|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-12, 23:32 | #46 |
Gjorde ett misstag Hej då Pucko.
|
|
2016-02-13, 00:03 | #47 |
Morgondagens bästa spik är 1 Master Crowe trots pisskusk i femte!
Att den inte är favorit jublar Länkarna åt! Spets och SOPSLUT!! Låt packet tro på Valeur.... 11 Michelangelo Ås är nästan lika klar! Gangster-Bergh mördar Scampi med Kamikazeuppdrag beordrat på Officeren och sedan glider man fram och vinner säkert a la Dreams Take Time!! Klassblandning! Tredje bästa spikbudet är 9 Shogun DK! Ett SKÄMT att den är andrahandare! Kommer före Panoramic till och med i starten.... Miljondragen 3 Global Ride som har grym statistik från spets!! Bara våga kör!! Som den såg ut sist! 4 Stricker om felfri.... 5 Jonathan Palema har läge, toppform och hårdhet! 8 Order By Keeper om minsta klaff 11 Pebbe Simoni får fin draghjälp av Windy.....
2016-02-13, 00:10 | #48 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 00:15 | #49 | |
Citat:
2016-02-13, 00:35 | #50 |
Detta skrev jag i onsdags, har inte kommit längre ikväll,pga jobb, som jag skrivit tidigare är detta endast mina egna analyser som pågår, ändrar eftersom.
V75 – Finaler med många fina hästar, tror det är låg utdelning att vänta. OBSERVERA ALL STATISTIK GÄLLER SVENSKA BANOR. Avd 1. Flest segrar: Premier Kronos 15 st, Högst seger%: Snabba Cash 39%. Spetsanalys: Linslusen och Augustus är startblixtar, invändigt svarar Be Spontanius och Snabba Cash, mest troligt scenario. SNABBA CASH till spets. Statistik spets: 6 gånger i ledningen har gett 4 segrar. SNABBA CASH har läget och är startsnabb, dock har Panoramic visat gnistrande form och får tipset av mig då han inte är så löpningsberoende och verkar väldigt stark just nu, detta trots dödensrisken. Annars har ju SHOGUN D.K. visat härlig form och styrka, men bakspåret sätter ner chanserna. LOVE LINI är en som skulle kunna överaska, har ett perfekt smygläge hoppade i starten senast men var duktig gången före,efter Panoramic. PREMIER KRONOS spurtade som en demon senast, kräver dock perfekt lopp för att vara aktuell. Detta lopp skulle man kunna låsa på SNABBA CASH och PANORAMIC. Avd 2. Flest segrar: Playing Tua 14 st, Högst seger%: Carame 41%. Spetsanalys: Carame är ganska snabb från start men ingen blixt, CADDIE JASMINA mycket snabb första biten, släpper nog. NATALIE DE VIE är startsnabb och gillar ledning (6 ggr 5 seg)CELEBREIGHTR har springspår och om Adrian träffar sitter nog den i ledning Statistik spets: 1 gånger i ledningen har gett 1 segrar. NATALIE DE VIE är snabb ut och har läge för att köra sig till spets om det behövs, klar förstahäst trots att hon möter hårdare motstånd än någonsin. Annars gillar jag inställningen på CARAME som också har toppform och ett bra läge, skulle kunna hålla ledningen och då blir hon svår att fälla. Om spetsanalysen stämmer och CELEBREIGHTER spetsar kan den vinna, Adrian är ju inte känd för att släppa ledningen om han väl fått den. PLAYING TUA gick ett mycket bra lopp som tvåa senast från ett liknande läge, fäller många i spurten med rätt resa. Avd 3. Flest segrar: Nahar 34 st, Högst seger%: Ed You 42%. Spetsanalys: Ed You är mycket snabb fr start, Food money och Nothing but class snabba men brukar inte laddas fr liknande lägen. Ed You till ledning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 6 segrar. Ingen guldfavorit har vunnit än i år, anmärkningsvärt. Tror att ED YOU spetsar,enligt stallet ska Food Money inte laddas, väl i ledningen ska han sedan slås och i mina ögon är ED ett spikförslag. Avd 4. Flest segrar: On Track Piraten 19 st, Högst seger%: Västerbo Loveboat 46%. Spetsanalys: Global Ride och Neon Face är snabbast Nui Nu oskrivet kort m springspår Troligen Global Ride i spets. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar. Detta lopp ser ut att vara vikt för ON TRACK PIRATEN han har ett svårt läge och det kan strula med många hästar framför. Men PIRATEN vinner förmodligen detta lopp 9 av 10 gånger. Global Ride som jag tror tar ledningen, blir nog svår att plocka ner, men på upploppet fäller PIRATENS vilja avgörandet. Inte imponerad av VÄSTERBO LOVEBOAT:s årsdebut, i full form hade den varit en mycket svår nöt att knäcka för Piraten, nu känns den närmast överstreckad, även om den troligtvis är mycket bättre nu. Avd 5. Flest segrar: Master Crowe 8 st, Högst seger%: Master Crowe 80%. Spetsanalys: Alleyson troligen snabbast. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar. Normalt borde MASTER CROWE vara mycket svårslagen men läget gör att man tvekar, han har aldrig visat startsnabbhet ännu. Alleyson lär nog köras i spets. Avd 6. Flest segrar: : Yoggi Composite 8 st(varav 5 i monté) och Digital Archive 8 st, Högst seger%: (YOGGI COMPOSITE 38%).MICHELANGELO ÅS 35% Spetsanalys: Snabbast från start är Like Lightning, Officer CD och Utter, Spetstipset till Like Lightning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 5 segrar. Avd 7. Flest segrar har Mr Vox 21 st, Högst seger%: Mr Vox 21%. Spetsanalys: Mr Vox och Order by Keeper normalt snabbast ut, tråkiga spår gör att SCELLINO LUIS kan ha en chans att svara upp. Mest troligt ändå Mr Vox i ledning Statistik spets: 21 gånger i ledningen har gett 15 segrar. |
|
2016-02-13, 03:01 | #52 |
|
|
2016-02-13, 08:11 | #53 | |
Nedan var tidiga tankar i söndags. Update:
1: fortsatt liknande tankar. Svårt köpa 4 som favorit trots trolig spets. 9 solklar etta och ev spik. Troligen vinner väl 10 när jag nu troligen inte tar med den. 2: inne på att spika jetset tidigt men utan jänkarvagn stör. 9 är kanske bästa hästen. Släpper inte 15 vid gardering och 7 får också plats. Är dock lite överraskad att statistik-Jens inte skriver ngt om att båda de streckade på start är 4 år.. 3: blir intw klok på detta. On Hold skriks ut överallt men känns inte som spik för mig. Knappast ngn raket ut och Bergh är en gris. 2,4,5 borde räcka långt men 3 kanske ett lyxstreck om banan blir ok. 4: i vanlig ordning börjar man tveka under veckan. OTP känns fortsatt som ensam A i alla fall. 6,13 först bakom. Kanske 3 från spets. 9 är tokstrecket. 5: mkt skrik på 3 men jag tror inte den är lila tuff som 1,3,5. Möjligen med smygare. Tycker också det är för mkt ? kring 8. Då streckar jag 9 före om den går med jänkarvagn? 6: är förvånad över att 11 är favorit och så stor. Jag står fast vid 10 som draget och kanske landar i chansspik. 2,4 tidiga bakom liksom 6,11. 7: hopplöst lopp. Kan bli så att jag fegat och spikar favoriten i hopp om att hon är en ny delicious us. Men i övrigt överens med tidigare tankar förutom att leffe känns lite hetare och Coco lite kallare. Tänk också på att utdelningen under fjolårets finaler aldrig blev speciellt hög och att februari är den sämsta utdelningsmånaden. Citat:
|
||
2016-02-13, 08:13 | #54 |
Såg nu att 4 inte är favorit i första. Men svårt köpa den ändå
|
|
2016-02-13, 09:02 | #55 |
samma här. låter som många ska ladda här o det kan bli jobbig väg till spets om han ens kommer dit. Fördel Shogun o det blir med största sannolikhet spik för mig. ska man gadda är opq given som kan hitta ryggen på shogun och gå med i rygg på denne under slutvarvet.
|
|
2016-02-13, 09:09 | #56 |
Gulddivisionen är jämnstreckad o det känns givet att ta ställning då jag inte hittar nåt roligt skrällbud. Det bör stå mellan de mest streckade och då blir det spik på den troliga ledaren on hold. Jansson är en klok gammal gube och kommer inte köra sönder Ed you när han märker att han inte tar en längd. Det är rejäl skalle på On hold och väl i ledning släpper han inte någon förbi sig.
|
|
2016-02-13, 09:14 | #57 |
Om man tror On Hold tar ledning så känns spiken given. Men kan jan verkligen hålla ut Ed You?
Intressant är att Berglund på Travnet var lite inne på att Candor Hall kan spetsa.. |
|
2016-02-13, 09:19 | #58 | |
Citat:
Tror 1 Master Crowe blir över. Kan dock lösa sig Om Marc Elias når ledningen och tokkör istället för att släppa till Björn med 5 Say that again som annars kan rinna undan. |
||
2016-02-13, 09:23 | #59 | |
Citat:
Så har det varit, de senaste åren, att Februari bara gett låga utdelningar och mycket jackpots. Men inte i år, varför vet jag inte. |
||
2016-02-13, 09:28 | #60 |
Äntligen Lördag igen.
Avd 1. Shogun är säkert bästa hästen, men vill ändå ha med den tänkta ledaren nr 4 blir lås på dom två. Avd 2. Här blir det utgång på Adrian som jag tycker är överkvalificerad detta motstånd, många där bakom Raffinos är nog tidig. Avd 3. Här går jag i fällan och spikar On Hold (som jag tycker bara blir bättre och bättre) Avd 4. Det här är svårt tycker jag ,men det får bli utgång på Namale Kronos (OTP topphäst men jobbig uppgift) Avd 5 .Många bra här men spik på Örjan Nr 4 ,han tar en lugn dödens och vinner med 20 meter Avd 6. Lite utrustnings ändringar på Scampi kanske skulle kunna vara en spik, men jag fegar tar med 4 och 11 också. Avd 7. Mycket spel på Windy Ways, är inte alls säker på att hon är bästa hästen 2,3,11 åker också med, hoppas vinnarna är är på min sida idag. Lycka till. |
|
|