|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-15, 11:28 | #1 |
V75 Bollnäs 20/2
Gulddivisionen har bara nio startande varav två har ägg i de fem senaste starterna. De har inte poäng att få starta annat än i UPPSAMLINGSLOPP - och GULDDIVISIONEN.
On Track Piraten blir stor favorit och vinner väl. Nahar ville inte vara med i lördags. Segade i starten och hoppade utan synlig anledning tidigt. Många lopp ser svårlösta ut, vilket kan bädda för hög utdelning. I sista blir väl Top Of The World omgångens ankare. |
|
2016-02-15, 11:50 | #2 |
Vad säger SO om Modd Brun det här gången? ska vi fortsätta jaga den?nån info?
|
|
2016-02-15, 12:10 | #3 |
Hoppas On Track Piraten blir lite baissad för att den inte vann i lördags, även om den lär bli stor favorit ändå. Vinner det här alla dagar i veckan från ledningen.
Jag har en teori om On Track Piraten att han är sämre när han får göra lite jobb i loppen. Går mer eller mindre alltid bra när han kommer till ledningen eller får attackera bakifrån 700 kvar. Däremot är han ofta sämre när han får göra lite jobb mitt i loppen och attackera 1000 kvar eller tidigare, även när får gå i ryggar som senast. Svårt att sätta fingret om det nån slags skalle som hästen plockar fram när han vinner (ibland ser han halvt slagen ut in på upploppet och sen rinner han undan i fin stil ändå 100m senare) men den verkar inte finnas där när han får gå för tidigt i loppen, trots klaff och rätt ryggar. |
|
2016-02-15, 12:23 | #4 |
|
|
2016-02-15, 12:27 | #5 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2) |
||
2016-02-15, 12:54 | #6 | |
Citat:
Den tippar iaf jag
2016-02-15, 13:40 | #7 |
Förstår att du tolkade det så men mitt inlägg hade inget med loppet senast att göra. Hade en spontan känsla om On Track Piraten före helgens V75 som gjorde att jag i fredags gick in i lopparkivet och kollade på merparten av hans starter det senaste året. Hittade kanske inte riktigt så många lopp att jag blev helt övertygad om mitt resonemang, men tillräckligt för att motivera en gardering (nu blev det inte så ändå för att jag inte gjorde systemet, men det är en annan femma). Tog loppscenariot senast som exempel för att det låg närmast i tiden, men klart att man inte kan begära att han ska vinna när Tobbe kör perfekt på klockan i täten.
|
|
2016-02-15, 14:44 | #8 | |
Citat:
Angående din spaning håller jag inte med. Få hästar i Sverige har en sån repertoar som On Track Piraten. Han klarar kort, medel och längre distanser, är väldigt oöm för positioner och kämpar hela vägen in i mål. Dessutom är det sällan han underpresterar trots att han i princip startar året om och knappast kan vara i toppform jämt. I många fall annars preppas ju hästarna i den högsta klassen för att prestera så bra som möjligt under perioden maj-september. Sanningen är att det är väldigt få (om någon) som klarar av att göra allt för mycket jobb i den klass han tävlar i. Det är helt enkelt inte så stor skillnad mellan hästarna. |
||
2016-02-15, 15:51 | #9 | |
Citat:
abstruse (+5) |
||
2016-02-15, 15:56 | #10 |
Alla som räknade lite på loppet i lördags förstod att proppen var mer eller mindre omöjlig för hästen. Han gjorde mer eller mindre så gott han kunde för dagen men det gick inte. Att spelarna har övertro på hästen från det läget är inte hästens fel som Nicke varit inne på.
Problemet är att många stirrar sig blind på namnet och kapaciteten men förstår inte vad det krävs att ta 40M på medel mot V75-djur. |
|
2016-02-15, 16:49 | #11 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Given utgång, men jag litar inte på travet.
2016-02-15, 19:28 | #12 |
Gjorde en tungt spel på Gustav E mot Ulsruds Troll vilket jag nämnde innan loppet för v65 i tv innan sändning.Vad jag vill komma fram till är att Gustav E är ingen dålig häst på startfollan vid felfri avgång så den bör passas igen.
2016-02-15, 22:31 | #13 |
Tidiga tankar:
1: i vanlig ordning ska 4-åringarna vara missgynnade. Talar för 1,2 och 12 som känns given med OJA. Vill nog ändå ha med 5 och 8 som kanske är bäst. 2: Var direkt inne på Lesja Kongen som nu har lopp i kroppen. Där bakom 6,12,15 i första hand. 3: Svårt se OTP förlora. Släpper väl med 3 på långt. 1 fin senast men fel läge. Nahar hopplös att räkna på men slår inte OTP från dödens. 4: var direkt inne på 6 som var ruggig senast och nu får Örjan upp. Såg sen en del intressant på tillägg, 10,13,14 i första hand. Får se hur procenten utvecklas. 5: känns som spik på 5. 11 är första motbud men gillar ej läget och alla andraplatser. 6: 2 klar förstahäst men känna inte som spik med många galopper och het kusk. Gillar 14 som dock möter tuffare nu. Getingbo där bakom med många Nästagångare. Tex 8,9,11,13 7: 4 lär bli klar favorit men tycker fortsatt den har saker att bevisa. Tror tveklöst 1 är bättre. Dessa två höjer sig men vill nog strecka fler, främst 2,5 men även 8,11,12. Lite sugen på tidig inlämning för att undvika förvirring av alla experttips.. |
|
2016-02-16, 09:40 | #14 | |
Citat:
Emeffeff (+3) |
||
2016-02-16, 18:59 | #15 | |
Citat:
Snabbt till spets och eventuellt släpp till OTP. Får perfekt lopp på innerspåret över distansen och swish på upploppet. Kan dock inte spika då Nahar är med i loppet. Denne måste alltid finnas med på lappen men aldrig ensam. Med OTP blir det tre streck och stängt. |
||
|