Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-17, 16:48   #16

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Vad är anledningen till att Massitj är så stor favorit (förutom hästens startsnabbhet)?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 17:05   #17

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Peter var neråt i de första starterna, vilket oddsen avslöjar. Trög och hade ej övertygat på honom, så lät intervjun.

Seger nr 1 var mot uselt motstånd, där Veijos i ledningen sprang på sig mjölksyra.

Seger nr 2 var ett lopp där det såg väldigt bra ut. De sämsta hästarna stod dock i vägen för Colour Of Love och Conrads Estelle när det var spurtdags.
Jag undrar om de går så mycket sämre till slut? Hur går det om de har kontakt in mot upploppet?

Vid 4:e-platsen lämnas Q av de tre främsta till slut.

Kan duga här, men känns klart sårbar. Jag tänker fortsatt att det är en begränsad individ.

Det såg bra ut senast, men slutade med galopp.

Jag skulle lyssna noga på stallkommentarer inför loppet om jag var du. Peter brukar ge info på hemsidan, ofta sent.

Tillägg: Jag måste medge att hästen svarar bra på Peters maningar i slutfasen vid senaste segern. Det blir väl som vanligt, röd kusk går undan för fulla segel till slut?
Uppskattar tankarna. Jag tyckte intrycket vid vinsten näst senast var av det goda slaget och spekulerar i att det blir samma loppscenario idag. Men det blir såklart att lyssna till Untersteiners snack också när det rör sig om en häst som gjort så få starter. Jag tycker ändå hästen visat mer än sina motståndare, bortsett från Tortuga, om man kollar på de senaste starterna, vilket jag allra helst gör när det handlar om orutinerade hästar under utveckling. Egentligen skulle man kanske låsa med Tortuga som är klart bäst (kolla vinsten 7/8, mycket imponerade!) men väljer att ta ställning då det finns en del minus på henne (volt, läge, form...). Tror Questionmark ramlar ner under 30-strecket till slut och då känns den klart godtagbar som spik för min del.

Favoriten som måste fällas för min del är Massitj i den femte avdelningen. Det aviseras laddning från såväl Johnny Takter som Robert Berghs håll (förhandssnack från stallen: helstängt huvudlag på Island Three och ändringarna som Minna snackade om på Mad Lee) varför favoriten känns klart sårbar. Hur kan han ens vara streckad på 55 % när han riskerar att bli över? Givetvis går Massitj ner i klass men så överlägsna fartresurser tycker jag inte han har visat.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 17:08   #18

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Vad är anledningen till att Massitj är så stor favorit (förutom hästens startsnabbhet)?
Möter enklare hästar och hyfsad ut, det är nog faktorerna. Given att gardera när det finns startsnabba utifrån också!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2)
Gammal 2016-03-17, 17:10   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Möter enklare hästar och hyfsad ut, det är nog faktorerna. Given att gardera när det finns startsnabba utifrån också!
Väntar in i det sista, men tänker chansspika i det loppet och det blir med största sannolikhet inte favoriten. Förmodligen Berghs eller Takters...
Gammal 2016-03-17, 17:20   #20

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Skribenten på Travnets sida bygger sin loppanalys på att Tortuga tar ledningen. Undrar om han sett någon av hennes voltstarter? Hon har varit bland de sista i hennes startfålla mer eller mindre varenda gång förutom vid vinsten när Björn lyckades trolla med knäna och vände upp henne vid precis rätt läge. Tror till och med han skrev först att hon var snabb ut och sen korrigerade bort den meningen om inte jag är helt yr.

Det går givetvis att ta ledningen, men att bygga sin loppanalys på det känns något oseriöst...
Gammal 2016-03-17, 17:24   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Skribenten på Travnets sida bygger sin loppanalys på att Tortuga tar ledningen. Undrar om han sett någon av hennes voltstarter? Hon har varit bland de sista i hennes startfålla mer eller mindre varenda gång förutom vid vinsten när Björn lyckades trolla med knäna och vände upp henne vid precis rätt läge. Tror till och med han skrev först att hon var snabb ut och sen korrigerade bort den meningen om inte jag är helt yr.

Det går givetvis att ta ledningen, men att bygga sin loppanalys på det känns något oseriöst...
Har inte läst texten men kanske syftade på att han är en duktig "voltkusk", likt Peter Untersteiner och Erik Adielsson?
Gammal 2016-03-17, 17:40   #22

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Har inte läst texten men kanske syftade på att han är en duktig "voltkusk", likt Peter Untersteiner och Erik Adielsson?
Kanske, får hoppas på det för Travnets skull.
Gammal 2016-03-17, 17:43   #23

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Det ser ut som han tar en flygande start på Mantorp Jepson & hästen har inte öppnat fort utifrån men det låter som det kanske blir ändringar på huvudlag & balans idag så han kanske kan öppna fortare idag.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 17:45   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Det ser ut som han tar en flygande start på Mantorp Jepson & hästen har inte öppnat fort utifrån men det låter som det kanske blir ändringar på huvudlag & balans idag så han kanske kan öppna fortare idag.
En vinst för stallet under hela månaden, men visst de är på uppgång.
Gammal 2016-03-17, 18:05   #25

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2211
Standard

Coulor of Love struken. Dags att fundera om.
JimmyA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 18:24   #26

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Fick klartecken på den från en av delägarna igår. Tyvärr var jag på jobbet och allt för stressad så jag hade inte tid att låta honom utveckla varför...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 18:27   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fick klartecken på den från en av delägarna igår. Tyvärr var jag på jobbet och allt för stressad så jag hade inte tid att låta honom utveckla varför...
Jaså? Hmm... Får gnugga geniknölarna lite...
Gammal 2016-03-17, 18:28   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Det har varit klartecken många ggr nu från delägarna men det kanske stämmer ikväll, jag garderar då kan ni nog spika.
Gammal 2016-03-17, 18:30   #29

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Det har varit klartecken många ggr nu från delägarna men det kanske stämmer ikväll, jag garderar då kan ni nog spika.
Ja till det oddset är den ändå ospelbar. Tycker den är rätt överspelad med tanke på att den öppnar som en traktor, sen är iofs motståndet enkelt denna gång.

Mad Lee med kung Johnny och skorycket fram kanske kan vara något?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-17, 18:32   #30

Standard

Berghs öppnar bäst vad jag har sett i arkivet, helstängt där idag så vi kan ju hoppas på för hård öppning & skräll.
Mad Lee räknas också.
Svara

td