|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-02-07, 21:07 | #1 |
V75-finaler Solvalla
Extremt tidiga tankar då när man ändå kikar:-)
1: 3,5,9 hetast med 7 som självklar gardering. 9 blir väl favorit? 10 lär det skrikas om som skräll men undrar när Svedberg ska sätta upp en riktig kusk. 2: Lärlinglopp och lurigt. Kanske blir 5 favorit. 7 också bra. Min tidiga känsla är Jetset med ny kusk som kanske kör lite tidigare.. 15 brukar jag strecka annars men frågan är om det blir för långt fram nu. Plus med offensiv kusk. 3: Svårt getingbo. On Hold är första tanken då han kan slippa grovjobbet. Den av 5 och 7 som tar spets först där bakom. Och så denne Nahar som är omöjlig att räkna på. Men intressant att Bergh väljer den. 10 är skrällen. Hinner Candor Hall med? 4: Kul lopp. Men är inte OTP överlägsen trots dubbla tillägg? Annars blir det dyrt. 5: 1 hade varit ett spikförslag från vilket annat spår som helst. Men nu känns spår 1-5 rimligt. 6:2 blir kanske favorit men känns som gardering. 10 är mitt förstastreck, Björn upp och var förvånande bra senast. 11 också bra men upp till bevis nu. 1 är bra hela tiden men luktar kanske plats igen. Och man vågar väl inte ta bort 6 med den ständige Kihlström. Jag har jagat 3 men den räcker ju inte här. 6,10 är mitt tidiga lås. 7: Riktigt fint lopp som kommer att kosta. 1 blir väl favorit men lär inte hålla ut 2,6,7. Coco de Vie med Björn känns extremt plusbetonat. Samma sak med Windy Ways med Kihlström. West Wing går ju inte att ta bort när den vinner hela tiden. Och 5 har jag jagat och Jepson är ju stekhet. 11 ständigt underskattad men ska inte räcka här. Tidig rank: 10,3,4,1,5,2,11 |
|
2016-02-08, 18:06 | #2 |
Avd.1 Snabba Cash är kanske första hästen. Panoramic given emot. Men se upp med Premier Kronos och Augustus F.
Avd.2 Oklart men känslan säger tilläggshästar just nu. I första hand Jetset, Bethel Hanover och Joy Ribb. Avd.3 Bear Dancer till spets med Nahar ner i Rygg. Släpper till Ed You (om nu inte mot förmodan Food Money hinner före) Candor Hall i dödens? Ed You i första hand men jag måste nog ändå ha Candor Hall som kan mala ner dessa med den form han har nu även om det är i kortaste laget. Avd.4 Med en propp på 2640m och detta hade varit klart.. Kan bli tufft att ta 40m men OTP står själv längst bak och är därmed ikapp 20m direkt bara på sin startsnabbhet. Sen ska Takter kunna mala sig framåt och borde därmed kunna vinna detta. Går han 13,5 så måste övriga vara bra. Spik i nuläget men inte till några 60% + Avd.5 Valeur, där har ni bästa spiken på lördag! Tror att Örjan reglerar detta utvändigt. Värst emot måste ändå Master Crowe vara så som han såg ut senast. Borde ändå få svårt att hålla upp spets på Valla. Say That Again möter här övermakten även om han skulle sitta i spets efter 500m. Avd.6 Scampi känns spontant som första hästen. Rejäl gardering i nuläget. Glöm inte Limoncelli vars tränare har bra fart på stallet i nuläget. Nose Gear som andra rank. Avd.7 Scellino Luis ratas på läget (ska väl inte ha liknande flyt igen från spår 1 och mot värre motstånd) Nej, här laddas Bergshults Leffe mot spets som förhoppningsvis släpper till Westwing (lite rädd att Coco De Vie är snabbare) 3,2,11,5 topp 4 rank. Så kan det se ut på en måndag, lycka till! |
|
2016-02-09, 00:36 | #4 | |
Citat:
|
||
2016-02-09, 10:33 | #5 | |
Citat:
http://solvalla.se/travsport-spel/ny...medium=twitter Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
2016-02-09, 12:45 | #6 |
Ingen aning om det räcker för Piraten, alltid någon förgiftad råtta som får ett fint lopp...
Men är ju rätt sällan vi ser en 10-miljonershäst i god form i den här typen av lopp öht. Komiskt att en som vore dagens attraktion inte kommer med i Guldfinalen Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-09 klockan 12:47. |
|
2016-02-09, 14:46 | #7 | |
Citat:
Gäller för Takter att styra på tidigt. Annars stor risk att det blir för drygt fram... |
||
2016-02-09, 16:06 | #8 |
Tror inte att någon på start gör 14.0 under rådande omständigheter. (snarare 14.3 i bästa fall) Om det inte är extremt bra förhållanden. Frågan är om OTP kan gå neråt 13.2-13.5 Tveksamt, men gör han det så vinner han.
|
|
2016-02-09, 17:37 | #9 |
Kan inte tänka mig att OTP lägger det här. Klart bästa hästen och en helt annan hårdhet och fart än övriga i loppet. Spik!
|
|
2016-02-09, 18:04 | #10 |
Har ni glömt Commander Crowe som brände i V75-mästaren 2009 från 20 m tillägg ?
Om inte han klarade från 20 m, hur ska OTP göra det från 40 m tillägg ? https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=669350 http://www.expressen.se/sport/chockf...mmander-crowe/ / TT |
|
2016-02-09, 18:12 | #11 | |
Citat:
Siffror avslöjar inte allt dock, läget suger. Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-09 klockan 18:13. |
||
2016-02-10, 11:04 | #12 | |
Citat:
|
||
2016-02-10, 14:45 | #13 |
Bästa spikarna:
V75 5. 4 Valeur - Sett ut som ett monster på sistone. Okörd med Nordemo senast som ett led i matchningen mot finalen. Såg bättre ut än någonsin. Örjan upp igen från toppläge och de är hittills obesegrade efter två starter. Hoppas att 1 och 5 drar många streck då de också är riktigt bra hästar men inte har samma hårdhet ännu (tror jag). Sticker ut hakan och säger att Valeur vinner 4 av 5 från dödens på 5. V75 7. 10 Windy Ways. Flygmaskin med två lopp i kroppen som möter ett ganska mediokert gäng i förhållande till sin egen klass. Här finns många som brukar dra tåget på sista rundan och ryggar är att vänta. West Wing känns som värst emot från spets men har svårt att se den hålla hela vägen i en final när det kommer raketer långt ute i banan. Har tidigare haft lite svårt på v75 även om det är en fin häst. Peppe Simoni kan vara en rolig skräll om Örjan drar fram denne men han känns ändå främst som ett platsbud. En jätteskräll kan 10 Lady Lee vara i V75 4 om On Track Piraten kommer bort. Har suttit fast i varenda start på slutet förutom den hon vann. Långsökt med seger nu men i nuvarande superform kan det faktiskt gå. Det har skrällt rejält förr i liknande typ av proppar. Shogun DK i V75 1 har fungerat perfekt på slutet och är alldeles för bra för brons. Kanske kan man ändå få hyfsat betalt med tanke på att Panoramic är mångas nästagångare och att Snabba Cash drar streck p.g.a. startsnabbheten. Bör vara låst på tre, kanske även OPQC, men Shogun DK är överlägset bästa hästen av dessa över medeldistans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2) Senast redigerad av grobben den 2016-02-10 klockan 14:46. |
|
2016-02-11, 00:05 | #14 |
Tog en snabbtitt och kryssade på nu. Det slutade med två favoriter som inte var med, för jag förstår inte hur de kan vara (bli?) favoriter. Och två spikar varav ena inte är favorit i skrivande stund men väl nästan säkert blir det till slut.
Natalie De Vie - Såg +Bra tränare +Radar upp segrar +Var överlägsen på V75 sist (4-åringslopp för ston) -Ville istället för Erik/Johnny. Motbuden har i flera fall likvärdig eller bättre kusk än tidigare -Spår 5 i volt -Orutinerad jämfört med nästan samtliga motståndare -Yngst i fältet (untantaget 1 häst) Minusposterna vinner med råge då de både är flera och tyngre. Obegriplig favorit i mina ögon. Troliga andrahandaren Celebreightr är också enbart 4 år. Vet inte vem jag ska säga har bästa vinstchansen i loppet faktiskt, men jag gillar Carames förutsättningar. Den ska nog vara mest spelvärd i loppet om inte annat. On Track Piraten - Spik -Är väl för att det ser omöjligt att bena ut i övrigt som det här är en bra favoritspik. Men även på grund av det relativt skrala motståndet. Det är hyggliga hästar men inget extra direkt och det är väl inte på så många kanter som det sprutar form direkt. Jag ser framför mig att relativt många söker sarg av den anledningen och då blir det inte så våldsamt långt fram trots fullt fält. Valeur - Spik -Det här loppet är fullt av segerstaplare men ingen har imponerat som Valeur som är som en ny häst efter flytten till Norman. Michelangelo Ås - Såg -Trodde inte den här skulle vara favorit när jag såg startlistan och ser även med förvåning att den i skrivande stund är omgångens största (om än inte klaraste, det är lite mer jämnspelat här än i OTP-loppet). Det finns inget i den här hästen som säger att den ska vara klar favorit från bakspår i en final utan med det här läget har den jämngoda chanser med många av motståndarna. I övrigt följde mitt system den nuvarande strecklistan ganska väl: 4,5,6,7,9 1,6,7,8,9,11,15 2,3,4,5,6,7,10 15 4 1,2,4,5,8 1,2,3,10
2016-02-11, 00:23 | #15 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Scampi bör vara favorit från det läget, funderar starkt på att spika.
Citat: