|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-15, 11:28 | #1 |
V75 Bollnäs 20/2
Gulddivisionen har bara nio startande varav två har ägg i de fem senaste starterna. De har inte poäng att få starta annat än i UPPSAMLINGSLOPP - och GULDDIVISIONEN.
On Track Piraten blir stor favorit och vinner väl. Nahar ville inte vara med i lördags. Segade i starten och hoppade utan synlig anledning tidigt. Många lopp ser svårlösta ut, vilket kan bädda för hög utdelning. I sista blir väl Top Of The World omgångens ankare. |
|
2016-02-15, 11:50 | #2 |
Vad säger SO om Modd Brun det här gången? ska vi fortsätta jaga den?nån info?
|
|
2016-02-15, 12:10 | #3 |
Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.
Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar. |
|
2016-02-15, 12:23 | #4 |
|
|
2016-02-15, 12:27 | #5 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2) |
||
2016-02-15, 12:54 | #6 | |
Citat:
Den tippar iaf jag
2016-02-15, 13:40 | #7 |
Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.
|
|
2016-02-15, 14:44 | #8 | |
Citat:
Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september. Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna. |
||
2016-02-15, 15:51 | #9 | |
Citat:
abstruse (+5) |
||
2016-02-15, 15:56 | #10 |
Alla som räknade lite på loppet i lördags förstod att proppen var mer eller mindre omöjlig för hästen. Han gjorde mer eller mindre så gott han kunde för dagen men det gick inte. Att spelarna har övertro på hästen från det läget är inte hästens fel som Nicke varit inne på.
Problemet är att många stirrar sig blind på namnet och kapaciteten men förstår inte vad det krävs att ta 40M på medel mot V75-djur. |
|
2016-02-15, 16:49 | #11 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Given utgång, men jag litar inte på travet.
2016-02-15, 19:28 | #12 |
Gjorde en tungt spel på Gustav E mot Ulsruds Troll vilket jag nämnde innan loppet för v65 i tv innan sändning.Vad jag vill komma fram till är att Gustav E är ingen dålig häst på startfollan vid felfri avgång så den bör passas igen.
2016-02-15, 22:31 | #13 |
Tidiga tankar:
1: i vanlig ordning ska 4-åringarna vara missgynnade. Talar för 1,2 och 12 som känns given med OJA. Vill nog ändå ha med 5 och 8 som kanske är bäst. 2: Var direkt inne på Lesja Kongen som nu har lopp i kroppen. Där bakom 6,12,15 i första hand. 3: Svårt se OTP förlora. Släpper väl med 3 på långt. 1 fin senast men fel läge. Nahar hopplös att räkna på men slår inte OTP från dödens. 4: var direkt inne på 6 som var ruggig senast och nu får Örjan upp. Såg sen en del intressant på tillägg, 10,13,14 i första hand. Får se hur procenten utvecklas. 5: känns som spik på 5. 11 är första motbud men gillar ej läget och alla andraplatser. 6: 2 klar förstahäst men känna inte som spik med många galopper och het kusk. Gillar 14 som dock möter tuffare nu. Getingbo där bakom med många Nästagångare. Tex 8,9,11,13 7: 4 lär bli klar favorit men tycker fortsatt den har saker att bevisa. Tror tveklöst 1 är bättre. Dessa två höjer sig men vill nog strecka fler, främst 2,5 men även 8,11,12. Lite sugen på tidig inlämning för att undvika förvirring av alla experttips.. |
|
2016-02-16, 09:40 | #14 | |
Citat:
Emeffeff (+3) |
||
2016-02-16, 18:59 | #15 | |
Citat:
Snabbt till spets och eventuellt släpp till OTP. Får perfekt lopp på innerspåret över distansen och swish på upploppet. Kan dock inte spika då Nahar är med i loppet. Denne måste alltid finnas med på lappen men aldrig ensam. Med OTP blir det tre streck och stängt. |
||
2016-02-16, 20:59 | #16 | |
Citat:
Jag grämer mig att inte nåt hände gången innan han startade MED JANNE NORBERG. Startsnabbe Janne var långt uppe redan i första kurvan men där rullade han över i galopp. Janne är ändå 30 meter bättre än Djuse på kallisar tycker jag. Rankad sist, står i 999 i ronden MEN DJUSE IGEN. Klart man smyger in ett streck och lite småkulor, men vill inte gapa för mycket då tror folk att man är galen. Egentligen hårdare motstånd denna gång, Står 40 på Lille Alfred det blir svårt, men det är då man ska passa den. Sist sjönk han som en sten sista minuterna från 25 till 14.50 så det måste ha varit nåt skrik (sharps hehe) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonDraper (+1) |
||
2016-02-16, 23:24 | #17 | |
Citat:
optimal för Nahar, då håller jag med dig om att han ska med på kupongen som ett lyxstreck. Men.. varför krångla till det? Ingen i det här gänget tar ner OTP när han får bestämma i ledningen. |
||
2016-02-16, 23:35 | #18 |
Håller med föregående.
Är det bara hos mig senaste starterna är helt uppfuckade? Ligger inte alla i ordning och det är allmänt rörigt. Är det månne ATG:s senaste knep för att skrämma bort spelare som inte vill spela Lotto? |
|
2016-02-17, 10:20 | #19 |
Kan du inte klicka på datumet och sortera efter det?
|
|
2016-02-17, 18:29 | #20 |
Sorgligt att ägaren till Elles W. Phedo släpar ut detta 10-åriga sto i Gulddivisionen. Stoet har nästan tjänat 4 miljoner. Förra året tog hon en sjätte- och en sjundeplats och tjänade 27 288 kr i Frankrike. I år har hon startats i några pisslopp och dragit in 31 800 kr.
Kan inte Tarzan eller Daniel Redén rädda detta "elitsto" och betäcka henne med en värdig hingst. Jag tycker det är förnedrande att se denna mångmiljonärska tävla nu på lördag. |
|
2016-02-17, 22:05 | #21 |
|
|
2016-02-18, 15:35 | #22 | |
Citat:
Mest troligt så hade du råkat klicka på något av de andra kolumnhuvudena så att det blev sorterat efter något helt annat än datum.
2016-02-19, 00:24 | #23 |
|
|
2016-02-19, 09:56 | #24 |
Avdelning 4 - 2640 m VOLTSTART Flest segrar på distansen hästarna 7, 12,13 har 2 segrar vardera på distansen. Hästarna 4,8,9 har vunnit på lång distans. Spetsstatistik Tyron Power har kommit till ledningen en gång och är obesegrad där, även Berlioz har vunnit från ledning. Snabbast fr start är BERLIOZ.
Även detta lopp känns oerhört svårtippat, mega favorit är Fighting Bax som gjorde ett mycket bra intryck senast på Solvalla. Men hästen är oerhört osäker har galopperat 3 av de 5 senaste starterna, har aldrig visat startsnabbhet och jag tycker det luktar skräll här. Nämner tidigt Dragon Powerfly som startat 2 gånger i rikstotolopp och varit 2a,3a. Kördes passivt senast i lördagsloppet, då som prepare för finalerna, där han inte kom med. Avslutningen då var av absolut bästa märke, riktigt härlig avslutning. Denna gång kör man för vinst och jag tycker han ska räknas mycket tidigt, omgångens bästa speldrag till i skrivande stund 4 % Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
2016-02-19, 13:53 | #25 |
Walmann ligger lågt:
5 Sembs Rebir (Örjan Kihlström) har gjort det klart bra i sina nu tre raka vinster. Möter nu bättre motstånd den här gången på V75 men han kan kanske vara med som en platsfidus ändå, säger Roger Walmann. Från aftonbladet. Senast redigerad av Spojs den 2016-02-19 klockan 14:04. |
|
2016-02-19, 18:35 | #26 |
Står fast vid att Gustav E är vinnaren i loppet.Var ju grym senast efter galopp men mötte en vinnare som va lite bättre den dagen.
2016-02-19, 19:51 | #27 |
Förra veckan lyfte jag fram Augustus F som en vinnare, denna veckan så fick jag en härlig känsla redan i söndags, trots femte spår på tillägg så tycker jag Essence ås med Jorma " praa häst " i fjärde avdelningen har en bra chans har ju faktiskt sett ruskigt formstark i de sista tre starterna. 1 % given på kupongen, rygg på Alleyeson sista rundan och skrällen ett faktum.
2016-02-19, 22:09 | #28 | |
Citat:
|
||
2016-02-19, 23:54 | #29 |
Jag är mest fascinerad av tipstjänsternas evigt sågande av Top of the World. Torskar aldrig detta vid sunda vätskor. Vunnit 5/6 senaste, samtliga 1640, även från dåliga spår som 8 och 11.
(Ja, jag har läst att Global Millionaire ska köras i spets, men det har jag hört förut...) |
|
2016-02-20, 00:36 | #30 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 00:39 | #31 |
Om du tycker att han sett bra ut de sista loppen och anser att han har bättre chans än strecken, så visst ska du spika.
Sist på v86 blev han släppt till spets mot ett gäng som redan gett upp och inte ville tävla, lyckas vinna med möda trots att den fått bestämma. Vi tycker olika.... |
|
2016-02-20, 01:03 | #32 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 01:10 | #33 |
Omgångens bästa spik:
Trots storfavorit och hög procent så vinner bara 5 On Track Piraten! Finns liksom inget att fundera över... Samtliga startsnabba söker bara rygg på favoriten och det blir blufflopp och inte fan sänker vare sig Nahar eller Narold Vox O.T.P på kortspeed! Såg ju ut att äga banan sist och att propositionen skvallrade om torsk sist betyder inget idag... SPIK! Näst bästa spiken: Betaltjänsterna går på Hans R´s fina häst rätt ut men jag tror den bara blir tvåa... 1 Ebu B Boko är kanske fältets mest grundkapabla häst och efter lite strul börjar den komma i form igen. Här tror jag man tar spets efter lite solfjäder in i första kurvan och sedan är det slut! 17% är KANONBRA! Folk är fulla... Tvilling 1-8 liras rak!! Bästa låset: I femte hänger mycket på om Örjan lyckas hålla spets alternativt ta sig ut med 1 Staro Hey Joe... Över 50% chans att han får fritt och vinner men OM den muppen inte vill vinna så helgarderar jag loppet med 3 Ahsoka från Stall Bergh som har toppform, är startsnabb men skall gå i rygg och därmed väljer man position lite som man vill! Högst troligt till och med släpper ut Örjan för att hoppas på att spetsande 2 Åhlunda Survivor körs i spets!? Där viker den ner sig och då blir kan Örjans patenterade köra-hela-fältet-styrning från dödens misslyckas! Heltäckt på två... För vem skall speeda ner BÅDA mina streck?? Dagens överstreckade i fara: 6 Green Bax i volt där den oftast inte tar ett steg rätt till 58%.... Tjänstefel att inte gardera den! KLART överstreckad! 4 Top Of The World som inte såg supermodig ut sist! Formdippen måste komma när som helst och kanske skvallrade senaste loppet om det!? Reijo är duktig tränare men Untersteiner-formtoppar är han inte känd för att hålla... Nu riskeras dessutom svar inifrån från både 2 och 3 och bakifrån kommer man spurta ettrigt! Då får det inte vara tomt i tanken även om T.O.T.W körs hårt och släpps till front! 57% är hur som helst för mycket! Skrällarna under 10% som ger degen: Vi börjar i kallblodsloppet där det finns goda möjligheter till skräll! 3 Essis Lille Alfred stretar emot bra i spets till 6%! 4 Gustav E. är både kapabel och har toppform! Lite osäker på benen och kusken är normalt inget V75-ess att dra fram ur ärmen men till 4% är hästen GIVEN! 8 Liheim Svarten har suttit fast på slutet och sett smällfin ut. Toppform och 4% även här! Kan absolut vara med dom! På det stora hela ett svårtippat lopp! Den som tror på felfri avgång kan spika sig ur loppet för felfri har 12 Tand Tuff riktigt bra chans! Formkurvan pekar spikrakt uppåt efter vila... 16% och inte ens favorit och där finns det värde om man väljer att chansa med singelstreck! Favoriten i fara i fjärde skall garderas! På start är främsta motbudet 2 Tyron Power 8% ett fynd! Kapacitetsmässigt inte långt ifrån, ja kanske likvärdig med favoriten, men läget? Inte helt stabil på benen men felfri blir det en fin resa i främre träffen! Om favoriten galopperar kanske till och med spets?? Den går lätt 1.12 sista 500 och det räcker långt!! Från bakspår finns omgångens kanske mest streckvärda häst! Tredjespår och Uffe Ohlsson i sulkyn på 9 Alfa Light som endast är streckad på futtiga 3%!! Det är fan i mig inte klokt! Hur tänker folk?? 2-2-1 senaste tre starterna, ofta lirad favorit och tunga spurter! SE UPP FÖR SJUTTON när mer betrodda galopperar och hamnar för djupt i kön! Näst intill lika galet är 1% på 11 Essence Ås som kommer från Valla-vinst där Kontio mumlade nöjt! Fyra Valla-starter i följd har gett hårdhet och säger också något om träningsrundorna... Solvalla är Wembley och Bollnäs är Örjans Vall! GLÖM ALDRIG DET! Min förstahäst i loppet och en av dagens mest bortglömda hästar är 13 Benji Dana!! Varför i helvete är den bara streckad på 6%?? Obegripligt! Kanonspår som dessutom bekräftas i intervju vara optimalt. Såg ut som ett kärnkraftverk när den väl kom loss och vann totalt ohotad näst sist. Såklart skrik på V75 i starten därpå där den blev avslagen kort före mål efter en 750 metersspurt i 12-tempo av Roger Amerika som trivdes på sina breddgrader! SJUUUUUKT värde! Länkarna får köpa Glade och Aerius! Stor risk att det luktar häst i deras lokaler framöver! I sjätte vinner 2 Miss Prelong om felfri! Jag trodde den skulle fela från sjätte sist och det kostade mitt bolag totalt 2,3 miljoner... Då gick den och verkar ha mognat lite men andraspår är andraspår... Jag vill då slå ett slag för istället spetsande 3 Just Happy som nyligen har bytt regi och trivs YPPERLIGT i spets! 5% är alldeles för lite! Bakifrån kommer 9 Spring Chicken som förvisso flyger riktigt lågt bfro men kan speeda tillräckligt för att vinna det här även med dojjor! Stormvarning för 15 Kemas Winnie 2% som Reijo varnade kraftigt för sist mot Joy Ribb! Då förstördes dagen av gunga. Läget nu är inte trevligt men vid minst klaff är det här en riktigt käftsmäll! I sista kör jag massiv gardering där jag tror och hoppas att Top Of The World bränner (läs ovan) och att 11 Random Shot inte hinner fram! Vem ska då göra det? Tror att det finns form hos både 2 Global Millionaire och 3 Dionne Sisu att leda hem det från start till mål. Särskilt den sistnämnde har ju tiderna i raden som matchar Top Of The World! Bäst värdet är kanske 9 Be Spontaneus som kommer igenom fint från bakspåret tack vare nämnda spetsbud. 5%!! Satt fast med massor sparat sist, tränar klart positivt och även tänt till på utrustningsändringar! Är inte främmande för en klassisk helgardering till och med.... Det var doob´s tankar! Lycka till!
Wolfman (+7), CuloPip (+25), djrill3 (+10), korpo (+7), Cleon_9 (+5), SO (+5), waker (+10), Fidus (+5), MikaF (+5), hammering (+5), greenj (+10), asgaya3141 (+5) Senast redigerad av doob den 2016-02-20 klockan 01:12. |
|
2016-02-20, 02:03 | #34 |
slet
Senast redigerad av spelgameodds den 2016-02-20 klockan 02:17. |
|
2016-02-20, 02:04 | #35 |
|
|
2016-02-20, 02:09 | #36 |
Fighting Bax med förra insatsen i minnet, Hästen är rask från start, så med springspårets hjälp blir jag inte förvånad om örjan tidigt placerar henne i tät
spids og slut bäste spike |
|
2016-02-20, 02:14 | #37 |
Top of the World , trivs med Ulf Ohlsson och jag tror de sitter i täten efter 500 meter og Hästen känns bra i jobben enligt tränaren
spike nr 2 på v75 |
|
2016-02-20, 02:22 | #38 |
|
|
2016-02-20, 07:06 | #39 |
Sen när blev Uffe sveriges bästa kusk? Bland det sjukaste jag hört. Skål!
Captain21 (+1) |
|
2016-02-20, 09:47 | #40 |
Äh, bild syns ej men står iaf. "Surt som fan, vi får stryka Conrads Elsa pga snökaoset på vägarna." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
|
2016-02-20, 09:47 | #41 |
13 Conrads Elsa kommer att strykas p g a snökaos på vägarna. Källa Fredrik Fällgren twitter
2016-02-20, 10:15 | #42 |
Snö även i Bollnäs i eftermiddag och när man ser den mediokra klassen på tävlingarna där man skulle kunna tro att 15 hästarsloppen är lunchtrav längtar man mer till våren än någonsin.
|
|
2016-02-20, 10:34 | #43 |
Vad sägs om 7 Reorder från springspår avd1?
Avd5 ser öppet ut och vrf inte 12 Ibra gigant Avd6 3 Just Happy såg jag senast hur laddad den var över mål och har många 1or i raden en bit tillbaka, spik tänker jag, dessutom har snoken den som bomben.. Avd7 tror 3 Dionne sisu kan få ett bra lopp och avgöra |
|
2016-02-20, 10:38 | #44 |
Om Jansson är lite taktisk idag så väntar han inte till 600-700 kvar och drar fram de andra, utan kör till efter 500-1000 m och lägger sig utvändigt eller trycker sig till spets med Lesja Kongen. Jag tror den vinner i så fall. Egentligen borde jag köra själv.
mackpeter (+5) |
|
2016-02-20, 11:04 | #45 |
Tydligen ska Ulf Ohlsson som tidigare kört hästen sagt att han bara tror den vinner. Funderar på att spika mig ur det loppet med den.
|
|
2016-02-20, 11:06 | #46 |
Banned
|
Dissas rejält av SpV: "Ska med vid sju eller fler streck.". Har de koll - eller har Spiken börjat jobba hos dem?
|
2016-02-20, 11:14 | #47 |
Jansson är ju född i ett kallblodsstall och är jämte Kontio världens bäste kallblodskusk.
11 Lesjakongen är ett MÅSTE på min kupong. Tyvärr högt rankad av SS och TT. |
|
2016-02-20, 11:27 | #48 | |
Citat:
Jag bryr mig inte om vad olika media tippar, men det är ju bara bra om de inte tror likadant. |
||
2016-02-20, 11:40 | #49 |
En analys, mest för att gå emot doob och hans tankar.
Omgångens bästa spik: 6 Fighting Bax känns som klart bästa hästen på framvolten. Luktar tidig ledning och sedan får de jobba, Marc och Nicklas, för att kunna utmana ifrån tillägg. Gick ju undan på tilltalande vis senast. Spik! Roliga spiken: 12 Tand Tuff måttades in bekvämt av J-O senast. Han har strött en del lovord över hästen senaste tiden. Klart den har bra chans här också! Med slagläge in mot det långa upploppet borde det vara bäddat för repris. Mina lås: LÅS 1: Kan vara så att 5 On Track Piraten bara vinner, såklart. 9 Nahar har visat på härlig form i de senaste starterna. Plockade ned Spring Erom vid senaste vinsten, en häst som jag tyckte var ”bara bäst” i senaste guldloppet. Vid Jägersrostarten avslutade Nahar till en mycket bra pallplacering bakom riktigt bra vinnare. Två streck för mig. LÅS 2: Här går jag på intryck ifrån senare starter. 3 Ashoka studsade fram så fint som bara en Berghtränad Love You:are kan göra vid vinsten. Lite mer stum senast, men Robban har nog ställt i ordning till V7. 10 Boy Hornline:s upplopp senast var en fröjd att skåda. Visst var det ett enkelt gäng, men intrycket vill jag följa upp! Två lite mindre betrodda för att få upp potentialen på systemet. Skrällarna under 10%: Avd 1: 2 Wild Thing(3%) gillar jag mycket. Ett tänkbart spikförslag ifall det önskas en ospelad sådan. Alltid rejäl, tål lite tuffare upplägg, kan speeda bra och springer 15-tider som en klocka. Här ska liras VP! 7 Reorder(2%) visar prov på att vara kapabel och går till slut. Lär vinna igen under våren och vi ser väl ett av de sämre klass II-försöken här? 11 Tempura(1%) har visat liknande kapacitet när den vann över just Reorder. Jorma! Avd 6: 9 Spring Chicken(7%) visade bra takter under senhösten. Om den formen är hästen given på kapacitet. Jag är lite förbryllad över skotvånget här, men %:en gillar jag. Slagit hästar regelrätt som förmodligen varit favoriter i ett lopp som det här. 12 Gaia Sund(9%) avslutar strålande för dagen. Sådant gillar jag och det långa upploppet passar ju som hand i handsken! Den här vägrar jag åka på! 2 Miss Prelong tror jag inte sätter en fot rätt i starten. Örjan! Avd 7: 8 Melker(2%) plockade enkelt skriket Random Shot över upploppet senast. Glänser av form och har en skalle av guld. Jag vet vem av dessa två jag pröjsar för just idag. Melker är en häst jag tror slår 2 Global M. ifrån dödens 10ggr av 10, då "miljonären" är en vardagsloppsslitare som bäst. 12 Hero Sjöhammar(3%) är van tuffa hästar och som ospelad betalar jag gärna för de sämsta spåren i loppet. 1 Ochongo Face(7%) är jag svag för och lär få ett bra lopp. Om tillbaka i form. Uffe! Sådär, hyllat och sågat. Litegrand på kusk. Kan bara ge bra betalt detta! Systemet för en lagom peng: I: 2,7,8,11 II: 12 (Tandtuff) III: 5,9 IV: 6 (Fighting Bax) V: 3,10 VI: 9,12,14 VII : 1,4,8,12 192 rader Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wolfman (+7) |
|
2016-02-20, 11:43 | #50 | |
Banned
|
Citat:
13 Spring Chicken spelades senast. Dumstruten på. Och om man ska dra några slutsatser från den insatsen så är det nog läge att fundera på om hon ska bli fölmärr eller skickas till slakt. Hon tycker inte att det här är roligt längre....borde inte vara rankad 4. Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-20 klockan 11:46. |
|
2016-02-20, 11:50 | #51 | |
Citat:
Har du sett Tillman pricka i volt nån gång? Det har inte jag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3) |
||
2016-02-20, 11:55 | #52 |
Så här blev mitt bolagssystem idag.
1) 1,5,8 r9-4 (streckar de med bäst chans men hade gärna haft råd med 4 och 9) 2) 1,3,4,6,8,10,11,12,14,15 r7-9 (kan inget om kallblod. Streckar många och hoppas på 8) 3) 5 r9-1 (upplagt för 5 OTP. Sådan herre sådan hund - Nahar är oberäknelig) 4) 6 r10-2 (Redén låter lyrisk. Ännu mer plats efter strykningen) 5) 1,2,3,5,7,9,10,11 r4-6 (här vill vi ha en liten skräll) 6) 2,3,9,11,12,14 r15-7 (Jennifer - visa nu att du kan köra fältets bästa häst från ensamt springspår - jag kanske spikar dig på mitt eget system) 7) 4,11 r1-2 (det bör räcka med dessa. 4 vinner i parti och minut. 11 alltid farlig med Örjan) Kostar 1440:- + boost. P.S. TV4 får en massa reklampengar av ATG. Dom har ett cirkuståg med lastbilar i Bollnäs inför dagens sändningar. I Jespers sändning kl 11.20 borde dom visa inslag om banans beskaffenhet och något aktuellt inför V75. Intet ont om det rörande reportaget om den rullstolsbundna flicka med hästintresse - men det behöver inte sändas istället för reportage direkt från banan.D.S. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonDraper (+1) |
|
2016-02-20, 12:07 | #53 |
Det känns ytterst oseriöst att nästa samtliga stora tipstjänster har lagt Traveling Man före On Track Piraten. OTP sitter i spets efter 150 meter och då ska TM ta ner honom från dödens? Med skor? Som 11-åring? Fattar ingenting.
|
|
2016-02-20, 12:14 | #54 |
1 EBU B. Boko har sett väldigt fin ut i samtliga starter på slutet då hästen fullföljt. Den känns mycket streckvärd till 17%.
På mitt system för under hundringen valde jag bort hästen, men "ångrar mig" redan. Klart den borde varit med på kupongen. Jag kör tvillingutgång med den och hoppas favoriten kommer bort/ ej räcker till. Hästen får bli tvåa! |
|
2016-02-20, 12:17 | #55 |
Kleppe Manden borde vinna detta tidsmässigt. Står 20m bättre till än dom på tillägg som han springer lika fort med. Janne Norberg är världselit när det kommer till att köra kallblod.
asgaya3141 (+3) |
|
2016-02-20, 12:19 | #56 | |
Citat:
Deras tips ska tas med en nypa salt. De leker med stora system och främst på V75 öser de på med halvgalna spikar i hopp om att träffa rätt. Det ger bra reklam att lyckas en gång var 3:e år, ju. Nu ska hästen förvisso gå med lättare skor, men därifrån till att seriöst lägga TM före är ju ett upplägg för att kunna skryta upp ranken i efterhand om det lyckas. Om inte har de ju rätt ändå. Red: Med en nypa salt, så menar jag toppranken. Ofta de väljer att ej lägga den självklart mest streckade överst. Tipsen håller ofta bra nivå. Travnet gillar jag att läsa. Välgrundat nästan alltid. Bra motiveringar. Ofta gillar jag Snokens rank bäst inför omgångarna. Senast redigerad av Fidus den 2016-02-20 klockan 12:40. |
||
2016-02-20, 12:33 | #57 |
Kan Apalachicola ta spets i sjätte?
Linderoth i spets med ett sto, har ju skrälla förut med de förutsättningarna, är hon startsnabb nog för ledningen då skall hon räknas.
2016-02-20, 12:39 | #58 |
|
|
2016-02-20, 12:42 | #59 |
|
|
2016-02-20, 12:58 | #60 |
Har Goop semester eller är han avstängd?
|
|
2016-02-20, 13:11 | #61 |
Banned
|
Ska Linderoth ta spets...? Om de andra galopperar från start så kanske. Lite Haugstad-varning på honom. Eller heter det Tillman-varning?
|
2016-02-20, 13:20 | #62 |
Matchningen av Ochongo Face, den förbryllar mig. Får högst ta ett fjärdepris idag för att stanna i klassen. Om den vunnit senast hade den gått ur klassen.
Vad har jag missat |
|
2016-02-20, 13:20 | #63 |
Tack Lars Andersson bollnästravet snygga fina tips på hemsidan.Du kan ditt Norrlandtrav fast jag köper inte dinna Kalllblod
2016-02-20, 13:22 | #64 |
Undra varför det va surt när Catch The Cach har haft tre ben i mål sen listorna kom ut i söndags.
2016-02-20, 13:23 | #65 |
|
|
2016-02-20, 13:29 | #66 |
Tror du att den tar sig förbi Gustav E från start?
2016-02-20, 13:50 | #67 |
Banned
|
Är det inte böttre att du mejlar honom direkt med dina beundrarmail istället för att skita ner ytterligare ett forum med dina papegojinlägg? Eller har du fått betalt av Lars? Har du prostituerat dig?
|
2016-02-20, 13:51 | #68 |
Idag tror jag dom försöker få så att hästen ska få upp farten.tror dom kommer starta hästen på 2640m nästa gång.
|
|
2016-02-20, 13:51 | #69 |
Bara "Spojs" som har nämnt Dragon Powerfly i hela tråden!! Enda responsen på det inlägget var en liten sågning av Broder H....
Säger som Doob - "folk är fulla" Visst kanske Fighting bax bara är bäst om han går felfritt. Kan ju släppas till spets pga att han e så stor favorit och intrycket senast var ju fint. MEN om han sviker som favve så tror jag stenhårt på Dragon Powerfly, trots bakspår på tillägg.... Linderoth håller denna riktigt högt och han har bara kört prepare sista 2 starterna.. Denna gången har han aviserat offensiv styrning och kommer syna dödens vid lustempo... Jag är tämligen säker på att han är bästa hästen i loppet tillsammans med favoriten och jag tror detta kommer bli en riktig klassklättrare. Utstrålning har hästen så det räcker och blir över och stark är han. Stammen går inte heller att klaga på och farten har han. Han har platsat i 50% av sina starter och nu i 5/6 senaste och i sjätte starten var han 4:a. OM bara Linderoth står vid sitt ord, och inte kör bort honom denna gången, så är han garanterat topp-3 och jag tror på bra vinstchans om favoriten kommer bort. Han gav 3,5 på bet365 och 3,35 på PLATS Unibet när oddsen släpptes och han ligger fortfarande bra i odds. Jag har lagt min högsta insats för året på detta liret! Att han nu är streckad på 3,0% på V75 är bara ett skämt som man får tacka för. |
|
2016-02-20, 13:54 | #70 |
Banned
|
Ditt sista. Tror inte att man - med den här kusen - bryr sig så mycket om man är kvar i klassen eller ej, om man kan växla ut en vinstcheck på rikstoton.
|
2016-02-20, 13:57 | #71 | |
Citat:
2016-02-20, 13:58 | #72 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-20, 14:07 | #73 | |
Citat:
Otroligt överstreckad!
2016-02-20, 14:10 | #74 | ||
Banned
|
Citat:
Citat:
|
||
2016-02-20, 14:12 | #75 |
Banned
|
|
2016-02-20, 14:13 | #76 |
Banned
|
|
2016-02-20, 14:30 | #77 | |
HumorCitat:
Egentligen spelar alla på trav på det viset. OHW Mvh Uffe |
||
2016-02-20, 14:38 | #78 |
On track piraten har straffspark idag, traveling man kan räknas bort för han har inte visat ett dugg sen barfota förbudet kom. Det som talar emot är att otp har gått 2 väldigt tuffa lopp på kort tid. Narold vox är inte en sämre häst på denna distans. Och nahar vet man aldrig vart man har. i 7e avdelningen är top of the world storfavorit, folk tycks ha glömt ochongo face som är helt okej i starten och om de inte går åt helvete att han sitter instängd kan han vinna detta från dödens. tror att han kan hålla 50km/h i dödens hela loppet och ge top of the world mjölksyra till upploppet. Fighting Bax känns mer som en chansspik enligt mig, lite full är jag och det står jag för
whaton (+10) |
|
2016-02-20, 14:57 | #79 |
Hmm... Jag läser men sällan skriver.
Jag "ser" en tendens att de flesta ska välta favoriter. Visst, det händer ofta. Men att medvetet välta favoriter bara för att. Det gäller att värdera chanserna i alla lopp. Bara för att en häst är dunderfavorit betyder inte det att den ska fällas. Den har ju trots allt bäst chans. Nå, detta var inget gnäll. Mer av en reflektion. Jag streckar Mona Ragazza. Prelong kan hoppa. Normalt skulle jag spika Prelong men den har för många g i raden för at jag ska känna mig säker. Är banan bra tar jag med Nahar. Normalt spik på On Ttrack... Någon timme kvar.. |
|
2016-02-20, 15:07 | #80 |
|
|
2016-02-20, 15:07 | #81 |
Vilken underbar bana kan bli bra det här.
2016-02-20, 15:11 | #82 | |
Citat:
För mig är Mona Ragassa från ett femte spår i volt med Ove Berglin och på tillägg på v75, inget. Men alla som startar kan ju i princip vinna.
|
||
2016-02-20, 15:15 | #83 | |
Citat:
= Bra utdelning? 1 - 5 SEMBS REBIR helt OK till 41% 7 - 4 TOP OF THE WORLD helt godkänd till 52% avd 2,3,4,5,6 och frågetecknen radar upp sig på favoriterna. Däremot går det att ha med en favorit trots att man inte spikar. Gardering heter det. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-02-20 klockan 15:17. |
||
2016-02-20, 15:20 | #84 |
Nu har jag problem med Atg-live igen , kan titta mellan 3-6 minuter , sen får jag starta om igen, någon mer som har liknande problem?
|
|
2016-02-20, 15:23 | #85 |
|
|
2016-02-20, 15:27 | #86 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
10 mil till banan, kan vinna.
Varför inte ställa upp ?
2016-02-20, 15:35 | #87 |
Sköna spikar
Idag bankar jag in två sköna spikar!
Tillman har gått ut och sagt att hon har order att köra i spets med Åhlunda Survivor. Spets och slut hoppas vi där! 7% Sen avslutar jag med att spika Be Spontainius med Redén till 6% Tror båda har en bra chans och är fina spikar till dagens omgång där vi ska fälla ett gäng favoriter |
|
2016-02-20, 15:36 | #88 |
hej doob vad har du för system förslag idag tack?
|
|
2016-02-20, 15:38 | #89 |
Slängde in ett spel.
1: 1,5,8 2: 1,3,4,6,11,12 3: 5 ON TRACK PIRATEN 4: 2,6,9,11,13,14 5: 3 AHSOKA 6: 3,12 7: 4,9,11 Lycka till alla! |
|
2016-02-20, 15:39 | #90 |
Banned
|
Jag har problem med Jarmo Klantio. Kör inte en meter från start för att ta emot favoriten - med fältets startsnabbaste häst. Istället låter han en helt formlös favorit få promenera till spets - för att få förmånen att ta dödens istället? Bra jobbat!
|
2016-02-20, 15:43 | #91 |
|
|
2016-02-20, 15:53 | #92 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 15:54 | #93 |
|
|
2016-02-20, 16:01 | #94 |
Banned
|
Stänkarns´ lördagstankar:
Har pluggat alldeles för lite idag så det finns "luft" i resonemangen. Men man vet aldrig, det har hänt förut att man fått in V5an när man bara blundat och pekat... V75:2 - 15 Sjö Odin Trodde mycket på 11 Lesja Kongen senast men "kommunaren" 12 Tand Tuff var helt enkelt bäst för dagen. Inte ens ljusårs skillnad i körförmåga kunde ändra på den saken. Nu undrar jag nästan lite över att Ulf O hamnat så långt ner i ranken. Har varit mycket "stim" på den här när den den startat på rikstoton på slutet - nu är den streckad unde 10%. V75:1 - 8,1,4,2,5 Tänkte få se Erik Svensson i spets här. Och köra så länge lampan lyser. Favoriten ska nog sänka en eller ett par sekunder för att vinna idag. Både 1 och 8 är bättre hästar (för stunden). Notera att 8 Bottnas Commandeur vinner när han slipper olyckan i sulkyn. V75:6 - 12 Gaia Sund Trots alla MontyPython-klipp - om Tillman ska vinna ett lopp i år så måste det här vara en av de bästa chanserna. Kan vinna det här även om hon sitter sist 400 kvar men med lite tur så hamnar hon inte absolut sist och då ska det vara en bra chans. V75:5 - 10 Boy Hornline Tänkte att lärling Svedlund ska fixa degen idag. Riktigt startsnabb, kör från start även om det är bakspår. Gick nedåt 1.09 sista 500 senast. Har absolut tillräckligt med fart i benen. Lycka till! |
2016-02-20, 16:03 | #95 |
|
|
2016-02-20, 16:07 | #96 |
Klantigt att sätta på fel vojlockar på 11 och 15 i kallisloppet. Lesja Kongen ser fin ut i alla fall.
|
|
2016-02-20, 16:07 | #97 |
Var det så?
2016-02-20, 16:17 | #98 |
V4-1
Bestraffningar: Vidén Zandra, avstängning 160305-160318, för att ha stört medtävlare vid nedtagning av galopperande häst. V4-2 Startförbud: 10 VÄRSTING KUNGEN (startförbud 160220-160301 (orent trav)) Bestraffningar: Arvidsson Stefan, 300 kr, för att ha försenat starten. V4-4 Bestraffningar: Ohlsson Ulf, 1200 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. |
|
2016-02-20, 16:17 | #99 |
1-8 känns som en sund tvilling i första. x500 kr.
edit: fint värde på 1-12 också |
|
2016-02-20, 16:19 | #100 |
Kleppe Manden och On Track Piraten. Nu kör vi!
|
|
2016-02-20, 16:20 | #101 |
|
|
2016-02-20, 16:25 | #102 |
Gött! Den första fälld
|
|
2016-02-20, 16:25 | #103 |
Kungen av Norrland
Grattis om nån vågade spika |
|
2016-02-20, 16:26 | #104 |
Kasst av jorma. Runda stoppklossen snabbare. Skulle gått i början av sista sväng.
|
|
2016-02-20, 16:26 | #105 | |
Citat:
Skönt att ha spiken inne på ena systemet och utgången på andra. Nu ser det ljust ut! Senast redigerad av oggeb den 2016-02-20 klockan 16:27. |
||
2016-02-20, 16:26 | #106 |
Snyggt alla ni som spikade ettan.
|
|
2016-02-20, 16:28 | #107 |
Det var synd att Barack Boko fastnade, såg fin ut.
|
|
2016-02-20, 16:29 | #108 | |
Banned
|
Citat:
Och favoriten? Nja, måste nog hem och träna lite. |
|
2016-02-20, 16:29 | #109 |
|
|
2016-02-20, 16:32 | #110 |
Nu ska vi strax se hur Jansson lägger upp taktiken.
|
|
2016-02-20, 16:35 | #111 |
Siktar på dubbeln 3-12 mot 3 kapooow
|
|
2016-02-20, 16:36 | #112 |
Nu kommer veckans chansning med Kleppe Manden. Går den felfritt kan Janne ställa in klockan och köra hem detta.
|
|
2016-02-20, 16:38 | #113 |
|
|
2016-02-20, 16:41 | #114 |
Banned
|
Fantomkusken OAL kör 7 Moeses, bara att ladda degen....!
|
2016-02-20, 16:42 | #115 |
V75 BOLLNÄS 2016-02-20 Totalt: 2504 rader 15
RAM 1 : B: 5-8-1u C: 9-12-4-2 2 : B: 6-11-12u-10 C: 15-1-3-14-4 3 : A: 5 spik 4 : B: 6-10 C: 2-13 5 : B: 1-9-3u-11 C: 2-10-5 6 : B: 2-14-12 C: 3-9-11-7 7 : A: 4-11 100 % chans på 7 rätt Minst av dessa: A: 2 B: 1 eller 4 C: 1 eller 4 U: 1 - |
|
2016-02-20, 16:47 | #117 |
Härligt!! ,snacka om körspögynnad..
|
|
2016-02-20, 16:47 | #118 |
Vad är det för korkskallar i studion? Niven och Nybrink. De tycker att det var ett skitkul lopp. Jag tycker det är jäkligt trist när så många av de bästa hästarna hoppar bort sig.
|
|
2016-02-20, 16:48 | #119 |
Trist lopp men 1an var bara bäst.
2016-02-20, 16:49 | #120 |
|
|
2016-02-20, 16:49 | #121 |
Helvete vilket pajaslopp. Kleppe hade nog vunnit utan galoppen
|
|
2016-02-20, 16:50 | #122 |
Banned
|
haha...var det verkligen nån som vann i det där loppet? Maken till sopgäng och sopkuskar var det längsen man såg.
Grattis Glenn! |
2016-02-20, 16:50 | #123 |
R.N Skoglund har fan i mej rätt.
2016-02-20, 16:51 | #124 |
Vettefan om lågklassiga kallblodslopp hör hemma på v75 i ärlighetens namn?
|
|
2016-02-20, 16:52 | #125 |
Det är bara hypotetiskt jag ger mig inte in vem som skulle vunnit.Loppet var öppet på förhand.
2016-02-20, 16:53 | #126 |
Det värsta som finns när man singlat är när de hoppar bort sig. Man vill ju se dem vara med och tävla. Om de sedan körs som de ska men inte räcker så är det helt okej med det.
|
|
2016-02-20, 16:55 | #127 |
Det är är grymt tråkigt när spiken faller det är ju den som bygger hela 7an.
2016-02-20, 16:56 | #128 |
Sjukt... har inte åsnan på 7 hästar?!?!?! Faaaaaan!!! Spikar ebu b boko.... på båda systemen. Men tar inte med ettan..... suck!!!!!!
|
|
2016-02-20, 16:56 | #129 | |
Citat:
SO (+5) |
||
2016-02-20, 16:58 | #130 |
Med det resonemanget kan vi köra v75 med breddlopp. Kasta pil ungefär.
|
|
2016-02-20, 17:02 | #131 |
Det kallblod som fick rejält stryk var Huselius' drag 4 %-aren 14 Qvarting. Han stördes grymt på snabb frammarsch av 7 Moeses, som drogs ut av OAL under galoppen. Synd.
Men man får vara nöjd ändå med vinnande 7 %-aren. |
|
2016-02-20, 17:03 | #132 |
Robert Bergh kommer göra det igen sätta dit Nahar.
2016-02-20, 17:04 | #133 |
Norskt kallblod som gjort flera bra lopp i Sverige
garderingslopp och lätt att hitta om man kollar upp hästen lite, spögynnad troligen gynnad av distansen också. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5) |
|
2016-02-20, 17:06 | #134 |
|
|
2016-02-20, 17:07 | #135 |
Haha, det där var uppgjort på stallbacken...
|
|
2016-02-20, 17:07 | #136 |
Nu vinner Nahar
2016-02-20, 17:10 | #138 |
Grattis alla speltjänster!
Jävla pajasranking av alla utom TT! Edit: Såg att snoken också levererar tips utan att ha tallat på flaskan. Senast redigerad av oggeb den 2016-02-20 klockan 17:12. |
|
2016-02-20, 17:10 | #140 |
Rena promenadsegern! Och nu hade de dragit av banan, det borde de gjort inför förra loppet också.
|
|
2016-02-20, 17:10 | #141 |
Har sett O.T.P bättre men gör sitt jobb fast formen inte är 100.
2016-02-20, 17:11 | #142 |
Hoppas O.T.P den kommer till Olympaitravet då skall formen va på topp.
2016-02-20, 17:12 | #143 |
Härligt att man inte garderade OTP. Bra att kunna ha många streck i andra lopp.
SO (+5) |
|
2016-02-20, 17:13 | #144 |
O.T.P pajas häst og pajas johnny vinnare
|
|
2016-02-20, 17:13 | #145 |
Vad hände med Nahar där egentligen? Såg ut som han också stannade upp helt likt Jerven i förra loppet!
|
|
2016-02-20, 17:14 | #146 |
|
|
2016-02-20, 17:15 | #147 |
|
|
2016-02-20, 17:16 | #148 |
|
|
2016-02-20, 17:17 | #149 |
V75-2
Bestraffningar: Djuse Martin P, 2000 kr, avstängning 160305-160309, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare. Lindqvist Ove A, 2000 kr, för ouppmärksam körning/ridning. Stenberg Glenn K, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
|
2016-02-20, 17:19 | #150 |
Du måste nog räkna med att alla kan inte tycka som du. Viss skribent skrev att det var mediokra tävlingar (innan dom enas startade). Efter 3 avd tycker jag att det är härliga tävlingar och fina lopp, (oavsett om man hänger med eller inte) -
mackpeter (+3) |
|
2016-02-20, 17:20 | #151 |
|
|
2016-02-20, 17:21 | #152 |
Och när har jag påstått att andra inte kan eller får tycka annorlunda? Eller menar du att jag inte ska få uttrycka min åsikt för att de har uttryckt sina?
|
|
2016-02-20, 17:22 | #153 |
Fyfan asså.. inget monstervärde men fan va snuskigt rätt ute man är på de. Men samma jävla skit. Får inget utbetalt... sätter tvillingen, tack sharps! Ni är helt rätt ute på de! Ni sa enu b boko (doob?). Någon nämde francais oxå, vilket gjorde de givet o spela tvilling. Men la ba en 50lapp. Torskat över 6 loppor denna veckan...
Hur missar man kallblodet på sju hästar... Men men... jobba in dubbeln! Tack sharps!! |
|
2016-02-20, 17:23 | #154 |
Är du verkligen norrlänning - SO. Som har så positiv läggning.
|
|
2016-02-20, 17:23 | #155 |
Omstart nu så kan örjans häst får problem så kommer skrällen.
2016-02-20, 17:23 | #156 |
Såg Qvarting i HOTING över lång distans, ute i spåren hela loppet, mäktig styrka, Tackar för tvillingen 91 ggr,,,,
|
|
2016-02-20, 17:25 | #157 |
Inget fel på dessa tävlingar i Bollnäs.
2016-02-20, 17:30 | #158 |
Herregud vilken skolstart Örjan gör från springspåret. Och får köra i 17-fart.
|
|
2016-02-20, 17:32 | #159 |
Grymt fin idag grattis Reden.
2016-02-20, 17:32 | #160 |
2:an hoppar, 10:an får en dålig rygg och bryter sedan ut, medan Kihlström får bestämma i spets med storfavoriten. Nu lutar det inte åt någon högre utdelning.
|
|
2016-02-20, 17:33 | #161 |
Det var den "iskalla" favoriten
mackpeter (+3) |
|
2016-02-20, 17:34 | #162 |
|
|
2016-02-20, 17:35 | #163 |
Skönt , 4 rätt hittills , nu spik på Jennifer
|
|
2016-02-20, 17:36 | #164 |
|
|
2016-02-20, 17:40 | #165 |
kom så Åhlunda Survivor med jänkarvagn spids og slut
|
|
2016-02-20, 17:41 | #166 |
Två skrällar nu(Snowman och Monas Ragazza) så blir det lite cash ändå =)
|
|
2016-02-20, 17:46 | #167 |
Haha, det var roligt- Du har heller aldrig sett mig spy galla över kuskar som många här på sharps gör. Djävla nolla,. IQ noll, sopa och 200 andra tillmälen. Det är väl bara att gilla läget, så enkelt är det. Jag har försökt förklara det tidigare men folk fattar helt enkelt inte. Det finns ingen möjlighet att anordna 60 V75 tävlingar per år med TOPPHÄSTAR varje gång. Finns inte så många TOPP hästar i landet av s.k. V75 klass. Därför blir det naturligt en viss del "utfyllnad" i många lopp- Så varför hela tiden gapa om att det är uselt startfält???!!!
Spiken64 (+20) |
|
2016-02-20, 17:53 | #168 |
Den var tydligen mer streckad än jag trodde.
|
|
2016-02-20, 17:53 | #169 |
Fitthelvete varför skulle den där jävla skithästen vinna!!!!
|
|
2016-02-20, 17:53 | #170 |
kunde hon inte fått kört lite saktare.
|
|
2016-02-20, 17:55 | #171 |
Nu har jag spik på Catch The Cash på V5. Det känns intressantare än sex rätt på V75. Behöver dock en skräll i sista också.
|
|
2016-02-20, 17:56 | #172 |
|
|
2016-02-20, 17:58 | #173 |
Helvete. Hade faktiskt tre spikar i dag. 1 i avd2, On Track och nu Tillman och massiv gardering i resterande lopp. Började drömma om storvinst så förlorar hon i sista stegen. Helvete :-(
|
|
2016-02-20, 17:58 | #174 |
|
|
2016-02-20, 18:02 | #175 |
Hästen gjorde ett kanonlopp. Hade varit värd segern men Tillman är förmodligen den enda kvinnan som inte ens har en biologisk klocka som tickar. Totalt noll tempouppfattning.
|
|
2016-02-20, 18:05 | #176 |
Torskade 250 000 på Valla för några år sedan då ena spiken var på Tillman. Att man aldrig lär sig att inte spika amatörer!!!
|
|
2016-02-20, 18:10 | #177 |
Tillman tror sig jämt sitta bakom världens bästa häst, och kör därefter. Där har vi svaret vaför hon vann Heat 1 med Royal Fighter men sedan var chanslös i finalen vid elitloppet. De andra sparade sin häst. Inte för att dra det till något antifeministiskt men hon har inte samma synsätt och "erfarenheter" som våra andra elitkuskar denna generation.
Senast redigerad av hammmmmar den 2016-02-20 klockan 18:12. |
|
2016-02-20, 18:11 | #178 | |
Citat:
Går ej att kräva vinst av ett ekipage som är streckade på 9%.. Blev nu en rak favoritdubbel.. DD Inlämnat: 2016-02-20, 18:06 Bollnäs Lördag 2016-02-20 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Miss Prelong 2: 4 Top of the World 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. |
||
2016-02-20, 18:13 | #179 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 18:14 | #180 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 18:15 | #181 |
DD
11 Monas Ragazza mot 1,3,4,5,6,9,11 och 12. |
|
2016-02-20, 18:16 | #183 |
|
|
2016-02-20, 18:17 | #184 | |
Citat:
|
||
2016-02-20, 18:19 | #185 | |
Citat:
då jag har dåligt minne av elitloppet 2015. Royal fighter är väl dock en häst som biter ifrån sig och trivst allra bäst från ledningen? Torde väl loppen i sommar skvallra om. |
||
2016-02-20, 18:22 | #186 |
|
|
2016-02-20, 18:25 | #187 |
Härligt! Då var V5-spikarna inne.
|
|
2016-02-20, 18:27 | #188 |
Synd att Kemas Winnie aldrig vill vinna
|
|
2016-02-20, 18:28 | #189 |
1,2,4,9,11 och 12 har jag i sista V5. Vore ju fint om 2 eller 12 vinner.
|
|
2016-02-20, 18:28 | #190 |
Den satt ialla fall, 4 och 6 för sex rätt
|
|
2016-02-20, 18:29 | #191 |
Herrelol vad jag hatar Örjan. Vinner sällan med favoriter och "sparar" hästar till höger och vänster. Inte för inte folk kallar han för "smygbögen" hoho. Smyger och lirkar
Dock ofta snyggt. Men nu sprack jag ju Tur man har V/P kvar på 3 an i sista |
|
2016-02-20, 18:30 | #192 |
Eventuell utdelning inför sista avdelningen
1 Ochongo Face 5 348 kr 2 Global Millionaire 20 118 kr 3 Dionne Sisu 17 627 kr 4 Top of the World 1 512 kr 5 Future Love 86 021 kr 6 Love Lini 28 735 kr 7 Super Zantos * 8 Melker 39 361 kr 9 Be Spontaneous 8 458 kr 10 Blue Star Miracle * 11 Random Shot 3 358 kr 12 Hero Sjöhammar 16 787 kr * = Över 200 000 kr / Jackpot |
|
2016-02-20, 18:31 | #193 |
Tre "låga" odds och sedan brakar det upp i höjden
1 14Catch the Cash 2 123456789101112 Visa kvittodetaljer |
|
2016-02-20, 18:31 | #194 |
Om Jennifer varit med lite så hade hon gått tidigare och kanske vunnit, bromklossen Jansson var ivägen. Eller om hon dragit lite mer i högertömmen och lågt sig ivägen för Örjan
|
|
2016-02-20, 18:32 | #195 |
|
|
2016-02-20, 18:35 | #196 |
Hoppades på "Långben" i sjätte, då hade jag haft alla 12 för 7 rätt i sista. Sket sig såklart så nu får vi jobba in Global Millionaire istället, enda chansen för mig att få 7.
|
|
2016-02-20, 18:37 | #197 |
|
|
2016-02-20, 18:37 | #198 |
|
|
2016-02-20, 18:38 | #199 |
|
|
2016-02-20, 18:38 | #200 |
|
|
2016-02-20, 18:41 | #201 |
V75-6
Bestraffningar: Elias Marc, avstängning 160308-160321, för att ha tagit fel spår i starten. |
|
2016-02-20, 18:45 | #203 |
Få se vad V5:an ger då. Jag misstänkte att favoriten i sista skulle få problem idag när jag såg banan.
|
|
2016-02-20, 18:46 | #204 |
Usch vilken skitomgång. Hoppas Erik kommer hem snart och att det blir sommar.
Executive (+1) |
|
2016-02-20, 18:46 | #205 |
|
|
2016-02-20, 18:47 | #206 |
|
|
2016-02-20, 18:51 | #208 |
Banned
|
|
2016-02-20, 18:52 | #209 |
Utdelning 7 rätt
5 348 kr Utdelning 6 rätt 89 kr Utdelning 5 rätt Jackpot Boost nr: 571 |
|
2016-02-20, 18:53 | #210 |
|
|
2016-02-20, 19:44 | #211 |
Så rätt på det och så dåligt betalt. Dagens rad:
A 1 B 12,2,9,5 A 11 B 6,1 A 5 A 6 B 13,14,10,11 A 2 B 3,1,5,4 A 14 B 2 A 4 B 1,8,11,6,2,3,5,12,9 Minst 5 A Bittert att ryka på huvud i femte mot en som inte ens fanns på ramen.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2016-02-20, 21:49 | #212 |
Nu går jag ut och tar en öl.
DD Inlämnat: 2016-02-20, 17:51 Bollnäs Lördag 2016-02-20 Start: 18:20 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 14 Catch the Cash 2: 1, 8 2 x 250,00 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr. Utbetalt: 10 207,00 kr DD Inlämnat: 2016-02-20, 17:40 Bollnäs Lördag 2016-02-20 Start: 18:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 14 Catch the Cash 2: 1, 2, 8 3 x 50,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Utbetalt: 2 041,00 kr
2016-02-20, 23:20 | #213 |
Grattis alla vinnare!
Själv var jag helrätt ute gällande spikarna! 100% senaste tre omgångarna om ni ryggat mig! För övrigt var jag ute och cyklade i analys idag. Bara ta nya tag! Ser att många klagat på liven och blivit av med sändning efter 6 minuter. Handlar inte det om att ni glömt logga in? Har för mig att man kan få ca 6 min sändning utan konto. Inloggad är det obegränsad gratisvisning. Krävs bara konto. Glöm inte logga in alltså...
2016-02-21, 06:54 | #214 | |
Citat:
2016-02-21, 08:14 | #215 |
ATG live helt hopplös igår. Började nästan direkt, vid gulddivisionen gav jag upp och övergick till TV
Annars brukar det funka bra för mig, så länge jag kör Crome |
|
2016-02-21, 08:19 | #216 |
Ok! Då var det inte pga av det jag nämnde då.