Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-16, 11:53   #91

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Från Stall Peter Untersteiner
Intervjun är gjord i samarbete med Spelvärde.se

– 4 Tahays Blue Amber (lopp 2) har varit riktigt fin två gånger och allting ser bra ut. Jag kan inget annat än att tro på henne. Helstängt och jänkarvagn som senast.

– 7 Frankie Brodde (V75-2) är också i bra ordning och det var plus i kanten senast. Allting ser bra ut, men han är inte så snabb ut så det är vingelrisk. Can’t see back på vänster sida och murphybländare på utsidan. Barfota runt om, men vanlig vagn istället för jänkarvagn.

– 1 Allaballakaitoz (V75-3) ser också bra ut i träningen. Han fick ett fint läge och bör kunna ta en god placering. Helstängt, jänkarvagn och barfota runt om som senast.

– 4 Dreams Take Time (V75-3) ser också allting bra ut med. Allting tyder på att han kommer gå bra igen – han gick ju strålande senast. Skor runt om, norskt huvudlag med vita insidor och jänkarvagn som senast.

– 10 Corinne Af Solnäs (V75-5) var också bra senast och accelererade rejäl på open stretch senast. Med ett lopp på rulle kan hon vara långt framme. Barfota runt om, helstängt och jänkarvagn som senast.

– 12 Jetset (V75-5) har vi medvetet väntat i sex veckor med för att vara med i det här loppet. Det har alltså inte varit några fel på henne, utan hon har tränat på hela tiden och allting ser bra ut. Jag tror hon fäller många som hon brukar, men det vill ju till att man har lite häng på dem. Skor runt om, öppet med murphy på insidan och jänkarvagn som senast.

– 5 Protector (V75-6) ser fortfarande fin ut och han utvecklas hela tiden. Han kommer gå bra, men det är ett stentufft bronslopp tycker jag. Det är lite vingelrisk från läget och han går upp en klass nu, men jag tror inte de springer ifrån honom. Det blir barfota bak, norskt huvudlag och jänkarvagn som senast.

– 11 Elma Lane (V75-6) känns bara fin och gick ju strålande i årsdebuten med lite trafikproblem – jättebra gick hon. Läget gör ju att det blir jobbigt såklart, men jag vill säga att hon säkert har toppform. Det blir öppet huvudlag, barfota runt om och jänkarvagn som senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icor (+5), lokatten (+5)
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:00   #92

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
De flesta är övertygade om att 1 Orakel Face eller möjligen 7 Officer CD tar ledningen i sjätte avdelningen. Nejnejnej. Det gör startsnabbe Björn Goop med startraketen 2 Pepe di Jesolo. Han kan vinna. Blir det överpace vinner fältets bästa sto 11 Elma Lane.

Jag streckar 1,2,5,7,11.
Pepe di Jesolo tar inte spets i det loppet
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:08   #93

joback1s avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 133
Standard

Total Value struken. Är det positivt eller negativt för Good?
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:24   #94

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg
Positivt, Goopen får större utrymme i starten.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:37   #95

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 188
Standard

Tipsters sammanställning (1a rankade)

16/4 Jägers
4* 4-3 Eldrick Boko
3* 1-4 Tellemeastory, 3-2 Mosaique Face+4 Dreams Take Time, 6-8 Shogun DK, 7-7 Georgie Mae
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:42   #96

spiifiis avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 803
Standard

Bra tankar! Men jag anser att det fortfarade är en del rader jag vill fylla i.

Avd.2 The True F. kan gå bakifrån som framifrån. Aldrig hårt betrodd men imponerar emellanåt. Givet streck vid gardering!!

Avd.5 Wingait Ida. Hoppas verkligen att hon får gå barfota. Då spikar jag!

Avd.6 Shogun D.K. Här spikar jag i tron om att Orakel Face inte kommer kunna utmana utvändiga som kommer och vill överta ledningen och därför är slutkörd redan efter första sväng. Även här spår 8 men det är skitsamma, jag tror den är vassast tillslut!

Överstreckade: Breidabliks Nubbe (Conrad som favorit? SHAS!!). Jetset med bakspår i femte avd? Tror jag inte alls på!

Fotnot: Adrian och Lutfi på hemmabana ska alltid passas!
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 12:44   #97

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Roliga tvillingar:

avd1. 2-3 ger 10 ggr. * 100 kr
avd2. U2 H 5-6 ger: 26 ggr och 55 ggr insatsen. * 50 kr
avd3. 1-2 ger 10 ggr * 100 kr
avd4. U 8 H: 9-11 ger 45 och 66 ggr * 50 kr
avd5. U 8 H: 10-12 ger 40 och 80 ggr * 50 kr

total insats: 500 kr

God tur!
Helt omöjligt att börja kolla på tvillingar mer än 1 minut innan loppets start. Hinner ändras så jävla mycket.
Klanke (+2)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:09   #98

Sharp$: 1330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg

Blir bra det.. Glöm förra starten. Idag tror jag det blir SoS. Siktar sedan till finalen på valla elitlopps helgen.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:10   #99

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Sir Ratzeputz, blir nog spik för mig i slutet. Kuskplus nu med Adielsson upp, går barfota runt om samt fått ett lopp i kroppen. Tror han kommer ligga bra på det direkt.
spiifii (+5)
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:21   #100
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5227
Standard

Hur f-n ska man nu spela för att få ut lite deg?

V75:1
Det skulle förvåna storligen om inte Conrad Lugauer sitter i spets här (CE viker ner sig och är nöjd med vinnarhålet) efter ett par hundra meter, 4 Tellmeastory var väl helt ok senast men såg det inte bättre ut än vad det var? Vettef-n vad man ska hitta för scenario där megalampan torskar. Att Conrad stoppar huvudet under armen? Att det körs nåt så inåthelvete mellan Nubben och Storyn att Pajasen från vinnarhålet speedar ner dem till slut? Tips emottages tacksamt!

Kan 8 Gijon vara något? Nu med Björn i sulkyn (har faktiskt slagit Timbal över 2640, en av två som slagit favoriten).

V75:2
Jaha, om det inte såg upplagt ut tidigare så är det ännu värrre nu. Jeppe har strukit Total Value och vips kommer det att bli ännu lättare för Björn att gunga fram 6 Say That Again till spets. Adrian brås på sin far men tror ni att han kör fram i dödens för att verkligen försöka knäcka favoriten? 4 Wollafur minst 30 meter sämre idag med utrustningsändringar.7 Frankie Brodde lär sitta sist och med Peter Untersteiner i sulkyn så vinns det inga lopp från femte utvändigt. Den enda stänkaren jag kan luska fram är 2 Sugarboy Petoj, efter smörlöpning. Johan kör helt ok och har ofta turen att komma fram invändigt....(visade han så sent som igår).

Om favoriterna vinner båda inledande avdelningarna så ska det smälla nåt otroligt för att det ska bli mer än kaffepengar - men det ser väl rätt favoritbetonat ut, även fortsättningsvis?

V75:3
"alla" vet att 2 Mosaique Face är seg att få igång i de första starterna på säsongen, att han inte brukar vara bra efter vila, att han inte övertygade nere i Frankrike etc. Och ändå är han klar favorit (faktiskt mer spelade än Björn i V75:2). Så den troliga vinnaren är väl Peter Untersteiner bakom 4 Dreams Take Time - från dödens om det behövs. För här har vi väl en häst i full form? Under 1.12 full väg senast, slog alla utom OTP. Tror att det t o m är ett sunt spikförslag, 23%.

Det är ett jävla snack om 9 Spartan Kronos men vi vet ju också hur svårt det är för en junior att "platsa" bland de stora grabbarna. Särskilt om hästen dras med CL i sulkyn. Nä, den vill jag gärna se gå ut och mosa det här gänget från säg fjärde par utvändigt - innan jag tror det. Solvato behöver man väl inte räkna på förrän de tar av skorna?

En häst som hamnat väldigt långt ner i rankingen är 7 Västerbo on the News. Kan absolut öppna och är väl i full tävligingsform? Gick i dödens senast, under 1.10 första tusen och höll hyggligt. Om CE hittar ner i tredje par utvändigt här så är inte jag främmande för att ekipaget är med på målfotot. Ta med Veijo också vid gardering, behöver förmodligen etablera sig i Guld...?

V75:4
Bara att spika 8 Qahar Q. C.? Förmodligen, Erik är väl för smart för att svara när Ludde kommer. Om inte så skulle det kunna vara en anledning till en liten skräll här, även om jag har svårt att se Ken Ecce och Conrad Lugauer visa sig duktigare i sulkyn än ex. Björn Goop. 2 Scarlett Ribb? Kent Knutsson?

V75:5
Ser också upplagt ut, bara att spika 5 Lovely Sky? För visst körs hon väl till spets? Såg att nån spekulerade i att Tillman skulle försvara spets med 4 Eternal Sunshine, det tror inte jag på. Väl i spets ska det väl mycket till för att Veijo ska lägga det här - det är ju Jägersro vi pratar om och Peter Untersteiner som ska försöka köra från kön. Nä, tror att det blir en spik här.

V75:6
Blir det full körning tro, mellan Oraklet, Officern och Pepe? Eller sitter Adrian i spets efter ett par hundra meter och de andra försöker backa ner? Hursomhelst, "alla" vet att 8 Shogun D.K reste dåligt senast, att det nu vankas max utrustningsändringar, full körning osv osv. Det här är ju en "riktig" häst och jag blir inte alls förvånad om han mosar det här sopgänget från dödens. Men det finns ju också en risk att det blir så pass hårt kört att en sån som Pepe Di jesolo - nu med Björn - får maximal löpning (som när han vann senast, det bet bra!), eller 11 Elma Lane - nu nerstruken till ett betydligt bättre tiondespår. 9 Top Of the World gick sista 700 under 1.09 senast....och visade att han kan gå bakifrån...

V75:7
Så, i den avslutande avdelningen är Flemming 41%-ig favorit. Som vanligt svårt att räkna på. Kommer Flemming att vara offensiv från start? Kommer han att sladda 40 meter efter kön och inte köra förrän ledaren har kommit i mål? Kommer han att vara intresserad eller ointresserad av att vinna? Många frågetecken....

Dojor av på Sir R. och rejäl kuskförstärkning i form av Erik A. 9 Huge Star har precis rätt läge och även här bfro (2%). Tror att jag kommer att gardera rejält och hoppas att det blir för mycket körning. 7 Georgia Mae rensar riktigt ordentligt som tredjehandare.

Lycka till!

Senast redigerad av Stankarn den 2016-04-16 klockan 13:39.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:23   #101

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Sir Ratzeputz, blir nog spik för mig i slutet. Kuskplus nu med Adielsson upp, går barfota runt om samt fått ett lopp i kroppen. Tror han kommer ligga bra på det direkt.
Den såg fin ut i värmningen till förra loppet och säkert förbättrad tills idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:51   #102

Sharp$: 405
Standard

Lämnat in nedanstående. Om den går in blir jag miljonär... NEJ skojar, Sju rätt på denna ger kanske 1 000:-. Bara favoriter.

V75
Inlämnat: 2016-04-16, 13:41
Jägersro
Lördag 2016-04-16
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Breidabliks Nubbe
2: 6 Say that Again
3: 2, 4
4: 5, 7, 8
5: 12 Jetset
6: 1, 2, 7, 11
7: 3 Even's First Boy

1x1x2x3x1x4x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: HPG DTG KKB

Kanske hittar på något djärvare längre fram på dagen, oj ser att klockan, den går den...

Lycka till
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 13:54   #103

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur f-n ska man nu spela för att få ut lite deg?

V75:5
Ser också upplagt ut, bara att spika 5 Lovely Sky? För visst körs hon väl till spets? Såg att nån spekulerade i att Tillman skulle försvara spets med 4 Eternal Sunshine, det tror inte jag på. Väl i spets ska det väl mycket till för att Veijo ska lägga det här - det är ju Jägersro vi pratar om och Peter Untersteiner som ska försöka köra från kön. Nä, tror att det blir en spik här.

Lycka till!
Peter har dock siktat på detta loppet med Jetset sedan 6 veckor tillbaka och jag skulle nog inte våga ta bort den... Ett lås måste dock vara starkt i detta loppet?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 14:19   #104

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Mitt bolagssystem

1) 1,2,4 r7-6 (storfavoriten 2 har bra chans SoS, men man får bra drag på 1 och 4, där kuskarna säger att det är deras bästa chans under dagen)
2) 3,6,7 r4-9 (hoppas på långdragen spetskamp mellan 3 och 6 så att 7 vinner. 6 har inte gjort något som imponerar och är överspelad storfavorit)
3) 2,4,9 r3-8 (Ludde varnar för 2 och säger att den ska garderas. 4 är med i striden. 9 är en kommande stjärna, som kan vara redo idag)
4) 3,4,5,7,8 r1-9 (3 och 5 för dem som går kort. Garderingslopp)
5) 12 r5-13 (12 är föberedd under sex veckor för att inte passera 975' kronor och vara med under Elitloppshelgen. Hon har överlägsen kapacitet. Spelar ingen roll med bakspår. Bara slå in spiken och tacka att många garderar här)
6) 1,2,5,7,11 r9-8 (Björn tar ledningen här efter långdragen strid med envisa 1 Adrian och 7 Bergh. På det korta upploppet kippar de efter andan och Untersteiners vinner)
7) 1,3,4,11 r7-6 (här har Björnkollen och de stora tipsbladen och andra experter helt andra vinnare än jag har. Deras förstadrag 6,7 och 9 får inte plats på mitt system. Även om Flemming har usel V75 statistik ser 3 allt bättre ut. Krille tror på på 4, vilket jag också gör. 1 håller inte spetsen men är härdad i stentuffa lopp på Vincennes - nu bfro. 11 är i kanonform men behöver tur från bakspår)

Kostar 1350:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-16, 14:24   #105
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Peter har dock siktat på detta loppet med Jetset sedan 6 veckor tillbaka och jag skulle nog inte våga ta bort den... Ett lås måste dock vara starkt i detta loppet?
Jag har inte en aning, faktiskt. Jag tar hellre 13 BB om jag ska "låsa". med någon därbak Att Peter Untersteiner har "siktat" hit i 6 veckor har ingen betydelse i min bok, när han inte själv kan påverka löpningsförloppet (eller; När han sitter där han sitter, i kön, låter Veijo styra och ställa där framme). Det är Jägersro vi pratar om, vi vet att det är i princip omöjligt att vinna bakifrån, inte ens från andra par utvändigt.

Om jag ska låsa loppet med någon jag faktiskt tror på så tror jag att jag går på 4 Eternal Sunshine, från vinnarhålet. Om den i dödens tröttnar så kanske Tillman kan få luckan när de svänger in på upploppet och ta 5 Lovely Sky på ren speed.

12 Jetset tror jag inte ett smack på. Men lär väl få äta upp efter tävlingarna...

Senast redigerad av Stankarn den 2016-04-16 klockan 14:35.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td