|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-04-17, 12:40 | #1 |
V75 Umåker 23 april
Ett tag sedan det var jackpot nu på V75. Man tänka mig att spelbolaget håller alla tummar för att det antingen blir en lätt eller supersvår omgång på lördag för det vore verkligen bingo med en jackpot till Olympiatravet lördagen efter som ju dessutom är lönehelg för de flesta. V75 omsättningen senaste lördagarna har varit drygt 80 mkr. Hamnar väl där igen på lördag men med en jackpot då skulle dom nog kunna få upp den nästan 50 procent till olympiatravet då väl Norge också spelar dit.
En snabb titt på listorna. Har inte jättekoll på allt där uppe. Klass 2 Ser inte ut att hålla samma klass som det fantastiska klass 2 försöket på Jägersro. Normalt brukar de få hästarna som skickas upp söderifrån vara klart bäst för det är sannerligen inte samma krav för att springa på sig pengar för att kunna vara med i klass 2 längst uppe i norr. Det var stort skrik på Calle Laday förra fredagen på Solvalla och den såg väldigt fin ut. Känslan är att den borde ha mycket bra chans mot sådant här motstånd. Klass 1 Ett rent norrlandsmästerskap vad jag kan se. Hans R Strömbergs Bottnas Commandeur från Dalarna det exotiska inslaget i loppet. Takter förstaval som kusk. Den borde väl kunna hävda sig här. Det ser i alla fall mycket enklare ut än motståndet i klass 2 finalen sist på valla. Det är ju annars ett antal för att vara där uppe dugliga hästar med och informationen i veckan får väl avgöra vilka av dom som kan tänkas vara intressanta vid gardering. Bra att inga kanoner från Solvalla skickas upp. Det gör loppet på förhand spelvänligt. Bronsdivisionen Inget kanonlopp direkt. Bravo Navarone går från klass 2 final till bronsdivisionen. Det är ett rätt stort steg normalt. Men Lindgren skickar väl inte upp hästen ända till Umeå om han inte tror det ska gå. Above All Ås bra senast. Ulf O uppsatt som förstaval men det lär bli Henrik Svensson eftersom Reijo L har häst med och Henrik Svensson har väl inte vunnit på V75 sedan stenåldern typ. Merry Broline, Make it Quick och kanske framförallt Qyeerfish (om barfota) också intressanta. Silverdivisionen Ett fint lopp men det är väl inte mycket som talar för att inte Propulsion är stenklar. Den såg ju ut som en världsartist i årsdebuten på Färjestad mot helt andra hästar än silverhästar i Norrland. Gulddivisionen Anrika Guldbjörken och det blev en rätt usel gulddivision men flera statister. Man kan tycka att Nahar borde vinna. Den såg rätt fin ut mot skräpmotstånd i Kalmar i fredags men gick då också med träningsbalans. Det är väl kanske Cool Keeper och Venkatesh och möjligtvis Usain Swing (som imponerade senast i första guldstarten) som skulle kunna duga i övrigt. Men typ halva fältet känns som föredettingar som man helst hade sett i vanligt snabblopp där uppe. 5 årsloppet Propulsion anmäld även här men borttagen. Blir nog tufft med två starter samma dag så man valde silverdisvisionen. Daley Lovin med lopp i kroppen nästan klar här. Motbudet är Volstead. Kallblodsloppet Dagens tunnaste lopp. Låter atg alla V75 loppen vara med på bongen är det toppchans till jackpot för det är som jag skrivit flera lopp med få tänkbara vinnare. Här känns det som att det helt står mellan Tekno Odin och Fjord Jerven då ju inte Westholms världsstjärna Odin Tabac är med denna gång. Jag har inte möjlighet att läsa på i veckan, först på fredag kväll, och kan därför inte göra någon sammanställning av den viktigaste tidiga infon denna gång. Lycka till nu med Umåker V75an.................. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), Moonfala (+5), Dodo (+12), Bluesmith66 (+5), asgaya3141 (+5) |
|
2016-04-17, 13:17 | #2 |
Hela planen från ATG är väl en rekordlåg utdelning så att vi får jackpot till lönehelgen/olympiatravet.
2016-04-17, 13:35 | #3 |
|
|
2016-04-17, 14:16 | #4 | |
Citat:
Visserligen tycker jag ju att det märks skillnad nu att det är lättare att få utdelning på 5 rätt även när man tror att det ska bli jackpott.. det är väl efter att det där utländska spelbolaget förbjöds Senast redigerad av Moonfala den 2016-04-17 klockan 14:23. |
||
2016-04-17, 15:07 | #5 | |
Citat:
2016-04-17, 18:59 | #6 |
Above All Ås innerspår i avd 1 är väl perfekt. Bravo Navarone spår 6 med Erik A. Kan den utmana om spets ?
Avd 2 spår 1 och 2 för Tekno Odin och Fjord Jerven. Alla streckar dom två och enda spelvärdet finns i att spika en av dom. Nahar spår 11 men riktiga förloraren i spårlotten Cool Keeper. Bakspår för den måste vara ett jätteminus. Nu är det kanske mest intressant med Rocky Winner och Erik Adielsson. Dom borde väl sitta i spets omgående. Venkatesh hoppar om man laddar och resten innanför är bara skräphästar. Spår 6 ok för Calle Laday i avd 4. Vad möter den egentligen ? Det verkar vara hästar som vunnit billiga lopp där uppe. Det måste vara en tänkbar spik men blir väl jättefavorit den med. De hästar som är tänkbara motbud har väl samtliga bakspår. Inget kanonspår för Propulsion men ska väl ändå bara vinna. Efter spårlotten känns Only One Winner mest intressant emot. Den har lopp i kroppen och är väl den som spetsar ? Skitspår även för Daley Lovin. Det gör loppet ganska intressant. 1,2,3 och 5 är inga dåliga hästar. Avdelning 7 känns som det mest öppna loppet. Det är nog detta lopp man ska lägga mest tid på och kommer det viktig info på några här är det väldigt intressant. Även efter spårlottningen talar ändå det mesta för att det blir en omgång som kommer generera minst femrättsjackpot. |
|
2016-04-17, 19:30 | #7 | |
Citat:
Det gav alltså nästan exakt som det "borde". Risken att det ska bli jackpot på femmorna när det förväntade värdet ligger på 26kr är försumbar. Det hände inte ens när utlandsspelet var som värst. Däremot är det mycket glädjande att allt färre utdelningar ligger under förväntat värde!
2016-04-17, 23:58 | #8 |
V75-1
Erik är skicklig i voltstart och kan leda runt om med 6 Bravo Navarone. 2 Make it Quick har nu fått ett framspår och är säkert med i avgörandet.7 Queer Fish är intressant med barfotabalans och springspår. Se upp! 11 Merry Broline svek senast , men tidig ändå. 1 Above All Ås lär bli bortglömd nu , trots vinsten senast. NY INFO: 7 Queer Fish mörkar lite om sina spetschanser. Barfota nu !! Kan rent av vara spets och slut !! Dubblar med den finske gästen 12 Special Topgear som också ska gå optimalt. V75-2 Här lär många strecka innerspåren 1,2. När två träter så vinner oftast en tredje part. 6 Art Kjarvald givet streck ! NY INFO: 8 Myrfaks måste också streckas och kan vara värst emot om ettan och tvåan träter...... V75-3 4 Vacqueryas har man väntat på. Kan slå till nu istället. Luring från spets. 7 Ed You är snabb ut och man bör ofta passa stallets andra-hästar. 11 Nahar blev utmanad senast och måste höja sig om han ska slå dessa. Streckar man vidare skan man tänka på hästarna 1,6,8. NY INFO: 6 Rocky Winner är spetsbudet , men 7 Ed You vill åt samma position. Tar med hela sju hästar. V75-4 En eller alla. 6 Calle Laday har nu springspår. Spets och slut? NY INFO: Dubblar storisen med 2 Hot Pride som ska gå barfota. Se upp!!! V75-5 7 Propulsion blir säkert mångas spikförslag. Distansen kan dock vara ett aber. Garderar med 12 Usain Swing , 10 Navigator Sib och 3 Västerbo Paymyday. NY INFO: två andra motbud till favoriten kan 1 Alkalizer Am och 9 Global Revenge vara. Stabilt lås! V75-6 3 Volstead gjorde ett topplopp senast. Kan bli snabb revansch nu. Chansspik för den modige. Små fält bör garderas. Bedövaren i loppet är 8 Exodus Hannover som tränaren Roger Wahlmann talat sig varm om. Dags nu? NY INFO: Små fält garderas ! # Volstead har bra chans oavsett vägval,men bedövaren i loppet är 9 Explosive de Vie. Tar med hela sju hästar här !! V75-7 Fem hästar höjer sig över mängden. 2,3,7,9,10 NY INFO: går emot mina fem hästar som skulle höja sig över mängden och spikar hemma-ekipaget 8 Magnifik Brodde....ni lyssnade väl på Robert Dunders segerintervju idag efter vinsten med Höwings Star om morgondagens chanser ?? Spelförslag 2,6,7,11 1.2.6 4,11 6 Calle Laday 3,7,10,12 3.7 2,3,7,9,10 960 rader (Systemet är inlämnat. Ändring.) nytt system 7,12 (1,2) 1,2,6,7,8 (9,3) 1,4,6,7,8,9,11 (5,10) 2,6 (3,9) 1,7,9 (12,2) 1,2,3,5,7,8,9 (6,4) 8 Magnifik Brodde (7,2) 2940 rader Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) Senast redigerad av spalato den 2016-04-22 klockan 23:26. |
|
2016-04-18, 10:50 | #9 |
Tekno Odin borde väl hålla ut fjord jerven när dom startar sida vid sida...jag tror han är stenklar...enda frågetecknet är väl de senaste loppen i benen, han har ju fått några riktigt tunga lopp det senaste, men Ohlsson upp i vagnen bör han få ett lopp i ledningen från start
|
|
2016-04-19, 10:02 | #10 |
Det är bergodalbana med Tekno Odins prestationer på sistone. Känns som att det mest har varit dal. För mig är han inte ens första strecket i loppet. Fjors Jerven klar första häst och Myr Faksen är given om gardering.
|
|
2016-04-20, 11:50 | #11 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Reoder Såg strålande ut senast på Valla.
Klättrade i rygg över upploppet. Med lucka så hade han vunnit plättlätt. Hoppas inte han blir instängd nu. Är alla fall min tänkbara spik i omgången so far... =) |
2016-04-21, 12:30 | #12 | |
Citat:
Tror jag kommer smygas och riskerar att inte hinna fram eller så blir han fast igen..... För mig, an av många i detta öppna lopp. |
||
2016-04-21, 18:31 | #13 |
Ngn som har koll på Umåker om det blir regn/snö (möjligt enligt SMHI) blir den hård (svårt att köra bf) eller tung?
2016-04-21, 19:33 | #14 |
Mina tidiga tankar om V75-1:
För ett år sedan tog 12 Special Topgear 7% någon längd på Cool Keeper till slut när han var tvåa i Berth Johanssons memorial. Han är knappast i samma slag nu som då men har fått två lopp i kroppen och formen borde verkligen vara i antågande. Senast gjorde han en bra insats när han stred ända in från utvändigt om Magnifik Brodde. Det krävs naturligtvis lite tur på vägen och lite tempo i täten för att det ska räcka här men jag kan inte undgå att ha bästa hästen etta när han är såpass lite spelad. Vet inte hur det gick till när 11 Merry Broline 6% blev spelad till 46 för 10 i en klass I-final, han fick en omöjlig resa i tredjespår sista 1300 metrarna och gjorde det bra som var med fältet i mål. Han har onekligen höjt sig från att vara en medelmåttig norrlandshäst till att kunna vara med och hugga inom rikstoton. Intressant som bortglömd här med mycket tveksamheter runt de betrodda. 1 Above All Ås 16% har minst sagt hittat nya växlar och vann senast bekvämt från spets efter att dessförinnan svarat för fem vettiga insatser inom rikstoton utan att få sätta nosen först. Är inte oäven ut i volt och om det inte blir spets lär det bli en bra resa härifrån. 6 Bravo Navarone 22% dundrade hem Klass II-finalen från ledningen i senaste starten. Var inte körbar sista biten näst senast, ska ut på en långresa samt har inte visat att han är nån blixt ut i volt innan så han är given att försöka fälla. 9 Top Of The World 11% har levererat två bra insatser bakifrån på sistone, han är dock bäst i tät och att ha rygg på 2 Make It Quick i starten kan innebära bekymmer. 4 Rutger Gigant 1% har varit seg i årets två starter efter att ha avslutat andra halvan av 2015 på ett bra sätt. Måste åter till den nivån för att duga men skulle han plocka fram den nivån igen så är 1% alldeles för lite. Barfota runt om vore inte fel. 7 Queer Fish 14% får godkänt efter att fått tugga först utvändigt i årsdebuten. Är hopplöst osäker och senast han hade spår 7 i volt blev det galopp på kör. Har kapacitet som räcker och blir över men det luktar vingel härifrån om han behagar gå iväg felfritt. 2 Make It Quick 17% höll mycket bra senast som trea efter att tagit dödens 1500 meter från mål i ett lopp som vanns av Bartender In. Han möter enklare motstånd här men samtidigt så tror jag att han får mycket svårt att gå iväg felfritt från spår 2 (chanslös att gå iväg från spår 2 20/6-15 på Lindesberg (bara 2 hästar i volten) samt från spår 3 på Solvalla 5/8-15 och han rankas ner som hårt spelad. 3 Janne Sisu 3% tokskrällde som bekant i ett Bronsförsök på Bergsåker i Mars efter att fått en optimal resa i tredje in. Räckte inte alls i finalen senast och det är väl inget att säga om. Han är ingen som vinner ihjäl sig och det känns långsökt att han skall skrälla till igen. 3% känns i överkant. 5 Mellby Brunello 1% var ständigt överskattad i förra regin och har inte visat nåt i årets tre starter i ny regi som ger sken av att han skall räcka till seger här. Rank: 12-11-1-6-9-4-7-2-10-3-5-8 |
|
2016-04-21, 19:36 | #15 | |
Citat:
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-10-5-14-a-11/ Jag hittade även ett eftersnack från 2013 där de pratade om hård bana: http://www.travtjansten.se/bloggen/e...v75-umaker-274 Så sent som i november förra året fick de ställa in tävlingar p.g.a. milt väder i kombination med regn men det får vi hoppas att vi slipper Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10) Senast redigerad av Moonfala den 2016-04-21 klockan 19:37. |
||
2016-04-21, 20:11 | #16 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Umåker kan bli hård, men ärligt talat ser prognoserna inte ens ut att vara i närheten av några problem.
Vi får se...
2016-04-21, 20:18 | #17 |
Calle Laday.. no more comments #sos
|
|
2016-04-21, 22:42 | #18 |
Såg Reorder skulle ut så det var till att masa sej iväg te Linda s å ta ett snack,,,,, Stallet tror på bra chans,,, Så gör även chauffören,, Erik gillar den här skarpt,,, så den blir mitt spelobjekt till Umåkersomgången
|
|
2016-04-22, 00:37 | #19 |
V75-7: 10 Salong 8% har inte varit märkvärdig alls i årets två starter, men med dessa genomkörare i kroppen så bör han vara redo för en bra insats på hemmabanan. Salong och Örjan var mycket lyckosamma tillsammans under hösten och det känns som ett stort plus att han tar över tömföringen igen.
|
|
2016-04-22, 10:59 | #20 |
Voulez vous kan väl omöjligt bli favorit i avd 7? Ove vinner ju inte direkt ihjäl sig på v7!
|
|
2016-04-22, 11:10 | #21 |
|
|
2016-04-22, 22:48 | #22 |
Dom som inte följde fredagstravet från Umeå hörde inte att flera kuskar sa att banan var väldigt lös. Blir väl troligen samma i morgon så hästar som inte brukar gå bra på sådant underlag kanske man ska vara lite försiktiga med på sitt V75 system.
|
|
2016-04-22, 22:57 | #23 |
Mina tankar efter egen (vinstchansbedömning):
avd1. Jag trodde jag värderade under spelarna när jag satte 40 % på bravo navaronne..21 % bara. har tränare sagt att det är stor galopprisk lr något negativt... både 1 o 6 väldigt streckvärda. avd2. Fjord jerven spikvärd (50%) då jag tänker att han tar ledningen, Art kjarvald (15%)spelvärd också och vinner säkert om det blir körning mellan 1 o 2. Avd3. Bergh lär ge körorder på ed you så tror inte rocky sitter ifred därför tror jag mest på Nahar och Venkatesh som jag bedömmer likvärdigt på 30 %, venka kan vara spik om man räknar med att det löser sig från spåret. avd4. i avd 4 kanske jag undervärderat calle ladays chanser (9%), ser inte i raden vrf han ska sticka ut. Mellby dealer på pricken 17 %, samtidigt många mer streckvärda där 2,7,8,9,12 är mest göttiga avd5. 75% på Propulsion (55%) spår 7 o lång distans.. risken är att propulsion har för stor respekt med sig, de värsta motståndarna kanske har sämre spår, navigator sib som var nära fredericus sist o usain swing som slog bla nahar o support justice i guld sist som 3a. avd6. Volstead satte jag 35% på har 43 så det e okej, jag får en känsla att han kan ge sig från ledningen efter någon tryckare trots att han e så stark. Daley lovin (30%) Michelangelo (15%) o explosive de vie (7 %) avd7. Bara 19% på Reorder o Bottnas, jag satte 25 och tillsammans med 2an täcker de 60% som min bedömning också. Mina mest spelvärda : Bravo Navaronne Fjord Jerven, Art Kjarvald Nahar Coal Trader, Reggae Hall, Hot Pride, Viola, Morelight Navigator Sib, Usain Swing Daley Lovin, Explosive de vie Reorder, Bottnas Commandeur Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2) |
|
2016-04-22, 23:48 | #24 |
|
|
2016-04-22, 23:59 | #25 |
doob´s V75-tankar och bolagslir
Har suttit och gått igenom omgången och det bolag jag spelar kommer imorgon se ut som följer då jag är tvungen att lämna raden ikväll! Avd.1) Här spikar jag 7 Queer Fish och utser faktiskt hästen till omgångens bästa värdespik! Man planerar köra barfota runt om vilket ger magisk effekt på den här snabba valacken! Bronsdivisionen startas med volt och det är näst intill spetsgaranti! Dessutom har hästen ett lopp i kroppen! Jag tror hästen kan runt 1.13 på distansen imorgon och vem i helvete slår honom då?? I nuläget är min spik fjärdehandare på 15% i ett lopp där majoriteten av spelarna dels garderar då det finns ENORMA favoriter senare i omgången och dels för att "vara med" i början. Loppet är svårlöst bakom och ett extra plus är att Betaltjänsterna jagar hästar på bakspår! JAG TACKAR OCH BOCKAR och säger FORTSÄTT SUP för doob siktar på SPETS OCH SLUT! Avd.2) Detta lopp låser jag på fyra streck! Hade jag lirat ensam och inte bolag hade jag totalt skitit i 1 Tekno Odin som favorit då den är enormt övervärderad! Nu åker den med bara för att det passar min systemstorlek och för att andelsköparna inte vill åka på en sådan "känd" häst och favorit! Min förstahäst är 6 Art Kjervald som har toppform och bombas till spets! Ove A är en sopa men köra häst i spets med en tanks i form klarar till och med Tobbe i En annan del av Köping! 6% är helt jävla galet bra! 2 Fjord Jerven är grym och andrahäst från bra spår och sedan vill jag även strecka 8 Myr Faksen på kapacitet och form! Stängt så! Avd.3) Vilken sorglig Guldbjörk! Ska en av dom här vara med i Olympiatravet?? Sjukt... Nog för att Ed You och Nahar är namnkunniga men det var länge sedan dom visade något för världseliten... Men i det här gänget duger dom såklart men lägena är ju sådär... Jag väljer inte ens att feta något namn i den här avdelningen utan är ni intresserade så ser ni vilka jag tror har en chans att vinna löpet och thats it... Kanske något klarnar med lite mera info under morgondagen och då kanske det finns en kanonspik här? Just nu bara öppet... Avd.4) En klaring startar i fjärde! Hur fan ska 6 Calle Laday lägga felfri? Skiter fullständigt i att hästen är streckad på 51% då övriga fältet ser ut som ett P21-lopp en vardagkväll? Springspår i volt och SPETS OCH SLUT är en underdrift! Tänk er en nattklubb i Luleå på 90-talet! Gry Forsell i sitt esse med 100 locals. Hon vill ligga. In kommer Ashton Kutcher i samma ärende! Ashtons odds att få ligga överhuvudtaget är lika goda som Gry´s målbild för aftonen är lika självklar och övriga jävla alkisar i lokalen har ungefär lika stor chans att få ligga som övriga hästkrakar i V75 avd.4 har imorgon att få scora! Calle Laday är på lokal i "Luleå" imorgon och Pokalen är lika hemma som Gry Forsell vore i Kutchers binge.... Avd.5) PROPULSION! = 25% rabatt och det kan vara årets bästa erbjudande!! 1/4 av systemen flyger och det är ta mig fan helt jävla sjukt... Bara luta sig tillbaka och njuta... Avd.6) Många många spikar 3 Volstead och då jag har minst lika klara är det självklart att försöka få bort byket! Jag har ju råd... Dom som ska försöka göra det är främst 2 Fire To The Rain som har läget och nu ett par lopp i kroppen. 5% på den här kanonen är nog kanske omgångens bästa värde! Streckar även 7 Daley Lovin såklart men läget puttar ner hästen som trea i min rank. Bakom tar jag även med 5 Michelangelo Ås som är en kanon men möter hårdare och hårdare motstånd. 9 Explosive De Vie med smygläge från formstall och sedan bjuder jag också på ett spelvärt MILJONDRAG! 6 Scacco Matto på otroliga 1% från Stall Bergh! Tro mig! Den gode Bergh har nog inte en klassisk stöt men jag kan satsa min snygga fru på att han har några kronor på toton på den här! Det finns massor av kapacitet i den kroppen (Hästens! Inte Berghs!) men det har strulat en hel del. Blir det överpace är den med! 1% är helt jävla galet bra på detta långskott från eget straffområde....I FOTBOLL!! Vinner den kliver åtminstone inte jag av... Avd.7) Gillar sitta TUNG i sista om man är med och här kör jag en näst intill klassisk helgardering. Emot ALLA jävla principer men måste av kostnadsskäl lämna en häst utanför systemet och det blir 1:an! Om jag måste nämna någon häst i loppet så vill jag såklart lyfta en bomb! 4 French Target är ingen bluff och definitivt inte sämre än någon annan i det här fältet! Lopp i kroppen och läge! 3%!! KYSS MIG I ARSLET OCH LÅT TUNGA VISPA RUNT!! Skål på er dimmiga suputer! Den här har ni missat pga sponken! Systemet: 1) 7 Queer Fish 2) 1 2 6 8 3) 1 4 5 6 7 8 9 11 4) 6 Calle Laday 5) 7 Propulsion 6) 2 3 5 6 7 9 7) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 Lycka till!
2016-04-23, 01:05 | #26 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 03:25 | #27 |
[QUOTE=doob;487144]doob´s V75-tankar och bolagslir
Avd.5) PROPULSION! = 25% rabatt och det kan vara årets bästa erbjudande!! 1/4 av systemen flyger och det är ta mig fan helt jävla sjukt... Bara luta sig tillbaka och njuta... "Måste bara rätta dig med att den gamla lärdomen att 25% är 1/4 stämde förr, nu har ATG infört ett nytt räknesätt som får snillen att spekulera om nobelpris till den nya grundlagen att 25% är 1/10 istället eller kanske 0.5/10? P.s. Du får väl räkna ut höjningen av värdet efter Propulsion vunnit så får du se om 25% ryker hahaha. |
|
2016-04-23, 07:04 | #28 |
Lös bana som Olle sa kan ju ställa till det rejält för den här Propulsion.
2016-04-23, 08:02 | #29 |
Det är ett bolag och jag måste landa på 1.920 rader, inte ens en krona mer. Därför blir det så.
2016-04-23, 08:04 | #30 | |
[QUOTE=coolmanriver;487150]
Citat:
2016-04-23, 08:40 | #31 | |
Citat:
Byter Volstead som spik mot Calle Laday1 Hur fan kan man INTE göra det efter den här analysen av loppet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25) |
||
2016-04-23, 10:02 | #32 |
Tror det måste bli 3 Volstead i avd 6. Nu har han ju Örjan och ett finfint läge. Men den här Daley Lovin måste nog med också, en Redén-häst ju och med Erik A. Hoppas Erik har samlat ihop sig nu efter långsemestern och utnämningen.
1 Al Dente? Min favorit sen gammalt. |
|
2016-04-23, 10:09 | #33 |
V75
Inlämnat: 2016-04-23, 10:04 Umåker Lördag 2016-04-23 Start: 16:20 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 7, 9, 11, 12 - 6 Bravo navaronne ny i klassen finns flera som matchar han. 2: 1 Tekno Odin - Troligen spets, Ulf Ohlsson vet hur han ska köra hästen. 3: 1, 6, 9 - 9 kan få loppet, 6 till spets kanske hela vägen, 1 om han hittar ut. 4: 4, 6, 8, 12 - Kan strula för 6, här finns chans till skräll, glöm ej 8. 5: 7 Propulsion (1, 2) - Örjan löser detta över 2640. 6: 3 Volstead (7, 5) - Örjan igen, tar ledning och ingen kan göra något sen. 7: 2, 3, 7, 9, 10 - Har råd med flera, hur ofta vinner Ove A på V7? Lycka till alla. 7x1x3x4x1x1x5 = 420 rader. 420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr. Totalt: 210,00 kr. |
|
2016-04-23, 10:15 | #34 |
|
|
2016-04-23, 10:23 | #35 | |
Citat:
SoS på långt? (US) på långt? SoS hur tråkigt är det? 7-6-7-6-7-6-7? Tänk om Ashton inte får ribba? Många tveksamheter... Annars är förhandare och analyserade förhandare alltid stor respekt. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-04-23 klockan 10:24. |
||
2016-04-23, 10:25 | #36 |
6 Calle Laday
Så himla märkvärdig kan han väl inte vara, den här Calle? Visst han har ett av de bästa spåren och en av de bästa kuskarna men ändå?
Jag kommer att gardera. Har redan bestämt mig för 8 Coal Trader som visserligen har ett dåligt spår och en sisådär kusk men som i alla fall har en bra tid för att vara KII över volt långt och som dessutom vann ett hundratusenkronorslopp på Eskilstuna i november. Var 2640 volt. Också 3 Mellby Dealer funderar jag på. |
|
2016-04-23, 10:27 | #37 |
7
1 1,6 ALLA 7 3 ALLA 264 rader 132kr Blir aldrig några pengar på Umåker ändå. Tur för spelarna att Månprinsen inte startar i Vårbjörken vilket han gjort i normala fall. Då hade omgången varit ospelbar. |
|
2016-04-23, 10:32 | #38 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 10:34 | #39 |
Banned
|
F-n, nu är man på läktaren igen....
V75:3 - 1 Venkatexh är klar favorit. Som debuterade i Guld förra starten? Som inte kan laddas från innerspår? Som inte kommer till spets? Som, som bäst, sprungit 12.5 på distansen? Som ska gå runt ett (nåja) relativt härdat gäng snabbloppare? Inte en chans säger jag. Bara att spika 7 Ed You och bläddra vidare! V75:1 - 6 Bravo Navarone är klar favorit. På vilka meriter då? För att han vann Klass II i förra starten och nu hoppar över en klass upp till Brons? Som före förra starten inte vunnit i Sverige sedan 2014? Som, som bäst har sprungit 13.0 över distansen (med autostart), vilket han gjorde i senaste starten. Som ioförsig har startspecialisten Erik A i sulkyn men inte helt garanterat kommer till spets här....Skulle inte förvåna mig om det bara är att spika 1 All Above Ås här och bläddra vidare men det finns flera roliga.... V75:5 - 7 Propulsion är tydligen omgångens megalampa. 76% i skrivande stund. För att han vann över Je T'aime Express på 1.11,2 på kort distans? För att han har 4 raka? För att Redéns stall går som tåget? Få se nu, det är låång distans. Både 1 Alkalizer Am (har gått 12-tid över 3140m) och 2 Only One Winner (12.1 full väg) lär väl vara intresserad av att köra i spets? 9 Global Revenge är ingen bluff, 5 Panoramic klart förbättrad och gillar distansen, dagens stänkare 10 Navigator Sib (2%) har gått som ett skållat troll senaste starterna - mot bra motstånd. 12 Usain Swing går ner lite i klass efter tredjeplatsen i Guld. Det är ungefär som man inte tror att man är vid sina sinnens fulla bruk. Om spelarkollektivet har "fel" idag så kommer jag att ta betalt! |
2016-04-23, 10:41 | #40 | |
Banned
|
Citat:
2001 2 favoriter 3 skrällar 2.3 milj kr (2) 2002 0 favoriter 2 skrällar 18.3 milj kr (3) 2007 2 favoriter 3 skrällar 596 000 kr (4) 2008 1 favorit 3 skrällar 6.8 milj kr (2) Vinnarna inom parantes är antal spetsvinnare... |
|
2016-04-23, 10:49 | #41 |
Börjar bli snart 10 år sedan det där. Dom senaste åren ser det mindre muntert ut. Misstänker att loppen höll jämnare nivå på den tiden? Nu ser det mer ihåligt ut än någonsin.
|
|
2016-04-23, 10:53 | #42 |
Raggae Hall, Reorder, Michelangelo är hästar jag tar med i nuvarande klass som ickefavoriter. Dessa duger fortsatt?
French Target bär jag kvar intrycket av sedan i höstas. Blir garderingsstreck. Bergh har väl laddat med sina Love You:are för att ta plats i stor final? Lås får det bli. Reijos häst i första möter väl enklare nu än senaste två gångerna? Det har varit bra spänst och fart till slut. 2:an är mer spelad, men såg rent utav begränsad ut i jämförelse i starten på Romme upploppet ned. Min roliga spik till 11% blir 9 Top Of The World. Propulsion vill jag ska vara en riktig kanon, så det får lov att bli spik. Sov inte nu igen, Örjan. Det är V75 och fina pengar att köra om idag. Självklart håller vi tummarna för Janne Sisu! |
|
2016-04-23, 11:36 | #43 |
Marcus Lindgren (Twitter)
@MarLin1609 Nä nu toksnöar det Kanske kan bädda för en del skrällar idag? Senast redigerad av spikpaddy den 2016-04-23 klockan 11:38. |
|
2016-04-23, 11:39 | #44 | |
Citat:
Nu kommer PROFFSTRÄNAT från den Kungliga huvudbanan (tränarna där ÄR minst fem klasser bättre!) till byket på byn och får dessutom springspår i volt! Vinner på ren grundträning och läge plus att hästen har toppform! DET gör skillnaden!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-04-23 klockan 11:42. |
||
2016-04-23, 11:41 | #45 |
|
|
2016-04-23, 11:45 | #46 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 11:47 | #47 |
|
|
2016-04-23, 11:48 | #48 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 11:51 | #49 |
Mitt bolagssystem. Risk för mycket låg utdelning och jackpot till Olympiatravet, om favoriterna vinner.
1) 1,2,6,7,9,11,12 r3-5 ("väldigt bra chans" säger Erik A om favoriten 6. Kan vara en bra spik från springspår på endast 22 %. Men 120 mil i transportbil kan sitta i benen. Garderar) 2) 1,2,6,8 r7-9 (har råd att strecka alla med chans här) 3) 1,6,7,9,11 r8-4 (favoriten 1 kan bli fast. 6 är härdad i Frankrike och har sett allt bättre ut på slutet. 7 och 11 kan blixtra till. 9 är yngst i fältet) 4) 6 r3-5 (Reijo och Ulf låter uppåt på sin favorit och spikas. Välartikulerade Roger Nilsson talar gott om 3 - bff, bra distans osv. Men hans hästar vinner inte så ofta, som tränaren är sympatisk) 5) 7 r1-12 (7 ett av Redéns stjärnämnen spikas) 6) 2,3,5,7 r1-9 (någonstans måste någon annan än spiken 3 eller låset med 7 vinna för anständig utdelning. Hoppas på 2) 7) 2,3,7,8,9 r6-10 (hoppas på Robert Dunders 8, som det låter bra på) Kostar 1400:-. Lycka till! |
|
2016-04-23, 11:54 | #50 | |
Citat:
Angående "proffstränat från huvudstaden" så tog jag nedanstående från travpunkten. Lutzy är en mycket duktig och vederhäftig spelare. "Jag tror på min häst" Postat av: Lutzy 2016-04-23 10:45:52 Hur många gånger har vi inte hört "smilfinken" Reijo L säga det inför V75. Årets statistik 47 starter på V75 antal vinster =0 Jag anser att han har detta mer som en affärsidé, att nästan alltid höja sina hästar till skyarna. Idag startar Calle Laday som favorit här spikas fine 3.Mellby Dealer emot. Sedan är jag inte helt konsekvent i mitt resonemang eftersom jag nog plockar med Top Of The World på några stycken i första då hästen har presterat bra med täta starter tidigare. |
||
2016-04-23, 12:11 | #51 |
Mitt spel idag......
https://pinracer.se/systems/4xiquepg...pq-2z50/shared |
|
2016-04-23, 12:22 | #52 |
Claes Sjöström säger att om man garderar i avd 4 och har med 3-4 hästar så skall hans nr 9 tas med. Dock ingen spik säger han
|
|
2016-04-23, 12:54 | #53 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 12:55 | #54 |
Vem fan vinner kallblodsloppet? Tekno Odin biter ifrån sig bra från spets men insatsen senast? Gillar ju myr faksen skarpt men 8spår.. Fjord jerven gick ju enormt bra sist men hmm... Svårt där
|
|
2016-04-23, 13:02 | #55 |
Men när jag kollade Tekno Odins insatser på kort blev valet lätt.
Förlust i de åtta av de nio senaste sprintloppen! Till 15, 18, 14, 23, 38, 10, 23 och 22 för 10. Bengt Adielsson |
|
2016-04-23, 13:03 | #56 | |
Citat:
Geniala spikar. Får du in en av dom så får du alla mina $harps det lovar jag. För övrigt tycker jag du är forumets största kalle anka |
||
2016-04-23, 13:11 | #57 |
Banned
|
Hur ser dina tips/tnkar/drag/spel ut idag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50) |
2016-04-23, 13:15 | #58 |
|
|
2016-04-23, 13:15 | #59 |
Kalle Anka o Kalle Anka!!! Sluta med de här påhoppen på varandra. I så fall är du själv den största Kalle Ankan.
Senast redigerad av hanscrispi den 2016-04-23 klockan 13:21. |
|
2016-04-23, 13:19 | #60 |
bra drag nu!! själv tror ja VOLSTEAD är bästa spiken efter örjan bränt med PROPULSION.
|
|
2016-04-23, 13:32 | #61 |
avd1.
Queer Fish är riktigt snabb ut, skall testas med racerbalans idag dvs helstängt och jänkarbike. 15% känns i underkant och vi tror det är toppchans om spets nås. 14%. avd2. Tekno Odin är s-snabb och tar spets, obesegrad i den positionen... avd3. Vankatesh har gjort många bra lopp på slutet och vinner lopp snart... avd4. Reggae Hall är en bra spurtare och gynnas av den långa distansen avd5. Panaromic är loppets stora luring. Drog upp spurten senast och var rejäl, 2% är sjukt lite... avd6. Michealangelo ås har utvecklats snyggt hos bergh. Tar spets, skall bli intressant och se hur han klarar sig mot dessa. avd7. Ganska öppet. Voulez Vous gav ett mersmakande intryck senast vunnit 3 av 4 i spets, Recorder blev fast i en v75 final senast, Bottnas Commendour har visat härlig form en tid. French Target tände till i proffsregi i fjol. Var bara ok i årsdebuten... Sambuca var fin på barfota dans senast, samma igen, tidig.. Lycka till... Senast redigerad av Klanke den 2016-04-23 klockan 13:33. |
|
2016-04-23, 13:33 | #62 | |
Citat:
Doob behövs på Sharps när han spelar förhandare. Mvh Uffe |
||
2016-04-23, 13:34 | #63 |
Dagens system blir enligt följande:
V75 Avd 1: 7 Queer Fish 2: 1, 2, 6, 8, 9 3: 1, 5, 6, 7, 8, 9, 11 4: 3 Mellby Dealer 5: 1, 7 6: 1, 3, 5, 7 7: 3, 4, 7, 9, 10, 12 Queer Fish barfota runt om nu igen, ruggig på den balansen när aktionen stämmer, klart spelvärd till nuvarande procent och en skön spik att luta sig mot när kollektivet gaddar i första. Mellby Dealer är bästa hästen i fjärde och jag hoppas Roger Nilsson inte gör bort sig, för då är det bra chans. |
|
2016-04-23, 13:45 | #64 |
Kallblod
Tänkte spika 2 Fjord Jerven men törs inte - Ulf Ohlsson är inte att leka med och inte Tekno Odin heller.
|
|
2016-04-23, 13:46 | #65 |
Jag ska slänga in en V5:a idag, utöver den V75:a som jag är med på, och given som spik är Volsted som jag gillar hårt. Sedan är ju frågan om Propulsion verkligen står i en klass för sig. För närvarande har jag den garderad och ev. spik på Venkatesh. Ska se lite värmningar innan jag bestämmer mig.
|
|
2016-04-23, 13:48 | #66 |
Idag vinner Erik 2-lopp och Örjan 2.Samt Uffe ett lopp..?
|
|
2016-04-23, 13:56 | #67 | |
Banned
|
Citat:
Du behöver inte vara orolig, finns inte på kartan att OAL kör i spets. Så fort nån av "storpojka" kommer så viker han ner sig och nöjer sig med vinnarhålet. Så har det sett ut i 30 år och kommer att se ut tills han går i pension. Ta gärna en titt på när VV var favorit på V75 förra gången, så fort Erik kom upp utvändigt så böjde sig OAL framåt och lät sig bli påkörd... |
|
2016-04-23, 13:57 | #68 |
Banned
|
|
2016-04-23, 13:59 | #69 |
Spikar Bravo i första och Tekno i andra.
Dåligt med tid idag så det passar bra att man förmodligen inte behöver kolla mer efter inledningen! |
|
2016-04-23, 13:59 | #70 | |
Citat:
Sagt av en medlem från 2010 med 341 inlägg.... Kryp tillbaka till ditt hål du!
2016-04-23, 14:01 | #71 |
Jag klarar mig utan dina 686 Sharps men dina "bästa spikar" säger nog allt....
2016-04-23, 14:01 | #72 |
här kommer mitt galna system=)
1 11 MERRY BROLINE 2 1 2 6 8 3 1 6 7 9 11 4 2 3 6 9 10 5 1 2 5 7 11 12 6 3 7 7 8 MAGNIFIK BRODDE |
|
2016-04-23, 14:03 | #73 | |
Citat:
Vidhåller 7 Queer Fish som omgångens bästa spik relaterat till värde! På min V5 kommer jag nog gardera Calle Laday...
2016-04-23, 14:04 | #74 |
|
|
2016-04-23, 14:04 | #75 |
Banned
|
|
2016-04-23, 14:04 | #76 |
Hmm.. Ingen av storisarna har sprungit på aktuell distans? Skulle inte vila mitt system på storfavoriter som aldrig testat på 2640!
Queer Fish i första avd. Barfota och hyfsat spår. Ett måstestreck! |
|
2016-04-23, 14:05 | #77 |
Banned
|
|
2016-04-23, 14:05 | #78 |
Super Moderator
|
En riktig satellit då - Voje Nido med Torbjörn upp för första gången? Jag vet attt den inte vunnit sedan 1407, men som superskräll, om man har råd...?
|
2016-04-23, 14:06 | #79 |
|
|
2016-04-23, 14:07 | #80 |
Just nu haglar det som sjutton i Umeå !
|
|
2016-04-23, 14:08 | #81 |
Det ser inget vidare ut vädermässigt. Kanske kan ställa till det idag.
|
|
2016-04-23, 14:09 | #82 |
Banan ser bedrövlig ut. Usch. Där tappade jag spellusten idag. Trodde inte det skulle bli så illa.
|
|
2016-04-23, 14:09 | #83 |
|
|
2016-04-23, 14:11 | #84 |
|
|
2016-04-23, 14:15 | #85 |
|
|
2016-04-23, 14:23 | #86 |
|
|
2016-04-23, 14:27 | #87 |
Det kanske inte går att sänka Propulsion. Få se hur de första loppen artar sig och hur banan blir.
|
|
2016-04-23, 14:27 | #88 |
Det börjar ju ännu senare!!
Hinner ju se första och kanske andra avdelningen...har jag då lyckats hänga kvar trots 2 spikar så kan jag lugnt missa ett par avdelningar och se slutet. Ryker jag i första eller andra kan jag lugnt fortsätta med det jag skall göra utan att behöva engagera mig mer! |
|
2016-04-23, 14:29 | #89 |
Banned
|
|
2016-04-23, 14:33 | #90 |
Attans att det är sånt busväder i Umeå. Här är mitt minisystem. Kan absolut inte förmå mig att tro på Calle Laday...
V75 Inlämnat: 2016-04-23, 14:17 Umåker Lördag 2016-04-23 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Bravo Navarone 2: 1, 2 3: 1, 7, 9 4: 3, 8 5: 7 Propulsion 6: 3, 7 7: 2, 8, 10 1x2x3x2x1x2x3 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: KNJ LTL SWR |
|
2016-04-23, 14:44 | #91 |
V4-lir!
V4 Inlämnat: 2016-04-23, 14:43 Umåker Lördag 2016-04-23 Start: 14:45 Kostnad: 320,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 8 2: 2, 6, 7, 10, 11 3: 1, 2, 5, 6, 7, 9, 12, 13 4: 12 Ivan de Luxe 4x5x8x1 = 160 rader. 160 x 1 x 2,00 kr = 320,00 kr. Totalt: 320,00 kr. Plus trio... TRIO Inlämnat: 2016-04-23, 14:44 Umåker Lopp 1 Lördag 2016-04-23 Start: 14:45 Kostnad: 84,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 4 Operating Limit 2:a: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9 3:a: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 42 x 2,00 kr = 84,00 kr. Totalt: 84,00 kr.
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-04-23 klockan 14:45. |
|
2016-04-23, 14:45 | #92 |
V4
1) 3 2) 2,3,5,8,10,11 3) 2 4) 1,5,8,10,12 |
|
2016-04-23, 14:47 | #93 |
V4, lite sen in.
1) 2,3,4 2) 2,3,6,8,11 3) 2,6,7,12,13 4) 1 |
|
2016-04-23, 14:48 | #94 |
|
|
2016-04-23, 14:52 | #95 |
äsch vafan, Idag ska jag iallafall prova att ta ner månen. försöker fälla propulsion!!usain swing hoppas jag flyger lågt till slut
|
|
2016-04-23, 14:57 | #96 |
Jag tycker vi håller oss till hästarna och slutar med pajkastningen gubbar.
spikpaddy (+1), Knutman (+5), doob (+10), hugotheboss (+10), spiifii (+2) |
|
2016-04-23, 15:03 | #97 |
haha ed you och nahar anmälda barfota runt om bägge två.. undra vart de slutar.... jag gissar på skor på båda
|
|
2016-04-23, 15:04 | #98 |
Har taggat honom totalt kanske fyra-fem gånger när jag haft något att kritisera och DET din tomte är massor! Killen är en slyngel född med guldsked i mun och tar alldeles för mycket luft både på och utanför ovalen utan täckning.
När han sedan får kritik är det precis vad han säger om mig "psykvarning". Psykopatiska drag är ganska nära! Skall alltid ha rätt - har aldrig fel! Nog om detta! Du är ett troll och en clown men likväl välkommen ändå! Gå nu ifrån datorn och kika lite på din idol på Youtube istället så du blir på bra humör! Du verkar bitter!
2016-04-23, 15:08 | #99 |
Gissar att det är order till Ulf Eriksson att "mörda" Rocky Winner för att få tempo till Nahar och en biljett i Olympiatravet....? Skulle INTE förvåna! OM barfotakörning inte är något negativt kanske jag spikar Nahar på V5...
2016-04-23, 15:09 | #100 |
|
|
2016-04-23, 15:11 | #101 |
Fan vad jag älskar att sitta med spik på Örjan. Jävla skithäst som det ser totalt hopplöst ut för men han löser det ändå.
|
|
2016-04-23, 15:12 | #102 |
Santtu Raitala är inge Goop direkt... SOLKLAR vinst i sista kurvan men kan ju för fan inte driva... Synd. 4%
2016-04-23, 15:14 | #103 |
"Spel till Enghien: P.g.a. tekniska problem i Frankrike kan vi inte ta emot ytterligare spel till tävlingarna idag på Enghien. Gjorda spel gäller som vanligt. "
Vilka jävla tomtar ATG är! @amatörland
2016-04-23, 15:15 | #104 |
|
|
2016-04-23, 15:17 | #105 |
Ska inte Ed You ut i ett storlopp i Finland nästa helg ? I så fall vore det ju korkat att ge Ulf E en sådan körorder.
|
|
2016-04-23, 15:19 | #106 |
|
|
2016-04-23, 15:22 | #107 |
|
|
2016-04-23, 15:24 | #108 |
Tar till vara goda åsikter om mina två V75-spikar gällande lång distans! Lirar V5 såhär!
V5 Inlämnat: 2016-04-23, 15:24 Umåker Lördag 2016-04-23 Start: 17:06 Kostnad: 294,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 11 (1) 2: 1, 3, 5, 6, 9, 10, 12 (2) 3: 1, 2, 7 (5) 4: 3 Volstead (7) 5: 2, 3, 4, 7, 9, 10, 12 (8) 2x7x3x1x7 = 294 rader. 294 x 1 x 1,00 kr = 294,00 kr. Totalt: 294,00 kr.
2016-04-23, 15:26 | #109 |
|
|
2016-04-23, 15:39 | #110 |
Ser bra ut inför avslutningen, men skit att Örjan skulle vinna andra loppet före min tia.
doob (+10) |
|
2016-04-23, 15:42 | #111 |
Minussharps
2016-04-23, 15:45 | #112 | |
Citat:
Två bra drag som ger noll tillbaka. Execute fick först en bromsande Westholm i sitt face. Sedan ska Oskar J tvärnita in i sista sväng. GLÖM att Bergh låter Rocky Winner få nåt gratis idag. Med dusterna med kung Åke ifrån förr i minne, så ska det ses som en olycka för stall Westholm att Bergh har två till start i guld... För övrigt är Jörgen W en olycka att bevittna i sulkyn. Bedrövliga drag alldeles för ofta för att konkurrenterna ska gå säkra i loppen. Sluta kör annat än breddlopp, snälla! |
||
2016-04-23, 15:46 | #113 |
Bravo Navarone är nog rökt om inte Erik hittar till spets, på Marcus lät det väldigt tveksamt. Henrik spårar runt om?
Var länge inne på Queer Fish men det låter ju som vingel deluxe alternativt startgalopp. |
|
2016-04-23, 15:46 | #114 |
Intervjuerna som rullar just nu är ju totalt menlösa. Ett gäng hillbillys som absolut inte har någon vana att taxera V75-chanser utan ser bara sin lilla ögonsten som nu ska ut i sitt livs race...
Man vet inte ens hur hästarna har varit balanserade historiskt...än mindre hur startsnabb den är? Jösses! Nu är det Amatörland på riktigt...
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-04-23 klockan 15:48. |
|
2016-04-23, 15:57 | #115 |
Det räckte fan inte med fem hästar i sista, utan en smygkörd får loppet.
|
|
2016-04-23, 16:07 | #116 |
Vinner inte Örjan tre lopp idag så kan man lika väl lägga ner travet.
2016-04-23, 16:08 | #117 |
Le Chapeau har jag sett dom två sista gångerna fint odds hos nätbolagen.
2016-04-23, 16:12 | #118 |
Sista informationen på Calle Laday var ju inte direkt negativt....
2016-04-23, 16:15 | #119 |
Banned
|
Så här gjorde jag.
Ska vi leta de stora pengarna eller ska vi leta de stora pengarna... Avd 1: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 2: 8 Myr Faksen 3: 7 Ed You 4: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11 5: 1, 7, 9, 10 6: 7 Daley Lovin 7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
2016-04-23, 16:17 | #120 |
Då kör vi!
Avd 1: 1, 6, 11 (7) 2: 1 Tekno Odin (2) 3: 1, 11 (6) 4: 2, 3, 6, 8, 9, 10 (4) 5: 7 Propulsion (1) 6: 3 Volstead (7) 7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (1) 3x1x2x6x1x1x10 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. |
|
2016-04-23, 16:17 | #121 |
6 ggr på Queer Fish..... Va fan super folk tidigt på lördagar?
2016-04-23, 16:17 | #122 |
Jag tänkte på det om Anna Anka hade gift sig med Kalle Morelius så hade väl han hetat Kalle Anka..
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5) |
|
2016-04-23, 16:17 | #123 |
Jag spikar Volsted och Calle Laday på V5 för att få ett lite roligare system. Risk att Propulsion vinner sitt också, men faller den så ökar värdet rejält.
|
|
2016-04-23, 16:20 | #124 |
1) 1,2,4,6,7,12
2) 1,2,8 3) 1,6,7,9,11 4) 6 5) 1,7 6) 3 7) 2,3,4,5,7,8,9 Lycka till idag! |
|
2016-04-23, 16:20 | #125 |
Luktar galopp va?
2016-04-23, 16:21 | #126 |
Hade det gått att lira bara i sjurättspoolen idag hade jag nog gått in med ett litet system, men med Calle Laday och Propulsion som spikar är risken alldeles för stor för jackpot och skitutdelning så sparade pengarna.
|
|
2016-04-23, 16:23 | #127 |
|
|
2016-04-23, 16:25 | #128 |
18,5 på varvet i bronsdivisionen . Jisses.
|
|
2016-04-23, 16:25 | #129 |
Banned
|
1.16 första 500, 1.18 första 1000 - ja, han har en mäktig gåva Erik Adielsson att trycka upp konkurrenterna på läktaren. "Ingen" kunde någonting....så, då var det kört för idag.
|
2016-04-23, 16:26 | #130 |
Henrik Svensson total sopa på att volta. Erik hade antagligen spetsat med en nordsvensk.
|
|
2016-04-23, 16:27 | #131 |
Jaha... Då får man fokusera på annat då. Queer Fish fick aldrig luckan. ALLT kvar!
2016-04-23, 16:27 | #132 |
Det var ju väntat att Erik skulle ta piken från sjätte, men att ingen ville sätta upp tempot ...
|
|
2016-04-23, 16:28 | #133 |
|
|
2016-04-23, 16:29 | #134 |
Henrik missade starten helt. Above all ås kan öppna flera resor bättre än det där. Men det är skillnad på kuskar och blåbär.
Senast redigerad av Manprinsen den 2016-04-23 klockan 16:31. |
|
2016-04-23, 16:38 | #135 |
Henrik Svensson duger bara som V75 kusk nere på Jägersro. Vad jag kan minnas har han bara en V75 vinst som kusk senaste åren och det var med Serious Try i detbyuttagningarna. Dock var det extra V75 så måste vara många år sedan han vann ett ordinarie V75 lopp.
Manprinsen (+5) |
|
2016-04-23, 16:40 | #136 |
Någon av "hyllarna" som spikade Navaronne??
2016-04-23, 16:41 | #138 |
Art Kjarvald är värdet!!
Tvilling och trio
2016-04-23, 16:42 | #139 |
EN v5:a ggr 100?
avd1: 6 Rocky Winner avd2: 6 Calle Laday avd3: 7 Propulsion avd4: 3 Volstead avd5: alla Good Luck |
|
2016-04-23, 16:42 | #140 |
Banned
|
Men Krister....hur f-n gick det där till? Släppte du ut Uffe "av ren vana"?....helvete...
|
2016-04-23, 16:43 | #141 |
Ove A vilken kusk.... eller aktiv rättare sagt! Kusk är han inte
2016-04-23, 16:44 | #142 |
Tekno Odin en klasshäst. Satte alla tvivlare på plats!
|
|
2016-04-23, 16:44 | #143 |
Myr Faksen, sympatigalopp? Såg så ut.
|
|
2016-04-23, 16:45 | #144 |
|
|
2016-04-23, 16:45 | #145 |
|
|
2016-04-23, 16:45 | #146 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Fast nu får du väl sluta klaga på Ove. Det är minst 10e gången du vräker ur dig hur dålig han är, men lik förbaskat forts du spela på honom..
|
2016-04-23, 16:46 | #147 |
|
|
2016-04-23, 16:47 | #148 |
V5:an blev så här:
1) 1,6,7,11 2) 6 3) 1,2,7,9,12 4) 3 5) 2,3,6,7,8,9,10 |
|
2016-04-23, 16:49 | #149 |
Jaha.. Då var spikarna satta då!!
Har man inget annat val än att kolla trots att man lovade tanten att inte följa loppen så slaviskt ikväll! |
|
2016-04-23, 16:50 | #150 |
V5 är mer intressant efter den öppningen
2016-04-23, 16:51 | #151 |
Spikar ALDRIG måste vara med om hästen han kör har kapacitet...
2016-04-23, 16:53 | #152 |
U-båten dyker upp när det ska huggas!
Har du legat länge i kölvattnet och sugit åt dig av andras analyser som en jävla parasit? Du verkar inte riktigt klok i huvudet... Kryp tillbaka under din sten!
2016-04-23, 16:53 | #153 |
Bosse Eklöf borde hålla sommarläger på Vången för kuskarna här uppe...
|
|
2016-04-23, 16:55 | #154 | |
Citat:
Nu ska jag ha bort Calle och Volstead på V5, hoppas jag. |
||
2016-04-23, 17:00 | #155 |
Det ser då inte bra ut vad beträffar utdelningen. Kommer den att orka upp över tusenlappen?
|
|
2016-04-23, 17:01 | #156 |
Jag fäller gärna Calle och Propulsion....
2016-04-23, 17:04 | #157 |
Inte en enda balansändring inrapporterad senaste timmarna. Med tanke på banan mycket förvånande. Antingen beror det på att tränarna har ovanligt klart för sig eller att det är något tekniskt fel. Hade i alla fall trott på många sena ändringar som det alltid brukar bli vid sådant väder som idag.
|
|
2016-04-23, 17:07 | #158 |
Berghs kamikaze galopperade... Då får han gå fram själv.
Hoppas inte mitt lås blir bortkört nu...
2016-04-23, 17:09 | #159 |
Fy fan vilken heroisk insats av Nahar!!
|
|
2016-04-23, 17:09 | #160 |
Puhhhh........ det höll på att bli bortkört!
2016-04-23, 17:10 | #161 |
När Nahar är bra så är han jäkligt bra. Däremellan gör han rena flopparna.
|
|
2016-04-23, 17:10 | #162 |
Banned
|
Men hur i f-n kan han backa sig sist...när han vet att Robban kommer att köra fram till dödens?
Helvete.... |
2016-04-23, 17:11 | #163 |
Där var det iordningställt från Bergh. Inte oväntat då en biljett på hemmaplan till olympiatravet fanns i potten. Där har dock knappast hästen något att hämta.
|
|
2016-04-23, 17:11 | #164 |
Haha, vem är det som inte verkar klok i huvudet här din pajas
|
|
2016-04-23, 17:11 | #165 |
|
|
2016-04-23, 17:12 | #166 |
Det var första gången på länge som Nahar gick utan skor runt om.
|
|
2016-04-23, 17:12 | #167 |
Ulf Eriksson ,för jävelen 2a ut , nä då backa sist .
|
|
2016-04-23, 17:15 | #168 |
Då ska det väl vara spets och slut på Calle Laday nu då.
|
|
2016-04-23, 17:17 | #169 |
|
|
2016-04-23, 17:18 | #170 | |
Citat:
Klara för finalen av Olympiatravet är i nuläget: B.B.S.Sugarlight On Track Piraten Your Highness Anna Mix Sauveur Mosaique Face Papagayo E. Spartan Kronos ...ifrån travronden sedan Spartan fått "biljett". Senast redigerad av Fidus den 2016-04-23 klockan 17:22. |
||
2016-04-23, 17:18 | #171 |
|
|
2016-04-23, 17:18 | #172 |
|
|
2016-04-23, 17:19 | #173 |
Du får hoppas vad du vill.
Fidus (+100) |
|
2016-04-23, 17:20 | #174 |
Eskil Hellberg ,var sitter han och kollar värmningar ? På WC eller , Venkatech lugn och fin innan start. Hahaha
|
|
2016-04-23, 17:21 | #175 |
Sjukt vad bra Nahar var! Smygarn Bergh hade ställt i ordning..
|
|
2016-04-23, 17:25 | #176 |
Banned
|
|
2016-04-23, 17:31 | #177 |
Banned
|
|
2016-04-23, 17:31 | #178 |
Vad är det för jävla fel på Roger Nilsson? Varför kör han inte fram för att överta spets från Osterling?
|
|
2016-04-23, 17:31 | #179 |
Jösses att Reggae inte ska få vinna?!
Piss! Senast redigerad av Fidus den 2016-04-23 klockan 17:33. |
|
2016-04-23, 17:32 | #180 |
Banned
|
|
2016-04-23, 17:33 | #181 |
|
|
2016-04-23, 17:33 | #182 |
Snyggt Calle trots öppningen! Dock ingen Erik-start.
Senast redigerad av Shooter den 2016-04-23 klockan 17:34. |
|
2016-04-23, 17:34 | #183 |
Det var ju jävla surt att inte Reggie fick vinna där!!
Hade den som tidig spik.. Var fan bara Reggie som gjorde ett bra lopp! |
|
2016-04-23, 17:36 | #184 |
Helt jävla obegripligt! Istället backar han och släpper förbi värsta motbudet för att sedan lägga sig i dödens. Karln måste ju ha fobi för att segra på V75?
lokatten (+5) |
|
2016-04-23, 17:36 | #185 |
|
|
2016-04-23, 17:36 | #186 |
Kan någon slå Propulsion nu så vore det riktigt bra.
|
|
2016-04-23, 17:36 | #187 |
har osterling kommit i mål än? sjöströms häst var dock riktigt bra! synd skrällarna uteblivit i loppen innan bara :/
|
|
2016-04-23, 17:38 | #188 | |
Citat:
Nä, halvkassa favoriter som är överspelade ska inte behöva vara i vägen såpass ofta. Usch! |
||
2016-04-23, 17:38 | #189 |
Ja. Var tog alla norrlandshästarna med fina rader i loppen där uppe vägen i detta lopp som helt stod mellan två solvallahästar ? Hästarna där uppe kommer aldrig duga på V75 om det inte blir svårare att trava in pengar där uppe för att få vara med på V75.
|
|
2016-04-23, 17:39 | #190 |
Kör man som Roger Nilsson så vinner man aldrig några V75 lopp. Oavsett om hästen kommer från Jägersro eller Överkalix.
|
|
2016-04-23, 17:40 | #191 |
Sharps egna spelgeni fick in en megafavorit, nu får jag stå för mina ord och ge honom mina sharps
|
|
2016-04-23, 17:44 | #192 |
Banned
|
|
2016-04-23, 17:49 | #193 |
Inte jättebra, dock sitter jag inte och försöker övertala medlemmarna här med mina speldrag. Du frågade vad mina speldrag var, jag bara svarade. Sitter hur som helst inte och säger att folk har supit för varje häst jag tycker har en chans
Klanke (+1) |
|
2016-04-23, 17:52 | #194 |
Fan va alla håller på o skriver skit om varandra.
Ska inte forumet vara till för att delge sina spelideer och sådant? Lägg ner skitsnacket är ni snälla. Försök hjälpa varandra att vinna. Ha det bäst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ajvide (+10) |
|
2016-04-23, 17:54 | #196 |
Erik borde ha tagit dödens med en stark häst, istället för att köra på speed.
|
|
2016-04-23, 17:55 | #197 |
Tobbe dalade genom fältet till sist, skulle nog ha släppt..
|
|
2016-04-23, 17:56 | #198 |
Vem ska slå den i finalen om man väljer den och inte elitloppet ?
|
|
2016-04-23, 17:57 | #199 |
Banned
|
Det är bra att ha en "hjälpryttare" som Kenneth Haugstad....annars hade Örjan aldrig kommit ner i andra par utvändigt....
|
2016-04-23, 17:57 | #200 |
|
|
2016-04-23, 18:08 | #201 |
Trist omgång, hoppades att banan skulle fälla Propulsion. Jag garderade den och spikade två starka "dyngtrampare" istället, Nahar och Calle Laday, men får inget betalt för det som det ser ut.
Får hoppas på två riktiga smällkarameller i de sista två loppen, där jag helgarderat bägge, så kanske man får tillbaks pengarna...men blir nog antagligen inte så. Bara att ta nya tag ! |
|
2016-04-23, 18:14 | #202 |
Banned
|
Nä, nu stänger jag för i kväll. Det får bli en rak dubbel, 7-4 som avslutande torskspel.
|
2016-04-23, 18:25 | #206 |
Idiotöppning! Örjan skulle ha släppt och litat på sin häst. Han hade knäckt Robbans häst från dödens.
|
|
2016-04-23, 18:25 | #207 |
Robert Bergh din jävla ärkepajas. Ta din jävla skithäst och kör upp den där solen aldrig skiner. Ska du bråka om spets så ska du fan ha häst till det också.
|
|
2016-04-23, 18:25 | #208 |
Banned
|
lite drygt 3 ggr pengarna på den där, är ju nästan godkänt....men lite förvånande att han inte klarar av att hålla andrapar utvändigt när Robban backar....
|
2016-04-23, 18:25 | #209 |
Guest
|
Rätt åt Melander den jävla skiten ska inte vinna ett jävla skit!
|
2016-04-23, 18:27 | #212 |
|
|
2016-04-23, 18:29 | #213 |
Daley Lovin var ju tvungen att vinna med det löpningsförloppet.
Synd att det var Haugstad som körde Exodus Hanover annars kanske den hade haft lite chans idag när loppet blev som det blev, eller vad tror ni ? |
|
2016-04-23, 18:30 | #214 |
Hahaha.. Jag skulle bra gärna vilja veta vad bergh hade för plan där!
|
|
2016-04-23, 18:30 | #215 |
|
|
2016-04-23, 18:31 | #216 |
6e loppet i V75.Vilket fint lopp, helt i min smak. Särskilt när jag hade Daley Lovin spik.
Sen att man redan är borta är en annan sak. |
|
2016-04-23, 18:32 | #217 |
Får hoppas på Sandra Eriksson i sista...haha
|
|
2016-04-23, 18:35 | #218 |
|
|
2016-04-23, 18:39 | #219 |
Är det ingen som reagerar här längre över sån uppenbar och jävlig stallkörning. Ingves hade ju inte bråkat en meter med Volstead om inte Bergharn varit med i leken. Blir så trött på detta och på Liven säger de inget om det. Tilläggas kan att jag inte spelat en krona på Bergh.
|
|
2016-04-23, 18:40 | #220 |
Det enda positiva med dagens omgång är väl att man spikat den minst streckade vinnaren i alla fall...hittills.
Man får vara glad för det lilla !! |
|
2016-04-23, 18:42 | #221 | |
Citat:
|
||
2016-04-23, 18:44 | #222 |
Banned
|
Och Petter Lundberg ger upp direkt?
|
2016-04-23, 18:48 | #224 |
Banned
|
|
2016-04-23, 18:49 | #226 |
Årets sämsta v75:a hittills. Ska bli skönt med Åby nästa helg.
Skellefteå och Umeå kan med fördel slippa V75 framöver. |
|
2016-04-23, 18:49 | #227 |
J****r vad Sambucus gick efter galoppen, tog väl 75 m fast de andra gick för fullt. Synd på dubbeln annars skönt jag lät V75.
|
|
2016-04-23, 18:53 | #228 |
Sorgligt... Han försöker inte ens hitta en bra position utan backar till absolut sämsta möjliga position.
|
|
2016-04-23, 18:55 | #229 |
|
|
2016-04-23, 18:56 | #230 |
Rätt trevliga lopp i Örebro nu så liven får rulla på.
|
|
2016-04-23, 19:18 | #231 |
Jag bor i Boden och hade med fördel skrotat vår V75:a om det inte hade varit för det faktum att det är Norrlands största årliga idrottsevenemang = bra trav-PR. Kan bara kallt konstatera att vi varken har hästar eller kuskar som duger till något längre. Man går in med höga förväntningar och avslutar i ett stort antiklimax.
|
|
2016-04-23, 19:49 | #232 |
Det är väl lite såi umeå också. Folk som egentligen inte är speciellt intresserade åker på travet för att alla andra gör det. Men det känns som det var mer drag förr i tiden. När jag var där sist var det kallt som fan och fullt med vakter som jagade oss ölgubbar. Njuter från soffan nu mer.
|
|
2016-04-23, 19:54 | #233 | |
Citat:
Just hemkommen från åkern. Håller med om att det blir för tråkiga 75:or här uppe. Vi sa i vårt spelgäng att det i framtiden bör hållas nere på insatserna i framtiden på åkern. Bättre att kliva på när det är v64 O dylikt. Jaja, mer pilsner åt folket |
||
2016-04-23, 20:17 | #234 |
|
|
2016-04-23, 20:19 | #235 |
Lite trist väder bara. Är det jul eller första maj nästa vecka ?
coolmanriver (+1) |
|
2016-04-23, 22:47 | #236 |
Bra analys av dig du store spik. Sad guy.
För helvete - kom in och för fram något när du koll, utan några hagelskott från höften. Du är för mig en superpajas framförallt på TP, men du börjar rejält axla den manteln även här på Sharps oxå. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5) |
|
2016-04-24, 10:16 | #237 |
Trist omgång igår. Får hoppas på större utdelning på Åby nästa lördag
|
|
2016-04-24, 10:31 | #238 |
I efterhand vet vi men innan start är det svårare.
Spiken är inte sämre än någon annan, i efterhand. Det kan vara en fördel att använda % i sina analyser. Då har man alltid 100% rätt i efterhand. Luktar galopp = 10% att ekipaget galopperar. 90% inte. Mvh Uffe |
|
2016-04-24, 11:36 | #239 |
Hjälper inte var dom kör V75(skulle vara i Kurtakko isåfall)...vi är inne i favoriternas årstid o kommer att befinna oss där fram till Oktober...
|
|
2016-04-25, 09:43 | #240 |
Banned
|
Han har ju fått bort alla "vettiga" spelare på TP med sina papegojinlägg så nu är det Sharps tur!
|
2016-04-25, 12:13 | #241 |
Zlatan
Pga att jag är en svår egocentriker har jag inga som helst problem med
Spiken. Min probationstolerans är stor mot alla medmänniskor. Det är lite som att IFK Norrköping inte ser Slättelynga BK som något somhelst hot då de spelar i helt olika division och klass. Spiken är på alla plan helt ofarlig. Men å andra sidan är jag inte rädd för någon. Mvh Uffe |
|
|