Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-22, 23:39   #1

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Jägersro

Prisa gudarna! Dubbel jackpot till Jägersro imorgon! Två av två spikar satt förra veckan och siktar på samma imorgon. Ser ännu mer favoritbetonat ut den här veckan vid en första anblick. Kommer läsa på mycket mer imorgon men just nu ser Toddler, Tooca och Handsome Knight ut som de möjliga spikförslagen. Toddler har toppchans så klart med värsta motbudet struket dessutom, men blir ju megafavorit med tanke på det. Känns ändå inte lönt att gardera för kan inte se hur han ska lägga det här loppet, någon som kan försöka övertyga mig om nåt annat? Tooca har två segrar på tjugoåtta starter, inget jag normalt uppskattar hos en spik, men känns som en bra uppgift den här gången med rätt distans och trolig ledning. Hoppas bara inte loppet från förra tisdagen sitter i benen så att säga. Handsome Knight borde också ha toppchans med bra läge och kort distans, förmodar att den blir större favorit under morgondagen. Hade sparat över målgång i senaste starten med Ingves. Money Lloyd kördes bort förra veckan (till min förtjusning då det innebar att Elmer Gold hann fram till slut) och streckas även den här gången med bra läge och en förmodad fin resa.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 23:57   #2

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur har PU snurrat till 1 Emil B Boko? Jag tycker den hade kunnat vara lite intressant mot Toddler om han fått snurr på hästen. Anade viss talang tidigt i karriären och detta tränarbyte är högintressant!
5 Dual Ignitors i samma lopp har jag jagat, vet inte riktigt om jag vill släppa honom helt. Där finns talang men också problem, vi får se.

Syn säger jag på 3 Handsome Knight. Lär bli favorit men jag köper det inte fullt ut. Jag tror hästen är bäst på rulle, har i alla fall gått bäst så på slutet på Jägers, men här ges inte möjligheten till att gå på det sättet igen. Han måste ladda mot spets för att inte ge bort loppet till Super Photogenic, och det vankas intensiv spetskörning. Ken Ecce är nog sugen på rygg ledaren och Kim brukar inte ge sig i första taget, så det finns risk för att det går rejält undan.

Handsome Knight tyckte jag dessutom inte var särskilt imponerande när han gick i spets på Jägersro näst senast, och inte heller för några starter sedan på Åby. Nä, jag lyfter fram en helt annan. 9 Orion Tilly är nykastrerad, duger i gänget och kommer från ett riktigt formstall. Skor tror jag inte gör någon större skillnad, PU's alla "barfotahästar" har gått lysande med den balansen hela vintern. Här blir det bra position då han ryggar Ray Ban som är startsnabb och sen blåser han rubbet när det vankas upplopp! Spurtstark som tusan och trötta ben på de två där framme sista 200 gör att Peter kan höja högerhanden efter målgång.

Tooca är förstahäst på den klara spetschansen men lite för blöt till slut för att jag ska vara helt övertygad. Vi får se hur vi behandlar henne. 6 Salma Silvio är klassen i gänget.

Omgångens bästa spik är 5 Nelle Atticus Jake som jag tror stenhårt på i sista. Ner i klass rejält och har en fantastiskt fin uppgift. Money Lloyd spetsar och det är bara att hänga med i spetskörningen så får Stefan ta över. Väl där ska han ha krafter kvar till slut för att hålla undan även om det finns några bra emot.

Har vinstchans även från andra positioner då hästen är riktigt bra för klassen men ökar chansen avsevärt om Stefan bara gör det han ska göra och skickar framåt och tar över från ML.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 00:26   #3

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Tror du verkligen att Nelle Atticus Jake håller ut hästarna utvändigt då? Har inte kollat men spontant känns det som en uppenbar risk att 6 och framför allt 7 tar sig förbi i inledningen. Tyckte Maxmilian Trotter såg trevlig med skor innan uppehållet så vill inte släppa den själv, men klart att NAJ är bättre kapacitetsmässigt. Distansen borde dock jämna ut skillnaden mellan hästarna något iallafall.

Emil B. Boko blir det att lyssna på Untersteiner i intervju, men måste vara riktigt positiv om förberedelserna om jag ska tro att den ska slå Toddler direkt i första starten på åtta månader. Förmodligen mer sannolikt med ryggresa på favoriten.

Senast redigerad av Emeffeff den 2016-02-23 klockan 00:27.
Gammal 2016-02-23, 00:31   #4

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Tror du verkligen att Nelle Atticus Jake håller ut hästarna utvändigt då? Har inte kollat men spontant känns det som en uppenbar risk att 6 och framför allt 7 tar sig förbi i inledningen. Tyckte Maxmilian Trotter såg trevlig med skor innan uppehållet så vill inte släppa den själv, men klart att NAJ är bättre kapacitetsmässigt. Distansen borde dock jämna ut skillnaden mellan hästarna något iallafall.

Emil B. Boko blir det att lyssna på Untersteiner i intervju, men måste vara riktigt positiv om förberedelserna om jag ska tro att den ska slå Toddler direkt i första starten på åtta månader. Förmodligen mer sannolikt med ryggresa på favoriten.
Han håller ut Maxmillian Trotter, och jag tror även Solon men där kan man inte vara helt säker då den är mycket snabb. Men NAJ är snabb han med så fördel honom säger jag.
Gammal 2016-02-23, 13:02   #5

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Nån info från skånefolket??? Vad tror Ni om Mad Lee i avd 1 och Giuliani i avd 2 framförallt monteloppet..
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 13:16   #6

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Det är inte ofta man ägnar lunchen åt att kika på montélopp i lopparkivet men så blev det idag. Måste erkänna att jag har blivit smått förtjust i montédisciplinen, började med det grymma loppet med massa fransmän som kördes under Elitloppshelgen. Så klart mycket roligare när topphästar är med, men är inte helt fel på V64 (ibland!) så man får lite omväxling från de vanliga sulkyloppen. Två lopp om året på V86 kommer inte bli någon katastrof heller även om många vill få det att framstå så.

V64-2:
Jag vill helt klart fälla favoriten 2 Chipping som har blivit oproportionerligt stor favorit, just nu på 61 %! Verkar som att många vill ta den enkla lösningen när det är montélopp. Chipping har förvisso varit bäst under vintern av de mest betrodda tilläggshästarna som mött varandra en hel del, men i grunden är de rätt så jämna. Gjorde en stark upphämtning efter galopp i senaste starten, men samtidigt inget som man ska utläsa för mycket av. 5 Vincero Silvio och 11 Red Shrew tillhör också de som är etablerade i montégrenen och givna på kupongen. Lite intressant att den förstnämnda var storfavorit (1,50) mot dagens favorit (15,00) så sent som i höstas, det svänger snabbt! 2 Giuliani som dado undrar om är klar andrahandare och kanske lite överstreckad så inget drag direkt men borde ha en hyfsad chans ändå med 20 meters försprång och perfekt utgångsläge. Gick 16,9 på distansen senast vilket borde stå sig rätt så bra här men beror lite på hur konkurrenterna prickar starten.

Det ska nämnas att fyra nämnda som även är de mest betrodda också har de fyra bästa ryttarna vilket brukar vara viktigt. Jag vill ändå plocka med två skrällar från andra sidan sundet. Absolut roligast är 4 Mr Fax, som streckas till 1,51 % i nuläget! Han har bara gjort två montéstarter vilka båda resulterat i galopp men intrycket på Jägersro senast var ändå gott. Tappade 60-70 meter i starten då och fullföljde bra till slut längre bak i kön, såg ut att ha en del sparat också. Problemet är att han inte satt en fot rätt i någon av starterna och det blir ny ryttare för tredje gången i rad. Går han iväg tror jag att han ska räknas! Plockar även med 6 Roy som också gjort två starter med två galopper i montédisciplinen. I debuten på Jägersro galopperade han på upploppet när ryttaren var på honom lite och gick då miste om ett tredje-, fjärdepris och en 16-tid över medeldistans vilket står sig rätt så bra även här. Min känsla är att han borde duga kapacitetsmässigt om han funkar i monté. Funderade en del på 12 Sound of Matchtown och 14 Victorious Pine som också duger om de funkar i monté men lämnar de utanför då de står med dåliga lägen. Lite rädd för den förstnämnda faktiskt, får se om man kan få en intervju med Anja Frick kanske.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Gammal 2016-02-23, 13:25   #7

AndyMarts avatar

Standard

Jag håller med dig i att Elitloppsmontén är fantastiskt rolig att se på när fransmännen kommer hit, men en V64-kväll på Jägersro med urusla ekipage istället för ett bra sulkylopp, nja säger jag. Blir nog att ta alla ikväll för ingen vet riktigt vad de håller på med när det vankas monté, det är min känsla iaf.
Gammal 2016-02-23, 13:25   #8

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Nån info från skånefolket??? Vad tror Ni om Mad Lee i avd 1 och Giuliani i avd 2 framförallt monteloppet..
Jag har ingen jättekänsla för någon av dem om jag ska vara ärlig. Mad Lee har jag inte blivit särskilt imponerad av och har bakspår nu också. Giuliani kan du se vad jag skrivit om, en av de som räknas men hade inte spikat. Står dessutom hårt inne i loppet också.
Gammal 2016-02-23, 15:10   #9

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Saxat från Anders Nilssons tips på Jägers hemsida.

4 Money Lloyd har gått i mål med krtafter kvar i sina fyra senaste starter och i de två senaste har han suttit bombfast och sett jättefin ut. Det är, som vi alla vet, skillnad på att sitta i en rygg och se fin ut jämfört med att trava på framme i ledningen och hålla undan, speciellt för Money Lloyd som gett vika en del från just ledningen, men spontant var ändå känslan att det nu kan vara dags att köra i ledningen. Givetvis ringde jag upp Niklas Lindblad för att höra hans taktiska funderingar.
- Ja, nu är det läge att testa i spets, var hans första kommentar.
- Jag har medvetet byggt upp honom och han känns starkare än någonsin och ska man någon gång testa så är det faktiskt ikväll. Inga ändringar är aktuella utan vi kör med aluminiumskor, samma huvudlag och jänkarvagn som på slutet. Jag håller Maxmillian Trotter och Solon som värst emot, men dessa bör få göra jobbet utvändigt om oss och uppgiften ser överkomlig ut, säger Niklas Lindblad.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 15:26   #10

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Monte i Frankrike är fantastiskt, men här mår jag illa när jag ser hur de kör.
Ser hellre kvinnliga uteliggare lira Hockey.

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Jag håller med dig i att Elitloppsmontén är fantastiskt rolig att se på när fransmännen kommer hit, men en V64-kväll på Jägersro med urusla ekipage istället för ett bra sulkylopp, nja säger jag. Blir nog att ta alla ikväll för ingen vet riktigt vad de håller på med när det vankas monté, det är min känsla iaf.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 15:34   #11

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Monte i Frankrike är fantastiskt, men här mår jag illa när jag ser hur de kör.
Ser hellre kvinnliga uteliggare lira Hockey.
Nja, kan inte kalla något fantastiskt då huvudgrejen är att de slaktar djuren med sina äckliga drivningar.
abstruse (+5)
Gammal 2016-02-23, 17:32   #12

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

La in det här systemet.

1) 1,3,7 (bara favoriter - usch)
2) 2,8 (hoppas 2 rinner undan där framme)
3) 2,6,8,9,10
4) 7 (radar upp vinsterna)
5) 3,6,9 (felfri 6 vinner)
6) 1,4,5,6,9 (håller med AndyMarts slutsats vid midnatt - 5 vinner detta)

Kostade 450:-.

Körde dessutom en rak DD 6-5 till 18 ggr just nu. Måste till idrottshallen med lilltjejen)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 17:43   #13

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

apkul från rikstoto.....

Dagens outsider
4 MONKEY LLOYD i V64-6 har sittet fast med krefter spart i sine siste løp, og sett veldig fin ut. Hesten er veldig startrask, og denne gangen er det ikke usannsynlig at Niklas Lindblad tester den posisjonen.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 17:48   #14

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Har förståelse för att man inte gillar monté på streckspelen och så vidare, men låt oss fokusera på loppen istället. Jag har kollat upp spetsstriden i sista avdelningen och måste säga att jag är oense med dig Andy. Tror chansen att Söderkvist svarar ut utvändiga ekipage är rätt så liten. Nu har dessutom Niklas Lindblad aviserat spetskörning med Money Lloyd så då minskar chansen också att ta få överta från de invändiga.

Sammanfattningen från min del är att systemet ser ut att byggas på de tidiga tankarna från igår, med spik på 2 Tooca i V64-3 och 7 Toddler i V64-4. Uhrberg låter uppåt på Tooca och kör samma upplägg som förra veckan med undantag för eventuellt helstängt huvudlag. Känns som en toppchans med dåliga spår och kuskar på konkurrenterna men tyvärr ökar hon stadigt i strecken. I sjätte avdelningen har jag kommit fram till att dubbla med 6 Super Photogenic som jag hade tappat bort lite i mitt minne. Lättning i balansen nu också och känns som den skulle kunna vinna från dödens om det inte blir ledningen. Håller med Andy om att Handsome Knight är bäst på rulle även om han har gått hyfsat i ledningen också. Fortfarande förstastrecket för mitt vidkommande. Kan vara kostsamt men plockar nog bort Orion Tilly som jag vill se bra form på innan den streckas.
Gammal 2016-02-23, 18:50   #15

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Delicious Brown är väl bästa hästen i avd 1? han vinner om det bara blir lite överpace? eller är jag bara partisk?
oinkk (+1), znipstern (+1)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td