Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-14, 19:02   #16

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Minns jag rätt, att kurvorna är mycket snäva och startsnabba (svenska) hästar ofta hoppar i första kurvan? Bättre att vara kall och ta dom på upploppet.

Min far var husar under kriget och vaktade gränsen mellan Årjäng och Momarken. Det var 30 minusgrader och snö på hans födelsedag. Frös och hungrade ikapp med hästarna. Farmor hade skickat ett paket till honom. Han önskade en bamsig entrecote. Paketet innehöll en Princesstårta.

Hehe, härlig anekdot - fler sådana... Ja, du har rätt - mången svenska ekipage som är borta redan i starten eller i in- och utgången av första kurvan. Mången gånger har man även hört att banan är hård och en hel del rullgrus - banan är pittoresk, men egentligen inte omtyckt bland tränare och kuskar...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 19:04   #17

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kallblodsloppet känns omöjligt. Till skillnad från Sverige har vi här ett kallblodslopp där alla är jävligt bra istället för jävligt usla. Helgardering?
10,7,9 i den ordningen räcker långt. Om inte annat kolla den norska streckfördelningen. De har koll på sina kallblod. Fundersr själv på spik på 10:an
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-14, 22:21   #18

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ja, men han gör årsdebut nu och från bakspår i sprint tycker jag det är vanskligt. Inte säkert han hinner förbi om Allaballa kutar en låg 11-tid?
Borde väl kunna gå en 10-tid nu om fin bana, bfr kick och jänkare. Papagayo är ju solklart bästa hästen, men bakspår & comeback är två minus som gör att allt värde hamnar på Allaballa....
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 00:33   #19

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2278
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Borde väl kunna gå en 10-tid nu om fin bana, bfr kick och jänkare. Papagayo är ju solklart bästa hästen, men bakspår & comeback är två minus som gör att allt värde hamnar på Allaballa....
Exakt min tanke. Ser ut som Papagayo kommer landa på runt 50% och givet förutsättningarna är det för mycket. Kommer nog själv låsa på Allaballa och Call Me Hanover. Hoppas Rennesvik hittar vinnarhålet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 00:58   #20

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Innan ni snurrar in er alltför mycket i resonemanget Allaballakaitoz spets och slut kanske ni bör fundera på om den ens tar ledningen? Vet att den är ruggigt snabb ut men Punk är jävla raket ut den också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 01:15   #21

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Innan ni snurrar in er alltför mycket i resonemanget Allaballakaitoz spets och slut kanske ni bör fundera på om den ens tar ledningen? Vet att den är ruggigt snabb ut men Punk är jävla raket ut den också.
Call me hanover är äckligt snabb ut och borde spetsa initialt. Känns inte som Momarkens snäva kurvor gynnar innerspåret heller?
Gammal 2016-03-15, 01:26   #22

Manprinsens avatar

Standard

Punk spetsade iofs från spår 5 på Bjerke i November. Då hade Call me hanover också spår 2. Frågan är om han kan öppna lika bra från spår 1?
Gammal 2016-03-15, 01:27   #23

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Call me hanover är äckligt snabb ut och borde spetsa initialt. Känns inte som Momarkens snäva kurvor gynnar innerspåret heller?
Punk är nog ännu äckligare (tog en längd förra unionskampen även om kusken till CMH höll igen lite efter en bit), solfjäderseffekten håller ute Allaballakaitoz?
Gammal 2016-03-15, 01:39   #24

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Punk är nog ännu äckligare (tog en längd förra unionskampen även om kusken till CMH höll igen lite efter en bit), solfjäderseffekten håller ute Allaballakaitoz?
Jo, kollade precis loppet och kom fram till samma slutsats.
Kan ju likväl bli en repris på lördag givet förutsättningarna? Såvida inte Papagayo städar av dom direkt i årsdebuten förstås.
Gammal 2016-03-15, 01:53   #25

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Jo, kollade precis loppet och kom fram till samma slutsats.
Kan ju likväl bli en repris på lördag givet förutsättningarna? Såvida inte Papagayo städar av dom direkt i årsdebuten förstås.
Kanhända! Call Me Hanover hade ju "allt" sparat i senaste starten, jag är nog ändå inne på att Papagayo städar av det här gänget trots bakspår och sprinterdistans. Sedan vet jag inte riktigt hur banan är, om det är jättefördel för spåren mitt i banan kanske Allaballakaitoz trycker sig förbi trots allt och då har du troligen Punk i ryggen och CMH i dödens. Det enda jag vet säkert är att Ivar Sånna är iskall på strecken till allt över en procent, skulle vara en sensation om han skulle vinna med tanke på de senaste loppen.

Kanske var en dum kommentar om Ivar Sånna, såg nu att Frode lät ruskigt nöjd och den gått med brodd på slutet men ingen som åker med på mina kuponger iallafall.

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-03-18 klockan 19:36. Anledning: Ivar Sånna
Gammal 2016-03-15, 02:10   #26

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kanhända! Call Me Hanover hade ju "allt" sparat i senaste starten, jag är nog ändå inne på att Papagayo städar av det här gänget trots bakspår och sprinterdistans. Sedan vet jag inte riktigt hur banan är, om det är jättefördel för spåren mitt i banan kanske Allaballakaitoz trycker sig förbi trots allt och då har du troligen Punk i ryggen och CMH i dödens. Det enda jag vet säkert är att Ivar Sånna är iskall på strecken till allt över en procent, skulle vara en sensation om han skulle vinna med tanke på de senaste loppen.
Såg precis att upploppet är hela 240m långt, så det vill nog till att Papagayo är helt ur form om han ska torska detta. Synd för spelet...

Annars är spår 1 tydligen missgynnat vid bilstart eftersom det är svårt att få upp farten pga snäva kurvor. 3 och 4 mest gynnsamt.

http://www.sverigetravet.se/travbanor/momarken
Torstens (+2), Emeffeff (+3)
Gammal 2016-03-15, 10:03   #27

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Såg precis att upploppet är hela 240m långt, så det vill nog till att Papagayo är helt ur form om han ska torska detta. Synd för spelet...

Annars är spår 1 tydligen missgynnat vid bilstart eftersom det är svårt att få upp farten pga snäva kurvor. 3 och 4 mest gynnsamt.

http://www.sverigetravet.se/travbanor/momarken
Fast det där stämmer inte längre sen de lade om banan.
Spår 1 är bra och ingen tar en längd på Punk om inte kusken vill.

Frågan är om han håller hela vägen, men det är många grymt startsnabba så det kan bli vingliga ben till slut

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Emeffeff (+3)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:11   #28

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10730
Standard

Spikar Bartender In i avd1 utan att blinka! Så som den sett ut på slutet.. Kan den hamna på 12-20% med lite tur?
Guld ser täckt ut på tre hästar. 1,4,10 med 2an som reserv.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 15:16   #29

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Papagayo E. är totalt stenklar - leker med dem över upploppet. Upploppet på hela 240 meter endast en stor fördel...

En spik klar!
mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-15, 17:17   #30

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vad gör vi i första? 12 Seedorf kommer naturligtvis väl förberedd inför årets kommande stordåd. Den måste ju streckas. Kalle Klut tycker att 7 Bartender In är spik efter insatsen senast på Jägersro. Tjae? Då måste väl även 2 Royal Ice, som Frode Hamre väljer av sina, streckas.
2,7,12 på min preliminära kupong.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td