|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-07, 21:07 | #1 |
V75-finaler Solvalla
Extremt tidiga tankar då när man ändå kikar:-)
1: 3,5,9 hetast med 7 som självklar gardering. 9 blir väl favorit? 10 lär det skrikas om som skräll men undrar när Svedberg ska sätta upp en riktig kusk. 2: Lärlinglopp och lurigt. Kanske blir 5 favorit. 7 också bra. Min tidiga känsla är Jetset med ny kusk som kanske kör lite tidigare.. 15 brukar jag strecka annars men frågan är om det blir för långt fram nu. Plus med offensiv kusk. 3: Svårt getingbo. On Hold är första tanken då han kan slippa grovjobbet. Den av 5 och 7 som tar spets först där bakom. Och så denne Nahar som är omöjlig att räkna på. Men intressant att Bergh väljer den. 10 är skrällen. Hinner Candor Hall med? 4: Kul lopp. Men är inte OTP överlägsen trots dubbla tillägg? Annars blir det dyrt. 5: 1 hade varit ett spikförslag från vilket annat spår som helst. Men nu känns spår 1-5 rimligt. 6:2 blir kanske favorit men känns som gardering. 10 är mitt förstastreck, Björn upp och var förvånande bra senast. 11 också bra men upp till bevis nu. 1 är bra hela tiden men luktar kanske plats igen. Och man vågar väl inte ta bort 6 med den ständige Kihlström. Jag har jagat 3 men den räcker ju inte här. 6,10 är mitt tidiga lås. 7: Riktigt fint lopp som kommer att kosta. 1 blir väl favorit men lär inte hålla ut 2,6,7. Coco de Vie med Björn känns extremt plusbetonat. Samma sak med Windy Ways med Kihlström. West Wing går ju inte att ta bort när den vinner hela tiden. Och 5 har jag jagat och Jepson är ju stekhet. 11 ständigt underskattad men ska inte räcka här. Tidig rank: 10,3,4,1,5,2,11 |
|
2016-02-08, 18:06 | #2 |
Avd.1 Snabba Cash är kanske första hästen. Panoramic given emot. Men se upp med Premier Kronos och Augustus F.
Avd.2 Oklart men känslan säger tilläggshästar just nu. I första hand Jetset, Bethel Hanover och Joy Ribb. Avd.3 Bear Dancer till spets med Nahar ner i Rygg. Släpper till Ed You (om nu inte mot förmodan Food Money hinner före) Candor Hall i dödens? Ed You i första hand men jag måste nog ändå ha Candor Hall som kan mala ner dessa med den form han har nu även om det är i kortaste laget. Avd.4 Med en propp på 2640m och detta hade varit klart.. Kan bli tufft att ta 40m men OTP står själv längst bak och är därmed ikapp 20m direkt bara på sin startsnabbhet. Sen ska Takter kunna mala sig framåt och borde därmed kunna vinna detta. Går han 13,5 så måste övriga vara bra. Spik i nuläget men inte till några 60% + Avd.5 Valeur, där har ni bästa spiken på lördag! Tror att Örjan reglerar detta utvändigt. Värst emot måste ändå Master Crowe vara så som han såg ut senast. Borde ändå få svårt att hålla upp spets på Valla. Say That Again möter här övermakten även om han skulle sitta i spets efter 500m. Avd.6 Scampi känns spontant som första hästen. Rejäl gardering i nuläget. Glöm inte Limoncelli vars tränare har bra fart på stallet i nuläget. Nose Gear som andra rank. Avd.7 Scellino Luis ratas på läget (ska väl inte ha liknande flyt igen från spår 1 och mot värre motstånd) Nej, här laddas Bergshults Leffe mot spets som förhoppningsvis släpper till Westwing (lite rädd att Coco De Vie är snabbare) 3,2,11,5 topp 4 rank. Så kan det se ut på en måndag, lycka till! |
|
2016-02-09, 00:36 | #4 | |
Citat:
|
||
2016-02-09, 10:33 | #5 | |
Citat:
http://solvalla.se/travsport-spel/ny...medium=twitter Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
2016-02-09, 12:45 | #6 |
Ingen aning om det räcker för Piraten, alltid någon förgiftad råtta som får ett fint lopp...
Men är ju rätt sällan vi ser en 10-miljonershäst i god form i den här typen av lopp öht. Komiskt att en som vore dagens attraktion inte kommer med i Guldfinalen Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-09 klockan 12:47. |
|
2016-02-09, 14:46 | #7 | |
Citat:
Gäller för Takter att styra på tidigt. Annars stor risk att det blir för drygt fram... |
||
2016-02-09, 16:06 | #8 |
Tror inte att någon på start gör 14.0 under rådande omständigheter. (snarare 14.3 i bästa fall) Om det inte är extremt bra förhållanden. Frågan är om OTP kan gå neråt 13.2-13.5 Tveksamt, men gör han det så vinner han.
|
|
2016-02-09, 17:37 | #9 |
Kan inte tänka mig att OTP lägger det här. Klart bästa hästen och en helt annan hårdhet och fart än övriga i loppet. Spik!
|
|
2016-02-09, 18:04 | #10 |
Har ni glömt Commander Crowe som brände i V75-mästaren 2009 från 20 m tillägg ?
Om inte han klarade från 20 m, hur ska OTP göra det från 40 m tillägg ? https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=669350 http://www.expressen.se/sport/chockf...mmander-crowe/ / TT |
|
2016-02-09, 18:12 | #11 | |
Citat:
Siffror avslöjar inte allt dock, läget suger. Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-09 klockan 18:13. |
||
2016-02-10, 11:04 | #12 | |
Citat:
|
||
2016-02-10, 14:45 | #13 |
Bästa spikarna:
V75 5. 4 Valeur - Sett ut som ett monster på sistone. Okörd med Nordemo senast som ett led i matchningen mot finalen. Såg bättre ut än någonsin. Örjan upp igen från toppläge och de är hittills obesegrade efter två starter. Hoppas att 1 och 5 drar många streck då de också är riktigt bra hästar men inte har samma hårdhet ännu (tror jag). Sticker ut hakan och säger att Valeur vinner 4 av 5 från dödens på 5. V75 7. 10 Windy Ways. Flygmaskin med två lopp i kroppen som möter ett ganska mediokert gäng i förhållande till sin egen klass. Här finns många som brukar dra tåget på sista rundan och ryggar är att vänta. West Wing känns som värst emot från spets men har svårt att se den hålla hela vägen i en final när det kommer raketer långt ute i banan. Har tidigare haft lite svårt på v75 även om det är en fin häst. Peppe Simoni kan vara en rolig skräll om Örjan drar fram denne men han känns ändå främst som ett platsbud. En jätteskräll kan 10 Lady Lee vara i V75 4 om On Track Piraten kommer bort. Har suttit fast i varenda start på slutet förutom den hon vann. Långsökt med seger nu men i nuvarande superform kan det faktiskt gå. Det har skrällt rejält förr i liknande typ av proppar. Shogun DK i V75 1 har fungerat perfekt på slutet och är alldeles för bra för brons. Kanske kan man ändå få hyfsat betalt med tanke på att Panoramic är mångas nästagångare och att Snabba Cash drar streck p.g.a. startsnabbheten. Bör vara låst på tre, kanske även OPQC, men Shogun DK är överlägset bästa hästen av dessa över medeldistans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2) Senast redigerad av grobben den 2016-02-10 klockan 14:46. |
|
2016-02-11, 00:05 | #14 |
Tog en snabbtitt och kryssade på nu. Det slutade med två favoriter som inte var med, för jag förstår inte hur de kan vara (bli?) favoriter. Och två spikar varav ena inte är favorit i skrivande stund men väl nästan säkert blir det till slut.
Natalie De Vie - Såg +Bra tränare +Radar upp segrar +Var överlägsen på V75 sist (4-åringslopp för ston) -Ville istället för Erik/Johnny. Motbuden har i flera fall likvärdig eller bättre kusk än tidigare -Spår 5 i volt -Orutinerad jämfört med nästan samtliga motståndare -Yngst i fältet (untantaget 1 häst) Minusposterna vinner med råge då de både är flera och tyngre. Obegriplig favorit i mina ögon. Troliga andrahandaren Celebreightr är också enbart 4 år. Vet inte vem jag ska säga har bästa vinstchansen i loppet faktiskt, men jag gillar Carames förutsättningar. Den ska nog vara mest spelvärd i loppet om inte annat. On Track Piraten - Spik -Är väl för att det ser omöjligt att bena ut i övrigt som det här är en bra favoritspik. Men även på grund av det relativt skrala motståndet. Det är hyggliga hästar men inget extra direkt och det är väl inte på så många kanter som det sprutar form direkt. Jag ser framför mig att relativt många söker sarg av den anledningen och då blir det inte så våldsamt långt fram trots fullt fält. Valeur - Spik -Det här loppet är fullt av segerstaplare men ingen har imponerat som Valeur som är som en ny häst efter flytten till Norman. Michelangelo Ås - Såg -Trodde inte den här skulle vara favorit när jag såg startlistan och ser även med förvåning att den i skrivande stund är omgångens största (om än inte klaraste, det är lite mer jämnspelat här än i OTP-loppet). Det finns inget i den här hästen som säger att den ska vara klar favorit från bakspår i en final utan med det här läget har den jämngoda chanser med många av motståndarna. I övrigt följde mitt system den nuvarande strecklistan ganska väl: 4,5,6,7,9 1,6,7,8,9,11,15 2,3,4,5,6,7,10 15 4 1,2,4,5,8 1,2,3,10
2016-02-11, 00:23 | #15 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Scampi bör vara favorit från det läget, funderar starkt på att spika.
Citat:
2016-02-11, 03:22 | #16 | |
Citat:
|
||
2016-02-11, 14:38 | #17 |
Tycker att 5 Natalie De Vie kan vara en tänkbar chansspik/utgång som andrahandare spelad till 21%, visst finns det faktorer som talar emot men så länge hästen bara vinner och vinner ska hon även vara favorit här. Bakifrån måste man nämna toppspurtaren 14 Joy Ribb och 15 Playing Tua som visade lite uppryckning senast och absolut har kapacitet att utmana härmed rätt resa , två procent just nu!
Tillhör också skaran som tror på Piraten läget till trots. Tror inte Johnny sitter kvar i kön särskilt länge och kanske hinner fram till ledaren efter ett varv och oavestt vem som sitter där tror jag inte de svarar! Bästa skrällchansen är för mig 11 Chip Dealer som avgjorde på snyggt vis senast före en comebackande Västerbo Loveboat. Avslutningen ohyggligt svår för jag kommer inte behandla Redens Windy Ways som om det vore Delicious vilket den nuvarande streckprocenten nästan antyder, många streck och tar nog med även 8 Order By Keeper trots dubbla på både läge och kusk så speglar inte 1% den faktiska vinstchansen. Lutar mot spik/utgång på någon av följande mindre sensationella ekiage: 5 Panoramic 5 Natalie De Vie 5 Ed You 15 On Track Piraten 4 Valeur |
|
2016-02-11, 14:51 | #18 |
Så här i efterhand blev senaste loppet en perfekt preparé för Panoramic. Han satt på innern och fick ett mycket vilsamt lopp tills han kryssade sig fram på upploppet och så när hade hunnit fram till vinnaren. Han blir väl jämnstreckad med Snabba Cash och Shogun DK. Panoramic är ingen rolig spik - men det är inget kul att öppna dagen med ett antal streck och (den trolige) favoriten vinner.
|
|
2016-02-12, 07:45 | #19 | |
Citat:
Spontana känslan är utgång OTP, en jäkla massa streck bakom. |
||
2016-02-12, 09:08 | #20 | |
Citat:
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2016-02-12 klockan 09:25. |
||
2016-02-12, 09:23 | #21 |
Mkt snack om vad alla kan göra i förhållande till OTP i avd 4. Enligt Malmrot så ska 6 Nu i nu va redo att göra 14 blankt på distansen. Det är fullt möjligt att det stämmer, i så fall lär han få göra det utvändigt om 3 Global Ride som inte är intresserad av att släppa. Min förhoppning är att 2 Qualis Talis som vunnit 50% av sina voltstartlopp och därmed gynnas av volt, ska göra runt 13,5-13,7. (Rekordet på 13,1 sattes i augusti vid vinst men det va annat väder då.) Det är i mina ögon fyndet i det här loppet. I övrigt verkar inte Takter haft ngn lysande vecka med influensa, avkastad av häst, inga vinster trots bra chanser på V86.
2016-02-12, 09:34 | #22 |
Takters form är det som oroar mest faktiskt. Lutar åt utgång på OTP denna gång och samtidigt tas 1,3,6,7 (jätteskräll från kanonspår, 18% vinst enligt expressen och Jorma upp) 10,13 och 14 med. Utgång två blir nog Food Money som jag tror kan smyga med, kanske andra ytter, och ta ned detta gäng på upploppet. 2,3,4 och 5 tas också med. Åsikter om detta upplägg?
|
|
2016-02-12, 10:07 | #23 | |
Citat:
|
||
2016-02-12, 10:27 | #24 |
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
SKÄMTAR NI?!?!?!
NI SNACKAR OM EN ELITHÄST. HAN HAR VUNNIT STORLOPP I FRANKRIKE OCH I SVERIGE. VARIT MED I ELITLOPPET OCH EN MASSA STORA LOPP. NU MÖTER HAN?!?! JA PRECIS VADÅ!!!! SPRINGER HAN EN 12 TID MÅSTE START GÖRA EN 13,5-14.0 TID. KANSKE 3 KAN DETTA. SKULLE DE SEDAN HA HAN BREDVID SIG SISTA 500 SÅ RÄCKER DE HAN TITTAR PÅ DEM......
2016-02-12, 10:27 | #25 |
Robban Bergh hissar 5 Ed You...det måste väl innebära att Nahar är klar?
2016-02-12, 10:32 | #26 |
bergarn hissar alla sina hästar jämt å ständigt. blir lika förtvivlad varje gång dom springer sisst i mål.
|
|
2016-02-12, 10:50 | #27 |
Som Hugo redan sagt, spela den som han INTE hissar. :-)
2016-02-12, 10:53 | #28 |
Lutar starkt åt spik på Namale Kronos då jag inte tror Goop sitter stilla speciellt länge utan snabbt är framme vid ledaren. 14 hästar för OTP att runda blir inte helt enkelt.
Annars så hoppas jag att Marc Elias kör i spets med Alleyeson, men risken är väl att Goop kommer dit förr eller senare ändå. Alvena Uni borde väl enkelt hålla ut Celebreightr och borde räknas om Westerholm kör i ledningen vilket jag hoppas.
2016-02-12, 11:44 | #29 | |
Citat:
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2016-02-12 klockan 11:45. |
||
2016-02-12, 15:38 | #30 |
Say That Again har ännu inte gått full från start. Han är riktigt snabb dessutom så har den i varje start han gjort på slutet haft sparat i mål. I morgon kanske man får besöka vinnarcirkeln? Jag tror Master Crowe blir instängd. Men det är bra hästar emot.
Senast redigerad av Bridgeman den 2016-02-12 klockan 15:39. |
|
2016-02-12, 17:16 | #31 |
Att "väx upp" Marc skulle släppa förbi sig "räkmackan" Goop i starten finns inte på dennna planeten. Det förutsätter galopp för 3 Alleyeson. I mitt scenario kommer ingen av de här först i mål. Jag låser på 1 och 4.
2016-02-12, 17:27 | #32 | |
Citat:
Då skulle ju Nahar vara stenklar, vann ju Elitloppet... Att det är bästa hästen vet alla, men formen? Såg ju inte bländande ut sist precis. Väldigt tveksamt att han rundar dom. |
||
2016-02-12, 17:44 | #33 |
Haha OTP är givetvis stenklar. Han gör det som behövs. allt under 98% är spelvärde.
Bergshults Leffe har gett mig mycket mycket pengar och imorgon är det dags igen. Ett skämt vad underskattad den är. |
|
2016-02-12, 17:45 | #34 | |
Citat:
Kan du ens lyfta fram något motbud? Då ska du ha en eloge. Du kan få en kram ändå förresten, som tack för att det finns dårar som streckar chanslösa kusar. |
||
2016-02-12, 18:14 | #35 |
Om OTP är världens bästa häst så måste jag förmoda att Ed You är lika klar, han vann ju mot OTO efter att varit i ide typ och långt ifrån toppform. Två kanonspikar, tack, var kan jag hämta ut de 2000:00 sjuan ger? En finalomgång finns i regel fler alternativ till spikar och har man det så kan man utan tvekan hitta ngt spelvärde i att gardera även OTP utan att va en dåre.
2016-02-12, 18:22 | #36 | |
Citat:
Jag tyckte inte det var det rätta trycket i OTP. Sen slipper han säkert brodden men är trots allt klart bäst bf. Men du tyckte tydligen det sprudlade av form och fart så då ska du ju bara spika till spelvärda 58%. Motbud: Örjan i spets, Stricker, Namale Kronos, Global Ride, Chip Dealer, VLB osv... |
||
2016-02-12, 18:40 | #37 |
Går O.T.P under 13 så vinner han.
2016-02-12, 18:45 | #38 |
Jag tror On Track Piraten går 1.08.5 och vinner med sjuttiotre längder. Han har ju varit med i Elitloppet och VM-loppet.
Allt under 103 % är SPELVÄRDE! EDIT: För att komma med något vettigt också så tror jag Namale Kronos vinner loppet. Goop prickar fint i volten, skickar framåt och sitter bra till direkt. Fram i dödens varvet kvar och sen kontrollerar han fältet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) Senast redigerad av AndyMart den 2016-02-12 klockan 19:00. |
|
2016-02-12, 18:55 | #39 |
Haha gardera ni... klart finnen håller undan på 14.1 LOL
|
|
2016-02-12, 19:42 | #40 |
Mycket tjafsande om OTP nu.. Spika, gardera, spika emot eller ta bort, gör vad ni vill men sluta gnäll på andra. Det är väl upp till var och en vad man vill göra!?
Personligen tror jag ingen på start går under 14.3 men jag tror inte OTP går under 13.3 heller. Sen får man väl dra sin egen slutsats av det. Lycka till med rätt beslut! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ricBLo636 (+10) |
|
2016-02-12, 20:14 | #41 |
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Förstår inte sågen?
Klart bästa hästen. Takter vinner detta loppet utan att blinka...Visst de finns motbud men ingen är i närheten av hans kapacitet.
2016-02-12, 21:53 | #42 |
Augustus F tillbaka i brons, såg ju ut som han ville springa snabbare än sin egen skugga när luckan kom, jag ryker inte på den imorgon,
Snabba Cash i spets och tidigt kommande Shogun DK i dödens då kan de hålla upp tempot och då finns förutsättningar att skrällen är ett faktum.
2016-02-12, 22:46 | #43 |
Förstår du inte sågen? Det finns en anledning till att On track Piraten står 40 meter efter i det här loppet. Propositionen är utformad på det viset för att man inte direkt ska kunna slå fast att det här vinner bästa hästen. När då kusen i nuläget är streckad på närmare 60% så är det givet för en seriös travspelare att gardera. Det kan givetvis strula en hel del där bakifrån och det kryllar av kapabla hästar i fältet som kan få fina smygresor. Dessutom kan man sätta ett litet frågetecken för senaste insatsen då han såg aningen seg ut i slutdelen av loppet.
|
|
2016-02-12, 23:28 | #45 |
Vilket nick är du störd eller,kan du tillföra något?........................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .Svar Nej
|
|
2016-02-12, 23:32 | #46 |
Gjorde ett misstag Hej då Pucko.
|
|
2016-02-13, 00:03 | #47 |
Morgondagens bästa spik är 1 Master Crowe trots pisskusk i femte!
Att den inte är favorit jublar Länkarna åt! Spets och SOPSLUT!! Låt packet tro på Valeur.... 11 Michelangelo Ås är nästan lika klar! Gangster-Bergh mördar Scampi med Kamikazeuppdrag beordrat på Officeren och sedan glider man fram och vinner säkert a la Dreams Take Time!! Klassblandning! Tredje bästa spikbudet är 9 Shogun DK! Ett SKÄMT att den är andrahandare! Kommer före Panoramic till och med i starten.... Miljondragen 3 Global Ride som har grym statistik från spets!! Bara våga kör!! Som den såg ut sist! 4 Stricker om felfri.... 5 Jonathan Palema har läge, toppform och hårdhet! 8 Order By Keeper om minsta klaff 11 Pebbe Simoni får fin draghjälp av Windy.....
2016-02-13, 00:10 | #48 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 00:15 | #49 | |
Citat:
2016-02-13, 00:35 | #50 |
Detta skrev jag i onsdags, har inte kommit längre ikväll,pga jobb, som jag skrivit tidigare är detta endast mina egna analyser som pågår, ändrar eftersom.
V75 – Finaler med många fina hästar, tror det är låg utdelning att vänta. OBSERVERA ALL STATISTIK GÄLLER SVENSKA BANOR. Avd 1. Flest segrar: Premier Kronos 15 st, Högst seger%: Snabba Cash 39%. Spetsanalys: Linslusen och Augustus är startblixtar, invändigt svarar Be Spontanius och Snabba Cash, mest troligt scenario. SNABBA CASH till spets. Statistik spets: 6 gånger i ledningen har gett 4 segrar. SNABBA CASH har läget och är startsnabb, dock har Panoramic visat gnistrande form och får tipset av mig då han inte är så löpningsberoende och verkar väldigt stark just nu, detta trots dödensrisken. Annars har ju SHOGUN D.K. visat härlig form och styrka, men bakspåret sätter ner chanserna. LOVE LINI är en som skulle kunna överaska, har ett perfekt smygläge hoppade i starten senast men var duktig gången före,efter Panoramic. PREMIER KRONOS spurtade som en demon senast, kräver dock perfekt lopp för att vara aktuell. Detta lopp skulle man kunna låsa på SNABBA CASH och PANORAMIC. Avd 2. Flest segrar: Playing Tua 14 st, Högst seger%: Carame 41%. Spetsanalys: Carame är ganska snabb från start men ingen blixt, CADDIE JASMINA mycket snabb första biten, släpper nog. NATALIE DE VIE är startsnabb och gillar ledning (6 ggr 5 seg)CELEBREIGHTR har springspår och om Adrian träffar sitter nog den i ledning Statistik spets: 1 gånger i ledningen har gett 1 segrar. NATALIE DE VIE är snabb ut och har läge för att köra sig till spets om det behövs, klar förstahäst trots att hon möter hårdare motstånd än någonsin. Annars gillar jag inställningen på CARAME som också har toppform och ett bra läge, skulle kunna hålla ledningen och då blir hon svår att fälla. Om spetsanalysen stämmer och CELEBREIGHTER spetsar kan den vinna, Adrian är ju inte känd för att släppa ledningen om han väl fått den. PLAYING TUA gick ett mycket bra lopp som tvåa senast från ett liknande läge, fäller många i spurten med rätt resa. Avd 3. Flest segrar: Nahar 34 st, Högst seger%: Ed You 42%. Spetsanalys: Ed You är mycket snabb fr start, Food money och Nothing but class snabba men brukar inte laddas fr liknande lägen. Ed You till ledning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 6 segrar. Ingen guldfavorit har vunnit än i år, anmärkningsvärt. Tror att ED YOU spetsar,enligt stallet ska Food Money inte laddas, väl i ledningen ska han sedan slås och i mina ögon är ED ett spikförslag. Avd 4. Flest segrar: On Track Piraten 19 st, Högst seger%: Västerbo Loveboat 46%. Spetsanalys: Global Ride och Neon Face är snabbast Nui Nu oskrivet kort m springspår Troligen Global Ride i spets. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar. Detta lopp ser ut att vara vikt för ON TRACK PIRATEN han har ett svårt läge och det kan strula med många hästar framför. Men PIRATEN vinner förmodligen detta lopp 9 av 10 gånger. Global Ride som jag tror tar ledningen, blir nog svår att plocka ner, men på upploppet fäller PIRATENS vilja avgörandet. Inte imponerad av VÄSTERBO LOVEBOAT:s årsdebut, i full form hade den varit en mycket svår nöt att knäcka för Piraten, nu känns den närmast överstreckad, även om den troligtvis är mycket bättre nu. Avd 5. Flest segrar: Master Crowe 8 st, Högst seger%: Master Crowe 80%. Spetsanalys: Alleyson troligen snabbast. Statistik spets: 5 gånger i ledningen har gett 4 segrar. Normalt borde MASTER CROWE vara mycket svårslagen men läget gör att man tvekar, han har aldrig visat startsnabbhet ännu. Alleyson lär nog köras i spets. Avd 6. Flest segrar: : Yoggi Composite 8 st(varav 5 i monté) och Digital Archive 8 st, Högst seger%: (YOGGI COMPOSITE 38%).MICHELANGELO ÅS 35% Spetsanalys: Snabbast från start är Like Lightning, Officer CD och Utter, Spetstipset till Like Lightning. Statistik spets: 8 gånger i ledningen har gett 5 segrar. Avd 7. Flest segrar har Mr Vox 21 st, Högst seger%: Mr Vox 21%. Spetsanalys: Mr Vox och Order by Keeper normalt snabbast ut, tråkiga spår gör att SCELLINO LUIS kan ha en chans att svara upp. Mest troligt ändå Mr Vox i ledning Statistik spets: 21 gånger i ledningen har gett 15 segrar. |
|
2016-02-13, 03:01 | #52 |
|
|
2016-02-13, 08:11 | #53 | |
Nedan var tidiga tankar i söndags. Update:
1: fortsatt liknande tankar. Svårt köpa 4 som favorit trots trolig spets. 9 solklar etta och ev spik. Troligen vinner väl 10 när jag nu troligen inte tar med den. 2: inne på att spika jetset tidigt men utan jänkarvagn stör. 9 är kanske bästa hästen. Släpper inte 15 vid gardering och 7 får också plats. Är dock lite överraskad att statistik-Jens inte skriver ngt om att båda de streckade på start är 4 år.. 3: blir intw klok på detta. On Hold skriks ut överallt men känns inte som spik för mig. Knappast ngn raket ut och Bergh är en gris. 2,4,5 borde räcka långt men 3 kanske ett lyxstreck om banan blir ok. 4: i vanlig ordning börjar man tveka under veckan. OTP känns fortsatt som ensam A i alla fall. 6,13 först bakom. Kanske 3 från spets. 9 är tokstrecket. 5: mkt skrik på 3 men jag tror inte den är lila tuff som 1,3,5. Möjligen med smygare. Tycker också det är för mkt ? kring 8. Då streckar jag 9 före om den går med jänkarvagn? 6: är förvånad över att 11 är favorit och så stor. Jag står fast vid 10 som draget och kanske landar i chansspik. 2,4 tidiga bakom liksom 6,11. 7: hopplöst lopp. Kan bli så att jag fegat och spikar favoriten i hopp om att hon är en ny delicious us. Men i övrigt överens med tidigare tankar förutom att leffe känns lite hetare och Coco lite kallare. Tänk också på att utdelningen under fjolårets finaler aldrig blev speciellt hög och att februari är den sämsta utdelningsmånaden. Citat:
|
||
2016-02-13, 08:13 | #54 |
Såg nu att 4 inte är favorit i första. Men svårt köpa den ändå
|
|
2016-02-13, 09:02 | #55 |
samma här. låter som många ska ladda här o det kan bli jobbig väg till spets om han ens kommer dit. Fördel Shogun o det blir med största sannolikhet spik för mig. ska man gadda är opq given som kan hitta ryggen på shogun och gå med i rygg på denne under slutvarvet.
|
|
2016-02-13, 09:09 | #56 |
Gulddivisionen är jämnstreckad o det känns givet att ta ställning då jag inte hittar nåt roligt skrällbud. Det bör stå mellan de mest streckade och då blir det spik på den troliga ledaren on hold. Jansson är en klok gammal gube och kommer inte köra sönder Ed you när han märker att han inte tar en längd. Det är rejäl skalle på On hold och väl i ledning släpper han inte någon förbi sig.
|
|
2016-02-13, 09:14 | #57 |
Om man tror On Hold tar ledning så känns spiken given. Men kan jan verkligen hålla ut Ed You?
Intressant är att Berglund på Travnet var lite inne på att Candor Hall kan spetsa.. |
|
2016-02-13, 09:19 | #58 | |
Citat:
Tror 1 Master Crowe blir över. Kan dock lösa sig Om Marc Elias når ledningen och tokkör istället för att släppa till Björn med 5 Say that again som annars kan rinna undan. |
||
2016-02-13, 09:23 | #59 | |
Citat:
Så har det varit, de senaste åren, att Februari bara gett låga utdelningar och mycket jackpots. Men inte i år, varför vet jag inte. |
||
2016-02-13, 09:28 | #60 |
Äntligen Lördag igen.
Avd 1. Shogun är säkert bästa hästen, men vill ändå ha med den tänkta ledaren nr 4 blir lås på dom två. Avd 2. Här blir det utgång på Adrian som jag tycker är överkvalificerad detta motstånd, många där bakom Raffinos är nog tidig. Avd 3. Här går jag i fällan och spikar On Hold (som jag tycker bara blir bättre och bättre) Avd 4. Det här är svårt tycker jag ,men det får bli utgång på Namale Kronos (OTP topphäst men jobbig uppgift) Avd 5 .Många bra här men spik på Örjan Nr 4 ,han tar en lugn dödens och vinner med 20 meter Avd 6. Lite utrustnings ändringar på Scampi kanske skulle kunna vara en spik, men jag fegar tar med 4 och 11 också. Avd 7. Mycket spel på Windy Ways, är inte alls säker på att hon är bästa hästen 2,3,11 åker också med, hoppas vinnarna är är på min sida idag. Lycka till. |
|
2016-02-13, 09:37 | #61 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 10:13 | #62 |
Ingen som har nämnt Augustus F., snackhästen i Silver senast? Trodde mycket på den då men blev fast i andraspår till sista biten med en del sparat, troligen för vara i fin form till finalerna den här veckan. Tillbaka på rätt distans nu, kan gynnas av hårt tempo som det ser ut på förhand och endast streckad på 3,66 % i nuläget! Hoppas Söderkvist kör framåt direkt och hittar dödens, sedan bör han bli avlöst av Örjan eller Stoffe som kör två starka hästar. Se till att inte spricka på den här 4-procentaren i inledningen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kocken14 (+5) |
|
2016-02-13, 10:29 | #63 | |
Citat:
2016-02-13, 10:30 | #64 |
Vad tror ni om Food Money? Jag är helt inne på att det var banan som spökade senast då många hästar underpresterade den dagen. Med det i åtanke kanske han ändå borde ha en chans i det här loppet? Frågan är om Jennifer kan spetsa utan att ladda upp hästen så han blir tokhet när han når ledningen. Med all sannolikhet inte trots det är en del traktorer med spår invändigt, hoppas därmed hon tar en lugn inledning. Kapacitetsmässigt tror jag iallafall inte att hästen är borta i de här sammanhangen, fast det inte är optimal distans och det är lite sämre motstånd han har briljerat mot under vintern.
|
|
2016-02-13, 10:34 | #65 |
|
|
2016-02-13, 10:38 | #66 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 11:01 | #67 |
Håller med om 7 Food Money, kan inte släppa den helt enkelt. Samtidigt som det sägs att den ska få ett lugnt lopp innan vila så sjunker oddset på vinnarspelet. Tror egentligen mest på 2 Nahar och att 5 Ed You offras för att knäcka 4 On Hold.
2016-02-13, 11:08 | #68 |
Hugotheboss och dado!
Mina tankar om guld är att det är öppet och ovisst! On Hold mot spets men Jakobsson är inte toppkusk direkt.... Riktigt otaktisk, mesig och passiv i sulkyn enligt mig. Bergh kör Nahar och det är mitt förstastreck! Skulle jag spika vore det Nahar! Ed You lär laddas och kanske offras om Jakobsson svarar? Men finns i min bok att mesen ger sig direkt och då har vi Ed You enkelt till spets och då är den förmodligen klar! Där bakom lurar Goop med formtoppade Candor Hall! Food Money, Spring Erom och Narold Vox har också god form att skrälla! Ser så många olika scenarion att jag graderar friskt! Skulle jag spika? Nahar!
2016-02-13, 11:10 | #69 |
Få lugnt lopp innan vila?? Du hör vilket trollsnack det är va....? :-)
2016-02-13, 11:10 | #70 | |
Citat:
2016-02-13, 11:11 | #71 |
Ja, i nästa ögonblick så åker man inte dit för att bli 3-4:a så....
2016-02-13, 11:23 | #72 |
Finns väl inte att man tar det lugnt i en guldfinal såvida inte hästen har något superlopp nästkommande men så är ju inte fallet. Dock ska man ta i beaktning att varje krona är viktig för en liten ägare/tränare som Jezak så 3-4 är bra rent ekonomiskt oavsett.
|
|
2016-02-13, 11:27 | #73 | |
Citat:
2016-02-13, 11:30 | #74 |
På temat antingen eller..
Thomas Jezek selar ut sin ögonsten i gulddivisionens final. - 7 Food Money (V75-3) passade inte banan för senast och det blev helt fel. Han trivs inte med att gå med brodd fram heller. Jag pratade med Jennifer efter loppet och hon sade att det var bland det värsta hon hade kört på. Hästen blev muskeltrött och gillar snabba och hårda banor bättre. Vid segern på Romme tävlade han helt utan brodd fram, vilket helt klart är mycket bättre för honom. Förhoppningen är att vi ska kunna köra med sommarskor den här gången, det är tanken i alla fall. Det är jäkligt svår med spår sju och det hade varit mycket bättre med nio eller tio istället. Jag hade helst sett att han kunde få ett rygglopp för att han ska hålla sig lugnare. Hästen drar iväg själv och kusken behöver aldrig köra på honom för att han ska öppna snabbt. Det går dock att backa ned honom om man vill och det är väl egentligen tanken nu, även om Jennifer kommer märka hur det känns när bilen rullar. Ett, tu, tre kanske han sitter i ledningen, haha - det vet man inte. Jennifer får känna efter och se vad som händer i starten. Hästen kommer få en paus efter det här loppet och sedan ska vi ladda mot våren. Det finns ingen anledning att spara på krutet så sett, men samtidigt vill man inte tömma honom alldeles för mycket heller. Tanken är att han ska komma tillbaka i april någon gång. Jag var in och vässade honom på Fornaboda under torsdagen och lät honom gå i 11-tempo sista 300 metrarna, vilket kändes bra. Jag brukar vässa honom på det här sättet innan loppen så det är inget nytt. Formmässigt tror jag att han är lika bra som vid vinsten på Romme, det känns ingen skillnad så. Han är helt klart vassare barfota bak, men det är ju som det är nu och han har ju visat att han går bra med skor också. Det blir jänkarvagn och trekvartsstängt huvudlag, precis som vanligt.
2016-02-13, 11:53 | #75 |
Så här blev mitt bolagssystem denna vecka.
1) 3,4,5,9 r10-7 (3 dålig från start och hoppas på överpace. 5 fick preparélopp senast. 9 har bäst kapacitet) 2) 5,7,8,9,11 r14-15 (5 ej snabbstarter. 7 förstahäst med springspår. 8 stallet säger måstestreck. 9 och 11 har också bra chans) 3) 2,4,5 r7-3 (2,3,4,5,6,7 har vinstchans. Rank 4-2-5-7-3-6) 4) 15 r6-13 (står mellan 15 och 6) 5) 1,4,5 r8-3 (1 min favorit. 4 tror mina kompisar på. 5 måstestreck enligt Björn) 6) 2,4,10,11 r5-1 (öppet svårt lopp. Tror 2 tar ledningen och blir svårslagen. 4 och 5 blir Berghs kanonmat som offras för 11. 10 är ett sto, som imponerade senast) 7) 1,3,5,10 r2-4 (1 eller 3 tar ledningen. 10 streckas på hög kapacitet och stjärnkusk. 5 spurtade enormt senast efter passiv och rent ut sagt usel styrning av Björn. Då lirade jag DD på Helga och Jonathan Palema. Samma sak idag. doob - idag tar vi betalt!) Kostar 1440:-. Plus boost. Lycka till! |
|
2016-02-13, 11:55 | #76 |
Någon som har lite uppgifter om Sambucus P.R. i v75-5? spelad till 2% just nu.
Från travronden: Var jag jättenöjd med senast och enligt kusken var han okörd i mål. Han har bara känts fin och pigg efteråt. Däremot blev spåret inte bra och det blir till att försöka hitta ner någonstans. Hur långt det räcker vet jag inte, men han kommer vara minst lika fin som i Gävle, kanske lite piggare. Vill gärna ha lite mer om denna, känns lite intressant när han vunnit mycket på sistone, dock mot enklare motstånd. Det är Klass 2 och med rätt draghjälp kan det vara en superskräll! |
|
2016-02-13, 12:48 | #77 |
Har en liten känsla att det skulle kunna bli Stig H:s dag idag
|
|
2016-02-13, 12:53 | #78 |
långskott kanske men supreme court i avd 5, kan senaste loppet ha varit typisk preparé av Örjan?
|
|
2016-02-13, 12:59 | #79 |
Om du är den Perra, som ringde upp Björn Goop och sa oförskämdheter plus var uppe i natt och skrev dumheter för dig själv i detta forum - då tycker jag att du ska försvinna härifrån.
|
|
2016-02-13, 13:02 | #80 |
Håller med! Dra härifrån! Smutsiga hund!
2016-02-13, 13:02 | #81 |
Systemet börjar ta form och det har inte hänt mkt sen måndags tänket.
Två spikar i form av Snabba Cash och Valeur. SC är det plötsligt jävligt bra spelvärde på som tredjehandare och spetshäst. Valeur reglerar detta utvändigt. I övrigt så blir det ett trehästars lås i sista som jag personligen tror att mkt ska till för att dyrkas upp.. Systemet kommer att hamna på 1200-1500:- med lite justeringar i 4 lopp. 4 A 11,9 B 1,14,8,7,15 A 5,3,4 B 2 A 15 B 13,4,3 4 A 2,11 B 1,4,6,3 3,2,11 |
|
2016-02-13, 13:03 | #82 | |
Citat:
En annan skräll som lockar mer med mycket bättre spår är Roger America i samma lopp, kan få ett mycket bra lopp med fin rygg i andra spår då det troligtvis blir lite körning i början. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1) |
||
2016-02-13, 13:04 | #83 |
Guest
|
Om inte Jennifer stryper hästen (Food Money) igen, så vinner den lätt den här gången. Nahar är en pensionär redan.
Senast redigerad av robust den 2016-02-13 klockan 13:06. |
2016-02-13, 13:05 | #84 | |
Citat:
Visste du inte det så lärde du dig något centralt inom trav idag!
2016-02-13, 13:17 | #85 | |
Citat:
Stor respekt för dig doob, då jag knappt spelat i ett halvår och är första vintersäsongen för mig. Försöker lära mig så mycket som möjligt men ibland måste man köra på sin egna känsla |
||
2016-02-13, 13:17 | #86 |
Går ju bara skratta åt idioten här inne Trots att det egentligen är fel att skratta åt folk med mentala funktionshinder...
|
|
2016-02-13, 13:18 | #87 |
Varför ringde du till Goop Perra?
|
|
2016-02-13, 13:28 | #88 |
Idag tror jag det blir show a la Örjan på Solvalla!
1. Panoramic - hyfsad chans att vinna detta loppet om det blir fart på grejerna. Örjan lär ge honom en bra position och om det skulle bli dödens tror jag att Shogun avlöser honom i ett tidigt skede. Annars är ju OPQC helt bortglömd idag efter att ha varit riktigt påpassad i sina senaste framträdanden. Konstigt då han gått riktigt bra och kan få ett passande lopp här, med rygg på mkt startsnabbe Snabba Cash! 3,8% i nuläget, man tackar! 2. Ingen Örjan då det är ett roligt lopp för lärlingar! Här är jag helt inne på att vi får se en av dagens bästa spikar i Celebreightr! Borde ta sig snabbt till spets och värsta motbudet (som alla ska ha med eller spika denna gång) Jetset ska gå i vanlig vagn till skillnad från på slutet, istället för jänkarvagnen och har spår 4 i volten på tillägg vilket borde innebära att han tappar ytterligare 20 meter gentemot min spik. Att hon ska plocka 40 meter i andraspår på en så bra häst som Celebreightr från innerspår i tät finns inte i min bok. Tränaren låter dessutom supernöjd! Om bra värmning så blir det dagens stora spik! Om man garderar ska Alvena Undi med till löjligt låga %. Kan bli rygg på ledaren och lucka tillslut och hon har varit fin på slutet! 3. Här kör Örjan Spring Erom som jag tycker är väldigt intressant. framförallt som ett platsspel. (ger 3 ggr fast platsodds hos nätbolagen) Vart bra på slutet och är klart underskattad och med Örjan upp garanteras ett bra lopp i ett lopp som kommer gå i högt tempo! Riktigt spelvärt som sagt till 3 ggr fläsket! Annars tror jag mest på On Hold om han inte blir söndertryckt av Berghs Ed You för att Bergh själv ska kunna profilera med Nahar. 4. Här kör Örjan Nu I Nu som det är fina rapporter på. Kan själv hästen för dåligt för att uttala mig om denne. Men låter som sagt riktigt bra. Själv har jag mest känsla för Namale Kronos som Lindgren låter nöjd med och tränar riktigt fint nu efter ett tävlingsuppehåll! Springspår kan betyda ett ointagligt försprång för OTP! Roligt drag! 5. Här kör Örjan en tänkbar spik i Valeur. Har ju sett magisk ut på slutet. Möter här bra hästar och kommer troligen få dödens. men jag tror han vinner på typiskt Örjanvis från dödens med ett säkert huvud! 6. Väldigt fint lopp! Här tror jag att favoriten bara kan visa sig bäst även om det låter intressant med jänkarvagn på Scampi! Dagens andra riktigt bra platsspel med Örjan där även Nose Gear ger 3 ggr degen på plats. Mkt spelvärt enligt mig. Stallet har alltid hållit hästen högt och på slutet har han börjat prestera oxå.. Senast gav örjan han en ren prepare styrning inför denna finalen och jag tror han kommer göra ett riktigt bra lopp som räcker till att komma topp 3! 7. Örjan kör Sveriges Näst bästa?? sto! Borde vara toppchans nu när hon har en riktig kusk tillbaka i jollen! Om inte West Wing får bestämma i tät dvs för då kan denne bli jobbig att ro på! Lycka till på liret och glöm inte Örjan idag |
|
2016-02-13, 13:30 | #89 |
Det är inte min tur att sätta ihop V75 så jag kör en V5:a. Spiken är så klart OTP. U-hästar blir On Hold, då jag tror att han sitter i spets och i så fall blir svårslagen, Master Crowe som jag hoppas kan hålla upp innerspåret, men det är oklart, samt West Wing som jag trodde skulle vara en riktigt bra häst, men som först nu kommit igång och då radat upp segrarna.
|
|
2016-02-13, 13:35 | #90 | |
Citat:
Tror den kan spetsa annars drar man direkt i högertömmen! Tror som sämst 9 får tredje in! I min tes rygg ledaren.....
2016-02-13, 13:37 | #91 |
2016-02-13, 13:38 | #92 |
On Hold kommer bli mindre och mindre intressant som spik ju längre dagen går. Tveksamt om han är värd att vara så stor favorit som han är nu. Sticker nog iväg ännu mer under dagen. Nahar mer och mer intressant som spelad till knappt 20% mot i nuläget en 32%-ig On Hold..
Förvånar mig inte om Scampi och Michelangelo Ås är något sånär jämnspelade vid 16:20. Isåfall blir det lätt att ta ställning då Bergh kan dirigera loppet som han vill. |
|
2016-02-13, 13:44 | #93 |
Ska Alleyeson köras i ledningen när så många tipstjänster verkar tro på den? Känns ju annars rätt långsökt att gubbarna skulle bjuda Marc Elias på något när det är finaler och så.
|
|
2016-02-13, 13:45 | #94 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-13, 13:46 | #95 |
Så här blev det idag:
1: 9 2: A 7,9,11 B 8,15,1,5,6,2,14 3: 5 (Tänker att antingen spetsar Ed eller så kör 2 el. 3 fram och mosar 4) 4: A 15 B 6,13,9 5: A 4,1 B 5 6: A 10 B 2,11,6 7: A 10,3,2 B 5,1,11 Minst 2 A i avd 2,4,5, minst 1 A i avd 6,7 |
|
2016-02-13, 13:48 | #96 |
Jag gillar On Hold men den hade varit intressant som luring idag, men inte som favorit. Vad talar för att den får ledningen egentligen? Jag är tveksam även om Magnus själv trodde att han skulle plocka en längd på hästarna invändigt.
Garderar loppet och sätter Candor Hall överst i min ranking just nu. |
|
2016-02-13, 13:50 | #97 |
Håller med, personligen kan jag inte se Alleyeson vinna från spets i detta gänget, lär inte få bluffa bort mycket... Får se om man får "käka hatt" efter loppet.
|
|
2016-02-13, 13:53 | #98 |
Guld när Berg kliar sej på näsan och säger att Ed You är hans bästa chans då vinner han med NAHAR efter att E Y tryckt sönder O H
|
|
2016-02-13, 14:00 | #99 |
West Wing i avd 7
3 West Wing återkom 151028 efter 4 mån uppehåll. 0 i första starten men sedan har han vunnit staket! Törs man tro att det blir en till etta tro? Eller låsa med 10 Windy Ways?
Är ju en massa hästar som borde med egentligen, 1, 2, 3, 4, 10. Hm. |
|
2016-02-13, 14:01 | #100 | |
Banned
|
Citat:
Här syns verkligen skillnaden mellan SS och ÖK, när det gäller att köra för postion. Fastnade i ANDRA PAR UTVÄNDIGT (inte första gången) rygg på ÖRrjan, med rubbet sparat i mål. Nu är det 2140 meter - och det är väl en betydligt sämre distans? En seger på senaste 10 starterna är över 1640 meter. Så hur ska SS kunna vinna nu, med ännu sämre förutsättningar? Be till Gud? Totalt värdelöst körd senast och kommer att vara helt chanslös idag. Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-13 klockan 14:19. |
|
2016-02-13, 14:17 | #101 |
Banned
|
"Ju fler ettor i raden, desto närmare förlusten..."? Inte många i det här gänget som slår Takethem från lika start. Favoriten får bekänna färg, annat att slå ett relativt (nåja) härdat silvergäng än halvtaskiga ston från spets....
|
2016-02-13, 14:18 | #102 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 14:25 | #103 | |
Citat:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441033 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
||
2016-02-13, 14:26 | #104 |
Hoppa inte över 5 Jonathan Palema. Hade vunnit senast över 2 Bergshults Leffe om inte Björn kört så passivt.
|
|
2016-02-13, 14:28 | #105 | |
Citat:
Fortfarande 10% mellan Scampi och "Micke" nu. Jag tror du och många andra har övertro på hur lätt det är att planera ett lopp och genomföra den planen på ett bra sätt bara för att man har tre ekipage. Det är en skitfavorit helt enkelt. Senast favoriten och Scampi möttes fick Scampi dödens. Nu är ju lägena omvända och värre. Scampi har visat flera gånger nu att första V75-vinsten inte var någon engångsgrej utan att det är en "riktig" häst. Nu eventuellt jänkarvagn också. Om det inte vore så jäkla lågstreckat bakom skulle jag spika Scampi rakt av. Men nu velar jag om det bara blir utgång eller riktig spik.
2016-02-13, 14:32 | #106 |
Björn kommer blåsa till spets med 5:an och sen ska den slås. Folk stimmar om Master Crowe eller Valeur så den blir tacksamt lite spelad.
|
|
2016-02-13, 14:33 | #107 |
V75 Solvalla 13/2 Ranking sammanställning (bas: SS+TT+TravNet+Snoken)
V75-1: A 9 B 5-4-10 C 3-6-7-2-1 D 11-8-12 V75-2: A 11-9 B 7-5-8 C 14-1-6-15-10 D 2-12-3-4-13 V75-3: B 2-4-5-3 C 7-6-10 D 8-1-9 V75-4: A 13-15-6 C 12-4-11-5-2-3-1-14 D 10-9-7 V75-5: A 4 B 3-1-8 C 5-11-7-2 D 9-10-6-12 V75-6: A 2-11 B 4 C 10-6-5-1 D 9-8-12-3-7 V75-7: A 10 B 2-1-3 C 4-11-5-8-7 D 9-6-12 Spikförslag V75-1 9 Shogun DK & V75-2 11 Jetset har båda 3 av 4 1a tips U hästar (2 av 4 1a tips) V75-3 2 Nahar V75-4 13 Namale Kronos & 15 On Track Piraten V75-6 2 Scampi Guldkorn (låg-% på resp. ABC rank) V75-1: 10 OPQC V75-2: 8 Raffinos V75-4: 13 Namale Kronos & 11 Chip Dealer V75-5: 8 Thaitec & 3 Alleyson V75-6: 5 Digital Archive & 1 Limoncelli V75-7: 2 Bergshults Leffe & 11 Pebbe Simoni |
|
2016-02-13, 14:38 | #108 |
inte så påläst men. Snabba cash i första. startsnabb. löpte senast som en idiot och bara körde undan på bra tid. varför är inte detta en bra spik? Kan inte se nån invändigt vilja köra i ledning med 4%? även om premier kronos kan vara en bra skräll.
Ska då shoogan dk eller panoramic köra i dödens så ger de antagligen bort segern till den som ligger kvar i kön? |
|
2016-02-13, 14:38 | #109 | |
Banned
|
Citat:
Nån som spänt upp en vajer över travbanan? Terrordåd där någon skjuter ihjäl alla andra startande med en Kalasjnikov? Jennifer blir sen till start och startbilen plötsligt lägger in backen och kör över alla andra startande? |
|
2016-02-13, 14:41 | #110 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 14:42 | #111 | |
Citat:
Källa : http://www.travronden.se/nyheter/spo...ign=travronden |
||
2016-02-13, 14:45 | #112 |
Jag hoppas på det, spikar själv Say that again till fint spelvärde (tycker jag) Största frågetecknet är väl vad Marc Elias gör, om han tokkör för att hålla ledningen och därmed förmodligen sabbar sina egna vinstchanser samt Say that again´s (som förmodligen hamnar utvändigt i såna fall) eller släpper tidigt och hoppas på lucka.
|
|
2016-02-13, 14:46 | #113 |
Jag kommer att spika 2 Scampi! Men måste hitta en till funderar på
Master Crowe Snabba Cash / Shogun DK Onhold / Nahar |
|
2016-02-13, 14:49 | #114 |
Snabba Cash...
2016-02-13, 14:56 | #115 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det är stallorder på spets hela vägen med 2an.
Citat:
2016-02-13, 14:58 | #116 |
Hjälper inte när den är chanslös att ta emot Unter.
2016-02-13, 15:01 | #117 |
Har ju väldigt svårt att se den där hästen räcka till finalseger, men 2% på en kuse som nog får rygg ledaren är ju bra. Får strecka "Spontan" också bakom utgången!
2016-02-13, 15:07 | #118 | |
Citat:
Skulle strecken skilja så pass mycket som 10% när spelet börjar så tänker jag inte utelämna Scampi men då kommer fler streck åka med också. Hur som haver så bygger jag mitt scenario på att Officer sitter i ledningen och att Michelangelo profiterar på detta. I alla andra scenarion tror jag att Scampi vinner loppet. |
||
2016-02-13, 15:10 | #119 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 15:12 | #120 |
*Över ett huvud före vid mållinjen* - DET ÄR HÅÅÅÅÅRT I MÅL!
|
|
2016-02-13, 15:12 | #121 |
Yes, snygg injobbning av Jansson på V4! Kuskstärkningar ska man hålla koll på!
Bara Örjan som kan fälla fyran nu, han sätter väl båda bara för det...
2016-02-13, 15:15 | #122 |
T jansson! Den gubben e aldrig med på mina system.....han behövde inte göra speciellt mycket i loppet heller så var nog inte jansson som styrde i mål hahaha
|
|
2016-02-13, 15:16 | #123 |
Öhh såg du loppet? Han jobbade hela sista halvvarvet för att hänga på ledaren som försökte skicka så att ingen kunde hinna ifatt. Max 20 kuskar i Sverige som hade fixat det där kan jag lova!
2016-02-13, 15:17 | #124 |
När tränaren säger. "Vi får trycka upp tempot tidigare den här gången" Är det bara att spika då?
|
|
2016-02-13, 15:18 | #125 |
Går det annat än spika Shogun DK efter intervjun efter värmningen? Ja givetvis, han möter inte löss men satan så uppåt Micke lät.
- Har han någonsin varit bättre? - Nej! - Hur mycket tror du på honom? - Stenhårt! Om inte annat så är det en stark utgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1) Senast redigerad av oggeb den 2016-02-13 klockan 15:20. |
|
2016-02-13, 15:19 | #126 |
Var väl inte så konstigt att ledaren vek ner sig! Hästen hade aldrig vunnit lopp och körde slut på sig totalt......men skönt du hade den alla fall.....hade själv inte haft den om jag kört V4
|
|
2016-02-13, 15:22 | #127 | |
Citat:
Jag körde själv sparlopp i 2:a och åkte all världens väg. 5 Quick Crown tog in bra på favoriten Antonio Tabac i sista V4, när de möttes senast. Ska lägga ett mindre tvillingspel med den som utgång. |
||
2016-02-13, 15:24 | #128 |
Banned
|
Och hur i all världen ska Kenneth komma till spets? En av Sveriges absolut sämsta startkunder, totalt oförmögen att få fart på hästarna från start (har han visat flera ggr, inte minst bakom BS)...om de är "inne" på att köra i spets så kan jag säga att de är helt "ute" i det blå med sitt resonemang...
|
2016-02-13, 15:29 | #129 | |
Citat:
Dock ska sägas att det var ett riktigt skitlopp. Men det var ju också därför man garderade brett. Nog om det, åter till V75! Tar ställning och spika Scampi till slut, motståndet är halvljummet. Så Valeur får stryka på foten och bli utgång bara. Supreme Court helt totalt bortglömd då alla bara ser tre möjliga vinnare i loppet. Alleyson också bortglömd. Lite överraskande att Nu I Nu är så fantastiskt stor i fjärde jämfört med alla andra på startvolten. Streckar nog alla på den volten utom 1,7. Trodde OTP var ganska klar vid första anblicken, men startvolten står grymt bra till propositionsmässigt och någon av dem borde kunna plocka det. Men vågar inte ta bort OTP helt för går det för snabbt eller för långsamt ska han plocka dem!
2016-02-13, 15:31 | #130 | |
Citat:
Torbjörns häst hade startat 67 - ja, sextiosju - gånger och aldrig vunnit förrän Torbjörn körde idag. |
||
2016-02-13, 15:32 | #131 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 15:34 | #132 |
De som pratar om 3 Alleyeson i avd 5, hur ska ett loppscenario se ut där den vinner?
Jag kan inte för mitt liv förstå varför den är så betrodd idag, öppna snabbt är en sak... "Tar på mig hatten" |
|
2016-02-13, 15:36 | #133 |
Men fan han är ju omutlig karln! Tog utgång på 1,2 och skippade Kihlström med favoriten eftersom han skulle hamna så långt bak som han gjorde. *10 hade jag också med 1,4,5,6,9,11 i sista. Story of my life att hitta storskrällarna och lyckas torska på en favorit...
2016-02-13, 15:36 | #134 |
Kör hårt på kung T jansson du! Lycka till.....hade inte spelat någon som helst roll vem som styrt den hästen och det står jag fast vid.....nyss vann iofs kungen Kihlström feeling på målinjen kallas det
|
|
2016-02-13, 15:39 | #135 |
Skumt med Bergshults Leffe och spelarkåren...Baserat på senaste loppen borde hästen vara favorit 9,5% ??????
Är det namnet?? |
|
2016-02-13, 15:40 | #136 | |
Citat:
Själv tror jag SC sitter i ledningen men jag hoppas att Kenneth lyckas hålla ut ett bra tag då jag tänker spika Shogun på åtminstone något system. |
||
2016-02-13, 15:41 | #137 |
Ni vet vem som drog Svarte Peter på forumet när det gällde On Hold senast.
2016-02-13, 15:46 | #138 | |
Citat:
Jag tror inte han har högst segerchans i loppet men jag tycker att han med råge har bäst spelvärde i loppet. Vid gardering hade jag tagit West Wing, Pebbe Simoni, Windy Ways och Jonathan Palema - i den ordningen. |
||
2016-02-13, 15:48 | #139 | |
Banned
|
Citat:
Helt chanslös..! |
|
2016-02-13, 15:50 | #140 |
Banned
|
|
2016-02-13, 15:58 | #141 | |
Citat:
Va! Ringde han upp LillGoopen och skällde - vad skrev han i tråden?
2016-02-13, 16:01 | #142 | |
Citat:
Hur många hästar tror du vinner sin 16:e raka om hästen har 15 raka vinster jämfört med hur många hästar som vinner nästa start om hästen inte har segrat i föregående start? On Topic: Märk väl att Haugstad är vänsterhänt och att varken han eller Goopen har kört 8 Order By Keeper i avd 7 förrut. Den så kallade Goop-effekten i första starten. Hästen har dessutom tjänat mest i loppet. 1%!!
Spiken64 (+15) Senast redigerad av Sprite den 2016-02-13 klockan 16:03. |
||
2016-02-13, 16:05 | #143 |
Nu är det skrik på Raffinos igen trots att den körs av en ärkesopa.
|
|
2016-02-13, 16:05 | #144 |
Vilken fulträff på Karbonpappret,dyngan,klådan.
2016-02-13, 16:06 | #145 | |
Banned
|
Citat:
Borde vi då inte ha en massa hästar med både 10, 20 och 30 raka hästar i raden? Eller: Om vi har 10 hästar med 5 raka så borde det merparten av dem vinna nästa start och till slut nå den fantastiska sannolikheten = 1 när man når....X antal vinster? |
|
2016-02-13, 16:10 | #146 | |
Citat:
Men jag har streckat Torbjörn i V75-3 med 5 Ed You. Lycka till själv med Kihlström. Honom har jag streckat fler gånger idag än Tobbe. |
||
2016-02-13, 16:14 | #147 |
|
|
2016-02-13, 16:16 | #148 |
Funkar ATG för er? går inte lägga spel?
|
|
2016-02-13, 16:16 | #149 | |
Citat:
En massa parametrar som spelar in här - startspår, form, motstånd (bättre/sämre), hur denne vunnit på slutet (lätt, turligt), snabbt insprungna pengar (bytt klass?). osv. osv. En häst har inte större chans att vinna bara för att den har ett staket i raden. Mer relevant är visad form och hur denne står inne i klassen - har denne överlägsen kapacitet så är ju vinnarchansen högre, men mycket som spelar in...
2016-02-13, 16:17 | #150 |
Funkar klockrent här, fick mitt första boostnummer också.
|
|
2016-02-13, 16:18 | #151 |
Banned
|
Ja, det kommer att bli väldigt intressant när 12 hästar, samtliga med 15 raka vinster, närmar sig bilen. Enligt Sprite-Spikens resonemang så borde merparten av dem vinna även detta lopp. Alla på rad över mållinjen? Men det finns väl bara 7 spår?
|
2016-02-13, 16:19 | #152 |
V4-2
Startförbud: 8 STILL GOING STRONG (startförbud 160213-160223 (dålig prestation)) 10 WHIP THE WHEEL (startförbud 160213-160223 (övrig)) V4-3 Bestraffningar: Svensson Erik, 1100 kr, för dålig anslutning efter startbilen. Takter Johnny, 1500 kr, övrig felaktig drivning. V4-4 Bestraffningar: Svensson Erik, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
|
2016-02-13, 16:19 | #153 | ||
Citat:
Ingen jag spikar men med på systemet.. Lycka Till! Dagens spikar= Börjar med 2X9or Shogun+Bethel i inledningen ,tredje spiken Master Crowe i 5:e Mvh , L Ouups , Med tanke på ditt inlägg angående Augustus F måste Bergshults L vara stenklar nu.. Citat:
Senast redigerad av Lazze den 2016-02-13 klockan 16:27. |
|||
2016-02-13, 16:19 | #154 |
Mycket omkastningar blev det under slutet av veckan, så här blev det till slut:
2,(4),5,6,7,9 - utgång på spets och slut (1),5,6,(7),(8),(9),(11),14,15 - öppet men några höjer sig 4 - spets och slut, öppet annars 2,3,4,5,6,15 - de där framme håller undan eller kör i olämpligt tempo och bästa hästen vinner 3,(4),5,9 - utgång med toppekipaget från bra läge men några intressanta lågstreckade med 2,4 - lås på två med chans på spets och slut 1,2,3,7,10,11 - "helgarderat" Utgång: Minst 2 ()
2016-02-13, 16:22 | #155 | |
Kryss i taketCitat:
En förhandare, jo jag tackar. Mvh Uffe |
||
2016-02-13, 16:23 | #156 |
Vilken bögigt sopig körning av Christoffer. Jävla tomte ska du låta en kortdistansare bluffa bort halva loppet innan du får tummen ur?!?! Far åt helvete
|
|
2016-02-13, 16:24 | #157 |
Den var enkel att hitta... Eller vad säger du
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
|
2016-02-13, 16:24 | #158 |
|
|
2016-02-13, 16:25 | #159 |
|
|
2016-02-13, 16:26 | #160 |
När skulle han gått då? Det var den mest obefogade kritiken jag sett på länge.
2016-02-13, 16:28 | #161 | |
Citat:
2016-02-13, 16:28 | #162 |
Underbart, hoppas fler sharpsare tog våra varningar på allvar!
|
|
2016-02-13, 16:29 | #163 |
Det skreks en del om Augustus och idag stämde allt perfekt.
|
|
2016-02-13, 16:29 | #164 |
Skön jävla start på v75 oh ett skönt vinnarlir......får tacka er som skrivit så gott om 7 annars hade jag plockat bort den
Emeffeff (+5) |
|
2016-02-13, 16:29 | #165 |
|
|
2016-02-13, 16:29 | #166 |
|
|
2016-02-13, 16:30 | #167 |
|
|
2016-02-13, 16:30 | #168 | |
Citat:
2016-02-13, 16:30 | #169 |
Jag håller till viss del med, men jag skyller lika mycket på kusken. Man kan inte börja försöka utmana enbart de sista 200m när man ser att det är en riktigt pigg och fräsch häst i spets. Bättre taktik är ju isf o hoppas på att man kan trötta ut utmanaren i kurvan. Ger ju större chans än det vi fick se nu iaf
Manprinsen (+20) |
|
2016-02-13, 16:33 | #170 | |
Citat:
Annars är han svagbegåvad!!! På riktigt!!
2016-02-13, 16:34 | #171 |
Japp det gjorde det sen var det mask där framme plus många dåliga favoriter.
2016-02-13, 16:35 | #172 |
Nu skall Jetset va stenklar.
2016-02-13, 16:35 | #173 |
Direkt när tempot ströps.....självklart!!
2016-02-13, 16:36 | #174 | |
Citat:
|
||
2016-02-13, 16:36 | #175 |
|
|
2016-02-13, 16:38 | #176 | |
Banned
|
Citat:
Lycka till! |
|
2016-02-13, 16:38 | #177 |
|
|
2016-02-13, 16:41 | #178 |
Jag tycker Carame är bortglömd i loppet även om jag avskyr kusken. Han har sprungit bra tider på aktuell distans och har helt ok fart ut så han lär inte få allt för dålig position. Om det blir löpning så kan den vara intressant, tycker jag
|
|
2016-02-13, 16:42 | #180 |
Vadå sprinter? När fan blev Augustus F. en sprinter?
Stekel (+10) |
|
2016-02-13, 16:47 | #181 |
Fy fan Oskar J Andersson, du kör som en Gud. Man blir ju tårögd...
|
|
2016-02-13, 16:48 | #182 |
Finns stenklara så är det bara.
2016-02-13, 16:48 | #183 | |
Banned
|
Citat:
Förmodligen sätter Haugstad en eller ett par vinnare också. Och Onhold måste vara stenklar...! |
|
2016-02-13, 16:49 | #184 |
Spelat tungt hela veckan nu fick betalt.
2016-02-13, 16:58 | #185 |
|
|
2016-02-13, 17:06 | #186 |
Tillman kör ju bara mot en häst skyll dig själv.
2016-02-13, 17:06 | #187 |
Nu bör ju On Hold vinna det här.
|
|
2016-02-13, 17:08 | #188 |
Kör händer Örjan.
2016-02-13, 17:08 | #189 |
Banned
|
Den där var ju helt stenklar. Tack för kaffet Örjan!
|
2016-02-13, 17:08 | #190 |
Alla mina hästar har galopperat...
|
|
2016-02-13, 17:09 | #192 |
2016-02-13, 17:09 | #194 |
|
|
2016-02-13, 17:10 | #195 |
kan bara ge 5 Sharps,då jag och nya ATG inte är helt överens,trodde jag spelat vinnare och tvilling,men nada
Emeffeff (+3) |
|
2016-02-13, 17:10 | #196 |
Vad hände med Nahar? Hade haft stora chanser att vinna utan denna, omotiverade? galopp....
|
|
2016-02-13, 17:10 | #197 |
Banned
|
Vad är det som händer? Händer kör? Eller kör Örjan? Eller händer Örjan?
http://skrivihop.nu/exempel/ |
2016-02-13, 17:11 | #198 |
Tillman skulle väl köra i ryggar idag?
|
|
2016-02-13, 17:12 | #199 |
Banned
|
sjukstuga (+20) |
2016-02-13, 17:14 | #202 | |
Citat:
Han är rätt duktig på att sjunga också. Mvh Uffe |
||
2016-02-13, 17:14 | #203 |
Avd
4//2-15 5//1 6//10-11 7//7-10 |
|
2016-02-13, 17:17 | #204 |
Ja en annan klev av där. 09 öppning är väl lite väl tufft den här årstiden på full distans.
|
|
2016-02-13, 17:17 | #205 |
|
|
2016-02-13, 17:19 | #206 |
Nä dags att gå in i tiltspelarmode. Tvilling i nästa 11-12-13
|
|
2016-02-13, 17:20 | #207 |
Hur långt galopperade Food Money? Såg på reprisen att den avslutade riktigt fint till femteplatsen.
|
|
2016-02-13, 17:21 | #208 |
Banned
|
|
2016-02-13, 17:22 | #209 |
Ni som har alla stenklara idag, vem vinner nästa då? Tror ni OTP orkar hålla upp för att plocka ner alla? För dåligt påläst på Nu i Nu för att säga något om hästen. Stricker har sprungit lugna lopp den senaste tiden och ser riktigt pigg och fräsch ut. Hade bra spurt förra loppet och om det blir hård körning och om Peter får loppet så tror jag att den kan överraska. Skall även bli kul att se Goop upp på 13.
|
|
2016-02-13, 17:26 | #210 | |
Banned
|
Citat:
OTP är iaf helt chanslös. Tvilling runt om? Senast redigerad av Stankarn den 2016-02-13 klockan 17:27. |
|
2016-02-13, 17:31 | #212 |
Vem var det som snackade skit om Jansson förut? Klockren styrning med Ed You då han styr på i rätt tid och synar dödens. Nu pang till spets och drar i precis perfekt tempo!
2016-02-13, 17:32 | #213 |
Jösses, kan bli fin utd. idag
Satt me 2 efter 2, nu 2 efter 4..... |
|
2016-02-13, 17:32 | #214 |
Banned
|
Bra kört Jansson!! 22 ggr pengarna var riktigt bra betalt.
|
2016-02-13, 17:33 | #215 |
Personligen så tycker jag att Jansson generellt sett har kört väldigt bra de senaste åren, efter en lång rad år med väldigt blandade styrningar.
|
|
2016-02-13, 17:34 | #216 |
|
|
2016-02-13, 17:34 | #217 | |
Citat:
Spelade plats på Stricker för 200:-, är ju alltid någon tröst trots skitodds.. OTP sprang för övrigt bättre än vad jag trodde, trodde knappt det skulle bli plats. Jag blev dock överraskad av vinnaren, men min sambo skrattade lite eftersom hon ryggat vinnaren och jag trackat ner på den, som det kan gå.. |
||
2016-02-13, 17:36 | #219 |
Den styrningen var bra så bra kört av gubben Viktigast av allt är att DIF visade klass i fotbollen och att jag e med på deras andelssystem KBK!
|
|
2016-02-13, 17:39 | #220 |
|
|
2016-02-13, 17:42 | #221 |
Känns som svåraste V75 öppningen på flera år. Jetset givetvis stor chans på förhand, men övriga??? Bra chans på 7rätts jackpott om inte favoriterna vinner i 5e!
|
|
2016-02-13, 17:42 | #222 |
V75-2, lärling
Bestraffningar: Elias Marc, 300 kr, för att ha stört pågående segerdefilering. Elias Marc, 1000 kr, för att ha försenat starten. Haapio Tomi, 300 kr, för att ha försenat starten. Nilsson Frank, 300 kr, för att ha försenat starten. V75-3Bestraffningar: Tillman Jennifer, 2500 kr, för snäv körning/ridning. Untersteiner Peter, 2500 kr, för att ha stört medtävlare. Bestraffningar: Untersteiner Peter (Nothing But Class) för att ha stört medtävlare nr 6 Spring Erom, efter ca 50 meter. Tillman Jennifer (Food Money) för snäv körning mot nr 4 On Hold, efter ca 200 meter. |
|
2016-02-13, 17:42 | #224 |
Banned
|
Det gäller väl även Peter Untersteiner? Som under 10-15 år på streckspelen mest körde för en matlapp? Förändringen kom väl med B.B.S sugarlight...?
|
2016-02-13, 17:43 | #225 |
|
|
2016-02-13, 17:44 | #226 |
2016-02-13, 17:46 | #227 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-13, 17:47 | #228 |
Say That Again skall inte torska nu.
2016-02-13, 17:50 | #230 |
Fan vad illa jag tippade idag, har nog stuvat om i systemet minst 10 ggr under fredag-lördag...haha.
Började med 4 hästar i första(Augustus 4:e häst) och spik på Jetset som jag jagat varenda gång på slutet. I slutändan blev det spik på Shogun och plockade med 7 hästar till i andra loppet, men utgång på Jetset i alla fall. Spring Erom brukar jag alltid plocka med men ratade denna gång. Hade i alla fall med Neon Face och har mikroskopisk chans på 5 rätt, men det verkar vara en "sån där dag" så det lär ju gå åt helvete i alla fall. Bara att bryta ihop och komma igen ! ;-) Hoppas några av er andra är bättre på det idag, blir fina pengar ! |
|
2016-02-13, 17:51 | #231 |
Örjan täcker Björn skit också.
2016-02-13, 17:52 | #232 |
Varför gick inte Björn ut?
2016-02-13, 17:53 | #233 |
Urdålig styrning av Björn Goop.
2016-02-13, 17:53 | #234 |
Vilken master
2016-02-13, 17:53 | #235 |
Booooooooooom!! Tackarrrrrrrr!!
Hårdare än väntat men vilken kanon!!!
2016-02-13, 17:53 | #236 |
Han är en riktig kämpe Master Crowe! Snyggt!
|
|
2016-02-13, 17:54 | #237 |
Visst vann lillbrorsan??!!! Master Crowe.
|
|
2016-02-13, 17:58 | #239 | |
Citat:
Nu dunka DD!! 11-5 och lite mindre med 8, 11 i andra....
2016-02-13, 18:02 | #240 |
Lugn nu, din analys var ju inte ens nära att vara rätt chanslös på spets. Men den var bättre än jag trodde, tänkte inte att den skulle ha så bra vinstchans när han hamnade mitt i fältet och fick göra jobb. Bara att lyfta på hatten åt bästa hästen som vann! När förlorade Örjan en tät slutstrid från dödens senast förresten, 2013?
2016-02-13, 18:04 | #241 |
Är mer förvånad över att Digital Archive är så lite streckad i nästa lopp, någon som har input jag missat? Tycker han har betydligt högre chans än på spelad %. Sprang riktigt bra senast och gör han om det tror jag att han kan utmana.
|
|
2016-02-13, 18:04 | #242 |
Fan vilka bra lopp!!!!!!!!!!! Många prestationer och NG:are.
Faen i rövelen att man gick på snacket om Hold On. Rank 4-7 vinner sådana här lopp. Någon chans på sex rätt men få streck kvar för att ögat inte kunde boka örat i guld... Senast redigerad av Wolfman den 2016-02-13 klockan 18:09. |
|
2016-02-13, 18:05 | #243 |
Jag skippade den helt idag, trodde inte alls på chans, lite synd. Trevlig peng i alla fall, snyggt
|
|
2016-02-13, 18:08 | #244 | |
Citat:
2016-02-13, 18:08 | #245 |
|
|
2016-02-13, 18:10 | #246 |
8, 5 som skrällar i nästa lopp, men så pass bra häst som Michaelangelo är, så tror jag han vinner ändå.
Han springer lika bra från bakspår som framspår och jag tror han fixar det enkelt. Tror inte ändringarna på Scampi kommer få så stor förändring, men vad vet jag. Dem har mötts tidigare och Michael har vunnit enkelt Vad tror ni om Yoggi Composites chanser i nästa? Är väl ingen omöjlighet att den plockar plats i alla fall? |
|
2016-02-13, 18:11 | #247 |
V75-4
Bestraffningar: Untersteiner Peter, 3000 kr, övrig felaktig drivning. Peter Untersteiner har kopplat greppet om förstaplatsen i bötesligan med 5.500 kr före Erik Svensson på 3.100 kr. Bland lärlingarna kan nog ingen slå Marc Elias som har samlat på sig en bötessumma på totalt 1.300:- |
|
2016-02-13, 18:13 | #248 |
Jodå! Var uppe på 170 ggr....
2016-02-13, 18:13 | #249 |
|
|
2016-02-13, 18:15 | #250 |
11-5,2*120
11-11 *70 11-3,10*65 11-8*30 |
|
2016-02-13, 18:15 | #251 | |
Citat:
2,4,11 1,3,5,7
2016-02-13, 18:17 | #252 |
Lirar lite 3 - 5, 8, 11 oxå.....
2016-02-13, 18:18 | #253 |
Blev ingen jänk nej, skiter i Scampi på DD då ser inte ut att vara något värde kvar.
4,11 1,2,3,5,7,11
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2016-02-13 klockan 18:19. |
|
2016-02-13, 18:19 | #254 |
doob....
|
|
2016-02-13, 18:19 | #255 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-02-13, 18:20 | #256 |
Lägger en hundring till på DD 2,10,11 - 3,5
|
|
2016-02-13, 18:20 | #257 | |
Citat:
Jag kör 11, 5. Återstår att se vad som händer. Edit: Nu får Michael va sjuk för o torska! Senast redigerad av zabatsu den 2016-02-13 klockan 18:22. |
||
2016-02-13, 18:21 | #258 |
Oj oj oj Bergh vinner med halva nu!!!
2016-02-13, 18:21 | #259 |
Men vad fan, fruntimmer! Varför svara!!!???
2016-02-13, 18:22 | #260 |
Nu kan väl Bergh inte torska.
|
|
2016-02-13, 18:24 | #261 |
Fan vad surt! Officer C.D. blir störd till gunga och Robban får själv ett perfekt lopp.
|
|
2016-02-13, 18:24 | #262 |
Såja..... Nu får man hoppas på Boost!!
Då kan det bli bra....
2016-02-13, 18:26 | #263 |
Är det bara jag som tycker det är tråkigt nu när Almenäs är tillbaka i rutan? Är inte samma go och man blir lite uttråkad.. :/
Nu föe vi som kört DD på 11-5 hoppas på att Jepson kan överraska lite |
|
2016-02-13, 18:27 | #264 |
|
|
2016-02-13, 18:27 | #266 |
|
|
2016-02-13, 18:32 | #267 |
Avstod V5.....så jävla sur för det! Hade suttit med 8 häst kvar....
V3 dansas in! 1*1*alla......
2016-02-13, 18:33 | #268 |
Inget är omöjligt, har hänt förr så säg inte föe mycket trots att trolig vinnare är någon annan. Finns ingen mening att spela favorit DDs. Finns inga pengar där om man inte vill spela DD för 5k varje gång
|
|
2016-02-13, 18:37 | #269 |
Banned
|
inside info på Order by Keeper bra värmning spel vinnare idag
|
2016-02-13, 18:40 | #270 |
2,3,5,11 ger lite pengar i alla fall...
2016-02-13, 18:43 | #272 |
Synd, torsk på 5 nu i alla fall. Nåväl Tills nästa gång.
Edit: så helvetes **** på att det aldrig räcker hela vägen. Senast redigerad av zabatsu den 2016-02-13 klockan 18:45. |
|
2016-02-13, 18:45 | #273 |
Heeeeeelveeeeeeeeteeeeeeeee!!!!!;;!
2016-02-13, 18:45 | #274 |
Banned
|
|
2016-02-13, 18:45 | #275 |
Synd att han fick luckan så sent!
|
|
2016-02-13, 18:46 | #276 |
Kan vara dags att vakna herr jakobsson! Verkar vara svårt att kolla bakåt ibland....
allaballakaitoz (+1) |
|
2016-02-13, 18:46 | #277 |
|
|
2016-02-13, 18:46 | #278 |
doob - vi hade behövt luckan tidigare med Jonathan.
|
|
2016-02-13, 18:47 | #279 |
Den där fuckin jävla åsnan Ulf Eriksson kör bort grymma pengar för mig x2 i det här jävla loppet!!!!
Helvete jag KOKAR!!!!!!
2016-02-13, 18:48 | #280 |
Brukar inte hålla med Stänkarn men han har rätt när det gäller Stefan Persson som kusk.
2016-02-13, 18:51 | #281 |
|
|
2016-02-13, 18:52 | #282 |
63 ggr på tvillingen 1-5 år lite plåster - men........
Fulsprit (+5) |
|
2016-02-13, 18:52 | #283 |
Grattis
2016-02-13, 18:53 | #284 |
Näsdopning på vinnaren i avd 7
|
|
2016-02-13, 18:53 | #285 |
Med facit i hand eftersom West Wing va värdelös skulle han gått, dock inte lätt att veta att WW ska vara så värdelös. Min tviling rök på detta, men hade WW vart normal så hade han fått 3e spår hela vägen och inte kunnat vinna.
|
|
2016-02-13, 18:53 | #286 |
V75-6
Bestraffningar: Rundqvist Anna-Karin, 3000 kr, avstängning 160227-160311, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare. Bestraffning: Rundqvist Anna-Karin (Like Lightning) för snäv körning som grovt stört medtävlare, nr 4 Officer C.D. efter ca 300 meter. 1. Utdelning 7 rätt 1 257 672 kr 2. Utdelning 6 rätt 7 188 kr 3. Utdelning 5 rätt 363 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2016-02-13, 18:55 | #287 |
V75 Boost
7 rätt + boost: 12 576 720 kr 6 rätt + boost: 718 800 kr 5 rätt + boost: 36 300 kr |
|
2016-02-13, 18:56 | #288 |
Snyggt av ATG att släppa boost numren innan dragningen i tv
SO (+5) |
|
2016-02-13, 18:56 | #289 |
Såg oerhört imponerande ut den dragningen...Vilken spelsäkerhet...
|
|
2016-02-13, 18:58 | #290 |
Vilken oerhört dålig speldag :-( Bara tre rätt på ett system för 1500.- Inga av mina tre vinnarspel gick in heller-. Räddade en del kassa genom en hundring på dubbeln. Tänkte att det var lika bra att gå mot mitt system som hade spik på scampi pga dagens facit :-) Gick ju in nu men inget vidare odds tyvärr med knappt 15x.
Mest irriterad över att jag inte hann lira på Augustus som jag tänkt på hela veckan. Höll på med systemet fram till spelstopp. |
|
2016-02-13, 18:58 | #291 |
|
|
2016-02-13, 19:02 | #292 | |
Citat:
6rätt 100gånger 5rätt 100gånger
2016-02-13, 19:04 | #293 |
Nä så är det väl inte?
2016-02-13, 19:04 | #294 |
|
|
2016-02-13, 19:05 | #295 |
Vem var det som som delägde och välmotiverat gav tips om Master Crowe för några veckor sedan?Skulle ge några Sharps till
|
|
2016-02-13, 19:09 | #296 |
Sorgligt att såna totalusla kuskar som A-K Rundqvist ska få köra på V75, stäng av henne resten av året
Fulsprit (+5) |
|
2016-02-13, 19:16 | #297 |
mackpeter, vet dock inte om han deläger master crowe. Däremot är Master Crowe lillebror till Mack Peter, som jag tror mackpeter hade någon sorts ägarandel i.
mackpeter (+3) Senast redigerad av oggeb den 2016-02-13 klockan 19:19. |
|
2016-02-13, 19:26 | #298 |
Doob för en strålande diskution med JR Kolgjini på twitter i detta nu. Sandlådenivå och alldeles, alldeles underbar. Skrattar så jag kissar lite.
|
|
2016-02-13, 19:27 | #299 |
Säg att du har boost och sätter 7an. Du har dessutom 20st 6or och 140st 5or. Som jag fattar det ska det då ge:
7rätt: 1*1 257 672 = ca12 mille 6rätt: 20*100*7188 = ca 14mille 5rätt: 141*100*363 = ca 5 mille Så kan det väl inte vara? Någon som kan reglerna? |
|
2016-02-13, 19:32 | #300 | |
Citat:
Menade inte Mackpeter att Master Crowe är lillebror till Commander Crowe och inget annat?
2016-02-13, 19:41 | #301 |
|
|
2016-02-13, 19:45 | #302 |
Jo, så är det. Men vinsttak 100 mille på 7or och på 150 mille totalt.
|
|
2016-02-13, 19:49 | #303 | |
Citat:
Äras den som äras bör. Puro är en av de bästa tränarna som finns. Han är mera mån om hästarna än hästägarna. Och - kommer ni ihåg när Nordstrand precis blivit delägare i Commander Crowe satte han igång att anmäla hästen till lopp medan Puro var på semester. Det tog hus i h-e och Puro slängde ut den förre TV-chefen och storägaren i ett av börsens största IT-fiaskon. Puro är en riktig tuffing och kan i grunden träna häst. Men är osocial mot ägarna. |
||
2016-02-13, 20:10 | #304 |
Det vet jag inte om han menade. Fick för mig att han menade att det var en lillebror till Mack Peter då han hade ägarintressen i den hästen. Men, visst, han är även bror till Commander Crowe
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-13, 20:31 | #305 | |
Citat:
Kul med lite anekdoter bakom kulisserna... Gärna mera sådant!
2016-02-13, 20:33 | #306 |
--------------------------------------
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2016-02-13 klockan 20:35. |
2016-02-13, 20:45 | #307 | |
Citat:
För den kusk som sabbat flest lopp, överlägset är ludde. |
||
2016-02-13, 21:03 | #308 |
Den enda glädjen i dag var väl denna:V4
Inlämnat: 2016-02-12, 21:41 Solvalla Lördag 2016-02-13 Start: 14:45 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Seyffenstein 2: 2, 3, 6, 8, 10 3: 1, 2, 6 4: 1, 4, 6, 8 1x5x3x4 = 60 rader. 60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: DGZ BHW TFM |
|
2016-02-13, 21:32 | #309 | |
Citat:
Kom ur rätt pung! Thats it! Oskar J Andersson t.ex är 10 ggr bättre! Muppen Adrian hade varit noone om "vanlig" stam! PISSLUFFARE! "Trav societeten" slickar röv!
Altoc (+5) Senast redigerad av doob den 2016-02-13 klockan 21:34. |
||
2016-02-13, 21:35 | #310 | |
Citat:
Vad "bråkade" ni om?
2016-02-13, 21:40 | #311 |
Underbar 'Queer' look/uppsyn på Adde från galan
|
|
2016-02-13, 21:45 | #312 |
Jag kommenterade hans uppträdande i TV på Twitter. Vilket han såklart inte tål.
Grandios som han är.....
Fulsprit (+1) Senast redigerad av doob den 2016-02-13 klockan 21:47. |
|
2016-02-13, 22:02 | #313 | |
Citat:
Melander (+10) |
||
2016-02-13, 22:05 | #314 | |
Citat:
Såg inte galan - hur uppträdde han?
2016-02-13, 22:12 | #315 |
Danmark är underbart! Kan hitta många fynd där... Inte en enda omstart på 11 lopp - torde tilltala dig, doob?!
2016-02-13, 22:16 | #316 |
en riktig tuffing du bakom skärmen. Antar att du är världens supertönt irl
|
|
2016-02-13, 22:26 | #317 |
Kuskarna suger men mer professionellt skött i övrigt....
2016-02-13, 22:28 | #318 |
Väl talat doob, vi behöver fler människor som dig i Sverige. Är så jävla trött på alla inställsamma rövslickare och f*ttor.
Fulsprit (+1) |
|
2016-02-13, 22:30 | #319 |
|
|
2016-02-13, 22:38 | #320 |
Jag känner inte honom privat, gör du? Eftersom du kommer med sådana påståenden?
1William (+100) |
|
2016-02-13, 23:30 | #321 |
Känner Doob , Adrian ? Eter som han kommer med såna ut talande ?
Vad vet du om Adrian privat ? för en större gnäll röv än du får man leta efter Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+100) |
|
2016-02-13, 23:41 | #322 |
|
|
2016-02-13, 23:55 | #323 | |
Citat:
Men om du med "gömmer sig bakom en skärm......." menar, att han anonymt kastar ur sig åsikter må du väl ändå skärpa dig. Jag har aldrig träffat - men ofta sett doob på TV, i massmedia och på avstånd. Han är en av Sveriges 100 mest kända personer. Motsatsen till anonym. Han är ofta kontroversiell och vågar rakryggat säga sanningar. doob är en uppfriskande fläkt på sharps. Kommer ofta med välmotiverade tips. Och kontroversiella åsikter om travets ledande personer. Kul så länge vi har honom här. Trots att han sliter häcken av sig ute i det svenska samhället. |
||
2016-02-13, 23:55 | #324 |
WTF... Sharps var sista chansen på nätet i lilla Svedala för en edgy discussion om spel på hästar, världen blir Trump-sämre i alla aspekter, och hela västvärlden blir snart Virtuell Racing så vi slipper läsa om sånt som "IRL".
Löjligt med personpåhopp? Nej svensk kukhuvudsprovinsialism. |
|
2016-02-13, 23:57 | #325 |
Tror mer han syftade på intervjun efter V75-2 där Adrian rasade på banpersonalen för att de inte fick iväg starten.
|
|
2016-02-13, 23:58 | #326 |
Två medlemmar sedan 2010 och 2013 båda under 300 inlägg....... Kryp tillbaka!
Adrian är offentlig person och uttalar mig om honom som sådan och i den kostymen är han en dryg valp med clownnäsa! Du/ni uttalar er om "doob" och det ÄR en gnällig jävel! Med all rätt!! Du/ni är två fucking U-båtar så dra in periskopet och dyk! Ligg och slicka i er det göttaste av dom tips och tankar ni inte är i närheten att själva bidra till. Det bjuder jag/vi på! Om ni inte gillar vad doob skriver - scrolla!
2016-02-14, 00:41 | #327 |
|
|
2016-02-14, 01:07 | #328 | |
Citat:
|
||
2016-02-14, 02:27 | #329 | |
Är det så, eller tänker du på Doobs avatar ?
Citat:
2016-02-14, 02:34 | #330 |
Nu tror folk visst på allvar att doob är Bert Karlsson också
2016-02-14, 05:13 | #331 |
En mardröm
Något hemskt tråkigt inträffade i går på ett forum jag är medlem i. En av de äldsta medlemmarna - fast ej i ålder - redovisade sitt system men skrev att hon inte hade hunnit lämna in. En annan av forumets medlemmar skulle göra det men han missade precis tiden.
Det fruktansvärda inträffade att hon fick 7 rätt!!! Är så jäkla sorgligt. Hur ofta har man alla rätt när det är miljonutdelning? Blir alldeles nere på bådas vägnar, både hon som tippade och han som inte hann lämna in Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
|
2016-02-14, 10:33 | #332 | |
Citat:
Så tråkigt när det händer.....
2016-02-14, 11:00 | #333 |
Doob
Kanske en ickefråga Doob.
Men varför har du Bert som "avatar"? Mvh Uffe |
|
2016-02-14, 11:28 | #334 | |
Citat:
Lite som " doob"..... Mitt alias och alter ego är långt ifrån mig som person! Bara en fiktiv jobbig jävel på nätet....
2016-02-14, 11:34 | #335 |
|
|
2016-02-14, 11:46 | #336 | |
Citat:
2016-02-14, 13:37 | #337 |
Har aldrig påstått att jag vacklar i åsikter privat....
2016-02-14, 14:45 | #338 |
|
|
|