Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-20, 16:57   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58446
Standard

V75-Romme påskdagen

Innan denna omgång ska en extra V75 omgång avverkas i Karlstad på långfredagen. Den ser rätt svår ut även om jag bara kollat snabbt hittills. Omgången i Romme ser inte alls lika svår ut. Det finns två hästar som troligen är mer eller mindre klara.

Klass 2

Lägsta klassen och här ska man vara försiktig med att skrika ut tidiga vinnare innan man analyserat utrustningsinfon. Antonio Tabac kanske Stig H rycker skorna på nu och i så fall känns den het.

Klass 1

En första anblick och det känns ojämnt. Say That Again var megafavorit sist på Solvalla men blev bara tvåa. Hästen är enormt mycket bättre utan skor på bakhovarna och gissar att bakskorna åker av nu. Bottnas Commandeur vann senast på Bergsåker efter en sanslöst bra styrning av Takter. Man ska dock komma ihåg att det var ett väldigt dåligt V75 lopp. Sen ska den väl ut i final också lördagen efter. Känns som det är dessa två som kan vinna i nuläget.

Brons

Känns också ojämt. Borde stå mellan Top Of The World och Valeur. Verkar dock som PG Norman får köra den igen. för kuskönskemål 1 (Örjan) är uppsatt på Walmanns Beppe Am. Picasso Sama borde väl vunnit sist i Halmstad. Två hästar borde räcka.

Silver

Scellino Luis blir nog favorit igen. Victory Lap med över 6000 poäng gästar från Norge. For Pleasure As kanske barfota nu ?

Guld

Nu kommer nog äntligen On Track Piraten att gå med sin tävlingsbalans, dvs barfota runt om, och det borde ge en rejäl kick efter att ha startat med skor hela vintern. Blir det så torskar den inte detta lopp. Support Justice kan jag inte dagsstatusen på men det är ju annars som bekant en häst av yppersta klass.

Lärlingsloppet

Ser ut som dagens mest öppna lopp. Ailexis Cubano kanske. Nu OJ Andersson uppsatt och det är ju trots att det är lärlingslopp ett stort kuskplus mot Thomas Petersson.

Kallblodsloppet

Final av dubbelcupen. Allt talar väl för att Tekno Odin bara vinner detta. Garderar man kanske Art Kjarvald med två lopp i kroppen kan köra sig till spets tidigt och hålla undan. Solör Stegg mycket bra i Norge i går. Men Tekno Odin är väl fortfarande ett av världens bästa kallblod och borde bara vinna.

Känns som sagt inte som en särskilt svår omgång när man ser vad som är anmält. Atg hoppas nog på jackpot till finalerna på Solvalla helgen efter.

Lycka till nu med V75an i Dalarna...............
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+5), DonDraper (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-20, 17:33   #2

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 326
Standard

Olle

Mycket bra analys, håller med dig om allt utom: Oskar J är absolut ingen kuskförstärkning jämfört med Thomas P.
SO (+5)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 11:19   #3

Standard

Ägnade 4-5 timmar i går kväll till att gå igenom den tidiga infon i travronden, V75 Guiden, Vi Tippa och kvällstidningarna. Oerhört mycket intressant info. Avd 4 ett virrvarr av hyperintressanta ändringar i utrustning på hästarna. Tar det avdelning för avdelning.

Det är fortfarande mars men denna omgång är starten på elitloppsmeetinget. Det känns lite konstigt faktiskt att hästar som vinner på söndag är klara för final om två månader. Det kan bli ett digert jobb för tränarna att antingen ställa av dom ett tag eller bibehålla formen så länge.

V75-1

1. Järvsö Rasmus: Gjorde sitt livs lopp senast i Frankrike. Diskad för orent trav dock som tvåa i mål. Gick vid den sanslösa prestationen barfota runt om där nere. Olika budskap från stallet om balans på söndag. Markus Pihlström säger att man rycker alla skorna igen, medan Karin Nilsson säger att det nu blir skor.

3. Granfaksa: Nu barfota fram. Skor innan.

4. Järvsö Elviz: Galopperade senast vilket inte står i programmet. Ev ska man rycka bakskorna nu

5. Qvarting: Gått med brodd som eventuellt ska plockas bort nu.

7. Trippa Undan: Ska man rycka alla skorna på nu. Har fartmässigt gett enorm effekt tidigare. Första skorycket nu på 1,5 år enligt programraden. Jag hade för mig att man ryckte alla skorna på henne någon gång i fjor men har antingen fel eller så står det inte i programmet (inget ovanligt i så fall).

10. Solör Stegg: Ska troligen tävla utan brodd nu ffg i år.

11. Kringelandtellus: Ska man rycka alla skorna på nu som näst senast. Plus fartmässigt.

15. Tekno Odin: Inget nytt utrustningsmässigt, men värt att notera att Ulf Ohlsson vunnit alla tre gånger han kört den.

V75-2

2. Bar Plombier: Spetsfavorit. Enorm statistik där. 15 vinster på 17 starter när den körts i ledningen. Nu ska man rycka alla skorna ffg i år och det är ett jätteplus på den hästen.

4. Västerbo Paymyday: Ett aber med alla svenska hästar som var Momarken i lördags är att balansinfon inte registreras i programraden. Det är så uselt att man mår illa. Vakna Norge, det är 2016. Hästen gick i alla fall barfota runt om då men funkade inte alls på den dåliga banan enligt tränaren. Barfota runt om igen på lördag.

6. Panoramic. Olika budskap från stall Stefan Melander som vanligt. I ronden surras det från stallet om att man nu ev ska rycka alla skorna och sätta på jänkarvagn. I så fall ++. Men vill minnas att Stefan Melander själv skrev i sin expressenkrönika igår att några sådana ändringar inte är aktuella.

8. Scellino Luis: Klar för finalen nästa helg, men man vill nog vara med i samma final även elitloppshelgen och det fixar man vid vinst på lördag. Det pratas i flera intervjuer om skoryck, men senaste intervjun jag läste med Stig H Johansson förmedlar skor runt om.

12. Coco De Vie: Låter från Melanderstallet som att man ska rycka framskorna på den.

V75-3

1. On Track Piraten: Blir gigantiskt favorit. Jag rekommenderar gardering av flera skäl. 1. Spelvärdet lika med noll. Flera lopp ihåliga. Man vinner bara pengar genom att inte spela som alla andra. 2. Detta är inget viktigt lopp. Tror inte Takter och Strömberg bryter ihop om det blir ett lite snällare lopp på innerspår utan lucka. 3. Hans R Strömberg verkar dåligt påläst vad gäller proppen på Solvalla nästa helg. Han säger i alla intervjuer att hästen ska ut där och sen veckan efter det försöka kvala in till Olympiatravet. Guldfinalen nästa helg är dock första uttagningen till olympiatravet. Så här står det bland annat i propositionen lörd 2 april (6 dagar efter detta lopp):

"
Vinnaren av detta lopp är skyldig att starta i Olympiatravets final på Åby lördagen den 30 april 2016.

Vinnaren av detta lopp är direktkvalificerad till Gulddivisionens Final på Gävle den 21 maj.
"

Snacka om att loppet 6 dagar efter detta är mycket viktigare. Finalplats i olympiatravet och plats i finalen lördagen innan elitloppshelgen där väl vinnaren får en direktplats i elitloppet.

4. Hästen ska gå med skor. Är ganska övertygad om att dom sen rycks på Solvalla för barfota runt om är ett stort plus på On Track Piraten. 5. On Track Piraten har haft innerspår bakom bilen tre gånger tidigare och aldrig varit nära att spetsa då.

..............................

2. Rocky Winner: Ska gå barfota runt om och med jänkarvagn. Optimalt.

3. Standout: Låter inte på Stefan Melander som att den är aktuell redan. Han säger att om några starter först rycker man alla skorna och sätter på de berömda Melanderskygglapparna.

5. Mind Your Face: Lopp i kroppen och ska lättas i balansen. Pratas om barfota bak i någon intervju. Plus.

6. Narold Vox: Tränaren påtalar att hästen brukar gå väldigt bra efter kortare vila som nu. Man ska troligen dessutom rycka skorna fram.

9. Nahar: Inga klara besked hittills från Stall Bergh hur det blir med balansen där.

11. Support Justice: Gick barfota runt om i PDA. Nu åker bakskorna på och det aviseras ett snällt lopp i alla intervjuer. Ska sedan ut i olympiatravskval som det låter.

12. Tiger Woods As: I V75 Guiden pratar stall Goop om barfota runt om för första gången (i Sverige i alla fall). Oerhört intressant när Björn Goop rycker skorna ffg på hästarna. Då brukar det vara iordningställt.

V75-4

Här vankas det utrustningsändringar på löpande band.

2. You Know Me: Ska gå barfota runt om för första gången i karriären, med jänkarvagn, rycktussar och norskt huvudlag. Oerhört intressant.

3. Bizzy Sisu: Barfota, eventuellt runt om. Första gången sedan juli i fjor i så fall.

4. Global Racecourse: Ska man rycka framskorna på nu enligt någon intervju med Båth. Inga ändringar enligt en annan intervju med honom.

5. Great Society: Ryckte man framskorna på senast. Tvåa då bakom megastjärnan Valeur. Samma balans nu.

7. Victory Pilot: Inget att lita på men intressant att stall Timo Nurmos aviserar barfota runt om nu på den nu ffg någonsin i Sverige.

8. Catch The Cash: Även här rejäl maxning i balans aviserat. Barfota runt om ffg på nästan ett år, jänkarvagn (som sist) och helstängt huvudlag. Toppkusk i vagnen.

9. Versailles: Jänkarvagn nu till skillnad mot senast.

10. Ailexsis Cubano: Matchats för detta lopp. Bra lopp sist trots strul med utrustningen (ena skygglappen åkte ner för tidigt, det norska huvudlaget drogs för tidigt). Norsk gas, jänkarvagn och barfota runt om igen som sist.

11. Gaia Sund: Ska tävla barfota runt om ffg i år. Stort plus.

14. Spiegelei: Ska man troligen rycka bakskorna på nu och dessutom sätta på en jänkarvagn (vanlig vagn senast enligt min arkivkoll sent i går kväll).

15. Melker: Barfota runt om som senast. Stort plus. Tempotorsk då men jag har i mina noteringar från Åby att den såg klart förbättrad ut på barfotabalansen.

V75-5

3. Antonio Tabac: Ska lättas från tunga skor och boots till lätta aluminiumskor på lördag om det funkar i värmningen. Skriv därför upp att kolla upp värmningsinformationen på den på söndag.

4. Västerbo Grosbois: Ska troligen lättas från tung balans till barfota bak och lätta framskor.

7. West Coast: Ska man nu rycka framskorna på och det är ett stort plus enligt Stefan Melander. Kusplus. När man läser intervjun i travronden idag hoppar man till ännu mer. För där pratar Stefan Melander om att det nu kan bli skygglappar ffg, jänkarvagn, rycktussar och barfota för första gången. Skulle det bli det så kan man nog chansspika, för sådana utrustningsändringar i det stallet brukar betyda enormt förbättrade hästar.

8. Scarlet Ribb: Väldigt förbättrad senast när man ryckte skorna. Strålande insats i dödens. Samma balans på söndag.

9. Cigor Coyote: Ska idag torsdag testas i jänkarvagn i ett jobb. Funkar det kan det bli bike ffg på söndag. Håll koll på det.

10. Il Mio Dea: Rejäl lättning i balansen aviserat. Från brodd och tunga järnskor till lätta aluminiumskor runt om.

11. Cash Victory: Hans Ove pratar om barfota runt om nu, men säger också att det inte gett någon jätteeffekt de två gånger tidigare man testat det.

V75-6

1. Blue Line: Ska eventuellt testas med jänkarvagn nu. Kuskplus modell större.

2. Topgear: Jänkarvagn vid vinsten senast. Nu vanlig vagn.

4. Wojtyla Gene: Ska gå med rycktussar för första gången.

6. Coctail bar: Barfota bak nu för första gången sedan oktober. Då vann den ett 100 tkr lopp och slog bl a dödensvinnaren i lördags, Juvels Boy.

7. Västerbo Realhigh: Har siktats mot detta lopp vilket dom som läst intervjuerna till förra starten säkert noterade då. Nu ska man rycka alla skorna. Gick så en gång i fjor enligt programraden och då blev det galopp. Väldigt mycket hårdare motstånd än i lunchloppet på romme sist.

9. Bottnas Commandeur: Tävlat med brodd hela vintern. Nu ska den tävla utan. Intressant. Har en final att tänka på 6 dagar efter detta lopp så inte säkert Takter kör lika offensivt denna gång kanske.

11. Say That Again: Stor favorit senast på Solvalla trots att jag noterat att Björn Goop då sa ungefär så här "Ska gå med vinterbalans även denna gång, kommer bli mycket förbättrad när vi lättar till sommarbalans". På lördag är det dags för det. Ska tom eventuellt tävla barfota bak. Tror det kapacitetsmässigt är loppets klart bästa häst.

12. Cosmo Light: Barfota fram nu som det låter. Skor innan.

V75-7

1. Make it Quick: Här aviserar Timo Nurmos barfota runt om ffg på länge. Plus. Läget ? Inte startsnabb.

3. Valeur: Lopp i kroppen. Ska testas med rycktussar nu ffg i lopp. Tränaren säger att hästen hade sådana förra fredagen på Valla och att han efter mål testade att rycka dom med god effekt. Växeln behövde då inte användas i själva loppet.

4. Hero Sjöhammar: Klar för final 6 dagar efter detta lopp. Troligen barfota bak ffg på länge.

6. Withma: Låter som att det är aktuellt att rycka alla skorna nu från Westholmstallet. Plus i så fall.

8. Above All Ås: Jänkarvagn nu som i finalen näst senast när den bara torskade mot magastjärnan Michelangelo Ås. Vanlig vagn sist. Stort plus med biken troligen. Sist med vanlig vagn var den klart sämre. Det var ett dåligt V75 lopp på Bergsåker som en lunchtravshäst vann (Janne Sisu).

9. Top Of The World: Väldigt fin häst men läget ett stort minus. Distansen troligen också klart minus. Kollar man i programmet ser man att de sju senaste vinsterna är tagna i 1640m lopp.

10. Scampi: Punktering i loppet sist som Make It Quick vann. Stig H pratar om att rycka framskorna nu.

Tror det är läge på söndag för årets första V75a för egen del. Oerhört mycket intressant info och mer kan komma då det ju är tre dagar kvar till loppen körs när jag skriver denna sammanställning. Det innebär också gott om tid till att gräva ner sig ytterligare i loppen.

Lycka till nu med V75an......
scunnert (+25), Gus (+10), ms (+20), Ardberg (+5), Torstens (+10), thelir (+10), dudaah (+5), Wenkatesch (+5), Langdon (+20), hugotheboss (+15), bigspender (+10), Moonfala (+20), oinkk (+5), Björnland (+20), jomtien (+20), Phille (+5), mr_stylez (+10), hammering (+5), Desideen (+15), DIAMANTEN (+10), CuloPip (+10), yoozoo (+10), Sicken (+5), doob (+25), bokis29 (+5), Enrico1 (+15), keewa124 (+30), kunghumle (+2)
Gammal 2016-03-24, 16:46   #4

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3022
Standard

Öystein Tjomsland med fyra kusar i kallblodsloppet. Man undrar ju ...
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 09:03   #5

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7949
Standard

Jag kommer att chansa hej vilt i morgon. Rycker skorna på speltarmen. Jag massgarderar Tekno Odin. Spikar mig ur andra. Tror Bar Plombier leder runt om. Spikar även i guld. Mind your face såg lysande ut i årsdebuten. Lite skoryck och lopp i kroppen= spets o slut. 4 o 5 kluddrar jag i så mkt jag orkar och avslutar med 2 spikar. Träffar Mahony starten blir det en härlig spets o slutrensare och Valeur står hårt inne men tror ingen står emot den över upploppet. Kommer kosta runt en 300kr.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 09:59   #6

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4749
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Guld

Nu kommer nog äntligen On Track Piraten att gå med sin tävlingsbalans, dvs barfota runt om, och det borde ge en rejäl kick efter att ha startat med skor hela vintern. Blir det så torskar den inte detta lopp.
Enligt nyhetsartikeln på Atg.se kommer han inte köra b.r.o. i morgon:
Citat:
Vad gäller söndagens underlag tror Strömberg att det ska bli barfotavänligt, men väljer själv inte att utnyttja den växeln.
- Nej, den sparar vi till finalerna på Solvalla veckan efter då det också är uttagning till Olympiatravet. Det är då hästen ska ha full form, men så fin som han kändes i dagens (måndag) intervalljobb tror jag inte att han är många procent därifrån på söndag.

Senast redigerad av Moonfala den 2016-03-26 klockan 10:02. Anledning: Jag såg nu att du i ett andra inlägg redan konstaterat att piraten går med skor men kunde inte ta bort inlägget ;)
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:06   #7

Standard

Rekommenderade en god vän följande spel hos B365. Dom släppte oddsen nyss och spelen hade accepterats

100 kr vinnare på You Know Me till 12 ggr (Unibet 4,75)

100 kr vinnare på West Coast till 10 ggr (Unibet 3,75)

40 kr vinnare på Mind Your Face till 20 ggr (Unibet 15 ggr)

Motiveringar till spelen i mitt långa inlägg ovan.
Gammal 2016-03-26, 10:08   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Enligt nyhetsartikeln på Atg.se kommer han inte köra b.r.o. i morgon:
Nä, men om du läser mitt inlägg från i torsdags framgår det. Det jag skrev när korrigeringslistorna släpptes i söndags var innan det fanns någon info överhuvudtaget.
Gammal 2016-03-26, 10:21   #9

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Rekommenderade en god vän följande spel hos B365. Dom släppte oddsen nyss och spelen hade accepterats

Tack för infon Olle, nu känns Rocky Winner väldigt spelvärd.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:33   #10

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Finns det nån lista eller nåt annat smidigt sätt att se vilka som är inkvalade till finalerna nästa vecka eller måste jag gå igenom alla hästar manuellt?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:33   #11

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4749
Standard

Citat:
Nä, men om du läser mitt inlägg från i torsdags framgår det. Det jag skrev när korrigeringslistorna släpptes i söndags var innan det fanns någon info överhuvudtaget.
Japp jag såg det och skrev en redigeringskommentar på mitt tidigare inlägg.. kunde ju ha raderat det jag skrev också. Det gick tyvärr inte att ta bort hela inlägget
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:38   #12

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Finns det nån lista eller nåt annat smidigt sätt att se vilka som är inkvalade till finalerna nästa vecka eller måste jag gå igenom alla hästar manuellt?
https://www.travsport.se/artikel/v75

Till höger på sidan finns en pdf-länk med poäng till finalerna.
Emeffeff (+5)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:50   #13

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:

Tveksam till det egentliga spelvärdet. Tveksam till spel å nätbolag.

Spelvärdet går inte att sätta på oddsskillnad mellan pajasbolag.

Jag tycker att oddsen ovan är för låga.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-26, 10:59   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Tveksam till det egentliga spelvärdet. Tveksam till spel å nätbolag.

Spelvärdet går inte att sätta på oddsskillnad mellan pajasbolag.

Jag tycker att oddsen ovan är för låga.

Mvh Uffe
Unibet har väldigt skickliga bookmakers så jag håller inte med om att stora skillnader i odds inte är intressanta.

Ytterst handlar det om att bedöma om oddset är spelvärt utifrån den info sim finns när det släpps . Jag tyckte till skillnad från dig att de tre oddsen var för höga och därmed spelvärda.

Det är inga pajasbolag. Men trist med deras limiteringar. Försökte lägga ett spel igår för 25 kr hos unibet. Det spelet avslogs trots att vinsten skulle blivit 250 kr om det suttit.
Grant (+9)
Gammal 2016-03-26, 11:22   #15

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Här är listan över de som startar på V75 imorgon och är inkvalade till finalerna sex dagar senare (inte säkert att alla är med så inget facit):
Scellino Luis
For Pleasure As
On Track Piraten
Nahar
Bottnas Commandeur
Hero Sjöhammar
Moonfala (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td