|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-03-28, 20:26 | #1 |
V75 Solvalla
Nästgångaren vann som väntat senast och inte är det många här som kommer att tro att Boden hästen 9.Merry Broline vinner på lördag.Nu hinner Örjan få tag i vänstertömmen den han tappade 838 meter från mål senast och segern rök.
Min vinnare Merry Broline
2016-03-28, 20:48 | #2 |
Orakel Face i sista. Kung Johnny SoS!
|
|
2016-03-28, 21:10 | #3 |
|
|
2016-03-28, 21:26 | #4 |
|
|
2016-03-29, 09:50 | #5 |
Blir det en clinch match mellan Piraten och A da Vinci eller kan någon annan blanda sig i den matchen och sno loppet av dom?
|
|
2016-03-29, 10:00 | #6 |
Alfas da vinci får normalt sett svårt att blanda sig i striden tror jag. då krävs fruktansvärt överpace för han är inte tillräckligt snabb ibenen. Nu börjar det bli vår också o hästarna där framme tröttnar inte lika lätt även ifall tempot varit högt. Dreams take time och spring erom är intressanta med framspår
|
|
2016-03-29, 14:59 | #7 |
Funderar på att spika Blended Scotch i första med Per ser ju jättefin ut fast den inte mött dom bästa ännu.
2016-03-29, 17:27 | #8 |
|
|
2016-03-30, 14:08 | #9 |
6 Shogun D.K just nu 8% i sista....
Herregud! Alkoholdemens på packet när det är som bäst! Nu åker förhoppningsvis skorna och sedan blir det slakt från som sämst dödens!! Omgångens bästa spik!
2016-03-30, 14:18 | #10 |
Kommer INTE spika 5 Fridericus!
Den av 2 Augustus F. och 4 Georgie Mae som tar spets (förutsatt att dom inte dödar varandra) har riktigt bra vinstchans! Båda oerhört lågt streckade!
2016-03-30, 15:07 | #11 |
Augustus funkar bäst i spets, ser ingen anledning till att man inte ska köra där. Blir våldsam körning där.
|
|
2016-03-30, 17:39 | #12 |
Jag kommer att spika Martha Chip. Här har Puro ställt i ordning.
Genom att låsa sista med Shogun D.K. och Michelangelo Ås får jag råd att gardera dunderfavoriterna Fridericus och On Track Piraten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1) |
|
2016-03-31, 02:10 | #13 |
Jag kommer att spika Bottnas Commandeur (förutsatt att han hamnar under 10%) i femte och Shogun i sista.
Spring Erom ska med på alla lappar. Avslutade fint bakom Alfas senast. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enrico1 (+10) |
|
2016-03-31, 05:26 | #14 |
Inne på samma linje, vill du man gardera lät det roligt på Play it Diablo (käpphäst) ska göra sin sista start (avel?) och nu var det hela paketet med barfota, helstängt och jänkarvagn (volt?)
|
|
2016-03-31, 06:48 | #15 |
Gör samma som doobelito, shogun, framspår nu, 2.a-3.dje utv?
|
|
2016-03-31, 08:38 | #16 |
Hoppas du har rätt i dina tidiga tankar. Spik på Shogun DK va min första tanke och självklart att Augustus F och Georgia Mae ska med i avd 2. Tyvärr måste man väl ändå ta med Fredericious för Takter kan få lite frispel ibland och pressa på för hårt för spets. Vad tror du om Jormas i avd 4? Byngligt läge kanske med den kusken.
2016-03-31, 11:08 | #17 |
Vad tror du om Jormas i avd 4? Byngligt läge kanske med den kusken.[/QUOTE]
Tror tammefan Kontio har gått in i(väggen) staketet. |
|
2016-03-31, 11:23 | #18 | |
Citat:
Jo
2016-03-31, 12:07 | #19 |
Bland det sämsta jag vet är tränare, som intervjuas i vinnarcirkeln och får frågan. Vad är planerna för denna fina häst i framtiden? Och svaret - vi har inga planer och tar ett lopp i taget så får vi se. Som hästägare skulle jag omedelbart byta tränare.
Man skall alltid sätta upp mål och planera för hur målet skall nås. Min kompis - han blev senare statsminister - och jag var på 70-talet inbjudna till 10 Downing Street. Vi satte då upp tre mål: 1) att stjäla så många tändsticksaskar som möjligt för att sedan impa på brudarna hemma i Sverige - askarna hade ett flådigt vapen och adress. 2) att bli så fulla som möjligt av champagnen som serverades av butlers i frack samt 3) bli presenterade så många gånger som möjligt för Premiärminister "Ted" Heath. Om vi nådde målen? Visst - vi blev rejält packade och kom ut med fickorna fyllda av tändsticksaskar. Vi blev introducerade tre gånger för en (som vanligt) gin/tonic berusad Heath, som inte kände igen oss, när vi skakade hand tre gånger inom 60 minuter. Petri Puro är en tränare, som sätter upp mål för sina hästar. Edward Ale byggs nu upp för att vinna ett lopp i sommar för finskfödda hästar med en miljon i förstapris. Loppet på lördag är ett led i uppbyggnaden för att nå detta mål. Han behöver inte streckas. Marta Chip däremot är förberedd att vinna finalen på lördag. Voltstart, OK spår. Bra spik. |
|
2016-03-31, 13:01 | #20 | |
Citat:
Det är ju samma som när toppkuskarna intervjuas, de har inget ansvar för att säga precis hur de tycker och tänker för den stora massan utan ger sina bästa tips till storhästägarna istället som betalar deras lön oavsett.. |
||
2016-03-31, 13:55 | #21 |
Olle, något matnyttigt inför släppen av vinnaroddsen till V75?
//David |
|
2016-03-31, 14:05 | #22 | |
Citat:
11 Marianne Records av 10 möjliga för den anekdoten!!
2016-03-31, 14:10 | #23 | |
Citat:
|
||
2016-03-31, 14:22 | #24 |
Jag är inte klar med det tyvärr. Har gått igenom 3 avdelningar hittills. Att sen skriva ner allt tar ju också några timmar så kan inte lova att jag kan göra det den här veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10), Migge (+10), sjukstuga (+10), mackpeter (+10), MattiasB75 (+10) |
|
2016-03-31, 15:17 | #25 |
Förstår det Olle. Men en minivariant med enbart det bästa och mest intressanta?
Uppskattar verkligen din sammanfattning kring alla dessa ändringar..... //David |
|
2016-03-31, 16:10 | #26 |
Mjjjaaaeeee. Det var han som ledde den s k tioprocentsregeringen. Enligt Eric Krönmark bestod den regeringen enbart av fruntimmer - 6 kvinnor och 13 kärringar.
En av kvinnorna somnade på kvällen i statsministerns säng och vaknade nästa morgon som statsråd! Du ska få en ledtråd till. Min kompis på 10 Downing Street stryker sina skjortor själv. Han tar aldrig offentligt av sig kavajen eftersom han endast stryker skjortans framsida. För att inte bli stämplad off topic kan nämnas att 3 For Pleasure As i V75-2 strukits både fram och bak! |
|
2016-03-31, 16:55 | #27 |
Jag sa direkt när jag såg startlistan att jag skulle spika Scellino Luise. Visserligen tufft att vinna från bakspår. Men !körningen! som kommer att bli detta lopp! Adielsson ger Scellino lika fin resa som vanligt och han knäpper dom över upploppet. För Takter och Söderkvist kör för ledningen, kanske till och med Veijo. Om inte Veijo nu inser att det är dödsdömt och hamnar 2-3:e ytter. Scellino får tassa med i ryggen på den när tåget går 700-800 kvar så är det ingen som står emot honom.
MEN, nu börjar fegisen i mig krypa på och jag börjar vela om att kanske bara använda honom som A-häst till på lördag. För i och med strykningen på 3 så vill jag nog få med årets kioskvändare, nr 6 Elit Håleryd. Ska bli roligt att se om dom gör några förändringar nu när den fått ett bra spår(för en gångs skull). |
|
2016-03-31, 17:31 | #28 |
En liten genomgång inför lördagen.
Jag tycker det ser alldeles för svårt ut den här veckan och kommer inte själv gå in på V75 spelet. V75-1 I en svår och lurig omgång är nog Donna Di Q den mest troliga vinnaren. Otroligt fint intryck i de två senaste loppen och ska troligen gå barfota ffg någonsin i Sverige på lördag. Normalt ett megaplus på Love You avkommorna. Säger mest troliga vinnaren men är ju gigantisk favorit så spelmässigt är det ingen rolig häst denna gång. Spelvärdet är ju helt raserat nu på den. Mest intressant i övrigt att Peter U nu ffg på länge ska rycka alla skorna på Fleetfoot H. Väldigt stort plus på den och insatsen senast bara att glömma då det visade sig efter loppet att den hade fullt av slem i halsen. Windy Ways ev också barfota runt om nu och om Untersteiner som han säger ska köra allt för spets och det ska även Donna D Q troligen göra så kan den få loppet kört i halsen. Av övriga är det bara Linderoths som duger troligen. V75-2 Här är Veijos häst gigantisk favorit och spelvärdet raserat även på den på de två senaste loppen. Frågan är om full distans verkligen är ett plus på den. Veijo har ju flera gånger pratat om vilka tider han ev kan springa i sommar över kort distans. Mycket intressant att Georgie Mae nu ffg på länge ska tävla barfota runt om. Om ni kollar hennes tider kan noteras att de 5 bästa tiderna i Sverige har varit på barfota runt om balans. Takters jänkarvagn på och låter inte som att man tänker bjuda Veijo på någon gratisspets. Stentuff körning som det ofta är i finalerna på valla kan innebära att Scellino Luis får loppet kört i halsen. Hade varit spännande med skoryck där men verkar inte bli så. V75-3 Även en jättefavorit här i form av On Track Piraten trots frågetecken för spåret nu. Ändå är det en berättigad favorit. Lövgrens häst ska gå med bakskor nu. Det är ett minus. Dreams Take Time gynnas nog inte av att banorna blir snabbare nu och att konkurrenterna går med lättare balanser då han ju går bäst med skor och samma balans som under vintern. Loppen körs väldigt mycket fortare nu. V75-4 Mycket svårlöst lopp där det blir ännu svårare med alla aviserade balansändringar. Jättefavoriten Marta Chip barfota runt om för första gången troligen. Mycket intressant. Men som jättefavorit är det mer spelmässigt intressant att spekulera i galopp från det svåra spåret som stallet också varnar för. Men det ska ändras vagnar, huvudlag och hovbeslag på många så väldigt svårt att räkna på loppet. Mest intressant kanske ändå att Play It Diablo gör sin sista start och det ska maxas till max med barfota runt om, jänkarvagn och troligen även helstängt huvudlag. V75-5 Ännu mer utrustningsändringar här och ett ännu mer svårt lopp att lösa. Knapp favorit Pascha Tilly som floppade sist på Bergsåker som stort skrik. Resa mm hade inte varit bra då vilket bör noteras. Dessutom ska hästen nu tävla utan brodd vilket kan göra mycket. Mest intressant utrustningsmässigt att det troligen blir jänkarvagn ffg någonsin på Dolce Vici. Johan Untersteiner vet hur man kör i bike. Wollafur ska köras av Örjan igen. Dessutom för första gången någonsin barfota runt om på den. Mycket intressant. Sherrif Bi som gjorde en grym insats senast i Norge ska troligen för första gången någonsin tävla barfota runt om och stallet hoppas på grym effekt. V75-6 Här är Blue Star Champion knapp favorit. Det stora frågetecknet är hur den kan öppna. Troligen stort kuskplus med Jorma Kontio även om han väl inte vinner ihjäl sig på V75 snällt sagt. Mest intressant dock att hästen ska lättas från tunga järnskor till barfota fram och lätta aluminiumskor bak. Det är en väldigt stor ändring. I övrigt inga stora ändringar aviserade i loppet. V75-7 Här är Michelangelo Ås jättefavorit. Den ska gå barfota runt om som näst senast när den gjorde ett grymt intryck med första Bergh skorycket. Det känns som mest troliga vinnaren men spelvärdet är ju inte det bästa. Ruggigt intressant här att stall Stefan Melander pratar om att rycka alla skorna och sätta på skygglappar på Panoramic. När det stallet gör dom förändringarna brukar också hästarna bli ruggigt mycket bättre. Speciellt när det görs hemma på Solvalla. En till mycket intressant ändring. Det är på Ochongo Face som ju ska gå till Frankrike. Nu ska Lindegren maxa i sista starten för honom och rycka alla skorna och det ska vara ett stort plus. Den var spelad till 11 för 10 senast. Nu är den 6 procentare så snacka om förbättrat spelvärde på galoppen sist. Hoppas hinna med en lite längre version av V75 genomgången nästa vecka. Lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), Stekis0757 (+10), hugotheboss (+10), MattiasB75 (+10), spursed (+10), lenninen (+5), Ardberg (+3), DIAMANTEN (+10), mackpeter (+10), Moonfala (+25), Sicken (+10), sjukstuga (+10), Akke (+5), Dodo (+15), Ture (+10), znipstern (+5), asgaya3141 (+5), linang (+5) |
|
2016-03-31, 18:02 | #29 |
Någon som vet om Panoramic gått med skygglappar tidigare?
|
|
2016-03-31, 23:54 | #30 |
Mycket intressant med Panoramic i sista. Framförallt när man ser hur passivt Örjan körde i det senaste loppet. Innerspår hela loppet och lät han gå över upploppet.
|
|
2016-04-01, 00:02 | #31 |
Sitter och läser ang guldloppet. Tror faktiskt jag spikar OTP. Häst o kusk i form, bra rygg i starten, kan runt 11.5-12.0 bf. Alla de övriga finns ngt negativt att ta på, DTT av att alla andra går bf, SErom är inte en världstravare längre, trots Goop blir jag förvånad om han gör de tider som krävs. Alfas har ingen imponerade statistik på distansen och sämsta spåret. Ed You tror jag inte det spelar ngn roll om Bergh skor med luftkuddar.
2016-04-01, 00:03 | #32 |
|
|
2016-04-01, 00:44 | #33 |
Vad tror ni om Bartender In i V75-7 då? Jag ser att den vann 6 av 15 lopp bf med Per Linderoth och nu aviserar Lill-Unter bf och jänkarvagn från fina spår 2. Gick bra sist också på Momarken. Panoramic däremot har väl inte visat så mycket resultat med skoryck tidigare? Har med sju hästar i nuläget då det ser ganska öppet ut men hoppas givetvis på att jag kan ta bort någon vartefter. Rank nu: 6,9,2,3,8,1,5
Håller med Hugo om OTP. Kungligt intryck på honom hela tiden och dunderform. Vem kommer svara när han sveper fältet med sina mäktiga kliv och övertar spets? Spik! Senast redigerad av Executive den 2016-04-01 klockan 00:50. |
|
2016-04-01, 00:58 | #34 |
Ja, Örjan kör säkert in pengar till hästen i alla fall. Skulle bli väldigt förvånad om han vann loppet. Han duger inte ens som tvillingspel i min bok.
sjukstuga (+2) |
|
2016-04-01, 01:00 | #35 | |
Citat:
Med sådana ändringar från Melander så får det i alla fall mig att tänka om. OTP har varit smällfin i de senaste starterna, inget snack. Men tror absolut inte att han kommer att få något gratis på lördag. Tror heller inte att Takter sänder framåt för tidigt med risken att få gå utvändigt, för då är han sårbar enligt mig. |
||
2016-04-01, 01:19 | #36 |
Synd att Lindegren väljer att harva på själv i spåren nu när man ska maxa Ochongo i sista starten innan tränarbytet. Hade nog varit värt nån krona att sätta upp ett proffs. Från spår 8 lär han behöva fru fortuna och fickorna fulla med fyrklöver.
Torstens (+1) |
|
2016-04-01, 06:30 | #37 |
Hoppas på bra odds på Merry Broline kan vi få 12-15 gånger hos bet - bolagen?
2016-04-01, 09:27 | #38 | |
Citat:
15 ggr känns kanske spelbart. Dock ska man tänka på att det är en helt annan sak med V75 final på Solvalla än V75 loppet på Bergsåker och framförallt motståndet i Boden senast. Blue Star Champion som den torskade mot näst senast ska dessutom gå med mycket lättare balans nu som jag skrev igår. |
||
2016-04-01, 10:06 | #39 |
På skrällfronten:
I avd 5 har jag flera personliga favoriter, som jag haft lir på som nästan oupptäckta under en period. 4,7 och 9. Dessa övertygar alltjämt fortfarande i sina framträdanden och känns som streckvärda i jakten på stora pengar. Jag nöjer mig med 4 Reorder på läget. Det var otur inblandat med att få lov ta sig fram med Erik A i jollen, annars hade nog Bottnas haft att göra inpå linjen? Senast blev loppet "rent uppbyggande". Formkort ifrån bra läge, som är rolig att ha med. Jag löser loppet på 1,2,3,4 och tänker att lägena ska hjälpa mig att klara ut avdelningen? 11 Diotima F ska väl inte få en massa gratis den här gången? Halkade undan senast och ej segerduglig vid mothugg i försöket. Schas! Jag gillade att 4 Hertig Shim (1,5%) tog på vinnaren över linjen senast, avd 7. Sådant man vill se. Då jag tänkt mig gardera förmodat bästa hästen efter tveksamt uppträdande senast, så har jag en "stänkare" i Hertigen. Perfekt för att höja potentialen på systemet. Johan U har minst två outsiders som är givna på min lapp. 1 West Wing (5%) är lägesgynnad och gör sig bra i sammanhanget, avd 2. Vinner ofta. 12 Dizzy River (9%) är ständigt en given kandidat i nuvarande klass, avd 6. Startnummer kvittar. Spikalternativ för min del, som ickefavorit. 5 Protector (12%) utan bakskor vill jag gärna inte åka på. DD: 5-2,3,4,6,8,9 är inlämnad. Intrycket på Jägersro 27 oktober tänker jag bära med mig ett tag till. Att det är bättre motstånd får jag inte låta påverka mig den här gången. Peter säger "hej då" ifrån dödens, när upploppet nalkas? Till veckans storfidus utnämner jag 12 Diora Sound (0,88%) i avd 4. En utpräglad ickevinnare, som gör det väldigt bra varje gång på låga tider överlag kontra motståndarna. Under 1%? En ny seger måste betecknas som välförtjänt, eller? Spikarna? Det kan bli Dizzy, en av dem. Sedan har jag ett par avdelningar till kvar att fundera runt. Finaler är alltid fin sport. Självklart hejar vi på Janne Sisu! |
|
2016-04-01, 10:46 | #40 |
Skulle spela V86 i onsdags men sölade och hann inte lämna in, lika bra fast hade fått 7 rätt. Kunde ha fått 8 rätt för det var en häst som jag hängde upp mig på: Dream on Honey i avd 3. Hade väldig känsla för henne men till slut blev det spik på Chocolate Gold och då hade jag velat så länge så första starten gick.
Nu är det likadant i avd 4 Diamantstoet. Har totalt fastnat för 5 Altea. Ska bli intressant att se hur det loppet avlöper. Ska ha med henne. |
|
2016-04-01, 12:00 | #41 |
Stefan Melander i expressen idag om Panoramic:
Kommentar: Är jättebra i ordning, dessvärre är det tufft emot. Men vi har åtminstone platsförhoppningar. Utrustning: Troligen med skor (brukar vara bäst så, men k-a-n få gå utan), huvudlaget för Örjan bestämma om han ska ha skygglappar (brukar sällan ha). Lutar idag åt att chansa med ett tvåhästars lås, 2-6 till fina 12% respektive 9%. Tror mycket på Goop i första och OTP så nu jobbar vi bort Berghs stora favorit i sista! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+2) |
|
2016-04-01, 14:53 | #42 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Är sugen på att singla Alfas da Vinci. Jocke sa nu i liven att bakskon på kommer att göra så den kan accelerera fortare och även ge den stöd för att trava snabbare.
Det låter som väldigt Tror piraten kan få svårt att hänga med dem där framme som kommer att dra i ett jämt hårt tempo skulle jag gissa på. |
2016-04-01, 16:21 | #43 | |
Citat:
I dagens travronden säger Stefan Melander så här - genomkörare för detta lopp senast (den anmäldes barfota runt om på Romme i söndags men det ändrade dom sen till skor, kan inte heller minnas att dom satte på skygglappar) - "Det kan bli lite ändringar här, eventuellt barfota och Örjan får bestämma om det även blir skygglappar" Har man under mer än 10 år följt Stefan Melander och intervjuer med honom inför lopp så ringer i alla fall varningsklockorna för mig om att det kan vara radikala utrustningsändringar på gång och då precis sådana ändringar som varje år innebär totalförvandling prestationsmässigt på hans hästar. Som spelare hade jag försökt få senaste infon i morgon om detta innan jag lämnat in min V75a för Panoramic är ju en rejäl rensare i kuponghögarna om den skulle vinna. Tyvärr är det avdelning 7 och normalt är det inte en chans att få någon vettig info från Melanderstallet innan V75 spelstoppet då men spelarna kanske kan hoppas att han för ovanlighetens skull lämnar informationen om det i morgon innan 16.20. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sjukstuga (+10) |
||
2016-04-01, 18:54 | #44 |
Hur ska Donna Di Quattro torska detta?
|
|
2016-04-01, 18:57 | #45 |
|
|
2016-04-01, 18:58 | #46 |
Spelvärdet är högt på.Lindegren nu......i striden
|
|
2016-04-01, 18:59 | #47 |
|
|
2016-04-01, 19:07 | #48 |
Fantastiskt kul att se hur verkligen alla skall fälla Piraten denna vecka. Och inte mig emot, spelvärldet ökar hela tiden. Jos Verbeeck sa efter vinsten i Tyskland för 5 år sedan att Piraten precis som sin far kommer att vara som bäst när han är 8 år och det går ju inte att säga emot så som Piraten ser ut nu! Sveriges sulkyelegant i sulkyn löser denna uppgift, Peter "släpper spets" Untersteiner lär inte svara om Johnny kommer farande och jag kan inte få in att en elvaårig Springerom på allvar skall rankas som en sannolik motståndare till Piraten. Skit i alla "experters" tips och spara strecken i detta lopp. Piraten vinner antingen från spets eller via en sjuhelsikes avslutning.
|
|
2016-04-01, 19:14 | #49 |
|
|
2016-04-01, 19:15 | #50 |
|
|
2016-04-01, 19:18 | #51 |
Windy är bra, men hårdheten från frankrike verkar ha härdat donnan
|
|
2016-04-01, 19:25 | #52 |
Och när Adielsson är helt iskall för dagen och i princip har tillägg på en häst som nyss slog Världsmästaren så är det inte prisvärt att gardera. Tycker också att procenten blivit alldeles för hög på Windy.
|
|
2016-04-01, 19:27 | #53 |
|
|
2016-04-01, 19:28 | #54 |
Vad är (bort) förklaringen om Windy skulle råka vinna då ??
SO (+5) |
|
2016-04-01, 19:42 | #55 |
Bara kuriosa, sällan Daniel lämnar klart som med Windy Ways.
Senast med Traveling Man. Som vann till 10 % på V86, ökade kraftigt från rejäl skräll efter han uttalat sig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BobSacamano (+5) |
|
2016-04-01, 19:45 | #56 |
Kan mycket väl vinna men från det läget är den beroende av löpningsscenariot oavsett. Inte många finaler på 1640m som vinns från spår 11.
|
|
2016-04-01, 19:47 | #57 |
Bortförklarar aldrig. Erik i dålig kuskform mot Goop i fin form. Erik med skitläge mot Goop med toppläge. Titta sedan vilka Windy Ways torskat emot på slutet och vilka Donna SLAGIT på slutet. Finns andra lopp att gardera.
Manprinsen (+2) |
|
2016-04-01, 19:51 | #58 | |
Citat:
Rycker skorna nu, hoppat många gånger, men om allt klaffar så. |
||
2016-04-01, 19:53 | #59 |
|
|
2016-04-01, 20:14 | #60 |
Unter ska väl ladda men han nöjer sig nog med ryggen ganska snabbt.
Att Windy skulle slå Donna med spetsgaranti, Windy från spår 11 kan bara den mest fanatiska Redèn älskaren tro. Äckliga procent på Donna och jag fäller den mer än gärna! Men tills någon presenterar ett trovärdigt scenario om hur det skall gå till så får Donna vara själv på lappen! |
|
2016-04-01, 20:22 | #61 | |
Citat:
|
||
2016-04-01, 20:32 | #62 | |
V75 SolvallaCitat:
Alla vinnare är stenklara efter loppen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
||
2016-04-01, 20:32 | #63 |
Finaler på Solvalla kan bli allt från rejäl utdelning till favoritparad. Jag är inne på det första. Det blir säkert lite körning i loppen och Windy barfota runt om är klart intressant.
|
|
2016-04-01, 20:36 | #64 |
Ja lyssna inte på mig. Jag älskar Redén hästar.
Han skulle kunna fylla ett försök till Elitloppet i år ♥ |
|
2016-04-01, 20:36 | #65 | |
Citat:
2016-04-01, 20:37 | #66 | |
Citat:
|
||
2016-04-01, 20:39 | #68 |
|
|
2016-04-01, 20:39 | #69 | |
Citat:
|
||
2016-04-01, 20:51 | #70 |
Windy Ways är ju lika bra som Delicious sa dom ju för några starter sen då borde hon vara stenklar, tror i.o.f.s inte på det där snacket förren jag sett det.
|
|
2016-04-01, 20:51 | #71 |
|
|
2016-04-01, 21:14 | #72 |
|
|
2016-04-01, 21:15 | #73 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
AndyMart (+10) |
2016-04-01, 21:51 | #74 |
Det håller jag med om Shooter.
2016-04-01, 21:52 | #75 |
Hur bra är Marta? Klarar troligen spåret och hur stor är sannolikheten för att hon spetsar? Ingves är kall men med bästa hästen(?) vinner han ändå? Jag tror det och min bryderier på spelet ligger i om Veijo vinner andra eller inte=mångkupong eller inte?
|
|
2016-04-01, 22:14 | #76 |
Lurig omgång som det ofta är när det är finaler. Svårt sortera mellan känslor och analys och det är många man vill ha med. Lite tankar:
1: Lutar åt spik på Donna helt enkelt för att "allt" talar för. Två skäl att fälla. Redén lovar vinst med Windy och Chrille verkade bombis på att Fleetfoot tar spets. Heltäckt på tre tror jag. 2: Rätt favorit, ruggigt startsnabb och bästa spåret. Men tveksam till spik med snabba hästar invändigt, 2 och 4. Och kanske laddas 7 efter senast? Känns lite upplagt för 11 då om den inte brände för mkt krut senast. 6 är tokskrällen när den nu äntligen har vettigt spår och är nedstruken. 3: Svårt bena ut men mkt inne på att OTP bränner. Kanske t.o.m chansar bort den till nuvarande procent. 3 är mitt förstastreck på spetschans och frågan är hur man resonerar med 6 som väl tar spets initialt? Värd ett streck på tokform. Och plötsligt blev 7 lite bortglömd, är väl den enda som kan mäta sig i kapacitet med favoriten? 4 tror jag får svårt den här gången. Örjan sitter bakom tokskrällen. 4: Svårt om inte Lovely Sky bara är bäst. Finns inte att spika favoriten från det spåret mot bättre hästar. 2 och 6 skriks det en del om och ngn av dem tar väl spets. 3 var fin senast men tar väl inte spets nu. Jag vill också ha med 13 utan ngt annat skäl än att jag fått en uppenbarelse. Senast jag fick en sådan var det Rayon Lascaux (eller om det var Tia Maria Lascaux) som vann till 40 ggr. Men den hade jag inte med. 5: Var tidigt inne på att spik 2 på att den helt enkelt kan vara bäst. Trots kusken. Men nu är 10 förstahäst på bfro och Örjan. Tyvärr lär den sluta över 10 % som alla skriker ut den. Men detta känns som ett Örjan-lopp. 6: 3 och 9 är mina förstastreck. 1 är nog bäst men tror inte den håller spets och Jorma är iskall. 5 är bra och 7 var grym senast men tveksamt om den vinner en final. 12 känns överstreckad från det läget och att den strular ofta. 7: Ruggigt lopp. Tycker på ngt sätt att några hästar är lite bättre: 2,6,8,9 känns huvudet högre. Möjligen även 3 från möjlig spets och rätt utrustning. Svårt se ngn annan vinna. Möjligen 4 då som storskräll - läs Sjödén kring varför. Inte lätt det här.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
2016-04-01, 22:17 | #77 |
Donna fick gå på rulle senast. Helt annat när man nu får dra i ledningen. Kubbning vänstas oxå från sexan. Vi tackar alla favoritspelare som spikar den. Dom flesta gör så. Då brukar dt gå illa.Tror benhårt på Erik !!!
|
|
2016-04-01, 22:26 | #78 |
Du behöver inte betvivla att Donnan klarar o rusa 1,10 fån spets. Det klarar alla bra hästar på en bra bana nu för tiden Donnan har höjt sig ett snäpp sen Paris.
|
|
2016-04-01, 22:30 | #79 |
|
|
2016-04-01, 22:31 | #80 |
|
|
2016-04-01, 22:34 | #81 |
|
|
2016-04-01, 22:35 | #82 |
|
|
2016-04-01, 22:37 | #83 |
|
|
2016-04-01, 22:40 | #84 |
Bara favorittippare som aldrig tror på dt "omöjliga". Windy är chanslös lyder det. Imorgon låter det annorlunda. Oj Donna hoppade ....vinner annars.....oj den måste ha varit sjuk......inte som bäst för dagen....
|
|
2016-04-01, 22:41 | #85 |
Det blir gardering för min del då Donnan ägnat sig åt galopp bakom bilen en del. Dessutom finns det i leken att Fleetfoot kan ta en längd. Då känns hon lite överstreckad. Windy ways och blended scoth plockas med också.
|
|
2016-04-01, 22:44 | #86 |
Donna
Ingen som tror på Ninepoints Lucy? Bra prestationer innan Frankrike där hårdheten & 1 mkr sprangs in, optimal utr imrorrn.
|
|
2016-04-01, 22:58 | #87 |
|
|
2016-04-01, 23:14 | #88 |
|
|
2016-04-01, 23:37 | #89 |
Jag har lagt märke till att just på Solvalla och just på auto medel så är spår 11 ganska gynnsamt! Jämför med spår 1!
Solvalla - Auto - Medel Vinster Starter Vinstprocent Spår 1 33 419 7,88% Spår 2 51 419 12,17% Spår 3 37 416 8,89% Spår 4 54 416 12,98% Spår 5 68 425 16,00% Spår 6 36 411 8,76% Spår 7 26 409 6,36% Spår 8 18 378 4,76% Spår 9 22 393 5,60% Spår 10 24 365 6,58% Spår 11 30 331 9,06% Spår 12 14 303 4,62% Spår 13 16 0,00% Spår 14 2 14 14,29% Spår 15 16 0,00% Totalt ant. lopp 438 |
|
2016-04-01, 23:55 | #90 |
Spelvärdet på Donna di Quattro är uselt. Jag håller det inte som osannolikt att Fleetfoot Hanover plockar ner henne från dödens. Jag vet vilken som är bästa hästen iallafall. Men det är många sårbara favoriter imorgon. On Track Piraten från bakspår, Marta Chip med fjärdespår i volt och Fridericus som det luktar dödens för lång väg.
|
|
2016-04-01, 23:55 | #91 |
OCH hur kan jag som ej så kunnig på trav utläsa av detta no 11?Hur är det med skor barfota fram eller bak just denna omg?Spika?
|
|
2016-04-02, 00:09 | #92 |
Spår 11 i auto kort på Solvalla är lika dåligt som vanligt, som på de flesta banorna menar jag: 5 vinster på 136 starter!
Solvalla - Auto - Kort Vinster Starter Vinstprocent Spår 1 26 206 12,62% Spår 2 26 203 12,81% Spår 3 17 201 8,46% Spår 4 31 203 15,27% Spår 5 27 199 13,57% Spår 6 20 195 10,26% Spår 7 11 195 5,64% Spår 8 11 183 6,01% Spår 9 11 165 6,67% Spår 10 14 158 8,86% Spår 11 5 136 3,68% Spår 12 1 121 0,83% Spår 13 Spår 14 Spår 15 Totalt ant. lopp 210 |
|
2016-04-02, 00:28 | #94 | |
Citat:
Själv spelar jag för så små pengar att tycker jag "kan göra hur jag vill" ifråga om bedömning. Brukar strunta i barfotainformation och går för det mesta efter kuskar och segerprocent samt om jag tycker någon ska med som är lite spelad. Även tider hakar jag upp mig på fast vet det är förkastligt då hästarnas prestationer varierar väldeliga och om en häst har ett finfint rekord så kanske det sattes för säg tre år sedan och inget att bry sig i "i dag". |
||
2016-04-02, 00:31 | #95 | |
Citat:
Själv inleder jag troligen med 2 elvor imorgon så de kan ni ta bort då jag ytterst sällan är rätt på det Lycka till. |
||
2016-04-02, 01:03 | #96 | |
Citat:
Solvalla - Auto - Medel Vinster Starter Vinstprocent Spår 1 33 419 7,88% Spår 2 51 419 12,17% Spår 3 37 416 8,89% Spår 4 54 416 12,98% Spår 5 68 425 16,00% Spår 6 36 411 8,76% Spår 7 26 409 6,36% Spår 8 18 378 4,76% Spår 9 22 393 5,60% Spår 10 24 365 6,58% Spår 11 30 331 9,06% Spår 12 14 303 4,62% Spår 13 16 0,00% Spår 14 2 14 14,29% Spår 15 16 0,00% Totalt ant. lopp 438 |
||
2016-04-02, 02:27 | #97 |
|
|
2016-04-02, 03:23 | #98 |
|
|
2016-04-02, 07:25 | #99 | |
Citat:
alla spelbolag. Att så länge du inte gör en vinst- hemtagning, tillåts du att fortsätta spela. Gissar att Spiken låtit bli att plocka ut ev spelvinster. |
||
2016-04-02, 07:48 | #100 | |
Citat:
på sedvanligt vis. Själv lirar jag för att vinna pengar och inte för att få många rätt då favoriterna sitter. Donna Di Quattro kan bli tuff med jag tror massor på Windy Ways och ser bara spåret som oddshöjande. För mig var spiken given när jag såg startlistorna och inte sämre blev det när jag såg att Erik sitter upp, samt då Daniel uttryckt förhoppningar efter de senaste jobben, då var saken klar. PU och Fleetwood kommer att utmana om peak, minsta körning mellan Björn och Unter, ja då är saken biff. Ser otroligt mycket fram emot att se Stoeliten och Windy Ways, som jag tror bara vinner. Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
2016-04-02, 07:59 | #101 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 08:01 | #102 | |
Citat:
Juniata Hannover försämrar inte aktierna för Rede'ns kanon från spår 11. |
||
2016-04-02, 08:19 | #103 |
Den som vill spika Windy gör såklart det, modigt pch blir det rätt så cred för det. Men rationellt kan det aldrig vara en logisk spik.
|
|
2016-04-02, 08:19 | #104 |
|
|
2016-04-02, 08:29 | #105 |
|
|
2016-04-02, 08:36 | #106 | |
Citat:
jackpot och hur logiskt är det då att spela överhuvudtaget, när sannolikheten för att jackpot och usel utdelning är överhängande? Vore jag stensäker på att Donna Di Quattro bara vinner, skulle jag fundera både en och två gånger, om jag överhuvudtaget skulle lämna in något spel. Märren hade ett spelvärde på Momarken, men det är helt utraderat idag. Det är favoritspelarnas dilemma, de är konsekvent tvåa på bollen när det finns ett spelvärde i att spela på en häst, men när spelvärdet väl är raderat, då är de alltid först på bollen. Denna enorma massa favoritspelare är de som vecka ut och vecka in betalar hela jävla kalaset (plöjer in stålar i poolerna, med en förväntad ROI som knappt är mätbar). Kanonmaten matar på som det elakt brukar heta. Jajjan |
||
2016-04-02, 09:30 | #108 |
10 Wollafur avd 5 typisk Örjan-styrning, rygg på två av favoriterna efter strykning av 9 Dolce Vici. Lucka på upploppet och en läpp före i mål.
2016-04-02, 09:48 | #109 |
Säg mig vad jag ska göra... Tellmewhattodo... Tror jag spikar Örjan Avd 4 från spår 6.
capone (+1) |
|
2016-04-02, 09:52 | #110 |
Jag spelar V75 för att få ut så mkt som möjligt av min insats. Jag vill hitta anledningar till att gardera stora favoriter. Om då en tränare går ut och ger klart mot en 60% are då blir det nästan kåtslag. Spelar ingen roll om Donna vinner med 100m. I min bok står det. Måste garderas med den infon som finns
hugotheboss (+5) |
|
2016-04-02, 09:52 | #111 |
Det läggs ut en del spårstatistik här med tanke på Windy Ways i första loppet. Tänk på att sjuan är struken, så det är bara tio hästar till start och en hel del utfyllnad. Som jag skrev så är jag inne på att spika henne och jag tror Erik kommer att hitta en bra position i fältet för att ta dem på speed.
|
|
2016-04-02, 10:12 | #112 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 10:17 | #113 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 10:50 | #114 | |
Citat:
Jag skulle sätta vinstchanserna ungefär så här: Donna Di Quattro: 45 % Fleetfoot Hanover: 20 % Windy Ways: 20 % Blended Scotch: 10 % Resten: 5 % Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5) |
||
2016-04-02, 11:00 | #115 |
bottnas commadeur får bli chansspiken idag, går ju från att vara favorit förra veckan i klass 1, knappt slagen av en häst som fått loppet så långt ner i halsen som bara gick, nu 6% i klass 2 , tror till och med jansson rattar in den här utan större problem.
Senast redigerad av bjarnet den 2016-04-02 klockan 11:02. |
|
2016-04-02, 11:03 | #116 |
SHJ: Scellino Luis (V75-2) drog tyvärr sämsta spåret igen. Han har inte haft något flyt med det. Sedan fick han en jobbig löpning också senast. Sammantaget gick han bra, men det måste bli bättre flyt än han har haft på slutet. Han brukar tåla att gå hårda race relativt tätt. Jag tror att han håller formen och att han kommer göra ett bra lopp igen. Löser det sig bättre än senast blandar han sig absolut i.
Är inte det här en bra spik? |
|
2016-04-02, 11:20 | #117 |
kör ett litet bäbissystem för å ha nå å kolla på
11 ( varför inte ? ) 11 ( varför inte igen ? ) 3-7-10 4 ( vinst om det inte blir galopp ) 1-3-10-11 1-3-4-5-7-8-9-12 5-6-8-9 128 kr = en bärs å en snusdosa |
|
2016-04-02, 11:23 | #118 |
Jari Kinnunen tränar 2 Pascha Tilly (V75-5) som reste dåligt till försöket i Sundsvall senast, men som tävlade vettigt ändå. Nu har vi haft kontakt med honom idag vid elvatiden.
- "Jag var väldigt besviken på honom senast, men han hade ätit och druckit dåligt och var dessutom lite orolig mest hela tiden efter att ha stått ensam i gäststallet och inte riktigt förstod vad som hände. Den här gången har det gått mycket bättre då vi haft resesällskap, vi åkte igår vid 22.30 och kom fram lite före åtta i morse och han har varit mycket lugnare och tryggare och ätit och druckit precis som han ska och bekantat sig i gäststallet här på morgonen med sin kompis. Jag var ute och joggade honom lätt 6-7 varv på banan och han känns precis som han ska och nu litar jag på min häst igen, jag tror att han kommer att vara 20-30 m bättre än senast åtminstone. Dessutom känns han smidigare i travet utan brodden som han gått med hittills i år. Däremot hade jag planerat att lätta honom till aluminium med sula men han kändes lite rullig när jag testat på det så vi kör med järn och utan sula och det kommer att funka perfekt. Han är inte långsam bakom bilen men måste sköta sig själv och går inte att forcera, men jag litar som sagt på honom och tror på en mycket bra prestation. Han är inte löpningsberoende. Det blir en månad sedan försöket men jag har kört 1.17/1600 m nyligen på en något tung bana och då fanns verkligen inget att anmärka på – tvärtom. Det blir spännande idag och sedan hoppas jag komma tillbaka för fler V75-lopp under året eftersom han är svenskfödd. Däremot är han inte inbetald för några årgångslopp utan det är bara Breeders Crown mot slutet av året", avslutar Jari om sin fyraåring på mycket bra svenska. |
|
2016-04-02, 11:27 | #119 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 11:37 | #120 | |
Citat:
Information om följande kan vara bra veta (kanske framtiden) om kuskarna. Mil bakom ratten innan tävlingar ( om kusken kör flera tävlingar samma dag på olika orter) Ordentligt m sömn Lätt förkylning ev lite feber, dålig mage, ont i halsen etc Alkoltest (finns redan) Vi är grymt intresserade hästen m div utrustning etc När det handlar om enormt stora summor pengar som satsas är det någon som tänkt samma tankar?
2016-04-02, 11:38 | #121 |
|
|
2016-04-02, 11:46 | #122 | |
Citat:
Du vet att det kan finnas spelvärda rader med en jättefavorit också? |
||
2016-04-02, 11:54 | #123 | |
Citat:
Ge mig ett realistiskt och seriöst scenario på hur Donna Di Quattro torskar detta så ska jag överväga gardering. Senast redigerad av Manprinsen den 2016-04-02 klockan 11:56. |
||
2016-04-02, 12:17 | #124 | |
Citat:
som störrökare, som blir över 100 år gamla. De finns, men samtidigt väldigt sällsynta. Vinnaren från Momarken sorterar knappast under rubriken "kanonmat". |
||
2016-04-02, 12:22 | #125 |
|
|
2016-04-02, 12:28 | #126 | |
Citat:
det räcker för mig att gardera eller att spika emot megalampan. Normalt hade jag garderat loppet rejält, men nu när Windy Ways känns bättre än någonsin i jobb, var valet enkelt till given insatsfördelning. Donna Di Quattro är en het aspirant till första pris, men brutalt som överstreckad och helt ointressant som spelobjekt, som omgångens mest streckade kuse. |
||
2016-04-02, 12:30 | #127 |
|
|
2016-04-02, 12:42 | #128 | |
Citat:
putte64 (+10) |
||
2016-04-02, 12:51 | #129 |
lyssnade nyss på intervjun med p.u och han verkar ju inte ens vara intresserad av att försöka nå ledningen med fleetfoot hanover…vem ska hota donna di quattro då?
han lär ju inte lägga sig i dödens med henne direkt, nä..det där får nog goopen bestämma fart helt själv, känns som insatserna ligger i nivå med vinstchans efter det tyvärr |
|
2016-04-02, 13:00 | #130 | |
Citat:
kollektivet missat hur bra Windy Ways är. Jag spikar och ser fram emot em batalj. |
||
2016-04-02, 13:01 | #131 |
ja skulle nog vilja sätta
40- donna 30- windy 15- fleet sen resten gasning , fleet vs donna sen spetsar fleetfoot Goop gasar vidare för att överta, peter släpper nog inte så då blire lite utdraget. beror på hur snabb åsen å dom andra är, men erik borde ju ligga kloss i rygg på donna , så andra utv. eller 3 inv. beror på hur mkt örjan han vill leka. |
|
2016-04-02, 13:02 | #132 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 13:02 | #133 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 13:03 | #134 |
|
|
2016-04-02, 13:04 | #135 |
reden brukar ju inte vara alldeles för modig nuförtiden i sina kommentarer iaf.
när han säger att han kommer vinna så är hon nog redigt redén redo Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2) |
|
2016-04-02, 13:07 | #136 |
Vilken tur att det inte är tränarkommentarerna som avgör huruvida hästarna vinner eller inte, för i så fall hade Markus Pihlström varit tränarchampion vartenda år.
|
|
2016-04-02, 13:09 | #137 |
100.000 i andrapris lockar nog Peter mer än att köra som en galning från start. Windy ways har ingen chans att hinna ikapp Donna på upploppet om allt är som det ska!
|
|
2016-04-02, 13:10 | #138 |
V75-1: 2 Donna di Quattro höll ut 6 Fleetfoot Hanover från exakt samma spår då de möttes i februari förra året. Den förstnämnda är snabb då hon laddas fullt ut men inte helt säker på benen då, detsamma gäller Fleetfoot Hanover. Form och startsnabbhet brukar gå hand i hand och det är inte enkelt att ta en en längd i den här klassen. Två faktorer som alltså talar till Donna di Quattros fördel. 4 Blended Scotch kan öppna men når knappast ledningen av egen kraft.
|
|
2016-04-02, 13:11 | #139 |
har inte hunnit läsa travronden än…lyssnade på atg live..oklart om det var en inspelad version eller live dock, och där sa han att han inte skulle köra i spets…skönt med klara besked
|
|
2016-04-02, 13:14 | #140 |
Peter tror att han får svårt att ta ledningen från Donna, men det skulle förvåna mig om han inte gör ett försök. För bägge parterna så blir det avgörande hur hästarna agerar när bilen accelererar. Men det är ytterligare sex lopp att lösa.
|
|
2016-04-02, 13:14 | #141 |
Och när han ger avslag, då vinner dom! Fortfarande är jag förundrad över att så många rutinerade spelare här sväljer med hull och hår ALLT vad kuskar och tränare säger. Kollar man upp i efterhand kan jag garantera att HÄLFTEN visar sig vara dösnack. EGNA ÖGON ALLTID BÄST
Manprinsen (+10), Om_sommaren (+10), hammering (+10) |
|
2016-04-02, 13:15 | #142 |
Vad tror ni om avdelning 4? Måste ha spik där men Marta chip till drygt 50% känns ju inte lockande överhuvudtaget...
|
|
2016-04-02, 13:16 | #143 |
Försöka kommer han med största sannolikhet göra men jag tror absolut inte det kommer bli nån riktig körning som påverkar loppet.
|
|
2016-04-02, 13:17 | #144 |
Har Peter något annat val än att gasa rejält från start om han nu satsar på att vinna detta lopp?
|
|
2016-04-02, 13:18 | #145 | |
Citat:
SO (+5) |
||
2016-04-02, 13:19 | #146 |
Scenario V75:1
Goop och untersteiner kör max för spets - Båda galopperar ,blended scotch tar piken och vinner..(he he ,en av många möjliga ..) Kommer gardera i V75:1 iaf.. Lycka Till! Mvh , L |
|
2016-04-02, 13:21 | #147 |
Jag tror han är intresserad av att komma ner i rygg på Donna, eftersom han troligtvis inte får spets. Tror inte han är intresserad av att mörsa i dödens med tanke på att hästen var risig senast.
|
|
2016-04-02, 13:22 | #148 |
hej allihopa kan det blir bra betalt eller bara favoriter?
|
|
2016-04-02, 13:22 | #149 |
|
|
2016-04-02, 13:28 | #150 |
Finns det risk för Peter att Linderoth håller ut och tar rygg på donna?
|
|
2016-04-02, 13:34 | #151 |
nothing but class måste vara given vid gadd av guld. gick ju riktigt bra sist i tredjespår på kalmar o gjorde likvärdigt lopp med vinnaren där.
|
|
2016-04-02, 13:38 | #152 |
Barfota runt om på Scellino Luis, hade tänkt skippa den helt. Nu måste den med?
|
|
2016-04-02, 13:41 | #153 |
varför blir det alltid svårare och svårare ju närmare spelstopp man kommer?
Executive (+1) |
|
2016-04-02, 13:41 | #154 |
Har haft den länge som min förstahäst i loppet, knappt före Donna och Windy. Kan inte i mitt liv fatta att den är så bortglömd Ett måste på lappen!
|
|
2016-04-02, 13:42 | #155 |
|
|
2016-04-02, 13:46 | #156 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 14:01 | #157 |
wollafur…vem har koll på den?…utan skor första gången, stenklar?, spöade ju både frankie brodde och diotima f senast
Senast redigerad av bjarnet den 2016-04-02 klockan 14:03. |
|
2016-04-02, 14:02 | #158 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nej
2016-04-02, 14:05 | #159 |
Ang Avd 1 och att gardera storfavoriter: i söndags var väl ett bra bevis på att det går att vinna stort även när sådan vinner. Även några veckor tidigare, då vann både OTP och en annan stor (glömt vilken) och det blev stora pengar.
Tror Sjödén brukar skriva att nyckeln till stora pengar INTE är att fälla stora favoriter utan att hitta skrällarna.. Sen kan jag inte påstå att jag brukar leva som jag lär. |
|
2016-04-02, 14:07 | #160 | |
Hmmm..
V75:4 no2 Shaolin..under 5% ....första häst för mig..Bra senast utvändigt om 3:an Noomi S..spets nu? Citat:
L Senast redigerad av Lazze den 2016-04-02 klockan 14:09. |
||
2016-04-02, 14:09 | #161 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 14:13 | #162 |
Var kan man köpa in sig i Mallas lag?
|
|
2016-04-02, 14:13 | #163 |
|
|
2016-04-02, 14:20 | #164 |
Är det spetsgaranti på Fridericus?
|
|
2016-04-02, 14:23 | #165 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 14:23 | #166 |
|
|
2016-04-02, 14:24 | #167 |
|
|
2016-04-02, 14:25 | #168 |
Wow , 1:sta spiken klar..Tror 10 Wollafur är klar ,gillade intrycket senast+Örjan K+bra rygg+1ggn bfro ..Jag spikar nog om inte negativ värmning..
7,6%..........Tackar.... L Senast redigerad av Lazze den 2016-04-02 klockan 14:26. |
|
2016-04-02, 14:25 | #169 |
Har stor respekt för Frankie. Svårt lopp det där som nog garderas trots allt.
|
|
2016-04-02, 14:26 | #170 | |
Senaste..
Citat:
|
||
2016-04-02, 14:27 | #171 |
|
|
2016-04-02, 14:35 | #172 |
Jag har lagt in mitt spel i samlingstråden för V75. Blev hemskt mycket elvor av någon anledning...
Lycka till! |
|
2016-04-02, 14:40 | #173 |
V4:AN
Får se om man kan få lite xtra spelpengar till V75.. V4:3 6 Fonda Boko såg strålande ut i värmning=chansspik..(20%) Spoiler:
Lycka Till alla! Mvh, L Bra start! Rak tv på 8-9X20:- satt men oddset störtdök innan start=6ggr...men systemet betalt på det iaf. Senast redigerad av Lazze den 2016-04-02 klockan 14:50. |
|
2016-04-02, 14:42 | #174 |
Om man spekulerar i körning mellan Donna och Fleetfoot måste väl även Blended Scotch nämnas när vi annars bara pratar om Windy Ways? Blended har ju klart bättre läge och har i de två senaste starterna visat ruggigt fin form. Linderoth är fantastiskt duktig med stona, och om han skulle hitta rätt slagläge idag är Blenden helt klart tillräckligt bra för att spurta ner de.
|
|
2016-04-02, 14:42 | #175 |
Jag värmer upp med den här V4:an:
1) 1 2) 2,4 3) 6 4) Alla |
|
2016-04-02, 14:44 | #176 |
som du säger. kan sitta i benen. Georgia mae känns intressant på barfota balans. takter kör i hyfsat flyt nu, kan bli att veijo kör sig till spets. ovisst , jag plockar de fyra mest streckade
|
|
2016-04-02, 14:46 | #177 |
|
|
2016-04-02, 14:49 | #179 |
|
|
2016-04-02, 14:50 | #180 |
Nu är det frågan, spik på Donna eller Lovely Sky som satt bra förra veckan. Såg lysande ut då men samtidigt galopperade många av de värsta emot.
|
|
2016-04-02, 14:51 | #181 |
|
|
2016-04-02, 14:51 | #182 | |
Citat:
gång på gång med dojjor utan att vara helt toppad. Nu är formen i absolut zenit+skorycket som gör märren minst 30 m bättre, samt att bakspåret ger jätte-chans till felfri avgång. Spelad till ca 1/4 av insatsfördelningen i jämförelse med omgångens megalampa. För mig är det ett sanslöst fynd och kupongrensare. Nog om detta. En favoritspelare är en favoritspelare, även om man steker hen i smör. |
||
2016-04-02, 14:52 | #183 |
Rövmonté säger jag. Hade spikat Aronsson och såg jävligt bra ut i sista sväng, så blir hon avsnoppad av Adolfsson.
|
|
2016-04-02, 14:53 | #184 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 14:54 | #185 |
Hoppas på favoritfallX2 nu V4 ,Tv i 1:a satt ju klockrent men bara 20:- insats...well 120:- så V4an betald..Ld nu..Spikar 6 Fonda i LD:2 ,vill se provstarter innan jag lägger spel i 1:a
L |
|
2016-04-02, 14:55 | #186 |
Avd 1- Blended Scotch är draget om Windy Ways ror på seger så måste väl den köras fram och sätta lite press på ledande , annars hinner de ju aldrig fram... och detta kan ju gynna Blended Scotch som sett fin ut.
Avd 2-Augustus F spelad till 7 % tar inte Stefan S spets och sitter där in i mål.Spikförslag Avd 3- On track piraten är väl klassen bättre än övriga kusar, vinner från dödens,men tar fasen med NBC ... Avd 4- Storm Cloud 5% och Play it Diablo2% , bägge hästarna kuskförstärkta och har bevisad form. Avd 5- Bottnas Commendeur 6% ner i klass II och helt bortglömd, fattar inget given första häst. Avd 6-Dags för PU och ta dagens obligatoriska vinst när han är på Solvalla , Protector9% som fick ett snällt lopp och såg ut som en "nästagångare" Avd 7-Shogun DK 9 % omgångens andra Spikförslag Lycka Till
2016-04-02, 14:55 | #187 | |
Citat:
Du är ganska selektiv med din information måste jag säga. |
||
2016-04-02, 14:57 | #188 |
|
|
2016-04-02, 14:57 | #189 |
|
|
2016-04-02, 14:58 | #190 |
Caddie Lisieux är en helsyster till självaste Readly Express.
|
|
2016-04-02, 14:58 | #191 | |
Citat:
Spoiler:
L Spoiler:
Manprinsen (+10) |
||
2016-04-02, 15:00 | #192 |
|
|
2016-04-02, 15:00 | #193 | |
Citat:
För er som ej läs, här. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) |
||
2016-04-02, 15:11 | #194 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 15:20 | #195 |
Fridericus ser ut att äga hela Solvalla, läcker.
|
|
2016-04-02, 15:22 | #196 |
|
|
2016-04-02, 15:23 | #197 |
|
|
2016-04-02, 15:28 | #198 | |
Citat:
Eller menar du att Rock me är så överlägsen hästarna den mötte jämfört med dussinhästen Papagayo var i guld? |
||
2016-04-02, 15:28 | #199 | |
Citat:
annars skulle jag inte spika, samt att jag tror att Windy Ways är tillräckligt bra att matcha en järnmärr som Donna Di Quattro, trots bakspår. WW har genomgående gått grymt bra från bakspår, så spåret skrämmer mig inte så mkt. Men visst Donnan+BG+spets+1640a+ sommarbana, kräver en sjujävla märr från bakspår, men det är just vad jag tror Rede'n selar ut. En märr i paritet med den värsta han har i stallet, det är den info jag fått och går på. Nu skiter vi i detta spörsmål. Jajjan Däremot börjar inläggen från min sida i ämnet närma sid SPAM nivå. Låt oss njuta av ett kanonlopp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
2016-04-02, 15:32 | #200 | |
Citat:
Daniel har för länge sedan sagt att det är hans nya Delicious. Sedan dess har dock nya kanoner kommit till stallet med |
||
2016-04-02, 15:32 | #201 |
Vad gör hästjääääävelen. Flerisen var ju redan inne, redan handlat en ny bil ju.
|
|
2016-04-02, 15:33 | #203 |
Vem har sagt att man inte kan spika en årsdebutant, väl medveten om vad det innebär? Det är ju en helt annan sak än att konstatera att Papagayo gjorde årsdebut och behövde loppet när den mötte Donna, och att man därmed måste ta Donnas prestation mot denna häst med en nypa salt. Sedan skrev jag också efter V4-1 att Rock Me uppenbarligen behövde det loppet trots att han såg knallfin ut före loppet.
|
|
2016-04-02, 15:35 | #204 | |
Citat:
Försöker med en TV inästa med Hotter .T.H som utgång Spoiler:
Senast redigerad av Lazze den 2016-04-02 klockan 15:38. |
||
2016-04-02, 15:37 | #205 |
:(
2-3 i sista , nåja tur man har ångerrätt |
|
2016-04-02, 15:40 | #206 |
Avslag favorit Avd 2 Fred....såg ej bra ut...
|
|
2016-04-02, 15:41 | #207 |
Avd. 7 - Både Hero S. och Orakel F. ändrat till skor!
|
|
2016-04-02, 15:41 | #208 |
Veijo e orolig för Fridericus.."säger han" i atg-live..ska man tro på de eller är de för att jobba upp oddset..tyckte han såg fin ut...
|
|
2016-04-02, 15:41 | #209 |
så blir det
2 2 4 5 11 10 2 3 4 9 10 11 1 2 3 7 10 1 4 5 9 12 9 |
|
2016-04-02, 15:42 | #210 |
Så. Nu finns ingen återvändo. Spikar Lovely Sky och Merry Broline. Petar dit Windy Ways som B-häst efter Donna. Chansar bort Piraten helt. Nu kör vi!
|
|
2016-04-02, 15:43 | #211 |
|
|
2016-04-02, 15:52 | #212 |
Testar ett litet vinnarspel på Enjoy Boko som går barfota.
|
|
2016-04-02, 15:52 | #213 | |
Citat:
Men om han hetsar så under loppet på medeldistans kan det straffa sig. |
||
2016-04-02, 15:54 | #214 |
inlämnat och klart…spikar piraten och shogun till slut.
piraten börjar ju faktiskt få lite spelvärde idag, tror den går ner ytterligare i procent till start |
|
2016-04-02, 15:54 | #215 | |
Citat:
Vad tror du om Lovely Sky då? Haft spikfeeling på den hela veckan. |
||
2016-04-02, 15:59 | #216 |
Jag behåller mina spikar på Windy Ways och Frankie Brodde och lämnar in.
|
|
2016-04-02, 16:01 | #217 |
Lady of the lake struken...då blir det nog ingen som trycker upp tempot!
|
|
2016-04-02, 16:02 | #218 | |
Citat:
Tycker Marta Chip var heroisk senast som vann med punkteringen hela loppet och trassel med resandet och hade inte druckit. Rest bra nu läste jag en rapport om, samt lopp i kroppen och ffg ¢¢, svårt se hur de ska hinna ifatt henne. Har letat minus på den favoriten idag och väntat på rapport om rest dåligt, ätit/druckit dåligt men utan framgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
2016-04-02, 16:07 | #219 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 16:09 | #220 |
Banned
|
Takter väljer 11 Diotima F före 9 Bottnas Commandeur....nerstruken ett hak och slipper väl dödens idag?
Senast redigerad av Stankarn den 2016-04-02 klockan 16:14. |
2016-04-02, 16:09 | #222 |
Nu känns det som Donna di Quattro kanske torskar ändå eftersom Untersteiner surrar om att FH ska göra sin sista start. Då lär det bli offensivt värre...
Skitsamma, orkar inte börjar ändra nu. Slänger in ett litet system och kollar hockeyn istället. |
|
2016-04-02, 16:11 | #223 |
Har de intervjuat Ludde eller Johnny om Orakel Face? Skor runt om den här gången ser jag.
|
|
2016-04-02, 16:11 | #224 | |
Citat:
Men Ingves får köra till och sen hålla farten uppe. Är väl skorycket man kan spekulera i att det kan slå fel på en favorit men men |
||
2016-04-02, 16:14 | #225 |
Systemet.2 spikar båda under 10% ..Rock n´roll.......
Spoiler:
Lycka Till!!!!! Mvh , L |
|
2016-04-02, 16:16 | #226 |
Banned
|
|
2016-04-02, 16:19 | #227 |
Tröttsamt att lady of the lake ströks, ändrar ju förutsättningarna ordentligt.
|
|
2016-04-02, 16:20 | #228 |
Gaaaah hoppas nu att Jörgen Wasteholm kan styra fina Ninepoints Lucy till vinst. Skulle göra mig glad
|
|
2016-04-02, 16:20 | #229 |
|
|
2016-04-02, 16:22 | #230 |
Banned
|
Helvete vad dåligt Untersteiner kör...
|
2016-04-02, 16:22 | #231 |
Ser bra ut
2016-04-02, 16:23 | #232 |
Super Björn!!!
Helvete så bra Windy Ways var dock... Respekt! |
|
2016-04-02, 16:23 | #233 |
Grattis alla som spikade Donna!
|
|
2016-04-02, 16:23 | #234 |
Om inte alla jävla rikssopor går ut med sina ök så hade Erik fått 3dj.e utv.
|
|
2016-04-02, 16:23 | #236 |
Vilket jäkla lopp Windy Ways gjorde, ojoj. Vinnartid 1.10.9 och hon gick först i tredje en bra bit innan dödens. Ojoj.
hammmmmar (+20) |
|
2016-04-02, 16:23 | #237 |
Fan vad tröttsamt att inte Erik tog ryggen direkt på Untersteiner fram till dödens efter 500m istället för att sitta toklångt bak. Överlägset bästa hästen lite smått bortkörd där....
2016-04-02, 16:24 | #238 |
Starkt lopp av Windys, men tyvärr så blev det femte ut och ingen rygg på väg fram. Tog ju en del på favoriten.
|
|
2016-04-02, 16:24 | #239 |
Förlåt att jag spammar men ta kusklicensen av idioten Jörgen Westholm (Wasteholm). Fan en tvååring skulle ju fatta att PU's häst inte skulle palla efter att ha blivit hängande så länge.. Så går han inte ut och hamnar sist när Fleetfoot galopperar...
|
|
2016-04-02, 16:26 | #240 |
|
|
2016-04-02, 16:27 | #241 |
Konstigt gnäll säga att hästen kördes bort.. Mötte en för dagen bra häst, med bättre utgångsläge.
|
|
2016-04-02, 16:27 | #242 | |
Citat:
över linjen. Grattis!!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
2016-04-02, 16:28 | #243 |
|
|
2016-04-02, 16:28 | #244 |
Mer eller mindre givet loppscenario! Bara tacka alla som spikar bakspår på kort distans!
Windy gjorde ett grymt lopp och är bästa hästen men förutsättningarna... |
|
2016-04-02, 16:29 | #245 | |
Citat:
Jag skrev "smått kördes bort". Vad tror du resultatet hade blivit om WW suttit i dödens efter 800m med tanke på prestationerna såhär efteråt?
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2016-04-02 klockan 16:31. |
||
2016-04-02, 16:30 | #246 |
|
|
2016-04-02, 16:35 | #247 | |
Citat:
Det är hästar och lopp som dessa som gör att jag aldrig lämnar travet, även om ATG begränsat mig till enbart V75, efter en aldrig sinande räcka av huvudlösa beslut. Många av de gamla trotjänarna inom travet som fortfarande försöker hänga med efter släckningen av ATG CLASSIC har migrerat till SVT text TVs travsidor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
||
2016-04-02, 16:38 | #248 | |
Citat:
och att travkollektivet kraftigt underskattat hur bra kusen är. Jag är borta, så nu får jag hålla tummarna för ditt system. Lycka till med liret! Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2) |
||
2016-04-02, 16:40 | #249 |
Nu vinner Erik från spår 11 dock!
|
|
2016-04-02, 16:41 | #250 | |
Citat:
|
||
2016-04-02, 16:41 | #251 |
Banned
|
Märks att vintern är slut....
Helge (+5) |
2016-04-02, 16:43 | #252 |
Absolut. Därför jag tyckte det var dumt att inte köra upp i rygg på Untersteiner och lägga sig framför denne i dödens efter ca 800m istället för att välja femte ytter med en häst samtidigt som hästen i dödens haft ett struligt första halvvarv. Tyckte han gav bort loppet lite där.
2016-04-02, 16:43 | #253 | |
Citat:
Man måste ju ta med i beaktning över spåret och hur lätt värsta motbudet får spets.... |
||
2016-04-02, 16:45 | #254 |
Veijo satt och sov i jollen. Inte första gången.
Staketkusken (+1) |
|
2016-04-02, 16:45 | #255 |
Grattis alla som är med efter två avdelningar. Nu kommer V5 ändå att ge mer än V75
2016-04-02, 16:47 | #256 |
Jag hade inte med Veijo här, så jag rök.
Blir lite leds på Örjan att han inte skaffade sig en lite bättre position efter speeden från Erik. Nu blev det lite för långt fram igen... |
|
2016-04-02, 16:47 | #257 |
Hade ett större v/å lir på Navigatorn.
Trodde benhårt på den. Inte min dag idag. |
|
2016-04-02, 16:47 | #258 |
Banned
|
Hurra! Två rätt efter två avdelningar!
|
2016-04-02, 16:48 | #259 |
Imponerande styrning av Per Linderoth. Andra ytter efter start. Rygg sedan på Scellino Luis som gör en attack mot Veijo. Inser då att det kan bli dödens. Väljer istället 4:e inner. Bra jobbat!
|
|
2016-04-02, 16:56 | #260 |
Banned
|
|
2016-04-02, 16:59 | #261 |
|
|
2016-04-02, 17:00 | #262 |
Gör ett
mindre v/p på Edward Ale, efter tips av skribent. |
|
2016-04-02, 17:01 | #263 |
Med tanke på hur det har börjat så vinner väl Piraten det här.
|
|
2016-04-02, 17:08 | #264 |
Fy fan vad tråkig pissomgång. Jocke Lövgren gå och häng dig sopa, du ville så gärna servera Johnny segern här.
|
|
2016-04-02, 17:08 | #265 |
Banned
|
Jajemensan! Nu blir det pengar!
|
2016-04-02, 17:09 | #267 |
bästa johnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
|
|
2016-04-02, 17:10 | #268 |
Spikade Piraten på V5. Är tunn i de två kommande loppen, så förmodligen åker jag där. Har ju spikat Frankie Brodde även på V5. Går det så har jag laddat på i de två sista.
|
|
2016-04-02, 17:10 | #269 |
Favoritspelarnas julafton!
Satan vad bra OTP är i händerna på Jonny Körhänder. Helt matt, vilken uppvisning! |
|
2016-04-02, 17:10 | #270 |
Kung Johnny är Kung Johnny, men det är inte så kul med 3 raka favoriter... Hade spik på Björn.
|
|
2016-04-02, 17:11 | #271 |
Ha ha! 81 spänn är värdet efter V5-1, medan V75 nu är uppe i 51 kr.
|
|
2016-04-02, 17:12 | #272 |
Förlåt Piraten att jag tvivlade på dig!
|
|
2016-04-02, 17:14 | #273 |
Tråkigt med 3:e favoriten...men otp...wow vilken jävla häst det är, behövde ju knappt anstränga sig...skönt att ha gaddat på nästa avdelning för nu måste det smälla ordentligt!
|
|
2016-04-02, 17:15 | #275 |
Banned
|
Fler borde göra som HRS, sätt upp en riktig kusk om du har häst att åka med...
|
2016-04-02, 17:24 | #277 |
|
|
2016-04-02, 17:27 | #278 |
Får vi en gunga nu av Iprenmannen
med favoriten, så tror jag min tvilling har lite chans. Felfri är loppet troligtvis över. |
|
2016-04-02, 17:30 | #279 |
Fuck me alltså... Hans-Owe vinner på v75...
PinkiePie (+5) |
|
2016-04-02, 17:32 | #280 |
HO vinner. Smygkörda sämre häst. Jaja han måste ju få vinna en gång per år
|
|
2016-04-02, 17:32 | #281 |
Sådär ja,sprack som en oskuld!
Manprinsen (+1) |
|
2016-04-02, 17:33 | #282 |
Å där var det kört efter Veijos överfall. Man tål sällan 3 spikar.
|
|
2016-04-02, 17:33 | #283 |
Ett plats lir annars iskall,
borta direkt på V7. Provar en DD som dagens sista lir. |
|
2016-04-02, 17:39 | #285 |
Hur kunde jag tro på Altea när jag visste vem som körde? Hade "prickat för" 4 hästar, 4, 3, 6, 5. Tyckte jag måste begränsa mig och tog bort 6 och 3.
|
|
2016-04-02, 17:42 | #286 |
|
|
2016-04-02, 17:45 | #287 |
Banned
|
Nj blir det en liten sudd på Takter...
|
2016-04-02, 17:54 | #288 |
Satan vad iskall jag är,
ytterligare ett platslir, hade spikat Örjan på systemet. |
|
2016-04-02, 17:55 | #289 |
Örjan gör allt för att köra sig fast, men hästen lyckas nästan avgöra på egen hand ändå.
|
|
2016-04-02, 17:55 | #290 |
Piss att jag inte körde plats på Örjan som jag hade tänkt. Riktigt grym sprint på wollafur mot slutet även om det inte räckte hela vägen
|
|
2016-04-02, 17:56 | #291 |
Spik på Wollafur. Näst sist ytter. 4 invändigt på upploppet. Örjan lirkar sig ut. Men bara för att jag spikade så får Örjan nu stryk med en fläskläpp.
|
|
2016-04-02, 18:07 | #292 | |
Samma här. Satt med spik på Wollafur så där klev man av :/ Blir vinnarspel på Merry Broline, Panoramic och Shogun DK nu
Senast redigerad av linfre den 2016-04-02 klockan 18:10. |
||
2016-04-02, 18:12 | #293 |
|
|
2016-04-02, 18:13 | #294 |
Jag avslutar med en rak chans-DD: 4-8.
|
|
2016-04-02, 18:15 | #295 |
??? |
|
2016-04-02, 18:18 | #297 |
|
|
2016-04-02, 18:20 | #298 |
Dizzy spelfavo
2016-04-02, 18:23 | #299 |
Banned
|
Den där Juvels Boy är ingen bluff....
|
2016-04-02, 18:23 | #300 |
Ååååh. Jag som spikade juvelzzzz på ddn....
Smygkörd igen...ta bort snälla |
|
2016-04-02, 18:24 | #301 |
Vilket konstigt lopp. Alla ville köra alldeles för tidigt. Springover satt kvar och så gick DD åt helvete.
|
|
2016-04-02, 18:25 | #302 |
Vilket lopp han gör Dizzy River. Störd 2-3 ggr då de går ut sent framför honom, tappar stilen och farten, går i tredje och fjärdespår men är ändå inte långt efter. Mycket bra prestation !!
|
|
2016-04-02, 18:27 | #303 |
Han bara kom fram där 5 än ssam , vem täppte inte till ? Lr tog upp så 5kom ut. Vare dizzy?
|
|
2016-04-02, 18:27 | #304 |
Bara synd att Snikspårs-Örjan inte körde lite liknande med Wollafur, då hade han vunnit. ;-)
|
|
2016-04-02, 18:28 | #305 |
Banned
|
Bartender In nu, så blir det här riktigt bra. Kom igen nu Untersteiner, du kan väl inte vara sämre än farsgubben....?
|
2016-04-02, 18:40 | #306 |
Aaah, det var merry sopline som inte orkade.
|
|
2016-04-02, 18:41 | #307 |
En gråing på shogun och en röding på örjan
|
|
2016-04-02, 18:45 | #308 |
Banned
|
Nu är Ochongon tillbaka...!
|
2016-04-02, 18:47 | #310 |
Bara gratulera Lindegren till segern. Jag trodde inte det skulle gå.
|
|
2016-04-02, 18:48 | #311 |
Underbar häst Ochongo Face,
hade spikat från annat spår. |
|
2016-04-02, 18:48 | #312 |
Ochongo var riktigt bra alltså...inget snack om vart segern skulle gå...synd att man var så inne på Shogun idag.
Stort grattis till alla som satte V7 eller DD ! |
|
2016-04-02, 18:53 | #313 |
Vinnarna i V75:
1 - Goop med en Malmö-tränad 2 - Veijo (Åby) 3 - Malmö-Johnny med en Rättvik-tränad 4 - HOS Solvalla 5 - Malmö-Erik med Halmstad-tränad 6 - PU (Halmstad) 7 - Lindegren (Gävle) 4:3 till Sveriges framsida. Finaler på Solvalla - de bästa hästarna och kuskarna gör upp. Var är Walmann och Nurmos? Johnny,Erik och Björn vann. Ohlsson och Örjan? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
|
2016-04-02, 18:59 | #314 |
Fan vad less jag är på det här eviga gullandet och putti-nuttandet så fort en häst vinner och någon gråter. Alla på stallbacken och alla i studion ska kommentera om hur sött och känslosamt det är!
|
|
2016-04-02, 19:06 | #315 |
En spelare satte enkelraden, spelad gånger 1000 hos ett ombud. 6,5 miljoner...
2016-04-02, 19:08 | #316 |
|
|
2016-04-02, 19:15 | #317 |
Fy Fan vad snyggt, Det bästa jag har sett i spel väg.GRATTIS
|
|
2016-04-02, 20:03 | #318 |
|
|
2016-04-02, 20:06 | #319 |
Måste mer eller mindre vara en spåkärring eller liknande när man väljer att spika Hans-Owe på en singelrad?
|
|
2016-04-02, 20:23 | #320 |
Hans-Owe?