Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-23, 00:19   #31

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.

Idag tycker jag att V75 är skitlätt. Framemot lördag blir det allt svårare. Därför har jag nu lagt in en flerkupong.

1) Här vinner dunderunderskattade 5 Jonathan Palema. Senast i silverfinalen satt han fast och spurtade till andraplatsen bakom Scellino Luis. Hade gett 30 ggr i vinnarodds. doob och jag har skrikit om den. Näst senast körde Goop bort den - fjärde inner och enorm spurt. Dagens bästa spik.
2) Jätteskriket 6 Celebreightr hoppade senast i finalen. Vinner nu.
3) Streckar Untersteiners bästa 3 Fleetfoot Hanover och oftavinnaren 5 Georgie Mae men skall kolla upp övriga mer under veckan.
4) Felfri är 3 Qahar Q.S. stenklar.
5) 4 och 6 har fått framspår på sprinterdistansen. Bra lås.
6) 1 eller 10 vinner. Skall jobba mer med detta lopp.
7) Som 7 uppförde sig senast är han oslagbar. Men jag provar ändå med 1 och 12.

Systemet kostar 12 kronor. Har lagt in en fleris.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 00:43   #32

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Untersteiners på hemmaplan blir svårslagna. Kommer vara påställt och trimmat.
Förhoppningsvis blir det andra som drar på sig strecken så det blir spelvärde i hemmalaget.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 10:01   #33

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.
Gammal vana. Får jag inte lov till att ventilera en trevlig Guld inför lördagens huvudspel så saknas någonting liksom. Tillhör ju vanligtvis, både analysmässigt och sportsligt, helgens höjdpunkter.

Ja, det borde vara dags att köra Edward Ale i spets nu då det vankas kort. Edward har ju fått ett antal lopp innanför västen och borde vara redo att tävlas med fullt ut.
Tveksamt om han når spetsen dock. Häst 1 eller 2 kanske vill löpa linan fullt ut och testa i front? De kan båda öppna riktigt bra.
Det är nog lika troligt att nå topp 2-3 ifrån front i det här gänget, som det är vid valet att släppa? Vid ledning har du dessutom fördelen av att kunna rinna undan ifall det krånglar bland bakomvarande ekipage. Jag hoppas det tävlas rejält!

Definitiva spiken för min del:

Jag tror väldigt mycket på spets och slut för formstarka 3 Fleetfoot Hanover i stoeliten. Den hästen är svårpasserad, inte minst när formen är på topp. Jag tycker hästen visat prov på härlig stridsmoral de senaste starterna dessutom, så det här borde inte gå fel!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 10:24   #34

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Jag ser inga fel i att skriva om att de slängt ut Guld-loppet från V75 den här gången i en tråd om V75. Värre är det när det skrivs om fotboll och ishockey i trådar om trav.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 11:18   #35

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.
hugotheboss (+2)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-23 klockan 11:26.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 11:37   #36

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Gulddivisionen behövs på V75! Det är ju elitserien och den ska man inte förpassa utanför bongen, det är nog snarare negativt för tant Agda. Att man gör så en enskild omgång eller två på ett år har jag dock inga problem med. Ska man lägga Gulddivisionen utanför V75 så brister hela idén med divisionerna och rikstoton.
Migge (+1), lokatten (+1), Trinity (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 23:50   #37

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Peter Untersteiner meddelade idag under V86, att hans bästa chans på lördag är i V75-3 Fleetfoot Hanover.
hugotheboss (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 00:20   #38

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.
Kul inlägg men Tant Agda finns ju inte och Qahar vinner inte heller

Senast redigerad av Melander den 2016-02-25 klockan 00:22.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 02:38   #39

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 09:15   #40

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2069
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!
Henriette Larsen tycker jag är en bättre kusk än Adrian.

År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar
2016 15 1 1 3 7 % 81 700
2015 107 17 10 11 16 % 599 350
macken11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 10:19   #41

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macken11 Visa inlägg

År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar
2016 15 1 1 3 7 % 81 700
2015 107 17 10 11 16 % 599 350
Du är rolig du...

Dålig är hon inte och kan tänka mig hon blir nya ''tillman''. Med lite skalle på adrian så är han topp 3 i sverige om 8 år.
Gammal 2016-02-25, 10:32   #42

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macken11 Visa inlägg
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument

Henriette Larsen
Start--1------2-----3-----%----Inkört
107---17-----10----11---16----599 350
Tkr/lopp: 5,6

Adrian Kolgjini
369---44-----27----31---12----8 387 101
Tkr/lopp: 22,7

Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk.

Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 12:30   #43

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.
Min känsla är att Celebreighter inte får överta bäst ekipaget vill.
Marc lägger knappast några fingrar emellan om han kan hålla sig före i starten. Vad vill Kevin ifall han får spetskänning tidigt? Knappast släppa vågar jag påstå.

Nä, jag tror på tävlande i det här stoloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument

Henriette Larsen
107---17-----10----11---16----599 350
Tkr/lopp: 5,6

Adrian Kolgjini
369---44-----27----31---12----8 387 101
Tkr/lopp: 22,7

Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk.

Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt!

Kuskarna deltar ju i samma lopp, så en jämförelse vill till för att kunna analysera.

Båda två brukar förvalta sina styrningar väl. Adrian har ju en helt annan rutin och har fått chansen på helt annan nivå. Han ska ha tjänat 10 ggr så mycket, då han kört om de pengarna också. Det ska sägas att han verkligen har fått till det i storloppen! Det är en sak få lyckas med.

Adrian lär fortsätta ha det väl förspänt med goa, fina styrningar framöver.
Frågan är hur länge Henriette matas med fina uppsittningar av Peter?

Sista året har Adrian ofta tagit vara på sina fina chanser i både storlopp och på V75. Tidigare fick han höra att han ej kunde vinna på V75.

Att sända Buzz Mearas till ledningen känns inte som svårt rent kuskmässigt.
Att ha hästar likt Mosaic Face och El Mago Pellini som mosar toppmotstånd ifrån dödens är tacksamt för att kunna köra in stora pengar.

Det ska utföras så det är bra gjort. Känslan är dock att fler av de bästa lärlingarna kunnat lyckas lika ofta, bara de hittat uppsittningarna.

Johan U och Kenneth H väntade, som lärlingar, bra länge på att få chansen i storlopp. De har sedan tagit den. Det är min åsikt efter flera vunna årgångslopp.

Oskar J förtjänar chansen på bra hästar i storlopp. Killen kör som en gud!

Nu svävade jag bort ifrån Henriette vs Adrian. Jag tror kusken med bästa hästen vinner 9ggr av 10 mellan dessa. Frågan är då vem som har häst nog?

Analys av favoriten:

Det har varit märkliga lopp som C vunnit på slutet. Örjan fick ett jätteförsprång och vann enkelt.

Sedan var det ett svagt gäng, förutom Joy Ribb. Örjan löste en bra resa och Joy kördes alldeles för sent. Hur bra var C:s insats egentligen? Tål hästen rejäl press under ett lopp? Det jag vet är att Untersteiners hästar går hela vägen även när det tävlas en lång stund under loppets gång. Där har Celebreightr allt att bevisa, enligt mig. Lugnt tempo eller smörresor har varit framgångsrikt enligt arkivet.
Jag bortser ifrån när Örjan höll hov ifrån spets, då det var ett sådant märkligt lopp. Där var ju C fin att skåda där framme!

Steady Brodda har slagit Jessica Highness, vilket Celebreightr misslyckades med.
Nä, som storfavorit måste C bevisa sig duga vid tävlande i hårt tempo häst mot häst.
En dålig storfavorit är mitt omdöme inför!

Carro´s Girl till 5% är mitt förstastreck. Många starter säger att hästen skaffat sig hårdhet och arkivet avslöjar många riktigt fina insatser. Johan låter uppåt. Given!

Tirich (+1)
Gammal 2016-02-25, 15:24   #44

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Det har spårat ut bra här, först: "Adrian vinner aldrig på V75" osv, sen "Ulf Ohlsson är Sveriges bästa kusk" sen "Henriette är bättre än Adrian".

Vad röker ni?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 15:53   #45

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Det har spårat ut bra här, först: "Adrian vinner aldrig på V75" osv, sen "Ulf Ohlsson är Sveriges bästa kusk" sen "Henriette är bättre än Adrian".

Vad röker ni?
Ditt inlägg lyfter ju inte sidan nämnvärt.

Var är substansen? Ska vi snacka tobak?

Du kan väl lägga ut en rank för avdelning 5 istället, så slipper jag fördjupa mig?

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-25 klockan 15:58.
Svara

td