Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-20, 01:47   #1

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 1336
Standard

V86 Solvalla/Åby 20/4

Veckans omgång går som sagt på Åby/Solvalla. Själv är jag ingen fanatiker av open-stretch då det öppnar upp för mindre bra körningar, att du kan ha en långsam häst och ut låsa fast dig och ändå ha grym chans på upploppet.. Usch i mitt tycke! Men en snabb kik på loppen utan någon direkt djup forskning så lyder min snabb analys såhär:

Avd 1: 3140m autostart åby. Lång distans så bakspår har ändå vettig chans. Min tipsetta är favoriten Bullyoung, gjorde det bra senast, gått framåt med det loppet och uppgiften ser rätt så bra ut. Kuskplus med RB som alltid ger sin häst en chans att vinna - spik?
Därefter har vi Speedy Sus, fin insats senast. Gillar lång distans och är en fin outsider.
Spets tar väl Boris och släpper därefter till antingen Condor Motion eller Speedy Sus?
Bakspår finns även Owens face, kolgjini är aldrig att leka med när de trycker på, orkar hästen 3140m med kolgjini i sulkyn? Carlos Greenwood mer utav en sprinter i mitt tycke? Ute på fel distans?

Avd 2: 2140m auto solvalla - gigantisk favorit på 5 hawk cliff, har dålig koll på hästen och dess prestationer. Även på motståndet så lämnar detta lopp öppet för någon annan! Favorit i fara??

Avd 3: 1640m auto åby - min tipsetta är 3 enjoy chocolate, stark och gedigen häst. En fin outsider som imponerade från spets senast är 2 Dokonjo, repris fast kanske från rygg ledaren på open-stretch?
Oklarheter om vem som är snabbast ut och når spets, hålls eller släpper, isf till vem? Vem får rygg utvändigt?

Avd 4; 2140m auto lärlingslopp på solvalla- här ska man väl egentligen gardera på med tanke på kuskarna. Men tycker tre hästar höjer sig över resterande. Al's winnermede, spets och slut på härliga valla?? Emmett brown, imponerade vid debut och har en riktig vinnarskalle - bäst från spets dock?
Sen även Bolt Boko som trivs barfota och besitter hög kapacitet.

Avd 5: 2640m auto åby - Julius Star favorit, 15 hästar startar ich det känns som det finns mycket potentiall från många hästar i loppet. I mitt tycke bästa häst är 15 men för många att runda?

Avd 6: 2640m Auto Solvalla - Seedorf SoS tack och godnatt? Är väl bara den själv som kan förlora detta lopp med galopp?

Avd 7: 1640 auto Åby - Star di poggio har visat grym form senaste och får min tipsetta, vinner bara detta oavsett lopp? Öppet bakom..

Avd 8: 1640m auto Solvalla - oklart för mig, öppet lopp?

Som sagt, bara mina tankar och vad jag sett, fyll gärna på med vad ni tycker göranssons!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
blondinrobert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 07:18   #2
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Ebony Boko sos sista avd. Kvällens bästa spik.
Spojs (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 09:23   #3

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Ebony Boko sos sista avd. Kvällens bästa spik.
Håller med till fullo. Måste ha jättechans som den sett ut på slutet.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 10:10   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

80 % på Hawk Cliff är jäkligt mycket. Ändå är det svårt att tro att den torskar här. De värsta motståndarna känns lite småljumma och Jorma kan nog styra och ställa som han vill. Spikarna i omgången är annars inte helt givna på förhand. Däremot så finns en del utgångshästar att välja bland. Det kanske blir ett reducerat system i afton.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 10:11   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blondinrobert Visa inlägg
Avd 7: 1640 auto Åby - Star di poggio har visat grym form senaste och får min tipsetta, vinner bara detta oavsett lopp? Öppet bakom..
Det är 2140 och håller med om SDP, fin häst. Men här finns det roliga emot och några som kan öppna i början. Hanna banker t.ex. som torskade med nos senast, kan få ha nosen först ikväll. Detta kommer nog att öppna upp det här loppet och jag tycker att SDP är en favorit som skall fällas ikväll.
Gammal 2016-04-20, 10:49   #6

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

PU låter jäkligt nöjd med Canappealformore i V86-3. Har tränat mycket och bra under vintern. Det blir barfota runt om och laddning för spets. Kan vara en kul chansspik som just nu står i 15%.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 10:57   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
PU låter jäkligt nöjd med Canappealformore i V86-3. Har tränat mycket och bra under vintern. Det blir barfota runt om och laddning för spets. Kan vara en kul chansspik som just nu står i 15%.
Jag är också lite sugen den, men det låter även väldigt bra om Tullamore G.K.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 11:11   #8

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
CANAPPEALFORMORE stångades mot årgångstoppen i fjol, visade då startsnabbhet och med förstaspår tror jag att det är ledaren i loppet, enligt Peter är hästen i bra form och han vill köra i spets. Det finns fler som är snabba från start men jag tror att innerspåret fäller avgörandet. Spets och slut.

1 Canappealformore (Peter Untersteiner) tränar fint och borde gå bra. Inte startat på ett halvår men är väl förberedd. Tror att han kommer gå bra. Ganska kvick ut. Jag provar lite. Tycker nog att man ska
ta honom på allvar direkt, säger Peter.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 11:19   #9

Standard

En som blir mycket spelad i kväll som jag vill varna lite för är AL'S WINNERMED.
Såg inte bra ut i travet i fjolårets sista start och han galopperade efter 200 meter i årsdebuten, och även om han gick bra efter galoppen kan det vara värt en varning att gå för hårt på honom i kväll, speciellt som stor favorit.
Gammal 2016-04-20, 11:39   #10

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Det är 2140 och håller med om SDP, fin häst. Men här finns det roliga emot och några som kan öppna i början. Hanna banker t.ex. som torskade med nos senast, kan få ha nosen först ikväll. Detta kommer nog att öppna upp det här loppet och jag tycker att SDP är en favorit som skall fällas ikväll.
star di poggio lär inte bli favorit här utan frodes

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 11:40   #11

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

6 Wikileaks är min roliga kantboll ikväll.
Om inte annat bra platsspel på den.
Skrev upp den i min bok för sin senaste prestation när den spurtade riktigt bra.
Så rätt resa för hästen så ser det ut som den har en riktig rökare att trycka av på sista rakan.
sjukstuga (+5)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 11:51   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
star di poggio lär inte bli favorit här utan frodes
Ser det, tror dock att det kommer var hugget som stucket när väl V86 ska lämnas in.
Gammal 2016-04-20, 14:42   #13
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Veckans kommunare lär väl bli 13 Bolide De Bry i avd 5.

Streckad på 7 % nu, jag säger att den kommer stiga till iaf 20 %.

För er som vill se hästens senaste provlopp som det "surras" om finns det nedan

https://www.youtube.com/watch?v=vFTgroAKakg (hästen som sveper fältet)
sjukstuga (+2), MattiasB75 (+5), Trinity (+3)

Senast redigerad av robfri den 2016-04-20 klockan 14:47.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-20, 15:31   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Veckans kommunare lär väl bli 13 Bolide De Bry i avd 5.

Streckad på 7 % nu, jag säger att den kommer stiga till iaf 20 %.

För er som vill se hästens senaste provlopp som det "surras" om finns det nedan

https://www.youtube.com/watch?v=vFTgroAKakg (hästen som sveper fältet)
Jo han var dessutom ut i detta en vecka senare, blev 4a då.

https://www.youtube.com/watch?v=vFTg...ature=youtu.be
Gammal 2016-04-20, 15:47   #15

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
6 Wikileaks är min roliga kantboll ikväll.
Om inte annat bra platsspel på den.
Skrev upp den i min bok för sin senaste prestation när den spurtade riktigt bra.
Så rätt resa för hästen så ser det ut som den har en riktig rökare att trycka av på sista rakan.
Näst senast gick han väldigt bra! Barfota är nog avgörande på honom, har inte kollat motståndet men 0 %.

Vet någon i avd 2 hur Hawk Cliff och Get a Winner gick inbördes sist? Kan man tänka sig att get a Winner har någon chans idag framförallt om han tex går barfota?
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td