Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-26, 22:29   #76

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.

__________________________________________________ ______________________________________________

Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad?

Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller.

JÄTTEVÄRDE
på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5), kasse (+2)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-26 klockan 22:42.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:31   #77

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Shogun DK!!!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:42   #78

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Som vanligt intressant att läsa dina analyser Doob. Och med den form du haft känns det minst sagt oroande att inte är överens i så många fall. Mina tankar:

1: Här är vi helt överens. 5,6 känns starkt. 9 känns värst emot men känns överstreckad med Persson från det här läget. Jag gillar ju även 11 och Örjan upp är lurigt. Men den måste stå för hårt inne här. Lugauer från bakspår tror jag inte på även om hästen är bra och 3 känns inte allt som rätt favorit.

2: Står fast vid min första tanke att Helga Palema är solklar förstahäst. Tyvärr lyftes den även i Björnkollen. Har dock stor respekt för 11 och vid större gardering 2, 7 och 13 som det skriks om på många ställen (Vass eller Kass, TT). Lutar dock åt spik på Helga.

3: Håller med om att det lockar att gardera även om det mesta talar för favoriten. Men som 5 sett ut känns den jobbigt att lämna utanför. Och 4 är kanske en bättre häst än favoriten. Sen fortsätter jag att jaga 9 som skräller förr eller senare. Tackar också för skrällbudet 7, känns som en typisk Örjan-skräll som ingen pratar om.

4: Alla är överens om att 3 vinner felfri men också att den knappast står på benen. Om man tror att 8 är solkar andrahäst så kunde det vara en chansspik. Men lutar åt att fylla på med 1,10 och kanske 12. Då borde det vara heltäckt.

5: Känns som en tveksam favorit, 4-årigt sto mot äldre valacker. 5 intressant med Örjan och mitt förstastreck. 1 känns också spännande och frågan är om den har någon möjlighet att ta spets. Risk dock att Takter tokkör tills hans får spets isf. Då vinner Örjan? Men 2 och 6 bör nog också med. 12 är tokskrällen och 10 känns också som bra värde. Dagens svåraste lopp tycker jag men det sunda kanske är strecka de på framspår med chans.

6: Också svårt och också en mkt tveksam favorit även om hästen är bra. I min värld är 4 och 7 solklara förstasteck och ett tänkbart lås. Håller dock med om 8 är intressant från bra smygläge om det går för fort. Har också en underlig känsla att Crebas ställt i ordning och att hästen kan vara ruggig i morgon. Och Montana Crown känns väl lite spelad.

7: Här är jag inte alls överens. För Shogun D.K. är klar förstahäst för mig nu när banan bör bli bra. Vill dock gardera med 5 och 9 som känns klart spännande med Goop. EV ytterligare streck hamnar på 3 och möjligen 1. Tror inte ngt på favoriten. Den här gången heller..
doob (+5), Fidus (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:49   #79

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Inget "klydd" med ändringar i sista stund, har precis lämnat mitt system:

3,5,6 R9,2 J Untersteiner, såg ni Jonathan Palemas avslutn. senast? Augustus F spets och form.
1,2,4,7,11,14 R13,12 Var inne på 2,6 så ströks 6:an. Bike o halvstängt på 7:an!
3 Fleetfoot Hannover R5,4 P Untersteiner mkt positiv, spets o slut
1,3,6,8,10,11 R9,12 Hoppas på galopp på Luddes (3) annars har jag slösat streck. 1:an första streck
2,4 R5,6 Mkt surr om 1:an som inte trivs på Halmstad mest orolig för Örjan (5)
7 Springover spets o slut!
3,4,5,9 R7,12 Chansar bort några här. Tror mest på Untersteiners här också.

864rader inlämnat 22:30

Lycka till
Gammal 2016-02-26, 22:50   #80

Standard

Får också lägga till Corinne Af Solnäs från stall Untersteiner också känns intressant vid gardering.
Gammal 2016-02-26, 23:31   #81
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
doob´s V75-tankar

Har inte superfeeling för någon omgångens bästa spik där jag har varit 100%-ig senaste tre veckorna men jag kommer högst troligt spika favoriten i guld trots allt... Inget bra värde och jag har någon nojjig känsla att Goop har en räv bakom örat.... Men jag betar av avdelningarna och lägger fokus på hästarna som fredag kväll bygger mitt system...

Avd.1)
Här kommer jag högst troligt använda mig av ett andrahandsfavorit-lås! Jag har jagat 5 Jonathan Palema som är såå jävla värd en vinst! Som mackpeter redan påpekat jagar vi den här jäveln och var så in i bomben nära efter usel styrning och lika bra spurt få betalt sist som skräll! Imorgon blir högst troligt laddning för fin position och jag tror på en visslande avslutning även imorgon! Burman meddelar att 6 Augustus F. tagit finalvinsten fint och i min bok är detta ledaren av loppet! Jag låser alltså på två MYCKET formstarka kort! Mitt spetsbud och sedan den som kommer fort! Tror favoriten blir kall från dödens även imorgon....

Avd.2)
2 Do You Know Me och 7 Carros Girl krigar om spets efter 500 m! Roligast är den sistnämnde på 7% och jag streckar båda! Från bakspår om dessa två kör ihjäl varandra lurar främst 11 Steady Brodda och skrällen 13 Quantum Gliding som har fin-fin hårdhet och kapacitet. 3% är lika mumma som i sin ordning från det läget med Per Nilsson i sulkyn! Se upp!

Avd.3)
Jag spikar nog som sagt högst troligt P.U och favoriten på stallform och spets men jävlar vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där... Hårdheten i Frankrike kan fälla avgörandet. Vidare har 5 Georgie Mae sett STRÅLANDE ut på slutet och Örjan bakom 7 Blue Martini Ås får inte bjudas bra löp för då visslar det bara till! 3% är ett riktigt SKÄMT på det ekipaget! TOTALT BORTGLÖMD! SE UPP om du garderar!

Avd.4)
3 Qahar Q.C. vinner med 100 meter om felfri men alla, inklusive jag, tror den studsar från start! En eller alla... Den som chansspikar tar omgångens kanske bästa värde i 1 Julio Cesar!! DÄR snackar vi värde i en bra spik om man spelar på favoritgalopp! Miljonstrecken som är tidiga är 2 Quattro Töll och 6 Don Brodde! 2% på båda är helt galet!

Avd.5)
4 Diotima F. är otäck! SOM DEN SÅG UT SIST! Här kommer Takter BOMBA och sitta i spets kosta vad det kosta vill. Felfri kan endast EN slå den! Det är 2 Tequila F. som nästan är lika bra! Vilka klasshästar på F.! Nu spekulerar vissa i att 2 tar spets och 4 får galopp eller vandra utvändigt... Glöm det! Men OM 4 felar vinner 2 och den kan även vinna på speed om chansen ges från rygg. Då det endast är 8% på mitt motbud är det tjänstefel att INTE dubbla!

Morgondagens stora dunkelidunk-tvilling! RAK 2-4 x MASSOR!
Flex: 2,4 - 2,4 - ALLA
Flex: 4 - 2 - ALLA

Avd.6)
Ett jättehett spikförslag från doob och den som normalt vore under rubriken "dagens bästa spik" sett till värde är 7 Springover! 18% är galet bra! Hästen tar spets på ett par kliv och mina värsta motbud 8 The True F. och 10 Dizzy River tappar många längder redan i starten. Nu är dom så bra att dom kan hinna fram ändå och det är stormvarning på The True F.!! 2% är morgondagens bästa skrällvärde!! Om Söderqvist drar i högertömmen direkt för att inte bli dragen bakåt av en av morgondagens mest överstreckade (1 Bula Bula Am) så är det superintressant.... Jag kanske spikar Lövgren annars nämnda tre!

Avd.7)
Ett av morgondagens stora drag och nästagångare slutar jag inte jaga! Högst troligt DD-ankare och jag lär även bygga tvilling/flex på 3 Vision Fromentro! OJ vad det är dags nu! SUPERFORM är bara förnamnet och nu äntligen läge! Behöver heller inte styra och ställa i loppet utan kan ligga still och speeda och jag lovar att den är med på fotot! Hoppas att 4 Dixie Exclusive svarar 7 Michelangelo Ås då Söderqvist är lite sömnig som kusk och jag gissar inte är framme förrän det känns för sent att släppa för Lill-Unter och då får den harva i dödens! Bakom lurpassar både 5 Stricker och 9 Tango Vang till halvskrällprocent... Fem känns heltäckt! Shogun D.K. från tolfte betalar jag inte för! En halvlallare som Pilenberg kan liksom alla andra småtränare inte bibehålla en formtopp mer än 2-3 starter och har inte lyckats den här gången heller... 9% av befolkningen är fulla... Nästan lika illa ställt med alkoholismen i Sverige som på Island...

Det var mina mynt till morgondagens genomgång!
Lycka till!
/doob
Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? Enda möjligheten för honom att hitta en vinnare är väl att han röker på ordentligt....? Är väl i och för sig ingen omöjlighet, finns gott om prima Marockanskt i närområdet där han bor....

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...
doob (+5), znipstern (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-27 klockan 10:40.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 23:35   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? När han satsade 30 000kr på Legolas när han förlorade mot Speedboat på Dannero?

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...
Bjud på den nu i stället så jag kan lämna in tidigt för en gångs skull!
Gammal 2016-02-26, 23:46   #83

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.

__________________________________________________ ______________________________________________

Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad?

Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller.

JÄTTEVÄRDE
på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få!

Jaså? Håller inte med! Fransk travsport och framförallt banan på Vincennes mycket tuffare än svensk amatörsport... Svenskt topptrav är kanon! Vardagslunken sämre än franskt dito! Vincennes härdar!
Gammal 2016-02-26, 23:52   #84

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Det här loppet kan skrälla. Min rank just nu är 2,7,11,12,5,13.
doob (+20)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 23:58   #85

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Visst fan! 12 Wiclet Hanover! Den rackaren lirade jag på DD/Tvilling/V/P i de tre första starterna sedan gav jag upp och då vann jäkeln efter att ha varit struken! Den har jag helt tappat! Får plats på min kupong!

Kanske tänder till när Kung "husse" Svanstedt är på plantet hem? Eller är han redan hemma? Då är det ju klart!!
Gammal 2016-02-26, 23:58   #86

Standard

Citat:
V75-2

Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.

Senast redigerad av tvablaa den 2016-02-27 klockan 00:00.
Gammal 2016-02-26, 23:59   #87

Standard

Citat:
V75-2

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.
mackpeter (+3)
Gammal 2016-02-27, 00:09   #88

Standard

Jag blir konfunderad när jag ser doobs utmärkta analyser. I de flesta loppen är det precis som jag tänkt hela dagen.
I första hade jag tänkt låsa på 5 och 6. 6 körs till ledningen. Han såg djävulskt stark ut över mål senast, när han vann finalen. 5 kördes bort av Björn näst senast. Jag tänkte ta revansch förra starten till 30 ggr i vinnarodds och lågt streckad på V75. Men Scellino L rann undan i ledningen.
Storfavoriten 3 West Wing såg inte bra ut senast. Ni som tänker spika bör tänka om - även om han är ute på sin önskedistans och Johan U meddelar full form.
1 blir över från start och är en sprinter. 12 For Pleasure As får jobbigt från spår 12.
Min ranking är 5,6,9,3,2.
Gammal 2016-02-27, 00:16   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!

Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.
Gammal 2016-02-27, 00:18   #90

Standard

Citat:
Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.
Och du får mig förmodligen att ändra från spik på Helga till att den blir ensam A men 4,7 som B.
Svara

td