Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-02, 08:36   #106

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Den som vill spika Windy gör såklart det, modigt pch blir det rätt så cred för det. Men rationellt kan det aldrig vara en logisk spik.
Logiska spikar brukar vara garanter för
jackpot och hur logiskt är det då att spela
överhuvudtaget, när sannolikheten för
att jackpot och usel utdelning är överhängande?

Vore jag stensäker på att Donna Di Quattro
bara vinner, skulle jag fundera både en och
två gånger, om jag överhuvudtaget skulle lämna
in något spel.

Märren hade ett spelvärde på Momarken,
men det är helt utraderat idag.
Det är favoritspelarnas dilemma, de är
konsekvent tvåa på bollen när det finns
ett spelvärde i att spela på en häst,
men när spelvärdet väl är raderat,
då är de alltid först på bollen.

Denna enorma massa favoritspelare är de
som vecka ut och vecka in betalar hela
jävla kalaset (plöjer in stålar i poolerna,
med en förväntad ROI som knappt är
mätbar).

Kanonmaten matar på som det elakt brukar heta.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10), ExtremtRik (+11)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 08:56   #107

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5787
Standard

Saknar Eriksgatan
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 09:30   #108

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

10 Wollafur avd 5 typisk Örjan-styrning, rygg på två av favoriterna efter strykning av 9 Dolce Vici. Lucka på upploppet och en läpp före i mål.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 09:48   #109

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1349
Standard

Säg mig vad jag ska göra... Tellmewhattodo... Tror jag spikar Örjan Avd 4 från spår 6.
capone (+1)
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 09:52   #110

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7948
Standard

Jag spelar V75 för att få ut så mkt som möjligt av min insats. Jag vill hitta anledningar till att gardera stora favoriter. Om då en tränare går ut och ger klart mot en 60% are då blir det nästan kåtslag. Spelar ingen roll om Donna vinner med 100m. I min bok står det. Måste garderas med den infon som finns
hugotheboss (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 09:52   #111

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38290
Standard

Det läggs ut en del spårstatistik här med tanke på Windy Ways i första loppet. Tänk på att sjuan är struken, så det är bara tio hästar till start och en hel del utfyllnad. Som jag skrev så är jag inne på att spika henne och jag tror Erik kommer att hitta en bra position i fältet för att ta dem på speed.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 10:12   #112

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det läggs ut en del spårstatistik här med tanke på Windy Ways i första loppet. Tänk på att sjuan är struken, så det är bara tio hästar till start och en hel del utfyllnad. Som jag skrev så är jag inne på att spika henne och jag tror Erik kommer att hitta en bra position i fältet för att ta dem på speed.
Tänk också på att det är ett 1600-meterslopp, högsta klassen för ston och närapå sommarbana. För att "ta dem på speed" med de förutsättningarna krävs extrem körning under hela vägen. Jag tror förvisso att det skulle kunna bli det då det känns som Untersteiner komma ladda iväg allt han har från början, men inget jag hade lagt mina pengar på iallafall.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 10:17   #113

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Tänk också på att det är ett 1600-meterslopp, högsta klassen för ston och närapå sommarbana. För att "ta dem på speed" med de förutsättningarna krävs extrem körning under hela vägen. Jag tror förvisso att det skulle kunna bli det då det känns som Untersteiner komma ladda iväg allt han har från början, men inget jag hade lagt mina pengar på iallafall.
Jag hoppas ju på lite körning. Vissa dagar är kuskarna rejält gasglada och andra inte, så det är alltid svårt att sia om.
Gammal 2016-04-02, 10:50   #114

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Jag hoppas ju på lite körning. Vissa dagar är kuskarna rejält gasglada och andra inte, så det är alltid svårt att sia om.
Förstår det men sen är elftespåret inte det lättaste att hitta en bra position ifrån heller. Hade varit en annan historia med spår 10, nu är han nog för långt ut för att chansa framåt i starten. Får hoppas på att Westholm och Untersteiner söker innerspår direkt istället. Troligaste vinstscenariot för Windy Ways är nog att Erik sänder iväg efter 600-700 meter och blir nedsläppt i dödens av PU efter en rejäl spetskörning inledningsvis, då kan hon vinna.

Jag skulle sätta vinstchanserna ungefär så här:

Donna Di Quattro: 45 %
Fleetfoot Hanover: 20 %
Windy Ways: 20 %
Blended Scotch: 10 %
Resten: 5 %
znipstern (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 11:00   #115

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 422
Standard

bottnas commadeur får bli chansspiken idag, går ju från att vara favorit förra veckan i klass 1, knappt slagen av en häst som fått loppet så långt ner i halsen som bara gick, nu 6% i klass 2 , tror till och med jansson rattar in den här utan större problem.

Senast redigerad av bjarnet den 2016-04-02 klockan 11:02.
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 11:03   #116

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5787
Standard

SHJ: Scellino Luis (V75-2) drog tyvärr sämsta spåret igen. Han har inte haft något flyt med det. Sedan fick han en jobbig löpning också senast. Sammantaget gick han bra, men det måste bli bättre flyt än han har haft på slutet. Han brukar tåla att gå hårda race relativt tätt. Jag tror att han håller formen och att han kommer göra ett bra lopp igen. Löser det sig bättre än senast blandar han sig absolut i.

Är inte det här en bra spik?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 11:20   #117

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6351
Standard

kör ett litet bäbissystem för å ha nå å kolla på

11 ( varför inte ? )
11 ( varför inte igen ? )
3-7-10
4 ( vinst om det inte blir galopp )
1-3-10-11
1-3-4-5-7-8-9-12
5-6-8-9

128 kr = en bärs å en snusdosa
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 11:23   #118

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Jari Kinnunen tränar 2 Pascha Tilly (V75-5) som reste dåligt till försöket i Sundsvall senast, men som tävlade vettigt ändå. Nu har vi haft kontakt med honom idag vid elvatiden.

- "Jag var väldigt besviken på honom senast, men han hade ätit och druckit dåligt och var dessutom lite orolig mest hela tiden efter att ha stått ensam i gäststallet och inte riktigt förstod vad som hände. Den här gången har det gått mycket bättre då vi haft resesällskap, vi åkte igår vid 22.30 och kom fram lite före åtta i morse och han har varit mycket lugnare och tryggare och ätit och druckit precis som han ska och bekantat sig i gäststallet här på morgonen med sin kompis. Jag var ute och joggade honom lätt 6-7 varv på banan och han känns precis som han ska och nu litar jag på min häst igen, jag tror att han kommer att vara 20-30 m bättre än senast åtminstone. Dessutom känns han smidigare i travet utan brodden som han gått med hittills i år. Däremot hade jag planerat att lätta honom till aluminium med sula men han kändes lite rullig när jag testat på det så vi kör med järn och utan sula och det kommer att funka perfekt. Han är inte långsam bakom bilen men måste sköta sig själv och går inte att forcera, men jag litar som sagt på honom och tror på en mycket bra prestation. Han är inte löpningsberoende. Det blir en månad sedan försöket men jag har kört 1.17/1600 m nyligen på en något tung bana och då fanns verkligen inget att anmärka på – tvärtom. Det blir spännande idag och sedan hoppas jag komma tillbaka för fler V75-lopp under året eftersom han är svenskfödd. Däremot är han inte inbetald för några årgångslopp utan det är bara Breeders Crown mot slutet av året", avslutar Jari om sin fyraåring på mycket bra svenska.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-02, 11:27   #119

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Förstår det men sen är elftespåret inte det lättaste att hitta en bra position ifrån heller. Hade varit en annan historia med spår 10, nu är han nog för långt ut för att chansa framåt i starten. Får hoppas på att Westholm och Untersteiner söker innerspår direkt istället. Troligaste vinstscenariot för Windy Ways är nog att Erik sänder iväg efter 600-700 meter och blir nedsläppt i dödens av PU efter en rejäl spetskörning inledningsvis, då kan hon vinna.

Jag skulle sätta vinstchanserna ungefär så här:

Donna Di Quattro: 45 %
Fleetfoot Hanover: 20 %
Windy Ways: 20 %
Blended Scotch: 10 %
Resten: 5 %
Donna har bra chans på spets, men det är ändå inte säkert att det blir den och inte Untersteiners häst som sitter där. Peter borde ladda, för han vill nog inte gå i dödens.
Gammal 2016-04-02, 11:37   #120

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
En tanke gällande gasglada kuskar
Information om följande kan vara bra veta (kanske framtiden) om kuskarna.

Mil bakom ratten innan tävlingar ( om kusken kör flera tävlingar samma dag på olika orter)
Ordentligt m sömn
Lätt förkylning ev lite feber, dålig mage, ont i halsen etc
Alkoltest (finns redan)

Vi är grymt intresserade hästen m div utrustning etc

När det handlar om enormt stora summor pengar som satsas är det någon som tänkt samma tankar?

td