Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-15, 11:28   #1

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75 Bollnäs 20/2

Gulddivisionen har bara nio startande varav två har ägg i de fem senaste starterna. De har inte poäng att få starta annat än i UPPSAMLINGSLOPP - och GULDDIVISIONEN.

On Track Piraten blir stor favorit och vinner väl. Nahar ville inte vara med i lördags. Segade i starten och hoppade utan synlig anledning tidigt.

Många lopp ser svårlösta ut, vilket kan bädda för hög utdelning. I sista blir väl Top Of The World omgångens ankare.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 11:50   #2

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Vad säger SO om Modd Brun det här gången? ska vi fortsätta jaga den?nån info?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 12:10   #3

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.

Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 12:23   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Jag tog inte med den förra gången och kommer inte att göra det nu heller.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 12:27   #5

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.

Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar.
Tycker du att han var dålig senast?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 12:54   #6

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Lite osäker på hur han klarar distansen, men Kleppe Manden som hade segern klar senast står nu 20 före Sjö Odin och Valle Jerven.

Den tippar iaf jag

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 13:40   #7

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Tycker du att han var dålig senast?
Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.
Gammal 2016-02-15, 14:44   #8

Standard

Citat:
Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.
Jag var lite osäker på vad du menade så därav frågan. Man hade väl inte gåshud av prestationen i lördags men den var helt klart i linje med vad man kunde förvänta sig av honom. Det var en väldigt tuff proposition och han blev groteskt överspelad. Det går emellertid inte att lasta OTP för det.

Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september.
Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna.
Gammal 2016-02-15, 15:51   #9

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag var lite osäker på vad du menade så därav frågan. Man hade väl inte gåshud av prestationen i lördags men den var helt klart i linje med vad man kunde förvänta sig av honom. Det var en väldigt tuff proposition och han blev groteskt överspelad. Det går emellertid inte att lasta OTP för det.

Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september.
Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna.
Jag tror fortfarande inte att du är riktigt med på vad jag menar. Jag ifrågasätter absolut inte hästens skalle. Sättet han svarade ut Highspeed Call på sista biten för nån månad sen är helt fantastiskt om du minns det loppet, älskar hästar som har förmågan att sträcka på sig sådär. Jag ifrågasätter heller inte att han är oöm för positioner och kämpar ända in i mål, flertalet av loppen jag gick igenom gick han i dödens och han plocka ner Standout bland annat från den positionen. Svårt att förklara kanske, men vad jag menar är att man inte ska ta i honom för mycket för tidigt i loppen. Jag har fått för mig att en del hästar har den förmågan att de blir mer lyhörda till slut när de fått mindre kommandon under vägen, om du förstår vad jag menar. De gynnas sällan av såna aktioner som till exempel när Johnny sände iväg till dödens näst senast och istället för att plocka upp direkt först går upp och "känner" på ledaren (Ed You). De gillar inte när det blir "ryckigt" kört så att säga. Någon förstår säkert vad jag menar. Jag fick en feeling för att det kanske var det som spelade in i några av de loppen han har varit lite sämre (även om han ofta är jämn i sina prestationer, som du säger), men det är bara en teori som sagt.
abstruse (+5)
Gammal 2016-02-15, 15:56   #10

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Alla som räknade lite på loppet i lördags förstod att proppen var mer eller mindre omöjlig för hästen. Han gjorde mer eller mindre så gott han kunde för dagen men det gick inte. Att spelarna har övertro på hästen från det läget är inte hästens fel som Nicke varit inne på.

Problemet är att många stirrar sig blind på namnet och kapaciteten men förstår inte vad det krävs att ta 40M på medel mot V75-djur.
Emeffeff (+3), putte64 (+100)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 16:49   #11

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Lite osäker på hur han klarar distansen, men Kleppe Manden som hade segern klar senast står nu 20 före Sjö Odin och Valle Jerven.

Den tippar iaf jag
Given utgång, men jag litar inte på travet.
Gammal 2016-02-15, 19:28   #12

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tog inte med den förra gången och kommer inte att göra det nu heller.
Gjorde en tungt spel på Gustav E mot Ulsruds Troll vilket jag nämnde innan loppet för v65 i tv innan sändning.Vad jag vill komma fram till är att Gustav E är ingen dålig häst på startfollan vid felfri avgång så den bör passas igen.
Gammal 2016-02-15, 22:31   #13

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Tidiga tankar:
1: i vanlig ordning ska 4-åringarna vara missgynnade. Talar för 1,2 och 12 som känns given med OJA. Vill nog ändå ha med 5 och 8 som kanske är bäst.
2: Var direkt inne på Lesja Kongen som nu har lopp i kroppen. Där bakom 6,12,15 i första hand.
3: Svårt se OTP förlora. Släpper väl med 3 på långt. 1 fin senast men fel läge. Nahar hopplös att räkna på men slår inte OTP från dödens.
4: var direkt inne på 6 som var ruggig senast och nu får Örjan upp. Såg sen en del intressant på tillägg, 10,13,14 i första hand. Får se hur procenten utvecklas.
5: känns som spik på 5. 11 är första motbud men gillar ej läget och alla andraplatser.
6: 2 klar förstahäst men känna inte som spik med många galopper och het kusk. Gillar 14 som dock möter tuffare nu. Getingbo där bakom med många Nästagångare. Tex 8,9,11,13
7: 4 lär bli klar favorit men tycker fortsatt den har saker att bevisa. Tror tveklöst 1 är bättre. Dessa två höjer sig men vill nog strecka fler, främst 2,5 men även 8,11,12.

Lite sugen på tidig inlämning för att undvika förvirring av alla experttips..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 09:40   #14

Standard

Citat:
Jag tror fortfarande inte att du är riktigt med på vad jag menar. Jag ifrågasätter absolut inte hästens skalle. Sättet han svarade ut Highspeed Call på sista biten för nån månad sen är helt fantastiskt om du minns det loppet, älskar hästar som har förmågan att sträcka på sig sådär. Jag ifrågasätter heller inte att han är oöm för positioner och kämpar ända in i mål, flertalet av loppen jag gick igenom gick han i dödens och han plocka ner Standout bland annat från den positionen. Svårt att förklara kanske, men vad jag menar är att man inte ska ta i honom för mycket för tidigt i loppen. Jag har fått för mig att en del hästar har den förmågan att de blir mer lyhörda till slut när de fått mindre kommandon under vägen, om du förstår vad jag menar. De gynnas sällan av såna aktioner som till exempel när Johnny sände iväg till dödens näst senast och istället för att plocka upp direkt först går upp och "känner" på ledaren (Ed You). De gillar inte när det blir "ryckigt" kört så att säga. Någon förstår säkert vad jag menar. Jag fick en feeling för att det kanske var det som spelade in i några av de loppen han har varit lite sämre (även om han ofta är jämn i sina prestationer, som du säger), men det är bara en teori som sagt.
Okej, bra att du förklarade. Möjligt att du har rätt till viss grad. Många hästar som inte gillar det men jag har inte noterat det i den omfattning med OTP att jag lagt extra vikt på det.
Emeffeff (+3)
Gammal 2016-02-16, 18:59   #15

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:

OTP... jo visst men mitt första streck är Traveling Man.
Snabbt till spets och eventuellt släpp till OTP.
Får perfekt lopp på innerspåret över distansen och swish på upploppet.
Kan dock inte spika då Nahar är med i loppet. Denne måste alltid finnas med på lappen men aldrig ensam.
Med OTP blir det tre streck och stängt.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td