Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-20, 17:33   #1

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

v75 Färjestad

http://www.stall77.se/index.php?opti...=200&Itemid=53
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 23:30   #2

Brains avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1198
Standard

spik direkt Peder Mykla
Gammal 2016-03-21, 13:49   #3

Dyngjohans avatar

Standard

Jaså.....varför då?
Gammal 2016-03-23, 09:26   #4

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Är det bara att spika Propulsion, vad tror ni ? Själv är jag inne på det men med en viss tvekan.....möter ju hårdare motstånd nu än vad han har gjort i sina tidigare Sverigestarter.

Candor Hall tappade travet senast. Jag vågar inte spika.

Polycrates Face kan man ju inte spika, galopperar alldeles för ofta.

Lurar på om Roses Glory, trots bakspår, kanske är bästa spikalternativet ?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 09:54   #5

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Till 68% är Propulsion kanske omgångens mest iskalla.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-23, 10:07   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Till 68% är Propulsion kanske omgångens mest iskalla.
Det känns väl spontant inte som årets roligaste spellopp direkt med tanke på att nästan alla hästarna i loppet årsdebuterar. Hela V75 omgången vimlar av årsdebutanter och hästar som gjort en start. Jag bestämde mig därför för att lägga det spelmässiga krutet på Romme på söndag och ta Färjestadsomgången till att titta på hästar för ev framtida spel.

Aftonbladets Patrik Fernlund skrev så här igår om omgången rent spelmässigt

"Sällan har vi sett en V75-omgång med så många hästar med dunkel form. Det är kul med alla de här fina hästarna som gör årsdebut men ur spelsynvinkel är det nästan lite för slumpbetonat. Tränarnas kompisar får en stor fördel jämfört med den stora majoriteten av spelarkåren".
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 02:08   #7

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
spik direkt Peder Mykla
Tidigt streck, men jag tänker inte släppa 12 Benji Dana som det varit mycket "skrik" om på sistone, särskilt inte då han blir bortglömd nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Är det bara att spika Propulsion, vad tror ni?
Propulsion är INTE en bra spik även ifall han vinner...

1. Noll rens
2. Årsdebut
3. Tuffare motstånd än tidigare

Visst kan han vinna men jag kommer i alla fall inte lira utan 4 Je Taime Express som är den enda förutom 8 Martiniwithmuscles med lopp i kroppen, de 4 starterna han gjort i år har dessutom varit i gulddivisionen.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 07:37   #8

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det känns väl spontant inte som årets roligaste spellopp direkt med tanke på att nästan alla hästarna i loppet årsdebuterar. Hela V75 omgången vimlar av årsdebutanter och hästar som gjort en start. Jag bestämde mig därför för att lägga det spelmässiga krutet på Romme på söndag och ta Färjestadsomgången till att titta på hästar för ev framtida spel.

Aftonbladets Patrik Fernlund skrev så här igår om omgången rent spelmässigt

"Sällan har vi sett en V75-omgång med så många hästar med dunkel form. Det är kul med alla de här fina hästarna som gör årsdebut men ur spelsynvinkel är det nästan lite för slumpbetonat. Tränarnas kompisar får en stor fördel jämfört med den stora majoriteten av spelarkåren".
Kanske det blir att rygga någon betaltjänst. Vilken av dom har den bästa kontakten med tränarna och deras kompisar?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 08:02   #9

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Kanske det blir att rygga någon betaltjänst. Vilken av dom har den bästa kontakten med tränarna och deras kompisar?
Spelvärde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), hugotheboss (+2)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 11:27   #10

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Apropå Propulsion:
"Propulsion (lopp 11) har varit fin i vinter och fantastisk i ett banjobb på Solvalla förra veckan. Jag har lättat hästen i balansen och körde även utan de berömda hängslena. Han landade på 1.12,5/1 600 meter och gick med full spänst över upploppet. Jag är otroligt nöjd med hur hästen lagt på sig kilon och muskler över vintern, men det vore orättvist att begära stordåd av honom i årsdebuten mot tuffa femåringar. Däremot förväntar jag mig en rejäl insats efter de jobb han gått på sistone. Öppet huvudlag och jänkarvagn är tanken, dessutom kan det bli aktuellt att köra barfota bak." Från Stall Zet
Gammal 2016-03-24, 11:35   #11

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Intressant omgång, men lurig med tanke på flera årsdebuter. Jag kan ha fel, men jag har för mig att det brukar bli ordentliga utdelningar de här påskomgångarna. Banorna är snabba nu och det blir allt svårare att vinna från kön. Ändå finns ett par ev. spikbud från bakspår (Roses Of Glory och Elvira Diablo). I morgon ser det ut att bli nederbörd och det kan ju göra omgången extra lurig. Tangen Stegg ska jag nog spika. Lite osäker, men Björn upp och ledningen inom räckhåll. Propulsion (spikas av Örjan) har gått ett kanonjobb inne på banan, men trots allt årsdebut och väldigt bra hästar emot. Den vore skönt att fälla. Peters häst är i bra form och Al Dente gör även den årsdebut. Finns ett par till man kan ta med.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 11:40   #12

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Intressant omgång, men lurig med tanke på flera årsdebuter. Jag kan ha fel, men jag har för mig att det brukar bli ordentliga utdelningar de här påskomgångarna. Banorna är snabba nu och det blir allt svårare att vinna från kön. Ändå finns ett par ev. spikbud från bakspår (Roses Of Glory och Elvira Diablo). I morgon ser det ut att bli nederbörd och det kan ju göra omgången extra lurig. Tangen Stegg ska jag nog spika. Lite osäker, men Björn upp och ledningen inom räckhåll. Propulsion (spikas av Örjan) har gått ett kanonjobb inne på banan, men trots allt årsdebut och väldigt bra hästar emot. Den vore skönt att fälla. Peters häst är i bra form och Al Dente gör även den årsdebut. Finns ett par till man kan ta med.
V75:5 15 Elvira Diablo måste väl va omgångens sämsta favorit?

Starter från bakspår:

Starter
8
Vinster
0%
Plats
0%
Galopp från bakspår
88%
Pengar i snitt från bakspår
2'
Nuvarande streckfördelning
31%

SJAS!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 11:44   #13

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
V75:5 15 Elvira Diablo måste väl va omgångens sämsta favorit?

Starter från bakspår:

Starter
8
Vinster
0%
Plats
0%
Galopp från bakspår
88%
Pengar i snitt från bakspår
2'
Nuvarande streckfördelning
31%

SJAS!
Peters bästa chans i omgången och står bra inne i loppet, men det är klart att gungorna och statistiken oroar lite.
Gammal 2016-03-24, 11:47   #14

Shooters avatar

Standard

"Min bästa chans i omgången borde vara 15 Elvira Diablo. Galoppen senast var ett olycksfall. Hon kan mycket när hon fungerar och jag räknar med chans."
Gammal 2016-03-24, 11:50   #15

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Spikar Goop med TANGEN STEGG spets och slut tack för kaffet

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 12:00   #16

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

I denna supersvåra omgången har jag bestämt mig att inleda med spik på Roses Glory. Bakspår är inte bra men det är iaf medeldistans och bara 10 hästar i loppet. Som sämst 4:e utvändigt efter 300 meter. Avancerar till dödens varvet från mål. I den form hon är i nu skall det vara riktigt bra chans att dirigera hem loppet från utvändigt ledaren. Kanske rent utav blir släppt till spets ?
SO (+10)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 14:34   #17

Standard

Ska inte spela själv i morgon utan lägga mig på soffan med anteckningsblocket och kolla loppen på tv. Väldigt intressanta hästar.

Det finns ju lite att tänka på utrustningsmässigt.

I sista V75loppet, dagens sportsliga höjdpunkt, ska Untersteiner rycka alla skorna ffg på 1,5 år på Je T Aime Express. Det känns väldigt spännande. Häst som startat i guld i vinter.

Det är dock omöjligt så klart att värdera motståndet när 7 av de 10 hästarna årsdebuterar. Därför kan jag inte rekommendera någon att spela överhuvudtaget då det ju är väldigt mycket en gissningslek att tippa detta lopp. Det låter i alla fall inte påställt på Al Dente, och Kapow Hanover som gick barfota runt om i sin årsdebut ska gå med bakskor nu. Kanske Redéns gigantiska favorit i loppet bara vinner då det ju låter som den ska gå barfota och lättas fram dessutom. Men spela V75 med en 72 procentare som spik som inte startat i år känns ju minst sagt sådär.

...........

Roses Glory ska gå med tyngre balans. Det brukar inte vara ett gott tecken på Veijos hästar.

.....................

Dragon Powerfly var sanslöst förbättrad senast barfota. Hade vunnit mycket lätt om inte favoriten i loppet tävlat barfota runt om ffg någonsin. Den känns väl i nuläget som en spelvärd häst till 18 procent.

.......................

V75-2 känns nästan olösligt. Tyvärr finns det inget direkt hett utrustningsmässigt att rapportera förutom att nr 7 Berlioz för första gången i livet ska tävla barfota runt om. Gått med skor i alla tidigare starter.

--------------

När det gäller kallblodsloppet bara att önska V75 spelarna lycka till. Björn Goop ser ut att bli stor favorit som vanligt på Färjestad när spelarna har svårt att ranka loppen. Låter som flera av kallbloden ska gå från vinter till sommarbalans.

..............

I V75-5 låter det som att Björn Goop nu ska plocka av alla skorna på Evening Prayer. Stort plus och fin årsdebut.
I samma lopp inga klara besked från Stall Robert Bergh. Dom säger till Guiden att man nu ska köra Kirin De Zeun barfota runt om ffg på länge vilket är ett stort plus, men till travronden säger stallet att det inte kommer bli någon ändring i utrustningen.

Utrustningsändringar på flera andra som ni säkert läst i travtidningarna.

.................

I stayerloppet två intressanta saker att tänka på. El Cantante ska nu tävla utan brodd. Kan kanske leda runt om igen. Sen är det såklart intressant att Tomorrowland debuterar för Untersteiner och att det ska bli barfota runt om på den ffg på flera år. Men som alldeles för många hästar i denna lottoomgång har den ju inte startat på länge.
Gammal 2016-03-24, 15:42   #18

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2996
Standard

Citat:
Enligt statistiken - som inte tagit hänsyn till lopptyper utan endast spåren i sig - har en häst tidigare vunnit från spår 15/2140a på Färjestad. En seger på 1636 bokförda race.
hugotheboss (+2)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 17:09   #19

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Statistikvinarna

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Enligt statistiken - som inte tagit hänsyn till lopptyper utan endast spåren i sig - har en
häst tidigare vunnit från spår 15/2140a på Färjestad. En seger på 1636 bokförda race.
Var är det för statistik du refererar till?

Jag är tveksam till din tolkning.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 17:42   #20

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Var är det för statistik du refererar till?

Jag är tveksam till din tolkning.

Mvh Uffe
I inlägg nr 12 idag kl 11.40 redogör hugotheboss för statistik för Elvira Diablos alla starter från bakspår. I flera inlägg här har refererats till denna statistik. 15-spårsstatistiken på Färjestad kan andra redogöra för.
Glad Påsk!

Senast redigerad av mackpeter den 2016-03-24 klockan 18:13.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 17:55   #21

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

kimbee Dream chans spik spets och slut
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 17:59   #22

Standard

Björn Goop brukar dominera på Färjestad. Med vilka uppsittningar vinner han imorgon? Det ska bli särskilt intressant att se Björnkollen idag.

Jag tror, att Björn vinner kallblodsloppet med 7 Tangen Stegg. Springspår, pisk och en enorm kuskförstärkning. Han vinner också V75-5 med 9 Evening Prayer, som såg bra ut i årsdebuten. Däremot tycker jag att överspelade 15 Candor Hall är en favorit i stor fara. Han ser knölig och stafflig ut i slutet av sina senaste lopp.
Gammal 2016-03-24, 18:14   #23
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Vad är detta för något? Borde ha skrivits någon text eller rekommendationer av något slag??!!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 19:06   #24

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Vad är detta för något? Borde ha skrivits någon text eller rekommendationer av något slag??!!
Det är en sekt !
Vad mer vill du veta ?
Gammal 2016-03-24, 19:19   #25

Dyngjohans avatar

Standard

Hehe....sorry...missade det.
Det är ranking till v75, ingen sekt.
Dom har rankning på en massa travspel.
Hoppas ni hittar nått bra-
Gammal 2016-03-24, 19:22   #26

Dyngjohans avatar

Standard

http://www.stall77.se/index.php?opti...=190&Itemid=68
Klicka där det står spelavdelning så får ni ranking på trav...
Gammal 2016-03-24, 19:56   #27

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Enligt statistiken - som inte tagit hänsyn till lopptyper utan endast spåren i sig - har en häst tidigare vunnit från spår 15/2140a på Färjestad. En seger på 1636 bokförda race.
Poänglös statistik så länge det inte är 1636 femtonhästarslopp.
Orsa (+3)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 20:32   #28

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Björn Goop brukar dominera på Färjestad. Med vilka uppsittningar vinner han imorgon? Det ska bli särskilt intressant att se Björnkollen idag.

Jag tror, att Björn vinner kallblodsloppet med 7 Tangen Stegg. Springspår, pisk och en enorm kuskförstärkning. Han vinner också V75-5 med 9 Evening Prayer, som såg bra ut i årsdebuten. Däremot tycker jag att överspelade 15 Candor Hall är en favorit i stor fara. Han ser knölig och stafflig ut i slutet av sina senaste lopp.
Instämmer i stort, spikar själv 9 Evening Prayer och evt spikar jag 2 Swing Kronos mot 15 Candor Hall. Det är ett jäkla skrik om 13 Finnskog Fokus i kallblod. Ska tydligen gynnas av spö och beräknas sänka rejält i morgon. Så kanske lås mot 7 Tangen Stegg? Eller är 13 omgångens kommunare?
I övrigt kör Goopen bl a två av Frode Hamres hästar i avd 1 och i avd 7. Och formen i stallet va ju bra på Momarken, 3 segrar. Går 2:an i avd 7 bf runt om i första med Goop så ska jag inte missa den i alla fall!

Senast redigerad av hugotheboss den 2016-03-24 klockan 20:33.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 20:48   #29
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Hehe....sorry...missade det.
Det är ranking till v75, ingen sekt.
Dom har rankning på en massa travspel.
Hoppas ni hittar nått bra-
Tack. så ska man svara!
hugotheboss (+2)
Gammal 2016-03-24, 21:03   #30

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör ett tillsammanssystem imorgon.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/N5YF-7872-19097 om ni vill vara med.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 21:16   #31

KalleKluts avatar

Sharp$: 10883
Standard

Dragon Powerfly -där har ni omgångens bästa spik! Jagat den rackarn i 3-4 starter och nu är det dags! Barfota igen och rygg på startsnabb häst. Visar Daniel pisken den här gången så SKA han inte torska!
Om ni mot förmodan inte spikar Glöm då inte Boomer och en häst i bra form samt smygare i Major Tom. (bra platslir)

Lutar mkt åt Je ťaime express i sista men avvaktar lite info där. Van mot klart värre motstånd med tanke på att många årsdebuterar här.

Senast redigerad av KalleKlut den 2016-03-24 klockan 21:17.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 21:28   #32

Sharp$: 3116
Standard

Jag spikar mig ur första avdelningen. Juniata Hanover leder detta runt om. Tycker Veijos häst är extremt överspelad till över 40% av insatserna! Med "bara" drygt 400tKr på kontot, bakspår och nedtyngning i balansen tänker iallafall inte jag betala ett öre för henne. Vidare spikas även Supreme Court, sos (trots lärlingar)!! Kör sedan med Goop som kuskkrav (minst 2 vinster), tror mycket på Untersteiner i sista och Adrian i stayerloppet
affe56 (+10), Champinj0nen (+1)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 01:11   #33

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

avd1. 3 juniata hanover spikbud, svara ledningen!

avd2. 4 tougherthantherest vinner om man kollar tider.. 8 pharaon face förvånande lite streckad. 12 Belino b. känns som den står helt okej till trots läget o tjänat minst.

avd3. Tangen stegg låter det ju bra på fast raden inte kul. ser öppet ut! kolnes tom, myhreng brage, anneros karl, bellfaks o massor av fina hästar.

avd4. Får känslan att 8 peder mykla är bäst, ser väldigt öppet ut. Chansa bort 2 o 11?

avd5. Också öppet, evening prayer spikbud. 5,11,14 tidiga bakom.

avd6. El cantante såg väldigt knackig ut senast (så den ser ut?) o candor hall ligger björn lite lågt med är min uppfattning. Så någon på 20 m tillägg vinner? upw sund, danne edel, duffman och stay alert bra hästar och vrf inte säger jag.

avd7. Inte fått nog av alla skrällbud så funderar på att spika 9 explosive de vie, en tuff öppning o knäpper dem tillslut.
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 01:16   #34

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Spikar Björn Goop x 2 imorgon!

13 M.T Kingofthehill och 9 Evening Prayer!

Tredje spiken är kanske morgondagens bästa!
Trodde aldrig jag skulle säga det men det är faktiskt den häst jag sågat gång efter annan.
4 Je Taime Express!!

Det ÄR en klart uppskruten häst men när jag kapat den har den varit ute i guld! Ska den vinna är det IMORGON! Spets och slut och till 11% är det omgångens i särklass bästa!
En ringrostig Propulsion (72% och ingen spets!!? SLUUUUTA SUUUUUUUUUUUUP!!!!) får gå sitt 12-jobb på Valla sju dagar i veckan! Inte fan tar den ner Untersteiners från spets på Färjestad! ALDRIG!

Klart slut hämta ut!

Senast redigerad av doob den 2016-03-25 klockan 01:18.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 02:00   #35

Indeeds avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Tidigt streck, men jag tänker inte släppa 12 Benji Dana som det varit mycket "skrik" om på sistone, särskilt inte då han blir bortglömd nu...

1. Noll rens
2. Årsdebut

Visst kan han vinna men jag kommer i alla fall inte lira utan 4 Je Taime Express som är den enda förutom 8 Martiniwithmuscles med lopp i kroppen, de 4 starterna han gjort i år har dessutom varit i gulddivisionen.
Vad är bättre än att spika en vinnare?

Måla på du
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 06:32   #36

Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg

1. Noll rens
2. Årsdebut

Kapow Hanover har ett lopp i kroppen,
kommer från stall i knallform samt
pisk nu.

Förövrigt skall man ha i åtanke att det är
ett kortlopp, vilket i mitt tycke är optimal
distans för årsdebuterade.

Jag tar många här, även om stall Rede'ns kanon
har toppchans från spår 2 med Örjan bakom spakarna.
Insatsfördelningen bakom favoriten är allt för lockande.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 07:15   #37

Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Spikar Goop med TANGEN STEGG spets och slut tack för kaffet
Tycker loppet kryllar av spelvärda hästar bakom
Goop och Tangen Stegg.
Finnskog Focus 7 % kommer från kanoninsatser från
Vincennes, Bellfaks 12% comebackar, Adielsson nu
och vann loppet förra året, löpets bästa häst.
Jag streckar på!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 09:20   #38

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indeed Visa inlägg
Vad är bättre än att spika en vinnare?

Måla på du
ha ha...bättre att spika en häst som inte vinner än att få sju rätt och spika vinnare!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 09:39   #39
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Får ingen ordning på spetsstrid i första avd. Evelina Palema ?
Captain21 (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 10:00   #40

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 866
Standard

Ja, Evelina Palema med Juniata i rygg lär det bli.
Captain21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 10:24   #41
SO

SOs avatar

Standard

Vilka härliga tävlingar. Har lagt ner mycken möda på systemen men finner ändå att alla mina reserver kan vinna (!) två spikar klara (enl betaltjänsterna!) sedan gäller det att fylla övriga lopp så att man inte ramlar ur.
Bedövare avd 1 nr 9 Star di Poggio avd 6 nr 7 Persos Smoke

V75
Inlämnat: 2016-03-25, 10:17
Färjestad
Fredag 2016-03-25
Start: 14:30
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 9, 10
2: 5 Pirate Broline
3: 2 Odins Eld
4: 3, 8, 9
5: 5, 9
6: 1, 2, 3, 7, 12, 13, 14, 15
7: 3, 4
BOOST nr: 321

5x1x1x3x2x8x2 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
BOOST: 30,00 kr
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: KKP SQP GFT
hugotheboss (+5), Grant (+1)
Gammal 2016-03-25, 11:55   #42

Standard

Som jag skrev igår är Färjestad den bana Björn Goop brukar sopa hem segrarna på och föreslog spik på Tangen Stegg och Evening Prayer samt att gardera Candor Hall. Björn måste läst mitt inlägg för detta sa han tre timmar senare i Björnkollen. (Jag bara skojar - tror inte för en sekund att han läser vare sig sharps eller än mindre mina inlägg.)
Det regnar nog i em, vilket till en början gör banan hårdare och därefter söligare.
Så här blev mitt bolagssystem.

1) 2,3,4,10 r9-1 (Veijo sätter sannolikt på järnskor för att tynga ner 10 och slippa passgång. Favoriten måste garderas med så många man har råd till.)
2) 1,4,5,6,11,12,13,14 r8-3 (jättesvårt lopp - gardera)
3) 7 r2-4 (Björn tror att 7 kan spikas. 4 tar nog spets. Mycket skrik på 2. Öppet om man inte spikar)
4) 2,3,8,9,11 r12-1 (I första hand streckas 3 och 9. 8 har en bra hemmakusk. Lärlingar....)
5) 9 r15-5 (Spikar Björn, som tror benhårt på sin häst 9. P Untersteiners bästa chans är 15 - men statistiken visar, att den inte vinner från bakspår och 15 är ett uruselt bakspår. En eller många)
6) 1,2,5,7,14,15 r12-3 (1 borde vara SoS men den vinner inte lopp med högre än 35' i förstapris. Favoriten 15 ser knölig ut i slutstriderna och måste garderas.)
7) 3,4,5 r2-9 (Daniel och Örjan höjer 3 till skyarna. Men med 4 i ledningen på sprint kan det bli tungt. Reijo säger, att 5 är mycket bra)

Kostar 1440:-. Glad Påsk!
Gammal 2016-03-25, 12:12   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Som jag skrev igår är Färjestad den bana Björn Goop brukar sopa hem segrarna på och föreslog spik på Tangen Stegg och Evening Prayer samt att gardera Candor Hall. Björn måste läst mitt inlägg för detta sa han tre timmar senare i Björnkollen. (Jag bara skojar - tror inte för en sekund att han läser vare sig sharps eller än mindre mina inlägg.)
Det regnar nog i em, vilket till en början gör banan hårdare och därefter söligare.
Så här blev mitt bolagssystem.

1) 2,3,4,10 r9-1 (Veijo sätter sannolikt på järnskor för att tynga ner 10 och slippa passgång. Favoriten måste garderas med så många man har råd till.)
2) 1,4,5,6,11,12,13,14 r8-3 (jättesvårt lopp - gardera)
3) 7 r2-4 (Björn tror att 7 kan spikas. 4 tar nog spets. Mycket skrik på 2. Öppet om man inte spikar)
4) 2,3,8,9,11 r12-1 (I första hand streckas 3 och 9. 8 har en bra hemmakusk. Lärlingar....)
5) 9 r15-5 (Spikar Björn, som tror benhårt på sin häst 9. P Untersteiners bästa chans är 15 - men statistiken visar, att den inte vinner från bakspår och 15 är ett uruselt bakspår. En eller många)
6) 1,2,5,7,14,15 r12-3 (1 borde vara SoS men den vinner inte lopp med högre än 35' i förstapris. Favoriten 15 ser knölig ut i slutstriderna och måste garderas.)
7) 3,4,5 r2-9 (Daniel och Örjan höjer 3 till skyarna. Men med 4 i ledningen på sprint kan det bli tungt. Reijo säger, att 5 är mycket bra)

Kostar 1440:-. Glad Påsk!
Läste på Untersteiners sida att han tror att hans bästa chans finns i sista avdelningen

4 Tougherthantherest (V75-2) är kastrerad efter senast och mycket tränad under vintern. Han känns förbättrad, har varit trög tidigare i sitt liv. Jag tror att han kommer gå förbättrat. Spåret är lite lurigt då han har varit spänd från start tidigare, men hittios har han lyckats komma iväg i varje fall. Barfota runt om, helstängt huvudlag och vanlig vagn.

10 Alfa Tesoro (V75-4) var inte riktigt kurant senast och är lite renoverad. Han känns fin i träningen och jag tror att han kommer gå ett bra lopp. Barfota fram, helstängt huvudlag och jänkarvagn.

15 Elvira Diablo (V75-5) galopperade senast, men det ser jag som ett olycksfall i arbetet. Innan dess har hon varit riktigt fin tre gånger. Jag tror att hon kommer gå bra, men det ska mycket till för att hon ska runda alla. Skor runt om, öppet huvudlag med murphybländare på insidan och vanlig vagn.

11 Stay Alert (V75-6) gick bra senast. Idag kör vi med vanlig vagn istället för jänkarvagn och han kommer nog gå bra. Han är nyttig, men vinner inte ofta. Barfota fram och halvstängt huvudlag som senast.

14 Tomorrowland (V75-6) är svårbedömd i debut för mig. Det känns dock att det är en fin häst och han är bra, har ju tjänat två miljoner. Vi kör barfota runt om, med öppet huvudlag med murphybländare och vanlig vagn.

4 Je T’aime Express (V75-7) ser fin ut tycker jag. Idag blir det barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn. Mycket tyder på att han kommer att gå bra den här gången. Det är bra hästar med såklart, men han är bra själv också. Jag misstänker att detta är min bästa chans.
Gammal 2016-03-25, 12:22   #44

Grants avatar

Smile

Stor respekt

En förhandlare är alltid stor respekt och tyvärr mer och mer sällsynt på Sharps då
majoriteten kör teoriefterhandare ("idag spikar jag 2 och 5").

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Vilka härliga tävlingar. Har lagt ner mycken möda på systemet...två spikar klara (enl betaltjänsterna!)
1: 2, 3, 4, 9, 10
2: 5 Pirate Broline
3: 2 Odins Eld
4: 3, 8, 9
5: 5, 9
6: 1, 2, 3, 7, 12, 13, 14, 15
7: 3, 4
Däremot är dina spikar dåliga oavsett var du fått dom ifrån.
Typiska nybörjarspikar men du kommer att lära dej i framtiden SO.

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-25, 12:28   #45

Sharp$: 1331
Standard

Citat:
Däremot är dina spikar dåliga oavsett var du fått dom ifrån.
Typiska nybörjarspikar men du kommer att lära dej i framtiden SO.
Ouch! he he 1 3% + 9% faller väl inte i kategorin "nybörjarspikar" "tokspikar" =ja ,geni /idiot beroende på utfallet....
Nybörjarspikar=mest streckade kameler i omgången...
Lycka Till!
Mvh,
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:35   #46

Grants avatar

Smile

Nybörjare

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Ouch! he he 1 3% + 9% faller väl inte i kategorin "nybörjarspikar" "tokspikar" =ja ,geni /idiot beroende på utfallet....
Lycka Till!
Mvh,
L
Nybörjarspik=när du skriver av betaltjänsterna
Nybörjarspik=när du spikar fel ickefavorit

Spelvärde i SOs spikar? Ja, i den första.

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-25, 12:41   #47

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 195
Standard

Sammanställning av "tipsexperterna":

V75 Färjestad

4* avd3 nr2 Odins Eld, avd7 nr 3 Propulsion

3* avd2 nr11 Calle Laday, avd5 nr5 Devs Darling, avd6 nr1 El Cantante
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:49   #48

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9241
Standard

Evelina Palema spik (om Ulf släpper) Roses glory väldigt överspelad
Polycrates face stenklar (om han inte gallar)
Gardering på Candor Hall
Om ändå "om" inte fanns....
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:56   #49

Standard

Bfro på 5 Fire To The Rain. Är det första gången? Finns två starter i Norge (vinst) som det inte syns skoinfo på. Någon som vet?!
Gammal 2016-03-25, 12:58   #50

Standard

Var visst en vinst och en andraplats....
Gammal 2016-03-25, 12:59   #51

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Lycka Till!
Mvh,
L
Odins Eld har Ögat, Spelvärde mfl som förstarankad. Ingen garanti för att den vinner ändå såklart men man kan anta att de har ganska hygglig koll i alla fall + att den kanske är gynnad av pisk och många säkert anser den ordentligt kuskförstärkt.

Vad gäller Pirate Broline däremot kan jag bara se den förstarankad hos TT, så man undrar vad de har koll på som de andra missat ? Möjligtvis lite kuskförstärkt, men 5:e spår i volt ??

Det är ju inte direkt heller så att nån av dessa 2 kusar vinner lopp i parti och minut även om Odins Eld har fin statistik med 19 pallplatser på 30 starter.

Om bägge dessa vinner så är det bara att lyfta på hatten för SO och gratulera, samt hoppas att han hittat rätt i övriga lopp också.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:03   #52

Standard

Citat:
Om bägge dessa vinner så är det bara att lyfta på hatten för SO och gratulera,
så sant , inga spikar för mig dock..får se vad det blir.
Lycka Till!
L
Gammal 2016-03-25, 13:08   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Odins Eld har Ögat, Spelvärde mfl som förstarankad. Ingen garanti för att den vinner ändå såklart men man kan anta att de har ganska hygglig koll i alla fall + att den kanske är gynnad av pisk och många säkert anser den ordentligt kuskförstärkt.

Vad gäller Pirate Broline däremot kan jag bara se den förstarankad hos TT, så man undrar vad de har koll på som de andra missat ? Möjligtvis lite kuskförstärkt, men 5:e spår i volt ??

Det är ju inte direkt heller så att nån av dessa 2 kusar vinner lopp i parti och minut även om Odins Eld har fin statistik med 19 pallplatser på 30 starter.

Om bägge dessa vinner så är det bara att lyfta på hatten för SO och gratulera, samt hoppas att han hittat rätt i övriga lopp också.
Travtjänsten har inte Odins Eld högt rankad. Dom tror stenhårt på 10 Reiug Debut i ny regi, man ska rycka alla skorna och ser ut att vara stort kuskplus.

Odins Eld har aldrig startat i Sverige och de betaltjänster som säger den vinner tror det kan vara ett plus med körspö.
Gammal 2016-03-25, 13:10   #54

Grants avatar

Smile

Citat:
???

Varför hoppas du på att SO sätter sjuan?

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-25, 13:12   #55

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
???

Varför hoppas du på att SO sätter sjuan?

Mvh Uffe
Grant du är den största pajsen jag nånsin har sett på detta forum
Timotimo (+1), Grant (+1)
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:16   #56

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Jetaime Express låter det inte bra på. Verkar ha blivit sjuk!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:16   #57

doobs avatar

Standard

4 Je Taime Express "mår inte bra, något är fel"!

OM hästen inte stryks blir jag totalt VANSINNIG och det är lek med miljoner!

HÄSTEN MÅSTE STRYKAS!!
Gammal 2016-03-25, 13:18   #58

Manprinsens avatar

Standard

Är det bara att spika Örjan nu? Fire to the rain känns intressant men svårbedömd när den stått över så länge.
Gammal 2016-03-25, 13:18   #59

Shooters avatar

Standard

Det var ju trist att höra om Je Taime Express som jag hade tänkt spika. Nu får man ju tänka om. Storfavoriten eller gardering? Hmmm!
Gammal 2016-03-25, 13:18   #60

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 691
Standard

ATG.se

Det löste sig..haha..kommit åt en knapp..

Senast redigerad av Tomas63 den 2016-03-25 klockan 13:20.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:18   #61

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jetaime Express låter det inte bra på. Verkar ha blivit sjuk!
Var har du hört det?
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:19   #62

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Var har du hört det?
De sa det på liven.
Björnland (+20)
Gammal 2016-03-25, 13:19   #63

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Svår omgång idag, men jag kör en liten chans idag.
Jag tror precis som många andra att det är bra chans på evening prayer och dragon fly.

Svår omgång, då jag ser många som kan skrälla idag om det vill sig. Blir därför bara ett litet skit system

Avd
1: 2, 3, 4
2: 13 M.T.Kingofthehill
3: 2, 7, 10, 12
4: 9 Dragon Powerfly
5: 9 Evening Prayer
6: 1, 2, 5, 12, 14, 15
7: 2, 3, 4
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:19   #64

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Var har du hört det?
ATG Live efter samtal med PU.
Björnland (+20)
Gammal 2016-03-25, 13:20   #65

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas63 Visa inlägg
Är det någon mer än jag som får upp startlistorna i helt fel nummerordning...alltså hästarna står inte i nummerordning...:(
Klicka i det vita fältet där det står "Häst" så får du dem i nummerordning.
Gammal 2016-03-25, 13:21   #66

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Citat:
Det var ju trist att höra om Je Taime Express som jag hade tänkt spika. Nu får man ju tänka om. Storfavoriten eller gardering? Hmmm!
Och jag köpte systemet precis innan infon gick ut, zzz...
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:21   #67

Sharp$: 23
Standard

Skulle dom stryka?
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:22   #68

Shooters avatar

Standard

Citat:
Skulle dom stryka?
Det har de inte sagt.
Gammal 2016-03-25, 13:22   #69

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
4 Je Taime Express "mår inte bra, något är fel"!

OM hästen inte stryks blir jag totalt VANSINNIG och det är lek med miljoner!

HÄSTEN MÅSTE STRYKAS!!
Kommer att starta
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:22   #70

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Skulle dom stryka?
Jag förutsätter det, vore rätt vansinnigt att starta en häst som inte är i ordning. Dessutom är PU rädd om sina hästar så jag vore förvånad om det inte blev så.
Gammal 2016-03-25, 13:24   #71

Standard

Citat:
Travtjänsten har inte Odins Eld högt rankad. Dom tror stenhårt på 10 Reiug Debut i ny regi, man ska rycka alla skorna och ser ut att vara stort kuskplus.

Odins Eld har aldrig startat i Sverige och de betaltjänster som säger den vinner tror det kan vara ett plus med körspö.
TT Färjestad V75 25/3
A 10-3-1-9 B 4-2-7-8-6 C - D 5
A 5 B 13-11-8-14-12-9-6-1-4-2 C 10-3-7
A 10-7-4 B 5-2-12-9-3-15-13-14-1-11 C 8-6
A 3 B 8-11-2-9-1-12 C 6-7-5-10
A 5-9-2-10 B 6-15-11-1-8-7-14 C 13-4-3-12
A 7-14-15 B 1-2-3-5-11-13-12-9-10 C 6-4-8
A 3 B 4-9-2-5-6-1 C 7-10-8

4×6×13×1×7×5×1 10920r
4×1×5×1×7×5×1 700r

Okej, hittade den här bland "Service plays", men det kanske är nåt annat då, vad vet jag ?! De/den har i alla fall 5:an som ensam A-häst vad jag kan tyda det som.
Gammal 2016-03-25, 13:24   #72

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

En fis på tvären kan även hästar tydligen få.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:26   #73

Manprinsens avatar

Standard

Reijo låter lurig om Fire to the Rain. Tror den är jävligt bra i ordning.
Gammal 2016-03-25, 13:26   #74

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
En fis på tvären kan även hästar tydligen få.
Med det sagt hästen hade gaskolik och har pruttat ur sig nu och ska starta.
Gammal 2016-03-25, 13:29   #75

Shooters avatar

Standard

Det låter ju inte alls hundra på Je Taime Express så det blir gardering.
Gammal 2016-03-25, 13:30   #76
Gus

Guss avatar

Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Med det sagt hästen hade gaskolik och har pruttat ur sig nu och ska starta.
Men hur mycket påverkar det prestationen ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:31   #77

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Grant du är den största pajsen jag nånsin har sett på detta forum
Bra svar. Men jag förstår ändå inte riktigt.

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-25, 13:32   #78

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Citat:
TT Färjestad V75 25/3
A 10-3-1-9 B 4-2-7-8-6 C - D 5
A 5 B 13-11-8-14-12-9-6-1-4-2 C 10-3-7
A 10-7-4 B 5-2-12-9-3-15-13-14-1-11 C 8-6
A 3 B 8-11-2-9-1-12 C 6-7-5-10
A 5-9-2-10 B 6-15-11-1-8-7-14 C 13-4-3-12
A 7-14-15 B 1-2-3-5-11-13-12-9-10 C 6-4-8
A 3 B 4-9-2-5-6-1 C 7-10-8

4×6×13×1×7×5×1 10920r
4×1×5×1×7×5×1 700r

Okej, hittade den här bland "Service plays", men det kanske är nåt annat då, vad vet jag ?! De/den har i alla fall 5:an som ensam A-häst vad jag kan tyda det som.
Tjena, men är du inte i fel lopp? I andra loppet är Pirate Broline förstarankad. I nordisloppet, lopp 3, så är 2:an rankad först som femma.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:32   #79

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Men hur mycket påverkar det prestationen ?
Vet inte, ingen stor grej. En arm i röva/tarmen och gaserna släpps ut, klart.
Kan bli en rejälbajsbomb och det blåser till i håret enligt veterinär Meri.
Torstens (+5), Fulsprit (+3)
Gammal 2016-03-25, 13:33   #80

Manprinsens avatar

Standard

Skötaren lät inte alls övertygad och tror att det kommer påverka prestationen även om hästen startar.
Gammal 2016-03-25, 13:34   #81

Shooters avatar

Standard

Citat:
Skötaren lät inte alls övertygad och tror att det kommer påverka prestationen även om hästen startar.
Det kan ju aldrig vara positivt att ha ont i magen, även om det blivit bättre. De stryker om den inte känns bra, men hästen kan ju ha känningar ändå och inte kunna prestera sitt bästa.
Gammal 2016-03-25, 13:36   #82

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det kan ju aldrig vara positivt att ha ont i magen, även om det blivit bättre. De stryker om den inte känns bra, men hästen kan ju ha känningar ändå och inte kunna prestera sitt bästa.
Jag hade inte vågat spika med den infon iaf. Även om den gör ett hyggligt lopp så kan det vara segern som rök.

Med tanke på hur stor Propulsion är skulle jag antingen avstå från att spela eller spika Fire to the Rain.
Gammal 2016-03-25, 13:37   #83

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag hade inte vågat spika med den infon iaf. Även om den gör ett hyggligt lopp så kan det vara segern som rök.

Med tanke på hur stor Propulsion är skulle jag antingen avstå från att spela eller spika Fire to the Rain.
Jag kör fyra streck, dessa tre och Al Dente. Första reserv på nian. Vill inte åka i sista om jag tar mig dit.
Gammal 2016-03-25, 13:38   #84

Standard

Citat:
Stackars V75 spelare . Fanns det inte tillräckligt med gissningsfaktorer redan i denna omgång?
Gammal 2016-03-25, 13:39   #85

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Tjena, men är du inte i fel lopp? I andra loppet är Pirate Broline förstarankad. I nordisloppet, lopp 3, så är 2:an rankad först som femma.
Tja ! Jo, men det gällde bara "TT:S" rank av 5:an i lopp 2, de enda jag hittat som rankat den först...om det nu är de !?
Angående Odins Eld i lopp 3 så är det Ögat, Spelvärde mfl som rankat den först...syns alltså inte i denna rank.

Mvh
Bluesmith
Gammal 2016-03-25, 13:41   #86
Gus

Guss avatar

Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Stackars V75 spelare . Fanns det inte tillräckligt med gissningsfaktorer redan i denna omgång?
Här tycker jag en banveterinär skulle gå in och agera och stryka.
Både för djurskyddet och spelsäkerheten.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:46   #87

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Trio..

Lopp4. (v4-4)
6-7
1-3-4-6-7
1-3-4-6-7
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 13:48   #88

Standard

Aj ....Intervju med Skötare till 3 J.Hanover V75:1 Patricia nånting från Holland..
Antingen har hon noll koll när det gäller smink eller hon har fått en rejäl käftsmäll igår...
Yes!!! spelpengar till V75!
Spoiler:
TVILLING
Inlämnat: 2016-03-25, 13:40
Färjestad Lopp 4
Fredag 2016-03-25
Start: 13:48
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 3

1 x 75,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: FCW WTR ZZZZZZZZZZZZZZ
Jävligt klockren!!

Senast redigerad av Lazze den 2016-03-25 klockan 14:00.
Gammal 2016-03-25, 13:49   #89

Shooters avatar

Standard

Dagens spikar:

Roses Glory. Hade egentligen med 3 och 4, men efter problemen med Peters häst i sjunde loppet så får jag göra en rokad.

Evening Prayer. Övergår till den då Björn drar skorna, så den verkar maxad till den här starten, och Goopen verkar ju helt inne på den.

El Cantante. Det är en eller många här. 60 m tillgodo på Candor Hall och Micke J. har nog rätt klart för sig vilket tempo han ska hålla (om inte Adrian vill bråka).
Gammal 2016-03-25, 13:53   #90

Manprinsens avatar

Standard

Helvete så Olle dominerade med Next to none Sib
Gammal 2016-03-25, 14:16   #91

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Trio..

Lopp4. (v4-4)
6-7
1-3-4-6-7
1-3-4-6-7
För mig känns det här konstigt? 6-7 vinnare. 6-7 2a-3a. Blir de 2a o 3a är man ju borta som vinnare?
Det kanske inte är helt fel?
Timotimo (+1)

Senast redigerad av hanscrispi den 2016-03-25 klockan 14:21.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:21   #92

Standard

Citat:
Helvete så Olle dominerade med Next to none Sib
Kul att se gammelgoop i jänkarvagn. Sådana fanns väl inte på hans storhetstid som kusk.
Gammal 2016-03-25, 14:23   #93

muumiins avatar

Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
För mig känns det här konstigt? 6-7 vinnare. 6-7 2a-3a. Blir de 2a o 3a är man ju borta som vinnare?
Det kanske inte är helt fel?
Nja han vill ju kunna sätta den om de blir1/3, 1/2 samt 3/1,2/1
Gammal 2016-03-25, 14:29   #94

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kul att se gammelgoop i jänkarvagn. Sådana fanns väl inte på hans storhetstid som kusk.
Frågan är om ryggen pallar att ligga raklång?
Gammal 2016-03-25, 14:36   #95

Shooters avatar

Standard

Det är ju själva fan att man alltid ska åka på målfoto.
Gammal 2016-03-25, 14:37   #96

Manprinsens avatar

Standard

Klart att Örjan vinner hur mycket dom än baissade på förhand...
Gammal 2016-03-25, 14:37   #97

Sharp$: 689
Standard

Och varför börjar Veijo att jobba så sent på upploppet med sin häst. Vilken bortstyrning
Allinlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:38   #98

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Skön start med chansspik
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:39   #99

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 396
Standard

Citat:
Det är ju själva fan att man alltid ska åka på målfoto.
Samma här, tyvärr.
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:40   #100

Manprinsens avatar

Standard

Hedberg var uppåt på Evelina Palema men Erik körde inte därefter?
Gammal 2016-03-25, 14:40   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Jag spikar mig ur första avdelningen. Juniata Hanover leder detta runt om. Tycker Veijos häst är extremt överspelad till över 40% av insatserna! Med "bara" drygt 400tKr på kontot, bakspår och nedtyngning i balansen tänker iallafall inte jag betala ett öre för henne. Vidare spikas även Supreme Court, sos (trots lärlingar)!! Kör sedan med Goop som kuskkrav (minst 2 vinster), tror mycket på Untersteiner i sista och Adrian i stayerloppet
Shit, man har ju full koll.......
Gammal 2016-03-25, 14:41   #102

Standard

Själva fan att man lyssnar på andra..haha .
Hade först spikat Trinity men plockade sen med spetshästen Evelina och även Roses Glory efter haussandet på TV....hmmm. slöseri med streck bidde det. :-(
Gammal 2016-03-25, 14:52   #103

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9241
Standard

Citat:
Hedberg var uppåt på Evelina Palema men Erik körde inte därefter?
Nä släpper man ledning efter 1.13.7 efter 500 meter med en andrahandare så kan man inte påstå att man kör därefter. Dåligt.
Manprinsen (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:59   #104

Sharp$: 115
Standard

Varför går inte Ville K ut bakom Goop när han hade chansen. Bommar ju aldrig platsen då...
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 14:59   #105

Manprinsens avatar

Standard

Björn fick det där gratis när alla hoppade. Usch vilken jävla skitomgång, ångrar att jag sponsrade pengar till dyngan.
Gammal 2016-03-25, 15:01   #106

Shooters avatar

Standard

Adrian körde helt perfekt. Trodde den skulle vinna, men hästen räckte tyvärr inte.
Gammal 2016-03-25, 15:02   #107

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Vinner Björn Goop igen V5:1 hjälp att välja mellan 2 och 7. Vem tror ni vinner?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 15:09   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
På Färjestad väljer man alltid Björn först.
Gammal 2016-03-25, 15:10   #109

Standard

Citat:
Låser på 2,7 10..Hoppas på 10:an såklart 4,7% på V75 ................oh yeah!

Senast redigerad av Lazze den 2016-03-25 klockan 15:12.
Gammal 2016-03-25, 15:13   #110

doobs avatar

Standard

Bra med på V75 och V5 tror jag STENHÅRT på!!

V5
Inlämnat: 2016-03-25, 15:12
Färjestad
Fredag 2016-03-25
Start: 15:15
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (7)
2: 3, 9 (2)
3: 9 Evening Prayer (2)
4: 1, 2, 5, 7, 12, 13, 15 (14)
5: 3, 4, 5 (9)

15x2x1x7x3 = 630 rader.
630 x 1 x 1,00 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Gammal 2016-03-25, 15:15   #111

Manprinsens avatar

Standard

Haha Neves låter hyfsat leds på sina kollegor...
Gammal 2016-03-25, 15:16   #112

Sharp$: 6036
Standard

provar tvilling 2 o 5
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 15:18   #113

Shooters avatar

Standard

Har slängt in en V5:a med samma spikar som på V75-systemet:

1) 2,4,7,10,12,13
2) 2,3,8,9,11
3) 9
4) 1
5) 3,4,5,6
Gammal 2016-03-25, 15:22   #114

Shooters avatar

Standard

Skitomgång! Halva fälten hoppar bort sig.
Gammal 2016-03-25, 15:23   #115

Sharp$: 1145

Standard

Har raden 1, 2, 1, 1 nu på Färjestads travbana... Kolsnes Tom, alltså...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 15:24   #116

Manprinsens avatar

Standard

Jag tog med Kolnes Tom, hade fin statistik med svensk proffskusk.
Gammal 2016-03-25, 15:26   #117

doobs avatar

Standard

Så skönt med skräll för alla spelformer!!
Idag är det flyt.... 65 ggr på tvillingen var mumma!
Gammal 2016-03-25, 15:26   #118

Standard

Citat:
Skitomgång! Halva fälten hoppar bort sig.
Det stod redan i programmet att det var en omgång som var omöjlig att analysera. Åtminstone kom jag fram till det väldigt snabbt . Sådana här lopp bättre att bara titta på. Fattar inte att omsättningen blev så hög.
Gammal 2016-03-25, 15:29   #119

Standard

Major Tom nu - smygläge och ny, fräsch och bättre kusk. Spurtkanon, med rätt resa, vilket denne får nu! Spel!
Gammal 2016-03-25, 15:32   #120

Standard

Dåligt och fegt lirat av mig idag ! Kolnes Tom var en av de hästar som plockades bort när jag fegade ur på spiken på Trinity Zet i första och garderade där istället. Hade däremot Tojo Prinsen som såg ut som vinnaren i sista kurvan, perfekt lopp men det bet ingenting på upploppet. Surt !
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-25 klockan 15:34.
Gammal 2016-03-25, 15:40   #121

Manprinsens avatar

Standard

Den där var inte så lättfunnen?
Gammal 2016-03-25, 15:42   #122

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Shooter hade rätt såna omg brukar ge miljoner, bara nya tag imor ..
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 15:47   #123

Sharp$: 115
Standard

Synd att Per var så het på gröten och släppte ut Bentzon. Benji Dana skulle smakat mumma.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 15:48   #124

Standard

Citat:
Den där var inte så lättfunnen?
reagerade på fin provstart faktiskt men aldrig sett hästen i lopp så det blev inget lir.
Gammal 2016-03-25, 15:50   #125

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Asså herregud va nervös... Sitter i ombudet, kvar på v5 - 2x2x2 .... Har jag verkligen någon chans idag?

Fan har torskat över 3000kr idag. Min v5a kostade endast 250kr ..
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 16:02   #126

Shooters avatar

Standard

Jag kör en rak DD: 1-5.
Gammal 2016-03-25, 16:08   #127

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 438
Standard

DD: 13-9
Andreaso är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 16:09   #128

Standard

1 - 2,4,9

Gammal 2016-03-25, 16:12   #129

Standard

5-5 300kr
Gammal 2016-03-25, 16:18   #130

Standard

KOM IGEN NU!!!!!
Gammal 2016-03-25, 16:20   #131
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Asså herregud va nervös... Sitter i ombudet, kvar på v5 - 2x2x2 .... Har jag verkligen någon chans idag?

Fan har torskat över 3000kr idag. Min v5a kostade endast 250kr ..
Svårt att svara på om du har ngn chans med tanke på att vi inte vet vilka lik du har...

Men eftersom du ställde en fråga blir mitt svar: nej, du är chanslös
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 16:20   #132

Standard

Spelar 500V på 5 Danne Edel. Är helt bortglömd idag
Gammal 2016-03-25, 16:23   #133

Standard

provar swing o palema mot expressen på dd;n
Gammal 2016-03-25, 16:23   #134

Standard

Persos Smokie - Vinnare!
Gammal 2016-03-25, 16:29   #135

Shooters avatar

Standard

Enligt ritningarna! Då är det bara att hoppas på Fire To The Rain, men förmodligen vinner någon av de två favoriterna.
Gammal 2016-03-25, 16:31   #136

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Det stod redan i programmet att det var en omgång som var omöjlig att analysera. Åtminstone kom jag fram till det väldigt snabbt . Sådana här lopp bättre att bara titta på. Fattar inte att omsättningen blev så hög.
Olle kom igen och va lite possessiv det är ju påsk!
Du klaga över att 75an på Romme är för "lätt" och denna omgång tycker du är omöjlig att analysera.
Nedå gillar starkt dina genomgångar med infon så det tackar jag dig för .
Smil and the world will smile whit you!
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 16:32   #137

Standard

FITTA!! Hade 5 o 15 ....

Varför ratar man den jäveln .... HERREGUD vilket värde..... Detta är fan BS .... FAN VA KORKAD MAN ÄR
Gammal 2016-03-25, 16:33   #138

Standard

Citat:
Jag kör en rak DD: 1-5.

Håller tummarna Shooter. Alltid kul om någon vinner
Gammal 2016-03-25, 16:33   #139

Standard

Får hoppas på BG för lite odds...KAPOW !!
Gammal 2016-03-25, 16:38   #140

Standard

Redo för att hoppa från bron... Tror det är dags fan ... HERREGUD ....
Gammal 2016-03-25, 16:45   #141

Standard

Går in på 4 Jetaime Express. Såg kanonfin ut i provstart. Får bli en "tussing"
Gammal 2016-03-25, 16:49   #142

Standard

lillpeng på haugstad
Gammal 2016-03-25, 16:49   #143

Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Någon som lever? Själv klev jag av i fjärde..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 16:52   #144

Standard

Äckliga Örjan såklart...tråkigt som faan !!

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-25 klockan 16:53.
Gammal 2016-03-25, 16:53   #145

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Allinlover Visa inlägg
Håller tummarna Shooter. Alltid kul om någon vinner
Det var kanske dumt av mig att inte gå på favoriten i sista, då den såg kanonfin ut före loppet. Men det är skillnad på 50 i odds och 8. Ha en bra kväll!
Gammal 2016-03-25, 16:53   #146

Standard

uschamej vilken ruskig pålle o iskalla örjan i vagnen. var säker på att Untersteiner skulle hålla undan när han fick köra förhållandevis sakta
Gammal 2016-03-25, 16:55   #147

Manprinsens avatar

Standard

Hyfsad kuse det där. Får lite Maharajahvibbar med Örjan och allt....
Gammal 2016-03-25, 16:56   #148

Standard

Nära nära men bästa hästen vann
Gammal 2016-03-25, 16:58   #149

Standard

Ruggig kuse....men lirar aldrig DD till odds under 10 ggr. Kan ju råka dippa efter att jag redan lämnat in såklart.
5 rätt på V7, ingen vidare dag på liret...fegade ur på spiken annars hade det i alla fall blivit 6 rätt.
Gammal 2016-03-25, 16:59   #150

Standard

http://www.ladda-upp.se/bilder/xjkhompxvrvz/
Gammal 2016-03-25, 17:00   #151

Standard

Vad fifflar de med nu då på ATG...ska de peta in några egna rader i systemet innan de redovisar utdelningen ??
Gammal 2016-03-25, 17:05   #152

Standard

Nu räddar vi dagen med Simply The Best och gammelGoop!
Gammal 2016-03-25, 17:07   #153

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg

Mycket surt!

Gammal 2016-03-25, 17:09   #154

Standard

Japp ... Orkar inte med spelet mer just nu .. Kan bara klandra mig själv... För de är bedrövligt att inte sätta den. Hade först ett system med spik på Lovely Sky... Hade även ett med spik på trean. Men tog bort El Cantante i sista sekund. helt otroligt korkat
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-03-25, 17:51   #155

Manprinsens avatar

Standard

Jag hade 809 som Boostnummer och det dragna numret blev 802. Ska jag inte vinna något på det?
Gammal 2016-03-25, 18:03   #156

Migges avatar

Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Jag hade 809 som Boostnummer och det dragna numret blev 802. Ska jag inte vinna något på det?
Vinn på bara ditt BOOSTnummer!

Du kan vinna på ditt Boostnummer även om du inte har 7, 6 eller 5 rätt!
• Har du rätt Boostnummer (alla tre siffror) vinner du 500 kr
• Har du de två sista siffrorna rätt vinner du 150 kr
• Har du den sista siffran rätt vinner du 50 kr
Obs! För att en V75-vinst ska Boostas behöver alla tre siffror i Boostnumret vara rätt.
Manprinsen (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td