Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-12, 19:57   #1

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Boost

Är detta ett skämt......eller? Lotto och trav på en och samma kupong,kom man på denna briljanta ide på en fyllekonferens? Är helt tom....hur i helvete tror man att detta ska locka mer spelare till travet............men det kanske inte var syftet.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:11   #2

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Är väl fransosernas Quinte(?) med lottnummer som är förebild.

Känns som att syftet är att lyfta system på runt 250 kr till 300 + 30 kr då de flesta förstår att man betalar för mycket för lotteffekten när man spelar för mindre än 300 kr...

Vet inte om min överslagsberäkning är korrekt men får det till knappa (teoretiskt snitt) 60% åter på lottpengarna vid ett långvarigt beroende och optimala insatser, och ser att fegeriet med 10x på 7 rätt har sina orsaker, inte bara jackpot etc.

ATG kommer göra pengar på att system under 300 kr betalar Boost samt allehanda infrusna potter samt att de skickliga spelarna sänker utdelningar och kanske mer sällsynt spelar med Boost.

Edit:
Dessutom har de väl en klausul om maximal utbetalning på Boost, gäller den kollektivet?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 20:16.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:22   #3

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är frivilligt att spela. Och ja, det kommer locka nya spelare till travet, drömmarna som vill bli ekonomiskt oberoende kommer hänga på.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:29   #4

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Alla kunskapsspelare lirar reducerade system idag . Då går det inte vara med på boost. Det är som andymart skriver spelarna som liar marematiska system för några hundra med drömmen om storvinsten detta lotteri vänder sig till och även om chansen är obefintlig så kommer säkert detta dra in pengar till sporten, för så länge det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr så kommer många ta den.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:48   #5

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4258
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Alla kunskapsspelare lirar reducerade system idag . Då går det inte vara med på boost. Det är som andymart skriver spelarna som liar marematiska system för några hundra med drömmen om storvinsten detta lotteri vänder sig till och även om chansen är obefintlig så kommer säkert detta dra in pengar till sporten, för så länge det finns en teoretisk chans att vinna 100 mkr så kommer många ta den.
Med all respekt Olle men att alla kunskapsspelare spelar reducerat är nog en smärre överdrift. Vet inte var du fått det från och hur du definierar en kunskapsspelare men jag är iaf inte en okunskapsspelare men spelar i princip aldrig reducerat. I min bekantskapskrets och även i min närmaste vänkrets finns spelare som i alla sammanhang kan kallas kunskapsspelare, ingen av dem spelar reducerat men drar ändå in storvinster då och då. Möjligen skulle de dra in mer om de körde reducerat men det har jag inte undersökt än. Oavsett kan nog ingen slå dem på fingrarna vad gäller kunskap.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 20:56   #6

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag gissar att det kommer liras boost för ca. 4 Millar varje omgång.
Tror rätt många Harry lirare kliver in, och någon % av de andra också.
Snart vet vi ...
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:07   #7
Banned

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 10
Standard

ATG verkar försöka få över lottospelare.

Först genom VR och nu via Boost!
Boost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:07   #8

ExtremtRiks avatar

Standard

>> Bonbon

Du behöver inte svara, men bor du i London mestadels?

Edit, nej nu förväxlar jag nog... men tror jag kom på nu vem du är, du har varit med på forumen minst 15 år...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 21:12.
Gammal 2016-02-12, 21:08   #9

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boost Visa inlägg

Även om mina tankar inte är skyhöga om ATG har de säkert kikat en del på den franska motsvarigheten och dragit slutsatser och satt upp mål. Vad avsikten är vågar jag mig inte in på att gissa mer än i tidigare inlägg.
Gammal 2016-02-12, 21:09   #10
Banned

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 10
Standard

Kunskaps spelare behöver inte spela reducerat. De som spelar reducerat är inga kunskapsspelare och litar mera på lotto
Boost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:12   #11

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2487

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Chansen att få in sitt boost nr är 1 på 999.
Så spelar man boost varje v75a så kanske man kan ha tur att pricka rätt efter ca 10år. (10 år = 520 omg av boost spel = Hälften utav din chans på 999).
Men det kan ju bli vinst första veckan.... men även efter 20 år. Kanske aldrig.
Chansen är alla fall så jäkla liten. Sen för att kosta på 3+ kr på ett litet system?
Nej man känar mer pängar på att lägga dom där 30kr på att fylla ut med en till häst i något lopp i längden!
Så boost kommer då inte vara något för mig.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:15   #12

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag gissar att det kommer liras boost för ca. 4 Millar varje omgång.
Tror rätt många Harry lirare kliver in, och någon % av de andra också.
Snart vet vi ...
Första omgången blir det nog ordentlig Boost, vad snittet hamnar på när nyhetens behag släppt är väl svårt att gissa !?

Citat:
Kunskaps spelare behöver inte spela reducerat. De som spelar reducerat är inga kunskapsspelare och litar mera på lotto
Även du generaliserar, min vän.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 21:16.
Gammal 2016-02-12, 21:28   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Med all respekt Olle men att alla kunskapsspelare spelar reducerat är nog en smärre överdrift. Vet inte var du fått det från och hur du definierar en kunskapsspelare men jag är iaf inte en okunskapsspelare men spelar i princip aldrig reducerat. I min bekantskapskrets och även i min närmaste vänkrets finns spelare som i alla sammanhang kan kallas kunskapsspelare, ingen av dem spelar reducerat men drar ändå in storvinster då och då. Möjligen skulle de dra in mer om de körde reducerat men det har jag inte undersökt än. Oavsett kan nog ingen slå dem på fingrarna vad gäller kunskap.
Kunskapsspelare är dom som är insatta i trav och spel och som lägger väldigt mycket tid på att läsa på. Att dessa kunniga spelare alltid skulle komma fram till att alla hästar alltid i garderingslopp är värda att betala exakt lika mycket för är för mig obegripligt när det finns grymt bra och lättanvända redigeringsprogram. Då utnyttjar man verkligen inte sina kunskaper och all tid man lägger ner på ett optimalt sätt.
the_mirage (+10), Zniper (+1)
Gammal 2016-02-12, 21:32   #14

Melanders avatar

Standard

Citat:
Dom som spelar reducerade system är i STOR minoritet olle.
Gammal 2016-02-12, 21:37   #15

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:

Kan man Boosta ihop med VR lir?
ExtremtRik (+3)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:38   #16

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Kunskapsspelare är dom som är insatta i trav och spel och som lägger väldigt mycket tid på att läsa på. Att dessa kunniga spelare alltid skulle komma fram till att alla hästar alltid i garderingslopp är värda att betala exakt lika mycket för är för mig obegripligt när det finns grymt bra och lättanvända redigeringsprogram. Då utnyttjar man verkligen inte sina kunskaper och all tid man lägger ner på ett optimalt sätt.

Det där kan man ju diskutera i evinnerlighet.

Klart är att det kräver lite finess att lägga upp ett mellanstort "matematiskt" så att där finns värde på flertalet rader.

Men liksom Bonbon känner jag till spelare som klarar det.

Spelare som "vet" vilka favoriter man inte ska betala för etc.

I båda grupperna ("matematiskt" (ironiskt namn) kontra "reducerat/utskrivet") har den överväldigande majoriteten ingen susning om vad de sysslar med.

Edit: självfallet känner jag även till "Sagofigurer" som vet hur man konstruerar "robotsystem" tillika framgångsrikt

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-12 klockan 21:46.
Gammal 2016-02-12, 21:42   #17

fxstc98s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Så spelar man boost varje v75a så kanske man kan ha tur att pricka rätt efter ca 10år. (10 år = 520 omg av boost spel = Hälften utav din chans på 999).
Chansen är alla fall så jäkla liten. Sen för att kosta på 3+ kr på ett litet system?
Nej man känar mer pängar på att lägga dom där 30kr på att fylla ut med en till häst i något lopp i längden!
TJÄNAR inte känar
Inget illa menat, mest för att slippa tjatet om inlägg hela tiden.
Förrlåt för dett innlägget
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 21:44   #18

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Klart det är svårt.
Jag tänker mig att ca 10% av Harry lirarna är intresserade, och 1-2% av övriga.
Men det är klart att jag inte har en j-a aning, men lotterier är poppis och Harry snubbarna tror jag inte räknar på om det är vettig återbetalning eller vilken chans de har.
De vill vinna 100 Millar, även om de har 1/10000000000000000000000 chans !

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Första omgången blir det nog ordentlig Boost, vad snittet hamnar på när nyhetens behag släppt är väl svårt att gissa !?

Även du generaliserar, min vän.
Gammal 2016-02-12, 22:34   #19

Melanders avatar

Standard

Citat:
Klart det är svårt.
Jag tänker mig att ca 10% av Harry lirarna är intresserade, och 1-2% av övriga.
Men det är klart att jag inte har en j-a aning, men lotterier är poppis och Harry snubbarna tror jag inte räknar på om det är vettig återbetalning eller vilken chans de har.
De vill vinna 100 Millar, även om de har 1/10000000000000000000000 chans !
Folk fattar inte:NU blir jag rik,men så enkelt är det ju inte.
Gammal 2016-02-12, 22:47   #20

Standard

Citat:
>> Bonbon

Du behöver inte svara, men bor du i London mestadels?

Edit, nej nu förväxlar jag nog... men tror jag kom på nu vem du är, du har varit med på forumen minst 15 år...
Har aldrig bott i London. Västerås har varit min hemvist sen 1969 så du tar nog fel på person. Har funnits på forum sen mitten på 90-talet, i början under ett annat nick som jag inte ens minns längre. Travcafet, TP och här är var jag vistats när man talar om travforum. Hade ett uppehåll mellan ca 2003-2007 pga personliga orsaker (intresse, ekonomisk kollaps mm) Är det mer så bara fråga
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-02-12, 22:56   #21

Standard

Citat:
Det är en sak att tycka så Olle, en helt annan att påstå att inga kunskapsspelare använder matematiska system. Många av de jag känner som uppfyller dina kriterier med råge kör rakt ut på sina system, de tycker helt enkelt att det är roligare så och kittlar deras nerver mer. Att spela på det man tror på och enligt sin egen plan/agenda är enligt min mening vad kunskapsspelare gör. Vissa lyckas andra misslyckas....
Gammal 2016-02-12, 23:07   #22

Melanders avatar

Standard

Citat:
MEN olle:har du mer på ditt konto än mig som inte spelar reduserat?
Gammal 2016-02-13, 09:35   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Det är en sak att tycka så Olle, en helt annan att påstå att inga kunskapsspelare använder matematiska system. Många av de jag känner som uppfyller dina kriterier med råge kör rakt ut på sina system, de tycker helt enkelt att det är roligare så och kittlar deras nerver mer. Att spela på det man tror på och enligt sin egen plan/agenda är enligt min mening vad kunskapsspelare gör. Vissa lyckas andra misslyckas....
Det finns omgångar när matematiska system kan vara det optimala, speciellt på streckspel som V4 och V5, men att på spel som V75 alltid betala exakt lika mycket för alla hästar i garderingslopp är enligt mig att inte spela på ett optimalt sätt om man både har kunskaper om hästar och spel och alltid läser på rejält när man ska spela.

Att spela reducerat kräver dock generellt mer arbete. Rankingen i garderingsloppen blir ju oerhört mycket viktigare. Det ska ju både vägas in spelvärde och hur stor vinstchans man bedömer hästarna har när man väljer vilka man ska betala mer och mindre för i dom loppen.
Gammal 2016-02-13, 10:12   #24

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38120
Standard

Om man på allvar tror att alla kunskapsspelare antingen spelar reducerat eller oreducerat jämt på samma spelformer, och om man tror att ens egen tro är sanningen, tja, då är man nog ingen kunskapsspelare själv.
Migge (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 12:01   #25

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Om man på allvar tror att alla kunskapsspelare antingen spelar reducerat eller oreducerat jämt på samma spelformer, och om man tror att ens egen tro är sanningen, tja, då är man nog ingen kunskapsspelare själv.
Kan väl aldrig vara fel att spela reducerat om man får fram dom raderna man vill spela?

Finns väldigt många "kunskapsspelare" men frågan är hur många av dessa som är vinnande.

Sen gäller det att vara en duktig system skapare om man är tillräckligt bra på att bedöma hästarnas vinstchanser.

Senast redigerad av bjarnea den 2016-02-13 klockan 12:06.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 12:09   #26

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Kan väl aldrig vara fel att spela reducerat om man får fram dom raderna man vill spela?

Finns väldigt många "kunskapsspelare" men frågan är hur många av dessa som är vinnande.

Sen gäller det att vara en duktig system skapare om man är tillräckligt bra på att bedöma hästarnas vinstchanser.
Det är varken fel att spela reducerat eller oreducerat. Det är upp till var och en och utgör inte skillnaden mellan en s.k. "kunskapsspelare" och någon som inte skulle vara det. Dessutom kan man ju undra vem som avgör vem som är en kunskapsspelare.
Gammal 2016-02-13, 12:38   #27

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Märks att det spretar lite i definitionen av kunskapsspelare och därför blir ämnet svårt att diskutera. Därför är det nog bäst att börja i den änden. Att dela in en så stor spelarkår som spelar på hästar i ett fåtal grupper blir givetvis en stor förenkling och stämmer inte in på alla (om någon), men jag gör ett försök. Först oxh främst har vi den typiska lottospelaren som köper Harry Boy och som litar till turen för att vinna. Denna människa har förmodligen begränsad kunskap om trav och är mest ute efter lite spänning. I grupp 2 har vi en rätt stor grupp av spelare som spelar mest på lördag och hänger med i loppen, läser något tips och har grundkunskaper om hästarna som startar. Sen har vi de som följer hästar nästan dagligen och kan rätt mycket om trav. De håller koll på utrustning, gör lite egna analyser och läser på inför loppen. Den sista gruppen tillhör de som använder alla olika variabler för att lämna in optimala/profitabla spel. Dvs ex. hög kunskap inom travet, stor informationsintag, hårt eget arbete samt förståelse om spelteori och applicering av det genom att vika insatserna rätt. Man skulle kunna argumentera för att både Grupp 3 och 4 är typer av kunskapsspelare eftersom båda snarare använder sig av analys/information snarare än att lite till turen. Men samtidigt brukar jag själv åtminstone oftast tänka på den senare gruppen när jag använder mig av ordet då jag anser spelteori vara av yttersta vikt för att göra bra vinstgivande spel. Hur ser ni på det?
the_mirage (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 13:05   #28

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Märks att det spretar lite i definitionen av kunskapsspelare och därför blir ämnet svårt att diskutera. Därför är det nog bäst att börja i den änden. Att dela in en så stor spelarkår som spelar på hästar i ett fåtal grupper blir givetvis en stor förenkling och stämmer inte in på alla (om någon), men jag gör ett försök. Först oxh främst har vi den typiska lottospelaren som köper Harry Boy och som litar till turen för att vinna. Denna människa har förmodligen begränsad kunskap om trav och är mest ute efter lite spänning. I grupp 2 har vi en rätt stor grupp av spelare som spelar mest på lördag och hänger med i loppen, läser något tips och har grundkunskaper om hästarna som startar. Sen har vi de som följer hästar nästan dagligen och kan rätt mycket om trav. De håller koll på utrustning, gör lite egna analyser och läser på inför loppen. Den sista gruppen tillhör de som använder alla olika variabler för att lämna in optimala/profitabla spel. Dvs ex. hög kunskap inom travet, stor informationsintag, hårt eget arbete samt förståelse om spelteori och applicering av det genom att vika insatserna rätt. Man skulle kunna argumentera för att både Grupp 3 och 4 är typer av kunskapsspelare eftersom båda snarare använder sig av analys/information snarare än att lite till turen. Men samtidigt brukar jag själv åtminstone oftast tänka på den senare gruppen när jag använder mig av ordet då jag anser spelteori vara av yttersta vikt för att göra bra vinstgivande spel. Hur ser ni på det?
Jag tycker inte att det är särskilt relevant att generalisera eller dela in olika spelare i grupper. Egentligen är en kunskapsspelare någon som spelar kunskapsspel, som trav, stryktips, lången etc. Undantaget Harry Boy och liknande där man överlåter mycket eller det hela åt slumpen. Sedan kan man om man vill dela in kunskapsspelare i olika fack beroende på deras erfarenheter och kunskapsnivåer. Men varför? Och vem sitter inne med tillräckligt med kunskaper för att kunna avgöra vem som tillhör vilken grupp? Det blir en omöjlig uppgift. Jag förstår heller inte vitsen med att Olle alltid generaliserar och vill att det ska framstå som att hans smala åsikter skulle vara någon slags sanning. Ska jag kommentera din gruppindelning närmare så finns det ju även hybrider av grupp 3och 4.
Gammal 2016-02-13, 14:33   #29

Sharp$: 5062
Standard

Rena bluffen detta.
Vrfr drar man inte boost nummer direkt efter att V75 har spelstopp eller efter avd 1 varför vänta tills v75 är över så de kan se vilka som har chans att vinna stora pengar och se hur många kuponger som har chans till detta och därefter dra boost nummer som passar ATG bäst. BLUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
ExtremtRik (+11)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 14:33   #30

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Alla som spelar på trav är kunskapsspelare.
Det som skiljer travspel från andra områden och ämnen
är avsaknaden av mätmetod för att fastställa ev. kunskap.

Mvh. Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 14:41   #31

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Rena bluffen detta.
Vrfr drar man inte boost nummer direkt efter att V75 har spelstopp eller efter avd 1 varför vänta tills v75 är över så de kan se vilka som har chans att vinna stora pengar och se hur många kuponger som har chans till detta och därefter dra boost nummer som passar ATG bäst. BLUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Du tror inte det är övervakat som alla andra lotterier?
Gammal 2016-02-13, 14:42   #32

Brains avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1198
Standard

Varför ska man betala lika mycket för varje häst.
Det är väl bättre att betala mer på de hästarna man tror på...

Därför spelar jag reducerat och har vunnit mycket på det...
Gammal 2016-02-13, 14:47   #33

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Varför ska man betala lika mycket för varje häst.
Det är väl bättre att betala mer på de hästarna man tror på...

Därför spelar jag reducerat och har vunnit mycket på det...
Lägg in ditt system i därför avsedd tråd så kollar vi.

Teorispel är svårt att vinna på.

Mvh Uffe
Gammal 2016-02-13, 14:53   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Du tror inte det är övervakat som alla andra lotterier?
Menar du så som Casino Cosmopol var övervakat i flera år?
Där det finns pengar finns det fiffel så är det bara.
Under flera år skedde ett stort fiffleri på CC i göteborg, hela kedjan från spelare, dealer, brusch/chef upp till kontrollrummet för att de skulle kunna fuska på spelen så tro fan att det fuskas här med.
Fulsprit (+3)
Gammal 2016-02-13, 14:56   #35

Brains avatar

Sharp$: 1198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Lägg in ditt system i därför avsedd tråd så kollar vi.

Teorispel är svårt att vinna på.

Mvh Uffe
Tyvärr, kan jag inte lägga ut mina spel här =)
Gammal 2016-02-13, 14:57   #36

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Menar du så som Casino Cosmopol var övervakat i flera år?

Där det finns pengar finns det fiffel så är det bara.

Under flera år skedde ett stort fiffleri på CC i göteborg, hela kedjan från spelare, dealer, brusch/chef upp till kontrollrummet för att de skulle kunna fuska på spelen så tro fan att det fuskas här med.

Ok, men hur ska man lösa det då? Dra numren innan så de som är med säljer sina bongar svart?
Gammal 2016-02-13, 15:24   #37

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Tyvärr, kan jag inte lägga ut mina spel här =)
En riktig överraskning.

Nu blev har verkligen förvånad.

Som jag skrev innan, alla travspelare är kunskapsspelare.

Dom betalar olika mycket för olika ekipage, om dom lämnar in sina spel.

Mvh Uffe
Gammal 2016-02-13, 19:25   #38

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

3 nöjda Boostvinnare: https://gyazo.com/d621af9fc91c4ac0be2d76c1657b0bf4

Edit: Ett andelsspel, så några extra nöjda där...

Senast redigerad av putte64 den 2016-02-13 klockan 19:26.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 19:30   #39

Standard

Citat:
Ok, men hur ska man lösa det då? Dra numren innan så de som är med säljer sina bongar svart?
Man drar det direkt efter spelstopp eller efter avd 1.
Gammal 2016-02-13, 19:31   #40

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Sjukt imponerande att någon i Västerbotten satte 7:an på en matematisk rad för 144kr med 3 spikar.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-13, 19:54   #41

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Standard

Vilken klockren inledning för Boost! Perfekt att få in mer pengar till sporten. Och nej, gillar man det inte så behöver man inte spela.
Migge (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 02:01   #42

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Denna omgång var det 18 rader med sju rätt. Nio av dem var spelade som filspel, 9 av dem var det inte. Känns som oavgjort.

Inget andelsspel satte sjuan.
Gammal 2016-02-14, 02:12   #43

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

3 femrättsgäng var nöjda, men det är verkligen inte många.

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Denna omgång var det 18 rader med sju rätt. Nio av dem var spelade som filspel, 9 av dem var det inte. Känns som oavgjort.

Inget andelsspel satte sjuan.
Gammal 2016-02-14, 21:35   #44

Sharp$: 1541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Vilken klockren inledning för Boost! Perfekt att få in mer pengar till sporten. Och nej, gillar man det inte så behöver man inte spela.
Fast det "drabbar" även dem som inte spelar....åtminstone i någon grad.
Gammal 2016-02-14, 21:41   #45

Standard

Citat:
Rena bluffen detta.
Lotteri-inspektionen är inte särskilt bra på särskilt många saker.

Men om det är en sak de klarar av, så är det att övervaka de rena lotterierna så att allt går rätt till.

Dels att ditt boost-nummer är helt slumpmässigt utvalt oberoende av alla andra utdelade boost-nummer. Men framförallt att övervaka så att själva dragningen går rätt till.

Det finns 1000 andra möjliga luckor där det inte är helt rumsrent inom travet. Men just Boost och Virtuell Racing är inte någon av dem.

De behöver absolut inte fiffla med utfallen på något av de två "lotteri"-spelen.

Spelavdraget är tillräckligt högt för att de ska tok-plussa ändå.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-14, 23:08   #46

Standard

Spelavdraget på Boost igår måste ha varit gigantiskt. Nu redovisas inte hur många som spelade och för hur mycket men om antagandet att 100 000 system kryssade i boost och 75 procent av dessa var på 300 kr eller mindre och övriga på i genomsnitt 500 kr skulle det innebära spelintäkter på 2,25 mkr + 1,25 mkr = 3,5 mkr. Enligt den redovisning som skett betaldes det väl ut drygt 500 000 kr i boostvinster på en del 5or och rätta nummer utan travvinster.

Det skulle väl i så fall innebära att ca 15 procent av insatserna gick tillbaka till spelarna eller ett spelavdrag på 85 procent. Om det var 1 mkr av insatserna som betalades ut knappt 30 procent tilllbaka till spelarna och 70 procent i spelavdrag.

Sen var det ett väldigt smart drag av spelbolaget att både i tv och på hemsida redovisa rätt V75 rad med boost och då en utdelning på över 12 mkr för 7 rätt trots att ingen med varken 7 eller 6 rätt hade rätt boostnummer. Dom som inte är så insatta såg då vilka enorma pengar som ligger i potten.

Ska bli spännande att se om någon inom överskådlig framtid verkligen kommer sätta både 7an när utdelningen är väldigt hög och samtidigt ha turen att få in rätt lottonummer opps menar boostnummer. Rent statistiskt är väl sannolikheten att det kommer dröja väldigt väldigt länge innan det sker.

Kan atg tjäna några miljoner varje vecka på detta spektakel är det bara att hoppas att spelarna fortsätter delta och inte tänker på hur osannolikt det i verkligheten är att bli riktigt riktigt rik genom att sätta en 7a med hög utdelning och rätt boostnummer.
Gammal 2016-02-15, 01:31   #47

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1428
Standard

Jag tycker det låter mycket att 100 000 system skulle ha boostat , hur många unika spelare finns det men det kanske stämmer. I vilket fall så måste det ju vara låg återbetalning de flesta gångerna för att täcka upp för de tillfällen det går back hade t ex Jonathan Palema vunnit i sista avd och en sån bong spelat boost då hade det varit 100 miljoner back för ATG liten risk förståss att nåt sånt händer !
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 08:29   #48

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Jag tycker Boost är GENIALISKT, perfekt sätt att ta upp kampen om lottospelarna. Jag har själv lirat lotto när drömvinsten har varit hög (eller eurojackpot för den delen), mest för skojs skull!
Nu när man kan locka med 100 miljoner till en ensam vinnare kommer många nappa, jag tycker det är lite synd att dom inte kunde locka med typ 200 och överträffa drömvinsten!

Återigen, genialiskt ATG! detta är mycket bra tänkt, och lyssna inte på alla motvallskärringar som verkar finnas inom sporten/spelarkåren!

Senast redigerad av alle den 2016-02-15 klockan 08:30.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 09:16   #49

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Om samtliga som spelat V75 hade lirat Boost, och vi antar att boostnumren är jämnt fördelade, hade vi haft ca:
- 0,018 7 rättsvinnare och
- 1,57 6 rättsvinnare och
- 6.21 5 rättsvinnare.

Vi fick 3st 5 rättsvinnare.
Boost verkar ha gjort succe
Gammal 2016-02-15, 12:59   #50
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Nästan varenda en som spelade i min butik, tog med boosten på sina spel. Succé för ATG kan man väl säga.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 13:51   #51

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2083
Standard

Synnerligen vinklad artikel om tjejen som är spelansvarig på Coop Konsum i Krylbo:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22266931.ab

Har man medvetet utelämnat den viktiga infon att man faktiskt måste ha rätt Boost nummer för att det ska bli 100 ggr mer i vinst på 5 rätt och att det är en chans på 1000 att vinna om man kryssat i Boost ?

För den oinvigde så får man uppfattningen att det räcker att ha kryssat (och betalat) för Boost för att man t ex ska vinna 100 ggr mer om man får 5 rätt eller mer.
Har redan sett sådana kommentarer på V75tillsammans där medlemmar klagar och påstår att pga Boost inte är möjligt på V75tillsammans så missade man att vinna 100 ggr mer på sina 5 rätt.
Att man måste ha rätt Boostnummer verkar dom inte förstå.

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 14:13   #52

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Trav365 är inte en oberoende Journalistisk del av Aftonbladet, även om de hävdar det.

ATG har ett avtal med Aftonbladet att tillhandahålla information om sport och spel.
Aftonbladet ger Minimedia uppdrag att skriva artiklarna.
Det är inte otroligt att informationsflödet är:
Atg -> AB -> Minimedia -> AB365

Att AB sedan väljer vad som ska publiceras betyder inte att Minimedia är okunniga om vad Atg tycker, men man har den här konstruktionen för inte bli anmälda och förlora hos Reklamombudsmannen.

Det mesta är "förtäckt" reklam

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Synnerligen vinklad artikel om tjejen som är spelansvarig på Coop Konsum i Krylbo:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22266931.ab

Har man medvetet utelämnat den viktiga infon att man faktiskt måste ha rätt Boost nummer för att det ska bli 100 ggr mer i vinst på 5 rätt och att det är en chans på 1000 att vinna om man kryssat i Boost ?

För den oinvigde så får man uppfattningen att det räcker att ha kryssat (och betalat) för Boost för att man t ex ska vinna 100 ggr mer om man får 5 rätt eller mer.
Har redan sett sådana kommentarer på V75tillsammans där medlemmar klagar och påstår att pga Boost inte är möjligt på V75tillsammans så missade man att vinna 100 ggr mer på sina 5 rätt.
Att man måste ha rätt Boostnummer verkar dom inte förstå.

/ TT
Gammal 2016-02-15, 14:21   #53

Standard

Står ju ändå att hon kollade på dragningen av siffrorna.
Gammal 2016-02-15, 14:42   #54

Standard

Citat:
Står ju ändå att hon kollade på dragningen av siffrorna.
"Jag förstod inte riktigt hur det fungerade så när de drog siffrorna på tv:n tänkte jag; vänta har vi vunnit?"

Vilka siffror ? V75-raden ?

- Jo, vi som begriper oss på detta inser ju att det är Boostnumren som avses, men som jag skrev tidigare - hur ska den oinvigde förstå detta ?

/ TT
Gammal 2016-02-15, 14:50   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag tycker Boost är GENIALISKT, perfekt sätt att ta upp kampen om lottospelarna. Jag har själv lirat lotto när drömvinsten har varit hög (eller eurojackpot för den delen), mest för skojs skull!
Nu när man kan locka med 100 miljoner till en ensam vinnare kommer många nappa, jag tycker det är lite synd att dom inte kunde locka med typ 200 och överträffa drömvinsten!

Återigen, genialiskt ATG! detta är mycket bra tänkt, och lyssna inte på alla motvallskärringar som verkar finnas inom sporten/spelarkåren!
mm....Har du 7 rätt på lotto vinner du drömvinsten om du även spelat på Joker och lyckas få 2 rätt där - en chans på 50, och Joker kostar 10:- oberoende av storleken av ditt lottosystem. På Joker jan du förresten också vinna mycket om du har fler rätt.

V75: Får du 7 rätt kan du 10-dubbla din vinst (och 100 dubbla din vinst på 6 och 5 rätt) om du kryssat i och betalat för Boost - men här är chansen endast 1 på 1000 + att det kostar 10 % av systemkostnaden (lägst 30:-) och för att komma upp dörmvinstbeloppen på 100 mille måste ha vunnit runt 5 mille på 7 rätt.
Tycker du fortfarande Boost är ett bra spel ? Jämfört med lotto och drömvinsten är Boost en katastrof!

/ TT
Gammal 2016-02-15, 15:06   #56
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
mm....Har du 7 rätt på lotto vinner du drömvinsten om du även spelat på Joker och lyckas få 2 rätt där - en chans på 50, och Joker kostar 10:- oberoende av storleken av ditt lottosystem. På Joker jan du förresten också vinna mycket om du har fler rätt.

V75: Får du 7 rätt kan du 10-dubbla din vinst (och 100 dubbla din vinst på 6 och 5 rätt) om du kryssat i och betalat för Boost - men här är chansen endast 1 på 1000 + att det kostar 10 % av systemkostnaden (lägst 30:-) och för att komma upp dörmvinstbeloppen på 100 mille måste ha vunnit runt 5 mille på 7 rätt.
Tycker du fortfarande Boost är ett bra spel ? Jämfört med lotto och drömvinsten är Boost en katastrof!

/ TT
Han skriver väl inte specifikt att han personligen tycker det är ett bra spel, utan snarare genialiskt av ATG, & där kan jag bara hålla med efter att ha sett omsättningen på premiären.
alle (+50)

Senast redigerad av robfri den 2016-02-15 klockan 15:21.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 15:28   #57

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Han skriver väl inte specifikt att han personligen tycker det är ett bra spel, utan snarare genialiskt av ATG, & där kan jag bara hålla med efter att ha sett omsättningen på premiären.
Omsättningen på Boost i lördags har väl ATG fortfarande inte avslöjat - eller vet du något ingen annan vet ?

/ TT
Gammal 2016-02-15, 15:33   #58
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Omsättningen på Boost i lördags har väl ATG fortfarande inte avslöjat - eller vet du något ingen annan vet ?

/ TT
Inte den exakta omsättningen, men att det varit ett jättelyft för ATG kan man väl inte blunda för. Har ju delgivits både i media & olika forum.

Jag står fast, genialiskt av ATG.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 15:45   #59

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2496
Standard

Citat:
Trav365 är inte en oberoende Journalistisk del av Aftonbladet, även om de hävdar det.

ATG har ett avtal med Aftonbladet att tillhandahålla information om sport och spel.
Aftonbladet ger Minimedia uppdrag att skriva artiklarna.
Det är inte otroligt att informationsflödet är:
Atg -> AB -> Minimedia -> AB365

Att AB sedan väljer vad som ska publiceras betyder inte att Minimedia är okunniga om vad Atg tycker, men man har den här konstruktionen för inte bli anmälda och förlora hos Reklamombudsmannen.

Det mesta är "förtäckt" reklam
Du har helt rätt, Minmedia är ett reklambolag som ägs av Aftonbladets ägare Shibsted.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 15:46   #60

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2496
Standard

Boost, genialiskt eller inte, det som förvånar är att det finns en enda spelare i det här landet som är så korkad att han/hon går på¨den här gigantiska bluffen.
asgaya3141 (+5), ExtremtRik (+1)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 16:06   #61

Sharp$: 2301
Standard

Citat:

/ TT
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22268995.ab

Lotto är också ett sjukt dåligt spel förövrigt, extremt låg chans att vinna. Alla turspel är egentligen rätt korkat att spela (Kasino, jack vegas, lotto, boost etc) men ändå omsätter dom så in i helvete (hur mycket onlinekasino reklam finns det inte nuförtiden??).

Här finns det omsättning att plocka in! Vi borde fortsätta hylla ATG för detta Kanske till och med rasa för att det inte kommit tidigare!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 16:55   #62

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg

Lotto är också ett sjukt dåligt spel förövrigt, extremt låg chans att vinna. Alla turspel är egentligen rätt korkat att spela (Kasino, jack vegas, lotto, boost etc) men ändå omsätter dom så in i helvete (hur mycket onlinekasino reklam finns det inte nuförtiden??).

Här finns det omsättning att plocka in! Vi borde fortsätta hylla ATG för detta Kanske till och med rasa för att det inte kommit tidigare!
Ett enkelt trick för att öka Boost-omsättningen är ju att ATG låter rutan för om man vill vara med i Boost vara i bockad som default, dvs du måste aktivt ta bort bocken om du inte vill vara med i Boost - borde öka omsättningen drastiskt!

Så gör ju Svenska Spel när man spelar Lotto på nätet, du måste själv välja bort Joker om du inte vill ha det, så då borde det ju vara "lagligt"

/ TT
alle (+2)
Gammal 2016-02-15, 17:09   #63

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 168
Standard

Ja men då va det klart ATG tillsammans med Lotteriinspektionen sätter själva hur stor del av intäkterna av lotteriet som ska delas ut så någon slump är de inte direkt. slumpen är inte de nummer som ger lagom utdelning de är ett förinställt nummer för att leverera ut en vis del av omsättningen. sen kan de slumpas att någon vinner mycket och många ingenting. men att flera ska få jätte utdelning kommer inte kunna hända. fram med en bingo tunna så man får se numrera falla ut en jävla förprogrammerad nummer rad är fan de sämsta jag sett. ska ATG borga i lotteriet får man fan ha ett riktigt lotteri inte nått sånt skit sen är det så jävla lol att hänvisa till spelsäkerhet ja de finns reglar men fram med numret så man har nått att hoppas på om man nu ska spela.

slumpgenerator, godkänd av Lotteriinspektionen, som drar fram Boost-numret efter att resultatet i V75-7 är klart = man samkör mot vinst utdelningen för att kunna dela ut en viss del av omsättningen sen går väl en del till någon form av jackpot så att det kan marknadsföra att någon van 100 miljoner på trav.

Fram med lotto trumman så vi får se dragningen live är de slump så är det!
IZ3ql är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 17:20   #64

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Rena bluffen detta.
Absolut.

Man kan tro att en Sundbybergare kommit på att man ska dra numret efter avd 7

Fast drar man innan får man problem med 200.000 kr regeln.

Enkla lösningen är väl att avstå Boost !?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-15 klockan 17:33.
Gammal 2016-02-15, 17:27   #65

AndyMarts avatar

Standard

Olle och putte64, ni glömmer en viktig sak. Vi fick inte TRE st boostvinnare, utan TRE st med boost-vinster över 100 000 kr, vilka är de enda som redovisas i vinstlistorna. Givetvis var det många med färre femmor som satte boost-numret också men vann under 100 000 kr, dessa syns inte i vinstlistorna.
Gammal 2016-02-15, 18:28   #66

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nej, det var inte många fler.
knappast fler än 1/1000 5or.

Citat:
Olle och putte64, ni glömmer en viktig sak. Vi fick inte TRE st boostvinnare, utan TRE st med boost-vinster över 100 000 kr, vilka är de enda som redovisas i vinstlistorna. Givetvis var det många med färre femmor som satte boost-numret också men vann under 100 000 kr, dessa syns inte i vinstlistorna.
Gammal 2016-02-15, 18:48   #67

Sharp$: 1145

Standard

Går det att räkna ut hur stor chansen är för att pricka in Boost, samtidigt med en ordinär V75a?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 18:55   #68

Standard

Ja, bara att ta to oddsen för varje avdelning gånger varandra och avsluta med gånger 999
Fulsprit (+1)
Gammal 2016-02-15, 19:00   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Boost, genialiskt eller inte, det som förvånar är att det finns en enda spelare i det här landet som är så korkad att han/hon går på¨den här gigantiska bluffen.
Samma sak med Euro-jackpott och Powerball samt större delan av alla pokersidor.
Gammal 2016-02-15, 19:53   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Går det att räkna ut hur stor chansen är för att pricka in Boost, samtidigt med en ordinär V75a?
Vet inte hur många lördagar per år spelarna får 7 rätt , men kanske 3 ggr är normalt. Det skulle innebära att sannolikheten att ha rätt boostnummer samtidigt är 1 på 333 om man spelar boost alla 52 veckor. Det normala utfallet är då att man sätter 7 rätt och rätt boostnummer 1 gång om man spelar i 333 år och alla veckor. Boostinsatsen blir då 1560 kr x 333 år = 519 380 kr. Det gäller då att på dessa 333 år inte få 7an en lördag när det blir favoritparad för att det ska löna sig .
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av olle den 2016-02-15 klockan 19:59.
Gammal 2016-02-15, 20:18   #71

Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av IZ3ql Visa inlägg
Ja men då va det klart ATG tillsammans med Lotteriinspektionen sätter själva hur stor del av intäkterna av lotteriet som ska delas ut så någon slump är de inte direkt. slumpen är inte de nummer som ger lagom utdelning de är ett förinställt nummer för att leverera ut en vis del av omsättningen. sen kan de slumpas att någon vinner mycket och många ingenting. men att flera ska få jätte utdelning kommer inte kunna hända. fram med en bingo tunna så man får se numrera falla ut en jävla förprogrammerad nummer rad är fan de sämsta jag sett. ska ATG borga i lotteriet får man fan ha ett riktigt lotteri inte nått sånt skit sen är det så jävla lol att hänvisa till spelsäkerhet ja de finns reglar men fram med numret så man har nått att hoppas på om man nu ska spela.

slumpgenerator, godkänd av Lotteriinspektionen, som drar fram Boost-numret efter att resultatet i V75-7 är klart = man samkör mot vinst utdelningen för att kunna dela ut en viss del av omsättningen sen går väl en del till någon form av jackpot så att det kan marknadsföra att någon van 100 miljoner på trav.

Fram med lotto trumman så vi får se dragningen live är de slump så är det!
Är väl samma sak med Jokerdragningen? Där ändrade man åt "fel" håll väl, från bollarna man drog till datoriserade nummer som rullar runt?
Fatpipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 20:31   #72

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 592
Standard

”Över 100 000 V75-boostade”

– Det var över 100 000 svenskar som V75-boostade i lördags. Vi avslöjar inte våra exakta omsättningssiffror, men vi överträffade våra interna mål ordentligt, säger han till Trav365.

spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 20:46   #73

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Vem sade 4 millar ?
Pappa har koll.
Gammal 2016-02-15, 21:27   #74

Sharp$: 5633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Ja sannerligen, spelet borde heta TOMBOLL
ist för Boost.

dyskalkyli (svårighet att räkna)

Att bli "Boostad" (blåst, -på pengar),
kanske hamnar på Svenska språknämndens
lista för nyord 2016.

jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 21:27   #75

Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Rena bluffen detta.
Klart man tycker det är en bluff när man inte vet anledningen. Lotteri inspektionen tillät inte att det drogs före travet, den ursprungliga planen var att det skulle dras mellan avd 6 och 7 men det godtogs inte.

Enligt min åsikt är det väl främst andelsspel som borde vara marknaden för boost. Blev förvånad över hur många som valde att lägga till boost på harry och vanliga spel i butiken i lördags.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 21:40   #76

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Klart man tycker det är en bluff när man inte vet anledningen. Lotteri inspektionen tillät inte att det drogs före travet, den ursprungliga planen var att det skulle dras mellan avd 6 och 7 men det godtogs inte.

Enligt min åsikt är det väl främst andelsspel som borde vara marknaden för boost. Blev förvånad över hur många som valde att lägga till boost på harry och vanliga spel i butiken i lördags.
Hehe

undrar vad Svensson tycker när det gått 15 veckor och vare sig nummer eller hästar fått någon Boost ...

Gammal 2016-02-15, 22:09   #77

Standard

Citat:
Hehe

undrar vad Svensson tycker när det gått 15 veckor och vare sig nummer eller hästar fått någon Boost ...

Ungefär samma som när man spelar lotto och inte fått alla rätt på 10 år
Gammal 2016-02-16, 00:22   #78

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ungefär samma som när man spelar lotto och inte fått alla rätt på 10 år
Hmmm jo ... nu syftar jag på när nyhetens behag...

Men visst;

Jävla puckon ATG är som ännu inte infört 10-veckors V75

Edit jaja Harry-prenumeration, men asså det borde vara förbjudet med Robotspel som Harry B

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-16 klockan 00:33.
Gammal 2016-02-16, 01:11   #79

Standard

Citat:
Hmmm jo ... nu syftar jag på när nyhetens behag...

Men visst;

Jävla puckon ATG är som ännu inte infört 10-veckors V75

Edit jaja Harry-prenumeration, men asså det borde vara förbjudet med Robotspel som Harry B

Och här kommer bland det mest otroliga i Boost-"härvan".

Tror ni att de har gjort det möjligt för dem som prenumererar på Harry Boy att boosta sina system?

ICKE!

Det är ju för bövelen precis den kundgrupp som förmodligen skulle uppskatta Boost mest av alla.

För mig är det helt ofattbart att de inte fixade detta innan premiären.

( Jag är ingen fan av varken Harry-prenumerationer eller Boost, men det här måste vara ett rejält självmål av ATG )
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 06:18   #80

Viroids avatar

Standard

Citat:
Vet inte hur många lördagar per år spelarna får 7 rätt , men kanske 3 ggr är normalt. Det skulle innebära att sannolikheten att ha rätt boostnummer samtidigt är 1 på 333 om man spelar boost alla 52 veckor. Det normala utfallet är då att man sätter 7 rätt och rätt boostnummer 1 gång om man spelar i 333 år och alla veckor. Boostinsatsen blir då 1560 kr x 333 år = 519 380 kr. Det gäller då att på dessa 333 år inte få 7an en lördag när det blir favoritparad för att det ska löna sig .
Jag tror till att börja med att snittspelaren med 600 rader sätter sjuan mer sällan än tre gånger per år. Kanske en spelare som lägger 300kr i veckan på ett andelsspel med tio andelar kan hoppas att sätta sjuan tre gånger om året.

Å andra sidan får man ju 100 gånger pengarna om man har fem och sex rätt och rätt boostnummer, det torde minska förlusterna lite under dessa 333 år eller 500 år eller vad det nu tar. Och har man sedan 1, 2 eller 3 rätt på Boostnumret så får man ju ett litet tröstpris också.

Som med alla andra lotterier så är sannolikheten att vinna stort ganska så usel, men de som spelar detta gör det inte i akt och mening att de är kalkylerande spelare. De gör det för att det ger dem lite spänning i livet. Det är som att köpa en god ost, en chokladkaka, en cigarr eller kanske en välhängd entrécôte. Det är drömmen om den stora vinsten man köper.
Gammal 2016-02-16, 06:25   #81

Viroids avatar

Standard

Citat:
Hehe

Jag tror det kommer bli färre som spelar Boost efter att nyhetens behag lagt sig, men ramlar det ut lite större vinster så brukar intresset öka. Om ATG kan ordna en bra dragning som alla som skall se Nyheterna på TV4 råkar se om de slår över lite för tidigt så kan det här med tiden bli bra för ATG. Kan man snurra in 2-3 miljoner i veckan på det här över tiden så är det bra.

Om ATG drar in pengarna på det här istället för att jäklas med oss spelare i skicklighetsspelen är jag mer än nöjd. Däremot gillar jag verkligen inte att man tagit bort så mycket fokus från sporten. Det är en erbarmlig sportslig kvalitet på en del speldagar då det ändå omsätts riktigt hyggliga pengar. Det tror jag på sikt är minst lika förödande för intresset att spela som att det är lite lotterier med låg vinstchans inblandat.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 10:14   #82

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och här kommer bland det mest otroliga i Boost-"härvan".

Tror ni att de har gjort det möjligt för dem som prenumererar på Harry Boy att boosta sina system?

ICKE!

Det är ju för bövelen precis den kundgrupp som förmodligen skulle uppskatta Boost mest av alla.

För mig är det helt ofattbart att de inte fixade detta innan premiären.

( Jag är ingen fan av varken Harry-prenumerationer eller Boost, men det här måste vara ett rejält självmål av ATG )
Haha är det sant?

Jag var ironisk när jag talade om 10 veckors V7 men kom sedan på att där är en "prenumeration" att teckna

Nåja även om jag personligen är skeptisk så är det inte värre än att jag med en öl i handen kan tänka mig att kryssa Boost någon enstaka gång i framtiden, om jag för ovanlighetens skull (spelar helst med fil) lämnar en kupong på banan etc och känner mig turlig
(den edge på dryga 70% (reservation för felräkning) man behöver för att gå jämnt upp under några tusen års spel har man ju lätt (ironi) )

Heja ATG !

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-16 klockan 10:37.
Gammal 2016-02-16, 10:35   #83

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror till att börja med att snittspelaren med 600 rader sätter sjuan mer sällan än tre gånger per år. Kanske en spelare som lägger 300kr i veckan på ett andelsspel med tio andelar kan hoppas att sätta sjuan tre gånger om året.

Å andra sidan får man ju 100 gånger pengarna om man har fem och sex rätt och rätt boostnummer, det torde minska förlusterna lite under dessa 333 år eller 500 år eller vad det nu tar. Och har man sedan 1, 2 eller 3 rätt på Boostnumret så får man ju ett litet tröstpris också.

Som med alla andra lotterier så är sannolikheten att vinna stort ganska så usel, men de som spelar detta gör det inte i akt och mening att de är kalkylerande spelare. De gör det för att det ger dem lite spänning i livet. Det är som att köpa en god ost, en chokladkaka, en cigarr eller kanske en välhängd entrécôte. Det är drömmen om den stora vinsten man köper.

Det är ju inte 7-rättsboosten i sig Boostspelaren tar in merparten av pengarna på, visst, inräknat effekten på antalet 6or och 5or så ja ok, men spelar man på det viset att man får 7 rätt 3 ggr per år spelar man antingen stora system eller, i normalfallet, alltför favoritbetonat vilket medför att man läcker pengar på infrusna 5-rättspotter.

Vet inte om jag räknar rätt (och sedan varierar ju skickligheten hos spelare enormt på just hästar) men "uselt" är relativt, jag får det till att tex Lotto är sämre för en spelare som spelar någorlunda (Boost-)optimalt.
Gammal 2016-02-20, 19:08   #84

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Blev några som Boostade: https://gyazo.com/f7d96d71e5e11f2c4e3ca940f463c9d5
Gammal 2016-02-20, 19:20   #85

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Standard

Jag fattar inte hur folk här inne kan sitta och ondgöra sig över Boost??!! Det är väl kanon om det kommer in extra pengar i travsporten. Självklart är det inte till för "seriösa" travspelare, men kom ihåg att halva V75-omsättningen består av Harry Boy och andelsspelare!

Ska ni fortsätta så här så har ni många turspel att gå lös på. Vad har ni t ex för ROI på joker, lotto, keno, triss etc??
Migge (+1), abstruse (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 19:24   #86

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Finner de sjukt att kungsfrukt är med på vinstlistorna vecka in o vecka ut. Nu till o med på boosten?! Luktar fan mygel. Speciellt på boosten
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 19:32   #87

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Finner de sjukt att kungsfrukt är med på vinstlistorna vecka in o vecka ut. Nu till o med på boosten?! Luktar fan mygel. Speciellt på boosten
Inget konstigt med att Kungsfrukt vinner ofta, gör du uppemot 10 st. olika andelsspel på mellan 10-20 lök varje lördag så sitter oftast någon

Likadant med Boost, har man tio olika Boostnummer varje lördag så slår ju turen till oftare än den som sitter med ett enda Boostnummer
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 19:41   #88

Standard

Citat:
Två med 7 rätt som hade rätt boostnummer om jag såg tätt. Drygt 4100 system med 7 rätt. Om hälften betalt för boost var utfallet statistiskt nästan på pricken rätt.
putte64 (+1)
Gammal 2016-02-21, 04:11   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Jag fattar inte hur folk här inne kan sitta och ondgöra sig över Boost??!! Det är väl kanon om det kommer in extra pengar i travsporten. Självklart är det inte till för "seriösa" travspelare, men kom ihåg att halva V75-omsättningen består av Harry Boy och andelsspelare!

Ska ni fortsätta så här så har ni många turspel att gå lös på. Vad har ni t ex för ROI på joker, lotto, keno, triss etc??
Skillnaden mellan Boost och Harry/andelsspel är att Harry/andelsspel bidrar till 100% till det vanliga spelet.

Boost å andra sidan lockar kanske en liten klick nya spelare. Men att folk som boostar kommer att fortsätta att spela 10% EXTRA varje vecka tror jag inte ett smack på. Det är fortfarande nyhetens behag.

Många som håller fast vid boosten kommer garanterat att minska sin "vanliga insats" för att totalinsatsen ska bli "samma som tidigare".

Det är inte alls kanon att ATG samlar in pengarna alltför snabbt. Travspelsekonomin mår MYCKET bättre om det som omsätts satsas i vanliga spelet.

Bara för att man avstår Boost så innebär det inte att man inte påverkas av Boost.
Gammal 2016-02-21, 06:38   #90

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Kungsfrukt vann inte på Boost. Då hade det blivit mycket större pengar till dem.
Gammal 2016-02-21, 10:37   #91

Sharp$: 5609
Standard

Kungsfrukts vinnande system var sålt 28,6 gånger

286 andelar var och en 1/10 fick väl en 700 eller nåt per andel,

men bara på dessa andelar drar företaget in en hel del på provision

nästan 30 system a minst 2 000 ger en del provision, gissar att många totomater skulle vara nöjda om de omsatte 60 papp på en V75 omgång, men det ör klart de har väl ett par anställda "fastkedjade " vid totomaterna fre - lördag.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 15:21   #92

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg

1 på 999 ?

Boost är väl upprepande nummer också? I så fall borde det vara betydligt mindre chans.

Kan någon visa uträkningen? Det var längesen jag räknade matematik så är osäker på min egen uträkning.

EDIT: Räknade ut det nu. Det är 1 chans på 729 = 0,137% chans.

Förvånade mig själv då jag trodde från början att 1 av 999 inte inkluderade repeterande nummer. Trodde chansen skulle vara mycket lägre än min uträkning, som bör stämma nu.

EDIT 2: Förklaringen till att jag bumpa denna gamla tråden är för att jag läste någon artikel om chansen att vinna på lotto. Började tänka på boost och blev lite förvirrad när jag fick fram helt andra siffror. Hade använt fel uträkning.

Senast redigerad av Cyran den 2017-12-30 klockan 15:48.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 22:36   #93

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1114
Standard

10x10x10=1000
1/1000 rent matematiskt. { TROR mig komma ihåg att det har pratats om fusk i tråden)
Cyran (+2)
JANNEGULL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 23:17   #94

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNEGULL Visa inlägg
10x10x10=1000
1/1000 rent matematiskt. { TROR mig komma ihåg att det har pratats om fusk i tråden)
Ja självklart är det så Min uträkning 9x9x9 gällde bara siffrorna 1-9.. Glömde ju nollan hehe.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td