Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-12, 20:03   #1

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Halmstad

Grym V75:a på Kalmar idag men nu är det omtag till V64 Halmstad imorgon som gäller. Äntligen kommer GRAND SLAM (vilket jävla namn) till Skåneland! Ser ruggigt svårt ut med många lågklassiga lopp men ska klaras upp till morgondagen. Den enda tidiga tanken är att Barkåks Surprise kan vara en trevlig skräll till låg procent. Hittar ledningen tidigt, får ett fint lopp på innerspår och hittar förhoppningsvis luckan till slut. Har en vass avslutning att bjuda på då som hon visade vid segern på Lunden och senast på Jägersro.

Någon annan med nåt vasst förhandstips?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:15   #2
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Lite intresserad av Stronghold som spik i sista. Känns som en häst som bara mår bra av att pusta några månader & bör kunna prestera bra direkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:16   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Ja.Jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade koll på hästarna i dessa lågklassiga lopp när jag inte kollat vardagstrav på tre månader. Trist flera lopp för bättre hästar fick ställas in och det blev så här. Det lär bli en perfekt barfotabana dock så det lär nog bli skrik på en och annan häst det kommer lysa dubbelrött på. Men skulle behövt minst hela natten i lopparkiven för att få koll på denna lågklassiga meny och det orkar man inte. Ska ändå kolla på det i morgon tror jag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:20   #4

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja.Jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade koll på hästarna i dessa lågklassiga lopp när jag inte kollat vardagstrav på tre månader. Trist flera lopp för bättre hästar fick ställas in och det blev så här. Det lär bli en perfekt barfotabana dock så det lär nog bli skrik på en och annan häst det kommer lysa dubbelrött på. Men skulle behövt minst hela natten i lopparkiven för att få koll på denna lågklassiga meny och det orkar man inte. Ska ändå kolla på det i morgon tror jag.
Island Three såg fin ut sist, vi kanske får se ett skoryck imörrn på denna Love You avkomma, håll ögonen öppna haha.
Även Bergh Top Degli Ulivi såg bra ut men han släppte spets & hamnade långt bak när det hade släppts 3-4 ggr till. S&S nu kanske?

Borups orkide gick mycket bra sist, lättare emot imörrn.

Go Green Pellini gick fortast av alla sist bättre distans nu & han rundar allt den här gången, toppform där.

Tahays Blue Amber är långsam ut & är en andrahandare som inte vinner.

Optimistic Face tar spets i första & kan hålla hela vägen, lättare emot nu.

Senast redigerad av Björnland den 2016-03-12 klockan 22:12.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:36   #5

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Zzz

Citat:
Alla sover på dubbelrött oavsett klass.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:50   #6

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

neptunus runt om
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 22:24   #7

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Jägersro tog 4 st V75 segrar idag, Skåneartister 1a och 2a i Melodifestivalen och Emeffeff startar denna slinga med att skriva att Halmstad ligger i Skåne. Är Sverige Skåne. Eller ?
Björnland (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 22:38   #8
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Jägersro tog 4 st V75 segrar idag, Skåneartister 1a och 2a i Melodifestivalen och Emeffeff startar denna slinga med att skriva att Halmstad ligger i Skåne. Är Sverige Skåne. Eller ?
Nej, lugn nu, Skåne har & kommer alltid tillhöra Danmark.
Gammal 2016-03-12, 22:40   #9

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Grym V75:a på Kalmar idag men nu är det omtag till V64 Halmstad imorgon som gäller. Äntligen kommer GRAND SLAM (vilket jävla namn) till Skåneland! Ser ruggigt svårt ut med många lågklassiga lopp men ska klaras upp till morgondagen. Den enda tidiga tanken är att Barkåks Surprise kan vara en trevlig skräll till låg procent. Hittar ledningen tidigt, får ett fint lopp på innerspår och hittar förhoppningsvis luckan till slut. Har en vass avslutning att bjuda på då som hon visade vid segern på Lunden och senast på Jägersro.

Någon annan med nåt vasst förhandstips?
Trodde stan låg i Halland ...
affe56 (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 23:31   #10

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Trodde stan låg i Halland ...
Den gör den, har aldrig påstått något annat! Kände på mig nån skulle reagera på den meningen men var tvungen att vara lite patriotisk när man blir kallad dansk här på forumet. (Nån fattar säkert vad jag menar med meningen.)

Fokus på travet istället. Bianca Am överlägsen kapacitetsmässigt i första loppet och känns inte som hon lägger ett sånt här lopp trots kort distans och spår åtta. Kanske inte blir megafavorit trots allt med tanke på minusfaktorer? En galopp och ett sämre lopp innan vilan men förutsätter att hon tagit uppehållet på ett bra sätt och ligger närmare de tidiga prestationerna än de sena. Spelar egentligen inte så stor roll för hon har toppchans oavsett. Avvaktar streckprocenten innan beslut, ska dock stiga en bra bit över 50-strecket innan jag ens överväger gardering (förutsatt att tränarrapporten är bra).
Gammal 2016-03-12, 23:50   #11
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Den gör den, har aldrig påstått något annat! Kände på mig nån skulle reagera på den meningen men var tvungen att vara lite patriotisk när man blir kallad dansk här på forumet. (Nån fattar säkert vad jag menar med meningen.)

Fokus på travet istället. Bianca Am överlägsen kapacitetsmässigt i första loppet och känns inte som hon lägger ett sånt här lopp trots kort distans och spår åtta. Kanske inte blir megafavorit trots allt med tanke på minusfaktorer? En galopp och ett sämre lopp innan vilan men förutsätter att hon tagit uppehållet på ett bra sätt och ligger närmare de tidiga prestationerna än de sena. Spelar egentligen inte så stor roll för hon har toppchans oavsett. Avvaktar streckprocenten innan beslut, ska dock stiga en bra bit över 50-strecket innan jag ens överväger gardering (förutsatt att tränarrapporten är bra).
Hmm, jag var inne på Tooca där, sos. Tyckte den var heroisk näst senast från spets & spets lär den ta om jag inte läst arkivet helt fel. Blir banan bra, vilket är troligt, borde den kunna löpa en låg 13-tid

Btw, var det inte du som varna för Tooca loppet jag nämner?

Senast redigerad av robfri den 2016-03-12 klockan 23:51.
Gammal 2016-03-13, 00:39   #12

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Hmm, jag var inne på Tooca där, sos. Tyckte den var heroisk näst senast från spets & spets lär den ta om jag inte läst arkivet helt fel. Blir banan bra, vilket är troligt, borde den kunna löpa en låg 13-tid

Btw, var det inte du som varna för Tooca loppet jag nämner?
Jo, det stämmer. Kort distans är ett stort plus för hennes del men tycker ändå hon möter övermakten här. Bianca Am har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet, en potentiell klassklättrare. Tooca är en hyfsad sprinter i sin klass som skulle kunna "stjäla" ett sånt här lopp om hon får fuska bort det. Jag läser också loppet som du gör med skillnaden att jag tror klasskillnaden är så pass stor mellan hästarna att Bianca har goda möjligheter att växla ner motståndet från kön trots sprinterdistans och Tooca i spets.

Jag kan tillägga angående Tooca att jag hade velat se fler insatser i paritet med den näst senast innan jag hade gått rakt ut på henne. Inför starten näst senast testade Uhrberg ett nytt träningsupplägg med att vässa upp henne i intervaller dagen innan vilket hon bevisligen svarade väldigt bra på. Samma upplägg renderade i en galopp veckan efter, om det berodde på att Uhrberg forcerade henne för hårt i startmomentet eller att hon blev hetsig på grund av det nya upplägget vågar jag inte svara på. Man skulle förvisso kunna argumentera för att det nya träningsupplägget talar för en lika god prestation som näst senast, men utan att vara travtränare så har jag en känsla för att sådana upplägg kan ge engångseffekter på hästar. Highspeed Call till exempel gjorde ju en sån grym engångsprestation bakom On Track Piraten på ändrat träningsupplägg för några månader sen.
Gammal 2016-03-13, 00:53   #13

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

För att förtydliga Skånegrejen så är inte Skåneland samma sak som Skåne. Skåneland är en beteckning för Skåne, Halland, Blekinge och Bornholm, de landområden som "förlorades" till Sverige vid freden i Roskilde 1658. Kändes som en påpasslig term med tanke på danskförklaringen av Robfri tidigare och det 358:e året av svensk ockupation som passerade härom veckan!
bokis29 (+5)
Gammal 2016-03-13, 01:03   #14

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Gillar 4 Countdown Fougett i den andra avdelningen som är en knepig typ (har stora problem med att ansluta till startbilen bland annat) men som borde räcka en bra bit i den här klassen. Känns som 2 Bellman Hönez också har fart nog för den här klassen, men kanske inte borde uttala mig alltför mycket utan att ha kollat upp en del av konkurrenterna. Två mindre etablerade tränare och kuskar bakom de här hästarna annars som säkert hamnar lite i skymundan av större namn i samma lopp. I de lägre klasserna är dock hästen den absolut viktigaste parametern (är den förstås annars också, men än mer här).
Gammal 2016-03-13, 01:14   #15

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Tudor Kronos har nog överlägsen kapacitet i det gänget men är inte övertygad om att han kommer stå på benen hela vägen, känns som en rimlig favorit att fälla.

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-03-13 klockan 01:38.
Gammal 2016-03-13, 07:50   #16

Sharp$: 2301
Standard

Stronghold är omgångens bästa spik, vilket redan nämnts! Hur kan han inte vara favorit? Endast galopp emot!

Go green pellini, som också nämnts, har ju varit ute mot otroligt mycket tuffare motstånd än det här. Är en utpräglad silverdivisionare och nu möter han? Litet fält och bra insats senast! Dessutom tycker jag stor(?)favoriten inte är speciellt märkvärdig! Omgångens näst bästa spik!

Senast redigerad av alle den 2016-03-13 klockan 07:57.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 08:49   #17

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Gillar 4 Countdown Fougett i den andra avdelningen som är en knepig typ (har stora problem med att ansluta till startbilen bland annat) men som borde räcka en bra bit i den här klassen. Känns som 2 Bellman Hönez också har fart nog för den här klassen, men kanske inte borde uttala mig alltför mycket utan att ha kollat upp en del av konkurrenterna. Två mindre etablerade tränare och kuskar bakom de här hästarna annars som säkert hamnar lite i skymundan av större namn i samma lopp. I de lägre klasserna är dock hästen den absolut viktigaste parametern (är den förstås annars också, men än mer här).
Du skulle bara veta vilka två jag markerade i programmet som "troliga lågprocentare jag vill ha med".

Ett tecken på att vi båda gillar trav och följer med så gott vi kan vad gäller hästarna som startar i "Skåneland"?

4 Countdown Fougett var gåvillig till slut senast.
Han har visat fart i flera starter. Frågan är vilken klass motståndet haft?
Hoppas Countdown håller ihop travet fint idag och fungerar.

2 Bellman Hönez har tävlat bra och snacket ifrån Stefan Persson runt hästen i intervjuer har avslöjat att mer borde vara att hämta framöver.
Varför inte idag till 2%?
Jag funderar allvarligt på att chansspika.

Avd 4)

Här kommer 1 Genghis Khan (4%) ut. Hästen var riktigt fin vid vinsten ifrån ledningen och slog Alvena Ullabella, som gick bra igår.
Bra avslutning som 4:a på F. Duglig häst med bra startspår.

9 Sandsjöns Revenue vill jag följa upp en gång till i nya regin. Hästen har stått för en hel del bra insatser i karriären.

5 Dual Ignitors vägrar jag släppa vid gardering. Detta är ingen enkel herre att få till i loppen.
Han kränger och far, vilket gör att han lätt hamnar på avstånd till tätklungan.
Det gäller att ha kontakt in på upploppet för att kunna innebära ett vinsthot.
Vid de 3 senaste Halmstadstarterna har hästen avslutat kraftfullt över upploppet, men i raden går bara att utläsa placeringarna 6-4-4.

Ett garderingslopp för min del.

dado (+5), Emeffeff (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 09:01   #18

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Du skulle bara veta vilka två jag markerade i programmet som "troliga lågprocentare jag vill ha med".

Ett tecken på att vi båda gillar trav och följer med så gott vi kan vad gäller hästarna som startar i "Skåneland"?

4 Countdown Fougett var gåvillig till slut senast.
Han har visat fart i flera starter. Frågan är vilken klass motståndet haft?
Hoppas Countdown håller ihop travet fint idag och fungerar.

2 Bellman Hönez har tävlat bra och snacket ifrån Stefan Persson runt hästen i intervjuer har avslöjat att mer borde vara att hämta framöver.
Varför inte idag till 2%?
Jag funderar allvarligt på att chansspika.

Avd 4)

Här kommer 1 Genghis Khan (4%) ut. Hästen var riktigt fin vid vinsten ifrån ledningen och slog Alvena Ullabella, som gick bra igår.
Bra avslutning som 4:a på F. Duglig häst med bra startspår.

9 Sandsjöns Revenue vill jag följa upp en gång till i nya regin. Hästen har stått för en hel del bra insatser i karriären.

5 Dual Ignitors vägrar jag släppa vid gardering. Detta är ingen enkel herre att få till i loppen.
Han kränger och far, vilket gör att han lätt hamnar på avstånd till tätklungan.
Det gäller att ha kontakt in på upploppet för att kunna innebära ett vinsthot.
Vid de 3 senaste Halmstadstarterna har hästen avslutat kraftfullt över upploppet, men i raden går bara att utläsa placeringarna 6-4-4.

Ett garderingslopp för min del.

vem är bästa spik idag enligt dig?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 09:44   #19

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vem är bästa spik idag enligt dig?
Du "vet om" att jag är halvglad i att svara på frågan om bra spikar.
Det är svårt varje gång och beror helt på med vilken inställning jag som spelare väljer att tackla aktuell omgång.

Ibland bestämmer jag mig på en gång, andra gånger lyssnar jag in mig till sista minuten.

Jag tror att Bianca Am, Tudor Kronos, Platon Face och Stronghold är hästar, som kan visa sig vara helt ensamma på banan i sina respektive lopp.
De har alla imponerat vid överlägsna segrar.

Jag misstänker att det vore ett plus för Picasso Sama att slippa skor.
Skriket 12 Go Green Pellini står 20 bakom och fick hjälp med tempot senast.
9 Tor Mento ser ut som en solklar nästagångare emellanåt. Rygg till in på upploppet idag, så kanske det är dags?

Jag gillar egentligen ingen häst i avd III i nån större utsträckning. 7 Borups Orkide visar lite tendenser till att kunna utvecklas. Senast kom hon inte förbi, vilket innebar ännu en tung målfotoförlust för min del på streckspel på sistone(V4).
(Igår åkte jag dit på målfotot Dizzy-Hank, men den gången handlade det om en raket till 52ggr. Nästa gång borde målfotostriden vara till min fördel.)

Just till denna omgång har jag inte alls bestämt mig. Jag gillar inte att spika favoriter i grunden och framförallt dagens största vill jag ha garderat i princip alltid.

Du ska få ett svar:

6 Tahays Blue Amber vann riktigt snyggt den tunga vägen senast. 15,9 är bästa tiden i fältet.
Peter låter väldigt uppåt på sin hemsida och hästen är spelad till ickefavorit. Den känns vettig att gå på rakt ut idag.
Jag vill själv ha med Bellman Hönez och väljer nog att göra annorlunda.
Favoriten 9 Tudor Kronos mötte ett blekt fält senast och ska tåla att Untersteinertränat pressar på sista halvvarvet. Gör den det?

Jag spelar nog lite på chans idag. Min danska spelfavorit, hästen Peter Elmegård, gav mig ännu en V4-vinst igår. Det då han ingick i mitt roliga tvåhästarslås. Konstigt att han blev långt ifrån favoritspelad ännu en gång? Nästa gång är det ju så dags. Bra för mig.

Gammal 2016-03-13, 10:11   #20

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Japp, Peter Elmegård, var ett mycket trevligt lir igår. Trodde bestämt
hästen skulle favoritspelas, så oddset 6.08 kändes ju som en bjudning.
Nu vart ju segern knapp men Peter håller ju alltid farten in i mål...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 10:18   #21

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Japp, Peter Elmegård, var ett mycket trevligt lir igår. Trodde bestämt
hästen skulle favoritspelas, så oddset 6.08 kändes ju som en bjudning.
Nu vart ju segern knapp men Peter håller ju alltid farten in i mål...
Knapp, men säker. Johnny reglerade ju fältet! (Stig H-klass!)
Gammal 2016-03-13, 11:16   #22

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle passa Island Three i avd 6 idag vid skoryck runt om. Stronghold är förstahäst men litet uppehåll och inget glänsande intryck i sista starten förra året. Tobby är kanske tuffast i gänget, men en Nicolaj är en dansk kusk, det sänker en del intresse för den.

Island Three vann i första starten via en mycket bra prestation då den gick barfota runt om, därefter galopp och sen en stark prestation tredje gången igen. Därefter skor på och nu har Bergh haft den i fyra starter. Om det vankas skoryck idag igen är den jätteintressant vill jag påstå, bra häst, Love You-avkomma och Robert Bergh. Den kombinationen har vi sett gå bra förr.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:24   #23

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Skulle passa Island Three i avd 6 idag vid skoryck runt om. Stronghold är förstahäst men litet uppehåll och inget glänsande intryck i sista starten förra året. Tobby är kanske tuffast i gänget, men en Nicolaj är en dansk kusk, det sänker en del intresse för den.

Island Three vann i första starten via en mycket bra prestation då den gick barfota runt om, därefter galopp och sen en stark prestation tredje gången igen. Därefter skor på och nu har Bergh haft den i fyra starter. Om det vankas skoryck idag igen är den jätteintressant vill jag påstå, bra häst, Love You-avkomma och Robert Bergh. Den kombinationen har vi sett gå bra förr.
Finns inte i min bok att tobby plockar ner stronghold från utvändigt?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:33   #24

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Island Three såg fin ut sist, vi kanske får se ett skoryck imörrn på denna Love You avkomma, håll ögonen öppna haha.
Även Bergh Top Degli Ulivi såg bra ut men han släppte spets & hamnade långt bak när det hade släppts 3-4 ggr till. S&S nu kanske?

Borups orkide gick mycket bra sist, lättare emot imörrn.

Go Green Pellini gick fortast av alla sist bättre distans nu & han rundar allt den här gången, toppform där.

Tahays Blue Amber är långsam ut & är en andrahandare som inte vinner.

Optimistic Face tar spets i första & kan hålla hela vägen, lättare emot nu.

hur vet du att Tahays Blue Amber är långsam ut? Har aldrig haft framspår bakom bilen förutom i Danmark då hon ej laddades

Senast redigerad av kallekula den 2016-03-13 klockan 11:35.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:33   #25

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Countdown Fougett dessvärre struken, bestämde mig för spik till slut när loppet var färdigrekat inatt men nu blir det nog helgardering. En del av de minst streckade hästarna i fältet har visat ovilja att sticka nosen först och varit långt ifrån segerstriden tidigare till exempel men gått gångbara tider, ser ut som någorlunda kapabla individer och möter motståndare med samma svagheter.
Gammal 2016-03-13, 11:38   #26

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Jo, det stämmer. Kort distans är ett stort plus för hennes del men tycker ändå hon möter övermakten här. Bianca Am har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet, en potentiell klassklättrare. Tooca är en hyfsad sprinter i sin klass som skulle kunna "stjäla" ett sånt här lopp om hon får fuska bort det. Jag läser också loppet som du gör med skillnaden att jag tror klasskillnaden är så pass stor mellan hästarna att Bianca har goda möjligheter att växla ner motståndet från kön trots sprinterdistans och Tooca i spets.

Jag kan tillägga angående Tooca att jag hade velat se fler insatser i paritet med den näst senast innan jag hade gått rakt ut på henne. Inför starten näst senast testade Uhrberg ett nytt träningsupplägg med att vässa upp henne i intervaller dagen innan vilket hon bevisligen svarade väldigt bra på. Samma upplägg renderade i en galopp veckan efter, om det berodde på att Uhrberg forcerade henne för hårt i startmomentet eller att hon blev hetsig på grund av det nya upplägget vågar jag inte svara på. Man skulle förvisso kunna argumentera för att det nya träningsupplägget talar för en lika god prestation som näst senast, men utan att vara travtränare så har jag en känsla för att sådana upplägg kan ge engångseffekter på hästar. Highspeed Call till exempel gjorde ju en sån grym engångsprestation bakom On Track Piraten på ändrat träningsupplägg för några månader sen.
Tooca gick väl med helstängt senast, öppet före det. Blev kanske FÖR bra?
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:54   #27

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Tooca gick väl med helstängt senast, öppet före det. Blev kanske FÖR bra?
Ja, tänkbart resonemang. Hon gick med norskt huvudlag näst senast, men det är i princip som öppet i starten. Senast var det snack om helstängt, kan inte säga säkert (sjukt svårt att se från sidan på långt håll och med halvdålig upplösning) om det blev så men ser ut så. Hon är nog allra effektivast med helstängt på kort dock, hör vad Uhrberg säger inför loppet. Jag spikar Bianca oavsett så för mig spelar det ingen roll!
Gammal 2016-03-13, 12:00   #28

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
hur vet du att Tahays Blue Amber är långsam ut? Har aldrig haft framspår bakom bilen förutom i Danmark då hon ej laddades
Jag kollade hur hon betedde sig bakom hästar sist. hon har inte en suck & hänga med dom är framför men hela det där loppet är en gissningslek då de flesta startat med volt.
Gissar att 5 är snabbast ut men att 7 ser bäst ut & kan vara snabbast. Båda är singelprocentare så det är säkert helt fel av mig.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 12:26   #29

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Jag kollade hur hon betedde sig bakom hästar sist. hon har inte en suck & hänga med dom är framför men hela det där loppet är en gissningslek då de flesta startat med volt.
Gissar att 5 är snabbast ut men att 7 ser bäst ut & kan vara snabbast. Båda är singelprocentare så det är säkert helt fel av mig.
Jag gissar också på 5 Taigo Blessed till spets i det loppet, men något svårlöst som du säger. Hästen borde nog streckas tidigt därifrån, hängde på en töm till slut senast men såg ut ha gott om krafter kvar.
Gammal 2016-03-13, 12:32   #30

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Intressant vilken vagn 9 Small Talk i V64-2 kommer gå med idag, Johan Untersteiner upp för första gången och då det känns det troligt att man kör med hans jänkarvagn. Hon har gått med sådan vagn två gånger på slutet för Uhrberg med klart förbättrat intryck som följd.
Gammal 2016-03-13, 13:19   #31

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Justanothernovaic intressant men vågar nog inte spela på kusen.

Nä vi släpper det vinnarspelet utanför v64an.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-03-13 klockan 13:35.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 14:18   #32

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Mitt MFF spelar snart så tvungen att lämna travet en stund. Hade tänkt lämna in i halvlek och just nu utgår jag ifrån Small Talk i jänkarvagn på mitt system. Om någon hör vilken vagn den ska gå i eller ser vad de värmer den i så hade det varit mycket uppskattad om ni skriver ett inlägg!
Gammal 2016-03-13, 15:31   #33

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Har lyssnat förstrött på intervjuer på atg.se. Provar ett litet system.

1) 8 (tränaren till 8 låter konfident och vi inleder med en spik)
2) 1,6,9 (streckar favoriterna)
3) 1,3,5,7,9 (Uhrberg tyckte favoriten 1 är i fara. Garderar därför)
4) 3,8 (spikar inte gärna Kolgjini, som sannolikt är bäst)
5) 8 (Sövik hos Bergh lät säker)
6) 2,4,6,8 (hoppas favoriterna kör ihjäl varann)

Kostar 120:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 15:46   #34

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Egentligen så tror jag att Johan vinner första loppet, men jag garderar ändå med tanke på årsdebuten och läget. Inte säkert han hinner fram om de inte kör loppet i halsen på honom. Spikar Tahays Blue Amber där Peter låter väldigt nöjd. Samtidigt så är ju stall Bergh väldigt positiva till sin favorit Tudor Kronos, men jag tar ställning. Spikar även Borups Orkide och ser Small Talk som värsta utmanare. Uhrbergs häst behöver nog loppet, Andersens verkar vilja ner på innerspår och Paals har skitspår. Fjärde är bara att gardera på hårt. Stor risk/chans att Platon hoppar bort sig och bra rens bakom om även Västerbo Exact torskar. Fyra hästar i femte känns heltäckt och i sista tror jag Adrian har en klaring.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:11   #35

Shooters avatar

Standard

Körde ihop i samband med gungan, men det såg ut att gå bra för kuskar och hästar.

Optimistic Face utgår, vilket var lite synd då det underlättar för favoriten.

Senast redigerad av Shooter den 2016-03-13 klockan 16:14.
Gammal 2016-03-13, 16:22   #36

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Avd
1: 8 Bianca Am
2: 2, 6, 9, 12
3: 1, 3, 7, 9
4: 1, 3, 7, 8
5: 8, 9, 11, 12
6: 4 Stronghold

Min lilla idag.
Sjukt orolig över spiken på Johan o lär väl ryka där..

Edit: Johan kommer stortorska det här loppet. Fattar inte hur han tänker när han kör ibland.

Senast redigerad av zabatsu den 2016-03-13 klockan 16:24.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:24   #37

Shooters avatar

Standard

Får duga med andrahandsfavoriten. Det var en rejäl insats.
Gammal 2016-03-13, 16:26   #38
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Kanonbra Uhrberg. Loppet blev precis som planerat. Johan backa direkt från start & lät Uhrberg fick husera som han ville.
Gammal 2016-03-13, 16:26   #39

Sharp$: 3574
Standard

vilken idiot detta lilla unterstiner alltid han o hennes pappa som lura fattar inte vad väntar han på
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:27   #40

Shooters avatar

Standard

Johan körde precis som han sagt på förhand att han skulle.
Gammal 2016-03-13, 16:28   #41
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
vilken idiot detta lilla unterstiner alltid han o hennes pappa som lura fattar inte vad väntar han på
Lyssna på intervjuer ist för att spy galla EFTER loppen. Som Shooter precis skrev, han körde EXAKT som han förmedlat INNAN spelstopp.
alle (+20)
Gammal 2016-03-13, 16:29   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Johan körde precis som han sagt på förhand att han skulle.
Synd att jag helt verkar ha missat det idag.

Trodde Johan skulle vara lite mer offensiv än så.
Som kusk bör man göra en bedömning om hur man skall ta sig fram
under loppets gång. Johan tvekade mest, försökte lite, nä jag skiter i det, eller jo, eller fan, det är för sent. Matlapp
Gammal 2016-03-13, 16:30   #43

Sharp$: 3574
Standard

trännare mycket uppåt varför ska han köra som en idiot
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:33   #44

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Johan räknade aldrig med att tooca bara skulle mala på, den brukar aldrig orka det. U vet vad han gör men det kan inte alltid bli rätt
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:37   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Johan räknade aldrig med att tooca bara skulle mala på, den brukar aldrig orka det. U vet vad han gör men det kan inte alltid bli rätt
Det brukar aldrig bli rätt när jag väl bestämmer mig för att spela på honom.
Vet inte om det är otur eller skit bakom spakarna
Gammal 2016-03-13, 16:40   #46

Shooters avatar

Standard

Tudor hoppade, så då bordet det vara klart för Tahays. Hmm! Om nu inte Persson ska sabba allt.
Gammal 2016-03-13, 16:42   #47

Shooters avatar

Standard

Det var en fin insats!
Gammal 2016-03-13, 16:43   #48

Standard

Citat:
Egentligen så tror jag att Johan vinner första loppet, men jag garderar ändå med tanke på årsdebuten och läget. Inte säkert han hinner fram om de inte kör loppet i halsen på honom. Spikar Tahays Blue Amber där Peter låter väldigt nöjd. Samtidigt så är ju stall Bergh väldigt positiva till sin favorit Tudor Kronos, men jag tar ställning. Spikar även Borups Orkide och ser Small Talk som värsta utmanare. Uhrbergs häst behöver nog loppet, Andersens verkar vilja ner på innerspår och Paals har skitspår. Fjärde är bara att gardera på hårt. Stor risk/chans att Platon hoppar bort sig och bra rens bakom om även Västerbo Exact torskar. Fyra hästar i femte känns heltäckt och i sista tror jag Adrian har en klaring.
Snyggt system iaf, jag loggar ut nu, mitt system är åt helvete
Gammal 2016-03-13, 16:45   #49

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Snyggt system iaf, jag loggar ut nu, mitt system är åt helvete
Tack! Mycket kvar, men jag kan ju leva på hoppet ett tag till i alla fall. Ha en trevlig kväll.
zabatsu (+50)
Gammal 2016-03-13, 16:56   #50

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Den där pärlan, Tahays Blue Amber är anmäld till Svenskt Travderby 2016,
StoChampionatet 2016, ECT/Sprintermästaren 2016 och ECT/Pokalloppen 2016.
Blir ytterst trevlig att följa i Peters regi.
Mamman Tahays Blue Wind, har lämnat fyra föl men endast denna är vid liv. Undra vad som hände de andra tre?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 16:58   #51

Shooters avatar

Standard

Borups studsade direkt, så var det kört att få sex rätt.
Gammal 2016-03-13, 17:00   #52

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Det gick ju fint även utan jänkarvagn, synd att Johan körde bort första loppet med Bianca.
Gammal 2016-03-13, 17:04   #53

Shooters avatar

Standard

Borups gör det ju strålande efter sin gunga, och första reserven fick perfekt lucka och vann. Det är det där med att ha marginalerna på sin sida eller inte.
Gammal 2016-03-13, 17:14   #54

Shooters avatar

Standard

Jan Henriksson var så kaxig att jag testar en V3:a med spik på hans häst i första. Här vill jag ju ha en skräll även på V64, så det skulle sitta fint.

Nog fan körde han galopp direkt. Jag har inget flyt med att mina hästar ska gå iväg idag. Istället har Adrian fått iväg sin.

Senast redigerad av Shooter den 2016-03-13 klockan 17:16.
Gammal 2016-03-13, 17:18   #55

Shooters avatar

Standard

Snyggt av Sören Boel att köra till.
Gammal 2016-03-13, 17:20   #56

Standard

Riktigt synd att Jonna inte lyckas köra fe centimeter rakt på hela upploppet. Hon hade nog plockat ner honom annars
Gammal 2016-03-13, 17:20   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:
Riktigt synd att Jonna inte lyckas köra fe centimeter rakt på hela upploppet. Hon hade nog plockat ner honom annars
Ja, hade sju hästar där, så det hade varit fint.
Gammal 2016-03-13, 17:29   #58

Shooters avatar

Standard

Nu körde han samma DD som mig - 9-4 - så då går den väl ner.
Gammal 2016-03-13, 17:34   #59

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Kör DD 8 mot 2 till drygt 30 ggr.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 17:51   #60

Shooters avatar

Standard

Nu tror jag Adrian vinner, men i så fall så har jag torskat sexan på Borups Orkides gunga och V3 på Dual Ignitors gunga. Trist när spikarna hoppar.
Gammal 2016-03-13, 18:06   #61

Standard

Citat:
Ja, hade sju hästar där, så det hade varit fint.
Ja, jag hade 4 tror jag. Hoppades på att hon skulle lyckas trycka av, men icke Ännu en dag med ett ifrån alla rätt.. så vi får hämta hem i helgen istället Fast det va Momarken då va? Vet inte ens om jag spelar den omgången
Gammal 2016-03-14, 09:40   #62

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ja, jag hade 4 tror jag. Hoppades på att hon skulle lyckas trycka av, men icke Ännu en dag med ett ifrån alla rätt.. så vi får hämta hem i helgen istället Fast det va Momarken då va? Vet inte ens om jag spelar den omgången
Det får vi göra. Jag gör V75 varannan vecka, så den här omgången överlåter jag med varma servetter.
Svara

td