Citat:
Vinner vi inte kommer vi ändå inte med. Chansen att jag anmäler dit är hursomhelst väldigt liten. Det var planen från början, men inte nöjd sist, valde därför avstå silver på Jägers. Och då blev det lite för långt mellan starterna för att gå ut i Örebro intl |
||
2016-04-29, 17:30 | #44 |
Blir det kass bana vet jag inte hur vi gör.
Olika sorters dålig bana sliter olika på hovarna. Jag får ta med skolådan helt enkelt och lösa det på plats isf. Utgångspunkten är iaf optimal balans. Sen får vi se vad det innebär imorn. Tanken är barfota |
|
2016-04-29, 17:33 | #45 | |
Citat:
Lycka till med din häst! |
||
2016-04-29, 17:36 | #46 |
Usain är ALLTID med på min kupong:Lycka till Oskar gillar dig
|
|
2016-04-29, 18:16 | #47 |
V75-2
Här startar flera fina hästar. Favoriten 7 Moni To Spare - har Moni Maker till mormor - kommer från fyra raka vinster. 2,3 och 4 slåss om ledningen i detta sprinterlopp. 9 inte helt borta enligt Norman. Men på sölig bana tar Veijo hem detta med 7 %aren Hope Bo. Hon har sett blixtrande ut vid sina två vinster sedan hon kom till Veijo. Härlig spik för den som vågar. |
|
2016-04-29, 18:23 | #48 | |
Citat:
2016-04-29, 18:32 | #49 |
Man får tänka på att i första starten mötte Hope Bo bara ston. Senast mötte den väldigt orutinerade motståndare där 6/15 hoppade. Säger inte att den inte kan vinna, men tror inte hon bara går runt dom. Nu är hon också ensamt sto bland mer rutinerade grabbar, då brukar märrarna få det lite tufft.
|
|
2016-04-29, 19:32 | #50 | |
Citat:
Min enkelrad med vädret som utgångspunkt lyder;10-3-6-12-8-4-1. Bästa spiken blir således Avd 3 nr 6. JU, sätter den 8 av 10 ggr. Lycka till |
||
2016-04-29, 19:37 | #51 |
lycka till Oscar, jag spikar dig ändå så gör mig lyckligt imor..
|
|
2016-04-29, 19:42 | #52 | |
Citat:
Nä, mer rak info innan tjänar både vi och sporten på... |
||
2016-04-29, 19:45 | #53 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 19:50 | #54 | |
Citat:
L |
||
2016-04-29, 19:54 | #55 |
|
|
2016-04-29, 20:08 | #56 |
Ingen aning hur det är för andra och hur det påverkar deras hästar. Jag kommer försöka utrusta min häst så att han springer så fort som möjligt i 3 varv. Det tror jag även att övriga tränare gör.
När han blev fast varvet kvar i Harpers och sen spurtade som en demon till 4e, många tror att han vunnit då med tidigare lucka, gick han med skor bak. Tanken var faktiskt skor runt om på den banan, men han trampade av sig en sko i värmningen, och då fick vi helt enkelt ta av den andra framskon också. Det var mycket regn då, kan tänka mig nåt liknande nu. Så ni kanske inte behöver ta bort honom om jag skulle välja att köra med skor, det dög i harpers iaf. Tror inte vi förlorar av den anledningen. |
|
2016-04-29, 20:16 | #57 | |
Citat:
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh. Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst. När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak. Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+5), Migge (+5), putric (+10), mr_stylez (+5), johanl (+25), whalz (+10), Temlor (+5), Amadeus (+20), hugotheboss (+10), dado (+2), Ardberg (+4), Frasse77 (+40), kasse (+2), stoffolainen (+10), Cleon_9 (+5), greyhound (+30), Kallekokula (+5), johpatr (+2), jomtien (+20), larockma (+5), zamora_79 (+5), lenninen (+5), asgaya3141 (+3) |
||
2016-04-29, 20:21 | #58 | |
Citat:
Har du vässat inför detta såsom du sagt du gjort tidigare inför lopp du siktat på? |
||
2016-04-29, 20:40 | #59 |
Nja, jämfört med upplägget hur han var i Walter Lundbergs kriteriehelgen. Ungefär samma upplägg.
Men det är ungefär samma sista intervaller på torsdagen, ja. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Speedyearl (+5) |
|
2016-04-29, 20:46 | #60 |
Skönt att ha en som ger fina raka besked.Önskar dig ett stort lycka till i morgon Oskar Svanberg.
2016-04-29, 20:50 | #61 |
Using hennas form skala 1-10 Oskar?
|
|
2016-04-29, 20:52 | #62 |
Det regnar rejält nu på Åby och då kommer nog banpersonalen som dom sa att efter dagens lopp lägga på grövre material. Det i sig missgynnar väl ev barfotahästar i morgon. Det blir nog väldigt vanskligt med spelen.
|
|
2016-04-29, 21:09 | #64 |
Busväder i Gbg nu. Kommer att vara likadant imorgon.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
2016-04-29, 21:36 | #66 |
Sitter och lyssnar på regnet i Gbg. Känns som det blir ett lotteri i morgon och jag tänker läsa på först, sen blunda, peka och hoppas på turen.
All cred till Oskar Svanberg för balanserade och raka kommentarer, stort lycka till i morgon. |
|
2016-04-29, 21:45 | #67 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 21:53 | #68 |
|
|
2016-04-29, 22:07 | #69 | |
Citat:
friskt?!...visst, men det är så många tränare/ägare/skötare som säger en sak i en intervju och helt motsatt information i nästa....Mitt budskap var initialt att det är vanskligt att välja en spik när inte ens tränare/skötare/ägare har koll på eller vill lämna information hur en häst går på ett visst underlag...Då få även Du Oskar förstå att Vi i spelarkollektivet inte köper att hela skolådan får åka med å att det med den infon skapa sig en klar bild hur det ser ut för Din/Dina uppsittningar. Lycka till i morgon //E |
||
2016-04-29, 22:08 | #70 |
" Nahar väder"
I Och till elitloppsfinalen klurade Bergh lite och vann Nahar med skor om jag inte minns fel, ändrade alltså från barfota till skor... ...just saying. Hade troligen inte vunnit utan den ändringen. Så jag vet inte, vad tycker ni, ska man stryka om inte banan passar att köra barfota eller försöka göra det vi lagt ett liv på att bli bra på och utrusta hästen såsom vi tycker är optimalt? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+5), lokatten (+10), Ardberg (+3), stoffolainen (+5), SO (+5) Senast redigerad av OskarSvanberg den 2016-04-29 klockan 22:11. |
|
2016-04-29, 22:10 | #71 |
Intressant omgång det här och känns mer eller mindre omöjligt. Några tankar efter lite plugg:
1: Känns som det borde räcka långt med 2,4 men 4 är första streck för mig. Bakom dem känns alla aktuella men 10,12 mest intressanta som skrällar. 2: Mkt surr om 9 som är tidig. Men hur ofta vinner kusken på V75. 4 förstastreck för mig. 1 är tokskrällen. 3: Tror 14 vinner 8 ggr av 10 och solklart förstastreck. Men 15 var grym senast och känns spelvärd. Så även 6 om den går optimalt. Möjligen åker favoriten med också. 4: Ingen verkar tro att det går utanför 7,9,10. Av dem känns 9 tydlig som etta med stort kuskplus. Letar man utanför topptrion kanske 1 kan överraska från bra läge. 5: Jättekonstig favorit även om hästen är fin. Men står tufft väldigt tufft inne och har vinglat på slutet av loppen. Jag tror 7,8 är bästa hästarna men lägena ställer till det. Chansar ev. med dessa två, annars blir det stor gardering. 6: Känns eg. som alla utom 10 kan vinna. Kanske inte 7 heller med den kusken. Men är förvånad över hur lite det pratas om Mosaique Face och min tidiga tanke är att spika den. 7: Tråkigt då jag inte tror favoriten är så bra men det finns risk att den rinner undan ändå. För vem ska trycka? Intressant att en tipstjänsterna spikar 4. Den kommer nog med på det. 9,10 är nog bästa hästarna. Men vill också ha med 1 från perfekt smygläge. Svårt lopp. |
|
2016-04-29, 22:27 | #72 | |
Citat:
Nu var det ett svar på korpos kommentar Naharväder jag skrev nyss, men vi måste väl få göra det som är bäst för hästen? Om underlaget blir sådant att hästen går bättre med skor ska jag då välja att förlora för att några spelare då är nöjda för att de lever i villfarelsen att jag då försökt vinna? Att hela skolådan åker med är inte så konstigt eftersom det är den man använder när man skor. Jag vet inte hur jag kan ge dig rakare besked än att jag kommer köra optimalt. Vad som är optimalt kan jag inte ta ställning till förrän typ lopp 3, och då får jag helt enkelt gissa, för jag hinner inte sko annars till lopp 7. Om jag tror chansen ökar om jag lägger en massa tid och energi på att sko om så gör jag det. Hade jag inte haft tid till det hade vinstchansen varit mindre, då hade han fått gå barfota även om det inte var optimalt. Som sagt så dög det att ha skor bak i harpers. |
||
2016-04-29, 22:31 | #73 |
Jag blir så jäkla imponerad av tiden du lägger för att svara här Oskar! Stor cred och en ny favorit som jag följer extra bara pga detta!
Lycka till imorgon! |
|
2016-04-29, 22:42 | #74 |
Min fru är inte lika imponerad
Blir lite för mycket. Men jag brinner för sporten och det är viktigt för mig att ni förstår hur det funkar. Tror det ökar intresset och det är ett måste för att vi ska överleva. Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt. Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på. Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då... |
|
2016-04-29, 22:50 | #75 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 22:54 | #76 |
Nej.
Han la ju bara in att han inte tycker att det ska få finnas jänkarvagn. Det gör han bara för att han inte använder såna och inte vill ge motståndare nytta av det. Att en häst skulle ta slut fortare för att den släpar en viss sorts vagn är så dumt att jag går och lägger mig nu tror jag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+10), Amadeus (+20), Tirich (+10), stoffolainen (+1), criba (+10), SO (+5), Kallekokula (+5) |
|
2016-04-29, 22:58 | #77 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 23:09 | #78 | |
Citat:
korpo (+1) |
||
2016-04-29, 23:22 | #79 |
Jag kan meddela att morgondagens i särklass bästa spik är 7 TADPOLE i fjärde avdelningen!
Hur kollektivet kan låta den här vara streckad på 6% är inget annat än ett STORT JÄVLA SKÄMT!! SLUTA SUP SAMTLIGA!! Vad är det för fel på folk!? Håkan K Persson har aldrig tränat en bättre häst och imorgon bfro för första gången! Ekipaget är nedstruket ett spår och den gode Håkan behöver bara hålla i sig och bomba mot spets (för vilken idiot släpper inte?) och OM idioten finns går den 1.11 sista 500 från dödens! Säg mig... HUR ska senilsnöret Kontio kunna vinna från kön? Takter må köra en oslipad diamant men jag ser ta mig fan inte hur Tadpole ska kunna förlora.... Ni får inte bättre tips från doob! Klart - slut!
2016-04-29, 23:22 | #80 | |
Citat:
Det känns inte schysst att hoppa på en mindre tränare som väljer att dela med sig av tips och info gratis när det finns storstall där man i princip alltid mörkar för vanliga spelare och säljer den korrekta infon till storspelare. Alla vet vilka som menas. All heder åt dig Oskar och lycka till med Henna imorgon!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
2016-04-29, 23:25 | #81 | |
Citat:
2016-04-29, 23:25 | #82 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 23:27 | #83 |
Tack Oskar Svanberg för att du tar dig tid att skriva samt svara på allt möjligt här på Sharps. Vet att du gjort det tidigare men att du fortsätter att svara är imponerande. Hoppas att du vinner i morgon. Verkligen något många önskar på detta forum. Lycka till.
|
|
2016-04-29, 23:35 | #84 | |
Citat:
6%!!!?
2016-04-29, 23:37 | #85 |
Silver. Verkar som att loppet är vikt åt Goop och 6 Next to None Sib. Troligen vinner han också. Men jag har en skrällidé. Ska i alla fall kanske spela plats på den.
Det handlar om 9 Punk. Var enormt bra förra året efter att ha bytt tränare från Lutfi till Bo Westergård. Han var bra som treåring hos Ludde men urkass både som fyra- och femåring och sprang in kanske 80- 90 000 sammanlagt dessa två säsonger. Massa galopper bl a. Och halsproblem. År -15, alltså förra året, flytt till BW. Resultat: 10 lopp, 7 vinster, 2 andraplatser och en tredje! Sprang in 718 000! 6 starter över kort distans då, 5 vinster på den distansen. I år två starter båda auto kort. Vann 2/3 men senast, 19 mars, blev han fyra. Björn Goop var i vägen - förstås - Med Donna di Quattro. Ett storlopp med ungefär kvarts miljon i förstapris. |
|
2016-04-29, 23:50 | #86 | |
Citat:
I V75-2 är ju både 9 och 10 klart understreckade. Och I V75-5 finns det ju många bortglömda att pröjsa för om man vill vinna en hygglig slant på V75. |
||
2016-04-29, 23:59 | #87 | |
Citat:
Är imponerad av den tid du lägger på detta forum Oskar för att lära folk bakom kulliserna om travsport. Många tror dom kan allt och har rätt och ställa krav osv. Inte ofta jag blir imponerad av människor men du har lyckats imponera på mig. För mig som person ska jag ha en häst i träning hos ngn kusk så måste det vara en engagerad person. Just detta är DU!!!! Så har du ngn höst till salu nu eller är du intresserad att köpa in 2-3 åt mig på auktion? Kan tänka mig 2-3 1åringar samt en bra och då menar jag riktigt bra starthäst/ Ekonomiska är ej avgörande utan försöker köpa dom bästa vad det än kostar. Är trött på direkt reklam mm som ägare.. Till starthäst vill jag vi köper en bra eller rättare sagt topp gulddiviisionare. Du kan kontakta mg här på sharps alt på 0724-243535 Mvh Frasse77 |
||
2016-04-30, 00:15 | #88 | |
Citat:
Varför? För att klappträt Persson tror han sitter bakom vinnaren (KRAFTIGT uppskruten av alla betaltjänster) och ser till att Goop får svettig väg fram... Vem gottar sig i kön när dom spränger ljudvallen? Vem svepte packet i Norge trots SUPERKNACKIGT trav och en slutstöt som sattes in ungefär när oskulden borde ha dragit ut? Heiskanen i sista är KLAR förstahäst! Det är min "Saida-variant".... Tar med både 4 och 6 utifall att Persson släpper till Goop för då blir alla tre aktuella... Heiskanen solklar DD och V5-spik dock... Min raka DD blir TUNG på 2-10... Att tro på att O.T.P ska kunna svara ut Sugarlight är som att tro på tomten... Veckans andra stora "hittepå".... GLÖM! O.T.P´s "magiska 11-jobb" må vara "Världsklass" i Dalarna men det runkar Sugarlight runt i sömnen... Folk är fulla... DET ÄR KLASSKILLNAD!!! PUNKT!!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-04-30 klockan 00:19. |
||
2016-04-30, 00:27 | #89 |
Skulle även Sixten Carlsson ha chansen?
2016-04-30, 00:35 | #90 | |
Citat:
Han är fan i mig skickligare än självaste Colgate och det säger en hel del. Persson kan ju svara och dö men fattar ju att open stretch är rätt så schysst. Fridericus är en minst lika bra häst som Goops men Heiskanen från bakspår luktar alltid skunk. Han vet inte när han ska gå och det blir ofta fel för Veijo. Next är en grym löphäst som alltid gör sitt och som har en ruggig skalle. Går det att köra barfota runt om så är han stenklar. |
||
2016-04-30, 00:43 | #91 |
Det kan verka lätt, läste också bfrom , tänkte spik direkt. Är Persson bättre än westholm som kusk, för är han som han så är det ingen spik
|
|
2016-04-30, 01:07 | #92 | |
Citat:
Vad är det förresten du vill att vi ska kunna? Rörelsemönstret hos hästarna? Hur de tränat i veckan? Varför de inte ville ta sig förbi senast? Ta mig i röven, tiden behöver disponeras väl så det enda vettiga är lopparkivstittande och FRAMFÖR ALLT sökande efter UTRUSTNINGSINFORMATION för oss spelare. Man måste prioritera det viktigaste och det är inte hästkunskap. För er tränare är det kanske det, men icke för oss spelare. Det här med att ni utrustar optimalt och att ni därför ska få ändra hit och dit köper jag inte ett dugg. Vill ni ha spel på era hästar får ni helt enkelt acceptera att fullständig information ska vara spelarna tillhanda senast en timme innan första start på streckspelet, och att preliminär information ska anmälas vid startanmälan. SÅ lyfter man spelet. SÅ skapar man en seriös sport. Vi spelare bara skrattar när ni kritiserar vårt "barfotabikejänkarvagnnorskthelstängt"-snack, för vi vet att det är det som otroligt ofta avgör travloppen. Och kom igen, varför slänger alla tränare på en jänkarvagn och drar skorna när det börjar bli lite mer pengar att köra om? Klart det gör ruskigt mycket. Vad du än tror och tycker så kommer jag till exempel vikta mer insatser på Usain Henna imorgon om han går barfota runt om än om han går mer skor. För han är mycket bättre barfota. "Formen" har varit diffus förr, tills han blivit av med skorna. Då är "formen" helt plötsligt bra igen. EDIT: Denna paragraf kan uppfattas fel av dig. Du är ruskigt duktig på att ställa hästarna i ordning, bland de värsta i Sverige, så lite felformulerat kanske att förminska form såpass mycket som jag gjorde. Menar dock på att tränare rent generellt börjar tjafsa om att formen är på topp efter att de slängt på bike och vunnit med halva upploppet. Vill du ha mer fokus på hästen? - Se till att du och dina kollegor är noggranna med skoinfo och vagninfo, och ändra ytterst sällan. På så sätt slipper man detta enligt er onödiga extrasnack, enligt mig NÖDVÄNDIGA. Spelarna kan inte ständigt nonchaleras genom felaktig information eller ibland även utebliven information. - Alternativet är, som Bergh säger, att förbjuda jänkarvagnar och på så sätt undvika hypen. Jag ser verkligen inget problem i detta, dessutom vore det rättvist för en hel del amatörer vilka inte har råd med jänkarvagnarna. Finns väl ingen häst som inte kan gå i vanlig vagn? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100), thelir (+10), joalore (+50), Manprinsen (+10), abstruse (+1), Enrico1 (+20) Senast redigerad av AndyMart den 2016-04-30 klockan 02:02. |
||
2016-04-30, 01:37 | #93 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 01:39 | #94 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 01:59 | #95 |
Spartan Kronos spetsar i Olympiatravet pojkar, och släpper till BBS Sugarlight.
|
|
2016-04-30, 02:16 | #96 |
Vad svårt det verkar vara att vara nyanserad. Hur jag än läser Oskars inlägg så kan jag inte se att han skriver ngt om att sluta uppmärksamma jänkarvagn. Dätemot vill han se mer fokus på hästen. Vilket känns rimligt. På samma sätt känns det rimligt att kuskar och tränare borde bli mer professionella totalt sett. Främst handlar det om vilken info som lämnas på förhand och att denna kan variera. Det gör att det handlar mer om att ha mest och bäst info än om att analysera lopp. Men i gengäld är det väl så på t.ex. börsen också.
|
|
2016-04-30, 02:25 | #97 |
Känns extremt osannolikt att han skulle hinna förbi 1&2. Finns tillräckligt med startsnabba hästar för att det ska kunna bli en solfjäder som hjälper OTP/BBS nog att hålla spets oavesett startsnabbhet på spår 6/7
Senast redigerad av oggeb den 2016-04-30 klockan 02:26. |
|
2016-04-30, 07:42 | #98 |
Oscar Svanberg;
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt. Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på. Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då... .................................................. .................................................. ..........................Det här är bland de bästa jag läst någonsin på sajten. " Ta betalt för info " är en guldgruva för betaltjänsterna. Frågan är hur ofta stämmer det? jag har sagt det tidigare. Läs all info igen EFTER tävlingarna och ni ser att det inte är mycket som stämmer. Och det viktigaste: Tränare och kuskar säger sällan det som skrivs i tipsen. Det är modifierat av skribenten för att han VILL att du ska uttryckas på ett speciellt sätt som passar hans tänkande och ideér. Tips är business. Använd egna ögon, det kommer man långt med. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+50) |
|
2016-04-30, 08:19 | #99 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 08:25 | #100 |
Undra om inte Ludde tar dödens efter ett tag med Mosaique Face lär ju inte vila på hanen om man känner den mannen rätt.
Dom som gynnas i sådant här lopp är dom som kan speeda rejält 300 meter från mål och det är Sauveur och Your Highness. Vem sitter i rygg på ledaren?
2016-04-30, 09:58 | #101 | |
Citat:
Det blir ett snällt upplägg, Ingen dödens eller så. |
||
2016-04-30, 10:19 | #102 |
Undrar vem som är FULL, Håkan K Persson vinner inte v75 på beställning, men ett tips ska du få BET 365 har trippel heads, där får du 7ggr på din pålle.
Men jag är helt säker på att både Le Miracle och Hawk Cliff är för nr 7 in i första sväng, tror inte JORMA vilar på hannen, utan sänder direkt, BÄSTA HÄSTEN I loppet. Lycka till Rolig skräll nr 3 P.s SPIK NYKTER. D.s |
|
2016-04-30, 10:19 | #103 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 10:23 | #104 | |
Citat:
mackpeter (+3) |
||
2016-04-30, 10:31 | #105 | |
Citat:
Stallkörning samt kuskar som väljer att inte köra för vinst. |
||
2016-04-30, 10:35 | #106 |
Stallkörning kan man ju fundera över när en tränare har fler hästar till start i samma lopp. Preparéstyrningar är svårare att ta hänsyn till, om inte stallet meddelat att hästen ska få ett snällt lopp, men det är inte alla gånger loppen blir så snälla för det.
|
|
2016-04-30, 11:13 | #107 |
Inget jag tror på.
2016-04-30, 11:13 | #108 |
Jag håller med att det körs för lite för vinst. Tycker det skulle varit mkt större prisskillnad på 1an och 2an o liten skillnad på 2 och 3, hade körts hårdare då.
|
|
2016-04-30, 11:14 | #109 |
Du är inne på att piraten tar den alltså.
2016-04-30, 11:32 | #110 |
Mitt bolagssystem blev ett äkta TV-system. Det var inte min avsikt. Men i sista kör Björn till ledningen med 6 och Veijo får harva i spåren med 10 och jaga förgäves. I Olympiatravets tvåhästarslag håller Johnny ledningen i första kurvan med 1 OTP. SoS.
1) 1,2,3,4,5,7 r12-6 (storfavoriten 2 var enormt tapper i dödens senast utanför Scellino. Jag tror inte han når ledningen idag och får dödens igen. Björn säger, att 4 är hans bästa chans. 5 satt fast på innern senast med "allt kvar". Här skräller det) 2) 2,3,4,7,9,10 r12-5 (sölig bana, sprint, hästar från när och fjärran är upplagt för skräll. Endast 10 Hope Bo har hemmabana. Kom i träning till Veijo för två månader sedan och har vunnit i sina två starter. Bortglömd till 7 streckprocent) 3) 1,5,9,11,13,14,15 r2-7 (strecka så mycket man har råd) 4) 7,9,10 r8-4 (oerfarna hästar där 10 har bäst kapacitet. Hoppas på skriket 7 Tadpole) 5) 2,4,5,8 r3-10 (Veijos bästa chans är 4 bfro. 5 tar ledningen och skall slås därifrån. 8 fick dåligt spår men har fältets bästa kapacitet. Luringen kommer från Tarzans stall - 2 Coco de Vie) 6) 1 r2-6 (tvåsiffrige miljonären 1 OTP är i sitt livs form. Johnny håller ledningen vad än doob mfl säger. SoS) 7) 6 r2-4 (se motivering ovan) Kostar 1512:-. Lycka till att ta jackpottmiljonerna! |
|
2016-04-30, 11:34 | #111 |
|
|
2016-04-30, 11:40 | #112 |
Ett roligt kallblodsfynd på v4an från springen 12.Smedheim Solan för mig är den lite bortglömd här idag.Har ju varit med tidigare kört om fina pengar i årgångsloppen.
Ja det är den hästen som man sålde utan ägarens tillåtelse.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-04-30 klockan 11:44. |
|
2016-04-30, 11:54 | #113 | |
Citat:
när fick en av dina hästar ett snällt upplägg i en final som Olympiatravet? Är övertygad om att när starten gått kör du som vanligt, dvs full patte i tredje, fram till dödens och sen ställer en fråga om spets, ingen kommer att få fuska bort en mm av denna final. För det tar jag för givet, när Lutfi Kolgjini (3:e gången i mitt liv jag lyckats stava efternamnet rätt). Mosaique Face är väl en av få hästar som klarar ett dyl upplägg och kan vara först över linjen. Själv streckar jag alla utom Gigant Slugger som jagar en matlapp, med hopp om att några galopperar. Således 8 hästar inalles. Jajjan |
||
2016-04-30, 11:56 | #114 | |
Citat:
Dvs fullt ös medvetslös sålänge inte hästen är sjuk |
||
2016-04-30, 12:04 | #115 | |
Citat:
Goop i spets verkar vara svårslaget. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1) |
||
2016-04-30, 12:04 | #116 |
Jens Sjödén säger följande.
"2 BBS Sugarlight har bara vunnit tre av 16 starter 2015-16. Det beror på att hästen inte är särskilt startsnabb." Då borde väl OTP sitta i spets? Har björn någon chans med Your Highness? |
|
2016-04-30, 12:08 | #117 |
Jag skulle absolut inte lämna Your Highness utanför ett system.
|
|
2016-04-30, 12:10 | #118 | |
Citat:
Sparat hocarna till denna start, jänkarbike på och bfrom. Även om det blir lugnare upplägg så kommer han nog ändå försöka vinna |
||
2016-04-30, 12:24 | #119 | |
Citat:
Idag kör jag dd-tips helt och hållet med hjärtat. DD: 5-4 Vem vill inte se 5 Your Highness duga även mot eliten på hemmaplan? Går väl upp flera klasser idag? 4 Kemas Magic är en klassig sort. Tillhör väl de bättre här? Motdrag? |
||
2016-04-30, 12:25 | #120 |
Att säga att BBS inte är särskilt snabb känns sådär.
|
|
2016-04-30, 12:26 | #121 |
|
|
2016-04-30, 12:28 | #122 | |
Citat:
Problemet kan vara dåligt pålästa kuskar, men i regel är det dåligt förberedda hästar, hästar som inte trivs på banan alternativt hästar som oväntat blivit lite slitna men som inte märks förrän de är uppe i maxnivå, alltså inte märkts hemma. Eller så har det märkts i träning, men tränaren har inte kompetens att märka av det. Såna hästar får man köra spårsnålt med för att vinna med. Kan oxå vara tvärtom. En normalt speedig häst som man kör på väntan med, men som är lite knackig men ändå bästa hästen, då kör man tidigt och avgör på styrka. Med jämnt motstånd får man chansa. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+2) |
||
2016-04-30, 12:28 | #123 |
|
|
2016-04-30, 12:33 | #124 | |
Citat:
I dagsläget får man dubbelt så mycket betalt för att vinna som att vara tvåa. Vet inte vad du jobbar med, men om jag får 5000 för att göra mitt yttersta i 3min och 2500 för att göra ett halvdant jobb så är iaf jag motiverad till att vinna. Men du kanske inte orkar lägga manken till för en löneökning på 100%? |
||
2016-04-30, 12:34 | #125 |
Oskar , vore det inte bättre att köra 10 hästars lopp rakt fram i eget spår, bäst häst skulle alltid vinna. Inga "rygglopp" hästar bara gärnet i 2k meter, tänk vilka publiklopp, man kan köra inomhus, bygga läktare ovanför så folk kan sitta och käka, betta, göra så att du kan åka med på sidan i en rälsbyggd bil på sidan om. Action
|
|
2016-04-30, 12:36 | #126 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 12:40 | #127 | |
Citat:
Propositionerna var BIBELN, man läste och kom t ex fram till att om två veckor fanns ett perfekt lopp på Hagmyren med högre prissumma. Och vi som ska starta i helgen på Dannero i ett pisslopp. Klart man meddelade kusken att du får bli bäst TREA. Och givet att han körde in på en snygg oantastlig tredjeplats trots att han var favorit i loppet. Förutom att kunna propparna så gällde det hela tiden att "ha poäng". Hade man en etta överst i raden som var på väg att försvinna så blev det full gas. Annars så kördes det "förståndigt". Spelarna var ofta med på noterna och kunde räkna ut om det var dags. Däremot inte när Allan Jonsson (med Hallsta hästarna) skulle göra julpengar på Bergsåker. Han hade en sagolik förmåga att alltid "lura" spelarna, dvs vinna när ingen anade det. Jag kräks at all dj-a informationshysteri idag. Snart måste man veta vad hästen åt till frukost. Mycket är överdrivet. Vaddå "dra skorna"??. Inte givet att det blir nåt bättre då, visst händer det ibland men det händer lika mycket med andra utrustningsdetaljer. Osten Lindstedt var på Solänget en gång och körde ett kallblod åt en amatör från Junsele. Efter värmning kom han in till stallet och skrek, dra av den här dj-a kråkan skorna annars kör jag inte. Bonden hade inget val. Osten vann och sänkte rekordet med 5 sekunder. Givetvis är detta ett extremt men ändå ett kul exempel. Ett av undantagen när bfro lönade sig Tänk om Stryktipsfantasterna skulle vara lika tokiga som många travspelare. Viktigt att veta om vänsteryttern spelar med NYA SKOR??!! Centern besökte krogen i går kväll. Målvakten är snuvig idag osv amen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+5) |
||
2016-04-30, 12:41 | #128 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 12:41 | #129 |
Grabbar har en fråga till er: V75-1, Nr: 2 King Sir Kir. Kanonlopp senast. Men får allt som oftast jobba från taskiga positioner. Är det bara att glömma sådana lopp/återhämtning? Tar det inte slut ngn gång o hästen "orkar inte mer"?
|
|
2016-04-30, 12:44 | #130 | |
Citat:
Men förra starten OTP hade innerspår, dessutom över lång distans, så tvivlades nåt väldiga om han skulle kunna hålla ut Rocky winner sida sida, en formlös Standout och Mindyourface från 5:e spår... Nu verkar alla överens om att han med lätthet håller ut BBS. Jag tvivlar iaf..fast det kanske har att göra med att jag gillar BBS och kretsen runt den vilket jag inte för med OTP... Den som lever får se.... |
||
2016-04-30, 15:33 | #131 |
V75
Inlämnat: 2016-04-30, 15:31 Åby Lördag 2016-04-30 Start: 16:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 King Sir Kir 2: 2 Triton Neergård 3: 5, 6, 11 4: 10 Hawk Cliff 5: 2, 3, 4, 5, 8 6: 1, 2, 3, 5, 9 7: 4, 6, 9, 10 1x1x3x1x5x5x4 = 300 rader. 300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: JRM GTX XPK |
|
2016-04-30, 15:36 | #132 | |
Citat:
Det finns scenarion där ledande kusk sitter i ledning på upplopp och ser att det kommer en häst utvändigt med en kusk som gungar ihjäl sig för att komma förbi medans ledande sitter som en snögubbe blickstilla och rör inte en fena gör inte en enda rörelse som tecken på att han försöker jobba in eller hålla uppe farten så den attackerande inte kommer förbi. Jag har mailat in till ansvariga för utredning av en specifik händelse och de kunde inte förklara fenomenet mer än att kusken KANSKE kände att han inte hade något att åka med? Yeah right! |
||
2016-04-30, 15:39 | #133 |
Finns ett gäng riktigt fina H3H på b365 idag!
-7,00 på Tadpole före Le Miracle och Hawk Cliff i fjärde (måste vara dagens överlägset bästa odds)! -3,50 på Furious Francis före King Sir Kir och Caprino BR. -2,50 på BBS före Piraten och Mosaiquen.
2016-04-30, 15:50 | #134 |
Tycker det är lite folk idag på Åby.
2016-04-30, 15:52 | #135 |
Det var ju tidernas mest solklara flygande start dock, så om de inte återkallar den så kommer de aldrig återkalla en start
2016-04-30, 15:52 | #136 |
Oskar vet vad han pratar om vi som spelare ser det inte på samma som han !! Alla säger ju inte rakt ut som det är man kan ju ändra på utselningen tills det är 2min kvar! hur ska vi som spelar veta vad som händer är ju inte ok !! Inget ont om oskar tycker han är bra som skriver här !
Senast redigerad av kasse den 2016-04-30 klockan 15:58. |
|
2016-04-30, 15:58 | #137 |
Banned
|
F-n, de vann ju med mer luft till tilläggshästarna än vad de startade med....22,7? Det var rekordsänkning som hette duga...!
|
2016-04-30, 16:05 | #138 |
Dagens spikar fick bli Le Miracle, Jetta Palema och On Track Piraten.
|
|
2016-04-30, 16:07 | #139 |
Spikar Tadpole och on track piraten
|
|
2016-04-30, 16:14 | #140 |
Usain Henna och Kung Johnny med Piraten.
|
|
2016-04-30, 16:16 | #141 |
Åke Lindblom lever i en drömvärld som vanligt. "Han kan växla dem på 300 meter om det är så" när han pratade om Saveour skulle få ett lopp där bak med stenhårt tempo där framme.
Man växlar inte dessa hästar på några hundra meter med en häst som Saveour. Kanske om han hade haft Delicious US eller liknande
2016-04-30, 16:23 | #143 |
Härlig start! Det kommer att hänga på spikarna idag som det känns.
|
|
2016-04-30, 16:24 | #144 |
Bara tack Claes för att han har så bråttom fram att överta och håller upp farten! Fin start!=)
|
|
2016-04-30, 16:24 | #146 |
Spikar King Sir Kir och Tadpole.
Långsökt norskt lås i sista. Målar på i övrigt. |
|
2016-04-30, 16:24 | #147 |
Johnny fucking Takter! Fattar inte hur folk kunde spika Claes?
|
|
2016-04-30, 16:25 | #148 | |
Citat:
Lycka Till! L |
||
2016-04-30, 16:25 | #149 |
Haugstad vinner inte nu så värdet blir rätt så bra efter två lopp
|
|
2016-04-30, 16:26 | #150 |
|
|
2016-04-30, 16:26 | #151 |
|
|
2016-04-30, 16:27 | #152 | |
Citat:
Har 2,3,4,7,9 i V75:2.. |
||
2016-04-30, 16:27 | #153 |
6% på Johnny helt obegripligt? När Björns hoppade så var det klart.
Chiron (+3) |
|
2016-04-30, 16:28 | #154 |
Banned
|
Vilken bluff....Svensson bjöds på spetsen, helt utan strid, ingen som tryckte på i dödens (andra 500-igen första varvet gick efter 1.16..?) - och helt utan svar 100 kvar.
Nä, Claes, nu får du åka hem till Mantorp och börja träna! Finns bra kuskövningar på nätet! |
2016-04-30, 16:29 | #156 |
Klockren kommentar. Jag förstår till 100% hur folk kan spika King Sir Kir, men inte hur de kan spika Claes. Kuskseger!
Manprinsen (+5) |
|
2016-04-30, 16:30 | #157 |
Japp, kuskplus, de luxe!
Manprinsen (+5) |
|
2016-04-30, 16:31 | #158 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 16:31 | #159 |
Kan ni inte skriva vilka av hästarna i avd 2 som är chanslösa och vem som vinner INNAN starten istället för efter när man bara kan skriva av facit eller gjorde ni likadant i skolan och skrev svaren i matteboken efter att ha kollat längst bak i facit?
2016-04-30, 16:31 | #160 |
|
|
2016-04-30, 16:34 | #161 |
Banned
|
Fullvuxna 3140 meter - tycker att tilläggshästarna borde bli svåra att stå emot. Jag kör 11, 12, 14, 15 runt om, kanske med Lillaxel som utgång (höll jävligt bra mot Nahar sist, men samtidigt - Zacke Jr har en förmåga att hamna snett på det...bättre att köra Pellini?).
Bra tvillingodds överlag. Lycka till! |
2016-04-30, 16:34 | #162 |
Claes skulle startat uppe i Norrland förra veckan. Då räckte en hög 15 tid till vinst i brons . Idag räckte en låg 12 tid över samma distans bara till en andraplats.
|
|
2016-04-30, 16:34 | #163 |
Nån som har vart med om att ni lagt ett spel som jag gjorde nu.Spelet gick igenom å pengar dragna men spelet finns ej med bland mina spel.
Ringde atgsupport men sjuuukt va otrevlig man är där då,ingen vilja alls till nåt. |
|
2016-04-30, 16:34 | #164 |
Grabbar har en fråga till er: V75-1, Nr: 2 King Sir Kir. Kanonlopp senast. Men får allt som oftast jobba från taskiga positioner. Är det bara att glömma sådana lopp/återhämtning? Tar det inte slut ngn gång o hästen "orkar inte mer"?
|
|
2016-04-30, 16:35 | #165 | |
Citat:
2,4,5 lär satsa mot ledningen. 11 gjorde en stark insats senast. 10:an har inte gjort något fel hos Veijo. Men det mest intressanta är Flemmings skoryck - han har ju hela tiden nämnt hästen som något för de större loppen. När det gäller förra loppet, så tror jag nog inte att alla spikade Johnny, utan många valde att gardera Claes istället för att "chansspika" den. Lycka till! |
||
2016-04-30, 16:36 | #166 | |
Citat:
Lycka Till! L Onödigt vetande=nästan 1.6 miljoner system borta efter V75:1....wow.. Senast redigerad av Lazze den 2016-04-30 klockan 16:38. |
||
2016-04-30, 16:36 | #167 |
Banned
|
|
2016-04-30, 16:37 | #168 |
Kollat på både MINA SPEL och HISTORIK?
|
|
2016-04-30, 16:38 | #169 |
Lite feeling för att Jeppe tar detta nu!
|
|
2016-04-30, 16:38 | #170 |
|
|
2016-04-30, 16:38 | #171 |
5, 6, 8 och 11 är chanslösa. 2 eller 9 vinner, eftersom kuskminuset är större än vad Berghs schrödingerlåda med skor är på nr 3. Ok? =)
Jaha, det där fick jag äta upp snabbt. Varsågoda! Senast redigerad av Shizznit den 2016-04-30 klockan 16:45. Anledning: Hahaha |
|
2016-04-30, 16:40 | #172 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 16:41 | #173 |
2 triton Neergård
|
|
2016-04-30, 16:41 | #174 |
Vad menar du med "gör det själv"? Jag har inte skrivit något efter loppet om vem som var chanslös och vem som var klar. Speciellt inte först när lopet redan gått och jag har fått svaret?!
2016-04-30, 16:44 | #175 |
Snacka om att Jeppe körde bort hästen genom att välja fel rygg.
|
|
2016-04-30, 16:45 | #176 |
Fan! Valde fel häst då jag hade 11:an från början.
|
|
2016-04-30, 16:45 | #177 |
Gaaaaahhh.....den var ju lätt att hitta!!!
|
|
2016-04-30, 16:46 | #178 |
Åsbjörn Tengsareid behöver inte komma till Sverige fel gånger. Jävla aparsle.
|
|
2016-04-30, 16:46 | #179 |
Såg inte början, vart tog 9 vägen?
|
|
2016-04-30, 16:46 | #180 |
Borta med vinden kliver av travet för en stund och på groggen istället
|
|
2016-04-30, 16:47 | #181 |
|
|
2016-04-30, 16:47 | #182 |
Åby fortsätter vara skrällbanan nr 1 när det gäller V75. Tror jag gjorde rätt som avstod , för om vinnaren i avd 1 var möjlig att få med vid gardering så kändes vinnaren i avd 2 omöjlig annat än vid helgardering. Ruggigt spännande nu för dom som är med för det kommer säkert fler skrällar.
|
|
2016-04-30, 16:47 | #183 |
Helt sjukt att det kan skilja så mycket mellan två lopp, var ju mycket spelad mot bra motstånd förra gången, och avslutade bra då. Nu 0,6%. Men tog ju självklart inte med den i slutändan ändå.
|
|
2016-04-30, 16:47 | #184 |
Galopp och sen galopperade Enge Lincoln också. PG Norman och Jennifer Gasman är som Knoll & Tott på bygdetrav.
Shizznit (+5) |
|
2016-04-30, 16:50 | #185 | |
Citat:
No hard feelings! Lycka Till idag! L |
||
2016-04-30, 16:50 | #186 |
Satte den som vinnare och på tvillingen, men hade inte "råd" med den på V75:an, valde Flemmings istället för Kens...
|
|
2016-04-30, 16:54 | #188 |
11216:- efter V75:2.......Chans på 5X6rätt+10 5:or ..kan ge bra..2Xspik i nästkommande 2avd..Usain+Tadpole...20% , 9% så rensar lite ytterligare..(Hoppet om kosing lever än
|
|
2016-04-30, 16:54 | #189 |
Jeppe gjorde dock ett kardinalfel som ryggade den där norska tomten. Han hade kunnat ta dödens initialt för att bli avlöst av Kenneth.
|
|
2016-04-30, 16:56 | #190 | |
Citat:
Usain Henna nu ..40m tillägg på 3140 är faktiskt ingenting , trafikproblem möjligt men tillägg är mer negativt ju kortare distans som gäller Senast redigerad av Lazze den 2016-04-30 klockan 16:58. |
||
2016-04-30, 16:57 | #191 |
Ändrad balans sent på Tapdole. Funkade inte barfota runt om i värmningen på det idag lite grövre materialet?
|
|
2016-04-30, 16:58 | #192 |
Nu håller vi tummarna för Oskar!
|
|
2016-04-30, 16:59 | #193 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 16:59 | #194 |
Örjan för smart
I Sverige SKALL man släppa till favoriten, läs Moni To Spare, men nu´var det en kusk i ledningen som inte kan de oskrivna reglerna i Svensk trav - favoriten får trava i dödens Favoriten får trava i dödens på Åby sällsynt !! och det givna 2a ut för Örjan blev 3 ut och på det förlorar han loppet, i vart fall sänkte det chansen rejält, Moni hade nog vunnit i spets Slutsats Svenskt travsport är inte sällan för förutsägbart med lånekuskdominansen, bwehöver röras om i grytan ibland PS inte spelat något . ja andel men där var det spik i 1a |
|
2016-04-30, 17:01 | #195 |
Go green pellini är klar att spela till detta odds! Blir utgång på tvilling dock då han alltid är med där framme och Oskars häst kanske bara är bäst
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2016-04-30 klockan 17:02. |
|
2016-04-30, 17:02 | #196 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 17:04 | #197 |
Usain ser riktigt fin ut, hoppas han krossar nu!
|
|
2016-04-30, 17:04 | #198 |
Usain ser underbar ut...Klar..
|
|
2016-04-30, 17:04 | #199 |
Spikar Västerbo Arthur och On Track Piraten på V5.
|
|
2016-04-30, 17:07 | #200 |
Först sen defilering av en häst och nu punktering påsen annan. Kraftigt försenad start i avd 3 med hästarna på banan ökar väl chansen för skräll igen då dom redan vässats i provstarter.
|
|
2016-04-30, 17:07 | #201 |
Blev 200 kr P på Västerbo Arthur..
Tyckte att platsoddset på 1,88 - 2,2, Såg nu att oddset gått ner..tyvärr.. |
|
2016-04-30, 17:09 | #203 |
Usain Henna nerspelad till drygt två ggr. Dubbelrött effekten
|
|
2016-04-30, 17:11 | #205 |
Surt att man missade vinnaroddset på Johnny i första. Gav ju för fan över 13ggr degen? Grattis till er som lirade!
|
|
2016-04-30, 17:16 | #206 |
OSKAR!!!
Vilken Kille!!! , + enda kusken som är aktiv här på sharps och levererar varje gång! Tacksamt med skämtfavorit! , 2 sec långsammare om man kan läsa på..(och kan matte) Senast redigerad av Lazze den 2016-04-30 klockan 17:19. |
|
2016-04-30, 17:17 | #207 |
HÄRLIGT OSKAR!!!! Fan vad bra han var igen! Grattis!
|
|
2016-04-30, 17:17 | #208 |
Det var ju inget fel på formen där.
|
|
2016-04-30, 17:17 | #209 |
Härligt Mr. Svanberg! Spiken satt fint! Fin häst!
|
|
2016-04-30, 17:18 | #210 |
Känns ändå som det gör en jävla skillnad när han kan gå barfota.
|
|
2016-04-30, 17:18 | #211 |
Då gäller det om V75-spikarna ska funka eller inte.
|
|
2016-04-30, 17:19 | #212 |
Tack! Blev en femtiolapp, vinsten blev, 666... Omen...?
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:19 | #213 |
grattis och tack Oscar, spikade på allt tack
|
|
2016-04-30, 17:20 | #214 |
Number of the Beast, dvs Johnny!
Chiron (+50) |
|
2016-04-30, 17:20 | #215 |
Det var ju synd att Oscar inte svarade på min fråga tidigare. Nu tog jag tre streck på V75.
|
|
2016-04-30, 17:21 | #216 |
|
|
2016-04-30, 17:21 | #217 |
Vinner doobs genidrag Håkan K Persson nu så kommer jag grina över att jag åkte i 2:a.
|
|
2016-04-30, 17:22 | #218 |
Härligt OSKAR!!! Du är den man ser upp till här på sharps.
Dessutom kör du häst som en gud också. |
|
2016-04-30, 17:22 | #219 |
|
|
2016-04-30, 17:22 | #220 |
Får jag sju sexor på systemet så blir jag sur för att jag tog bort 11:an i andra. Åker jag på ett par spikar så spelar det mindre roll.
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:24 | #221 |
Gillar att Oskar tar tid att skriva här på forumet och säger att målet är att köra bfro OM ...banan tillåter ,helt ärlig , lovar ingenting med tanke på banans skick igår + osäkra rapporter om vädret..Bra bana idag=optimal balans=spik för mig =Tack Oskar!
L |
|
2016-04-30, 17:25 | #222 | |
Banned
|
Citat:
Och Anders Z? Han har väl inte kommit i mål än? |
|
2016-04-30, 17:25 | #223 |
Ännu en storseger till Jägersro. Hur ska El Mago Pellini kunna torska elitloppet ? Eller blir det norrlandsturné till Östersund och Boden i år igen istället?
|
|
2016-04-30, 17:25 | #224 |
Ja det förstår jag. Jag hade inte en tanke på att strecka den så då är det inte lönt att gräma sig. Snyggt att du ens tänkte ta med den!
|
|
2016-04-30, 17:26 | #225 |
Även brorsan trodde på den som skräll. Har varit hårt betrodd och varnades för när den blev tvåa senast. Dessutom väldigt hög segerprocent. Det var ju läget som var kruxet, men å andra sidan tog jag med spåren 9,10 och 12.
|
|
2016-04-30, 17:28 | #226 |
Tar rygg på Doob och spelar V på Tadpole, Blir minst 100 kr..
Känns som chansen borde vara riktigt bra från spets.. Då det nu ej blev barfota runt om utan bara fram..Så blev det att jag hoppade spelet,, Senast redigerad av Trinity den 2016-04-30 klockan 17:32. |
|
2016-04-30, 17:30 | #227 |
|
|
2016-04-30, 17:30 | #228 |
Jag tror Le Miracle vinner, annars Hawk Cliff. Två fina hästar som har övertygat.
|
|
2016-04-30, 17:31 | #229 |
Den holländska hästen nr. 8 har en riktigt bra tid från senaste loppet. Har för mig att låga tider på den banan är svårt att få. Så det kanske kan bli en bra skräll? Testar en liten v/p och på tvilling, trots spåret...
|
|
2016-04-30, 17:31 | #230 |
7 Tadpole nu!! Bättre aktion nu bfro (inte så höga framsteg) optimistisk...
Chansspik=Ja...Hoppas .. L |
|
2016-04-30, 17:32 | #231 |
|
|
2016-04-30, 17:32 | #232 |
|
|
2016-04-30, 17:33 | #233 |
Sen undrar jag vad en barfota springande dansk från bakspår kan göra, 11:an?
|
|
2016-04-30, 17:33 | #234 |
Haha, då var det roliga slut direkt... Det går fan inte att spela tomtar till kuskar.
Chiron (+100) |
|
2016-04-30, 17:35 | #235 |
Det värsta var ju balansändringen. Var ju intressant med runt om, inte som den var nu...
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:35 | #236 |
Akta ryggen nu Johnny. Björn blir livsfarlig!
|
|
2016-04-30, 17:35 | #237 |
Banned
|
|
2016-04-30, 17:36 | #239 |
Riktigt bra prestation av Le Miracle. Johnny har f.ö riktigt bra form i år
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:36 | #240 |
Som de flesta här inne brukar nämna, kusken gör skillnaden. Nå spets från spår 9...
|
|
2016-04-30, 17:36 | #241 |
Jens Sjödén: "Som kuriosa noteras att Kontio gjort 51 V75-starter i år, varav fyra som favorit, utan att vinna någon."
SO (+5) |
|
2016-04-30, 17:36 | #242 |
|
|
2016-04-30, 17:37 | #243 |
Där såg vi finalvinnaren elitloppshelgen.
|
|
2016-04-30, 17:37 | #244 |
Vågade gissningar du kommer med...
|
|
2016-04-30, 17:37 | #245 |
|
|
2016-04-30, 17:38 | #246 |
|
|
2016-04-30, 17:40 | #247 |
Fick en kompis bolagspel på 2688 rader skickat till mig tidigare. 8 andelar a 175kr som säljs på en affär i Dalarna
1,2,3,4,5,7,9,12 7,11 14 3,5,8,910,11,12 4,5,8 1,2,3,4,5,6,7,9 6 Notera låset i andra hahaha. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:42 | #248 |
Mästerligt! Kenneth Haugstad och Ken Ecce. Hur ofta låser man på dom 2?
|
|
2016-04-30, 17:42 | #249 |
Nu då. Sprack i avd1 och avd 2. Men här höll det. Men oh att jag ska behöva höra den där lilla tjocka intervjua Hennes gälla nasala röst gör mig tokig!!!
|
|
2016-04-30, 17:43 | #250 | |
Citat:
Jag har jagat 11 ett tag, men jag trodde inte han skulle ha en chans idag så jag valde bort honom Så det blir väl 6 rätt som vanligt för mig |
||
2016-04-30, 17:43 | #251 |
Måste väl ha med förnamnen att göra? Ken-neth och Ken...
|
|
2016-04-30, 17:44 | #252 |
Jetta Palema till spets. Släpper Goop? Jag tror att han vill ta ner dem på open strech.
Trinity (+1) |
|
2016-04-30, 17:46 | #253 |
|
|
2016-04-30, 17:47 | #254 |
Körde själv ett 144 raders system men åkte så det visslade i avdelning 2. Hade jag haft alla så hade 11 varit med men inte annars! Får väl hoppas på någon 6a o 5a men sitter snålt kvar :/
|
|
2016-04-30, 17:48 | #255 |
Goopen vinner olympiatravet
2016-04-30, 17:50 | #256 |
Ska bli intressant att se Your Highness upp mot dessa pollar. Tror definitivt den kan utmana med tanke på de prestationerna den haft i Frankrike. GO Björn!
Hoppas på lite körningar så att Nahar och Mosaique Face får lite chans på kakan. Är väl långsökt men jag ville inte lämna dem utanför lappen. Hade jag spikat mig ur loppet vilket jag tänkte göra, men struntade i, så hade jag kört på BBS Edit: Jag spikade roses glory i nästa. Hoppas bara den håller sig på fötterna. Ser det som en stor vinstchans med tanke på dess tidigare prestationer. Senast redigerad av zabatsu den 2016-04-30 klockan 17:53. |
|
2016-04-30, 17:53 | #258 |
|
|
2016-04-30, 17:57 | #259 |
Jetta Palema var inte speciellt märkvärdig måste jag säga.
|
|
2016-04-30, 17:57 | #260 |
Örjan försökte ju inte ens. Trinity har ju smiskat sönder Rosy förut så varför inte ens försöka?
|
|
2016-04-30, 17:57 | #261 |
|
|
2016-04-30, 17:58 | #262 |
Nej, jag skrev att jag trodde Le Miracle skulle vinna, annars Hawk Cliff, dvs. om Miracle skulle komma bort. Det är de två hästar som övertygat. Sjuan som det var tal om trodde jag inte särskilt mycket på. Nu kom den bort så vi fick inte se vad den gick för.
|
|
2016-04-30, 17:58 | #263 |
Nu radar favoriterna upp sig och helt plötsligt ser det bara ut att bli pengar på 7 rätt. Veijo är grym både på att ställa i ordning och att ge bra info till spelarna .
|
|
2016-04-30, 17:59 | #264 |
Veijo kom rätt smärtfritt till spets. Barfota runt om och det blev en lätt seger. Ingen utmanade och Goopens häst dög inte.
|
|
2016-04-30, 18:00 | #265 |
|
|
2016-04-30, 18:06 | #266 |
Kanske kan ge en lite peng på 6or och 5or alla fall.
|
|
2016-04-30, 18:07 | #267 | ||
Citat:
Citat:
Och jag skrev att det var en vågad gissning du dristar dig till när du tror att nån utav de 2 som har lite spel på sig som vinnare... |
|||
2016-04-30, 18:07 | #268 |
Blev ett litet spel och hoppas på spets och slut men kan även vinna på Open - Skräck!
DD Inlämnat: 2016-04-30, 18:05 Åby Lördag 2016-04-30 Start: 18:18 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 B.B.S.Sugarlight 2: 5 Tango Vang 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. |
|
2016-04-30, 18:11 | #270 | |
Citat:
Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
||
2016-04-30, 18:12 | #272 |
1,2,3,,5,6,7,9 mot nr 7 Patricia Hadtrup fick det bli på DD x 5 kr. Det är nog långsökt med vinnaren i dd2 men måste testa ett lillspel till dom oddsen. Det är mest på det grymt intressanta skorycket. Aldrig tävlat barfota i Sverige men ska enligt uppgift ha gjort det två ggr i utlandet och vunnit lätt och imponerande båda gångerna.
|
|
2016-04-30, 18:15 | #273 |
Blir intressant och se hur lätt OTP håller upp ledningen nu...
Edit: Ja det var ju stänklätt... Senast redigerad av Speedyearl den 2016-04-30 klockan 18:21. |
|
2016-04-30, 18:16 | #274 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 18:18 | #275 |
Jaha då var det dags för amatörland igen...
|
|
2016-04-30, 18:19 | #276 |
Tack!
Lycka till själv! Blev även 50 V på B.B.S Sugarlight! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+10) |
|
2016-04-30, 18:22 | #277 |
Diska peter.u vilken buskörning
2016-04-30, 18:23 | #279 |
Björn vet hur man vinner storlopp.
|
|
2016-04-30, 18:23 | #280 |
Sa ju det Goop vinner
2016-04-30, 18:24 | #281 |
Vad höll Peter på med? Det blev för tufft för OTP och det var ju givet att Goopen skulle vinna med ett sånt smörlopp.
|
|
2016-04-30, 18:24 | #282 |
Hade helt fel men även om Goop fick loppet, Så var det riktigt snyggt kört!
|
|
2016-04-30, 18:24 | #283 |
Skönt i mina ögon iaf att OTP torskar....BBS lägger inte de där i spets.
Grymt för Björn! |
|
2016-04-30, 18:24 | #284 |
Speed avgör
2016-04-30, 18:25 | #285 |
Första stoet någonsin som vinner?
|
|
2016-04-30, 18:26 | #286 |
|
|
2016-04-30, 18:26 | #287 |
Ludde orsakar ÅTERIGEN en omstart! Skicka hem pajasen dit han hör hemma!
|
|
2016-04-30, 18:29 | #288 |
Bergh kör innan för bangränsen, så han får skylla sig själva.
|
|
2016-04-30, 18:30 | #289 |
Loppets två ston etta och trea...
|
|
2016-04-30, 18:31 | #290 |
Går fan inte att spika i dom här loppen, speciellt inte spetshästen.
|
|
2016-04-30, 18:33 | #291 |
Va härligt att Your Highness fick vinna. Den har verkligen presterat fantastiskt i år och jag är glad att jag garderade. Hur går det för dig idag Stankarn?
|
|
2016-04-30, 18:37 | #292 |
Kemas Magic för 5 6or 85 5or
Åkte i avd 2 Kom igen nu Åsa Nisse!!
2016-04-30, 18:38 | #293 |
2,4,5,6,9,10 för 5 rätt som inte ger ett skit typ.
|
|
2016-04-30, 18:42 | #295 |
Björn var kall och jag fick fel men försöker igen med att spela vinnare på Tango Vang med 50 kr!
|
|
2016-04-30, 18:42 | #296 |
Queen L var det en hingst då
2016-04-30, 18:44 | #297 |
|
|
2016-04-30, 18:44 | #298 |
Nä, Queen L x 2, Grades Singing och Jana Bloc med vunnit som ston.
Manprinsen (+10) |
|
2016-04-30, 18:45 | #299 |
Veijo tar dom
2016-04-30, 18:47 | #300 |
Synd jag lämnade 11an utanför, men 6 rätt kanske ger en liten tröstpeng i alla fall..
|
|
2016-04-30, 18:48 | #302 |
Nja det blev en favorit till räkna inte med jätte utdelning
2016-04-30, 18:48 | #303 |
Fan så bra NTNS var! Trodde aldrig det skulle hålla. Lite trist med favoritseger i sista dock...
|
|
2016-04-30, 18:48 | #304 |
Var ju fan att Fredrik Perssons häst skulle hoppa med min 7a i rygg. Den hade blivit väldigt farlig annars. Blev väl trea trots strulet.
|
|
2016-04-30, 18:49 | #305 |
Kan det ge 500.000kr tro?
2016-04-30, 18:49 | #306 |
2016-04-30, 18:50 | #307 |
Veijos gick fort sista 500 metrarna.
2016-04-30, 18:50 | #308 |
Närmare miljonen skulle jag tro..
Edit: Ja det var ju inte så långt ifrån! Senast redigerad av Speedyearl den 2016-04-30 klockan 18:53. |
|
2016-04-30, 18:50 | #309 |
Ger det en mille så är det sjukt bra betalt på den raden.
|
|
2016-04-30, 18:51 | #310 |
Konstig omgång. Relativt lätt men man får ändå inte sju rätt. Bara 5 rätt. Tur att V5 och V3 finns...
|
|
2016-04-30, 18:51 | #311 |
|
|
2016-04-30, 18:52 | #312 |
300.000 bara
2016-04-30, 18:53 | #313 |
Your Highness in till Elitloppet och Delicious ut från Elitloppet :(
|
|
2016-04-30, 18:53 | #314 |
Riktigt dålig utdelning vem snor alla pengar på sexorna
2016-04-30, 18:54 | #315 |
|
|
2016-04-30, 18:54 | #316 |
V75 tillsammans tar allt.
2016-04-30, 18:55 | #317 |
Grymt rolig omgång detta. Årets bästa hittills.
Spiken64 (+10) |
|
2016-04-30, 18:57 | #318 |
Blir roliga lopp på åby månprinsen många som säger det.
2016-04-30, 18:58 | #319 |
Snyft snyft av Strömberg...hade förlorat loppet redan innan start pga fördröjningen...
|
|
2016-04-30, 18:58 | #320 |
344 tusen inspelade av min kompis till Ica i falun! ca 43 tusen per skalle
|
|
2016-04-30, 18:58 | #322 |
6410:- är lite plåster på såren men jag lär störa mig på nr 11 ett tag Nåväl, grattis alla idag!
Major (+5) |
|
2016-04-30, 18:58 | #323 |
|
|
2016-04-30, 18:59 | #324 |
Det måste väl vara fel? Åker han inte i 6:e?
V75-systemet: (Skrivs på två kuponger, minst en A-häst måste vinna för chans på sju rätt). 1,2,3,4,5,9 (res 12,10) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (res 9,7) 1,5,6,9,14 (res 11,13) 9 Le Miracle (res 7,10) 4,8 (res 2,5) A: 1. B: 2,3,6,9. (res 4,5) A: 6. B: 1,2,4,5,9,10. (res 6,4) Kupong 1: 6 x 12 x 5 x 1 x 2 x 1 x 7 = 5040 rader Kupong 2: 6 x 12 x 5 x 1 x 2 x 4 x 1 = 2880 rader Totalt: 7920 rader = 3960 kr. |
|
2016-04-30, 19:00 | #325 |
Någon som kan slänga upp vinstlistorna?
|
|
2016-04-30, 19:00 | #326 |
V75-systemet: (Skrivs på två kuponger, minst en A-häst måste vinna för chans på sju rätt). 1,2,3,4,5,9 (res 12,10) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (res 9,7) 1,5,6,9,14 (res 11,13) 9 Le Miracle (res 7,10) 4,8 (res 2,5) A: 1. B: 2,3,6,9. (res 4,5) A: 6. B: 1,2,4,5,9,10. (res 6,4) Kupong 1: 6 x 12 x 5 x 1 x 2 x 1 x 7 = 5040 rader Kupong 2: 6 x 12 x 5 x 1 x 2 x 4 x 1 = 2880 rader |
|
2016-04-30, 19:01 | #327 |
Segertiden för nr 5 Your Highness är nytt svenskt rekord.
Segertiden för nr 4 Roses Glory är nytt banrekord. |
|
2016-04-30, 19:02 | #328 | |
Citat:
Mittåt! Travnet missade Your Highness... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2016-04-30, 19:02 | #329 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 19:03 | #330 |
Se ovan...såg fel! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-04-30, 19:09 | #331 |
T.o.m. så: "Överspelade: 7 Moni To Spare (V75-2) är snabb för klassen, men ska resa långt för första gången och har ett läge som kan innebära vingel eller ett tungt lopp. Kan vinna men bör nog garderas. 10 Hawk Cliff (V75-4) imponerade senast, men fick ett tufft lopp och inte säkert att han fungerar perfekt med täta starter eftersom han inte ser helt hundra ut i stilen. Långresa också och att han ska vara så här stor favorit mot en topphäst som Le Miracle köper jag inte. 5 Your Highness (V75-6) har bara segrar i raden och är tredjehandsfavorit, men nog lär det bli hårdare bud den här gången? Känns inte så het. |
|
2016-04-30, 19:52 | #332 |
|
|
2016-04-30, 19:57 | #333 |
Riktigt rolig omgång trots att det inte blev mer än en himla massa femmor. Kommer säkert att kika på Olympiatravfinalen några gånger till bara för ren njutning.
Fart, körning, tacklingar ja allt ett trav lopp skall innehålla. Kul! |
|
2016-04-30, 20:52 | #334 |
Grym kväll nu för mina vänner på plats i Göteborg. Jag gläds verkligen med dem då deras häst Your Highness verkligen gjorde en fantastisk prestation i dag!!! Själv gick jag plus-minus på liret i dag med sex rätt (spik på Jeppes i avd2) men glad ändå tack vare fin sport denna valborgsmässoafton! Skål!
|
|
2016-04-30, 21:20 | #335 |
|
|
2016-04-30, 21:35 | #336 |
|
|
2016-04-30, 21:44 | #337 |
|
|
2016-04-30, 21:59 | #338 | |
Citat:
|
||
2016-04-30, 22:02 | #339 | |
Citat:
Så är det ibland, 99% säkerhet så är hästen nära att galoppera. |
||
2016-04-30, 22:09 | #340 |
Oskar, stort grattis till segern med Usain Henna idag. Han är ruggig barfota!
|
|
2016-04-30, 22:20 | #341 | |
Citat:
Det jag informerat om var att om banan är slirig och jag väljer bakskor är inte det en nackdel. |
||
2016-04-30, 22:24 | #342 |
|
|
2016-04-30, 22:51 | #343 |
|
|
2016-04-30, 22:58 | #344 |
Om inte hemma- eller bortalaget vinner första matchen på europatipset imorgon så tror jag det blir oavgjort. 1 eller 2, annars X är min vågade gissning.
|
|
2016-04-30, 23:12 | #345 |
Kul omgång men som vanligt hopplöst svårt att vara rätt på det hela vägen. Kom inte in på sidan vid inlämning tyvärr. Var spännande i fyra avd. iaf. då Ymer Brick fanns med som B-häst och, spik på Usain och Le Miracle var ensam A. Men sen undervärderade jag jag Roses Glory som blev B-häst med 7-8 som A. Och värre blev det när Mosaique inte levererade som jag hoppats. Synd att det inte fick överta, hade varit kul att se. Satt sen med alla i sista, kunde ju varit rätt spännande när 7 och 11 var med på fotot. Men rankade för dåligt i avd. 5-6 slutänden.
Grattis Oskar, Usain var grym! Lär väl också varit sista gången man kunde "fynda" Le Miracle. Fattar inte heller hur Ymer Brick kunde vara så oerhört borttappad. Ingen vidare kusk men det var ju å andra sidan bara Örjan som var det. Det är väl också dags uppvärdera Berglund på Travnet. Känns som han överlägsen betaltjänsterna? Åby är tveklöst den roligaste banan. |
|
2016-04-30, 23:30 | #346 |
1000 spänn för att försena starten - lopp och spelavgörande.
15 gånger så mycket för yvig drivning - inte speciellt lopp och spelavgörande. Rimligt?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2016-04-30, 23:50 | #347 |
|
|
2016-05-01, 00:01 | #348 | |
Det är alltid roligt att efteranalysera skojiga omgångar. V75 och V5 blev helt olika spelmässigt för mig; jag hade 6 streck i olympia på V75 men låste på Your Highness och Mosaique på V5...
Usain Henna rankade jag ner till 8:e efter att Eskil skrek ut att Oskar låg väldigt lågt angående chanserna i lajven. Stort misstag av mig. Miracle lätt att singla, roses glory i ett 2-hästarslås, Global republic i ett 3-hästars. NTNS u-häst i nästan helgaddat lopp. Ymer Brick hade jag inte fått med ens på helgardering (pga kusk). Totalt sett är jag nöjd med de tungt streckade som jag lämnade utanför och att låsen satt. Sjukt rolig omgång även i efterhand, även om resultatet kunde blivit mycket bättre! Citat:
|
||
2016-05-01, 00:17 | #349 |
Stort grattis Oskar!!! Jäklar så bra Henna var idag! Och sedan är det ju alltid kul när grinollens favvisar torskar.
|
|
2016-05-01, 06:59 | #350 |
[QUOTE=hammmmmar;488562]Precis som vanligt, går precis mot dina spikar! Tackar! [/QUOTE
Man behöver inte va elak,man spikar vad man vill alla kan inte ha en bra dag jämt.
2016-05-01, 07:02 | #351 |
Oskar låg lågt i lajven inget som travfolket brydde sig om
Bara att gratta Oskar som ställt i ordning hästen, kommer aldrig mer få ett superodds på den hästen.
2016-05-01, 09:34 | #352 |
Det var ingen som frågade i liven. De måste ha haft för mycket att göra för att fråga en av dagens mest streckade hästar med tveksam form.
Kändes kanon i värmningen, tittade efter någon, jag menar, matteus var där, Åsa och Lennart skulle ha nåt på stallbacken. Men nej, ingen frågade. Nu verkar ju spelarna varit med iaf. Kan inte vara vanligt med så stor skillnad på % och odds. |
|
2016-05-01, 10:33 | #353 | |
Citat:
Men det spelar ju ingen roll nu. V75 är över och lagd till handlingarna. Nästa fokus är V86 på onsdag. Grattis till vinsten Oskar! |
||
2016-05-01, 12:47 | #354 | |
Citat:
På de sista 25 miljonerna var det över 25% i V75% jämfört med knappa 20% fram till 15:56. Men jo, det var stor skillnad på Vinnarspelet och streckspelen. 34% av Vinnarspelet låg på Usain Henna. De sena spelarna hade överlägset bäst koll. Om vinnarspelarna hade spelat som V75%en blev, 20.65%, så hade vinnaroddset blivit hela 3.87. Själv hittade jag fram till spik på Usain Henna & Le Miracle men missar på Ymer Brick & Your Higness istället.
2016-05-01, 14:07 | #355 | |
Citat:
|
||
2016-05-01, 14:29 | #356 | |
Citat:
|
||
2016-05-01, 14:56 | #357 |
Jag visste inte att Örjan är den som bäst känner till formen på hästarna du tränar, men då vet jag läget.
|
|
2016-05-01, 16:03 | #358 | |
Citat:
|
||
2016-05-01, 16:40 | #359 | |
Citat:
Jag skulle vilja påstå att oddsen ändras mycket även när det är V75. Det gäller även på ett miljonomsättningsspel som DD.
2016-05-01, 17:18 | #360 |
|
|
2016-05-01, 18:00 | #361 |
Synd på DD, hade 5,6 - 11 ( 10 kr )
|
|
2016-05-01, 18:01 | #362 | |
Citat:
|
||
2016-05-01, 19:34 | #363 | |
Citat:
Vet inte om jag sa det här, men har sagt att han ska vara ungefär som i Walter Lundbergs förra året, och det stämde rätt bra. Sen är det ju upp till er som spelar att avgöra vilka som är bäst att spela på. Fantastiskt att man kan få så mkt info och ändå inte vara nöjd. Men kan meddela att jag skodde honom idag, 18*6 fram och 16*6 bak. Hans avföring har sett normal ut och han har ätit tillfredställande. Spänsten är ungefär som vanligt dagen efter start, det negativa är att det kom en del knott idag. |
||
2016-05-01, 23:32 | #364 | |
Citat:
Och exakt av den anledning du nämner så är det mestadels objektiv info som man som spelare är intresserad av från tränarna. De flesta tränare har inte som bästa gren att bedöma chansen mot motståndarnas hästar. Viss subjektiv info är såklart intressant. T ex hur du uppfattar hästens form jämfört med hur den varit inför tidigare starter. osv osv. Oskar, fortsätt EXAKT som du gör idag. Din kommentar står bra även utan den ironiska klangen.
2016-05-01, 23:58 | #365 |
Stor eloge till Oskar för att du uttalar dig rakt och ärligt här. GRATTIS till den fina körningen och vinsten!
abstruse (+1) |
|
2016-05-02, 09:13 | #366 | |
Citat:
2016-05-02, 10:06 | #367 | |
Citat:
Jag har inte bett dig att avgöra vilken/vilka hästar jag ska spela på, men eftersom Örjans häst var favorit och stod 40 m framför, så undrade jag helt enkelt om du trodde att formen skulle räcka för att ta två tillägg på den barfota. Och om du trodde att formen med skor skulle göra det så mycket svårare för din häst i nuvarande form att nå fram. Det var en väldigt bra fråga eftersom du var osäker på banan och formen inte är på topp ännu. Grejen är den att du säger att du vill ge ett tränarperspektiv på travsporten/spelet. Nog om detta, jag ska inte besvära dig med ytterligare frågor om vad du tror framöver. Det handlar nämligen alltid om vad man tror i trav, vet gör man först efter att loppen gått i mål. Ha det gott! Senast redigerad av Shooter den 2016-05-02 klockan 10:11. |
||
|