Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-21, 21:53   #16

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Berätta Om?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 22:36   #17

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start.

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-21 klockan 22:39.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 23:19   #18

Melanders avatar

Sharp$: 4756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.

För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 23:42   #19

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig
Har inget med det att göra. Dock när du far med rena osanningar och inte ens har ork att kolla upp statistiken så måste man komma in och styra upp vansinnet. Faktum är att Adrian var otroligt bra på V75 förra året.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10), Migge (+5), Zniper (+1), hugotheboss (+2), Emeffeff (+5), Trinity (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 06:00   #20

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Hoppas ludde blir stor favorit i fjärde för de står skrivet galopp i stjärnorna så smäller om det... Tohio Gilbak med Björn upp blir utgång i samma lopp
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 09:02   #21

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Catrin Fajersson kommer säkert va blygsam i sitt framförande men visst tar Julio Cesar hem det här loppet utan omstart.Hästen har ju sett fruktansvärt bra ut och jag tror den blir svårslagen från bricka1.
Gammal 2016-02-22, 12:18   #22

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 2681

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns ingen som slår Qahar Q.C om den går iväg felfri, vilket är osäkert.
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 12:31   #23

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.
Jo, men många omgångar har banförhållandet varit gränsfall mellan barfota/skor. Flera stortränare har kört vissa hästar barfota och andra med skor i samma omgång, bara för att en del klarar av att köras barfota på sämre underlag och andra inte. Tränarna har själva fått chansa och infon kommer så sent som på lördag.
Jätteskönt att redan på söndag kväll, när listorna kommer, veta att alla går med skor. Underbart att i detta läge slippa spekulera hela veckan huruvida banan tillåter barfota eller ej.
Det gör det lättare att analysera loppen och inte behöva få hela veckan ogjord när vädret på lördag slår om.
Jag förstår att man som spelare tycker olika. Vissa kanske ser just det jag tycker är skönt att slippa som sin stora fördel vid omslag.
Nåja, glöm inte Dixie Exclusive i sista som suttit fast på slutet och sett riktigt formstark ut !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 12:41   #24

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start.

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!
Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 13:58   #25

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...
Gammal 2016-02-22, 14:05   #26

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...
Edward Ale kommer nog att leverera en maxprestation när dom snart kan köra med optimal barfotabalans igen är känslan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 15:55   #27

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke
Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt.

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan.

Mitt Lås till helgen:

Det får bli Untersteiner-duon i klass I, avd 6.
Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 18:56   #28

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Mitt Lås till helgen:

Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.
Komplettera med Springover också så kommer ingen någonsin lyckas bräcka låset. Hästen har toppform och skickas till spets, väl där är han klart duglig i gänget.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 21:45   #29

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt.

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan.

Mitt Lås till helgen:

Verkar ha gått inflation nu även på V75 att ha med 15 hästarslopp och helst så låg klass som möjligt . Flera i lördags och tre på söndagens extra V75a om jag såg rätt. Banorna tjänar extra bidrag med sådana lopp men tycker själv det blivit lite väl mycket av den varan. För hästägarna blir det många hästar som blir utan ens matlappar. Loppen flylls ofta på med rena skräphästar dessutom och det är kanske inget att jubla över spelmässigt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 21:51   #30

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om
Georgie Mae är en katapult från start.
kolla starten på jägers 28 nov
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)