Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-14, 10:57   #1

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V64 Grand Slam Romme

Idéer..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 11:14   #2

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Tanke

Ingen GS idag. Snarare medelsnittsutdelning å V64:a.
= Max 30000?

Mvh. Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 11:28   #3

Matte70s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 4630
Standard

Har svårt att se dessa två förlora! Varenne Avenue samt Mimi Af Djupm.
Matte70 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 11:56   #4

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Tre lopp med 15, tre med 12, genomgående låg klass utan stjärnor, ingen jackpott. Glöm att jag spelar V64 idag det är alldeles för svårt! Inte grand slam-svårt kanske men tillräckligt. Blir V4 eller DD istället mellan tvättiderna.

Nirvana Broline sticker spontant ut som en spelvärd spik. Igång och startar nu och lär inte sitta fast som den gjorde senast. Enda hästen i fältet som har lite chans att på allvar ta sig någonstans i klasserna.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 12:10   #5

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Har bara ett spik och tror hårt att det blir spets och slut på Out of the Way i avdelning två.

Mina skrällar..
I avdelning ett, Crane som har ett dåligt spår men är startsnabb..
I avdelning tre, Imaketheheadline

Funderar nu på att även spika Bear Dream och det lär bli så ju mer jag tänker...
Så spikar två kusar som det är spets och slut för..

Systemet (som genast blev mindre)
1: 1,2,4,5,7,8,10
2: 3 Out of the Way
3: 4,5,7,10
4: 1,13
5: 2 Bear Dream
6: 1,11

112 rader

Lycka till!

Senast redigerad av Trinity den 2016-02-14 klockan 12:11.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 12:31   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Inga vårkänslor direkt när man ser dom startlistorna. Liknar mer breddtrav än Grand slam.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 12:56   #7

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inga vårkänslor direkt när man ser dom startlistorna. Liknar mer breddtrav än Grand slam.
nu är ju grand slam iofs en spelform inget annat...
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 12:58   #8

putte64s avatar

Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Patsi ska ni titta på.
En riktig skjutare i årsdebut, men bara 5 år !
Kommer bli hur bra som helst, men kommer förstås aldrig slå Lannem Silje.
Gammal 2016-02-14, 13:07   #9

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Tveksamt om jag orkar lira, men det känns som Mimi af Djupmyra och Wojtyla Gene borde ha bra chans att spåra om man letar spikar i en svår omgång.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 13:17   #10

AndyMarts avatar

Standard

Inlämnat..

V6 - endast vinst vid 6 rätt
Romme
Söndag 2016-02-14
Start: 16:10
Kostnad: 686,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10
2: 13 Candy Hornline (15, 5)
3: 4 Magic Miel (10, 7)
4: 1, 3, 7, 8, 10, 13, 15
5: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9
6: 1, 8

7x1x1x7x7x2 = 686 rader.
686 x 1 x 1,00 kr = 686,00 kr.
Totalt: 686,00 kr.

Riktigt pissgäng i andra, men Candy har ändå visat lite vinnartakter och Kontio överlägsen i ett sånt här gäng. Alla har respekt för favoriten också.

Magic Miel leder runt om.
Gammal 2016-02-14, 13:24   #11

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Patsi ska ni titta på.
En riktig skjutare i årsdebut, men bara 5 år !
Kommer bli hur bra som helst, men kommer förstås aldrig slå Lannem Silje.
Känslan var att kroppen inte riktigt bar i alla starter förra året, så du kan ha en bra poäng i att hästen kan växa sig allt starkare med åldern. Varje gång jag lirat på hästen har den tappat stilen.

7 New Charger i avdelning 1 känns intressant idag. I ny regi. Jag har verkligen gillat intrycket på den i flera starter. Det ska bli skoj att se den starta här.

Red: Jaha, där dödade Malmroth allt spelvärde i ATG-live/TV-studion...

Senast redigerad av Fidus den 2016-02-14 klockan 13:45.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 13:51   #12

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

På Romme har jag nog aldrig vunnit en krona. Ser hopplöst ut idag med. På det stora hela kan jag urskilja väldigt lite och avdelning 2 syns vara en sörja av klasslöshet. Gör ett litet test genom att greppa efter halmstrån ur minnesbanken.

V64:1
Dagens roligaste lopp för min del. 7 New Charger har jag gillat hela tiden. Fin travare, som borde kunna vinna fler lopp i karriären. Jag ser fram emot regibytet och vad det kan tänkas ge. Jag spikar och hoppas på att hästen levererar direkt.

V64:2
Ja, vad ska man tro? Väljer att gå på Busen. 3 Out Of The Way tog vinsten på småtrevligt vis ifrån spets. I övrigt har hästen mest sett muskeltrött och orkeslös ut. Alternativet syns vara helgardering. Kategori nödspik deluxe! Repris på s&s önskas av hästen.

V64:3
Jag konstaterar att 7 och 10 nyligen mött Canterbury och fördelaktigt gått i rygg på denna. 7 Väster Groibois kunde inte ta sig förbi, vilket 10 Varenne Avenue mäktade med.
Senast spurtade 4 Magic Miel till fin vinst. Sören lät uppåt i segerintervjun överlag, så den måste med. Häst med vinnarskalle och form. 2 streck!

V64:4
Ett kallblodslopp på flera volter.
A. Malmroth kan ju analysera trav och på ATG spikar han 1 Mitt Hjärtas Lilja. Den ska med.
Blott 5-årige 7 Patsi har fart och kanske är ännu bättre och starkare häst idag efter uppehåll?
10 Trippa Undan har jag alltid gillat. Hästen visar bra fart, men också viss tveksamhet till att avgöra emellanåt.
Persson låter uppåt på 8 Filofax N.O. och 13 Cali Maks.
Stannar på 5 streck och håller tummarna.

V64:5
8 Nirvana Broline är en tanks. Den måste vinna lopp i år igen, väl? Varför inte idag?
2 Bear Dream är av kategorin alltid vinstduglig. Efter lopp i ryggar är avslutningen ständigt vass. Den vågar jag inte ta bort. Pengamässigt står hästen bäst inne. Ringrost emot?
4 Navaj Brodda måste få vinna nån gång. Då ska jag ha streckat ifall jag lirar.
3 streck stannar jag på, men känner mig inte nöjd egentligen.

V64:6

Jag avsluter med 3 hästar.
1 Wojtyla Gene har jag haft tipsframgångar med. Given för mig.
8 Blue Star Champion känns väldigt tidig. Är väl van tuffare motstånd överlag?
11 Stein Daylight är en häst van möta bättre hästar. Tillägg och åter efter uppehåll idag känns som frågetecken. Hårdheten kan fälla avgörande.

V64-systemet:

7 (N. C.)
3 (Out Of The Way)
4,10
1,7,8,10,13
2,4,8
1,8,11

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 13:54   #13

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hon har varit en stjärna från första början, och vann också derbystoet med 40m.
Fart i överflöd, kommer bli otroligt bra om hon inte går sönder.

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Känslan var att kroppen inte riktigt bar i alla starter förra året, så du kan ha en bra poäng i att hästen kan växa sig allt starkare med åldern. Varje gång jag lirat på hästen har den tappat stilen.

7 New Charger i avdelning 1 känns intressant idag. I ny regi. Jag har verkligen gillat intrycket på den i flera starter. Det ska bli skoj att se den starta här.

Red: Jaha, där dödade Malmroth allt spelvärde i ATG-live/TV-studion...
Gammal 2016-02-14, 14:10   #14

Stekels avatar

Standard

Nu har jag pluggat igenom DD-1 lite närmare map startsnabbhet och annat. Det jag kommit fram till är att:

-Bear Dream är ospelbar. Med tanke på ålder och liten årlig övning är Jönsson ändå en hygglig kusk, men han är ju inte i närheten av det de flesta motbuden har i vagnen. Det behöver vägas upp med häst och/eller bra löpning. Hästen är bra, men jag ser spetschansen som nära noll. Det lär bli tredje ytter som bäst och en rejäl trudelutt till slut, men för lite och för sent. Det är den vägen man kan vinna loppet och chansen kan inte vara mer än ca 15%.

-Navaj Brodda eller Mimi Af Djupmyra kommer sitta i spets större delen av loppet. De har både lägen för snabbstart och startsnabbhet. Startsnabbheten är ungefär likvärdig så grundtipset är Navaj, men samtidigt är väl inte Strömberg känd för att vara någon hårding så chansen för släpp till mer betrodde Mimi och mer namnkunnige Jansson är överhängande. Går det vägen utan värre körning ska nog Mimi vinna. Samtidigt är Jansson inte en speciellt hetlevrad kusk, och har Strömberg bestämt sig för att hålla spets kan det bli lätt. Navaj har aldrig vunnit, men det är ingen ickevinnare utan den kommer bita ifrån sig bra från spetsen!

-Blir det körning ska Nirvana Broline ha bra chans. I december när hon efter långt uppehåll mötte favoriten Bear Dream från liknande lägen stod hon i 13ggr jämfört med 37ggr. Lite snett då Bear Dream hade maskerad form, men ändå. Nu har de skenbart stor skillnad i kvalitet på lägena, men i praktiken är det inte stor skillnad då de båda bör hamna en bit ner i andraspåret. Hästarna är ungefär likvärdiga och kusken på Nirvana är mycket bättre.

Ska bli mycket intressant att höra hur kuskarna bakom de här nyckelkusarna resonerar i det taktiska idag.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2016-02-14, 14:17   #15

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Lisa CD vinner till 3%
Rauno lyckas äntligen göra rätt och alla är chockade

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu har jag pluggat igenom DD-1 lite närmare map startsnabbhet och annat. Det jag kommit fram till är att:

-Bear Dream är ospelbar. Med tanke på ålder och liten årlig övning är Jönsson ändå en hygglig kusk, men han är ju inte i närheten av det de flesta motbuden har i vagnen. Det behöver vägas upp med häst och/eller bra löpning. Hästen är bra, men jag ser spetschansen som nära noll. Det lär bli tredje ytter som bäst och en rejäl trudelutt till slut, men för lite och för sent. Det är den vägen man kan vinna loppet och chansen kan inte vara mer än ca 15%.

-Navaj Brodda eller Mimi Af Djupmyra kommer sitta i spets större delen av loppet. De har både lägen för snabbstart och startsnabbhet. Startsnabbheten är ungefär likvärdig så grundtipset är Navaj, men samtidigt är väl inte Strömberg känd för att vara någon hårding så chansen för släpp till mer betrodde Mimi och mer namnkunnige Jansson är överhängande. Går det vägen utan värre körning ska nog Mimi vinna. Samtidigt är Jansson inte en speciellt hetlevrad kusk, och har Strömberg bestämt sig för att hålla spets kan det bli lätt. Navaj har aldrig vunnit, men det är ingen ickevinnare utan den kommer bita ifrån sig bra från spetsen!

-Blir det körning ska Nirvana Broline ha bra chans. I december när hon efter långt uppehåll mötte favoriten Bear Dream från liknande lägen stod hon i 13ggr jämfört med 37ggr. Lite snett då Bear Dream hade maskerad form, men ändå. Nu har de skenbart stor skillnad i kvalitet på lägena, men i praktiken är det inte stor skillnad då de båda bör hamna en bit ner i andraspåret. Hästarna är ungefär likvärdiga och kusken på Nirvana är mycket bättre.

Ska bli mycket intressant att höra hur kuskarna bakom de här nyckelkusarna resonerar i det taktiska idag.
Gammal 2016-02-14, 14:27   #16

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Lisa CD vinner till 3%
Rauno lyckas äntligen göra rätt och alla är chockade
Hästen är ju faktiskt inte så mycket sämre än flera av de andra, och möter lite enklare hästar så omöjligt är det inte. Men det luktar ju tokvingel och det är inget kuskämne som sagt så det ska mycket till för att bli något mer än en femteplats efter en sen spurt.

Örbäckens Sarabi är för övrigt den kantbollen som har lite chans i loppet bakom de betrodda.

putte64 (+1)
Gammal 2016-02-14, 14:31   #17

Sharp$: 1145

Standard

Kvittering print
V6 - Romme søndag 14. februar 2016
Avd Markeringer Antall markeringer
1 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 7
2 1, 5, 9, 13 4
3 4, 10 2
4 10 Trippa Undan 1
5 2, 4, 5, 6, 8 5
6 8 Blue Star Champion 1
Total kr 285,00
Når du velger V6 får du 2,5 ganger gevinsten for 6 rette, men gir avkall på utbetalinger for 5 og 4 rette
280 rekker á kr 1,00 = kr 280,00 Bongavgift kr 5
Referansenr:xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 14:46   #18

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 271
Standard

vem ska man spika i avd4?
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 14:52   #19

Stekels avatar

Standard

DD-2

Woytala Gene berättigad favorit då han borde ha hygglig chans att dirigera det här loppet från start till mål.

En intressant outsider är Raging Mack som har springspår och en av de bästa kuskarna (den bästa?) i loppet. Visade senast att han kan utnyttja ett sånt läge.

Rapide Le Tour är relativt påpassad och det är jag helt frågande till. Kusken är inget vidare och hästen har inte visat något speciellt på länge. Senast mötte han just Raging Mack och var långt efter trots en mycket bättre resa.

Larssons andrahäst Booming Benz desto mer intressant på kuskpluset och färsk i ny regi.

Stein Daylight har chans såklart, men känns inte het då han är väl påpassad men ingen man vill ta bort.

En jag tycker man kan skippa är däremot "skriket" Blue Star Champion. Jättelångt uppehåll och varken sett till kusk eller tränare är det några ändringar åt det bättre hållet utan tveklöst tvärtom.

BBS Mandarino är den intressanta outsidern på tilläggsvolten. Hygglig häst som är härdad mot mycket värre hästar än övriga här, och kusken är bra och har lite form för en gångs skull. Dessutom springspår som kan hjälpa honom få bra position.

Gammal 2016-02-14, 15:09   #20

Sharp$: 2301
Standard

Omsättningen känns väldigt låg!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 15:37   #21

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

lugn.... jag har inte lämnat in än :-)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 15:56   #22

Stekels avatar

Standard

Nära 8 millar nu med en kvart kvar och ingen jackpott. Skulle säga att det ser ganska bra ut för omsättningen.

Gammal 2016-02-14, 15:59   #23

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Nära 8 millar nu med en kvart kvar och ingen jackpott. Skulle säga att det ser ganska bra ut för omsättningen.
Ja, innan detta med Grand Slam skulle vi ligga på runt 5 millar med kvarten kvar till start. Fortsatt mycket bra omsättning, bör ju som Stekel säger betänkas att vi inte har någon jackpot idag.

Mycket kul att de lyft söndagarna, många småspelare som går för "omöjliga" rader, mer pengar för oss andra att spela för. Helgott!
Gammal 2016-02-14, 16:02   #24

Standard

I princip avslag på Varenne Avanue, på ATG-Live nu. "Hängde i grejorna och något kändes inte bra"...
Gammal 2016-02-14, 16:04   #25

Manprinsens avatar

Standard

V64
Inlämnat: 2016-02-14, 16:04
Romme
Söndag 2016-02-14
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 10
2: 3, 13
3: 4 Magic Miel
4: 7, 10, 11, 13, 15
5: 4, 5, 8
6: 1 Wojtyla Gene

3x2x1x5x3x1 = 90 rader.
90 x 1 x 1,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Gammal 2016-02-14, 16:05   #26

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Ja, innan detta med Grand Slam skulle vi ligga på runt 5 millar med kvarten kvar till start. Fortsatt mycket bra omsättning, bör ju som Stekel säger betänkas att vi inte har någon jackpot idag.

Mycket kul att de lyft söndagarna, många småspelare som går för "omöjliga" rader, mer pengar för oss andra att spela för. Helgott!
Småspelarna lämnar in sina spel, chansen är lite större då.

Mvh Uffe
AndyMart (+12)
Gammal 2016-02-14, 16:06   #27

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
I princip avslag på Varenne Avanue, på ATG-Live nu. "Hängde i grejorna och något kändes inte bra"...
Han brukar baissa så fort det går Jakobsson, men det att han skulle avvakta med attackera gör att jag drar öronen åt mig och spikar emot. Favoriten i första ser ut som den har hög vingelrisk också, den skippar jag också. Och Kali Maks som står lite väl långt bak och Bear Dream som jag redan motiverat:

2,4,7,10
1,3,9,13,15
4
1,10
4,5,8,9
1,5,7,11,12,15

Gammal 2016-02-14, 16:08   #28

Grants avatar

Smile

Citat:
2,4,7,10
1,3,9,13,15
4
1,10
4,5,8,9
1,5,7,11,12,15
???

Mvh. Uffe
Gammal 2016-02-14, 16:08   #29

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Ägde Phoenix Hornline, som vann många lopp på Romme och varit något av min turbana. Inte särskilt påläst men när man ändå vill följa Prix de Paris så blir det ett system. Spikade från början i tredje, men tränare och kusk ligger lågt i intervjuerna.

1) 2,4,5,7,10 (lärlingar - streckar de mest betrodda)
2) 1,3,5,9,13 (vågar inte spika Jormas favorit)
3) 4,7,10 (Magnus låter dämpad efter värmning, garderar därför)
4) 10 (10 står 20 m bättre till mot vad han brukar)
5) 2,4,5,7,8 (streckar favoriterna + puttes drag)
6) 1 (hade garderat men måste spika någon efter Magnus' avslag i tredje, hade från början 1,3,5,7,8)

Kostar 375:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 16:08   #30

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Hinner inte kommentera men lirar såhär....
V64
Inlämnat: 2016-02-14, 16:07
Romme
Söndag 2016-02-14
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 7 (10)
2: 1, 2, 3, 5, 9, 15 (13)
3: 4 Magic Miel (10)
4: 7, 10 (1)
5: 5 Mimi af Djupmyra (8)
6: 1, 5, 8 (11)

4x6x1x2x1x3 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr
Gammal 2016-02-14, 16:09   #31

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 194
Standard

Örbäckens sarabi e mitt drag
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 16:10   #32

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Fel tråd

Senast redigerad av fusbar den 2016-02-14 klockan 16:13.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 16:10   #33

Grants avatar

Smile

Bert

Gött Bert

Mvh Ian
Gammal 2016-02-14, 16:13   #34

Manprinsens avatar

Standard

Bra, då slipper man se den här skiten.
Gammal 2016-02-14, 16:14   #35

Stekels avatar

Standard

Se där, man skulle ha gått på första tanken att låsa på toppspåren 4,5. Blir att vänta på DD då.

Gammal 2016-02-14, 16:19   #36

Standard

Det är alltid lika snullet att strecka fem i första och favoriten vinner.
Är i alla fall med.
Gammal 2016-02-14, 16:28   #37

Standard

Bold Eagle är otrolig. Fick en riktigt tungt lopp men vann hur lätt som helst. Vilket grymt monster. Skall bli roligt att se mot Nuncio.
Gammal 2016-02-14, 16:31   #38

doobs avatar

Standard

Varför liras Kontio så hårt? Chanslös.....
Gammal 2016-02-14, 17:05   #39

doobs avatar

Standard

Jobbigt..... Vincennes spik 18 x alla kvar....
Var ju skyldig vinna!?
Gammal 2016-02-14, 17:30   #40

Stekels avatar

Standard

Får se hur det går med dagens huvudspel nu då om plugget betalar sig:

4,8,9
1,5,7,8,11,14,15

Med viktning på Navaj och Nirvana i första.

Gammal 2016-02-14, 17:30   #41

Standard

Gjorde en DD 5,7-1,11 100kr
Gammal 2016-02-14, 17:34   #42

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det var inte långt borta, sedan hade jag Tillmans i 3e också.
Men nära räcker ju inte ...

Citat:
Hästen är ju faktiskt inte så mycket sämre än flera av de andra, och möter lite enklare hästar så omöjligt är det inte. Men det luktar ju tokvingel och det är inget kuskämne som sagt så det ska mycket till för att bli något mer än en femteplats efter en sen spurt.

Örbäckens Sarabi är för övrigt den kantbollen som har lite chans i loppet bakom de betrodda.
Gammal 2016-02-14, 17:36   #43

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

V64
Inlämnat: 2016-02-13, 19:21
Romme
Söndag 2016-02-14
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 7, 8, 10
2: 1, 3, 5, 9
3: 4, 7, 10
4: 1 Mitt Hjärtas Lilja
5: 2, 5, 8
6: 8 Blue Star Champion

5x4x3x1x3x1 = 180 rader.
180 x 1 x 1,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: FMV JHR WLQ

Senast redigerad av mijo14 den 2016-02-14 klockan 18:12.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 17:44   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jobbigt..... Vincennes spik 18 x alla kvar....
Var ju skyldig vinna!?
Du skulle spikat 18 i sista och ta alla i tredje.
Gammal 2016-02-14, 17:55   #45

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50511
Standard

Citat:
DD-2

En jag tycker man kan skippa är däremot "skriket" Blue Star Champion. Jättelångt uppehåll och varken sett till kusk eller tränare är det några ändringar åt det bättre hållet utan tveklöst tvärtom.

hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 17:59   #46

Stekels avatar

Standard

Tog allt med Blue Star till slut efter att ha hört hur nöjd tränaren lät, men DD gick ju skit ändå eftersom jag ratade Bear Dream helt. Dock gick tvillingen in fint i sista med "draget" Mandarino som tvåa, det räddade dagen.

asgaya3141 (+10)
Gammal 2016-02-14, 18:11   #47

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50511
Standard

Citat:
Tog allt med Blue Star till slut efter att ha hört hur nöjd tränaren lät, men DD gick ju skit ändå eftersom jag ratade Bear Dream helt. Dock gick tvillingen in fint i sista med "draget" Mandarino som tvåa, det räddade dagen.
Ja, jag ratade också Bear Dream
Vad gäller Nirvana B. så bestämde sig nog Olsson för att backa med den redan i januari
Hade alla chanser att få tredje utvändigt men tittade inte ens inåt när hästen jämte i andra spår gick ner på innerspåret.Kanske läge för Olsson att stanna i kommentatorshytten för gott?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 23:02   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Ja, jag ratade också Bear Dream
Vad gäller Nirvana B. så bestämde sig nog Olsson för att backa med den redan i januari
Hade alla chanser att få tredje utvändigt men tittade inte ens inåt när hästen jämte i andra spår gick ner på innerspåret.Kanske läge för Olsson att stanna i kommentatorshytten för gott?

Nej, du har fel! Örbäckens Arabi var redan där och täppte till - hade aldrig kunnat sno åt sig denna plats...

http://www.atgplay.se/lopp/20160214-romme-dd?id=1

Gammal 2016-02-14, 23:14   #49

hakan11241s avatar

Sharp$: 3648
Standard

Kuskar

Förhållandevis enkel och dåligt betald rad.
Själv är man ju ändå helt borta sådana här omgångar när bara lallarkuskar går och vinner.
Försöker att i alla fall spika någon av de bättre.

1 Jasmine Ising

2 Erik Svensson

3 Magnus Jakobsson

4 Jan-Olov Åberg

5 Jan I Jönsson

6 Svante Ericsson
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 23:22   #50

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Tittade lite på sändningen idag. Missade den förra söndagen. Vet inte vad jag ska säga, men det var en studio med programledare och två spelexperter i 12an och sen satt väl ett gäng i atg live och tippade. Tv sändningen var av nästan samma format som V86 direkt och V75 direkt när det gällde antal tipsexperter och folk i övrigt. Den stora skillnaden var sporten. Det var ju rent ut sagt mediokra lopp som kördes på Romme. Så otroligt många genomusla hästar som var totalt chanslösa.

Är det långsiktigt bra att slå på så stort med tv sändningar och allt men presentera en produkt som sportsligt är så långt från V75 på lördagarna man kan komma ? Tveksamt. Ska man köra söndagstravet i detta gigantiska format så borde man nog också satsa lite mer på att kvaliten på loppen som visas måste hålla viss miniminivå. Flera av loppen idag hade 20 tkr i förstapris och var inte ens tänkta som V64 lopp.

Nu räddas i alla fall omsättningen nästa söndag av jackpot och det är ju på sitt sätt lite komiskt. Man kör stenhårt med att på söndagarna kan man vinna 10 mkr genom att bli ensam vinnare i marknadsföringen. Sen kör dom lopp som är så ojämna tack vare att merparten av hästarna som deltar är så dåliga att dom knappt skulle räcka ens i riktiga breddlopp, och resultatet blir skitutdelning och jackpot.

Ska grand slam på söndagarna långsiktigt inte bara höja utdelningen pga tv sändning (som ju inte är gratis precis för travet) så måste man nog även satsa på högre prispengar och bättre sport än vad som var fallet idag.
Emeffeff (+5), Viroid (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 23:47   #51

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tittade lite på sändningen idag. Missade den förra söndagen. Vet inte vad jag ska säga, men det var en studio med programledare och två spelexperter i 12an och sen satt väl ett gäng i atg live och tippade. Tv sändningen var av nästan samma format som V86 direkt och V75 direkt när det gällde antal tipsexperter och folk i övrigt. Den stora skillnaden var sporten. Det var ju rent ut sagt mediokra lopp som kördes på Romme. Så otroligt många genomusla hästar som var totalt chanslösa.

Är det långsiktigt bra att slå på så stort med tv sändningar och allt men presentera en produkt som sportsligt är så långt från V75 på lördagarna man kan komma ? Tveksamt. Ska man köra söndagstravet i detta gigantiska format så borde man nog också satsa lite mer på att kvaliten på loppen som visas måste hålla viss miniminivå. Flera av loppen idag hade 20 tkr i förstapris och var inte ens tänkta som V64 lopp.

Nu räddas i alla fall omsättningen nästa söndag av jackpot och det är ju på sitt sätt lite komiskt. Man kör stenhårt med att på söndagarna kan man vinna 10 mkr genom att bli ensam vinnare i marknadsföringen. Sen kör dom lopp som är så ojämna tack vare att merparten av hästarna som deltar är så dåliga att dom knappt skulle räcka ens i riktiga breddlopp, och resultatet blir skitutdelning och jackpot.

Ska grand slam på söndagarna långsiktigt inte bara höja utdelningen pga tv sändning (som ju inte är gratis precis för travet) så måste man nog även satsa på högre prispengar och bättre sport än vad som var fallet idag.
Verkar inte som att man tror på det där med att hästarna har betydelse. Man testar hellre SHL-lopp, lottodragningar, Grand Slam, högteknologiska tv-studios och allt möjligt annat för att trycka upp omsättningen. Kanske är en succé på kort sikt men hur hållbart är det långsiktigt?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 07:39   #52

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Förhållandevis enkel och dåligt betald rad.
Själv är man ju ändå helt borta sådana här omgångar när bara lallarkuskar går och vinner.
Försöker att i alla fall spika någon av de bättre.

1 Jasmine Ising

2 Erik Svensson

3 Magnus Jakobsson

4 Jan-Olov Åberg

5 Jan I Jönsson

6 Svante Ericsson

Rätt rad gav bra betalt i förhållande till de vinnande ekipagens V64%.

Möjligen var några av dem väl hårt spelade till sina meriter!
Gammal 2016-02-16, 06:31   #53

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Nästan alla andra idrotter där det förekommer spel, har problem med fixade resultat. Sverige är inget undantag. När man då riggar upp det så här öppnar det verkligen för spelstötar. Ärligt talat, de flesta av dem som vann i söndags skulle haft ganska svårt för att tacka nej till 50.000kr kontant i ett kuvert mot att man startgalopperade eller på annat sätt körde bort sig.
Gammal 2016-02-16, 10:52   #54

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nästan alla andra idrotter där det förekommer spel, har problem med fixade resultat. Sverige är inget undantag. När man då riggar upp det så här öppnar det verkligen för spelstötar. Ärligt talat, de flesta av dem som vann i söndags skulle haft ganska svårt för att tacka nej till 50.000kr kontant i ett kuvert mot att man startgalopperade eller på annat sätt körde bort sig.
Självklart är det så. Men det är ingen människa som är dum nog att muta någon med 50 lax för att det ska försvinna EN häst från segerstriden. (Om det inte rör sig om skiljeheatet i Åbys stora pris, och då räcker det nog inte med 50 lax
Det kan aldrig vara värt att muta ngn med den summan i ett travlopp annars. Dels för att den man lirar på istället aldrig garantera en bra prestation och dels för att man inte kan vinna så mkt pengar på det.
Enda som kan generera bra med återbäring är ju streckspelen och där är det många andra lopp som ska lösas efter att du har fått spräckt just den bort-mutade favoriten. Vad gäller vinnarsspelet så kan du inte lägga in så stora pengar på någon spelsajt som gör att det skulle vara värt att muta bort ngn häst. Enda stället du kan lägga in en stor summa pengar är ju på ATG och då finns det ju inget odds kvar att spela på.
Jag skulle säga att svensk travsport är det i särklass ärligaste av allt som man kan betta på över huvudtaget! Just därför det är så roligt och känns som man spelar på rättvisa villkor!
Självklart finns det mkt stallkörningar, bortkörningar, preparekörningar, kuskar/tränare som kör för att komma 2a eller 3a ist för att vinna för att vara kvar i nuvarande klass & tvivelaktiga diskningar och mkt annat. Men mutor för att hästar ska göra bort sig tror jag inte existerar faktiskt. Och jämför man mot alla andra sporter som det omsätts lite pengar på så tror jag travsporten är den helt klart renaste av dom alla!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td