Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-07, 19:28   #16

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

1) 4,6
2) 2,9
3) 4
4) 4,9
5) 5,7,14
6) 3,7

Fleris
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 19:31   #17

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5061
Standard

Vilken IDIOT han är Tomas Pettersson, vrfr i helvet bombar han till spets för att släppa och sen sitta som en åsna i rygg på en häst utan form och sitter kvar hela tiden, det borde vara straffavgifter på de som inte kör för seger jävla idiotkusk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+15)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 19:52   #18

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2797
Standard

Äntligen vann han
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 19:54   #19

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Vilken IDIOT han är Tomas Pettersson, vrfr i helvet bombar han till spets för att släppa och sen sitta som en åsna i rygg på en häst utan form och sitter kvar hela tiden, det borde vara straffavgifter på de som inte kör för seger jävla idiotkusk
Har du på något sätt lyckas missa att det är kutym att släppa till favoriten? Sen kan han ju inte se in i framtiden att favoriten inte var något bra för dagen och säckade ihop sista rakan. Jisses vilka bra staketkuskar det blir av dåliga förlorare...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 20:03   #20

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50511
Standard

Björn Goop blev 2015 champion på Axevalla, Färjestad, Mantorp, Åby, Åmål och Örebro. Färjestad och Åmål blev nog lättast.Ulf Ohlsson blev champion på en bana mer: Rättvik,Romme,Östersund,Hagmyren,Bollnäs,Bergs� �ker och Gävle.Bara de två sistnämnda bjuder bjuder riktigt hårt motstånd så i mina ögon är Goops bedrift större trots ett championat mindre.Med tanke på avd.1: hur svårt var det för Ohlsson att ta championatet på Bollnäs när bl.a. en sån som Tomas Pettersson stod för motståndet?
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 20:15   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Björn Goop blev 2015 champion på Axevalla, Färjestad, Mantorp, Åby, Åmål och Örebro. Färjestad och Åmål blev nog lättast.Ulf Ohlsson blev champion på en bana mer: Rättvik,Romme,Östersund,Hagmyren,Bollnäs,Bergs� �ker och Gävle.Bara de två sistnämnda bjuder bjuder riktigt hårt motstånd så i mina ögon är Goops bedrift större trots ett championat mindre.Med tanke på avd.1: hur svårt var det för Ohlsson att ta championatet på Bollnäs när bl.a. en sån som Tomas Pettersson stod för motståndet?
Svårt att säga, hans eget material är ju av lite högre kvalitet än Ohlssons styrningar men han vinner ju onekligen med mycket skräp också. Hursomhelst kan vi nog vara eniga om att Björn är strået vassare än Ulf och att Pettersson sitter ett antal hack ner.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2016-01-07, 20:43   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Svårt att säga, hans eget material är ju av lite högre kvalitet än Ohlssons styrningar men han vinner ju onekligen med mycket skräp också. Hursomhelst kan vi nog vara eniga om att Björn är strået vassare än Ulf och att Pettersson sitter ett antal hack ner.
Daniel Olsson,Lutfi,Kern,Calle "Kråka" medan han körde m.fl.Bara några av dem som skiter i kutymen, t.o.m. när de INTE har en häst att kunna vinna med.Goop t.ex. släpper aldrig till en favorit om han själv har en häst som han kan vinna med, utom på Åby eller Skellefteå av förklarliga skäl.
Alsén själv var osäker på hästen efter vila och trots broddar under träning har den inte gått med skor runtom på två år.Petterssons häst hade definintivt en chans att vinna men fick aldrig den - en påläst kusk hade inte hamnat på innerspår och bara hoppats på lucka.Att köra för bästa placering går före kutymen så i det här fallet säger jag som prof.Hans Rosling: du har fel och jeeboy (och jag) har rätt!
Gammal 2016-01-07, 20:48   #23

Stekels avatar

Standard

Citat:
Daniel Olsson,Lutfi,Kern,Calle "Kråka" medan han körde m.fl.Bara några av dem som skiter i kutymen, t.o.m. när de INTE har en häst att kunna vinna med.Goop t.ex. släpper aldrig till en favorit om han själv har en häst som han kan vinna med, utom på Åby eller Skellefteå av förklarliga skäl.
Alsén själv var osäker på hästen efter vila och trots broddar under träning har den inte gått med skor runtom på två år.Petterssons häst hade definintivt en chans att vinna men fick aldrig den - en påläst kusk hade inte hamnat på innerspår och bara hoppats på lucka.Att köra för bästa placering går före kutymen så i det här fallet säger jag som prof.Hans Rosling: du har fel och jeeboy (och jag) har rätt!
Ja, men precis som man vet att det är kutym vet man också att vissa som du nämner skiter fullständigt i den (de du nämner) och att vissa nästan ofelbart följer den/är passiva överlag (däribland Pettersson). Och det var därför jag tyckte det var så oerhört korkat att såga Pettersson som gör precis som väntat. Det är att kalla sig själv som spelare för jubelidiot som överskattar ett så osannolikt scenario som att Pettersson ska svara en favorit.

Edit: Att Pettersson skulle vara påläst om var Alsén sagt om sin häst är också att överskatta kuskar. Det där har de flesta inte koll på förutom när det är stora lopp möjligen. Men de sitter inte med i närheten av samma info från kuskar och tränare som vi som sitter vid datorn sista timmen gör.

Senast redigerad av Stekel den 2016-01-07 klockan 20:50.
Gammal 2016-01-07, 20:50   #24

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4242
Standard

Citat:
Samtidigt var väl Tomas P i förhandsintervjun att det var rygglopp som gällde. Iaf uppfattade jag det så.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 20:54   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Samtidigt var väl Tomas P i förhandsintervjun att det var rygglopp som gällde. Iaf uppfattade jag det så.
"en påläst kusk hade inte hamnat på innerspår"

Andra,tredje utvändigt ger också ett rygglopp!
Gammal 2016-01-07, 21:05   #26

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4242
Standard

Citat:
"en påläst kusk hade inte hamnat på innerspår"

Andra,tredje utvändigt ger också ett rygglopp!
Intervjun lät som innerspår och rygg men jag kan ha fel (inte första ggn isf) Med all respekt för TP är han inte den mest "pålästa" kusk jag vet. Jag trodde faktiskt på Ella H tills jag hörde intervjun. Vem som har rätt eller fel lägger jag mig inte i.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 21:07   #27

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Ingen lycka på travet idag och jävligt kallt......slänger in en vinnarpeng i DD2 på 10 och 12. lycka till allesammans från ett jävligt kallt gävle
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 21:12   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Intervjun lät som innerspår och rygg men jag kan ha fel (inte första ggn isf) Med all respekt för TP är han inte den mest "pålästa" kusk jag vet. Jag trodde faktiskt på Ella H tills jag hörde intervjun. Vem som har rätt eller fel lägger jag mig inte i.
Min slutsats är enkel:lägger man sig i vinnarhållet (utan open stretch) så har man enbart turen att förlita sig på.Lägger man sig nånstans utvändigt så kan man själv påverka skeendet.Därmed inte sagt att han hade vunnit men den fick inte ens chansen...
Gammal 2016-01-07, 21:16   #29

Standard

Snyggt avslag av Sjöström
Gammal 2016-01-07, 21:20   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:
Min slutsats är enkel:lägger man sig i vinnarhållet (utan open stretch) så har man enbart turen att förlita sig på.Lägger man sig nånstans utvändigt så kan man själv påverka skeendet.Därmed inte sagt att han hade vunnit men den fick inte ens chansen...
Och ändå hyllas Kihlström så fort han lägger sig invändigt och lyckas flaxa ut en lucka under vägen och vinna loppet.

Ja men det är också längre väg att gå och tuffare för hästen att köra i andraspår.

Alla kör sin häst och i det här fallet visste "alla" hur den högst troligt skulle köras och så blev det. Kan inte förstå att ni kan tycka det är konstigt?

Svara

td