|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-26, 22:29 | #76 |
Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.
__________________________________________________ ______________________________________________ Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad? Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller. JÄTTEVÄRDE på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få! Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-26 klockan 22:42. |
|
2016-02-26, 22:42 | #78 |
Som vanligt intressant att läsa dina analyser Doob. Och med den form du haft känns det minst sagt oroande att inte är överens i så många fall. Mina tankar:
1: Här är vi helt överens. 5,6 känns starkt. 9 känns värst emot men känns överstreckad med Persson från det här läget. Jag gillar ju även 11 och Örjan upp är lurigt. Men den måste stå för hårt inne här. Lugauer från bakspår tror jag inte på även om hästen är bra och 3 känns inte allt som rätt favorit. 2: Står fast vid min första tanke att Helga Palema är solklar förstahäst. Tyvärr lyftes den även i Björnkollen. Har dock stor respekt för 11 och vid större gardering 2, 7 och 13 som det skriks om på många ställen (Vass eller Kass, TT). Lutar dock åt spik på Helga. 3: Håller med om att det lockar att gardera även om det mesta talar för favoriten. Men som 5 sett ut känns den jobbigt att lämna utanför. Och 4 är kanske en bättre häst än favoriten. Sen fortsätter jag att jaga 9 som skräller förr eller senare. Tackar också för skrällbudet 7, känns som en typisk Örjan-skräll som ingen pratar om. 4: Alla är överens om att 3 vinner felfri men också att den knappast står på benen. Om man tror att 8 är solkar andrahäst så kunde det vara en chansspik. Men lutar åt att fylla på med 1,10 och kanske 12. Då borde det vara heltäckt. 5: Känns som en tveksam favorit, 4-årigt sto mot äldre valacker. 5 intressant med Örjan och mitt förstastreck. 1 känns också spännande och frågan är om den har någon möjlighet att ta spets. Risk dock att Takter tokkör tills hans får spets isf. Då vinner Örjan? Men 2 och 6 bör nog också med. 12 är tokskrällen och 10 känns också som bra värde. Dagens svåraste lopp tycker jag men det sunda kanske är strecka de på framspår med chans. 6: Också svårt och också en mkt tveksam favorit även om hästen är bra. I min värld är 4 och 7 solklara förstasteck och ett tänkbart lås. Håller dock med om 8 är intressant från bra smygläge om det går för fort. Har också en underlig känsla att Crebas ställt i ordning och att hästen kan vara ruggig i morgon. Och Montana Crown känns väl lite spelad. 7: Här är jag inte alls överens. För Shogun D.K. är klar förstahäst för mig nu när banan bör bli bra. Vill dock gardera med 5 och 9 som känns klart spännande med Goop. EV ytterligare streck hamnar på 3 och möjligen 1. Tror inte ngt på favoriten. Den här gången heller.. |
|
2016-02-26, 22:49 | #79 |
Inget "klydd" med ändringar i sista stund, har precis lämnat mitt system:
3,5,6 R9,2 J Untersteiner, såg ni Jonathan Palemas avslutn. senast? Augustus F spets och form. 1,2,4,7,11,14 R13,12 Var inne på 2,6 så ströks 6:an. Bike o halvstängt på 7:an! 3 Fleetfoot Hannover R5,4 P Untersteiner mkt positiv, spets o slut 1,3,6,8,10,11 R9,12 Hoppas på galopp på Luddes (3) annars har jag slösat streck. 1:an första streck 2,4 R5,6 Mkt surr om 1:an som inte trivs på Halmstad mest orolig för Örjan (5) 7 Springover spets o slut! 3,4,5,9 R7,12 Chansar bort några här. Tror mest på Untersteiners här också. 864rader inlämnat 22:30 Lycka till
2016-02-26, 22:50 | #80 |
Får också lägga till Corinne Af Solnäs från stall Untersteiner också känns intressant vid gardering.
|
|
2016-02-26, 23:31 | #81 | |
Banned
|
Citat:
Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant.... Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? Enda möjligheten för honom att hitta en vinnare är väl att han röker på ordentligt....? Är väl i och för sig ingen omöjlighet, finns gott om prima Marockanskt i närområdet där han bor.... Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare... Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-27 klockan 10:40. |
|
2016-02-26, 23:35 | #82 | |
Citat:
|
||
2016-02-26, 23:46 | #83 | |
Citat:
Jaså? Håller inte med! Fransk travsport och framförallt banan på Vincennes mycket tuffare än svensk amatörsport... Svenskt topptrav är kanon! Vardagslunken sämre än franskt dito! Vincennes härdar!
2016-02-26, 23:52 | #84 |
V75-2
Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten! Det här loppet kan skrälla. Min rank just nu är 2,7,11,12,5,13. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+20) |
|
2016-02-26, 23:58 | #85 | |
Citat:
Kanske tänder till när Kung "husse" Svanstedt är på plantet hem? Eller är han redan hemma? Då är det ju klart!!
2016-02-26, 23:58 | #86 | |
Citat:
Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk. Senast redigerad av tvablaa den 2016-02-27 klockan 00:00. |
||
2016-02-26, 23:59 | #87 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
||
2016-02-27, 00:09 | #88 |
Jag blir konfunderad när jag ser doobs utmärkta analyser. I de flesta loppen är det precis som jag tänkt hela dagen.
I första hade jag tänkt låsa på 5 och 6. 6 körs till ledningen. Han såg djävulskt stark ut över mål senast, när han vann finalen. 5 kördes bort av Björn näst senast. Jag tänkte ta revansch förra starten till 30 ggr i vinnarodds och lågt streckad på V75. Men Scellino L rann undan i ledningen. Storfavoriten 3 West Wing såg inte bra ut senast. Ni som tänker spika bör tänka om - även om han är ute på sin önskedistans och Johan U meddelar full form. 1 blir över från start och är en sprinter. 12 For Pleasure As får jobbigt från spår 12. Min ranking är 5,6,9,3,2. |
|
2016-02-27, 00:16 | #89 | |
Citat:
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14. |
||
2016-02-27, 00:18 | #90 |
Och du får mig förmodligen att ändra från spik på Helga till att den blir ensam A men 4,7 som B.
|
|
|