Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-21, 13:45   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

V75-Halmstad (jackpot)

Det var väldigt synd att Halmstads V75a hamnade på fel sida månadsskiftet och att därmed barfotaförbudet består även nästa lördag. Halmstad omgång vid denna tiden har ju varje år tidigare präglats av närmast perfekt sommarbana och hästarna har fungerat perfekt att få tävla med sina optimala balanser på hovarna. Nu blir det parodi av denna generalisering av barfotaförbud, för är det någon som tror att banan på Bergsåker lördagen efter kommer vara i närheten så lämplig att köra hästarna barfota på som den kommer vara på lördag i Halmstad ? Nu blir det istället så att man snällt får behålla skorna på nästa lördag men sen lördagen efter troligen parodi i barfotalistorna när det helt plötsligt börjar lysa rött på massor av hästar trots att det första helgen i mars med största sannolikhet fortfarande är vinter i Sundsvall och en bana som mycket mer troligt kommer kräva brodd än tillåta barfotakörning. Hoppas svensk travsport till nästa vinter lär sig att klimatet på vintern skiljer sig väldigt åt i norra och södra Sverige och därför då inte kör med detta generella barfotaförbud från 1 dec - 31 mars.

Jag har knappt titta på trav sedan innan jul, så kan därför inte ge mig på några större analyser av omgången. Har börjat försöka titta lita på trav nu igen men förra veckan kom tyvärr fotboll och annat emellan varje dag.

Klass 2: Ser ut att vara den del intressanta hästar som gjort bra prestationer i billiga sällskap på slutet, men utan att ha sett dessa lopp går det inte att utse någon vinnare. Kort distans. Flera som gått 14 tider över full distans från bakspår på slutet vilket inte är så dåligt i februari.

Klass 1: Fint lopp som krävde 1300 poäng för att komma med i. Borde inte Bula Bula Am ha väldigt bra chans ? Är ingen barfotahäst heller. Crebas lär ha ställt i ordning Baron Max för han var väldigt tydlig senast att det var preparé då i Kalmar inför detta.

Brons: Ser på papperet ut som att grymt bra lopp och spelvänligt dessutom. Spårlottningen blir viktig. Några av hästarna som hade varit grymt intressanta att se barfota. Michelangelo Ås favorit ?

Silver: Blev inte lika bra. Inte fullt och flera utfyllnadshästar. Flyttas kanske utanför V75 för andra lördagen i rad. Är nog de fyra med väldigt höga poäng som det står mellan. For Pleasure As också bra i grunden.

Guld: Dreams Take Time vinner. Den är bäst med skor. Hade det tillåtits barfotakörning på lörd och några av motbuden hade varit grymt intressanta.

Stoeliten: Här hade det varit ruskigt intressant med skoryck ffg i år på några av hästarna. Donna D Q väldigt svårbedömd. Svårt att räkna på hästar som precis varit i Frankrike. Untersteiners båda hästar favoriter troligen (Fleetfoot H och Jetset).

Lärlingsloppet: En massa omstarter igen och en fly förbannad Adrian Kolgjini ? Annars har han nog bra chans till revansch med Celebreightr. Ingen barfotahäst. Flera av motbuden hade varit väldigt intressanta att se barfota på lördag.

Lägger dom in lördagsloppet på V75 ser det ut att vara ett väldigt bra lopp men propositionsmässigt så låg klass att jag har för dålig koll för att utse vinnare.

Lycka till nu med V75an...
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 14:29   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 15:14   #3

Standard

Om jag tittar på mina egna spel historiskt så har i princip alla riktigt bra spel gjorts på enskilda hästar som tävlat med förändrad balans till fasta odds hos nätbolagen. Det är nog en viktig anledning till att jag tycker det är mycket roligare att läsa på då trots att jag inte längre får spela annat än hos atg.

Jag tittade inte på V75 sändningen igår men att det skulle ha varit en fantastisk bana vad gäller förutsättningarna för barfotakörning kan väl ändå inte vara sant. Ingen bana med tjäle är väl det och vad jag vet sitter det djup tjäle i alla banorna i Norrland vid den här tidern på året. I södra Sverige var det en liten vinterknäpp i januari, men annars har det varit milt och banorna har ingen tjäle. Barfotaförbud i södra Sverige känns väldigt väldigt onödigt.

Om det är för att göra det lättare för spelarna så finns det en oerhört mer angelägen fråga i detta ämne att ta tag i. Om den dryg vecka upphävs barfotaförbudet, men de gamla och för spelarna helt vansinniga reglerna om att tränare kan anmäla sina hästar barfota men sen ändra fram till start består. Ska det inte bli fortsatt kaos i den här informationen snart så måste man helt enkelt ändra reglerna och förbjuda ändringar av balans utifrån det som anmäls mindre än en timme innan första loppet på streckspelen. Detta är fullt möjligt och skulle göra informationen enormt mycket mer tillförlitlig. Man bör dock utforma reglerna så att vid plötsliga väderomslag kan ansvariga på banan tillåta sena ändringar. Men ska Robert Bergh nu med ännu större stall och ett antal tränare till få fortsätta anmäla hästar slentrianmässigt barfota och sen lämna korrekt info 10 min innan resp lopp så kommer kaoset och irritationen bland spelare och tipsexperter bestå, och det är knappast något som är bra.
Gammal 2016-02-21, 15:34   #4

Standard

Olle
jag sa inte att banan var en perfekt barfota underlag - En bana kan vara finfin utan att det är barfota bana.

Bollnäs bana var alldeles utmärkt igår, men den var preparerad för att passa skodda hästar, eftersom det var enda tillåtna skoningen.
Gammal 2016-02-21, 19:30   #5

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:48   #6

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

olle har förvisso en poäng kan jag tycka. Det är ren idioti att barfotaförbudet enbart är tidsbestämt och inte efter rådande banförhållanden. Sverige är ett väldigt stort och avlångt land med varierande klimat från norr till söder. På Bergsåker t.ex är det nog inte lämpligt med barfotakörning förrän i april då den värsta tjälen släppt ur backen.

Tycker hela upplägget luktar gammal myndighetsfascism. Tänk Televerket och trådlösa telefoner på 80-talet...
Emeffeff (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:00   #7

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.
Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:07   #8

Standard

Adrian får ny chans bakom clebreigthr o från bricka 6 lär han bli släppt till spets om nu nån kan svara. bör vara spets o slut där också. Luddes nya stjärna lär också bli påpassad på liret men där kan voltstart ställa till det då han är osäker på bena.
Gammal 2016-02-21, 20:46   #9

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4757
Standard

Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:50   #10

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars
Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.
jessi82 (+100)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:56   #11

Standard

Halmstad ingen jackpotbana

Sedan 2012 bara 1 jackpot på 13 omgångar - en7 rättsjackpot nov 2012 medan 5 rätt get utdelning .

( det har varit jackpot på flera av extraomgångar men inte på lördagstrav med vanliga klasserna )
Gammal 2016-02-21, 21:23   #12

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Tidiga tankar:
1: Bra lopp som nog kräver många streck. 6 känns hetast och hittar den till ledning är det nog över. 1,3,5,9 tidiga där bakom. Intressant se hur strecken fördelas här. Raggamuffin är nästagångare för mig men känns som den blir överstreckad med Örjan och står väldigt tufft inne.
2: Adrian lär bli klar favorit. Men 14 måste med för min del, drag senast men då galopp. 11 och 15 också tidiga.
3: 3 lär bli favorit och spik för många. Men 5 såg grym ut senast och känns inte ofarlig ens från dödens. 9 har jag haft med varje gång, inte borta med tempo. 1 tror jag blir överstreckad den här gången även om form slår klass.
4: Luddes lär bli stor favorit och är väl mest tredjespår i volt emot. Ruskigt öppet bakom och en tänkbar spik trots allt.
5: Känns helt upplagt för 5 när den nu får en riktig kusk och borde ha spetschans? Är dock inte förtjust i att spika Örjan, han vinner ju aldrig när jag gör det.
6: Bula Bula Am är bra varje gång. Men är väl ingen slump att det är många 2:or i raden. Öppet bakom men 2,5,6 känns tidiga. 8 hoppar ut som ett intressant skrällbud från bra smygläge.
7: 7 lär bli favorit men känns given att fälla. 12 bästa hästen men sämsta läget. 9 klart intressant med Goop. 3 kuskförstärkt och har kanonform. Men kanske är det här ett sånt där lopp där Örjan till slut står som segrare.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 21:25   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.
Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.
Gammal 2016-02-21, 21:36   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
ähhh va...?
Gammal 2016-02-21, 21:52   #15

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.

hugotheboss (+2), Zniper (+5), Emeffeff (+10), Sicken (+5), basiak (+2)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 21:53   #16

Melanders avatar

Standard

Berätta Om?
Gammal 2016-02-21, 22:36   #17

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start.

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-21 klockan 22:39.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 23:19   #18

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg

För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig
Gammal 2016-02-21, 23:42   #19

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig
Har inget med det att göra. Dock när du far med rena osanningar och inte ens har ork att kolla upp statistiken så måste man komma in och styra upp vansinnet. Faktum är att Adrian var otroligt bra på V75 förra året.
putte64 (+10), Migge (+5), Zniper (+1), hugotheboss (+2), Emeffeff (+5), Trinity (+1)
Gammal 2016-02-22, 06:00   #20

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

Hoppas ludde blir stor favorit i fjärde för de står skrivet galopp i stjärnorna så smäller om det... Tohio Gilbak med Björn upp blir utgång i samma lopp
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 09:02   #21

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Catrin Fajersson kommer säkert va blygsam i sitt framförande men visst tar Julio Cesar hem det här loppet utan omstart.Hästen har ju sett fruktansvärt bra ut och jag tror den blir svårslagen från bricka1.
Gammal 2016-02-22, 12:18   #22

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 2681

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns ingen som slår Qahar Q.C om den går iväg felfri, vilket är osäkert.
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 12:31   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.
Jo, men många omgångar har banförhållandet varit gränsfall mellan barfota/skor. Flera stortränare har kört vissa hästar barfota och andra med skor i samma omgång, bara för att en del klarar av att köras barfota på sämre underlag och andra inte. Tränarna har själva fått chansa och infon kommer så sent som på lördag.
Jätteskönt att redan på söndag kväll, när listorna kommer, veta att alla går med skor. Underbart att i detta läge slippa spekulera hela veckan huruvida banan tillåter barfota eller ej.
Det gör det lättare att analysera loppen och inte behöva få hela veckan ogjord när vädret på lördag slår om.
Jag förstår att man som spelare tycker olika. Vissa kanske ser just det jag tycker är skönt att slippa som sin stora fördel vid omslag.
Nåja, glöm inte Dixie Exclusive i sista som suttit fast på slutet och sett riktigt formstark ut !
Gammal 2016-02-22, 12:41   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start.

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!
Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke
Gammal 2016-02-22, 13:58   #25

muumiins avatar

Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...
Gammal 2016-02-22, 14:05   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...
Edward Ale kommer nog att leverera en maxprestation när dom snart kan köra med optimal barfotabalans igen är känslan.
Gammal 2016-02-22, 15:55   #27

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke
Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt.

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan.

Mitt Lås till helgen:

Det får bli Untersteiner-duon i klass I, avd 6.
Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.
Gammal 2016-02-22, 18:56   #28

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Standard

Citat:

Mitt Lås till helgen:

Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.
Komplettera med Springover också så kommer ingen någonsin lyckas bräcka låset. Hästen har toppform och skickas till spets, väl där är han klart duglig i gänget.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 21:45   #29

Standard

Citat:
Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt.

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan.

Mitt Lås till helgen:

Verkar ha gått inflation nu även på V75 att ha med 15 hästarslopp och helst så låg klass som möjligt . Flera i lördags och tre på söndagens extra V75a om jag såg rätt. Banorna tjänar extra bidrag med sådana lopp men tycker själv det blivit lite väl mycket av den varan. För hästägarna blir det många hästar som blir utan ens matlappar. Loppen flylls ofta på med rena skräphästar dessutom och det är kanske inget att jubla över spelmässigt.
Gammal 2016-02-22, 21:51   #30

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om
Georgie Mae är en katapult från start.
kolla starten på jägers 28 nov
Trinity (+1)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 00:19   #31

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.

Idag tycker jag att V75 är skitlätt. Framemot lördag blir det allt svårare. Därför har jag nu lagt in en flerkupong.

1) Här vinner dunderunderskattade 5 Jonathan Palema. Senast i silverfinalen satt han fast och spurtade till andraplatsen bakom Scellino Luis. Hade gett 30 ggr i vinnarodds. doob och jag har skrikit om den. Näst senast körde Goop bort den - fjärde inner och enorm spurt. Dagens bästa spik.
2) Jätteskriket 6 Celebreightr hoppade senast i finalen. Vinner nu.
3) Streckar Untersteiners bästa 3 Fleetfoot Hanover och oftavinnaren 5 Georgie Mae men skall kolla upp övriga mer under veckan.
4) Felfri är 3 Qahar Q.S. stenklar.
5) 4 och 6 har fått framspår på sprinterdistansen. Bra lås.
6) 1 eller 10 vinner. Skall jobba mer med detta lopp.
7) Som 7 uppförde sig senast är han oslagbar. Men jag provar ändå med 1 och 12.

Systemet kostar 12 kronor. Har lagt in en fleris.
Trinity (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 00:43   #32

Manprinsens avatar

Standard

Untersteiners på hemmaplan blir svårslagna. Kommer vara påställt och trimmat.
Förhoppningsvis blir det andra som drar på sig strecken så det blir spelvärde i hemmalaget.
Gammal 2016-02-23, 10:01   #33

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.
Gammal vana. Får jag inte lov till att ventilera en trevlig Guld inför lördagens huvudspel så saknas någonting liksom. Tillhör ju vanligtvis, både analysmässigt och sportsligt, helgens höjdpunkter.

Ja, det borde vara dags att köra Edward Ale i spets nu då det vankas kort. Edward har ju fått ett antal lopp innanför västen och borde vara redo att tävlas med fullt ut.
Tveksamt om han når spetsen dock. Häst 1 eller 2 kanske vill löpa linan fullt ut och testa i front? De kan båda öppna riktigt bra.
Det är nog lika troligt att nå topp 2-3 ifrån front i det här gänget, som det är vid valet att släppa? Vid ledning har du dessutom fördelen av att kunna rinna undan ifall det krånglar bland bakomvarande ekipage. Jag hoppas det tävlas rejält!

Definitiva spiken för min del:

Jag tror väldigt mycket på spets och slut för formstarka 3 Fleetfoot Hanover i stoeliten. Den hästen är svårpasserad, inte minst när formen är på topp. Jag tycker hästen visat prov på härlig stridsmoral de senaste starterna dessutom, så det här borde inte gå fel!

Gammal 2016-02-23, 10:24   #34

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Jag ser inga fel i att skriva om att de slängt ut Guld-loppet från V75 den här gången i en tråd om V75. Värre är det när det skrivs om fotboll och ishockey i trådar om trav.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 11:18   #35

AndyMarts avatar

Standard

Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.
hugotheboss (+2)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-23 klockan 11:26.
Gammal 2016-02-23, 11:37   #36

Shooters avatar

Sharp$: 38056
Standard

Gulddivisionen behövs på V75! Det är ju elitserien och den ska man inte förpassa utanför bongen, det är nog snarare negativt för tant Agda. Att man gör så en enskild omgång eller två på ett år har jag dock inga problem med. Ska man lägga Gulddivisionen utanför V75 så brister hela idén med divisionerna och rikstoton.
Migge (+1), lokatten (+1), Trinity (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 23:50   #37

Standard

Peter Untersteiner meddelade idag under V86, att hans bästa chans på lördag är i V75-3 Fleetfoot Hanover.
hugotheboss (+2)
Gammal 2016-02-25, 00:20   #38

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.
Kul inlägg men Tant Agda finns ju inte och Qahar vinner inte heller

Senast redigerad av Melander den 2016-02-25 klockan 00:22.
Gammal 2016-02-25, 02:38   #39

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Standard

Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 09:15   #40

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2069
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!
Henriette Larsen tycker jag är en bättre kusk än Adrian.

År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar
2016 15 1 1 3 7 % 81 700
2015 107 17 10 11 16 % 599 350
macken11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 10:19   #41

muumiins avatar

Travbloggen

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macken11 Visa inlägg

År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar
2016 15 1 1 3 7 % 81 700
2015 107 17 10 11 16 % 599 350
Du är rolig du...

Dålig är hon inte och kan tänka mig hon blir nya ''tillman''. Med lite skalle på adrian så är han topp 3 i sverige om 8 år.
Gammal 2016-02-25, 10:32   #42

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macken11 Visa inlägg
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument

Henriette Larsen
Start--1------2-----3-----%----Inkört
107---17-----10----11---16----599 350
Tkr/lopp: 5,6

Adrian Kolgjini
369---44-----27----31---12----8 387 101
Tkr/lopp: 22,7

Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk.

Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 12:30   #43

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.
Min känsla är att Celebreighter inte får överta bäst ekipaget vill.
Marc lägger knappast några fingrar emellan om han kan hålla sig före i starten. Vad vill Kevin ifall han får spetskänning tidigt? Knappast släppa vågar jag påstå.

Nä, jag tror på tävlande i det här stoloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Smaken är ju som baken...delad, men om du ska dra fram en massa statistik så känns det mer som att du stjälper än hjälper ditt argument

Henriette Larsen
107---17-----10----11---16----599 350
Tkr/lopp: 5,6

Adrian Kolgjini
369---44-----27----31---12----8 387 101
Tkr/lopp: 22,7

Visst har hon en bra segerprocent men har endast 2 rikstoto-starter i bagaget medans Adrian som 23-åring redan är en välbekant V75-kusk.

Tycker absolut inte att Henriette är dålig men att jämföra med Adrian som för övrigt slår sin farsa med hästlängder är lite väl fantasifullt!

Kuskarna deltar ju i samma lopp, så en jämförelse vill till för att kunna analysera.

Båda två brukar förvalta sina styrningar väl. Adrian har ju en helt annan rutin och har fått chansen på helt annan nivå. Han ska ha tjänat 10 ggr så mycket, då han kört om de pengarna också. Det ska sägas att han verkligen har fått till det i storloppen! Det är en sak få lyckas med.

Adrian lär fortsätta ha det väl förspänt med goa, fina styrningar framöver.
Frågan är hur länge Henriette matas med fina uppsittningar av Peter?

Sista året har Adrian ofta tagit vara på sina fina chanser i både storlopp och på V75. Tidigare fick han höra att han ej kunde vinna på V75.

Att sända Buzz Mearas till ledningen känns inte som svårt rent kuskmässigt.
Att ha hästar likt Mosaic Face och El Mago Pellini som mosar toppmotstånd ifrån dödens är tacksamt för att kunna köra in stora pengar.

Det ska utföras så det är bra gjort. Känslan är dock att fler av de bästa lärlingarna kunnat lyckas lika ofta, bara de hittat uppsittningarna.

Johan U och Kenneth H väntade, som lärlingar, bra länge på att få chansen i storlopp. De har sedan tagit den. Det är min åsikt efter flera vunna årgångslopp.

Oskar J förtjänar chansen på bra hästar i storlopp. Killen kör som en gud!

Nu svävade jag bort ifrån Henriette vs Adrian. Jag tror kusken med bästa hästen vinner 9ggr av 10 mellan dessa. Frågan är då vem som har häst nog?

Analys av favoriten:

Det har varit märkliga lopp som C vunnit på slutet. Örjan fick ett jätteförsprång och vann enkelt.

Sedan var det ett svagt gäng, förutom Joy Ribb. Örjan löste en bra resa och Joy kördes alldeles för sent. Hur bra var C:s insats egentligen? Tål hästen rejäl press under ett lopp? Det jag vet är att Untersteiners hästar går hela vägen även när det tävlas en lång stund under loppets gång. Där har Celebreightr allt att bevisa, enligt mig. Lugnt tempo eller smörresor har varit framgångsrikt enligt arkivet.
Jag bortser ifrån när Örjan höll hov ifrån spets, då det var ett sådant märkligt lopp. Där var ju C fin att skåda där framme!

Steady Brodda har slagit Jessica Highness, vilket Celebreightr misslyckades med.
Nä, som storfavorit måste C bevisa sig duga vid tävlande i hårt tempo häst mot häst.
En dålig storfavorit är mitt omdöme inför!

Carro´s Girl till 5% är mitt förstastreck. Många starter säger att hästen skaffat sig hårdhet och arkivet avslöjar många riktigt fina insatser. Johan låter uppåt. Given!

Tirich (+1)
Gammal 2016-02-25, 15:24   #44

sirlarssons avatar

Standard

Det har spårat ut bra här, först: "Adrian vinner aldrig på V75" osv, sen "Ulf Ohlsson är Sveriges bästa kusk" sen "Henriette är bättre än Adrian".

Vad röker ni?
Gammal 2016-02-25, 15:53   #45

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Det har spårat ut bra här, först: "Adrian vinner aldrig på V75" osv, sen "Ulf Ohlsson är Sveriges bästa kusk" sen "Henriette är bättre än Adrian".

Vad röker ni?
Ditt inlägg lyfter ju inte sidan nämnvärt.

Var är substansen? Ska vi snacka tobak?

Du kan väl lägga ut en rank för avdelning 5 istället, så slipper jag fördjupa mig?

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-25 klockan 15:58.
Gammal 2016-02-25, 16:53   #46
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:

Kuskminus på Lady Lee...Ja det är väl ingen överdrift Nej det går inte.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 17:08   #47

Standard

Citat:

Vad röker ni?
Samma som han på lördagarna på forumet.
Gammal 2016-02-25, 20:21   #48

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:

Vad röker ni?
Ja det var mycket konstiga resonemang nu. Det är ju mycket som spelar in, t ex räcker det att Adrian har hälften så bra körhänder för att ändå få samma resultat med den offensiva imagen han har (nästan så det räcker med släktskapet, men han har ju byggt på det själv på egen hand ända sedan starten). Och samtidigt har Henriette en lika inbyggd nackdel som tjej i första hand och orutinerad i andra hand. I många fall spelar det liten roll att någon är "bättre" än någon annan.

Sen är ju inte rutin någon idiotsäker väg till skicklighet, en del saknar ju helt enkelt talang. Men när man kört så mycket fler (över 1000) och stora lopp som Adrian ska man vara ganska talanglös om man är sämre att köra än någon som kört 200 lopp varav många av dem i monté.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-25, 21:18   #49

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 422
Standard

Är väl bara att strecka untersteiners alla hästar så är man hemma på lördag, knallform i hela stallet OCH hemmabana...bättre förutsättningar är svårt att hitta
mackpeter (+2)
bjarnet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 09:37   #50

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

Baron Max i sjätte, kan den nyttja sitt springspår? http://hanscrebas.se/nyheter.html
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 10:24   #51

Standard

Celebreightr struken, öppnar upp loppet ytterligare
Gammal 2016-02-26, 10:27   #52

Standard

Tango Vang 17.50 på Unibet stöld

Julio Cesar 18.00 på Unibet stöld.

Olika formationer med Dizzy River i tron att någon av dessa dubblar skall gå in.

Unibet godkännde spelet till 315 gånger på den största DD

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-02-26 klockan 10:40.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 11:57   #53

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Komplettera med Springover också så kommer ingen någonsin lyckas bräcka låset. Hästen har toppform och skickas till spets, väl där är han klart duglig i gänget.
Jo, det är klart att den borde vara given att ha med. Springspår och allt. Ej snabb ut påstår JL, men träffar han rätt med en sådan häst ifrån springen, så finns väl fart för att komma först?
Strecka är egentligen ett måste, men någonstans ska jag köra med ett "mindre lås". Vi får se. 11 Unity Knick jagar jag dessutom. Satt väl fast med krafter kvar senast?

I femte borde du kolla upp 1 Dolce Vici (8%) lite mer ingående i arkivet.
Hästen har läget, bra kusk och går ifrån klarhet till klarhet.
Hästen har tider och hårdhet som duger för klassen. Slagit bra hästar på slutet. Hank Von Håleryd är en aktuell V75-vinnare, som nyligen ej kunde hålla emot över upploppet.
Gick storstilat i dödens senast.
Nä, denna gillar jag i det här loppet. Är definitivt ingen häst som lyser klass, men är ju långt ifrån favorit i klass II.

I min värld så bombar Conni ifrån start med 8 Miss Prelong och sedan blir det full fart på loppet åtminstone en bra bit.
En häst jag så smått börjat på att gilla en del, efter att tidigare varit tveksam.
Till 4%, så streckar jag en häst som klarat av att vinna på V75 tidigare.

För tillfället 1,4,6 och 8 för min del. (Funderar på att lämna 4:an utanför.)

Citat:
Celebreightr struken, öppnar upp loppet ytterligare
Trist av flera anledningar. Spelmässigt då det kändes som mest sårbara storfavoriten. Loppet var öppet före strykningen på precis det viset jag ville ha det.

Fin häst att se på. Loppet en attraktion mindre.
Tirich (+1)
Gammal 2016-02-26, 12:10   #54

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Jo, det är klart att den borde vara given att ha med. Springspår och allt. Ej snabb ut påstår JL, men träffar han rätt med en sådan häst ifrån springen, så finns väl fart för att komma först?
Strecka är egentligen ett måste, men någonstans ska jag köra med ett "mindre lås". Vi får se. 11 Unity Knick jagar jag dessutom. Satt väl fast med krafter kvar senast?

Hästen har tider och hårdhet som duger för klassen. Slagit bra hästar på slutet. Hank Von Håleryd är en aktuell V75-vinnare, som nyligen ej kunde hålla emot över upploppet.
Nä, denna gillar jag i det här loppet. Är definitivt ingen häst som lyser klass, men är ju långt ifrån favorit i klass II.

I min värld så bombar Conni ifrån start med 8 Miss Prelong och sedan blir det full fart på loppet åtminstone en bra bit.
En häst jag så smått börjat på att gilla en del, efter att tidigare varit tveksam.

Trist av flera anledningar. Spelmässigt då det kändes som mest sårbara storfavoriten. Loppet var öppet före strykningen på precis det viset jag ville ha det.

vad tror du om Luddes favorit i avd 4 ? vågar man spika? tacksam fastnade på den jävl...lopp
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 13:26   #55
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Catrin Fajersson kommer säkert va blygsam i sitt framförande men visst tar Julio Cesar hem det här loppet utan omstart.Hästen har ju sett fruktansvärt bra ut och jag tror den blir svårslagen från bricka1.
Då kan man ta bort den kusen från systemet...
DonDraper (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 13:38   #56
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det var mycket konstiga resonemang nu. Det är ju mycket som spelar in, t ex räcker det att Adrian har hälften så bra körhänder för att ändå få samma resultat med den offensiva imagen han har (nästan så det räcker med släktskapet, men han har ju byggt på det själv på egen hand ända sedan starten). Och samtidigt har Henriette en lika inbyggd nackdel som tjej i första hand och orutinerad i andra hand. I många fall spelar det liten roll att någon är "bättre" än någon annan.

Sen är ju inte rutin någon idiotsäker väg till skicklighet, en del saknar ju helt enkelt talang. Men när man kört så mycket fler (över 1000) och stora lopp som Adrian ska man vara ganska talanglös om man är sämre att köra än någon som kört 200 lopp varav många av dem i monté.
Och oavsett rutin så kan också hästen spela in. Henriette har 50% vinster på sina styrningar med QAHAR Q.C. medan Adrian har 0%...
Gammal 2016-02-26, 13:47   #57

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:

JL är normalt inte en som jag räknar med prickar från springspår, men omöjligt är det väl inte.

Annars så tycker jag du ska överväga Wollafur som lättas nu och med Örjan upp så gör det väl ytterligare 20 meter minst

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fidus (+10)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 14:42   #58

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
JL är normalt inte en som jag räknar med prickar från springspår, men omöjligt är det väl inte.

Annars så tycker jag du ska överväga Wollafur som lättas nu och med Örjan upp så gör det väl ytterligare 20 meter minst
Wollafur skulle väl få helstängt också? Given på kupongen men kommer stiga i procenten.
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 15:54   #59

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Adrian struken... Celebreighter (stavning).
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 16:50   #60

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 396
Standard

Visst att läget kan ställa till vissa bekymmer och att det kan vara osäkert med kuskbytet, men känns ändå som 7 michelangelo i i sista borde vinna. Eller?

I första tycker jag det känns som Jonathan och Bergshults Leffe gör upp om det.

I tredje(stoeliten) är ju mycket upplagt för favoriten, såklart. Men med tanke på procenten i jämförelse med både 4 och 5, så känns dom streckvärda enligt mig.
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 17:33   #61

muumiins avatar

Travbloggen

Standard

The true f stenklar.
Gammal 2016-02-26, 18:03   #62

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vad tror du om Luddes favorit i avd 4 ? vågar man spika? tacksam fastnade på den jävl...lopp
Jag går för att hästen galopperar. En överlägsen häst ska väl ses som en bra vinstchans?
Jag ska gardera den här gången. Börjar mer och mer snöa in på att spika Carro`s Girl i avd 2!

Citat:

Får bli en kantboll, eventuellt. Det beror på valet av spik nr 2.
Kul tipsfundering!

Gammal 2016-02-26, 18:10   #63

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 884
Standard

west wing
4,5 på bet 365
Gammal 2016-02-26, 19:34   #64

joback1s avatar

Sharp$: 133
Standard

Spikar ni Fleetwood?
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 19:52   #65

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joback1 Visa inlägg
Spikar ni Fleetwood?
Svårt att säga, spelvärdet ligger i att gardera. Samtidigt så är de flesta rörande eniga om att Untersteiners stall är i form, att han får spets etc. Har du andra bra alternativ, spika dem o gardera Fleetwood. Senaste V75:an på Halmstad var det sju spetsvinnare, ngt att tänka på!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 20:48   #66

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Kommer de vara barfota förbud imorgon?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 20:59   #67

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ja!
Gammal 2016-02-26, 21:00   #68

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Får se om banchefen säger att barfota är godkänt en halvtimme innan start, nähvars är det skotvång så är det skotvång.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 21:00   #69

Standard

Citat:
Ja, månaden ut
Gammal 2016-02-26, 21:21   #70

Melanders avatar

Standard

Citat:

Allt är relativt han är fortfarande tillsammans med pappa någon jag aldrig spikar.Att komma 8 efter de främsta är väl som att vara i allsvenskan eller Div 1.Läs på läs rätt sirlansson din mupp
Gammal 2016-02-26, 21:27   #71

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Citat:
Allt är relativt han är fortfarande tillsammans med pappa någon jag aldrig spikar.Att komma 8 efter de främsta är väl som att vara i allsvenskan eller Div 1.Läs på läs rätt sirlansson din mupp
MUPP? Varför detta eviga uttryck av ilska mot andra? Skärpning.
hugotheboss (+5), drakdead (+5)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 21:31   #72

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Den här personen har väl helt klart en och annan diagnos på cvt. Bör nog inte ta så mycket han skriver på allvar utan helt enkelt bara ignorera då han tydligt bara loggar in för att provocera.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:01   #73

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursäkta ordvalet
Gammal 2016-02-26, 22:03   #74

Melanders avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Den här personen har väl helt klart en och annan diagnos på cvt. Bör nog inte ta så mycket han skriver på allvar utan helt enkelt bara ignorera då han tydligt bara loggar in för att provocera.
Jag har bett om ursäkt tror inte du har förmågan att göra det!
Gammal 2016-02-26, 22:06   #75

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

doob´s V75-tankar

Har inte superfeeling för någon omgångens bästa spik där jag har varit 100%-ig senaste tre veckorna men jag kommer högst troligt spika favoriten i guld trots allt... Inget bra värde och jag har någon nojjig känsla att Goop har en räv bakom örat.... Men jag betar av avdelningarna och lägger fokus på hästarna som fredag kväll bygger mitt system...

Avd.1)
Här kommer jag högst troligt använda mig av ett andrahandsfavorit-lås! Jag har jagat 5 Jonathan Palema som är såå jävla värd en vinst! Som mackpeter redan påpekat jagar vi den här jäveln och var så in i bomben nära efter usel styrning och lika bra spurt få betalt sist som skräll! Imorgon blir högst troligt laddning för fin position och jag tror på en visslande avslutning även imorgon! Burman meddelar att 6 Augustus F. tagit finalvinsten fint och i min bok är detta ledaren av loppet! Jag låser alltså på två MYCKET formstarka kort! Mitt spetsbud och sedan den som kommer fort! Tror favoriten blir kall från dödens även imorgon....

Avd.2)
2 Do You Know Me och 7 Carros Girl krigar om spets efter 500 m! Roligast är den sistnämnde på 7% och jag streckar båda! Från bakspår om dessa två kör ihjäl varandra lurar främst 11 Steady Brodda och skrällen 13 Quantum Gliding som har fin-fin hårdhet och kapacitet. 3% är lika mumma som i sin ordning från det läget med Per Nilsson i sulkyn! Se upp!

Avd.3)
Jag spikar nog som sagt högst troligt P.U och favoriten på stallform och spets men jävlar vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där... Hårdheten i Frankrike kan fälla avgörandet. Vidare har 5 Georgie Mae sett STRÅLANDE ut på slutet och Örjan bakom 7 Blue Martini Ås får inte bjudas bra löp för då visslar det bara till! 3% är ett riktigt SKÄMT på det ekipaget! TOTALT BORTGLÖMD! SE UPP om du garderar!

Avd.4)
3 Qahar Q.C. vinner med 100 meter om felfri men alla, inklusive jag, tror den studsar från start! En eller alla... Den som chansspikar tar omgångens kanske bästa värde i 1 Julio Cesar!! DÄR snackar vi värde i en bra spik om man spelar på favoritgalopp! Miljonstrecken som är tidiga är 2 Quattro Töll och 6 Don Brodde! 2% på båda är helt galet!

Avd.5)
4 Diotima F. är otäck! SOM DEN SÅG UT SIST! Här kommer Takter BOMBA och sitta i spets kosta vad det kosta vill. Felfri kan endast EN slå den! Det är 2 Tequila F. som nästan är lika bra! Vilka klasshästar på F.! Nu spekulerar vissa i att 2 tar spets och 4 får galopp eller vandra utvändigt... Glöm det! Men OM 4 felar vinner 2 och den kan även vinna på speed om chansen ges från rygg. Då det endast är 8% på mitt motbud är det tjänstefel att INTE dubbla!

Morgondagens stora dunkelidunk-tvilling! RAK 2-4 x MASSOR!
Flex: 2,4 - 2,4 - ALLA
Flex: 4 - 2 - ALLA

Avd.6)
Ett jättehett spikförslag från doob och den som normalt vore under rubriken "dagens bästa spik" sett till värde är 7 Springover! 18% är galet bra! Hästen tar spets på ett par kliv och mina värsta motbud 8 The True F. och 10 Dizzy River tappar många längder redan i starten. Nu är dom så bra att dom kan hinna fram ändå och det är stormvarning på The True F.!! 2% är morgondagens bästa skrällvärde!! Om Söderqvist drar i högertömmen direkt för att inte bli dragen bakåt av en av morgondagens mest överstreckade (1 Bula Bula Am) så är det superintressant.... Jag kanske spikar Lövgren annars nämnda tre!

Avd.7)
Ett av morgondagens stora drag och nästagångare slutar jag inte jaga! Högst troligt DD-ankare och jag lär även bygga tvilling/flex på 3 Vision Fromentro! OJ vad det är dags nu! SUPERFORM är bara förnamnet och nu äntligen läge! Behöver heller inte styra och ställa i loppet utan kan ligga still och speeda och jag lovar att den är med på fotot! Hoppas att 4 Dixie Exclusive svarar 7 Michelangelo Ås då Söderqvist är lite sömnig som kusk och jag gissar inte är framme förrän det känns för sent att släppa för Lill-Unter och då får den harva i dödens! Bakom lurpassar både 5 Stricker och 9 Tango Vang till halvskrällprocent... Fem känns heltäckt! Shogun D.K. från tolfte betalar jag inte för! En halvlallare som Pilenberg kan liksom alla andra småtränare inte bibehålla en formtopp mer än 2-3 starter och har inte lyckats den här gången heller... 9% av befolkningen är fulla... Nästan lika illa ställt med alkoholismen i Sverige som på Island...

Det var mina mynt till morgondagens genomgång!
Lycka till!
/doob

Senast redigerad av doob den 2016-02-26 klockan 22:09.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:29   #76

AndyMarts avatar

Standard

Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.

__________________________________________________ ______________________________________________

Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad?

Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller.

JÄTTEVÄRDE
på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få!
Fidus (+5), kasse (+2)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-26 klockan 22:42.
Gammal 2016-02-26, 22:31   #77

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Shogun DK!!!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-26, 22:42   #78

Standard

Som vanligt intressant att läsa dina analyser Doob. Och med den form du haft känns det minst sagt oroande att inte är överens i så många fall. Mina tankar:

1: Här är vi helt överens. 5,6 känns starkt. 9 känns värst emot men känns överstreckad med Persson från det här läget. Jag gillar ju även 11 och Örjan upp är lurigt. Men den måste stå för hårt inne här. Lugauer från bakspår tror jag inte på även om hästen är bra och 3 känns inte allt som rätt favorit.

2: Står fast vid min första tanke att Helga Palema är solklar förstahäst. Tyvärr lyftes den även i Björnkollen. Har dock stor respekt för 11 och vid större gardering 2, 7 och 13 som det skriks om på många ställen (Vass eller Kass, TT). Lutar dock åt spik på Helga.

3: Håller med om att det lockar att gardera även om det mesta talar för favoriten. Men som 5 sett ut känns den jobbigt att lämna utanför. Och 4 är kanske en bättre häst än favoriten. Sen fortsätter jag att jaga 9 som skräller förr eller senare. Tackar också för skrällbudet 7, känns som en typisk Örjan-skräll som ingen pratar om.

4: Alla är överens om att 3 vinner felfri men också att den knappast står på benen. Om man tror att 8 är solkar andrahäst så kunde det vara en chansspik. Men lutar åt att fylla på med 1,10 och kanske 12. Då borde det vara heltäckt.

5: Känns som en tveksam favorit, 4-årigt sto mot äldre valacker. 5 intressant med Örjan och mitt förstastreck. 1 känns också spännande och frågan är om den har någon möjlighet att ta spets. Risk dock att Takter tokkör tills hans får spets isf. Då vinner Örjan? Men 2 och 6 bör nog också med. 12 är tokskrällen och 10 känns också som bra värde. Dagens svåraste lopp tycker jag men det sunda kanske är strecka de på framspår med chans.

6: Också svårt och också en mkt tveksam favorit även om hästen är bra. I min värld är 4 och 7 solklara förstasteck och ett tänkbart lås. Håller dock med om 8 är intressant från bra smygläge om det går för fort. Har också en underlig känsla att Crebas ställt i ordning och att hästen kan vara ruggig i morgon. Och Montana Crown känns väl lite spelad.

7: Här är jag inte alls överens. För Shogun D.K. är klar förstahäst för mig nu när banan bör bli bra. Vill dock gardera med 5 och 9 som känns klart spännande med Goop. EV ytterligare streck hamnar på 3 och möjligen 1. Tror inte ngt på favoriten. Den här gången heller..
doob (+5), Fidus (+5)
Gammal 2016-02-26, 22:49   #79

hugothebosss avatar

Standard

Inget "klydd" med ändringar i sista stund, har precis lämnat mitt system:

3,5,6 R9,2 J Untersteiner, såg ni Jonathan Palemas avslutn. senast? Augustus F spets och form.
1,2,4,7,11,14 R13,12 Var inne på 2,6 så ströks 6:an. Bike o halvstängt på 7:an!
3 Fleetfoot Hannover R5,4 P Untersteiner mkt positiv, spets o slut
1,3,6,8,10,11 R9,12 Hoppas på galopp på Luddes (3) annars har jag slösat streck. 1:an första streck
2,4 R5,6 Mkt surr om 1:an som inte trivs på Halmstad mest orolig för Örjan (5)
7 Springover spets o slut!
3,4,5,9 R7,12 Chansar bort några här. Tror mest på Untersteiners här också.

864rader inlämnat 22:30

Lycka till
Gammal 2016-02-26, 22:50   #80

Standard

Får också lägga till Corinne Af Solnäs från stall Untersteiner också känns intressant vid gardering.
Gammal 2016-02-26, 23:31   #81
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
doob´s V75-tankar

Har inte superfeeling för någon omgångens bästa spik där jag har varit 100%-ig senaste tre veckorna men jag kommer högst troligt spika favoriten i guld trots allt... Inget bra värde och jag har någon nojjig känsla att Goop har en räv bakom örat.... Men jag betar av avdelningarna och lägger fokus på hästarna som fredag kväll bygger mitt system...

Avd.1)
Här kommer jag högst troligt använda mig av ett andrahandsfavorit-lås! Jag har jagat 5 Jonathan Palema som är såå jävla värd en vinst! Som mackpeter redan påpekat jagar vi den här jäveln och var så in i bomben nära efter usel styrning och lika bra spurt få betalt sist som skräll! Imorgon blir högst troligt laddning för fin position och jag tror på en visslande avslutning även imorgon! Burman meddelar att 6 Augustus F. tagit finalvinsten fint och i min bok är detta ledaren av loppet! Jag låser alltså på två MYCKET formstarka kort! Mitt spetsbud och sedan den som kommer fort! Tror favoriten blir kall från dödens även imorgon....

Avd.2)
2 Do You Know Me och 7 Carros Girl krigar om spets efter 500 m! Roligast är den sistnämnde på 7% och jag streckar båda! Från bakspår om dessa två kör ihjäl varandra lurar främst 11 Steady Brodda och skrällen 13 Quantum Gliding som har fin-fin hårdhet och kapacitet. 3% är lika mumma som i sin ordning från det läget med Per Nilsson i sulkyn! Se upp!

Avd.3)
Jag spikar nog som sagt högst troligt P.U och favoriten på stallform och spets men jävlar vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där... Hårdheten i Frankrike kan fälla avgörandet. Vidare har 5 Georgie Mae sett STRÅLANDE ut på slutet och Örjan bakom 7 Blue Martini Ås får inte bjudas bra löp för då visslar det bara till! 3% är ett riktigt SKÄMT på det ekipaget! TOTALT BORTGLÖMD! SE UPP om du garderar!

Avd.4)
3 Qahar Q.C. vinner med 100 meter om felfri men alla, inklusive jag, tror den studsar från start! En eller alla... Den som chansspikar tar omgångens kanske bästa värde i 1 Julio Cesar!! DÄR snackar vi värde i en bra spik om man spelar på favoritgalopp! Miljonstrecken som är tidiga är 2 Quattro Töll och 6 Don Brodde! 2% på båda är helt galet!

Avd.5)
4 Diotima F. är otäck! SOM DEN SÅG UT SIST! Här kommer Takter BOMBA och sitta i spets kosta vad det kosta vill. Felfri kan endast EN slå den! Det är 2 Tequila F. som nästan är lika bra! Vilka klasshästar på F.! Nu spekulerar vissa i att 2 tar spets och 4 får galopp eller vandra utvändigt... Glöm det! Men OM 4 felar vinner 2 och den kan även vinna på speed om chansen ges från rygg. Då det endast är 8% på mitt motbud är det tjänstefel att INTE dubbla!

Morgondagens stora dunkelidunk-tvilling! RAK 2-4 x MASSOR!
Flex: 2,4 - 2,4 - ALLA
Flex: 4 - 2 - ALLA

Avd.6)
Ett jättehett spikförslag från doob och den som normalt vore under rubriken "dagens bästa spik" sett till värde är 7 Springover! 18% är galet bra! Hästen tar spets på ett par kliv och mina värsta motbud 8 The True F. och 10 Dizzy River tappar många längder redan i starten. Nu är dom så bra att dom kan hinna fram ändå och det är stormvarning på The True F.!! 2% är morgondagens bästa skrällvärde!! Om Söderqvist drar i högertömmen direkt för att inte bli dragen bakåt av en av morgondagens mest överstreckade (1 Bula Bula Am) så är det superintressant.... Jag kanske spikar Lövgren annars nämnda tre!

Avd.7)
Ett av morgondagens stora drag och nästagångare slutar jag inte jaga! Högst troligt DD-ankare och jag lär även bygga tvilling/flex på 3 Vision Fromentro! OJ vad det är dags nu! SUPERFORM är bara förnamnet och nu äntligen läge! Behöver heller inte styra och ställa i loppet utan kan ligga still och speeda och jag lovar att den är med på fotot! Hoppas att 4 Dixie Exclusive svarar 7 Michelangelo Ås då Söderqvist är lite sömnig som kusk och jag gissar inte är framme förrän det känns för sent att släppa för Lill-Unter och då får den harva i dödens! Bakom lurpassar både 5 Stricker och 9 Tango Vang till halvskrällprocent... Fem känns heltäckt! Shogun D.K. från tolfte betalar jag inte för! En halvlallare som Pilenberg kan liksom alla andra småtränare inte bibehålla en formtopp mer än 2-3 starter och har inte lyckats den här gången heller... 9% av befolkningen är fulla... Nästan lika illa ställt med alkoholismen i Sverige som på Island...

Det var mina mynt till morgondagens genomgång!
Lycka till!
/doob
Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? Enda möjligheten för honom att hitta en vinnare är väl att han röker på ordentligt....? Är väl i och för sig ingen omöjlighet, finns gott om prima Marockanskt i närområdet där han bor....

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...
doob (+5), znipstern (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-27 klockan 10:40.
Gammal 2016-02-26, 23:35   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? När han satsade 30 000kr på Legolas när han förlorade mot Speedboat på Dannero?

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...
Bjud på den nu i stället så jag kan lämna in tidigt för en gångs skull!
Gammal 2016-02-26, 23:46   #83

doobs avatar

Standard

Citat:
Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.

__________________________________________________ ______________________________________________

Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad?

Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller.

JÄTTEVÄRDE
på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få!

Jaså? Håller inte med! Fransk travsport och framförallt banan på Vincennes mycket tuffare än svensk amatörsport... Svenskt topptrav är kanon! Vardagslunken sämre än franskt dito! Vincennes härdar!
Gammal 2016-02-26, 23:52   #84

Standard

V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Det här loppet kan skrälla. Min rank just nu är 2,7,11,12,5,13.
doob (+20)
Gammal 2016-02-26, 23:58   #85

doobs avatar

Standard

Citat:
V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Visst fan! 12 Wiclet Hanover! Den rackaren lirade jag på DD/Tvilling/V/P i de tre första starterna sedan gav jag upp och då vann jäkeln efter att ha varit struken! Den har jag helt tappat! Får plats på min kupong!

Kanske tänder till när Kung "husse" Svanstedt är på plantet hem? Eller är han redan hemma? Då är det ju klart!!
Gammal 2016-02-26, 23:58   #86

Standard

Citat:
V75-2

Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.

Senast redigerad av tvablaa den 2016-02-27 klockan 00:00.
Gammal 2016-02-26, 23:59   #87

Standard

Citat:
V75-2

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.
mackpeter (+3)
Gammal 2016-02-27, 00:09   #88

Standard

Jag blir konfunderad när jag ser doobs utmärkta analyser. I de flesta loppen är det precis som jag tänkt hela dagen.
I första hade jag tänkt låsa på 5 och 6. 6 körs till ledningen. Han såg djävulskt stark ut över mål senast, när han vann finalen. 5 kördes bort av Björn näst senast. Jag tänkte ta revansch förra starten till 30 ggr i vinnarodds och lågt streckad på V75. Men Scellino L rann undan i ledningen.
Storfavoriten 3 West Wing såg inte bra ut senast. Ni som tänker spika bör tänka om - även om han är ute på sin önskedistans och Johan U meddelar full form.
1 blir över från start och är en sprinter. 12 For Pleasure As får jobbigt från spår 12.
Min ranking är 5,6,9,3,2.
Gammal 2016-02-27, 00:16   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!

Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.
Gammal 2016-02-27, 00:18   #90

Standard

Citat:
Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.
Och du får mig förmodligen att ändra från spik på Helga till att den blir ensam A men 4,7 som B.
Gammal 2016-02-27, 00:35   #91

Standard

V75-6

Här är det bäddat för en ny skräll. 10 Dizzy River är favorit och Johan U optimist. Pappa Peter U säger, att 1 och 10 är bättre än hans egen 4. Sveriges bäste travjournalist Sören Englund håller på att tappa sin "tusenlapp" sedan 1997. Nu är det risk att han förlorar på 10 Dizzy River.
Kanske är det så enkelt att 7 Springover - Lövgrens enda V75 häst - från springspåret tar ledningen och SoS. Min ranking är 7,1,8. Därefter 10,4,11,2,3.
Gammal 2016-02-27, 07:42   #92

Standard

Jocke har två hästar till start... Springover och en kuse i sista loppet med 20-30.000 i första pris. Kan inte tänka mig att han åker till Halmstad utan att ha lite förspänt...
Gammal 2016-02-27, 08:10   #93

Standard

Alla som tar bakspårshästar i lärlingsloppet utan att ta med Wiclet Hanover kan inte trav. Spurtade in på pajas face och sucre. Olof matchar mot drottning silvia och ingen nämner henne. PAJASAR som dasen sa
Gammal 2016-02-27, 08:26   #94

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5438
Standard

Röda armén brukar ju även sätta en skräll och veckans Untersteinerskräll borde väl vara Dixie Exclusive som klättrade i ryggar fastlåst i finalen för två veckor sedan. 6 % Tackar
Gammal 2016-02-27, 08:56   #95
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Alla som tar bakspårshästar i lärlingsloppet utan att ta med Wiclet Hanover kan inte trav. Spurtade in på pajas face och sucre. Olof matchar mot drottning silvia och ingen nämner henne. PAJASAR som dasen sa
Och dessutom är Daniel Wäjersten en kusktalang av stora mått! Säkert många söderut som inte ens hört talas om honom. Jobbar hos en viss Svanthe Bååth.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 09:43   #96

Standard

Citat:
Håller med dig om att den kan skrälla men tycker det vore trevligare om du framförde det på ett ödmjukt sätt
Gammal 2016-02-27, 09:58   #97

Standard

Citat:
Håller med dig om att den kan skrälla men tycker det vore trevligare om du framförde det på ett ödmjukt sätt
Jag är uppvuxen (på sharps) med laxdasen. Det var ett snällt sätt jag sa det på jämfört med vad jag och dasen sa till varandra
Gammal 2016-02-27, 10:06   #98

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Jocke har två hästar till start... Springover och en kuse i sista loppet med 20-30.000 i första pris. Kan inte tänka mig att han åker till Halmstad utan att ha lite förspänt...
Jockes häst i sista loppet är en högrest och fin travare. I tränarintervjuer har hästen omgärdats av fina vitsord.
På banan har han avslutat med vägvinnande steg.
Kommer att vinna fler lopp.
15 Viking Holmsminde

Kanske Jocke bjuder på en vinnarraket idag? 9ggr degen? (Mina uppskattade odds lägst runt 3*3)

Gammal 2016-02-27, 10:14   #99

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Jag tycker att du har en bra poäng. 2 You Know Me är ju en bra och fin travare, som är spelad till 18%.

De som sett loppet mellan Wiclet och YKM den 22/12 har svårt att fatta att Wiclet landar på endast 2%.

Gammal 2016-02-27, 10:19   #100

Standard

Spår 12 är dock bedrövligt i 15-hästars, 13 före i min bok.
Gammal 2016-02-27, 10:21   #101

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Jag tycker att du har en bra poäng. 2 You Know Me är ju en bra och fin travare, som är spelad till 18%.

De som sett loppet mellan Wiclet och YKM den 22/12 har svårt att fatta att Wiclet landar på endast 2%.

Dom höll ju samma fart över linjen, ombytta spår nu så det ser väl logiskt ut med procenten tycker jag.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 10:27   #102

Standard

Asså var ju inne på att gardera Qahar... Men alla verkar mer eller mindre va inne på att den hoppar? Vilket torde göra att procenten minskar mot spelstopp. Behöver väl inte gå in på den tydliga galopprisken. Hästen var ju bedrövlig hos PU, och jag ser inte samma talang som alla gör. Är verkligen inte övertygad som alla andra. Visst har den vunnit och ändå sett någorlunda ut. Och det är just det att den är förbättrad och att Ludde fått lite kyligare körhänder senaste åren som gör att jag istället vill ta fram kulorna (inte stålar) och spika.

Alla är inne på att den hoppar. Jag däremot är inne på att den kan torska av egen kraft. De krävs verkligen ett mästerverk av den gode ludde idag. Rätt tempo, rätt händer...

För hästen är inte reglerbar enligt mig. Ser de framför mig. Den enormt stora risken att någon slår av den på upploppet för att travet börjar hacka.
Gammal 2016-02-27, 10:31   #103

Standard

Fast är ju duktigt kluven kring Qahar QC.. Finns ju enormt värde i att gå emot.
Gammal 2016-02-27, 10:36   #104

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Ändringar och Ingves fått ryggskott.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 10:54   #105

Sharp$: 2371
Standard

AVD 2

Segervanast är CARRO´S GIRL 7 segrar, Bäst seger % YOU KNOW ME 40%.

Spetsanalys, snabbast första biten är IDA AVANT eller GOING POPP, även CHIPPEROO* och YOU KNOW ME kan öppna fort. Mest troligt GOING POPP svarar ut alla i kraft av innerspår.

Då jag tror att GOING POPP tar ledningen måste hon ha bra chans att vinna då hon är obesegrad där efter tre försök. Har tagit alla sina segrar på medeldistans.Intressant då den endast är streckad på 4%.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 11:08   #106

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Dom höll ju samma fart över linjen, ombytta spår nu så det ser väl logiskt ut med procenten tycker jag.
Den logiken kommer jag aldrig att spela efter.
2% ger få kuponger kvar. 18% ger att väldigt många återstår på streckspelet.
Enkelt val om jag väljer mellan 2 som är jämngoda, enligt min egen uppfattning.

Idag avstår jag streck för båda. Jag hoppas Kevin tar hem loppet. Vi får se.
Gammal 2016-02-27, 11:32   #107

Standard

Så här blev dagens bolagssystem.

1) 5,6 r3-9 (6 tar ledningen med 5 utanför. Favoriten 3 trögstartar och körs fram till dödens. Starke 6 kan hålla hela vägen. Spurtstarka 5 och 9 är vassa spurtare)
2) 2,4,5,7,11,12,13,14 r1-3 (har jag motiverat i natt. Hoppas nästan på en strykning så att jag får med 1)
3) 3 r4-5 (3 SoS. Övriga verkar ge upp på förhand)
4) 1,2,3,6,8,10 r12-7 (3 hoppar till 50 %. Oerfarna hästar. Den enda som aldrig vunnit är 7. Veijo kan leda med 1 hela vägen. Hemmahästen 10 är enormt kuskförstärkt med Björn)
5) 4 r6-5 (Uhrberg och andra som sett 4 på nära håll säger, att hon har "allt". Johnny bombar till spets. Värsta konkurrenten 6 öppnar medium. Trots att Diotima F. är sto och nyss fyllt fyra år får hon bli spik)
6) 1,3,4,7,8,10 r11-2 (har jag motiverat i natt)
7) 1,3,5,7,12 r4-9 (tror att bästa hästen 12 vinner till 10 %)

Kostar 1440:-. Good Luck!
SO (+5), Fidus (+5), hammmmmar (+5)
Gammal 2016-02-27, 12:42   #108

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Den logiken kommer jag aldrig att spela efter.
2% ger få kuponger kvar. 18% ger att väldigt många återstår på streckspelet.
Enkelt val om jag väljer mellan 2 som är jämngoda, enligt min egen uppfattning.

Idag avstår jag streck för båda. Jag hoppas Kevin tar hem loppet. Vi får se.
Sedan kan man ju fråga sig om Wiclet Hanover är understreckad eller om det snarare är You Know Me som är överstreckad. För min del lutar det snarare åt det senare, även om det säkert är en kombination av de båda.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 12:43   #109

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Värt att tänka på är att "Röda arm'en" handlar om PU stallform. Johan U vinner i princip inget just nu!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 13:28   #110

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Sedan kan man ju fråga sig om Wiclet Hanover är understreckad eller om det snarare är You Know Me som är överstreckad. För min del lutar det snarare åt det senare, även om det säkert är en kombination av de båda.
Samma känsla här. Wiclet H saknade "flås" inför förra vinsten, men det gick ju bra efter smörresa. Tror hästen kommer bli Olofs nya Leader Tom på sikt jag. Flera sköna segrar som bortglömd i spelet att vänta?

Platsspel för 14 Groult-anhängarna här på $harps idag?
Rätt distans och urstark ju. Runt 10ggr för att bli topp 3.
Gammal 2016-02-27, 13:55   #111
Banned

Standard

Citat:
Tror jag inte ett smack på. Åker förmodligen till Grönland om det behövs, tacksam för att ha häst med tillräckliga poäng. Dessutom får han väl transportbidrag som mer än väl täcker kostnaderna...?
Gammal 2016-02-27, 13:56   #112

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Nån som fattar vad Björn snackar om i Björnkollen angående Donna di Quattro och balansen? Hästen har väl alltid gått med skor eller ryckte man dem i Frankrike?
Gammal 2016-02-27, 14:03   #113
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
AVD 2

Segervanast är CARRO´S GIRL 7 segrar, Bäst seger % YOU KNOW ME 40%.

Spetsanalys, snabbast första biten är IDA AVANT eller GOING POPP, även CHIPPEROO* och YOU KNOW ME kan öppna fort. Mest troligt GOING POPP svarar ut alla i kraft av innerspår.

Då jag tror att GOING POPP tar ledningen måste hon ha bra chans att vinna då hon är obesegrad där efter tre försök. Har tagit alla sina segrar på medeldistans.Intressant då den endast är streckad på 4%.
Har du noterat vilka kuskar som sitter upp bakom? Hälften av dem som du räknar upp har kuskar som är sämre än Haugstad på att få fart på hästar från start. Den som visat mest talang är väl Kevin O, bakom 7?
Gammal 2016-02-27, 14:10   #114

Helges avatar

Standard

Citat:
Tror jag inte ett smack på. Åker förmodligen till Grönland om det behövs, tacksam för att ha häst med tillräckliga poäng. Dessutom får han väl transportbidrag som mer än väl täcker kostnaderna...?
haha redan i form hör jag

Här hans intervjuer om du inte läst, viss tilltro till dagens uppgifter har han allt.

Gammal 2016-02-27, 14:11   #115

Helges avatar

Standard

Citat:
Nån som fattar vad Björn snackar om i Björnkollen angående Donna di Quattro och balansen? Hästen har väl alltid gått med skor eller ryckte man dem i Frankrike?
c¢ i Frankrike.
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-02-27, 14:11   #116

Standard

Citat:
Har gått barfota bak på sistone
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-02-27, 14:24   #117

Sharp$: 1002
Standard

Vad talar emot fleetfoot hanover idag?
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 14:26   #118

oinkks avatar

Sharp$: 1073
Standard

De flesta verkar vara inne på att Löfgren spetsar i 6e, men borde inte Untersteiner sr ta hand om piken?
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 14:29   #119

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg
De flesta verkar vara inne på att Löfgren spetsar i 6e, men borde inte Untersteiner sr ta hand om piken?
Missat att det är voltstart?
Gammal 2016-02-27, 14:31   #120

Standard

Citat:
Från springspår tar Lövgren spetsen.
Gammal 2016-02-27, 14:53   #121

oinkks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Missat att det är voltstart?
Nä, räknar med att Unter kommer iväg bättre än Löwgren.
Gammal 2016-02-27, 14:56   #122
Banned

Standard

Dags för ett litet tvillingspel. Provar med 4 Twist and shout som utgång.
Gammal 2016-02-27, 15:01   #123

Helges avatar

Standard

Citat:
Nä, räknar med att Unter kommer iväg bättre än Löwgren.
Ja felfri så kan det ju hända Tänkte på intervjun.

Gammal 2016-02-27, 15:03   #124

oinkks avatar

Standard

Citat:
Ja felfri så kan det ju hända Tänkte på intervjun.

Oj, tackar, hade inte sett den, får väl tänka om lite
Gammal 2016-02-27, 15:04   #125

Helges avatar

Standard

Citat:
Oj, tackar, hade inte sett den, får väl tänka om lite
Du har samtliga Peters intervjuer i samarbete med Spelvärde, gratis på hans hemsida.

http://www.untersteiner.se/archives/4623
oinkk (+1)
Gammal 2016-02-27, 15:08   #126

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3586
Standard

vart e doob?
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:10   #127

Standard

Ringde just Kundsupport på atg.se. Har skrivit tidigare till dem i samma ärende.
Sedan en vecka fladdrar bilden och stannar var 6:e minut. Trycker på popout och sedan tillbaka. Då kommer bilden i ytterligare 6 min. Osv. Minst sagt irriterande.

Svaret är lika irriterande: "Vi är väl medvetna om detta och arbetar sedan flera dagar på att lösa det."
Gammal 2016-02-27, 15:13   #128

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 2952
Standard

Citat:
Ringde just Kundsupport på atg.se. Har skrivit tidigare till dem i samma ärende.
Sedan en vecka fladdrar bilden och stannar var 6:e minut. Trycker på popout och sedan tillbaka. Då kommer bilden i ytterligare 6 min. Osv. Minst sagt irriterande.

Svaret är lika irriterande: "Vi är väl medvetna om detta och arbetar sedan flera dagar på att lösa det."
Jag har skrivit till dom också, får samma svar.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:17   #129

Sharp$: 1645
Standard

Alla he-s jä-r kan man inte begära att en storbank ska ha kapasitet att ta en extra anstormning av betalningar till ATG inför V-75? Eller än värre är det är det ATG som inte klarar att ta emot?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:18   #130
Banned

Standard

Citat:

Är det inte dags att kasta ut den där gamla Betamax-spelaren nu?
Gammal 2016-02-27, 15:22   #131

Sharp$: 1645
Standard

Citat:

Till mej erkänner dom inga problem,utan säjer att jag ska rensa Flash,har gjort det,ingen skillnad.
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:24   #132

Manprinsens avatar

Standard

Är det spetsgaranti på Diotima? Kommer nån i så fall bråka med Johnny eller får han bluffa bort det? Var inne på att spika Frankie men det lär bli tappstart och tempotorsk om inte nån sätter fart på det.
Gammal 2016-02-27, 15:26   #133

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Jag fattar inte riktigt att Go Green Pellini är spelad till knappa 1%, så dålig är den inte. Framförallt inte på denna distansen. Klaffar det så kan den vara en rolig idag, eller har jag missat något som hela kollektivet verkar veta om men som jag missat?
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:28   #134

doobs avatar

Standard

Off Topic men hoppas på V75 betald i och med LD/Flex.....

LD
Inlämnat: 2016-02-27, 15:08
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Start: 15:08
Kostnad: 375,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Bara Min
2: 6 Dreams Take Time

1 x 375,00 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.

TRIO
Inlämnat: 2016-02-27, 15:07
Flex
Halmstad Lopp 2
Lördag 2016-02-27
Start: 15:08
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 3 Bara Min
2:a: 1, 3, 5, 8, 9
3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Gammal 2016-02-27, 15:29   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Till mej erkänner dom inga problem,utan säjer att jag ska rensa Flash,har gjort det,ingen skillnad.
Dom har sagt det så länge nu, att vi blir förbannade och ryter till. Därför har sannolikt cheferna sagt, att de ska lämna mer lugnande svar. Snart kommer dom väl ut och gör en pudel.
Gammal 2016-02-27, 15:37   #136

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
vart e doob?
Här! Något särskilt du funderade över?

Min ögonsten Dreams Take Time hoppas jag ska frälsa mig idag igen nu....
Gammal 2016-02-27, 15:38   #137
Banned

Standard

Spring Erom, helt makalöst.
Gammal 2016-02-27, 15:42   #138

Manprinsens avatar

Standard

Porrstyrning av Björn
Gammal 2016-02-27, 15:43   #139

Sharp$: 1764
Standard

Citat:

Tomtar
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 15:44   #140

doobs avatar

Standard

Citat:
Här! Något särskilt du funderade över?

Min ögonsten Dreams Take Time hoppas jag ska frälsa mig idag igen nu....
Helvete! Valde mellan 1 och 6.... SS spikar 1 och känslan och odds skrek 1 men hjärtat gapade 6....

HELVETE!!! BLANDA ALDRIG IN KÄNSLOR I SPEL! Att jag aldrig lär mig....
Gammal 2016-02-27, 15:45   #141

Standard

Bike ffg på West Wing...
Gammal 2016-02-27, 15:48   #142

doobs avatar

Standard

Då jag klantar bort både V4 och LD så vinner säkert något av mina skrälldrag i sista.... Hämtar hem på Trio!

TRIO
Inlämnat: 2016-02-27, 15:47
Halmstad Lopp 4
Lördag 2016-02-27
Start: 15:53
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 11
2:a: 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12
3:a: 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12

60 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Gammal 2016-02-27, 15:49   #143

Standard

Vart är Stänkarns drag, har jag missat det?
Gammal 2016-02-27, 15:54   #144

Standard

Hm hm ingen vinst för unter idag kanske blir inte hans dag idag eller?
Gammal 2016-02-27, 15:56   #145

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vore typiskt eftersom det alltid ska hora när jag spelar på något. Alla är emot mig.
Gammal 2016-02-27, 15:56   #146
Banned

Standard

Härligt Hansen...
Gammal 2016-02-27, 15:58   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vore typiskt eftersom det alltid ska hora när jag spelar på något. Alla är emot mig.
Kanske bättre spika Ludde i avd 4 och gard unter i avd 3 eller
Gammal 2016-02-27, 15:58   #148

Helges avatar

Standard

Citat:
Nothing vann ju precis
dado (+2)
Gammal 2016-02-27, 15:58   #149

Standard

Citat:
Bike ffg på West Wing...
var har du hört det? var snack om detsamma på dixie excklusive. hört nåt?
Gammal 2016-02-27, 16:01   #150

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kanske bättre spika Ludde i avd 4 och gard unter i avd 3 eller
Känns som det är värt att chansa bort en häst som har 80% i galopprisk och är spelad till 50%. Jag har spikat Peter med Gucci.
Gammal 2016-02-27, 16:01   #151
Banned

Standard

Citat:
Vart är Stänkarns drag, har jag missat det?
Kevin O skickar från start, 8%.

Damien står först på turordningen, Uhrberg upp nu, 3%.

Sanningen säger jag eder, 3%. Burmans dagsform fortsätter, på 10-listan (som toppas av Mäster).
Gammal 2016-02-27, 16:02   #152

Sharp$: 1145

Standard

Fan, är fortfarande sur! Har inte orkat se på hästköttet sedan Andomeda Du Nord vann till 22 ggr häromdagen... Hade denne som "nästagångare" även här inne (näst sista starten) om jag inte missminner mig, men näst sist var denne dålig. Hur djävla kort minne får man ha egentligen - såg utskicket på mail på förmiddagen och hade all tid i världen denna gång att spela, men nej - icke! Hade senaste starten i färskt minne.

Surt sa räven!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:07   #153

Standard

Citat:

Sanningen säger jag eder, 3%. Burmans dagsform fortsätter, på 10-listan (som toppas av Mäster).
Två av dem fattar jag men vilken Burman-häst tänker du på?
Gammal 2016-02-27, 16:07   #154
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Fan, är fortfarande sur! Har inte orkat se på hästköttet sedan Andomeda Du Nord vann till 22 ggr häromdagen... Hade denne som "nästagångare" även här inne (näst sista starten) om jag inte missminner mig, men näst sist var denne dålig. Hur djävla kort minne får man ha egentligen - såg utskicket på mail på förmiddagen och hade all tid i världen denna gång att spela, men nej - icke! Hade senaste starten i färskt minne.

Surt sa räven!
Du får glädja dej åt att en kompis här på sharps blev lycklig av dennes vinst under gårdagen & kammade hem 99 brak på det
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-27, 16:17   #155

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1863
Standard

Avd1. Tycker 11 Raggamuffin är högst intressant med örjan upp ffg.
6 Augustus F. med sina 7 starter på halmstad har det blivit plats 1 gång samt aldrig ens plats på 3 försök på distansen.
9 Bergshults Leffe har startat 29 gånger ifrån bakspår lyckats vunnit 1 av dem.

Min första häst är 5 Jonathan Palema som har formen på topp och är ute på rätt distans.
Kanske blir dumstrut på men jag streckar endast 3 hästar här. 3,5,11
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:17   #156

Helges avatar

Standard

Inlämnat och första ölen uppdrucken!

Spik 7 % underbara Georgie Mae, denna växer för varje uppgift, en riktig pärla, hoppas den slår klorna i favoriten.

Spik 23 % Speedy Brodda bästa hästen med en kusk som nyss vann montéloppet och är modig värre nu

Resten målas på med brakare och vissa favoriter helt borttagna.

Lycka till!
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-27, 16:19   #157
Banned

Standard

Citat:
Två av dem fattar jag men vilken Burman-häst tänker du på?
The True F...
Gammal 2016-02-27, 16:20   #158

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Spik på Fleetwood och ratat Qahar...känns bra än så länge iaf!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:22   #159

doobs avatar

Standard

Släpp dumma dansk!!!!

TRIO
Inlämnat: 2016-02-27, 16:17
Halmstad Lopp 5
Lördag 2016-02-27
Start: 16:20
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 6 Augustus F.
2:a: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12
3:a: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12

56 x 2,00 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
Gammal 2016-02-27, 16:22   #160

Manprinsens avatar

Standard

Vad fan håller du på med danskjävel?
Gammal 2016-02-27, 16:22   #161

Standard

Haha....Jensen får hybris och hjärnsläpp och allt man kan få...
Gammal 2016-02-27, 16:22   #162

Sharp$: 6340
Standard

Hahaha så jävla sämst Flemming
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:22   #163

Standard

Dagens försök:
1: A 6 B 5 (Tror eg 6 sos men vill inte spricka på 6)
2: A 14 B 7,4,12 (Mackpeter fick mig att lägga till b-hästarna)
3: 3 (tråkigt men risk den får trolla bort)
4: 8 (hoppad galopp på luddes)
5: A 6,4 B 5,10,1,2 (4 åkte med som A då alla hissar den. Tror eg ej på 4-årigt sto)
6: A 7,4 B 6,8,2,12,5 (många roliga skrällar, bort med de två mest betrodda)
7: A 12,5 B 3,9,1,7 (tror inget på favoriten men vill inte åka på den)

Minst 1 A i avd 2/5, minst 2 A i 1/6/7
Gammal 2016-02-27, 16:23   #164

doobs avatar

Standard

Blir galen på danska jävla skitkuskar!! Gäller Flemming också!
Fy fan inte en dansk eller norsk kusk är värd namnet!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:24   #165

Standard

Jävla tråkigt att en kass favorit ska få vinna...Jensen måste fått en tumör...
Gammal 2016-02-27, 16:25   #166

Manprinsens avatar

Standard

Johan hade lovat Flemming en smörgåstårta tror jag.
Gammal 2016-02-27, 16:25   #167

Sharp$: 115
Standard

Citat:
Blir galen på danska jävla skitkuskar!! Gäller Flemming också!

Fy fan inte en dansk eller norsk kusk är värd namnet!!

Ja varför velade han? Visar han bara att han vill köra i spets så slipper han ju Jeppsons försök
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:25   #168

Helges avatar

Standard

Synd inte For Pleasure inte hann dit :(
Gammal 2016-02-27, 16:25   #169

doobs avatar

Standard

Danska jävla klapparsel!!! FY FAAAAN!!
Gammal 2016-02-27, 16:26   #170

hammmmmars avatar

Standard

Vad gör Stefan P egentligen, förstör ju helt för 12!
Gammal 2016-02-27, 16:27   #171

Standard

Vilken j*vla soppskål till lopp. Värsta jag sett på länge. Man kan ju undra vad dem höll på med? Usch va tråkigt med gratis favoritvinst i första :s
Gammal 2016-02-27, 16:27   #172
Banned

Standard

Härligt, fick in första vinnaren på 10 streck...
Gammal 2016-02-27, 16:28   #173

Manprinsens avatar

Standard

Vi er rode, vi er hvide...
Gammal 2016-02-27, 16:29   #174

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Nån annan som inte får upp sitt system på ATG efter inlämning? Står "resursen du söker efter kunde ej hittas" när jag klickar på "visa kvitton". Inlämnat som filspel 30 sek innan start. Hade utgång på For Pleasure As så spelar mindre roll ändå, men uselt att inte kunna se sitt system.
Gammal 2016-02-27, 16:29   #175

Helges avatar

Standard

Härligt lopp! Inge Solvallalunk här inte

Fulsprit (+1)
Gammal 2016-02-27, 16:30   #176

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V4-1, Monté
Startförbud: 2 DIGITAL MOTION (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))
7 ROTO (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))

Bestraffningar: Jörgensen Ann Dorthe, 1500 kr, felaktigt bruk av körspö.
Werder Stephanie J, 1100 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position.

V4-2
Startförbud: 4 TWIST AND SHOUT (IT) (startförbud 160227-160308 (orent trav))
10 FRIDA GERTZY (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))

Bestraffningar: Göransson Carl-Otto, 1100 kr, för bristfällig anspänning.
Kihlström Örjan, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.
Uhrberg Thomas, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.

V4-3
Bestraffningar: Untersteiner Peter, 3000 kr, för dålig anslutning efter startbilen.

V4-4, lärling
Bestraffningar: Larsson Alicia J, avstängning 160319-160325, för snäv körning/ridning.
Larsson Alicia J, avstängning 160312-160318, för att ej ha hållit angivet spår efter startbilen.
Lövdal Andreas, avstängning 160312-160318, för dålig anslutning efter startbilen.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:30   #177

Sharp$: 5003
Standard

Kul att av misstag få med favoriten på systemet som sista häst. Nu tål systemet inga fler skrällar, och jag stänger av.
Hade hästen i realiteten ens en vinstchans på 5%? Synd att Flemmings styrning var totalt inriktad på de 5 procenten...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:30   #178

hammmmmars avatar

Standard

Fattar inte hur Flemming tänker. Att inte släppa med en häst vars enda chans i loppet är från rygg ledaren är bara konstigt. I andra skedet är det bara hans ego som gör att han svarar. Tänk på djuret för fan!
Gammal 2016-02-27, 16:33   #179

Standard

Alltså, varför klagar de på hur Flemming kör? Ja, han gjorde fel, men han hade gjort ännu mer fel om han hade släppt till den väntade vinnaren.
SO (+5)
Gammal 2016-02-27, 16:34   #180

Sharp$: 5061
Standard

Det mest idiotiska ledningsförsvar jag sett.
Är man proffskusk måste man förstår att man inte kan svara så, det är så jävla fifflat det här så att favoriten ska kunna ta det. K*KSPEL
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 16:36   #181

Manprinsens avatar

Standard

Varför ska man köra i spets med en häst som inte duger till att vinna?
Gammal 2016-02-27, 16:36   #182

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
V4-1, Monté
Startförbud: 2 DIGITAL MOTION (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))
7 ROTO (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))

Bestraffningar: Jörgensen Ann Dorthe, 1500 kr, felaktigt bruk av körspö.
Werder Stephanie J, 1100 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position.

V4-2
Startförbud: 4 TWIST AND SHOUT (IT) (startförbud 160227-160308 (orent trav))
10 FRIDA GERTZY (startförbud 160227-160308 (dålig prestation))

Bestraffningar: Göransson Carl-Otto, 1100 kr, för bristfällig anspänning.
Kihlström Örjan, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.
Uhrberg Thomas, 1500 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.

V4-3
Bestraffningar: Untersteiner Peter, 3000 kr, för dålig anslutning efter startbilen.

V4-4, lärling
Bestraffningar: Larsson Alicia J, avstängning 160319-160325, för snäv körning/ridning.
Larsson Alicia J, avstängning 160312-160318, för att ej ha hållit angivet spår efter startbilen.
Lövdal Andreas, avstängning 160312-160318, för dålig anslutning efter startbilen.

Djävlars vad pengar de drar in på dessa bestraffningar - vad går penningarna till?
Emeffeff (+3)
Gammal 2016-02-27, 16:37   #183

hammmmmars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Alltså, varför klagar de på hur Flemming kör? Ja, han gjorde fel, men han hade gjort ännu mer fel om han hade släppt till den väntade vinnaren.
I första läget bryr jag mig inte alls. Hästen kanske kändes väldigt fin och ville pröva. Att svara i andra skedet dock är bara idiotiskt då chansen att vinna loppet försvinner fullständigt.
Gammal 2016-02-27, 16:37   #184

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Hans häst är slut 800 meter innan mål. Hur fan kan man inte klaga på en sån styrning? Uselt kört hur man än ser på det.
Gammal 2016-02-27, 16:38   #185
Banned

Standard

Citat:
Djävlars vad pengar de drar in på dessa bestraffningar - vad går penningarna till?
Samma som hos Kommunal: Dildos och spritfester..
Gammal 2016-02-27, 16:39   #186

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Det mest idiotiska ledningsförsvar jag sett.
Är man proffskusk måste man förstår att man inte kan svara så, det är så jävla fifflat det här så att favoriten ska kunna ta det. K*KSPEL
Det är därför man aldrig ska lyssna på den killens förhandssnack. Inget där tydde ju på att han skulle få för sig att svara ledningen i två hårda omgångar mot andrahandare...

Dåligt att man inte hade tid nog att kolla att West Wing gick med jänk, då hade man lyft den till utgång iallafall.

Gammal 2016-02-27, 16:40   #187

Standard

För mig var det här äkta tävling.
Själv åkte jag i första. Men tyckte om vad jag såg.
Inte den vanliga lunken, släpp till en betrodd.
Det är ju precis vad många önskar.
Helge (+5)
Gammal 2016-02-27, 16:41   #188

Stekels avatar

Standard

Det var en märklig kommentar han lämnade i intervju häromdagen. Man skulle väl ha räknat med 100% jänk efter den

"Han har inte gått med jänkarvagn ännu och någon gång ska jag prova, men chansen att det blir på lördag är nog bara en procent."

Gammal 2016-02-27, 16:42   #189

Helges avatar

Standard

Styrningen var kass men kul när det oväntade händer, blir för jäkla tråkiga lopp annars.
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-27, 16:43   #190

Manprinsens avatar

Standard

Travet upphör att vara ett kunskapsspel när loppen blir körda så här. Kan inte tänka mig att renodlade kunskapsspelare hade spikat favoriten på förhand.
Gammal 2016-02-27, 16:45   #191

Standard

Citat:
Samma som hos Kommunal: Dildos och spritfester..

Hahaha, dagens bästa!
Gammal 2016-02-27, 16:46   #192

Manprinsens avatar

Standard

Härligt Kevin! Helt OK procent på den.
Gammal 2016-02-27, 16:47   #193

Helges avatar

Standard

Citat:
Travet upphör att vara ett kunskapsspel när loppen blir körda så här. Kan inte tänka mig att renodlade kunskapsspelare hade spikat favoriten på förhand.
Ffg jänkarvagn som kom besked om avgjorde för många, dock spikade tex SS utan den infon.
Gammal 2016-02-27, 16:48   #194

Standard

Citat:

Nja, det var ett öppet lopp och det är i dessa som det oftast händer dessa, mindre bra, styrningar... Flemming hade aldrig svarat om det varit en storfavorit som kommit i ett ihåligt lopp...
Gammal 2016-02-27, 16:48   #195

Standard

Citat:
Varför ska man köra i spets med en häst som inte duger till att vinna?
Köra i spets om du får det? Det ska du alltid göra. Klart bästa positionen.
(Ja, jag förstår att du menar att svara spets efter de körningarna i det specifika loppet...)

Senast redigerad av Shizznit den 2016-02-27 klockan 16:50.
Gammal 2016-02-27, 16:49   #196

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ffg jänkarvagn som kom besked om avgjorde för många, dock spikade tex SS utan den infon.
Spelar väl ingen roll om det så är första tomtesläde när den får gå utvändigt? Augustus från spets med nuvarande form hade blivit svårknäckt.
Gammal 2016-02-27, 16:49   #197
Banned

Standard

Citat:

8 ggr pengarna får anses som heeelt ok. Tack för kaffet!

Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-27, 16:50   #198

Helges avatar

Standard

Henrietta såsade sist utvändigt med Steady Brodda, inte alls modig efter vinsten i montén. Avslutning var helt ok men sen.
Gammal 2016-02-27, 16:51   #199

Standard

Det brinner för många idag. Gasas hejvilt. Hittills bara YKM som haft fog. Fan enkelt å ha lite halvkassa spår när saven rinner på 80% av kuskarna
Gammal 2016-02-27, 16:52   #200

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Värt att tänka på är att "Röda arm'en" handlar om PU stallform. Johan U vinner i princip inget just nu!
Det verkar trots allt finnas två röda arme'er. Det är inte lätt med trav alla ggr.
Gammal 2016-02-27, 16:53   #201

Standard

Flemming trodde han körde bold eagle kanske
Gammal 2016-02-27, 16:53   #202

newbranchs avatar

Standard

V75-1
Bestraffningar: Jensen Flemming, 1500 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position.
Gammal 2016-02-27, 16:55   #203

Helges avatar

Standard

Citat:
Spelar väl ingen roll om det så är första tomtesläde när den får gå utvändigt? Augustus från spets med nuvarande form hade blivit svårknäckt.
Härligt när det inte släpps till betrodda, så det blir lite lopp och inte den vanliga lunken. Kul med lite oväntade drag, spanade mest in Connis efter 1.12.9 öppningen första 1000
Fulsprit (+1)
Gammal 2016-02-27, 16:55   #204

Manprinsens avatar

Standard

Nu vill det till att Unter ska vinna tre lopp i rad. Känns utdömt redan på förhand, men det var roligt så länge det varade.
Gammal 2016-02-27, 16:57   #205

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Härligt när det inte släpps till betrodda, så det blir lite lopp och inte den vanliga lunken. Kul med lite oväntade drag, spanade mest in Connis efter 1.12.9 öppningen första 1000
Jag hade hellre tagit Augustus till 17% från spets än en halvdan favorit till 23% som får loppet kört i halsen. Nåja, jag hade båda på systemet så jag klagar inte.

Senast redigerad av Manprinsen den 2016-02-27 klockan 17:04.
Gammal 2016-02-27, 17:00   #206

Sharp$: 1496
Standard

Tror ni trav är ärligt?,,Min fru har jobbat hos Goop Urberg Lindqvist Nilsson..Jag fick massor med konstig info på deras dunderfavoriter och dom förlorade varje gång..Och detta var ibland 3 dagar innan tävlingen ; Samma dag höjde dom hästen till skyarna i tips..Men frugan viste att ex hästen varit dålig dagarna innan.
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 17:01   #207

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schadow Visa inlägg
Tror ni trav är ärligt?,,Min fru har jobbat hos Goop Urberg Lindqvist Nilsson..Jag fick massor med konstig info på deras dunderfavoriter och dom förlorade varje gång..Och detta var ibland 3 dagar innan tävlingen ; Samma dag höjde dom hästen till skyarna i tips..Men frugan viste att ex hästen varit dålig dagarna innan.
Nej, klart det inte är 100% rent spel. Men så är det med allt som har med spel om pengar att göra dessvärre.
Gammal 2016-02-27, 17:03   #208

Standard

Nu kommer Takter tokköra i dödens alternativt Single Sock..
Gammal 2016-02-27, 17:05   #209

Standard

Provar V5, när Flemming förstörde min V75.

1) 3
2) 1,3,6,8,10
3) 4
4) 1,3,4,7,8,10
5) 1,3,4,5,7,9,12

Kostar 210:-. Motiveringar har jag lämnat tidigare.
Gammal 2016-02-27, 17:06   #210

Standard

Fantastiskt...
Gammal 2016-02-27, 17:06   #211

doobs avatar

Standard

Super kuskjävlarna oxå!!!!???
Gammal 2016-02-27, 17:07   #212

Standard

Vilka race vi bjuds på! Titta o njut.
Helge (+3)
Gammal 2016-02-27, 17:08   #213

Manprinsens avatar

Standard

Fy fan vilket mygel... nu lägger jag ner.
Gubbarna har gått all in när det är jackpot och så.
Gammal 2016-02-27, 17:09   #214

Standard

jag skiter i peter vilken idiotttttttttttttttttttttttttttttttttttttt som öppnar munnen mycket
Gammal 2016-02-27, 17:09   #215

Standard

Haha Thomas u så att playing tua "mm så bra känns fin,bästa chansen på länge blablabla, 3utv. Tog jävlart inget i 14.5 fart. Skicka på slakten
Gammal 2016-02-27, 17:09   #216
Banned

Standard

Härligt...! Peter U är verkligen helt uppe på läktaren när det gäller att "köra" häst...
Gammal 2016-02-27, 17:09   #217

Standard

Hur fan man kan vara så dum att spika Fleetwood när man på förhand anar ett liknande scenario är verkligen fantastiskt!

Skämskudde på...haha
Gammal 2016-02-27, 17:09   #218

Standard

Snacka om att bli härdad på Vincennes. Riktig hårding har Donna Di Quattro blivit i Paris.
Gammal 2016-02-27, 17:10   #219

Helges avatar

Standard

Citat:
Vilka race vi bjuds på! Titta o njut.
Håller med, underbart! Även om Georgie Mae inte vann
Gammal 2016-02-27, 17:11   #220
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Mästerlig styrning av Björn!
Gammal 2016-02-27, 17:11   #221

Standard

Och varför släpper Takter så jävla enkelt?!!

Inte fan vinner Donna ifrån dödens...mycket märkligt agerande.
Gammal 2016-02-27, 17:12   #222

Standard

Citat:
Snacka om att bli härdad på Vincennes. Riktig hårding har Donna Di Quattro blivit i Paris.
Exakt vad var det som krävdes så mycket hårdhet i detta loppet?
Gammal 2016-02-27, 17:12   #223

Manprinsens avatar

Standard

Björn högg som en Cobra, visste att Johnny inte skulle svara med en vek häst.
Gammal 2016-02-27, 17:12   #224

Standard

Citat:
Japp, verkligen. Jag körde några hundra på plats på georgie mae, alltid något
Helge (+5)
Gammal 2016-02-27, 17:14   #225
Banned

Standard

Citat:
Men du körde väl en tvilling? Jag fick tillbaka nästan 2 papp jag...
Helge (+3)
Gammal 2016-02-27, 17:16   #226
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Det behöver du
Gammal 2016-02-27, 17:17   #227

Standard

neves har helt rätt i sin analys. Peter skulle kört till rejälare från början för att markera. Den vinner inte från spets ändå fleetfoot då nåt inte stod rätt till. klappar ju ihop totalt på upploppet.
Gammal 2016-02-27, 17:18   #228

Standard

Jaja...kör Ludde gunga nu blir det stor utdelning idag!!
Gammal 2016-02-27, 17:19   #229

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
neves har helt rätt i sin analys. Peter skulle kört till rejälare från början för att markera. Den vinner inte från spets ändå fleetfoot då nåt inte stod rätt till. klappar ju ihop totalt på upploppet.
Sant, svårt att veta att den inte är i ordning för dagen. I normala fall torskar den inte.
Gammal 2016-02-27, 17:20   #230

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1863
Standard

TOHIO GILBAK nu, kööör björn!
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 17:22   #231
Banned

Standard

Nu börjar man dra åt sig öronen lite. Untersteiners berömda förmåga att "ställa i ordning" när det vankas V75 på hemmaplan verkar helt bortblåst....och jag som tänkte köra utgång på 8 Gucci Degato.....
Gammal 2016-02-27, 17:23   #232

Standard

vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där..

Tycker synd om dig Doob, du skulle gått på magkänsla.
Gammal 2016-02-27, 17:24   #233

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Exakt vad var det som krävdes så mycket hårdhet i detta loppet?
Öppningen på 08,5 och att sedan hålla ända in i mål.
Exakt vad var det som var så dåligt hos Donna Di Quattro enligt din mening.
Gammal 2016-02-27, 17:25   #234

Standard

vad var oddsen på att Ludde skulle köra i SHL dress? 5000ggr?
znipstern (+5)
Gammal 2016-02-27, 17:27   #235

Standard

Citat:
Sant, svårt att veta att den inte är i ordning för dagen. I normala fall torskar den inte.
omöjligt att veta. syns först framåt upploppet
Gammal 2016-02-27, 17:28   #236

Standard

Några hundra plats på Tohio nu med, bör inte va omöjligt. Men vinner gör han inte, tror jag ej
Gammal 2016-02-27, 17:29   #237

Standard

Citat:
Öppningen på 08,5 och att sedan hålla ända in i mål.
Exakt vad var det som var så dåligt hos Donna Di Quattro enligt din mening.
När och var har jag skrivit att hon gjorde det dåligt?!

Förstår bara inte varför det där bara är något en häst som varit i Frankrike och fått "hårdhet" skulle klara av att göra?!
Gammal 2016-02-27, 17:29   #238

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Vi vill se ludde galopp! Hahaha
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 17:29   #239

Standard

Luddes hoppade. Omstart inte bra för honom.
Gammal 2016-02-27, 17:30   #240

Standard

Skönt att Ludde får en chans till även detta lopp..
Gammal 2016-02-27, 17:30   #241

Sharp$: 1012
Standard

Clara Lärling loppsabbare med 100-oddsare (8) i v75:2
Trodde hon att Elias skulle släppa med den förmodade spetsvinnaren?
Traveller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 17:30   #242
Banned

Standard

Härligt....springspårshästarna verkar ha fått helt andra körinstruktioner....och lallaren blir dömd för "illa ledd volt"...? Dumstrut på...
Gammal 2016-02-27, 17:30   #243

Helges avatar

Standard

Citat:
Nä, lirade på Bettan. Kvittar, glad som en liten skit när det körs i loppen, jag myser över denna omgång, ♥.
Gammal 2016-02-27, 17:31   #244

Standard

Citat:
När och var har jag skrivit att hon gjorde det dåligt?!

Förstår bara inte varför det där bara är något en häst som varit i Frankrike och fått "hårdhet" skulle klara av att göra?!
Här har tidigare varit en debatt om detta. Därav mitt inlägg.
Gammal 2016-02-27, 17:31   #245

Standard

Och nu skiter platsoddsen ner sig på Tohio bara för Ludde galopperade, snark.
Gammal 2016-02-27, 17:33   #246

Standard

Haha, han glömde väl burken med MDMA eller DHCP eller vad det nu heter som han brukar beskyllas för...

Citat:
Nu börjar man dra åt sig öronen lite. Untersteiners berömda förmåga att "ställa i ordning" när det vankas V75 på hemmaplan verkar helt bortblåst....och jag som tänkte köra utgång på 8 Gucci Degato.....
Gammal 2016-02-27, 17:36   #247

Standard

jag skiter i peter igen sitter han inne den idioten
Gammal 2016-02-27, 17:37   #248

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Härliga DIF! 50 lapp på vinnarspel Gungan på ludde inget konstigt när man får köra för svart gult hoho
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 17:37   #249

Standard

Åh, herregud - Major Tom var ytterligare en av mina "nästagångare" som gått ur radarn för mig. Tur att denne INTE vann...
Gammal 2016-02-27, 17:37   #250

Standard

Alltså, va? Vad fan gör goop? Han provade ju inte ens gasa, fyfan.

Edit: och på det, så kör laguer in i goops däck och ingen noterar det, bra travsport
Gammal 2016-02-27, 17:37   #251

Standard

Hur kan INTE Julio vinna där ? 1.20, 1.18 ...borde ju bara länsat undan.

Hortrav 12 ggr pengarna på bet365 största hotet galopperade...men tokslut i sista sväng.
Gammal 2016-02-27, 17:37   #252
Banned

Standard

Citat:
Härligt....tur att man stod över! Han verkar vara tillbaka i den gamla trygga körstilen.....köra invändigt för en matlapp...

Nu blir det pengar!
Gammal 2016-02-27, 17:37   #253

Manprinsens avatar

Standard

Untersteiner iskall idag. Hoppas dom fortsätter med lalleriet så kanske vi får megajackpot till Bergsåker nästa helg.
Gammal 2016-02-27, 17:38   #254

Standard

Citat:
Här har tidigare varit en debatt om detta. Därav mitt inlägg.
Ursäkta mitt ordval men det skiter jag högaktningsfullt i då jag ej deltagit i denna diskussion och ni har väl knappast diskuterat att det var Donnas hårdhet som avgjorde loppet idag eftersom det inte var kört ännu?!
Gammal 2016-02-27, 17:38   #255

Helges avatar

Standard

haha kuskar som vägrar SHL-tröja vinner dessa lopp, men hur ska man få veta det innan?!
Gammal 2016-02-27, 17:40   #256

Standard

Det var någon tipstjänst som varnade för 9:an..kommer inte ihåg vilken!!

Kvittade ju att man tog bort Ludde då man ändå inte hade vinnaren..
Gammal 2016-02-27, 17:41   #257
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Hur kan INTE Julio vinna där ? 1.20, 1.18 ...borde ju bara länsat undan.

Hortrav 12 ggr pengarna på bet365 största hotet galopperade...men tokslut i sista sväng.
Gammalt djungelordspråk: "Hästar som av Spiken64 lämnas klartecken, ofta hamnar i säcken..."
Gammal 2016-02-27, 17:42   #258

Helges avatar

Standard

Citat:

SS iaf.

Gammal 2016-02-27, 17:43   #259

Manprinsens avatar

Standard

Ofta Lugauer brukar leverera med dom förutsättningarna. Haha, lotto...
Gammal 2016-02-27, 17:44   #260

Standard

Citat:

hade den om tredeje rankad bakom goop o peter, men vad hjälper det när man landade på spik på goop. Tohio var oväntat blek dock
Gammal 2016-02-27, 17:44   #261

Standard

Citat:
Ofta Lugauer brukar leverera med dom förutsättningarna. Haha, lotto...
Ingen förutom jag som märkte att laguer körde in i goop? Förstörde ju allt för Goop även om han bestämt sig för matlapp. Borde vara fet böter på laguer.
Gammal 2016-02-27, 17:45   #262

newbranchs avatar

Standard

V75-3
Bestraffningar: Henriksson Jan, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö.

Utkrävda böter så här långt (7 lopp): 11.700 kr
Gammal 2016-02-27, 17:46   #263

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Ingen förutom jag som märkte att laguer körde in i goop? Förstörde ju allt för Goop även om han bestämt sig för matlapp. Borde vara fet böter på laguer.
Total pajasomgång, men det tävlas ju!!!
Gammal 2016-02-27, 17:46   #264

Standard

Citat:
SS iaf.

Nej det var på TT jag läste det..storskräll om de bäste sviker skrev de..de hade dock inte med den själva...
Helge (+1)
Gammal 2016-02-27, 17:47   #265

Standard

Citat:
Total pajasomgång, men det tävlas ju!!!
Så sant!
Gammal 2016-02-27, 17:48   #266

Helges avatar

Standard

Med facit i hand var det ur spelsynpunkt, helt korrekt att byta ut guldloppet mot denna 1 %.
asgaya3141 (+5)
Gammal 2016-02-27, 17:48   #267

Manprinsens avatar

Standard

Puketorps Redneck i nästa nu efter att alla andra tävlat ihjäl varann.
Gammal 2016-02-27, 17:52   #268

Standard

Vad blir dubbeln ikväl? 1-5? Vinner inte stricker nu eller?
Ska inte PU vinna något alls på hemma bana?
Gammal 2016-02-27, 17:52   #269

Standard

Citat:
Puketorps Redneck i nästa nu efter att alla andra tävlat ihjäl varann.
Tror du hon fixar der efter vila?

Edit: Usch va dåligt

Senast redigerad av zabatsu den 2016-02-27 klockan 17:56.
Gammal 2016-02-27, 17:53   #270

Standard

Citat:
Vad blir dubbeln ikväl? 1-5? Vinner inte stricker nu eller?
Ska inte PU vinna något alls på hemma bana?
Jag höll Stricker högt innan tävlingarna började, nu misstänker jag att de inte smort hästarna idag, så då får det vara!
Gammal 2016-02-27, 17:55   #271

Standard

Ögats spik...damn this nation!!
Gammal 2016-02-27, 17:55   #272

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Tror du hon fixar der efter vila?
Dög bra med Wollafur

Mot superjackpot!!!
Gammal 2016-02-27, 18:04   #273
Banned

Standard

åh, herregud, Lövgren nerspelad under 3 ggr pengarna....
Gammal 2016-02-27, 18:10   #274

Standard

Bobbery med kuskförstärkning (förutom Örjan då) ser intressant ut - spel! Bra spår, toppkusk, bra häst (inte sämre än de andra)... Lär få bra löpning!
Gammal 2016-02-27, 18:11   #275

Standard

riktigt svår dubbel också idag. känns omöjlig att lösa precis som v75an
Gammal 2016-02-27, 18:12   #276

Standard

Citat:
Bobbery med kuskförstärkning (förutom Örjan då) ser intressant ut - spel! Bra spår, toppkusk, bra häst (inte sämre än de andra)... Lär få bra löpning!
undrar om det inte kan bli gunga. var pigg o den är ju inte van vid volt
Gammal 2016-02-27, 18:16   #277

Manprinsens avatar

Standard

Om nån skulle vara ensam på sitt system och dessutom sätter Boosten. Då går ATG i konkurs?
Fulsprit (+3), mackpeter (+2)
Gammal 2016-02-27, 18:19   #278

Standard

Citat:
undrar om det inte kan bli gunga. var pigg o den är ju inte van vid volt

Hmm - ja, kanske en risk där, men nu är det för sent... Bra odds, är det i alla avseenden...

Gammal 2016-02-27, 18:20   #279

Standard

Citat:
Om nån skulle vara ensam på sitt system och dessutom sätter Boosten. Då går ATG i konkurs?
Tak på 100Mille är det va?
Gammal 2016-02-27, 18:20   #280

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 13590
Standard

DD

Måste vara ruggig chans på 10-12 på DD
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 18:20   #281

Standard

provar 7 mot 4 rak
Gammal 2016-02-27, 18:21   #282

Standard

Surt - gick iväg fint!
Gammal 2016-02-27, 18:22   #283
Banned

Standard

F-n, verkar som om regeringen var inblandad i det här loppet..."allmän oreda"?
Gammal 2016-02-27, 18:22   #284

newbranchs avatar

Standard

Ber om ursäkt felaktigt angivet bestraffningsbelopp tidigare. Med nedanstående bestraffningar så ska summan vara: 16.200 kr.
Det kanske räcker till en hyfsad fest.
V75-4
Bestraffningar:
Kolgjini Lutfi, 1000 kr, för felaktig tävlingsdräkt.
Lugauer Conrad, 1500 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet.
Untersteiner Peter, 2000 kr, avstängning 160312-160314, för illa ledd volt.
Gammal 2016-02-27, 18:24   #285

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
F-n, verkar som om regeringen var inblandad i det här loppet..."allmän oreda"?
Isåfall hade vi haft ett ensamkommande ekipage som ska gynnas av det...
Gammal 2016-02-27, 18:26   #286

Standard

Ser MYCKET fin ut i ledningen, Bobbery - sssöööörrr, Johnny!!!
Gammal 2016-02-27, 18:28   #287

newbranchs avatar

Standard

Mer pengar till firmafesten! Nu 21.500 kr. Untersteiner bidrar med en stor summa.
V75-5
Bestraffningar: Goop Björn, 3000 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet vilket stört medtävlare. Uhrberg Thomas, 300 kr, för att ha försenat starten.
Untersteiner Peter, 2000 kr, avstängning 160315-160317, för dålig anslutning efter startbilen.
Gammal 2016-02-27, 18:28   #288

Standard

Det är väl faan! För en gång skull kör Lövgren perfekt och kom ner och vila...
Gammal 2016-02-27, 18:29   #289

Helges avatar

Standard

Stänkarn, han hade fog för det och slapp Grönland :P
Gammal 2016-02-27, 18:29   #290

Standard

Citat:
Ser MYCKET fin ut i ledningen, Bobbery - sssöööörrr, Johnny!!!
riktigt bra. springover var dock överraskande bra trots att lövgren inte kom till optimalt i starten
Fulsprit (+5)
Gammal 2016-02-27, 18:32   #291

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Tak på 100Mille är det va?
150 millar är taket. 1 chans på 1000, att det händer
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 18:34   #292

oinkks avatar

Standard

Untersteiner iaf lika snabb som Löwgren, alltid något sa han som jobbar stenhårt för 4 rätt.. ��
Gammal 2016-02-27, 18:34   #293

Manprinsens avatar

Standard

Nån uppfattning om vad 7 rätt är uppe i nu?
Gammal 2016-02-27, 18:35   #294
Banned

Standard

Citat:
Stänkarn, han hade fog för det och slapp Grönland :P
Ja, hästen var bra. Men det var inte helt lätt att räkna ut löpningsförloppet - förutom att han skulle vara helt chanslös på spets. Värre piassava får man leta efter. Måste få loppen helt nerkörda i halsen för att han ska få till det på V75.

Full av beundran av alla som orkar med att följa Lövgren runt bland travbanorna i Svedala för att se den här uppvisningen av total kuskinkompetens.....men hästen var bra!
Gammal 2016-02-27, 18:36   #295
Banned

Standard

Citat:
Nån uppfattning om vad 7 rätt är uppe i nu?
Ca 1 Miljon...
Gammal 2016-02-27, 18:38   #296

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja, hästen var bra. Men det var inte helt lätt att räkna ut löpningsförloppet - förutom att han skulle vara helt chanslös på spets. Värre piassava får man leta efter. Måste få loppen helt nerkörda i halsen för att han ska få till det på V75.

Full av beundran av alla som orkar med att följa Lövgren runt bland travbanorna i Svedala för att se den här uppvisningen av total kuskinkompetens.....men hästen var bra!
haha antar du kör en räddningsplanka nu :=
Gammal 2016-02-27, 18:38   #297
Banned

Standard

Citat:
riktigt bra. springover var dock överraskande bra trots att lövgren inte kom till optimalt i starten
Har det överhuvudtaget hänt? Att Joakim Lövgren kommit optimalt till i starten? Men hästen var bra....
Gammal 2016-02-27, 18:40   #298

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
150 millar är taket. 1 chans på 1000, att det händer
Snarare en på miljonen OM någon blir ensam med 7. Eftersom risken att den som lägger det systemet "boostat" sitt system är ca 1 på 1000.

Gammal 2016-02-27, 18:41   #299

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Jävla surt att flyga på en första reserv om nu favoriten vinner avd7..

V75
Inlämnat: 2016-02-25, 21:41
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 West Wing (9, 6)
2: 2, 6, 7, 11 (14, 10)
3: 4 Donna di Quattro (3, 5)
4: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 14 (9, 13)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 12 (11, 10)
6: 7 Springover (10, 1)
7: 7 Michelangelo Ås (12, 9)
BOOST nr: 220

1x4x1x10x6x1x1 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
BOOST: 30,00 kr
Totalt: 150,00 kr.

www.miljondragen.bloggo.nu
Fulsprit (+3), Manprinsen (+20)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 18:42   #300
Banned

Standard

Citat:
haha antar du kör en räddningsplanka nu :=
Nja, jag hade alla utom 9 och 12 på kupongen så hade hellre sett Takter ta hem det här. Får inte sju rätt i vilket fall men hade varit roligare med en stänkare....
Gammal 2016-02-27, 18:44   #301

Standard

Nu testar vi Elmer Gold - perfekt läge, kanonform, hyfsad kusk och riktig vass i spurten...
Gammal 2016-02-27, 18:44   #302
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

V75
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Vadet gäller startnummer

Avd

Blir säkert bra betalt ändå...så kan du ta med reserverna nästa gång....
Klanke (+3)
Gammal 2016-02-27, 18:46   #303

Standard

Fasiken - vartenda lopp kommer öppnas i 05-tempo till våren/sommaren...
Gammal 2016-02-27, 18:49   #304

Standard

Citat:

V75
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Vadet gäller startnummer

Avd

ruggig kupong lider med dig
Gammal 2016-02-27, 18:50   #305

Standard

Osevanligt bra av kusen, MÅ! Trodde inte denne skulle stå distans, efter den öppningen...
Gammal 2016-02-27, 18:50   #306
Banned

Standard

Och nu ökar sannolikheten för att han även ska vinna nästa lopp, eftersom han har så många vinster i rad....?
Gammal 2016-02-27, 18:51   #307

Standard

Citat:

V75
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Vadet gäller startnummer

Avd

Surt, men grattis till de penningar du får...
Gammal 2016-02-27, 18:52   #308

Manprinsens avatar

Standard

Citat:

V75
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Vadet gäller startnummer

Avd

Sjukt snyggt system. Måste bara fråga hur fan du resonerade när du snålade i ett lopp där du i princip hade helgarderat?
Gammal 2016-02-27, 18:53   #309
Banned

Standard

Citat:
Sjukt snyggt system. Måste bara fråga hur fan du resonerade när du snålade i ett lopp där du i princip hade helgarderat?
Ja, och lägga 30 spänn på Boost...? Hoppas att dragningen funkar nudå....
Gammal 2016-02-27, 18:54   #310

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ja fråga det, nästa gång lär jag inte snåla.. Detta var en läxa av guds nåde. FY FAN!
Fulsprit (+5)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 18:55   #311

Standard

Citat:
Ja fråga det, nästa gång lär jag inte snåla.. Detta var en läxa av guds nåde. FY FAN!
Lider med dig!!

Sjukt snygg rad! Grattis till en hyfsad slant iaf!
Gammal 2016-02-27, 18:58   #312

newbranchs avatar

Standard

Utdelning 7 rätt
1 410 817 kr
Utdelning 6 rätt
4 131 kr
Utdelning 5 rätt
253 kr

Boost nr: 032
7 rätt + boost: 14 108 169 kr
6 rätt + boost: 413 100 kr
5 rätt + boost: 25 300 kr
Gammal 2016-02-27, 19:04   #313

Standard

grattis klanke, snyggt system.. fy fannnnnnnnn peter unt. var katastrof idag på sin hemmabana usel
nya tag imor
Gammal 2016-02-27, 19:04   #314

Standard

Mkt som blev kört konstigt, klanke hade räknat ut det. Synd på miljonen :( hoppas kuskarna går igenom loppen sen och mår jävligt dåligt. Kul på ett vis men gör ju det mer åt lotto än kunskap och badkarskörande
Gammal 2016-02-27, 19:05   #315
Banned

Sharp$: 1216
Standard

Citat:
du är snålå pajas
Klanke (+2)
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 19:06   #316

Helges avatar

Standard

Ludde fick böter för att inte köra i SHL-tröja, Conni som vann i egen dress slapp.
Förmodligen för att han inte lovat då han blev insatt ist för Ingves. Hur som, papporna backar upp sina söner
Gammal 2016-02-27, 19:08   #317

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hestfaust Visa inlägg
du är snålå pajas

Hur faan kan du håna någon som nyss missat 1.5 miljoner - pengar som kan förändra ett helt liv?! Gå för faan och hoppa från en bro, eller något!

asgaya3141 (+5)
Gammal 2016-02-27, 19:08   #318

Melanders avatar

Standard

Inte ofta man sätter en sådan här tvilling V75 var man som vanligt tvärkall på
:124579101213114

VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
9-15 1 469,32
Utbetalt: 7 346,00 kr
VISA KVITTODETALJER
SKRIV UTVERKTYGDELA
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av Melander den 2016-02-27 klockan 19:21.
Gammal 2016-02-27, 19:19   #319

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hur faan kan du håna någon som nyss missat 1.5 miljoner - pengar som kan förändra ett helt liv?! Gå för faan och hoppa från en bro, eller något!

Mata inte trollet... bara lägga på ignore.
Fulsprit (+5), Klanke (+2)
Gammal 2016-02-27, 19:48   #320

Sharp$: 2119
Standard

Hmm. Vad hände från start med Augustus F.? Såg ut som han käkat Big Mac o Company med extra pommes eller något liknande skit med en liter Coca Cola kl. 16.00 (Jo jag såg loppet Flemming svarade osv.)

PU plötsligt formlös på hemmaplan. Flera av hans hästar såg ganska dåliga ut, underpresterade, galopperade.

Trav är trav.

Minst 3 till 5% borta av spelkassan. Det blir nudlar med ketchup, kranvatten, kalla duschar. Straffkommendering!

Några liter whiskey dock kvar i källaren
Helge (+3)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 20:05   #321

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Hmm. Vad hände från start med Augustus F.? Såg ut som han käkat Big Mac o Company med extra pommes eller något liknande skit med en liter Coca Cola kl. 16.00 (Jo jag såg loppet Flemming svarade osv.)

PU plötsligt formlös på hemmaplan. Flera av hans hästar såg ganska dåliga ut, underpresterade, galopperade.

Trav är trav.

Minst 3 till 5% borta av spelkassan. Det blir nudlar med ketchup, kranvatten, kalla duschar. Straffkommendering!

Härliga kommentarer ♥

Dessa stallformer ska fångas innan. det sker, då får man betalt.

Som David sa i liven, "ge mig 1000:- för varje gång någon säger Unterstainer, jag blir mer rik på det".
Wolfman (+4)
Gammal 2016-02-27, 20:15   #322

Standard

Citat:

Trav är trav.

Augustus f var ju snabbast iväg. svårt att plocka hela längder på invändiga dock.
Gammal 2016-02-27, 20:21   #323

Standard

Citat:
Härliga kommentarer ♥

Som David sa i liven, "ge mig 1000:- för varje gång någon säger Unterstainer, jag blir mer rik på det".
Jag började ana ugglor bakom rävörat när Dreams Take Time såg ut som en kråka.

Mina *bästa* spel idag var Augustus och Stricker...

En sväng ned till källaren blir det
Gammal 2016-02-27, 20:23   #324

Standard

Citat:
Augustus f var ju snabbast iväg. svårt att plocka hela längder på invändiga dock.
Jag såg förmodligen fel, hängde väl därute? Men han har ju varit enormt explosiv annars.
Gammal 2016-02-27, 20:28   #325

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag började ana ugglor bakom rävörat när Dreams Take Time såg ut som en kråka.

Mina *bästa* spel idag var Augustus och Stricker...

En sväng ned till källaren blir det
Jag hade två spikar som inte höll idag, det är ok
Kommer tro på båda nästa gång med, gjorde inte bort sig men nu gick det ej vägen
Gammal 2016-02-27, 20:48   #326

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Härliga kommentarer ♥

Fast det där låter ju lite kvasi. Hur ska du fånga en stallform innan du ser att hästarna presterar? På samma sätt som det var svårt att förutse att PU:s hästar skulle gå dåligt idag med tanke på att dom levererade för någon dag sedan.
Gammal 2016-02-27, 21:00   #327

Standard

Citat:
Fast det där låter ju lite kvasi. Hur ska du fånga en stallform innan du ser att hästarna presterar? På samma sätt som det var svårt att förutse att PU:s hästar skulle gå dåligt idag med tanke på att dom levererade för någon dag sedan.
Gick dom så jäkla dåligt egentligen? känslan blir sådan när han bränner med en dunderfavorit. Övriga presterar väl i paritet med vad man väntat sig tycker jag. En normal dag för Peter enligt mig
Gammal 2016-02-27, 21:05   #328

Helges avatar

Standard

Citat:
En stallform som alla pratar om, kan va högst tillfällig, som idag.
Vi tog betalt på Nothing But Class idag på den senaste starten, inte alla övriga.
Gammal 2016-02-27, 21:25   #329

Standard

Citat:
Gick dom så jäkla dåligt egentligen? känslan blir sådan när han bränner med en dunderfavorit. Övriga presterar väl i paritet med vad man väntat sig tycker jag. En normal dag för Peter enligt mig
Nej. Absolut inte en normal dag för Peter, med tanke på toppform tidigare i veckan, hemmabana och status som liknar Svanstedts innan den senare försvann västerut. Stricker t ex slog On Track Piraten senast (bakifrån!) och galopperade uppgivet idag. Normal dag
Gammal 2016-02-27, 21:26   #330

Sharp$: 866
Standard

Bjuder på en torskbong idag.
Captain21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 21:27   #331

Sharp$: 866
Standard

Captain21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 21:29   #332

Standard

Citat:

V75
Halmstad
Lördag 2016-02-27
Vadet gäller startnummer

Avd

Lider med dig och gissar att det du fick för 6 rätt är en klen tröst. Ruggigt snyggt system!
Gammal 2016-02-27, 21:30   #333

Standard

Citat:
Nej. Absolut inte en normal dag för Peter, med tanke på toppform tidigare i veckan, hemmabana och status som liknar Svanstedts innan den senare försvann västerut. Stricker t ex slog On Track Piraten senast (bakifrån!) och galopperade uppgivet idag. Normal dag
Vad det gäller stricker så blev det ju helt fel, med dödens o jänkarvagn på en häst som är lite knepig. Dessutom har jag för mig PEter sagt att den är lite svår att hålla fräsch. Onsdags var en exceptionellt bra dag för Peter som du säger och ingen normaldag.
Gammal 2016-02-27, 21:31   #334

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hestfaust Visa inlägg
du är snålå pajas
Underbart av Klanke att ge Sharps för ett av de mer idiotiska inlägg jag läst. Om någon vet hur man iggar användare så berätta gärna.
Gammal 2016-02-27, 21:35   #335

Standard

Vilken extrem skitomgång det blev för egen del. Det enda jag var rätt på var väl att Shogun DK skulle vara bra. Synd bara att favoriten visar sig vara riktigt bra. Inte en krona tillbaka idag.
Gammal 2016-02-27, 21:42   #336

Standard

Citat:
Vad det gäller stricker så blev det ju helt fel, med dödens o jänkarvagn på en häst som är lite knepig. Dessutom har jag för mig PEter sagt att den är lite svår att hålla fräsch. Onsdags var en exceptionellt bra dag för Peter som du säger och ingen normaldag.
Okidoki. Om du inte vill diskutera sakfrågor på ett juste sätt kan jag bara önska dig en fortsatt trevlig helg
Gammal 2016-02-27, 21:46   #337

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Underbart av Klanke att ge Sharps för ett av de mer idiotiska inlägg jag läst. Om någon vet hur man iggar användare så berätta gärna.
Kontrollpanelen, Redigera Ignorelistan.
Gammal 2016-02-27, 21:48   #338

Standard

Citat:
Okidoki. Om du inte vill diskutera sakfrågor på ett juste sätt kan jag bara önska dig en fortsatt trevlig helg
Vad satt ojustheten i mitt inlägg? Önskar dig detsamma
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-27, 21:53   #339

AndyMarts avatar

Standard

Show idag efter tuff resa!

Låt https://www.youtube.com/watch?v=qLZGAH_EdK4 eka över Solvalla efter Silverfinalen Elitloppshelgen!
Gammal 2016-02-27, 21:58   #340

Standard

Citat:
Vad satt ojustheten i mitt inlägg? Önskar dig detsamma
Vi hörs
Gammal 2016-02-27, 22:04   #341

Fiduss avatar

Standard

Citat:

Citat:
Bra travsnack denna gång. Tyvärr ryggade jag endast AndyMart och ej Tirich.

Det kostade mig sexan, då Johnny Pistol tog sig förbi Fleetfoot Hanover!

Följehästen Welcome och draget Carro`s Girl gjorde mig inte lottlös, trots missen på Wollafur. En häst som var värmningsvinnaren för dagen dessutom.
Därför dumstrut på gällande mitt system.

Gammal 2016-02-27, 22:45   #342

Melanders avatar

Standard

Klanke illa,men det kanske är din kompis?
Gammal 2016-02-28, 06:24   #343

Standard

När Lövgren vinner lopp på v75 då är stankarn borta till 100%

td