|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-21, 13:45 | #1 |
V75-Halmstad (jackpot)
Det var väldigt synd att Halmstads V75a hamnade på fel sida månadsskiftet och att därmed barfotaförbudet består även nästa lördag. Halmstad omgång vid denna tiden har ju varje år tidigare präglats av närmast perfekt sommarbana och hästarna har fungerat perfekt att få tävla med sina optimala balanser på hovarna. Nu blir det parodi av denna generalisering av barfotaförbud, för är det någon som tror att banan på Bergsåker lördagen efter kommer vara i närheten så lämplig att köra hästarna barfota på som den kommer vara på lördag i Halmstad ? Nu blir det istället så att man snällt får behålla skorna på nästa lördag men sen lördagen efter troligen parodi i barfotalistorna när det helt plötsligt börjar lysa rött på massor av hästar trots att det första helgen i mars med största sannolikhet fortfarande är vinter i Sundsvall och en bana som mycket mer troligt kommer kräva brodd än tillåta barfotakörning. Hoppas svensk travsport till nästa vinter lär sig att klimatet på vintern skiljer sig väldigt åt i norra och södra Sverige och därför då inte kör med detta generella barfotaförbud från 1 dec - 31 mars.
Jag har knappt titta på trav sedan innan jul, så kan därför inte ge mig på några större analyser av omgången. Har börjat försöka titta lita på trav nu igen men förra veckan kom tyvärr fotboll och annat emellan varje dag. Klass 2: Ser ut att vara den del intressanta hästar som gjort bra prestationer i billiga sällskap på slutet, men utan att ha sett dessa lopp går det inte att utse någon vinnare. Kort distans. Flera som gått 14 tider över full distans från bakspår på slutet vilket inte är så dåligt i februari. Klass 1: Fint lopp som krävde 1300 poäng för att komma med i. Borde inte Bula Bula Am ha väldigt bra chans ? Är ingen barfotahäst heller. Crebas lär ha ställt i ordning Baron Max för han var väldigt tydlig senast att det var preparé då i Kalmar inför detta. Brons: Ser på papperet ut som att grymt bra lopp och spelvänligt dessutom. Spårlottningen blir viktig. Några av hästarna som hade varit grymt intressanta att se barfota. Michelangelo Ås favorit ? Silver: Blev inte lika bra. Inte fullt och flera utfyllnadshästar. Flyttas kanske utanför V75 för andra lördagen i rad. Är nog de fyra med väldigt höga poäng som det står mellan. For Pleasure As också bra i grunden. Guld: Dreams Take Time vinner. Den är bäst med skor. Hade det tillåtits barfotakörning på lörd och några av motbuden hade varit grymt intressanta. Stoeliten: Här hade det varit ruskigt intressant med skoryck ffg i år på några av hästarna. Donna D Q väldigt svårbedömd. Svårt att räkna på hästar som precis varit i Frankrike. Untersteiners båda hästar favoriter troligen (Fleetfoot H och Jetset). Lärlingsloppet: En massa omstarter igen och en fly förbannad Adrian Kolgjini ? Annars har han nog bra chans till revansch med Celebreightr. Ingen barfotahäst. Flera av motbuden hade varit väldigt intressanta att se barfota på lördag. Lägger dom in lördagsloppet på V75 ser det ut att vara ett väldigt bra lopp men propositionsmässigt så låg klass att jag har för dålig koll för att utse vinnare. Lycka till nu med V75an... |
|
2016-02-21, 14:29 | #2 |
Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram
banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen. nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100) |
|
2016-02-21, 15:14 | #3 |
Om jag tittar på mina egna spel historiskt så har i princip alla riktigt bra spel gjorts på enskilda hästar som tävlat med förändrad balans till fasta odds hos nätbolagen. Det är nog en viktig anledning till att jag tycker det är mycket roligare att läsa på då trots att jag inte längre får spela annat än hos atg.
Jag tittade inte på V75 sändningen igår men att det skulle ha varit en fantastisk bana vad gäller förutsättningarna för barfotakörning kan väl ändå inte vara sant. Ingen bana med tjäle är väl det och vad jag vet sitter det djup tjäle i alla banorna i Norrland vid den här tidern på året. I södra Sverige var det en liten vinterknäpp i januari, men annars har det varit milt och banorna har ingen tjäle. Barfotaförbud i södra Sverige känns väldigt väldigt onödigt. Om det är för att göra det lättare för spelarna så finns det en oerhört mer angelägen fråga i detta ämne att ta tag i. Om den dryg vecka upphävs barfotaförbudet, men de gamla och för spelarna helt vansinniga reglerna om att tränare kan anmäla sina hästar barfota men sen ändra fram till start består. Ska det inte bli fortsatt kaos i den här informationen snart så måste man helt enkelt ändra reglerna och förbjuda ändringar av balans utifrån det som anmäls mindre än en timme innan första loppet på streckspelen. Detta är fullt möjligt och skulle göra informationen enormt mycket mer tillförlitlig. Man bör dock utforma reglerna så att vid plötsliga väderomslag kan ansvariga på banan tillåta sena ändringar. Men ska Robert Bergh nu med ännu större stall och ett antal tränare till få fortsätta anmäla hästar slentrianmässigt barfota och sen lämna korrekt info 10 min innan resp lopp så kommer kaoset och irritationen bland spelare och tipsexperter bestå, och det är knappast något som är bra. |
|
2016-02-21, 15:34 | #4 |
Olle
jag sa inte att banan var en perfekt barfota underlag - En bana kan vara finfin utan att det är barfota bana. Bollnäs bana var alldeles utmärkt igår, men den var preparerad för att passa skodda hästar, eftersom det var enda tillåtna skoningen. |
|
2016-02-21, 19:30 | #5 |
Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.
|
|
2016-02-21, 19:48 | #6 |
olle har förvisso en poäng kan jag tycka. Det är ren idioti att barfotaförbudet enbart är tidsbestämt och inte efter rådande banförhållanden. Sverige är ett väldigt stort och avlångt land med varierande klimat från norr till söder. På Bergsåker t.ex är det nog inte lämpligt med barfotakörning förrän i april då den värsta tjälen släppt ur backen.
Tycker hela upplägget luktar gammal myndighetsfascism. Tänk Televerket och trådlösa telefoner på 80-talet... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10) |
|
2016-02-21, 20:00 | #7 |
|
|
2016-02-21, 20:07 | #8 |
Adrian får ny chans bakom clebreigthr o från bricka 6 lär han bli släppt till spets om nu nån kan svara. bör vara spets o slut där också. Luddes nya stjärna lär också bli påpassad på liret men där kan voltstart ställa till det då han är osäker på bena.
|
|
2016-02-21, 20:46 | #9 |
Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort
|
|
2016-02-21, 20:50 | #10 | |
Citat:
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen. Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter. Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång. Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid. Det är iaf min bestämda uppfattning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100) |
||
2016-02-21, 20:56 | #11 |
Halmstad ingen jackpotbana
Sedan 2012 bara 1 jackpot på 13 omgångar - en7 rättsjackpot nov 2012 medan 5 rätt get utdelning . ( det har varit jackpot på flera av extraomgångar men inte på lördagstrav med vanliga klasserna ) |
|
2016-02-21, 21:23 | #12 |
Tidiga tankar:
1: Bra lopp som nog kräver många streck. 6 känns hetast och hittar den till ledning är det nog över. 1,3,5,9 tidiga där bakom. Intressant se hur strecken fördelas här. Raggamuffin är nästagångare för mig men känns som den blir överstreckad med Örjan och står väldigt tufft inne. 2: Adrian lär bli klar favorit. Men 14 måste med för min del, drag senast men då galopp. 11 och 15 också tidiga. 3: 3 lär bli favorit och spik för många. Men 5 såg grym ut senast och känns inte ofarlig ens från dödens. 9 har jag haft med varje gång, inte borta med tempo. 1 tror jag blir överstreckad den här gången även om form slår klass. 4: Luddes lär bli stor favorit och är väl mest tredjespår i volt emot. Ruskigt öppet bakom och en tänkbar spik trots allt. 5: Känns helt upplagt för 5 när den nu får en riktig kusk och borde ha spetschans? Är dock inte förtjust i att spika Örjan, han vinner ju aldrig när jag gör det. 6: Bula Bula Am är bra varje gång. Men är väl ingen slump att det är många 2:or i raden. Öppet bakom men 2,5,6 känns tidiga. 8 hoppar ut som ett intressant skrällbud från bra smygläge. 7: 7 lär bli favorit men känns given att fälla. 12 bästa hästen men sämsta läget. 9 klart intressant med Goop. 3 kuskförstärkt och har kanonform. Men kanske är det här ett sånt där lopp där Örjan till slut står som segrare. |
|
2016-02-21, 21:25 | #13 | |
Citat:
|
||
2016-02-21, 21:36 | #14 |
|
|
2016-02-21, 21:52 | #15 |
12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2), Zniper (+5), Emeffeff (+10), Sicken (+5), basiak (+2) |
|
2016-02-21, 22:36 | #17 |
I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale. Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller? Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp. Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. . Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen... Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75... Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet! Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start. En första tidig tipstanke: Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse. Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut? Utgång! Senast redigerad av Fidus den 2016-02-21 klockan 22:39. |
|
2016-02-21, 23:19 | #18 |
|
|
2016-02-21, 23:42 | #19 |
Har inget med det att göra. Dock när du far med rena osanningar och inte ens har ork att kolla upp statistiken så måste man komma in och styra upp vansinnet. Faktum är att Adrian var otroligt bra på V75 förra året.
|
|
2016-02-22, 06:00 | #20 |
Hoppas ludde blir stor favorit i fjärde för de står skrivet galopp i stjärnorna så smäller om det... Tohio Gilbak med Björn upp blir utgång i samma lopp
|
|
2016-02-22, 09:02 | #21 |
Catrin Fajersson kommer säkert va blygsam i sitt framförande men visst tar Julio Cesar hem det här loppet utan omstart.Hästen har ju sett fruktansvärt bra ut och jag tror den blir svårslagen från bricka1.
2016-02-22, 12:18 | #22 |
Finns ingen som slår Qahar Q.C om den går iväg felfri, vilket är osäkert.
|
|
2016-02-22, 12:31 | #23 | |
Citat:
Jätteskönt att redan på söndag kväll, när listorna kommer, veta att alla går med skor. Underbart att i detta läge slippa spekulera hela veckan huruvida banan tillåter barfota eller ej. Det gör det lättare att analysera loppen och inte behöva få hela veckan ogjord när vädret på lördag slår om. Jag förstår att man som spelare tycker olika. Vissa kanske ser just det jag tycker är skönt att slippa som sin stora fördel vid omslag. Nåja, glöm inte Dixie Exclusive i sista som suttit fast på slutet och sett riktigt formstark ut ! |
||
2016-02-22, 12:41 | #24 | |
Citat:
Rätt att slänga ut loppet från V75. Endast åtta hästar i loppet, bara det ! Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk. Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke |
||
2016-02-22, 13:58 | #25 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...
2016-02-22, 14:05 | #26 |
Edward Ale kommer nog att leverera en maxprestation när dom snart kan köra med optimal barfotabalans igen är känslan.
|
|
2016-02-22, 15:55 | #27 | |
Citat:
Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom. Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld. Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen. Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke? (Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.) Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram. Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält. Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?) Nog om detta gällande min åsikt i frågan. Mitt Lås till helgen: Det får bli Untersteiner-duon i klass I, avd 6. Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart. |
||
2016-02-22, 18:56 | #28 |
Komplettera med Springover också så kommer ingen någonsin lyckas bräcka låset. Hästen har toppform och skickas till spets, väl där är han klart duglig i gänget.
|
|
2016-02-22, 21:45 | #29 | |
Citat:
|
||
2016-02-22, 21:51 | #30 | |
Citat:
kolla starten på jägers 28 nov Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
||
2016-02-23, 00:19 | #31 |
Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.
Idag tycker jag att V75 är skitlätt. Framemot lördag blir det allt svårare. Därför har jag nu lagt in en flerkupong. 1) Här vinner dunderunderskattade 5 Jonathan Palema. Senast i silverfinalen satt han fast och spurtade till andraplatsen bakom Scellino Luis. Hade gett 30 ggr i vinnarodds. doob och jag har skrikit om den. Näst senast körde Goop bort den - fjärde inner och enorm spurt. Dagens bästa spik. 2) Jätteskriket 6 Celebreightr hoppade senast i finalen. Vinner nu. 3) Streckar Untersteiners bästa 3 Fleetfoot Hanover och oftavinnaren 5 Georgie Mae men skall kolla upp övriga mer under veckan. 4) Felfri är 3 Qahar Q.S. stenklar. 5) 4 och 6 har fått framspår på sprinterdistansen. Bra lås. 6) 1 eller 10 vinner. Skall jobba mer med detta lopp. 7) Som 7 uppförde sig senast är han oslagbar. Men jag provar ändå med 1 och 12. Systemet kostar 12 kronor. Har lagt in en fleris. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3) |
|
2016-02-23, 00:43 | #32 |
Untersteiners på hemmaplan blir svårslagna. Kommer vara påställt och trimmat.
Förhoppningsvis blir det andra som drar på sig strecken så det blir spelvärde i hemmalaget. |
|
2016-02-23, 10:01 | #33 | |
Citat:
Ja, det borde vara dags att köra Edward Ale i spets nu då det vankas kort. Edward har ju fått ett antal lopp innanför västen och borde vara redo att tävlas med fullt ut. Tveksamt om han når spetsen dock. Häst 1 eller 2 kanske vill löpa linan fullt ut och testa i front? De kan båda öppna riktigt bra. Det är nog lika troligt att nå topp 2-3 ifrån front i det här gänget, som det är vid valet att släppa? Vid ledning har du dessutom fördelen av att kunna rinna undan ifall det krånglar bland bakomvarande ekipage. Jag hoppas det tävlas rejält! Definitiva spiken för min del: Jag tror väldigt mycket på spets och slut för formstarka 3 Fleetfoot Hanover i stoeliten. Den hästen är svårpasserad, inte minst när formen är på topp. Jag tycker hästen visat prov på härlig stridsmoral de senaste starterna dessutom, så det här borde inte gå fel! |
||
2016-02-23, 10:24 | #34 |
Jag ser inga fel i att skriva om att de slängt ut Guld-loppet från V75 den här gången i en tråd om V75. Värre är det när det skrivs om fotboll och ishockey i trådar om trav.
|
|
2016-02-23, 11:18 | #35 |
Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.
Guldloppet är med på kupongen Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda. Qahar QC är med på kupongen Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad. Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar. Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75. Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning. Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-23 klockan 11:26. |
|
2016-02-23, 11:37 | #36 |
Gulddivisionen behövs på V75! Det är ju elitserien och den ska man inte förpassa utanför bongen, det är nog snarare negativt för tant Agda. Att man gör så en enskild omgång eller två på ett år har jag dock inga problem med. Ska man lägga Gulddivisionen utanför V75 så brister hela idén med divisionerna och rikstoton.
|
|
2016-02-24, 23:50 | #37 |
Peter Untersteiner meddelade idag under V86, att hans bästa chans på lördag är i V75-3 Fleetfoot Hanover.
hugotheboss (+2) |
|
2016-02-25, 00:20 | #38 | |
Citat:
Senast redigerad av Melander den 2016-02-25 klockan 00:22. |
||
2016-02-25, 02:38 | #39 |
Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.
Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen! Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli! |
|
2016-02-25, 09:15 | #40 | |
Citat:
År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar 2016 15 1 1 3 7 % 81 700 2015 107 17 10 11 16 % 599 350 |
||
2016-02-25, 10:19 | #41 | |
Citat:
Dålig är hon inte och kan tänka mig hon blir nya ''tillman''. Med lite skalle på adrian så är han topp 3 i sverige om 8 år.
2016-02-25, 10:32 | #42 |
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument
Henriette Larsen Start--1------2-----3-----%----Inkört 107---17-----10----11---16----599 350 Tkr/lopp: 5,6 Adrian Kolgjini Start--1------2-----3-----%----Inkört 369---44-----27----31---12----8 387 101 Tkr/lopp: 22,7 Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk. Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt! |
|
2016-02-25, 12:30 | #43 | ||
Citat:
Marc lägger knappast några fingrar emellan om han kan hålla sig före i starten. Vad vill Kevin ifall han får spetskänning tidigt? Knappast släppa vågar jag påstå. Nä, jag tror på tävlande i det här stoloppet. Citat:
Kuskarna deltar ju i samma lopp, så en jämförelse vill till för att kunna analysera. Båda två brukar förvalta sina styrningar väl. Adrian har ju en helt annan rutin och har fått chansen på helt annan nivå. Han ska ha tjänat 10 ggr så mycket, då han kört om de pengarna också. Det ska sägas att han verkligen har fått till det i storloppen! Det är en sak få lyckas med. Adrian lär fortsätta ha det väl förspänt med goa, fina styrningar framöver. Frågan är hur länge Henriette matas med fina uppsittningar av Peter? Sista året har Adrian ofta tagit vara på sina fina chanser i både storlopp och på V75. Tidigare fick han höra att han ej kunde vinna på V75. Att sända Buzz Mearas till ledningen känns inte som svårt rent kuskmässigt. Att ha hästar likt Mosaic Face och El Mago Pellini som mosar toppmotstånd ifrån dödens är tacksamt för att kunna köra in stora pengar. Det ska utföras så det är bra gjort. Känslan är dock att fler av de bästa lärlingarna kunnat lyckas lika ofta, bara de hittat uppsittningarna. Johan U och Kenneth H väntade, som lärlingar, bra länge på att få chansen i storlopp. De har sedan tagit den. Det är min åsikt efter flera vunna årgångslopp. Oskar J förtjänar chansen på bra hästar i storlopp. Killen kör som en gud! Nu svävade jag bort ifrån Henriette vs Adrian. Jag tror kusken med bästa hästen vinner 9ggr av 10 mellan dessa. Frågan är då vem som har häst nog? Analys av favoriten: Det har varit märkliga lopp som C vunnit på slutet. Örjan fick ett jätteförsprång och vann enkelt. Sedan var det ett svagt gäng, förutom Joy Ribb. Örjan löste en bra resa och Joy kördes alldeles för sent. Hur bra var C:s insats egentligen? Tål hästen rejäl press under ett lopp? Det jag vet är att Untersteiners hästar går hela vägen även när det tävlas en lång stund under loppets gång. Där har Celebreightr allt att bevisa, enligt mig. Lugnt tempo eller smörresor har varit framgångsrikt enligt arkivet. Jag bortser ifrån när Örjan höll hov ifrån spets, då det var ett sådant märkligt lopp. Där var ju C fin att skåda där framme! Steady Brodda har slagit Jessica Highness, vilket Celebreightr misslyckades med. Nä, som storfavorit måste C bevisa sig duga vid tävlande i hårt tempo häst mot häst. En dålig storfavorit är mitt omdöme inför! Carro´s Girl till 5% är mitt förstastreck. Många starter säger att hästen skaffat sig hårdhet och arkivet avslöjar många riktigt fina insatser. Johan låter uppåt. Given! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1) |
|||
2016-02-25, 15:24 | #44 |
Det har spårat ut bra här, först: "Adrian vinner aldrig på V75" osv, sen "Ulf Ohlsson är Sveriges bästa kusk" sen "Henriette är bättre än Adrian".
Vad röker ni? |
|
2016-02-25, 15:53 | #45 | |
Citat:
Var är substansen? Ska vi snacka tobak? Du kan väl lägga ut en rank för avdelning 5 istället, så slipper jag fördjupa mig? Senast redigerad av Fidus den 2016-02-25 klockan 15:58. |
||
2016-02-25, 16:53 | #46 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
2016-02-25, 17:08 | #47 |
Samma som han på lördagarna på forumet.
2016-02-25, 20:21 | #48 | |
Citat:
Sen är ju inte rutin någon idiotsäker väg till skicklighet, en del saknar ju helt enkelt talang. Men när man kört så mycket fler (över 1000) och stora lopp som Adrian ska man vara ganska talanglös om man är sämre att köra än någon som kört 200 lopp varav många av dem i monté.
2016-02-25, 21:18 | #49 |
Är väl bara att strecka untersteiners alla hästar så är man hemma på lördag, knallform i hela stallet OCH hemmabana...bättre förutsättningar är svårt att hitta
mackpeter (+2) |
|
2016-02-26, 09:37 | #50 |
Baron Max i sjätte, kan den nyttja sitt springspår? http://hanscrebas.se/nyheter.html
|
|
2016-02-26, 10:24 | #51 |
Celebreightr struken, öppnar upp loppet ytterligare
|
|
2016-02-26, 10:27 | #52 |
Tango Vang 17.50 på Unibet stöld
Julio Cesar 18.00 på Unibet stöld. Olika formationer med Dizzy River i tron att någon av dessa dubblar skall gå in. Unibet godkännde spelet till 315 gånger på den största DD
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-02-26 klockan 10:40. |
|
2016-02-26, 11:57 | #53 | |
Citat:
Strecka är egentligen ett måste, men någonstans ska jag köra med ett "mindre lås". Vi får se. 11 Unity Knick jagar jag dessutom. Satt väl fast med krafter kvar senast? I femte borde du kolla upp 1 Dolce Vici (8%) lite mer ingående i arkivet. Hästen har läget, bra kusk och går ifrån klarhet till klarhet. Hästen har tider och hårdhet som duger för klassen. Slagit bra hästar på slutet. Hank Von Håleryd är en aktuell V75-vinnare, som nyligen ej kunde hålla emot över upploppet. Gick storstilat i dödens senast. Nä, denna gillar jag i det här loppet. Är definitivt ingen häst som lyser klass, men är ju långt ifrån favorit i klass II. I min värld så bombar Conni ifrån start med 8 Miss Prelong och sedan blir det full fart på loppet åtminstone en bra bit. En häst jag så smått börjat på att gilla en del, efter att tidigare varit tveksam. Till 4%, så streckar jag en häst som klarat av att vinna på V75 tidigare. För tillfället 1,4,6 och 8 för min del. (Funderar på att lämna 4:an utanför.) Trist av flera anledningar. Spelmässigt då det kändes som mest sårbara storfavoriten. Loppet var öppet före strykningen på precis det viset jag ville ha det. Fin häst att se på. Loppet en attraktion mindre. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1) |
||
2016-02-26, 12:10 | #54 | |
Citat:
|
||
2016-02-26, 13:26 | #55 |
Banned
|
Då kan man ta bort den kusen från systemet...
DonDraper (+1) |
2016-02-26, 13:38 | #56 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-26, 13:47 | #57 | |
Citat:
Annars så tycker jag du ska överväga Wollafur som lättas nu och med Örjan upp så gör det väl ytterligare 20 meter minst
2016-02-26, 14:42 | #58 |
Wollafur skulle väl få helstängt också? Given på kupongen men kommer stiga i procenten.
|
|
2016-02-26, 15:54 | #59 |
Adrian struken... Celebreighter (stavning).
|
|
2016-02-26, 16:50 | #60 |
Visst att läget kan ställa till vissa bekymmer och att det kan vara osäkert med kuskbytet, men känns ändå som 7 michelangelo i i sista borde vinna. Eller?
I första tycker jag det känns som Jonathan och Bergshults Leffe gör upp om det. I tredje(stoeliten) är ju mycket upplagt för favoriten, såklart. Men med tanke på procenten i jämförelse med både 4 och 5, så känns dom streckvärda enligt mig. |
|
2016-02-26, 17:33 | #61 |
The true f stenklar.
2016-02-26, 18:03 | #62 | ||
Citat:
Jag ska gardera den här gången. Börjar mer och mer snöa in på att spika Carro`s Girl i avd 2! Citat:
Kul tipsfundering! |
|||
2016-02-26, 18:10 | #63 |
west wing
4,5 på bet 365
2016-02-26, 19:34 | #64 |
Spikar ni Fleetwood?
|
|
2016-02-26, 19:52 | #65 |
Svårt att säga, spelvärdet ligger i att gardera. Samtidigt så är de flesta rörande eniga om att Untersteiners stall är i form, att han får spets etc. Har du andra bra alternativ, spika dem o gardera Fleetwood. Senaste V75:an på Halmstad var det sju spetsvinnare, ngt att tänka på!
2016-02-26, 20:48 | #66 |
Kommer de vara barfota förbud imorgon?
|
|
2016-02-26, 20:59 | #67 |
2016-02-26, 21:00 | #68 |
|
|
2016-02-26, 21:00 | #69 |
|
|
2016-02-26, 21:21 | #70 |
Allt är relativt han är fortfarande tillsammans med pappa någon jag aldrig spikar.Att komma 8 efter de främsta är väl som att vara i allsvenskan eller Div 1.Läs på läs rätt sirlansson din mupp
|
|
2016-02-26, 21:27 | #71 |
MUPP? Varför detta eviga uttryck av ilska mot andra? Skärpning.
|
|
2016-02-26, 21:31 | #72 |
|
|
2016-02-26, 22:01 | #73 |
|
|
2016-02-26, 22:03 | #74 |
|
|
2016-02-26, 22:06 | #75 |
doob´s V75-tankar
Har inte superfeeling för någon omgångens bästa spik där jag har varit 100%-ig senaste tre veckorna men jag kommer högst troligt spika favoriten i guld trots allt... Inget bra värde och jag har någon nojjig känsla att Goop har en räv bakom örat.... Men jag betar av avdelningarna och lägger fokus på hästarna som fredag kväll bygger mitt system... Avd.1) Här kommer jag högst troligt använda mig av ett andrahandsfavorit-lås! Jag har jagat 5 Jonathan Palema som är såå jävla värd en vinst! Som mackpeter redan påpekat jagar vi den här jäveln och var så in i bomben nära efter usel styrning och lika bra spurt få betalt sist som skräll! Imorgon blir högst troligt laddning för fin position och jag tror på en visslande avslutning även imorgon! Burman meddelar att 6 Augustus F. tagit finalvinsten fint och i min bok är detta ledaren av loppet! Jag låser alltså på två MYCKET formstarka kort! Mitt spetsbud och sedan den som kommer fort! Tror favoriten blir kall från dödens även imorgon.... Avd.2) 2 Do You Know Me och 7 Carros Girl krigar om spets efter 500 m! Roligast är den sistnämnde på 7% och jag streckar båda! Från bakspår om dessa två kör ihjäl varandra lurar främst 11 Steady Brodda och skrällen 13 Quantum Gliding som har fin-fin hårdhet och kapacitet. 3% är lika mumma som i sin ordning från det läget med Per Nilsson i sulkyn! Se upp! Avd.3) Jag spikar nog som sagt högst troligt P.U och favoriten på stallform och spets men jävlar vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där... Hårdheten i Frankrike kan fälla avgörandet. Vidare har 5 Georgie Mae sett STRÅLANDE ut på slutet och Örjan bakom 7 Blue Martini Ås får inte bjudas bra löp för då visslar det bara till! 3% är ett riktigt SKÄMT på det ekipaget! TOTALT BORTGLÖMD! SE UPP om du garderar! Avd.4) 3 Qahar Q.C. vinner med 100 meter om felfri men alla, inklusive jag, tror den studsar från start! En eller alla... Den som chansspikar tar omgångens kanske bästa värde i 1 Julio Cesar!! DÄR snackar vi värde i en bra spik om man spelar på favoritgalopp! Miljonstrecken som är tidiga är 2 Quattro Töll och 6 Don Brodde! 2% på båda är helt galet! Avd.5) 4 Diotima F. är otäck! SOM DEN SÅG UT SIST! Här kommer Takter BOMBA och sitta i spets kosta vad det kosta vill. Felfri kan endast EN slå den! Det är 2 Tequila F. som nästan är lika bra! Vilka klasshästar på F.! Nu spekulerar vissa i att 2 tar spets och 4 får galopp eller vandra utvändigt... Glöm det! Men OM 4 felar vinner 2 och den kan även vinna på speed om chansen ges från rygg. Då det endast är 8% på mitt motbud är det tjänstefel att INTE dubbla! Morgondagens stora dunkelidunk-tvilling! RAK 2-4 x MASSOR! Flex: 2,4 - 2,4 - ALLA Flex: 4 - 2 - ALLA Avd.6) Ett jättehett spikförslag från doob och den som normalt vore under rubriken "dagens bästa spik" sett till värde är 7 Springover! 18% är galet bra! Hästen tar spets på ett par kliv och mina värsta motbud 8 The True F. och 10 Dizzy River tappar många längder redan i starten. Nu är dom så bra att dom kan hinna fram ändå och det är stormvarning på The True F.!! 2% är morgondagens bästa skrällvärde!! Om Söderqvist drar i högertömmen direkt för att inte bli dragen bakåt av en av morgondagens mest överstreckade (1 Bula Bula Am) så är det superintressant.... Jag kanske spikar Lövgren annars nämnda tre! Avd.7) Ett av morgondagens stora drag och nästagångare slutar jag inte jaga! Högst troligt DD-ankare och jag lär även bygga tvilling/flex på 3 Vision Fromentro! OJ vad det är dags nu! SUPERFORM är bara förnamnet och nu äntligen läge! Behöver heller inte styra och ställa i loppet utan kan ligga still och speeda och jag lovar att den är med på fotot! Hoppas att 4 Dixie Exclusive svarar 7 Michelangelo Ås då Söderqvist är lite sömnig som kusk och jag gissar inte är framme förrän det känns för sent att släppa för Lill-Unter och då får den harva i dödens! Bakom lurpassar både 5 Stricker och 9 Tango Vang till halvskrällprocent... Fem känns heltäckt! Shogun D.K. från tolfte betalar jag inte för! En halvlallare som Pilenberg kan liksom alla andra småtränare inte bibehålla en formtopp mer än 2-3 starter och har inte lyckats den här gången heller... 9% av befolkningen är fulla... Nästan lika illa ställt med alkoholismen i Sverige som på Island... Det var mina mynt till morgondagens genomgång! Lycka till! /doob
hugotheboss (+5), greenj (+15), CuloPip (+10), mackpeter (+20), Trinity (+5), dado (+5), Fidus (+5), drakdead (+5), asgaya3141 (+5), dziph (+5), ajvide (+5) Senast redigerad av doob den 2016-02-26 klockan 22:09. |
|
2016-02-26, 22:29 | #76 |
Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.
__________________________________________________ ______________________________________________ Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad? Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller. JÄTTEVÄRDE på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få! Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-26 klockan 22:42. |
|
2016-02-26, 22:42 | #78 |
Som vanligt intressant att läsa dina analyser Doob. Och med den form du haft känns det minst sagt oroande att inte är överens i så många fall. Mina tankar:
1: Här är vi helt överens. 5,6 känns starkt. 9 känns värst emot men känns överstreckad med Persson från det här läget. Jag gillar ju även 11 och Örjan upp är lurigt. Men den måste stå för hårt inne här. Lugauer från bakspår tror jag inte på även om hästen är bra och 3 känns inte allt som rätt favorit. 2: Står fast vid min första tanke att Helga Palema är solklar förstahäst. Tyvärr lyftes den även i Björnkollen. Har dock stor respekt för 11 och vid större gardering 2, 7 och 13 som det skriks om på många ställen (Vass eller Kass, TT). Lutar dock åt spik på Helga. 3: Håller med om att det lockar att gardera även om det mesta talar för favoriten. Men som 5 sett ut känns den jobbigt att lämna utanför. Och 4 är kanske en bättre häst än favoriten. Sen fortsätter jag att jaga 9 som skräller förr eller senare. Tackar också för skrällbudet 7, känns som en typisk Örjan-skräll som ingen pratar om. 4: Alla är överens om att 3 vinner felfri men också att den knappast står på benen. Om man tror att 8 är solkar andrahäst så kunde det vara en chansspik. Men lutar åt att fylla på med 1,10 och kanske 12. Då borde det vara heltäckt. 5: Känns som en tveksam favorit, 4-årigt sto mot äldre valacker. 5 intressant med Örjan och mitt förstastreck. 1 känns också spännande och frågan är om den har någon möjlighet att ta spets. Risk dock att Takter tokkör tills hans får spets isf. Då vinner Örjan? Men 2 och 6 bör nog också med. 12 är tokskrällen och 10 känns också som bra värde. Dagens svåraste lopp tycker jag men det sunda kanske är strecka de på framspår med chans. 6: Också svårt och också en mkt tveksam favorit även om hästen är bra. I min värld är 4 och 7 solklara förstasteck och ett tänkbart lås. Håller dock med om 8 är intressant från bra smygläge om det går för fort. Har också en underlig känsla att Crebas ställt i ordning och att hästen kan vara ruggig i morgon. Och Montana Crown känns väl lite spelad. 7: Här är jag inte alls överens. För Shogun D.K. är klar förstahäst för mig nu när banan bör bli bra. Vill dock gardera med 5 och 9 som känns klart spännande med Goop. EV ytterligare streck hamnar på 3 och möjligen 1. Tror inte ngt på favoriten. Den här gången heller.. |
|
2016-02-26, 22:49 | #79 |
Inget "klydd" med ändringar i sista stund, har precis lämnat mitt system:
3,5,6 R9,2 J Untersteiner, såg ni Jonathan Palemas avslutn. senast? Augustus F spets och form. 1,2,4,7,11,14 R13,12 Var inne på 2,6 så ströks 6:an. Bike o halvstängt på 7:an! 3 Fleetfoot Hannover R5,4 P Untersteiner mkt positiv, spets o slut 1,3,6,8,10,11 R9,12 Hoppas på galopp på Luddes (3) annars har jag slösat streck. 1:an första streck 2,4 R5,6 Mkt surr om 1:an som inte trivs på Halmstad mest orolig för Örjan (5) 7 Springover spets o slut! 3,4,5,9 R7,12 Chansar bort några här. Tror mest på Untersteiners här också. 864rader inlämnat 22:30 Lycka till
2016-02-26, 22:50 | #80 |
Får också lägga till Corinne Af Solnäs från stall Untersteiner också känns intressant vid gardering.
|
|
2016-02-26, 23:31 | #81 | |
Banned
|
Citat:
Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant.... Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? Enda möjligheten för honom att hitta en vinnare är väl att han röker på ordentligt....? Är väl i och för sig ingen omöjlighet, finns gott om prima Marockanskt i närområdet där han bor.... Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare... Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-27 klockan 10:40. |
|
2016-02-26, 23:35 | #82 | |
Citat:
|
||
2016-02-26, 23:46 | #83 | |
Citat:
Jaså? Håller inte med! Fransk travsport och framförallt banan på Vincennes mycket tuffare än svensk amatörsport... Svenskt topptrav är kanon! Vardagslunken sämre än franskt dito! Vincennes härdar!
2016-02-26, 23:52 | #84 |
V75-2
Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten! Det här loppet kan skrälla. Min rank just nu är 2,7,11,12,5,13. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+20) |
|
2016-02-26, 23:58 | #85 | |
Citat:
Kanske tänder till när Kung "husse" Svanstedt är på plantet hem? Eller är han redan hemma? Då är det ju klart!!
2016-02-26, 23:58 | #86 | |
Citat:
Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk. Senast redigerad av tvablaa den 2016-02-27 klockan 00:00. |
||
2016-02-26, 23:59 | #87 | |
Citat:
mackpeter (+3) |
||
2016-02-27, 00:09 | #88 |
Jag blir konfunderad när jag ser doobs utmärkta analyser. I de flesta loppen är det precis som jag tänkt hela dagen.
I första hade jag tänkt låsa på 5 och 6. 6 körs till ledningen. Han såg djävulskt stark ut över mål senast, när han vann finalen. 5 kördes bort av Björn näst senast. Jag tänkte ta revansch förra starten till 30 ggr i vinnarodds och lågt streckad på V75. Men Scellino L rann undan i ledningen. Storfavoriten 3 West Wing såg inte bra ut senast. Ni som tänker spika bör tänka om - även om han är ute på sin önskedistans och Johan U meddelar full form. 1 blir över från start och är en sprinter. 12 For Pleasure As får jobbigt från spår 12. Min ranking är 5,6,9,3,2. |
|
2016-02-27, 00:16 | #89 | |
Citat:
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14. |
||
2016-02-27, 00:18 | #90 |
Och du får mig förmodligen att ändra från spik på Helga till att den blir ensam A men 4,7 som B.
|
|
2016-02-27, 00:35 | #91 |
V75-6
Här är det bäddat för en ny skräll. 10 Dizzy River är favorit och Johan U optimist. Pappa Peter U säger, att 1 och 10 är bättre än hans egen 4. Sveriges bäste travjournalist Sören Englund håller på att tappa sin "tusenlapp" sedan 1997. Nu är det risk att han förlorar på 10 Dizzy River. Kanske är det så enkelt att 7 Springover - Lövgrens enda V75 häst - från springspåret tar ledningen och SoS. Min ranking är 7,1,8. Därefter 10,4,11,2,3. |
|
2016-02-27, 07:42 | #92 |
Jocke har två hästar till start... Springover och en kuse i sista loppet med 20-30.000 i första pris. Kan inte tänka mig att han åker till Halmstad utan att ha lite förspänt...
|
|
2016-02-27, 08:10 | #93 |
Alla som tar bakspårshästar i lärlingsloppet utan att ta med Wiclet Hanover kan inte trav. Spurtade in på pajas face och sucre. Olof matchar mot drottning silvia och ingen nämner henne. PAJASAR som dasen sa
|
|
2016-02-27, 08:26 | #94 |
Röda armén brukar ju även sätta en skräll och veckans Untersteinerskräll borde väl vara Dixie Exclusive som klättrade i ryggar fastlåst i finalen för två veckor sedan. 6 % Tackar
2016-02-27, 08:56 | #95 |
Och dessutom är Daniel Wäjersten en kusktalang av stora mått! Säkert många söderut som inte ens hört talas om honom. Jobbar hos en viss Svanthe Bååth.
|
|
2016-02-27, 09:43 | #96 |
Håller med dig om att den kan skrälla men tycker det vore trevligare om du framförde det på ett ödmjukt sätt
|
|
2016-02-27, 09:58 | #97 |
|
|
2016-02-27, 10:06 | #98 | |
Citat:
På banan har han avslutat med vägvinnande steg. Kommer att vinna fler lopp. 15 Viking Holmsminde Kanske Jocke bjuder på en vinnarraket idag? 9ggr degen? (Mina uppskattade odds lägst runt 3*3) |
||
2016-02-27, 10:14 | #99 | |
Citat:
De som sett loppet mellan Wiclet och YKM den 22/12 har svårt att fatta att Wiclet landar på endast 2%. |
||
2016-02-27, 10:19 | #100 |
Spår 12 är dock bedrövligt i 15-hästars, 13 före i min bok.
|
|
2016-02-27, 10:21 | #101 |
Dom höll ju samma fart över linjen, ombytta spår nu så det ser väl logiskt ut med procenten tycker jag.
|
|
2016-02-27, 10:27 | #102 |
Asså var ju inne på att gardera Qahar... Men alla verkar mer eller mindre va inne på att den hoppar? Vilket torde göra att procenten minskar mot spelstopp. Behöver väl inte gå in på den tydliga galopprisken. Hästen var ju bedrövlig hos PU, och jag ser inte samma talang som alla gör. Är verkligen inte övertygad som alla andra. Visst har den vunnit och ändå sett någorlunda ut. Och det är just det att den är förbättrad och att Ludde fått lite kyligare körhänder senaste åren som gör att jag istället vill ta fram kulorna (inte stålar) och spika.
Alla är inne på att den hoppar. Jag däremot är inne på att den kan torska av egen kraft. De krävs verkligen ett mästerverk av den gode ludde idag. Rätt tempo, rätt händer... För hästen är inte reglerbar enligt mig. Ser de framför mig. Den enormt stora risken att någon slår av den på upploppet för att travet börjar hacka. |
|
2016-02-27, 10:31 | #103 |
Fast är ju duktigt kluven kring Qahar QC.. Finns ju enormt värde i att gå emot.
|
|
2016-02-27, 10:36 | #104 |
Ändringar och Ingves fått ryggskott.
|
|
2016-02-27, 10:54 | #105 |
AVD 2
Segervanast är CARRO´S GIRL 7 segrar, Bäst seger % YOU KNOW ME 40%. Spetsanalys, snabbast första biten är IDA AVANT eller GOING POPP, även CHIPPEROO* och YOU KNOW ME kan öppna fort. Mest troligt GOING POPP svarar ut alla i kraft av innerspår. Då jag tror att GOING POPP tar ledningen måste hon ha bra chans att vinna då hon är obesegrad där efter tre försök. Har tagit alla sina segrar på medeldistans.Intressant då den endast är streckad på 4%. |
|
2016-02-27, 11:08 | #106 | |
Citat:
2% ger få kuponger kvar. 18% ger att väldigt många återstår på streckspelet. Enkelt val om jag väljer mellan 2 som är jämngoda, enligt min egen uppfattning. Idag avstår jag streck för båda. Jag hoppas Kevin tar hem loppet. Vi får se. |
||
2016-02-27, 11:32 | #107 |
Så här blev dagens bolagssystem.
1) 5,6 r3-9 (6 tar ledningen med 5 utanför. Favoriten 3 trögstartar och körs fram till dödens. Starke 6 kan hålla hela vägen. Spurtstarka 5 och 9 är vassa spurtare) 2) 2,4,5,7,11,12,13,14 r1-3 (har jag motiverat i natt. Hoppas nästan på en strykning så att jag får med 1) 3) 3 r4-5 (3 SoS. Övriga verkar ge upp på förhand) 4) 1,2,3,6,8,10 r12-7 (3 hoppar till 50 %. Oerfarna hästar. Den enda som aldrig vunnit är 7. Veijo kan leda med 1 hela vägen. Hemmahästen 10 är enormt kuskförstärkt med Björn) 5) 4 r6-5 (Uhrberg och andra som sett 4 på nära håll säger, att hon har "allt". Johnny bombar till spets. Värsta konkurrenten 6 öppnar medium. Trots att Diotima F. är sto och nyss fyllt fyra år får hon bli spik) 6) 1,3,4,7,8,10 r11-2 (har jag motiverat i natt) 7) 1,3,5,7,12 r4-9 (tror att bästa hästen 12 vinner till 10 %) Kostar 1440:-. Good Luck! |
|
2016-02-27, 12:42 | #108 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 12:43 | #109 |
Värt att tänka på är att "Röda arm'en" handlar om PU stallform. Johan U vinner i princip inget just nu!
|
|
2016-02-27, 13:28 | #110 | |
Citat:
Platsspel för 14 Groult-anhängarna här på $harps idag? Rätt distans och urstark ju. Runt 10ggr för att bli topp 3. |
||
2016-02-27, 13:55 | #111 |
Banned
|
Tror jag inte ett smack på. Åker förmodligen till Grönland om det behövs, tacksam för att ha häst med tillräckliga poäng. Dessutom får han väl transportbidrag som mer än väl täcker kostnaderna...?
|
2016-02-27, 13:56 | #112 |
Nån som fattar vad Björn snackar om i Björnkollen angående Donna di Quattro och balansen? Hästen har väl alltid gått med skor eller ryckte man dem i Frankrike?
|
|
2016-02-27, 14:03 | #113 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-27, 14:10 | #114 | |
Citat:
Här hans intervjuer om du inte läst, viss tilltro till dagens uppgifter har han allt. |
||
2016-02-27, 14:11 | #115 |
c¢ i Frankrike.
Emeffeff (+5) |
|
2016-02-27, 14:11 | #116 |
Har gått barfota bak på sistone
Emeffeff (+5) |
|
2016-02-27, 14:24 | #117 |
Vad talar emot fleetfoot hanover idag?
|
|
2016-02-27, 14:26 | #118 |
De flesta verkar vara inne på att Löfgren spetsar i 6e, men borde inte Untersteiner sr ta hand om piken?
|
|
2016-02-27, 14:29 | #119 |
|
|
2016-02-27, 14:31 | #120 |
|
|
2016-02-27, 14:53 | #121 |
|
|
2016-02-27, 14:56 | #122 |
Banned
|
Dags för ett litet tvillingspel. Provar med 4 Twist and shout som utgång.
|
2016-02-27, 15:01 | #123 |
|
|
2016-02-27, 15:03 | #124 |
|
|
2016-02-27, 15:04 | #125 |
Du har samtliga Peters intervjuer i samarbete med Spelvärde, gratis på hans hemsida.
http://www.untersteiner.se/archives/4623 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+1) |
|
2016-02-27, 15:10 | #127 |
Ringde just Kundsupport på atg.se. Har skrivit tidigare till dem i samma ärende.
Sedan en vecka fladdrar bilden och stannar var 6:e minut. Trycker på popout och sedan tillbaka. Då kommer bilden i ytterligare 6 min. Osv. Minst sagt irriterande. Svaret är lika irriterande: "Vi är väl medvetna om detta och arbetar sedan flera dagar på att lösa det." |
|
2016-02-27, 15:13 | #128 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 15:17 | #129 |
Alla he-s jä-r kan man inte begära att en storbank ska ha kapasitet att ta en extra anstormning av betalningar till ATG inför V-75? Eller än värre är det är det ATG som inte klarar att ta emot?
|
|
2016-02-27, 15:18 | #130 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-27, 15:22 | #131 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 15:24 | #132 |
Är det spetsgaranti på Diotima? Kommer nån i så fall bråka med Johnny eller får han bluffa bort det? Var inne på att spika Frankie men det lär bli tappstart och tempotorsk om inte nån sätter fart på det.
|
|
2016-02-27, 15:26 | #133 |
Jag fattar inte riktigt att Go Green Pellini är spelad till knappa 1%, så dålig är den inte. Framförallt inte på denna distansen. Klaffar det så kan den vara en rolig idag, eller har jag missat något som hela kollektivet verkar veta om men som jag missat?
|
|
2016-02-27, 15:28 | #134 |
Off Topic men hoppas på V75 betald i och med LD/Flex.....
LD Inlämnat: 2016-02-27, 15:08 Halmstad Lördag 2016-02-27 Start: 15:08 Kostnad: 375,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Bara Min 2: 6 Dreams Take Time 1 x 375,00 kr = 375,00 kr. Totalt: 375,00 kr. TRIO Inlämnat: 2016-02-27, 15:07 Flex Halmstad Lopp 2 Lördag 2016-02-27 Start: 15:08 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 3 Bara Min 2:a: 1, 3, 5, 8, 9 3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
2016-02-27, 15:29 | #135 |
Dom har sagt det så länge nu, att vi blir förbannade och ryter till. Därför har sannolikt cheferna sagt, att de ska lämna mer lugnande svar. Snart kommer dom väl ut och gör en pudel.
|
|
2016-02-27, 15:37 | #136 |
Här! Något särskilt du funderade över?
Min ögonsten Dreams Take Time hoppas jag ska frälsa mig idag igen nu....
2016-02-27, 15:38 | #137 |
Banned
|
Spring Erom, helt makalöst.
|
2016-02-27, 15:43 | #139 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 15:44 | #140 | |
Citat:
HELVETE!!! BLANDA ALDRIG IN KÄNSLOR I SPEL! Att jag aldrig lär mig....
2016-02-27, 15:48 | #142 |
Då jag klantar bort både V4 och LD så vinner säkert något av mina skrälldrag i sista.... Hämtar hem på Trio!
TRIO Inlämnat: 2016-02-27, 15:47 Halmstad Lopp 4 Lördag 2016-02-27 Start: 15:53 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 2, 11 2:a: 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12 3:a: 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12 60 x 2,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr.
2016-02-27, 15:49 | #143 |
Vart är Stänkarns drag, har jag missat det?
|
|
2016-02-27, 15:54 | #144 |
Hm hm ingen vinst för unter idag kanske blir inte hans dag idag eller?
|
|
2016-02-27, 15:56 | #145 |
|
|
2016-02-27, 15:58 | #147 |
|
|
2016-02-27, 15:58 | #148 |
Nothing vann ju precis
dado (+2) |
|
2016-02-27, 15:58 | #149 |
|
|
2016-02-27, 16:01 | #150 |
|
|
2016-02-27, 16:01 | #151 |
Banned
|
|
2016-02-27, 16:02 | #152 |
Fan, är fortfarande sur! Har inte orkat se på hästköttet sedan Andomeda Du Nord vann till 22 ggr häromdagen... Hade denne som "nästagångare" även här inne (näst sista starten) om jag inte missminner mig, men näst sist var denne dålig. Hur djävla kort minne får man ha egentligen - såg utskicket på mail på förmiddagen och hade all tid i världen denna gång att spela, men nej - icke! Hade senaste starten i färskt minne.
Surt sa räven!
2016-02-27, 16:07 | #153 |
|
|
2016-02-27, 16:07 | #154 | |
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-27, 16:17 | #155 |
Avd1. Tycker 11 Raggamuffin är högst intressant med örjan upp ffg.
6 Augustus F. med sina 7 starter på halmstad har det blivit plats 1 gång samt aldrig ens plats på 3 försök på distansen. 9 Bergshults Leffe har startat 29 gånger ifrån bakspår lyckats vunnit 1 av dem. Min första häst är 5 Jonathan Palema som har formen på topp och är ute på rätt distans. Kanske blir dumstrut på men jag streckar endast 3 hästar här. 3,5,11 |
|
2016-02-27, 16:17 | #156 |
Inlämnat och första ölen uppdrucken!
Spik 7 % underbara Georgie Mae, denna växer för varje uppgift, en riktig pärla, hoppas den slår klorna i favoriten. Spik 23 % Speedy Brodda bästa hästen med en kusk som nyss vann montéloppet och är modig värre nu Resten målas på med brakare och vissa favoriter helt borttagna. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-27, 16:19 | #157 |
Banned
|
|
2016-02-27, 16:20 | #158 |
Spik på Fleetwood och ratat Qahar...känns bra än så länge iaf!
|
|
2016-02-27, 16:22 | #159 |
Släpp dumma dansk!!!!
TRIO Inlämnat: 2016-02-27, 16:17 Halmstad Lopp 5 Lördag 2016-02-27 Start: 16:20 Kostnad: 112,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 6 Augustus F. 2:a: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12 3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12 56 x 2,00 kr = 112,00 kr. Totalt: 112,00 kr.
2016-02-27, 16:22 | #160 |
Vad fan håller du på med danskjävel?
|
|
2016-02-27, 16:22 | #161 |
Haha....Jensen får hybris och hjärnsläpp och allt man kan få...
|
|
2016-02-27, 16:22 | #162 |
Hahaha så jävla sämst Flemming
|
|
2016-02-27, 16:22 | #163 |
Dagens försök:
1: A 6 B 5 (Tror eg 6 sos men vill inte spricka på 6) 2: A 14 B 7,4,12 (Mackpeter fick mig att lägga till b-hästarna) 3: 3 (tråkigt men risk den får trolla bort) 4: 8 (hoppad galopp på luddes) 5: A 6,4 B 5,10,1,2 (4 åkte med som A då alla hissar den. Tror eg ej på 4-årigt sto) 6: A 7,4 B 6,8,2,12,5 (många roliga skrällar, bort med de två mest betrodda) 7: A 12,5 B 3,9,1,7 (tror inget på favoriten men vill inte åka på den) Minst 1 A i avd 2/5, minst 2 A i 1/6/7 |
|
2016-02-27, 16:23 | #164 |
Blir galen på danska jävla skitkuskar!! Gäller Flemming också!
Fy fan inte en dansk eller norsk kusk är värd namnet!!
2016-02-27, 16:24 | #165 |
Jävla tråkigt att en kass favorit ska få vinna...Jensen måste fått en tumör...
|
|
2016-02-27, 16:25 | #166 |
Johan hade lovat Flemming en smörgåstårta tror jag.
|
|
2016-02-27, 16:25 | #167 |
|
|
2016-02-27, 16:25 | #168 |
Synd inte For Pleasure inte hann dit :(
|
|
2016-02-27, 16:25 | #169 |
Danska jävla klapparsel!!! FY FAAAAN!!
2016-02-27, 16:26 | #170 |
Vad gör Stefan P egentligen, förstör ju helt för 12!
|
|
2016-02-27, 16:27 | #171 |
Vilken j*vla soppskål till lopp. Värsta jag sett på länge. Man kan ju undra vad dem höll på med? Usch va tråkigt med gratis favoritvinst i första :s
|
|
2016-02-27, 16:27 | #172 |
Banned
|
Härligt, fick in första vinnaren på 10 streck...
|
2016-02-27, 16:29 | #174 |
Nån annan som inte får upp sitt system på ATG efter inlämning? Står "resursen du söker efter kunde ej hittas" när jag klickar på "visa kvitton". Inlämnat som filspel 30 sek innan start. Hade utgång på For Pleasure As så spelar mindre roll ändå, men uselt att inte kunna se sitt system.
|
|
2016-02-27, 16:29 | #175 |
Härligt lopp! Inge Solvallalunk här inte
Fulsprit (+1) |
|
2016-02-27, 16:30 | #176 |
V4-1, Monté
Startförbud: 2 DIGITAL MOTION (startförbud 160227-160308 (dålig prestation)) 7 ROTO (startförbud 160227-160308 (dålig prestation)) Bestraffningar: Jörgensen Ann Dorthe, 1500 kr, felaktigt bruk av körspö. Werder Stephanie J, 1100 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position. V4-2 Startförbud: 4 TWIST AND SHOUT (IT) (startförbud 160227-160308 (orent trav)) 10 FRIDA GERTZY (startförbud 160227-160308 (dålig prestation)) Bestraffningar: Göransson Carl-Otto, 1100 kr, för bristfällig anspänning. Kihlström Örjan, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Uhrberg Thomas, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. V4-3 Bestraffningar: Untersteiner Peter, 3000 kr, för dålig anslutning efter startbilen. V4-4, lärling Bestraffningar: Larsson Alicia J, avstängning 160319-160325, för snäv körning/ridning. Larsson Alicia J, avstängning 160312-160318, för att ej ha hållit angivet spår efter startbilen. Lövdal Andreas, avstängning 160312-160318, för dålig anslutning efter startbilen. |
|
2016-02-27, 16:30 | #177 |
Kul att av misstag få med favoriten på systemet som sista häst. Nu tål systemet inga fler skrällar, och jag stänger av.
Hade hästen i realiteten ens en vinstchans på 5%? Synd att Flemmings styrning var totalt inriktad på de 5 procenten... |
|
2016-02-27, 16:30 | #178 |
Fattar inte hur Flemming tänker. Att inte släppa med en häst vars enda chans i loppet är från rygg ledaren är bara konstigt. I andra skedet är det bara hans ego som gör att han svarar. Tänk på djuret för fan!
|
|
2016-02-27, 16:33 | #179 |
Alltså, varför klagar de på hur Flemming kör? Ja, han gjorde fel, men han hade gjort ännu mer fel om han hade släppt till den väntade vinnaren.
SO (+5) |
|
2016-02-27, 16:34 | #180 |
Det mest idiotiska ledningsförsvar jag sett.
Är man proffskusk måste man förstår att man inte kan svara så, det är så jävla fifflat det här så att favoriten ska kunna ta det. K*KSPEL |
|
2016-02-27, 16:36 | #181 |
Varför ska man köra i spets med en häst som inte duger till att vinna?
|
|
2016-02-27, 16:36 | #182 | |
Citat:
Djävlars vad pengar de drar in på dessa bestraffningar - vad går penningarna till?
2016-02-27, 16:37 | #183 |
I första läget bryr jag mig inte alls. Hästen kanske kändes väldigt fin och ville pröva. Att svara i andra skedet dock är bara idiotiskt då chansen att vinna loppet försvinner fullständigt.
|
|
2016-02-27, 16:37 | #184 |
Hans häst är slut 800 meter innan mål. Hur fan kan man inte klaga på en sån styrning? Uselt kört hur man än ser på det.
|
|
2016-02-27, 16:38 | #185 |
Banned
|
|
2016-02-27, 16:39 | #186 | |
Citat:
Dåligt att man inte hade tid nog att kolla att West Wing gick med jänk, då hade man lyft den till utgång iallafall.
2016-02-27, 16:40 | #187 |
För mig var det här äkta tävling.
Själv åkte jag i första. Men tyckte om vad jag såg. Inte den vanliga lunken, släpp till en betrodd. Det är ju precis vad många önskar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
2016-02-27, 16:41 | #188 |
Det var en märklig kommentar han lämnade i intervju häromdagen. Man skulle väl ha räknat med 100% jänk efter den
"Han har inte gått med jänkarvagn ännu och någon gång ska jag prova, men chansen att det blir på lördag är nog bara en procent."
2016-02-27, 16:42 | #189 |
Styrningen var kass men kul när det oväntade händer, blir för jäkla tråkiga lopp annars.
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-27, 16:43 | #190 |
Travet upphör att vara ett kunskapsspel när loppen blir körda så här. Kan inte tänka mig att renodlade kunskapsspelare hade spikat favoriten på förhand.
|
|
2016-02-27, 16:45 | #191 |
Hahaha, dagens bästa!
2016-02-27, 16:46 | #192 |
Härligt Kevin! Helt OK procent på den.
|
|
2016-02-27, 16:47 | #193 |
|
|
2016-02-27, 16:48 | #194 | |
Citat:
Nja, det var ett öppet lopp och det är i dessa som det oftast händer dessa, mindre bra, styrningar... Flemming hade aldrig svarat om det varit en storfavorit som kommit i ett ihåligt lopp...
2016-02-27, 16:48 | #195 | |
Citat:
(Ja, jag förstår att du menar att svara spets efter de körningarna i det specifika loppet...) Senast redigerad av Shizznit den 2016-02-27 klockan 16:50. |
||
2016-02-27, 16:49 | #196 |
|
|
2016-02-27, 16:49 | #197 | |
Banned
|
Citat:
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-27, 16:50 | #198 |
Henrietta såsade sist utvändigt med Steady Brodda, inte alls modig efter vinsten i montén. Avslutning var helt ok men sen.
|
|
2016-02-27, 16:51 | #199 |
Det brinner för många idag. Gasas hejvilt. Hittills bara YKM som haft fog. Fan enkelt å ha lite halvkassa spår när saven rinner på 80% av kuskarna
|
|
2016-02-27, 16:52 | #200 |
|
|
2016-02-27, 16:53 | #201 |
Flemming trodde han körde bold eagle kanske
|
|
2016-02-27, 16:53 | #202 |
V75-1
Bestraffningar: Jensen Flemming, 1500 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position. |
|
2016-02-27, 16:55 | #203 |
Härligt när det inte släpps till betrodda, så det blir lite lopp och inte den vanliga lunken. Kul med lite oväntade drag, spanade mest in Connis efter 1.12.9 öppningen första 1000
Fulsprit (+1) |
|
2016-02-27, 16:55 | #204 |
Nu vill det till att Unter ska vinna tre lopp i rad. Känns utdömt redan på förhand, men det var roligt så länge det varade.
|
|
2016-02-27, 16:57 | #205 |
Jag hade hellre tagit Augustus till 17% från spets än en halvdan favorit till 23% som får loppet kört i halsen. Nåja, jag hade båda på systemet så jag klagar inte.
Senast redigerad av Manprinsen den 2016-02-27 klockan 17:04. |
|
2016-02-27, 17:00 | #206 |
Tror ni trav är ärligt?,,Min fru har jobbat hos Goop Urberg Lindqvist Nilsson..Jag fick massor med konstig info på deras dunderfavoriter och dom förlorade varje gång..Och detta var ibland 3 dagar innan tävlingen ; Samma dag höjde dom hästen till skyarna i tips..Men frugan viste att ex hästen varit dålig dagarna innan.
|
|
2016-02-27, 17:01 | #207 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 17:03 | #208 |
Nu kommer Takter tokköra i dödens alternativt Single Sock..
|
|
2016-02-27, 17:05 | #209 |
Provar V5, när Flemming förstörde min V75.
1) 3 2) 1,3,6,8,10 3) 4 4) 1,3,4,7,8,10 5) 1,3,4,5,7,9,12 Kostar 210:-. Motiveringar har jag lämnat tidigare. |
|
2016-02-27, 17:06 | #211 |
Super kuskjävlarna oxå!!!!???
2016-02-27, 17:07 | #212 |
Vilka race vi bjuds på! Titta o njut.
Helge (+3) |
|
2016-02-27, 17:08 | #213 |
Fy fan vilket mygel... nu lägger jag ner.
Gubbarna har gått all in när det är jackpot och så. |
|
2016-02-27, 17:09 | #214 |
jag skiter i peter vilken idiotttttttttttttttttttttttttttttttttttttt som öppnar munnen mycket
|
|
2016-02-27, 17:09 | #215 |
Haha Thomas u så att playing tua "mm så bra känns fin,bästa chansen på länge blablabla, 3utv. Tog jävlart inget i 14.5 fart. Skicka på slakten
|
|
2016-02-27, 17:09 | #216 |
Banned
|
Härligt...! Peter U är verkligen helt uppe på läktaren när det gäller att "köra" häst...
|
2016-02-27, 17:09 | #217 |
Hur fan man kan vara så dum att spika Fleetwood när man på förhand anar ett liknande scenario är verkligen fantastiskt!
Skämskudde på...haha |
|
2016-02-27, 17:09 | #218 |
Snacka om att bli härdad på Vincennes. Riktig hårding har Donna Di Quattro blivit i Paris.
|
|
2016-02-27, 17:10 | #219 |
|
|
2016-02-27, 17:11 | #220 |
Banned
Mästerlig styrning av Björn!
|
2016-02-27, 17:11 | #221 |
Och varför släpper Takter så jävla enkelt?!!
Inte fan vinner Donna ifrån dödens...mycket märkligt agerande. |
|
2016-02-27, 17:12 | #222 |
|
|
2016-02-27, 17:12 | #223 |
Björn högg som en Cobra, visste att Johnny inte skulle svara med en vek häst.
|
|
2016-02-27, 17:12 | #224 |
Japp, verkligen. Jag körde några hundra på plats på georgie mae, alltid något
Helge (+5) |
|
2016-02-27, 17:14 | #225 |
Banned
|
Men du körde väl en tvilling? Jag fick tillbaka nästan 2 papp jag...
Helge (+3) |
2016-02-27, 17:16 | #226 |
Banned
|
2016-02-27, 17:17 | #227 |
neves har helt rätt i sin analys. Peter skulle kört till rejälare från början för att markera. Den vinner inte från spets ändå fleetfoot då nåt inte stod rätt till. klappar ju ihop totalt på upploppet.
|
|
2016-02-27, 17:18 | #228 |
Jaja...kör Ludde gunga nu blir det stor utdelning idag!!
|
|
2016-02-27, 17:19 | #229 |
Sant, svårt att veta att den inte är i ordning för dagen. I normala fall torskar den inte.
|
|
2016-02-27, 17:22 | #231 |
Banned
|
Nu börjar man dra åt sig öronen lite. Untersteiners berömda förmåga att "ställa i ordning" när det vankas V75 på hemmaplan verkar helt bortblåst....och jag som tänkte köra utgång på 8 Gucci Degato.....
|
2016-02-27, 17:23 | #232 |
vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där..
Tycker synd om dig Doob, du skulle gått på magkänsla. |
|
2016-02-27, 17:24 | #233 |
|
|
2016-02-27, 17:25 | #234 |
vad var oddsen på att Ludde skulle köra i SHL dress? 5000ggr?
znipstern (+5) |
|
2016-02-27, 17:27 | #235 |
|
|
2016-02-27, 17:28 | #236 |
Några hundra plats på Tohio nu med, bör inte va omöjligt. Men vinner gör han inte, tror jag ej
|
|
2016-02-27, 17:29 | #237 | |
Citat:
Förstår bara inte varför det där bara är något en häst som varit i Frankrike och fått "hårdhet" skulle klara av att göra?! |
||
2016-02-27, 17:29 | #238 |
Vi vill se ludde galopp! Hahaha
|
|
2016-02-27, 17:29 | #239 |
Luddes hoppade. Omstart inte bra för honom.
|
|
2016-02-27, 17:30 | #240 |
Skönt att Ludde får en chans till även detta lopp..
|
|
2016-02-27, 17:30 | #241 |
Clara Lärling loppsabbare med 100-oddsare (8) i v75:2
Trodde hon att Elias skulle släppa med den förmodade spetsvinnaren? |
|
2016-02-27, 17:30 | #242 |
Banned
|
Härligt....springspårshästarna verkar ha fått helt andra körinstruktioner....och lallaren blir dömd för "illa ledd volt"...? Dumstrut på...
|
2016-02-27, 17:30 | #243 |
|
|
2016-02-27, 17:31 | #244 |
|
|
2016-02-27, 17:31 | #245 |
Och nu skiter platsoddsen ner sig på Tohio bara för Ludde galopperade, snark.
|
|
2016-02-27, 17:33 | #246 |
Haha, han glömde väl burken med MDMA eller DHCP eller vad det nu heter som han brukar beskyllas för...
|
|
2016-02-27, 17:36 | #247 |
jag skiter i peter igen sitter han inne den idioten
|
|
2016-02-27, 17:37 | #248 |
Härliga DIF! 50 lapp på vinnarspel Gungan på ludde inget konstigt när man får köra för svart gult hoho
|
|
2016-02-27, 17:37 | #249 |
Åh, herregud - Major Tom var ytterligare en av mina "nästagångare" som gått ur radarn för mig. Tur att denne INTE vann...
2016-02-27, 17:37 | #250 |
Alltså, va? Vad fan gör goop? Han provade ju inte ens gasa, fyfan.
Edit: och på det, så kör laguer in i goops däck och ingen noterar det, bra travsport |
|
2016-02-27, 17:37 | #251 |
Hur kan INTE Julio vinna där ? 1.20, 1.18 ...borde ju bara länsat undan.
Hortrav 12 ggr pengarna på bet365 största hotet galopperade...men tokslut i sista sväng. |
|
2016-02-27, 17:37 | #252 | |
Banned
|
Citat:
Nu blir det pengar! |
|
2016-02-27, 17:37 | #253 |
Untersteiner iskall idag. Hoppas dom fortsätter med lalleriet så kanske vi får megajackpot till Bergsåker nästa helg.
|
|
2016-02-27, 17:38 | #254 |
Ursäkta mitt ordval men det skiter jag högaktningsfullt i då jag ej deltagit i denna diskussion och ni har väl knappast diskuterat att det var Donnas hårdhet som avgjorde loppet idag eftersom det inte var kört ännu?!
|
|
2016-02-27, 17:38 | #255 |
haha kuskar som vägrar SHL-tröja vinner dessa lopp, men hur ska man få veta det innan?!
|
|
2016-02-27, 17:40 | #256 |
Det var någon tipstjänst som varnade för 9:an..kommer inte ihåg vilken!!
Kvittade ju att man tog bort Ludde då man ändå inte hade vinnaren.. |
|
2016-02-27, 17:41 | #257 |
Banned
|
|
2016-02-27, 17:42 | #258 |
|
|
2016-02-27, 17:43 | #259 |
Ofta Lugauer brukar leverera med dom förutsättningarna. Haha, lotto...
|
|
2016-02-27, 17:44 | #260 |
hade den om tredeje rankad bakom goop o peter, men vad hjälper det när man landade på spik på goop. Tohio var oväntat blek dock
|
|
2016-02-27, 17:44 | #261 |
|
|
2016-02-27, 17:45 | #262 |
V75-3
Bestraffningar: Henriksson Jan, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. Utkrävda böter så här långt (7 lopp): 11.700 kr |
|
2016-02-27, 17:46 | #263 |
|
|
2016-02-27, 17:46 | #264 |
Nej det var på TT jag läste det..storskräll om de bäste sviker skrev de..de hade dock inte med den själva...
Helge (+1) |
|
2016-02-27, 17:47 | #265 |
|
|
2016-02-27, 17:48 | #266 |
Med facit i hand var det ur spelsynpunkt, helt korrekt att byta ut guldloppet mot denna 1 %.
asgaya3141 (+5) |
|
2016-02-27, 17:48 | #267 |
Puketorps Redneck i nästa nu efter att alla andra tävlat ihjäl varann.
|
|
2016-02-27, 17:52 | #268 |
Vad blir dubbeln ikväl? 1-5? Vinner inte stricker nu eller?
Ska inte PU vinna något alls på hemma bana? |
|
2016-02-27, 17:52 | #269 | |
Citat:
Edit: Usch va dåligt Senast redigerad av zabatsu den 2016-02-27 klockan 17:56. |
||
2016-02-27, 17:53 | #270 |
|
|
2016-02-27, 17:55 | #271 |
Ögats spik...damn this nation!!
|
|
2016-02-27, 17:55 | #272 |
|
|
2016-02-27, 18:04 | #273 |
Banned
|
åh, herregud, Lövgren nerspelad under 3 ggr pengarna....
|
2016-02-27, 18:10 | #274 |
Bobbery med kuskförstärkning (förutom Örjan då) ser intressant ut - spel! Bra spår, toppkusk, bra häst (inte sämre än de andra)... Lär få bra löpning!
2016-02-27, 18:11 | #275 |
riktigt svår dubbel också idag. känns omöjlig att lösa precis som v75an
|
|
2016-02-27, 18:12 | #276 |
|
|
2016-02-27, 18:16 | #277 |
Om nån skulle vara ensam på sitt system och dessutom sätter Boosten. Då går ATG i konkurs?
|
|
2016-02-27, 18:19 | #278 | |
Citat:
Hmm - ja, kanske en risk där, men nu är det för sent... Bra odds, är det i alla avseenden...
2016-02-27, 18:20 | #279 |
|
|
2016-02-27, 18:20 | #280 |
DD
Måste vara ruggig chans på 10-12 på DD
|
|
2016-02-27, 18:21 | #282 |
Surt - gick iväg fint!
2016-02-27, 18:22 | #283 |
Banned
|
F-n, verkar som om regeringen var inblandad i det här loppet..."allmän oreda"?
|
2016-02-27, 18:22 | #284 |
Ber om ursäkt felaktigt angivet bestraffningsbelopp tidigare. Med nedanstående bestraffningar så ska summan vara: 16.200 kr.
Det kanske räcker till en hyfsad fest. V75-4 Bestraffningar: Kolgjini Lutfi, 1000 kr, för felaktig tävlingsdräkt. Lugauer Conrad, 1500 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet. Untersteiner Peter, 2000 kr, avstängning 160312-160314, för illa ledd volt. |
|
2016-02-27, 18:24 | #285 |
|
|
2016-02-27, 18:26 | #286 |
Ser MYCKET fin ut i ledningen, Bobbery - sssöööörrr, Johnny!!!
2016-02-27, 18:28 | #287 |
Mer pengar till firmafesten! Nu 21.500 kr. Untersteiner bidrar med en stor summa.
V75-5 Bestraffningar: Goop Björn, 3000 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet vilket stört medtävlare. Uhrberg Thomas, 300 kr, för att ha försenat starten. Untersteiner Peter, 2000 kr, avstängning 160315-160317, för dålig anslutning efter startbilen. |
|
2016-02-27, 18:28 | #288 |
Det är väl faan! För en gång skull kör Lövgren perfekt och kom ner och vila...
2016-02-27, 18:29 | #289 |
Stänkarn, han hade fog för det och slapp Grönland :P
|
|
2016-02-27, 18:29 | #290 |
riktigt bra. springover var dock överraskande bra trots att lövgren inte kom till optimalt i starten
Fulsprit (+5) |
|
2016-02-27, 18:32 | #291 |
|
|
2016-02-27, 18:34 | #292 |
Untersteiner iaf lika snabb som Löwgren, alltid något sa han som jobbar stenhårt för 4 rätt..
|
|
2016-02-27, 18:34 | #293 |
Nån uppfattning om vad 7 rätt är uppe i nu?
|
|
2016-02-27, 18:35 | #294 |
Banned
|
Ja, hästen var bra. Men det var inte helt lätt att räkna ut löpningsförloppet - förutom att han skulle vara helt chanslös på spets. Värre piassava får man leta efter. Måste få loppen helt nerkörda i halsen för att han ska få till det på V75.
Full av beundran av alla som orkar med att följa Lövgren runt bland travbanorna i Svedala för att se den här uppvisningen av total kuskinkompetens.....men hästen var bra! |
2016-02-27, 18:36 | #295 |
Banned
|
|
2016-02-27, 18:38 | #296 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 18:38 | #297 |
Banned
|
|
2016-02-27, 18:40 | #298 |
Snarare en på miljonen OM någon blir ensam med 7. Eftersom risken att den som lägger det systemet "boostat" sitt system är ca 1 på 1000.
2016-02-27, 18:41 | #299 |
Jävla surt att flyga på en första reserv om nu favoriten vinner avd7..
V75 Inlämnat: 2016-02-25, 21:41 Halmstad Lördag 2016-02-27 Start: 16:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 West Wing (9, 6) 2: 2, 6, 7, 11 (14, 10) 3: 4 Donna di Quattro (3, 5) 4: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 14 (9, 13) 5: 1, 2, 4, 5, 6, 12 (11, 10) 6: 7 Springover (10, 1) 7: 7 Michelangelo Ås (12, 9) BOOST nr: 220 1x4x1x10x6x1x1 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. BOOST: 30,00 kr Totalt: 150,00 kr. www.miljondragen.bloggo.nu |
|
2016-02-27, 18:42 | #300 |
Banned
|
|
2016-02-27, 18:44 | #301 |
Nu testar vi Elmer Gold - perfekt läge, kanonform, hyfsad kusk och riktig vass i spurten...
2016-02-27, 18:44 | #302 | |
Banned
|
Citat:
Klanke (+3) |
|
2016-02-27, 18:46 | #303 |
Fasiken - vartenda lopp kommer öppnas i 05-tempo till våren/sommaren...
2016-02-27, 18:49 | #304 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 18:50 | #305 |
Osevanligt bra av kusen, MÅ! Trodde inte denne skulle stå distans, efter den öppningen...
2016-02-27, 18:50 | #306 |
Banned
|
Och nu ökar sannolikheten för att han även ska vinna nästa lopp, eftersom han har så många vinster i rad....?
|
2016-02-27, 18:51 | #307 | |
Citat:
Surt, men grattis till de penningar du får...
2016-02-27, 18:52 | #308 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 18:53 | #309 |
Banned
|
|
2016-02-27, 18:54 | #310 |
Ja fråga det, nästa gång lär jag inte snåla.. Detta var en läxa av guds nåde. FY FAN!
Fulsprit (+5) |
|
2016-02-27, 18:55 | #311 |
|
|
2016-02-27, 18:58 | #312 |
Utdelning 7 rätt
1 410 817 kr Utdelning 6 rätt 4 131 kr Utdelning 5 rätt 253 kr Boost nr: 032 7 rätt + boost: 14 108 169 kr 6 rätt + boost: 413 100 kr 5 rätt + boost: 25 300 kr |
|
2016-02-27, 19:04 | #313 |
grattis klanke, snyggt system.. fy fannnnnnnnn peter unt. var katastrof idag på sin hemmabana usel
nya tag imor |
|
2016-02-27, 19:04 | #314 |
Mkt som blev kört konstigt, klanke hade räknat ut det. Synd på miljonen :( hoppas kuskarna går igenom loppen sen och mår jävligt dåligt. Kul på ett vis men gör ju det mer åt lotto än kunskap och badkarskörande
|
|
2016-02-27, 19:05 | #315 |
Banned
|
du är snålå pajas
Klanke (+2) |
2016-02-27, 19:06 | #316 |
Ludde fick böter för att inte köra i SHL-tröja, Conni som vann i egen dress slapp.
Förmodligen för att han inte lovat då han blev insatt ist för Ingves. Hur som, papporna backar upp sina söner |
|
2016-02-27, 19:08 | #317 |
Hur faan kan du håna någon som nyss missat 1.5 miljoner - pengar som kan förändra ett helt liv?! Gå för faan och hoppa från en bro, eller något!
2016-02-27, 19:08 | #318 |
Inte ofta man sätter en sådan här tvilling V75 var man som vanligt tvärkall på
:124579101213114 VINSTBERÄKNING RÄTT KOMBINATION ODDS 9-15 1 469,32 Utbetalt: 7 346,00 kr VISA KVITTODETALJER SKRIV UTVERKTYGDELA Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) Senast redigerad av Melander den 2016-02-27 klockan 19:21. |
|
2016-02-27, 19:19 | #319 |
Mata inte trollet... bara lägga på ignore.
|
|
2016-02-27, 19:48 | #320 |
Hmm. Vad hände från start med Augustus F.? Såg ut som han käkat Big Mac o Company med extra pommes eller något liknande skit med en liter Coca Cola kl. 16.00 (Jo jag såg loppet Flemming svarade osv.)
PU plötsligt formlös på hemmaplan. Flera av hans hästar såg ganska dåliga ut, underpresterade, galopperade. Trav är trav. Minst 3 till 5% borta av spelkassan. Det blir nudlar med ketchup, kranvatten, kalla duschar. Straffkommendering! Några liter whiskey dock kvar i källaren Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
2016-02-27, 20:05 | #321 | |
Citat:
Dessa stallformer ska fångas innan. det sker, då får man betalt. Som David sa i liven, "ge mig 1000:- för varje gång någon säger Unterstainer, jag blir mer rik på det". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wolfman (+4) |
||
2016-02-27, 20:15 | #322 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 20:21 | #323 | |
Citat:
Mina *bästa* spel idag var Augustus och Stricker... En sväng ned till källaren blir det |
||
2016-02-27, 20:23 | #324 |
|
|
2016-02-27, 20:28 | #325 | |
Citat:
Kommer tro på båda nästa gång med, gjorde inte bort sig men nu gick det ej vägen |
||
2016-02-27, 20:48 | #326 |
Fast det där låter ju lite kvasi. Hur ska du fånga en stallform innan du ser att hästarna presterar? På samma sätt som det var svårt att förutse att PU:s hästar skulle gå dåligt idag med tanke på att dom levererade för någon dag sedan.
|
|
2016-02-27, 21:00 | #327 |
Gick dom så jäkla dåligt egentligen? känslan blir sådan när han bränner med en dunderfavorit. Övriga presterar väl i paritet med vad man väntat sig tycker jag. En normal dag för Peter enligt mig
|
|
2016-02-27, 21:05 | #328 | |
Citat:
Vi tog betalt på Nothing But Class idag på den senaste starten, inte alla övriga. |
||
2016-02-27, 21:25 | #329 |
Nej. Absolut inte en normal dag för Peter, med tanke på toppform tidigare i veckan, hemmabana och status som liknar Svanstedts innan den senare försvann västerut. Stricker t ex slog On Track Piraten senast (bakifrån!) och galopperade uppgivet idag. Normal dag
|
|
2016-02-27, 21:29 | #332 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 21:30 | #333 |
Vad det gäller stricker så blev det ju helt fel, med dödens o jänkarvagn på en häst som är lite knepig. Dessutom har jag för mig PEter sagt att den är lite svår att hålla fräsch. Onsdags var en exceptionellt bra dag för Peter som du säger och ingen normaldag.
|
|
2016-02-27, 21:31 | #334 |
|
|
2016-02-27, 21:35 | #335 |
Vilken extrem skitomgång det blev för egen del. Det enda jag var rätt på var väl att Shogun DK skulle vara bra. Synd bara att favoriten visar sig vara riktigt bra. Inte en krona tillbaka idag.
|
|
2016-02-27, 21:42 | #336 | |
Citat:
|
||
2016-02-27, 21:46 | #337 |
|
|
2016-02-27, 21:48 | #338 |
Vad satt ojustheten i mitt inlägg? Önskar dig detsamma
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-27, 21:53 | #339 |
Show idag efter tuff resa!
Låt https://www.youtube.com/watch?v=qLZGAH_EdK4 eka över Solvalla efter Silverfinalen Elitloppshelgen! |
|
2016-02-27, 21:58 | #340 |
|
|
2016-02-27, 22:04 | #341 | ||
Citat:
Citat:
Det kostade mig sexan, då Johnny Pistol tog sig förbi Fleetfoot Hanover! Följehästen Welcome och draget Carro`s Girl gjorde mig inte lottlös, trots missen på Wollafur. En häst som var värmningsvinnaren för dagen dessutom. Därför dumstrut på gällande mitt system. |
|||
2016-02-27, 22:45 | #342 |
Klanke illa,men det kanske är din kompis?
|
|
|