|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-13, 09:37 | #61 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 10:13 | #62 |
Ingen som har nämnt Augustus F., snackhästen i Silver senast? Trodde mycket på den då men blev fast i andraspår till sista biten med en del sparat, troligen för vara i fin form till finalerna den här veckan. Tillbaka på rätt distans nu, kan gynnas av hårt tempo som det ser ut på förhand och endast streckad på 3,66 % i nuläget! Hoppas Söderkvist kör framåt direkt och hittar dödens, sedan bör han bli avlöst av Örjan eller Stoffe som kör två starka hästar. Se till att inte spricka på den här 4-procentaren i inledningen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kocken14 (+5) |
|
2016-02-13, 10:29 | #63 | |
Citat:
2016-02-13, 10:30 | #64 |
Vad tror ni om Food Money? Jag är helt inne på att det var banan som spökade senast då många hästar underpresterade den dagen. Med det i åtanke kanske han ändå borde ha en chans i det här loppet? Frågan är om Jennifer kan spetsa utan att ladda upp hästen så han blir tokhet när han når ledningen. Med all sannolikhet inte trots det är en del traktorer med spår invändigt, hoppas därmed hon tar en lugn inledning. Kapacitetsmässigt tror jag iallafall inte att hästen är borta i de här sammanhangen, fast det inte är optimal distans och det är lite sämre motstånd han har briljerat mot under vintern.
|
|
2016-02-13, 10:34 | #65 |
|
|
2016-02-13, 10:38 | #66 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 11:01 | #67 |
Håller med om 7 Food Money, kan inte släppa den helt enkelt. Samtidigt som det sägs att den ska få ett lugnt lopp innan vila så sjunker oddset på vinnarspelet. Tror egentligen mest på 2 Nahar och att 5 Ed You offras för att knäcka 4 On Hold.
2016-02-13, 11:08 | #68 |
Hugotheboss och dado!
Mina tankar om guld är att det är öppet och ovisst! On Hold mot spets men Jakobsson är inte toppkusk direkt.... Riktigt otaktisk, mesig och passiv i sulkyn enligt mig. Bergh kör Nahar och det är mitt förstastreck! Skulle jag spika vore det Nahar! Ed You lär laddas och kanske offras om Jakobsson svarar? Men finns i min bok att mesen ger sig direkt och då har vi Ed You enkelt till spets och då är den förmodligen klar! Där bakom lurar Goop med formtoppade Candor Hall! Food Money, Spring Erom och Narold Vox har också god form att skrälla! Ser så många olika scenarion att jag graderar friskt! Skulle jag spika? Nahar!
2016-02-13, 11:10 | #69 |
Få lugnt lopp innan vila?? Du hör vilket trollsnack det är va....? :-)
2016-02-13, 11:10 | #70 | |
Citat:
2016-02-13, 11:11 | #71 |
Ja, i nästa ögonblick så åker man inte dit för att bli 3-4:a så....
2016-02-13, 11:23 | #72 |
Finns väl inte att man tar det lugnt i en guldfinal såvida inte hästen har något superlopp nästkommande men så är ju inte fallet. Dock ska man ta i beaktning att varje krona är viktig för en liten ägare/tränare som Jezak så 3-4 är bra rent ekonomiskt oavsett.
|
|
2016-02-13, 11:27 | #73 | |
Citat:
2016-02-13, 11:30 | #74 |
På temat antingen eller..
Thomas Jezek selar ut sin ögonsten i gulddivisionens final. - 7 Food Money (V75-3) passade inte banan för senast och det blev helt fel. Han trivs inte med att gå med brodd fram heller. Jag pratade med Jennifer efter loppet och hon sade att det var bland det värsta hon hade kört på. Hästen blev muskeltrött och gillar snabba och hårda banor bättre. Vid segern på Romme tävlade han helt utan brodd fram, vilket helt klart är mycket bättre för honom. Förhoppningen är att vi ska kunna köra med sommarskor den här gången, det är tanken i alla fall. Det är jäkligt svår med spår sju och det hade varit mycket bättre med nio eller tio istället. Jag hade helst sett att han kunde få ett rygglopp för att han ska hålla sig lugnare. Hästen drar iväg själv och kusken behöver aldrig köra på honom för att han ska öppna snabbt. Det går dock att backa ned honom om man vill och det är väl egentligen tanken nu, även om Jennifer kommer märka hur det känns när bilen rullar. Ett, tu, tre kanske han sitter i ledningen, haha - det vet man inte. Jennifer får känna efter och se vad som händer i starten. Hästen kommer få en paus efter det här loppet och sedan ska vi ladda mot våren. Det finns ingen anledning att spara på krutet så sett, men samtidigt vill man inte tömma honom alldeles för mycket heller. Tanken är att han ska komma tillbaka i april någon gång. Jag var in och vässade honom på Fornaboda under torsdagen och lät honom gå i 11-tempo sista 300 metrarna, vilket kändes bra. Jag brukar vässa honom på det här sättet innan loppen så det är inget nytt. Formmässigt tror jag att han är lika bra som vid vinsten på Romme, det känns ingen skillnad så. Han är helt klart vassare barfota bak, men det är ju som det är nu och han har ju visat att han går bra med skor också. Det blir jänkarvagn och trekvartsstängt huvudlag, precis som vanligt.
2016-02-13, 11:53 | #75 |
Så här blev mitt bolagssystem denna vecka.
1) 3,4,5,9 r10-7 (3 dålig från start och hoppas på överpace. 5 fick preparélopp senast. 9 har bäst kapacitet) 2) 5,7,8,9,11 r14-15 (5 ej snabbstarter. 7 förstahäst med springspår. 8 stallet säger måstestreck. 9 och 11 har också bra chans) 3) 2,4,5 r7-3 (2,3,4,5,6,7 har vinstchans. Rank 4-2-5-7-3-6) 4) 15 r6-13 (står mellan 15 och 6) 5) 1,4,5 r8-3 (1 min favorit. 4 tror mina kompisar på. 5 måstestreck enligt Björn) 6) 2,4,10,11 r5-1 (öppet svårt lopp. Tror 2 tar ledningen och blir svårslagen. 4 och 5 blir Berghs kanonmat som offras för 11. 10 är ett sto, som imponerade senast) 7) 1,3,5,10 r2-4 (1 eller 3 tar ledningen. 10 streckas på hög kapacitet och stjärnkusk. 5 spurtade enormt senast efter passiv och rent ut sagt usel styrning av Björn. Då lirade jag DD på Helga och Jonathan Palema. Samma sak idag. doob - idag tar vi betalt!) Kostar 1440:-. Plus boost. Lycka till! |
|
|