|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-03-31, 08:38 | #16 |
Hoppas du har rätt i dina tidiga tankar. Spik på Shogun DK va min första tanke och självklart att Augustus F och Georgia Mae ska med i avd 2. Tyvärr måste man väl ändå ta med Fredericious för Takter kan få lite frispel ibland och pressa på för hårt för spets. Vad tror du om Jormas i avd 4? Byngligt läge kanske med den kusken.
2016-03-31, 11:08 | #17 |
Vad tror du om Jormas i avd 4? Byngligt läge kanske med den kusken.[/QUOTE]
Tror tammefan Kontio har gått in i(väggen) staketet. |
|
2016-03-31, 11:23 | #18 | |
Citat:
Jo
2016-03-31, 12:07 | #19 |
Bland det sämsta jag vet är tränare, som intervjuas i vinnarcirkeln och får frågan. Vad är planerna för denna fina häst i framtiden? Och svaret - vi har inga planer och tar ett lopp i taget så får vi se. Som hästägare skulle jag omedelbart byta tränare.
Man skall alltid sätta upp mål och planera för hur målet skall nås. Min kompis - han blev senare statsminister - och jag var på 70-talet inbjudna till 10 Downing Street. Vi satte då upp tre mål: 1) att stjäla så många tändsticksaskar som möjligt för att sedan impa på brudarna hemma i Sverige - askarna hade ett flådigt vapen och adress. 2) att bli så fulla som möjligt av champagnen som serverades av butlers i frack samt 3) bli presenterade så många gånger som möjligt för Premiärminister "Ted" Heath. Om vi nådde målen? Visst - vi blev rejält packade och kom ut med fickorna fyllda av tändsticksaskar. Vi blev introducerade tre gånger för en (som vanligt) gin/tonic berusad Heath, som inte kände igen oss, när vi skakade hand tre gånger inom 60 minuter. Petri Puro är en tränare, som sätter upp mål för sina hästar. Edward Ale byggs nu upp för att vinna ett lopp i sommar för finskfödda hästar med en miljon i förstapris. Loppet på lördag är ett led i uppbyggnaden för att nå detta mål. Han behöver inte streckas. Marta Chip däremot är förberedd att vinna finalen på lördag. Voltstart, OK spår. Bra spik. |
|
2016-03-31, 13:01 | #20 | |
Citat:
Det är ju samma som när toppkuskarna intervjuas, de har inget ansvar för att säga precis hur de tycker och tänker för den stora massan utan ger sina bästa tips till storhästägarna istället som betalar deras lön oavsett.. |
||
2016-03-31, 13:55 | #21 |
Olle, något matnyttigt inför släppen av vinnaroddsen till V75?
//David |
|
2016-03-31, 14:05 | #22 | |
Citat:
11 Marianne Records av 10 möjliga för den anekdoten!!
2016-03-31, 14:10 | #23 | |
Citat:
|
||
2016-03-31, 14:22 | #24 |
Jag är inte klar med det tyvärr. Har gått igenom 3 avdelningar hittills. Att sen skriva ner allt tar ju också några timmar så kan inte lova att jag kan göra det den här veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10), Migge (+10), sjukstuga (+10), mackpeter (+10), MattiasB75 (+10) |
|
2016-03-31, 15:17 | #25 |
Förstår det Olle. Men en minivariant med enbart det bästa och mest intressanta?
Uppskattar verkligen din sammanfattning kring alla dessa ändringar..... //David |
|
2016-03-31, 16:10 | #26 |
Mjjjaaaeeee. Det var han som ledde den s k tioprocentsregeringen. Enligt Eric Krönmark bestod den regeringen enbart av fruntimmer - 6 kvinnor och 13 kärringar.
En av kvinnorna somnade på kvällen i statsministerns säng och vaknade nästa morgon som statsråd! Du ska få en ledtråd till. Min kompis på 10 Downing Street stryker sina skjortor själv. Han tar aldrig offentligt av sig kavajen eftersom han endast stryker skjortans framsida. För att inte bli stämplad off topic kan nämnas att 3 For Pleasure As i V75-2 strukits både fram och bak! |
|
2016-03-31, 16:55 | #27 |
Jag sa direkt när jag såg startlistan att jag skulle spika Scellino Luise. Visserligen tufft att vinna från bakspår. Men !körningen! som kommer att bli detta lopp! Adielsson ger Scellino lika fin resa som vanligt och han knäpper dom över upploppet. För Takter och Söderkvist kör för ledningen, kanske till och med Veijo. Om inte Veijo nu inser att det är dödsdömt och hamnar 2-3:e ytter. Scellino får tassa med i ryggen på den när tåget går 700-800 kvar så är det ingen som står emot honom.
MEN, nu börjar fegisen i mig krypa på och jag börjar vela om att kanske bara använda honom som A-häst till på lördag. För i och med strykningen på 3 så vill jag nog få med årets kioskvändare, nr 6 Elit Håleryd. Ska bli roligt att se om dom gör några förändringar nu när den fått ett bra spår(för en gångs skull). |
|
2016-03-31, 17:31 | #28 |
En liten genomgång inför lördagen.
Jag tycker det ser alldeles för svårt ut den här veckan och kommer inte själv gå in på V75 spelet. V75-1 I en svår och lurig omgång är nog Donna Di Q den mest troliga vinnaren. Otroligt fint intryck i de två senaste loppen och ska troligen gå barfota ffg någonsin i Sverige på lördag. Normalt ett megaplus på Love You avkommorna. Säger mest troliga vinnaren men är ju gigantisk favorit så spelmässigt är det ingen rolig häst denna gång. Spelvärdet är ju helt raserat nu på den. Mest intressant i övrigt att Peter U nu ffg på länge ska rycka alla skorna på Fleetfoot H. Väldigt stort plus på den och insatsen senast bara att glömma då det visade sig efter loppet att den hade fullt av slem i halsen. Windy Ways ev också barfota runt om nu och om Untersteiner som han säger ska köra allt för spets och det ska även Donna D Q troligen göra så kan den få loppet kört i halsen. Av övriga är det bara Linderoths som duger troligen. V75-2 Här är Veijos häst gigantisk favorit och spelvärdet raserat även på den på de två senaste loppen. Frågan är om full distans verkligen är ett plus på den. Veijo har ju flera gånger pratat om vilka tider han ev kan springa i sommar över kort distans. Mycket intressant att Georgie Mae nu ffg på länge ska tävla barfota runt om. Om ni kollar hennes tider kan noteras att de 5 bästa tiderna i Sverige har varit på barfota runt om balans. Takters jänkarvagn på och låter inte som att man tänker bjuda Veijo på någon gratisspets. Stentuff körning som det ofta är i finalerna på valla kan innebära att Scellino Luis får loppet kört i halsen. Hade varit spännande med skoryck där men verkar inte bli så. V75-3 Även en jättefavorit här i form av On Track Piraten trots frågetecken för spåret nu. Ändå är det en berättigad favorit. Lövgrens häst ska gå med bakskor nu. Det är ett minus. Dreams Take Time gynnas nog inte av att banorna blir snabbare nu och att konkurrenterna går med lättare balanser då han ju går bäst med skor och samma balans som under vintern. Loppen körs väldigt mycket fortare nu. V75-4 Mycket svårlöst lopp där det blir ännu svårare med alla aviserade balansändringar. Jättefavoriten Marta Chip barfota runt om för första gången troligen. Mycket intressant. Men som jättefavorit är det mer spelmässigt intressant att spekulera i galopp från det svåra spåret som stallet också varnar för. Men det ska ändras vagnar, huvudlag och hovbeslag på många så väldigt svårt att räkna på loppet. Mest intressant kanske ändå att Play It Diablo gör sin sista start och det ska maxas till max med barfota runt om, jänkarvagn och troligen även helstängt huvudlag. V75-5 Ännu mer utrustningsändringar här och ett ännu mer svårt lopp att lösa. Knapp favorit Pascha Tilly som floppade sist på Bergsåker som stort skrik. Resa mm hade inte varit bra då vilket bör noteras. Dessutom ska hästen nu tävla utan brodd vilket kan göra mycket. Mest intressant utrustningsmässigt att det troligen blir jänkarvagn ffg någonsin på Dolce Vici. Johan Untersteiner vet hur man kör i bike. Wollafur ska köras av Örjan igen. Dessutom för första gången någonsin barfota runt om på den. Mycket intressant. Sherrif Bi som gjorde en grym insats senast i Norge ska troligen för första gången någonsin tävla barfota runt om och stallet hoppas på grym effekt. V75-6 Här är Blue Star Champion knapp favorit. Det stora frågetecknet är hur den kan öppna. Troligen stort kuskplus med Jorma Kontio även om han väl inte vinner ihjäl sig på V75 snällt sagt. Mest intressant dock att hästen ska lättas från tunga järnskor till barfota fram och lätta aluminiumskor bak. Det är en väldigt stor ändring. I övrigt inga stora ändringar aviserade i loppet. V75-7 Här är Michelangelo Ås jättefavorit. Den ska gå barfota runt om som näst senast när den gjorde ett grymt intryck med första Bergh skorycket. Det känns som mest troliga vinnaren men spelvärdet är ju inte det bästa. Ruggigt intressant här att stall Stefan Melander pratar om att rycka alla skorna och sätta på skygglappar på Panoramic. När det stallet gör dom förändringarna brukar också hästarna bli ruggigt mycket bättre. Speciellt när det görs hemma på Solvalla. En till mycket intressant ändring. Det är på Ochongo Face som ju ska gå till Frankrike. Nu ska Lindegren maxa i sista starten för honom och rycka alla skorna och det ska vara ett stort plus. Den var spelad till 11 för 10 senast. Nu är den 6 procentare så snacka om förbättrat spelvärde på galoppen sist. Hoppas hinna med en lite längre version av V75 genomgången nästa vecka. Lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), Stekis0757 (+10), hugotheboss (+10), MattiasB75 (+10), spursed (+10), lenninen (+5), Ardberg (+3), DIAMANTEN (+10), mackpeter (+10), Moonfala (+25), Sicken (+10), sjukstuga (+10), Akke (+5), Dodo (+15), Ture (+10), znipstern (+5), asgaya3141 (+5), linang (+5) |
|
2016-03-31, 18:02 | #29 |
Någon som vet om Panoramic gått med skygglappar tidigare?
|
|
|