![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#16 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]()
Alldeles för tidigt att bestämma spikar, men Mosaique Face borde ta det här. Jetset är klart intressant och ett alternativ från dåligt läge. Eventuellt även Oki Doki Face.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
![]()
---
Senast redigerad av mocka den 2016-04-12 klockan 22:46. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
![]()
OK, gillar dig skarpt, men jag tror du fattar vad jag menar. En och annan kanon gör inget lopp och Solvato känns inte som någon elithäst längre, med eller utan skor. Har mycket att bevisa numera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
![]()
Beverly Boulevard, nu med bakspår. Kan hon få bra ryggar att följa tror jag att hon segerstrider. Tror hon gynnas kraftigt att inte ha öppet spår. Sen rycker Persson skorna runt om på Wingait Ida. Dåligt spår, men en helt annan häst barfota. Kolla loppet på Åby 9 mars när barfota förbudet var hävt!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]()
Trögtänkt som jag är inställer sig frågan: "När vet jag att en före detta elithäst inte längre är en elithäst" Kapacitet finns ju onekligen....
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
Tänkte mer på att dom har samma spår. Repris ?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
![]()
Jänkarvagn ffg på Shogun DK, samt lättas till tåskor fram och helstängt huvudlag med openeye.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
![]()
Det blir nog barfota runt om för första gången på Takestwoforatango, enligt Lugauer och ev. också bfro ffg på Ymer Brick i samma lopp (Avd4)
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
![]()
Här låter det påställt:
”Min häst är bättre än Dreams Take Time” I lördagens gulddivisione, V75-3, har Spartan Kronos spår nio bakom startbilen. Trots sin ringa rutin mot flera av de mer rutinerade rävarna är han högt tippad i tipsen i olika tidningar och kommer att bli en hel del betrodd. Och ska man tro på tränare Lugauer ska man absolut strecka hästen på kupongen. – Jag är inte så kaxig att jag säger att han bara vinner, men jag blir absolut inte förvånad om han gör det. Hästen har överkapacitet och har klassen att slå sådana här hästar. Han har resurserna att vinna ett sådant här lopp men självklart beror det på vilken resa han får. Om han hade haft framspår och Spartan hade fått ledningen då tror jag ingen hade slagit honom här. – Samtidigt har jag stor respekt för Mosaique Face. Han har varit med i både Prix d’Amerique och Elitloppet och Ludde har säkert honom i bra form nu. Från spår två blir han normalt inte lätt att besegra. Men däremot tycker jag att Spartan Kronos är en bättre häst än Dreams Take Time, oj, oj, oj, det tycker jag absolut. Kan min vara tvåa bakom Mosaique Face är jag jättenöjd men har den hästen inte bästa formen eller kommer bort så kan Spartan vinna. Han har ett okej spår och kommer att sitta där framme i den främre delen av fältet. Hur blir det med balans och utrustning? – Vi får avvakta vädret och se hur banan blir. Eventuellt ska det bli en regnskur och då har vi inte någon perfekt bana på Jägersro. Jag har jättefina skor åt honom och det kan bli skor runt om, barfota fram eller barfota runt om. Du kan skriva att jag balanserar hästen så att han ska springa så snabbt som möjligt. Jänkarvagn och öppet huvudlag som vanligt, säger Lugauer. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
![]()
Är det någon som följer Stall 77s ranking????
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
![]()
Det är ju bara att gå in och läsa, om du menar hur bra de är har jag ingen aning!
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 |
![]() |
|
![]() |