Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-16, 00:24   #1

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Jägersro

Imorgon är det Jägersro som gäller! Ludde plockar ut löftet Qahar Q.C som med all rätt blir megafavorit. Som tur var fick en del av de bättre hästarna dåliga startspår i de andra loppen så det ser iallafall inte för lätt ut på förhand. Har kollat på de tre inledande loppen än så länge.

V64-1:
Fastnade för tre hästar i första avdelningen. Börjar med 6 Elmer Gold som spurtade sylvasst på V75 senast vilket så klart noterades i protokollet för nästagångare. Vid ingången till sista sväng satt han sist invändigt och sen flög han fram när André Eklundh styrde ut i banan. Hade man varit påläst inför den starten hade man dock kollat upp vinsten i årsdebuten som också togs på ett imponerande sätt. Slog då av storfavoriten Folli sista biten i en speeduppgörelse med ett liknande lopp på rulle. Solklar förstahäst för min del med tanke på hur den sett efter uppehållet men till skillnad från de starterna blir den nog betrodd en hel del den här gången. Med all rätta förvisso men behöver fortfarande ett lopp på rulle för att leverera sin avslutning och då är han beroende av vad motståndarna gör, vilket jag inte gillar på hästar som är mycket spelade. Det ser dock ut att kunna bli hårt tempo. Trots allt en tänkbar spik/utgång.

Fortsätter med 1 Money Lloyd som är mer av ett skrälldrag. Känns dock som ett roligt sådant och hoppas han blir härligt bortglömd. Anledningen till att jag tror lite på honom är att han sett härligt taggad ut i de senaste starterna efter en månads vila i december. Därutöver är det de bra förutsättningar med innerspår då han är ruskigt startsnabb och kan välja taktik själv. Hittills i år har man valt att köra honom i ryggar och följaktligen har han också haft sparade krafter till slut i två av loppen. Det hade varit kul om man fick testa ledningen den här gången men Ludde lär väl tokladda med Alchemilla Rich trots att den sedvanligt slocknar 500 kvar med det upplägget.

Om det blir ett tredje streck hamnar det på 4 Thewayiam Ås som trots allt får sägas stå för klassen i loppet. En grundkapabel häst som har haft lite svårt att vinna men som var ute i Sprintermästaren i somras och normalt sätt ska räknas i ett sånt här gäng. Första starten i år ett frågetecken. Står troligtvis över 5 Remain Garbo och definitivt 9 Jarl af Solnäs där den förste troligen blir en av favoriterna men känns inte som han har samma form och dessutom missgynnas han nog av skoförbud. Jarl af Solnäs har inte sätt rolig ut, är bäst i främre träffen och även han barfota, förhoppningsvis blir han lite betrodd och därmed överspelad.

V64-2:
Babblat en del om första avdelningen nu så ska hålla mig kort om andra. 5 Qahar Q.C. är helt överlägsen och ska inte kunna förlora om fortsatt felfri och vid sunda vätskor. Gå in och kika på hans senaste vinster i lopparkivet om ni tror nåt annat, till och Ludde sa att han var "smått imponerad" i vinnarcirkeln efter loppet senast.

V64-3:
Den tredje avdelningen är intressant spelmässigt då de tre bästa hästarna har fått bakspår. Dessutom är det orutinerade ston det handlar om som ska ut och göra jobbet i spåren på Jägersro. Ingen av dem har heller någon särskild hårdhet att tala om, värför det blir rejäl gardering för min del här. Till att börja med tar vi så klart ändå med 10 Borups Orkide, 11 Diotima F. och 12 Gigi Follo.

Första hästen bakom för mig är Thomas Uhrbergs 6 Tooca som inte är helt oäven. Senast på V75 hade hon ingenting att hämta men näst senast var hon desto bättre med en fin upphämtning för Kevin Oscarsson där hon fullföljde fint till en sjätteplats efter en inledande startgalopp. Frågetecken för distansen ska dock sättas, minns att Uhrberg skrev ner chanserna senast just på grund av distansen. Sedan vill jag varna för en riktig susare i form av 3 Dreamgirl Hornline. Den här hästen har inte några större meriter med noll vinster på fjorton starter och 75 000 kr på kontot. Kollar man på de senaste starterna börjar man dock se lite förbättring och hästar under utveckling ska man alltid se upp för i lågklassiga lopp. Senast blev inte loppscenariot optimalt då hon fick backa sig sist, tyckte hon höll farten bra som trea på 14-tid för första gången.

En annan som ska med på kupongen är 9 Be Sweet som Peter Ingves kör. Hon var rätt blek i loppet senast bland annat men går man tillbaka och kollar lite som när Johnny körde henne för sex starter sedan så spurtade hon riktigt bra till en andraplats. Även 7 Hell Broke Luce som hade sparat senast och ser ut att vara under utveckling och 4 Ecupos Tova som gjorde en hygglig prestation senast åker med för att vara på den säkra sidan. Fyra lämnar jag dock utanför där 1 Top de Luxe och 2 Proud of My Face har fått en del tidiga streck på meriter som jag verkar ha missat. Skulle vara den förstnämnda isåfall som är kuskförstärkt, Malmqvist kuse tror jag inte håller hela vägen.

Det var mina tankar så här långt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), Zniper (+10), Fidus (+10), Wolfman (+7), DonDraper (+2), asgaya3141 (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 00:27   #2

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Elmer Gold, Money Lloyd och Dreamgirl Hornline för att sammanfatta de tre bästa dragen i de tre första loppen!
Gammal 2016-02-16, 07:46   #3

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Elmer Gold, Money Lloyd och Dreamgirl Hornline för att sammanfatta de tre bästa dragen i de tre första loppen!
vad tycker du om Springover som spik idag? Tycker avd 4 ser svårt ut eller???
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 09:34   #4

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Springover går verkligen ifrån klarhet till klarhet. Senast var avslutningen om möjligt ännu bättre än vid andraplatserna på sistone, då han attackerat bakifrån?
Gav sig ifrån spets näst senast, möjligen sämre därifrån? Untersteiners vinnare var dock smällfin den dagen. (Xlnt Conway Class, som sedan hamnat i regi Lövgren...)

Jag vill vurma lite för 5 Unity Knick. En häst som ser rent strålande ut för dagen.
Sent fritt näst senast och jagade för 2:a-platsen bakom en King Sir Kir i toppslag. Kom loss för sent för att slå av Scampi.
Senast blåste ekipaget till spets, men orkade inte hålla hela vägen.
Hästen är nu härdad efter flera starter i rad på V75. Segern borde komma ganska snart. Ett lopp i ryggar och lite överpace vore intressant. En fin modell som Christoffer tjatar på om i kuskintervjuerna såsom rejält kapabel. En kille som kör många klassdjur med bravur nuförtiden, så vet nog vad han pratar om?

6 Star Keeper väntar också på seger. Fick ge sig för ovan omnämnda Xlnt C. C. senast, vilket ej är någonting att säga om. Dessutom passerad av häst som gick vidare och vann på V75 förra omgången på Jägersro, Mr Arkansas Rose.

3 Welcome lär bli helt bortglömd, men går bra tider och placerar sig fint för dagen. Långsökt långskott, som jag vill betala för. Hästen fick ett hopplöst lopp senast, men såg fortsatt fin ut.
Här vankas bra resa och känslan är att hästen kan storskrälla ifall de bästa kör på sig mjölksyra. Regelrätt stryk av Springover på Åby 18/11, men så lär de spelas till helt olika procent också!
Hästen ger intryck av att kunna skjuta till bra i de flesta sällskap med optimal resa, relativt speedig sort med helt rätt inställning till jobbet. En häst som vill avgöra i slutfasen.
Vid en vinst på Halmstad förra året i förra regin, minns jag en kanoninsats ifrån ledningen, så vem vet vad som väntar?

4 streck för min del.
9,10,11 står bakspår, så jag lämnar dessa idag. De är nog kapabla att blanda sig in i leken? Jag bestämde mig snabbt för att gå på framspår i det här loppet, rätt eller fel?
12 The Great Elkär är en personlig favorit, men motstånd och läge känns övermäktigt.

dado (+5)

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-16 klockan 10:01.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 10:12   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Springover går verkligen ifrån klarhet till klarhet. Senast var avslutningen om möjligt ännu bättre än vid andraplatserna på sistone, då han attackerat bakifrån?
Gav sig ifrån spets näst senast, möjligen sämre därifrån? Untersteiners vinnare var dock smällfin den dagen. (Xlnt Conway Class, som sedan hamnat i regi Lövgren...)

Jag vill vurma lite för 5 Unity Knick. En häst som ser rent strålande ut för dagen.
Sent fritt näst senast och jagade för 2:a-platsen bakom en King Sir Kir i toppslag. Kom loss för sent för att slå av Scampi.
Senast blåste ekipaget till spets, men orkade inte hålla hela vägen.
Hästen är nu härdad efter flera starter i rad på V75. Segern borde komma ganska snart. Ett lopp i ryggar och lite överpace vore intressant. En fin modell som Christoffer tjatar på om i kuskintervjuerna såsom rejält kapabel. En kille som kör många klassdjur med bravur nuförtiden, så vet nog vad han pratar om?

6 Star Keeper väntar också på seger. Fick ge sig för ovan omnämnda Xlnt C. C. senast, vilket ej är någonting att säga om. Dessutom passerad av häst som gick vidare och vann på V75 förra omgången på Jägersro, Mr Arkansas Rose.

3 Welcome lär bli helt bortglömd, men går bra tider och placerar sig fint för dagen. Långsökt långskott, som jag vill betala för. Hästen fick ett hopplöst lopp senast, men såg fortsatt fin ut.
Här vankas bra resa och känslan är att hästen kan storskrälla ifall de bästa kör på sig mjölksyra. Regelrätt stryk av Springover på Åby 18/11, men så lär de spelas till helt olika procent också!
Hästen ger intryck av att kunna skjuta till bra i de flesta sällskap med optimal resa, relativt speedig sort med helt rätt inställning till jobbet. En häst som vill avgöra i slutfasen.
Vid en vinst på Halmstad förra året i förra regin, minns jag en kanoninsats ifrån ledningen, så vem vet vad som väntar?

4 streck för min del.
9,10,11 står bakspår, så jag lämnar dessa idag. De är nog kapabla att blanda sig in i leken? Jag bestämde mig snabbt för att gå på framspår i det här loppet, rätt eller fel?
12 The Great Elkär är en personlig favorit, men motstånd och läge känns övermäktigt.

vem är bästa spik idag enligt dig?
Gammal 2016-02-16, 11:16   #6

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ja, fjärde avdelningen ser svår ut. Just nu har jag streck för 1, 7, 9 och 10 i det loppet, kanske tar med 3:an också trots allt.

V64-4:
10 Groult är förstahästen och klarar av tuffa loppscenarion, men han är klar favorit i nuläget med en orutinerad kusk och dåligt spår. Given att gå emot för min del. 1 Atmosfär Hornline tycker jag absolut att man ska ha med och han gjorde det bra vid vinsten senast. Tappar förvisso från start men får iallafall inte upp en sämre kusk till skillnad från andra och tål att göra en del jobb. Man ska ha i åtanke att banorna i Danmark är betydligt långsammare när man kollar på tiderna. 9 Sounds Good har nog behövt lite vila och ska räknas om han kommer ut i bra författning. 7 Navigator Face har inte startat på nio månader men ska bli intressant att se i regi Uhrberg nu. Har en del grundstyrka och vann på ett bra sätt vid senaste vinsten till exempel. Har inte bestämt mig än om jag ska strecka 3 Salma Silvio som ser ut att få en del streck. Tycker hon har varit överstreckad tidigare i många av hennes lopp och blir säkert inget undantag här. Känslan är dessutom att lång distans borde vara en stor nackdel. Lyssnar lite på vad Malmqvist säger här, om hon är väl förberedd åker hon nog med som ett femtestreck med tanke på att motståndet inte är allt för skrämmande. 8 Greve Montechristo är inte så tokig om man letar vidare efter skrällar. Gått montékval och gör årsdebut nu, blir att lyssna lite på tränaren här också. Möjligtvis 6 Pacificator också, men då ska han ha ryckt upp sig jämfört med de senaste starterna. Jag lämnar han utanför.

Femte avdelningen har Fidus skrivit bra om. Jag spikar inte 2 Springover även om han är tidig. Gillar inte att hålla Jocke Lövgren i handen när man måste lita på att han ger hästen rätt resa. Jag vill nämna 12 The Great Elkär som Fidus också nämner i förbifarten, jag tror däremot inte att motståndet behöver vara övermäktigt. Loppet senast blev helt fel så den nollan lägger jag inte så stor vikt vid, näst senast var han fastlåst på Jägersro så samma där. För tre starter varnade jag för honom i ett stayerlopp på Charlottenlund, då blev han tvåa bakom Rapide de Pommeau och hade möjligtvis kunnat utmana om kusken varit lite mer vaken. Idag kan han få rygg på mycket kapabla hästar på slutrundan och således kan resan bli helt rätt trots spår 12. Ett av dagens roligaste skrällbud om vi kan få honom till 1 %!
dado (+5), asgaya3141 (+5)
Gammal 2016-02-16, 11:19   #7

Fiduss avatar

Standard

Citat:
vem är bästa spik idag enligt dig?
Bästa spik är ju ett vanskligt uttryck...

Qahar ska vara helt klar, men galopphistorik. (Bara Min gör ett fint intryck för dagen. Stall i form!)

Jag tror mycket på Diotima F.
Vid andraplatserna på slutet har det blivit stryk mot vad jag anser är bra hästar för det här sällskapet.
Jag har svårt för Borups Orkide. Kapabelt intryck, men det fungerar sällan. De övriga tror jag är sämre hästar helt enkelt.

Smaragd måste ha bra chans på sin form och hur den sett ut vid vinsterna på slutet, men gardering ligger på lut för min del.

Sounds Good ser ut att bli tredjehandare. Hästen var fin vid segrar mot klart dugliga djur. En jag funderar att gå på. Får se vad kuskintervjuerna har att bidra med där. Spelintressant! Skor på har funkat förr.

En spik helt utanför ramarna kan vara en häst jag länge inte ens tänkte strecka idag, men som helt ospelad blir det annorlunda.
9 Countdown spurtade jämnbra med Star Keeper på Åby nyligen. Hästen verkar ha tagit ett steg framåt i nya regin, upplever jag det som. Knappast framtidshästen i loppet, men klart duglig för sin klass.
Bet i vasst i avslutningen senast. Helt i min smak till 2%. Emellanåt ska även storskrällar spikas. Hästen verkade bättre än någonsin sist.

Sådär, ett urval gällande spiktankar.

dado (+5)
Gammal 2016-02-16, 11:48   #8

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Smaragd måste ha bra chans på sin form och hur den sett ut vid vinsterna på slutet, men gardering ligger på lut för min del.
Håll koll på vad det är för vagn på Smaragd ikväll. I de två senaste segerloppen gick han i bike.

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-02-16 klockan 11:50.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 15:03   #9
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Håll koll på vad det är för vagn på Smaragd ikväll. I de två senaste segerloppen gick han i bike.
Vanlig vagn aviserat i denna start sedan tidigare.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 18:05   #10

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

MONEY LLOYD såg ju väldigt laddad ut som fastlåst i senaste starten
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 18:49   #11

Fiduss avatar

Standard

Jag kan inte köpa att 2 Havbergs Viking står i under 1%. Ej haft fritt spurtutrymme i senaste två starterna över upploppet. Vinsten togs på gångbara 14,8aM.
Den ska jag ha med.

Korkat? Jovisst, men jag gillar ej att spika dagens största favorit, som gjort bort sig många ggr. Ett återfall passar när hästen är megalampa, eller hur?

Jag vill se vad ny kusk och eventuellt fritt spurtutrymme kan göra för Havbergs? Segar sig förbi? Marc är ju stekhet för dagen.

Gammal 2016-02-16, 19:24   #12

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Det blev spik på Elmer Gold till slut ändå, Money Lloyd får åka med på en tvilling istället. Salma Silvio åkte med då Malmqvist lät uppåt, jag är dock fortfarande lite tveksam. Lås 4 och 5 i sista, känns inte bergsäkert men var tvungen att spara streck någonstans.

V64
Inlämnat: 2016-02-16, 19:18
Jägersro
Tisdag 2016-02-16
Start: 19:25
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Elmer Gold (1)
2: 5 Qahar Q.C. (1)
3: 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (2)
4: 1, 3, 7, 9, 10 (8)
5: 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12 (7)
6: 4, 5 (11)

1x1x8x5x8x2 = 640 rader.
640 x 1 x 1,00 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.
asgaya3141 (+10)
Gammal 2016-02-16, 19:25   #13

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Så här fick det bli. ett stressat inlämnat system för 135:-

Avd
1: 4, 6, 9
2: 3, 5, 10
3: 6 Tooca
4: 1 Atmosfär Hornline
5: 2, 6, 12
6: 4, 5, 6, 8, 11
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:28   #14

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Varför går han inte ut med 1:an han gillar att sitta fast. Han skulle ju hålla upp spets gggrrrhh.. Jaja trav är trav
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:28   #15

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Härligt Ingves, trodde det skulle bli för långt fram igen men icke!
Gammal 2016-02-16, 19:48   #16
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1785
Standard

Dom blåser omstart, yes!!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:48   #17

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

OMSTART. VAD FAN !!! !
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:48   #18

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3274
Standard

Dra åt skogen. Doop?
Gammal 2016-02-16, 19:48   #19

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Den omstarten tackar vi för!
Gammal 2016-02-16, 19:49   #20

Standard

Gillar inte konspirationsteorier men va faan
Gammal 2016-02-16, 19:49   #21

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Materialfel!
Gammal 2016-02-16, 19:50   #22

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Dom blåser omstart, yes!!
Bedrövligt! Ludde fick inte lov att bränna idag, så enkelt är det!
Jag blir så lack!

Endast Ludde hade fått med sig den omstarten! Pinsamt! Årets senaste avblåsning?

asgaya3141 (+11)
Gammal 2016-02-16, 19:50   #23

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Var det inte passgång på Ludde före starten ?

Material fel ? tappsko kanske
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:52   #24

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Så jävla typiskt att det händer just på Jägersro också...
Man måste väl upptäcka att man har materialfel innan bilen går!?
Jaja ge mega favoriten ett nytt försök då.
Smart av ludda annars att ropa på materialfel när dom övriga har fått laddat iväg en vända.
Gammal 2016-02-16, 19:52   #25

Standard

Om det fanns alternativ. Typ Ica eller konsum. Skulle jag bojkotta Atg. Men älskar trav. Så det är bara o suga ATG..s Monopol.
Gammal 2016-02-16, 19:53   #26

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Tvivlar inte på att däcket small men det måste ju finnas några regler för när man kan blåsa av!? Hade varit rasande om jag hade spelat nåt annat. Jägersros banpersonal sämst som vanligt.
Gammal 2016-02-16, 19:54   #27

Standard

10 hästar har jag nu
Gammal 2016-02-16, 19:54   #28
Banned

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 4216
Standard

vilket djävla bedrägeri!!!!
Vart är travet på väg??
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 19:58   #29

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Ni ska dock ha klart för er att det inte alls handlar om något bedrägeri, bara stor inkompetens. Samma sak varje vecka.
Gammal 2016-02-16, 19:58   #30

Standard

Fy fann Doob hade rätt för längre sen, bara bojkotta maffiabanan,
Gammal 2016-02-16, 20:00   #31

Standard

Prispengar. Vinnarspel platsspel. Osv gick till Jägersro i detta lopp. Och Atgs live personal ska ju bara lyda de som betalar deras lön. F...ttor.
Gammal 2016-02-16, 20:01   #32

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

va är det för jvl maffia på jägers??? man bara häpnar
(jo, jag hade spikat Q.QC)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 20:01   #33

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Fyfan vad pinsamt detta är, tydligt tecken på hur korrupt det är på Jägers, hade aldrig kallat omstart om det inte var Lutfis storfavorit. Spelsäkerheten är HÖG. NOT!"
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 20:01   #34

Standard

Det händer bara på Jägersro hela tiden konstiga beslut, bojkott
Gammal 2016-02-16, 20:04   #35

Fiduss avatar

Standard

Det var en djäkla tur för spelarna att startpersonalen hörde efter ett tag och blåste av, säger Ludde.

Hur tänker han då?!

Jag som spelare gillade det inte alls!

Red: Ha! Det var inte ens roligt att få in spiken till 20%. Allt spelvärde har ju redan gått åt fanders! Tråkigt det här...
...fast Ludde gillar att en favorit till vann förstås, då får ju alla vinna!

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-16 klockan 20:19.
Gammal 2016-02-16, 20:06   #36

Standard

Citat:
Det var en djäkla tur för spelarna att startpersonalen hörde efter ett tag och blåste av, säger Ludde.

Hur tänker han då?!

Precis, inte jag heller som hade lås på 1,4 .. Maffia
Gammal 2016-02-16, 20:09   #37
Banned

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 4216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Ni ska dock ha klart för er att det inte alls handlar om något bedrägeri, bara stor inkompetens. Samma sak varje vecka.
Tror du att dom blåst omstart om en 100 oddsare fått punktering 50 m innan start??
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 20:14   #38

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1878
Standard

DD: Går emot favoriten Smaragd i DD2 eftersom hon är tränarkörd och senast tände till på att gå i jänkarvagn (lånade P. Untersteiners) vilket hon inte gör i kväll.

Dessutom en plusbetonad träningsrapport för Chipperoo:
"Hon var inne och gick ett jobb för tolv dagar sedan och gick då i rygg
Mr Hot Shot och Acolyte Hanover och såg ruskigt fin ut 15,5/1600 meter. Kort distans med bilstart passar perfekt och på pappret ser det väldigt passande ut. Jänkarvagn som tidigare men däremot ett helstängt huvudlag".

Jägersro
Avd
1: 2, 5, 6, 9, 10
2: 5 Chipperoo
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 20:16   #39

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 676
Standard

Vem vinner sista avd ikväll? Är det heltäckt med 4 och 5?
Unity Knick har jag spikat på allt ikväll kommer att göra så även ikväll.
Den står på tur och gjort bra lopp i hårda gäng på slutet och från spår 5 så kommer han att få en bra resa ikväll.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 20:18   #40

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mazza4u Visa inlägg
Tror du att dom blåst omstart om en 100 oddsare fått punktering 50 m innan start??
Nej, men inte för att de lastat in 50 tkr på favoriten utan för att de är inte vågar gå emot Ludde och är totalt inkompetenta.
Gammal 2016-02-16, 20:19   #41

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Fan, Diotima var helt överlägsen. Synd att inte Tooca fick fuska bort lite istället...
Gammal 2016-02-16, 20:20   #42

Standard

Citat:
Bästa spik är ju ett vanskligt uttryck...

Qahar ska vara helt klar, men galopphistorik. (Bara Min gör ett fint intryck för dagen. Stall i form!)

Jag tror mycket på Diotima F.
Vid andraplatserna på slutet har det blivit stryk mot vad jag anser är bra hästar för det här sällskapet.
Jag har svårt för Borups Orkide. Kapabelt intryck, men det fungerar sällan. De övriga tror jag är sämre hästar helt enkelt.

Sounds Good ser ut att bli tredjehandare. Hästen var fin vid segrar mot klart dugliga djur. En jag funderar att gå på. Får se vad kuskintervjuerna har att bidra med där. Spelintressant! Skor på har funkat förr.

En spik helt utanför ramarna kan vara en häst jag länge inte ens tänkte strecka idag, men som helt ospelad blir det annorlunda.
9 Countdown spurtade jämnbra med Star Keeper på Åby nyligen. Hästen verkar ha tagit ett steg framåt i nya regin, upplever jag det som. Knappast framtidshästen i loppet, men klart duglig för sin klass.
Bet i vasst i avslutningen senast. Helt i min smak till 2%. Emellanåt ska även storskrällar spikas. Hästen verkade bättre än någonsin sist.

Sådär, ett urval gällande spiktankar.

Snygg kört Johnny och bra spik Fidus
Gammal 2016-02-16, 20:23   #43

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Tooca blev en "tok" spik för mig idag. Vägde mellan den och Diotima F.
Men ikväll så ser det inte ut som man skulle ha jagat dem stora pengarna.
Får se om man kan få nån kr på v4an. men då måste det ju skrälla också...

V4
1: 6, 11, 12
2: 1, 3, 10
3: 12 The Great Elkär
4: 4, 5, 6, 8

12 The Great Elkär blir spik på DD också. Får se vad jag spelar emot i sista bara.
Antagligen kan det bli 12 - 5,6,8.
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-02-16, 20:26   #44

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Snygg kört Johnny och bra spik Fidus
Tack! Ingen nytta av det idag nu, tyvärr.

Allt värde försvann ju med Luddes vinst i avd 2.

Blev så trött/ofokuserad att jag inte fick lämnat in V4 heller. Det lär väl kosta är jag rädd?

Nä, nu blir det annat för min del.
Gammal 2016-02-16, 20:27   #45

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:

Hur tänker han då?!

Red: Ha! Det var inte ens roligt att få in spiken till 20%. Allt spelvärde har ju redan gått åt fanders! Tråkigt det här...
Fattar inte varför du ska racka ner på Ludde, det är ju inte hans fel att tomtarna i startbilen blåser omstart. Han menar så klart att det var tur för alla dem som hade spelat honom, onödigt att tolka på nåt annat sätt.
drakdead (+10)
Gammal 2016-02-16, 20:29   #46

Standard

Citat:
Tack! Ingen nytta av det idag nu, tyvärr.

Allt värde försvann ju med Luddes vinst i avd 2.

Blev så trött/ofokuserad att jag inte fick lämnat in V4 heller. Det lär väl kosta är jag rädd?

Nä, nu blir det annat för min del.
samma för mig.. Kung Zlatan börjar, nya tag imor
Gammal 2016-02-16, 20:45   #47

Standard

Alla är rädda för Ludde där nere kanske. ? Bara spånar
Gammal 2016-02-16, 20:47   #48

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

All in på denna.
DD
Inlämnat: 2016-02-16, 20:46
Jägersro
Tisdag 2016-02-16
Start: 20:53
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 The Great Elkär
2: 4, 5, 6, 11

4 x 100,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Gammal 2016-02-16, 21:27   #49

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Snoken hade 150kr på DD:n idag
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 22:23   #50

Sharp$: 1134
Standard

Citat:

Hur tänker han då?!

Ändå ger raden mer än vad den "borde ha gett" enligt V64%en.

Normalt sett betyder det att det fanns ett ganska väsentligt övervärde på det vinnande utfallet.
Gammal 2016-02-17, 11:44   #51

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ändå ger raden mer än vad den "borde ha gett" enligt V64%en.

Normalt sett betyder det att det fanns ett ganska väsentligt övervärde på det vinnande utfallet.
Ett vinnande utfall jag inte hade streckat för.
Jag får ta nya tag nästa omgång.
Svara

td