|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-04-01, 00:02 | #31 |
Sitter och läser ang guldloppet. Tror faktiskt jag spikar OTP. Häst o kusk i form, bra rygg i starten, kan runt 11.5-12.0 bf. Alla de övriga finns ngt negativt att ta på, DTT av att alla andra går bf, SErom är inte en världstravare längre, trots Goop blir jag förvånad om han gör de tider som krävs. Alfas har ingen imponerade statistik på distansen och sämsta spåret. Ed You tror jag inte det spelar ngn roll om Bergh skor med luftkuddar.
2016-04-01, 00:03 | #32 |
|
|
2016-04-01, 00:44 | #33 |
Vad tror ni om Bartender In i V75-7 då? Jag ser att den vann 6 av 15 lopp bf med Per Linderoth och nu aviserar Lill-Unter bf och jänkarvagn från fina spår 2. Gick bra sist också på Momarken. Panoramic däremot har väl inte visat så mycket resultat med skoryck tidigare? Har med sju hästar i nuläget då det ser ganska öppet ut men hoppas givetvis på att jag kan ta bort någon vartefter. Rank nu: 6,9,2,3,8,1,5
Håller med Hugo om OTP. Kungligt intryck på honom hela tiden och dunderform. Vem kommer svara när han sveper fältet med sina mäktiga kliv och övertar spets? Spik! Senast redigerad av Executive den 2016-04-01 klockan 00:50. |
|
2016-04-01, 00:58 | #34 |
Ja, Örjan kör säkert in pengar till hästen i alla fall. Skulle bli väldigt förvånad om han vann loppet. Han duger inte ens som tvillingspel i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+2) |
|
2016-04-01, 01:00 | #35 | |
Citat:
Med sådana ändringar från Melander så får det i alla fall mig att tänka om. OTP har varit smällfin i de senaste starterna, inget snack. Men tror absolut inte att han kommer att få något gratis på lördag. Tror heller inte att Takter sänder framåt för tidigt med risken att få gå utvändigt, för då är han sårbar enligt mig. |
||
2016-04-01, 01:19 | #36 |
Synd att Lindegren väljer att harva på själv i spåren nu när man ska maxa Ochongo i sista starten innan tränarbytet. Hade nog varit värt nån krona att sätta upp ett proffs. Från spår 8 lär han behöva fru fortuna och fickorna fulla med fyrklöver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1) |
|
2016-04-01, 06:30 | #37 |
Hoppas på bra odds på Merry Broline kan vi få 12-15 gånger hos bet - bolagen?
2016-04-01, 09:27 | #38 | |
Citat:
15 ggr känns kanske spelbart. Dock ska man tänka på att det är en helt annan sak med V75 final på Solvalla än V75 loppet på Bergsåker och framförallt motståndet i Boden senast. Blue Star Champion som den torskade mot näst senast ska dessutom gå med mycket lättare balans nu som jag skrev igår. |
||
2016-04-01, 10:06 | #39 |
På skrällfronten:
I avd 5 har jag flera personliga favoriter, som jag haft lir på som nästan oupptäckta under en period. 4,7 och 9. Dessa övertygar alltjämt fortfarande i sina framträdanden och känns som streckvärda i jakten på stora pengar. Jag nöjer mig med 4 Reorder på läget. Det var otur inblandat med att få lov ta sig fram med Erik A i jollen, annars hade nog Bottnas haft att göra inpå linjen? Senast blev loppet "rent uppbyggande". Formkort ifrån bra läge, som är rolig att ha med. Jag löser loppet på 1,2,3,4 och tänker att lägena ska hjälpa mig att klara ut avdelningen? 11 Diotima F ska väl inte få en massa gratis den här gången? Halkade undan senast och ej segerduglig vid mothugg i försöket. Schas! Jag gillade att 4 Hertig Shim (1,5%) tog på vinnaren över linjen senast, avd 7. Sådant man vill se. Då jag tänkt mig gardera förmodat bästa hästen efter tveksamt uppträdande senast, så har jag en "stänkare" i Hertigen. Perfekt för att höja potentialen på systemet. Johan U har minst två outsiders som är givna på min lapp. 1 West Wing (5%) är lägesgynnad och gör sig bra i sammanhanget, avd 2. Vinner ofta. 12 Dizzy River (9%) är ständigt en given kandidat i nuvarande klass, avd 6. Startnummer kvittar. Spikalternativ för min del, som ickefavorit. 5 Protector (12%) utan bakskor vill jag gärna inte åka på. DD: 5-2,3,4,6,8,9 är inlämnad. Intrycket på Jägersro 27 oktober tänker jag bära med mig ett tag till. Att det är bättre motstånd får jag inte låta påverka mig den här gången. Peter säger "hej då" ifrån dödens, när upploppet nalkas? Till veckans storfidus utnämner jag 12 Diora Sound (0,88%) i avd 4. En utpräglad ickevinnare, som gör det väldigt bra varje gång på låga tider överlag kontra motståndarna. Under 1%? En ny seger måste betecknas som välförtjänt, eller? Spikarna? Det kan bli Dizzy, en av dem. Sedan har jag ett par avdelningar till kvar att fundera runt. Finaler är alltid fin sport. Självklart hejar vi på Janne Sisu! |
|
2016-04-01, 10:46 | #40 |
Skulle spela V86 i onsdags men sölade och hann inte lämna in, lika bra fast hade fått 7 rätt. Kunde ha fått 8 rätt för det var en häst som jag hängde upp mig på: Dream on Honey i avd 3. Hade väldig känsla för henne men till slut blev det spik på Chocolate Gold och då hade jag velat så länge så första starten gick.
Nu är det likadant i avd 4 Diamantstoet. Har totalt fastnat för 5 Altea. Ska bli intressant att se hur det loppet avlöper. Ska ha med henne. |
|
2016-04-01, 12:00 | #41 |
Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:
Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar. Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha). Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+2) |
|
2016-04-01, 14:53 | #42 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Är sugen på att singla Alfas da Vinci. Jocke sa nu i liven att bakskon på kommer att göra så den kan accelerera fortare och även ge den stöd för att trava snabbare.
Det låter som väldigt Tror piraten kan få svårt att hänga med dem där framme som kommer att dra i ett jämt hårt tempo skulle jag gissa på. |
2016-04-01, 16:21 | #43 | |
Citat:
I dagens travronden säger Stefan Melander så här - genomkörare för detta lopp senast (den anmäldes barfota runt om på Romme i söndags men det ändrade dom sen till skor, kan inte heller minnas att dom satte på skygglappar) - "Det kan bli lite ändringar här, eventuellt barfota och Örjan får bestämma om det även blir skygglappar" Har man under mer än 10 år följt Stefan Melander och intervjuer med honom inför lopp så ringer i alla fall varningsklockorna för mig om att det kan vara radikala utrustningsändringar på gång och då precis sådana ändringar som varje år innebär totalförvandling prestationsmässigt på hans hästar. Som spelare hade jag försökt få senaste infon i morgon om detta innan jag lämnat in min V75a för Panoramic är ju en rejäl rensare i kuponghögarna om den skulle vinna. Tyvärr är det avdelning 7 och normalt är det inte en chans att få någon vettig info från Melanderstallet innan V75 spelstoppet då men spelarna kanske kan hoppas att han för ovanlighetens skull lämnar informationen om det i morgon innan 16.20. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10) |
||
2016-04-01, 18:54 | #44 |
Hur ska Donna Di Quattro torska detta?
|
|
|