Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-12, 19:03   #1
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Halmstad


Grym V75:a på Kalmar idag men nu är det omtag till V64 Halmstad imorgon som gäller. Äntligen kommer GRAND SLAM (vilket jävla namn) till Skåneland! Ser ruggigt svårt ut med många lågklassiga lopp men ska klaras upp till morgondagen. Den enda tidiga tanken är att Barkåks Surprise kan vara en trevlig skräll till låg procent. Hittar ledningen tidigt, får ett fint lopp på innerspår och hittar förhoppningsvis luckan till slut. Har en vass avslutning att bjuda på då som hon visade vid segern på Lunden och senast på Jägersro.

Någon annan med nåt vasst förhandstips?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 19:15   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Lite intresserad av Stronghold som spik i sista. Känns som en häst som bara mår bra av att pusta några månader & bör kunna prestera bra direkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 19:16   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58006
Standard

Ja.Jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade koll på hästarna i dessa lågklassiga lopp när jag inte kollat vardagstrav på tre månader. Trist flera lopp för bättre hästar fick ställas in och det blev så här. Det lär bli en perfekt barfotabana dock så det lär nog bli skrik på en och annan häst det kommer lysa dubbelrött på. Men skulle behövt minst hela natten i lopparkiven för att få koll på denna lågklassiga meny och det orkar man inte. Ska ändå kolla på det i morgon tror jag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:20   #4
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja.Jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade koll på hästarna i dessa lågklassiga lopp när jag inte kollat vardagstrav på tre månader. Trist flera lopp för bättre hästar fick ställas in och det blev så här. Det lär bli en perfekt barfotabana dock så det lär nog bli skrik på en och annan häst det kommer lysa dubbelrött på. Men skulle behövt minst hela natten i lopparkiven för att få koll på denna lågklassiga meny och det orkar man inte. Ska ändå kolla på det i morgon tror jag.
Island Three såg fin ut sist, vi kanske får se ett skoryck imörrn på denna Love You avkomma, håll ögonen öppna haha.
Även Bergh Top Degli Ulivi såg bra ut men han släppte spets & hamnade långt bak när det hade släppts 3-4 ggr till. S&S nu kanske?

Borups orkide gick mycket bra sist, lättare emot imörrn.

Go Green Pellini gick fortast av alla sist bättre distans nu & han rundar allt den här gången, toppform där.

Tahays Blue Amber är långsam ut & är en andrahandare som inte vinner.

Optimistic Face tar spets i första & kan hålla hela vägen, lättare emot nu.


Senast redigerad av Björnland den 2016-03-12 klockan 21:12.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:36   #5
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Zzz


Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja.Jag skulle ljuga om jag påstod att jag hade koll på hästarna i dessa lågklassiga lopp när jag inte kollat vardagstrav på tre månader. Trist flera lopp för bättre hästar fick ställas in och det blev så här. Det lär bli en perfekt barfotabana dock så det lär nog bli skrik på en och annan häst det kommer lysa dubbelrött på. Men skulle behövt minst hela natten i lopparkiven för att få koll på denna lågklassiga meny och det orkar man inte. Ska ändå kolla på det i morgon tror jag.
Alla sover på dubbelrött oavsett klass.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 20:50   #6
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

neptunus runt om
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:24   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58006
Standard

Jägersro tog 4 st V75 segrar idag, Skåneartister 1a och 2a i Melodifestivalen och Emeffeff startar denna slinga med att skriva att Halmstad ligger i Skåne. Är Sverige Skåne. Eller ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:38   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jägersro tog 4 st V75 segrar idag, Skåneartister 1a och 2a i Melodifestivalen och Emeffeff startar denna slinga med att skriva att Halmstad ligger i Skåne. Är Sverige Skåne. Eller ?
Nej, lugn nu, Skåne har & kommer alltid tillhöra Danmark.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 21:40   #9
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Grym V75:a på Kalmar idag men nu är det omtag till V64 Halmstad imorgon som gäller. Äntligen kommer GRAND SLAM (vilket jävla namn) till Skåneland! Ser ruggigt svårt ut med många lågklassiga lopp men ska klaras upp till morgondagen. Den enda tidiga tanken är att Barkåks Surprise kan vara en trevlig skräll till låg procent. Hittar ledningen tidigt, får ett fint lopp på innerspår och hittar förhoppningsvis luckan till slut. Har en vass avslutning att bjuda på då som hon visade vid segern på Lunden och senast på Jägersro.

Någon annan med nåt vasst förhandstips?
Trodde stan låg i Halland ...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
affe56 (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 22:31   #10
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Trodde stan låg i Halland ...
Den gör den, har aldrig påstått något annat! Kände på mig nån skulle reagera på den meningen men var tvungen att vara lite patriotisk när man blir kallad dansk här på forumet. (Nån fattar säkert vad jag menar med meningen.)

Fokus på travet istället. Bianca Am överlägsen kapacitetsmässigt i första loppet och känns inte som hon lägger ett sånt här lopp trots kort distans och spår åtta. Kanske inte blir megafavorit trots allt med tanke på minusfaktorer? En galopp och ett sämre lopp innan vilan men förutsätter att hon tagit uppehållet på ett bra sätt och ligger närmare de tidiga prestationerna än de sena. Spelar egentligen inte så stor roll för hon har toppchans oavsett. Avvaktar streckprocenten innan beslut, ska dock stiga en bra bit över 50-strecket innan jag ens överväger gardering (förutsatt att tränarrapporten är bra).
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 22:50   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Den gör den, har aldrig påstått något annat! Kände på mig nån skulle reagera på den meningen men var tvungen att vara lite patriotisk när man blir kallad dansk här på forumet. (Nån fattar säkert vad jag menar med meningen.)

Fokus på travet istället. Bianca Am överlägsen kapacitetsmässigt i första loppet och känns inte som hon lägger ett sånt här lopp trots kort distans och spår åtta. Kanske inte blir megafavorit trots allt med tanke på minusfaktorer? En galopp och ett sämre lopp innan vilan men förutsätter att hon tagit uppehållet på ett bra sätt och ligger närmare de tidiga prestationerna än de sena. Spelar egentligen inte så stor roll för hon har toppchans oavsett. Avvaktar streckprocenten innan beslut, ska dock stiga en bra bit över 50-strecket innan jag ens överväger gardering (förutsatt att tränarrapporten är bra).
Hmm, jag var inne på Tooca där, sos. Tyckte den var heroisk näst senast från spets & spets lär den ta om jag inte läst arkivet helt fel. Blir banan bra, vilket är troligt, borde den kunna löpa en låg 13-tid

Btw, var det inte du som varna för Tooca loppet jag nämner?

Senast redigerad av robfri den 2016-03-12 klockan 22:51.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 23:39   #12
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Hmm, jag var inne på Tooca där, sos. Tyckte den var heroisk näst senast från spets & spets lär den ta om jag inte läst arkivet helt fel. Blir banan bra, vilket är troligt, borde den kunna löpa en låg 13-tid

Btw, var det inte du som varna för Tooca loppet jag nämner?
Jo, det stämmer. Kort distans är ett stort plus för hennes del men tycker ändå hon möter övermakten här. Bianca Am har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet, en potentiell klassklättrare. Tooca är en hyfsad sprinter i sin klass som skulle kunna "stjäla" ett sånt här lopp om hon får fuska bort det. Jag läser också loppet som du gör med skillnaden att jag tror klasskillnaden är så pass stor mellan hästarna att Bianca har goda möjligheter att växla ner motståndet från kön trots sprinterdistans och Tooca i spets.

Jag kan tillägga angående Tooca att jag hade velat se fler insatser i paritet med den näst senast innan jag hade gått rakt ut på henne. Inför starten näst senast testade Uhrberg ett nytt träningsupplägg med att vässa upp henne i intervaller dagen innan vilket hon bevisligen svarade väldigt bra på. Samma upplägg renderade i en galopp veckan efter, om det berodde på att Uhrberg forcerade henne för hårt i startmomentet eller att hon blev hetsig på grund av det nya upplägget vågar jag inte svara på. Man skulle förvisso kunna argumentera för att det nya träningsupplägget talar för en lika god prestation som näst senast, men utan att vara travtränare så har jag en känsla för att sådana upplägg kan ge engångseffekter på hästar. Highspeed Call till exempel gjorde ju en sån grym engångsprestation bakom On Track Piraten på ändrat träningsupplägg för några månader sen.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 23:53   #13
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

För att förtydliga Skånegrejen så är inte Skåneland samma sak som Skåne. Skåneland är en beteckning för Skåne, Halland, Blekinge och Bornholm, de landområden som "förlorades" till Sverige vid freden i Roskilde 1658. Kändes som en påpasslig term med tanke på danskförklaringen av Robfri tidigare och det 358:e året av svensk ockupation som passerade härom veckan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 00:03   #14
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Gillar 4 Countdown Fougett i den andra avdelningen som är en knepig typ (har stora problem med att ansluta till startbilen bland annat) men som borde räcka en bra bit i den här klassen. Känns som 2 Bellman Hönez också har fart nog för den här klassen, men kanske inte borde uttala mig alltför mycket utan att ha kollat upp en del av konkurrenterna. Två mindre etablerade tränare och kuskar bakom de här hästarna annars som säkert hamnar lite i skymundan av större namn i samma lopp. I de lägre klasserna är dock hästen den absolut viktigaste parametern (är den förstås annars också, men än mer här).
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 00:14   #15
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Tudor Kronos har nog överlägsen kapacitet i det gänget men är inte övertygad om att han kommer stå på benen hela vägen, känns som en rimlig favorit att fälla.

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-03-13 klockan 00:38.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td