|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-03-09, 16:11 | #31 |
Hola!
Tycker att man inte får glömma bort 4 Red Hot Metalimo i avd 3 Väldigt låg klass på detta lopp och då är spets oftast ett vinnarkoncept. När man ser vem som sitter bakom hästen är det väl ändå givet var denna häst hamnar i loppet? (Spets eller galopp :P ) Ludde brukar oftast köra lagom hårt (onödigt hårt?) så det kan bli svårt för hästarna i bakspår att ta något. Tycker som sagt att den är intresserad när den nu är femtestreck och på 8 %. Lycka till Sharp$are! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10) |
|
2016-03-09, 16:17 | #32 | |
Citat:
Om du kör gardering av loppet så har jag lite tankar. Det är många som förordar 5 Hanna Banker. Det är ju bekant för alla som följer travet, vilken högstanivå hon har. Först tyckte jag att intrycket var lite sådär i första starten regi Flemming senast. När jag kollade om loppet är känslan att hästen gick bra. Det var bra fart i loppet när hon försökte i tredjespår hela sista halvvarvet. Det är svårt att ta placeringar då. Lurig på Flemming! En häst som är mer svår att veta högstanivån på är 6 Wiclet Hanover. Hästen har en härlig utstrålning och är på väg uppåt i form. Vid Halmstadvinsten sade Olof i segerintervjun att hästen egentligen var i stort behov av lopp. Senast på V75 såg Wiclet riktigt fin ut som instängd hela upploppet ned. Hon följde med till synes lätt. Jag har lite på känn att den här kan vara klart duglig. Till 4% tycker jag att hästen ska provas vid gardering idag. Jag gillar ju spel på hästar som flaggar för att det kan finnas någonting hämta via totoluckan, redan nu till låg %. Får vi se en "Leader Tom-sköljning" ifrån Olof med häst denna afton? Ta en titt i arkivet på senaste starten och skapa dig en egen uppfattning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2016-03-09, 16:18 | #33 |
Pratade med Veijo idag och han lämnar klart avslag på Sahara Renegade om nu någon var på väg att strecka denna. Han lät dock uppåt på en han hade till start lopp 4. Inte kikat närmare men kanske något för vinnar/tvillingspelarna
|
|
2016-03-09, 17:24 | #34 |
Normalt sett tycker jag det är vettigt att kolla hur hästar presterat efter uppehåll tidigare, men det kräver att man ser loppen också. Facile Boko var tvåa (inte trea) i loppet på Bergsåker (inte Bollnäs) som du hänvisar till och gick utvändigt om Collins hela vägen när hon "inte presterade". Veckan efter vann hon med 6 längder (på Bollnäs!). Så den teorin får du nog revidera.
|
|
2016-03-09, 17:26 | #36 |
Dessutom är det knepigt att göra sådana jämförelser med unghästar. Hinner hända mycket med hästarna under tre- och fyraåringssäsongen.
|
|
2016-03-09, 17:31 | #37 |
Fråga honom om möjligt om hästarna på lördag. Av det lilla jag läst hittills vankas det skoryck och uppåt i intervjuerna på både Lovely Sky (Veijo skoryck på en Love you avkomma, mmmmm) och Mr Chicago (preparé sist). Ingen av dom blir nog så hårt spelade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Groknak (+5) |
|
2016-03-09, 17:57 | #38 |
Dubbelt skoryck aviserat på Return To Sweden! Synd att det är kuskbyte bara, Uhrberg är vass på att "köra på klockan". Låser förmodligen detta loppet på 1 och 8 med förhoppningen att Håkan K Persson kör i spets som han brukar göra.
|
|
2016-03-09, 18:00 | #39 |
Jag instämmer det blir min spik i omgången, ser att jag får medhåll av spelvärde som har den som kompletterande spik (galactica mest spelvärd)
|
|
2016-03-09, 18:25 | #40 |
Elvira Diablo, 70%! Visst en riktigt bra häst, men den är ju inte överlägsen motståndet.
Tre Melanderhästar i loppet, kan det bli tempo? Jag hoppas på detta och garderar... För övrigt en väldigt knepig omgång. Känns inte som att det finns så "säkra" spikar. Känns som hög utdelning ikväll, men man har ju haft fel förut. |
|
2016-03-09, 18:42 | #41 | |
Citat:
|
||
2016-03-09, 18:57 | #42 |
Otroligt att se Conrads Elsa och Wingait Ida till en sådan låg procent den senare är ju grym barfota runt om några som inte har gjort sin läxa i det här loppet.
2016-03-09, 19:00 | #43 |
|
|
2016-03-09, 19:14 | #45 |
Är inte så säker på det tre ben i mål tack var den vassa speeden.