Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-05, 14:30   #1
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

V86 2016-01-06

Har letat igenom lopparkivet efter nåt roligt.

V86:1
Ser intressant ut på tidiga strecken.

Tidig favorit är 6 Andrew Dragon. Fick smörresa senast, fjärdepar invändigt och lucka 400 kvar. Går under 1.10 men det kan väl "alla" hästar efter den resan? Vet inte om jag köper den här favoriten, om den behöver samma resa igen för att räcka...

7 Only In Its Class
är andrarankad. Även den här känns tveksam, trots kuskförstärkning. Avslutade godkänt senast men har väl visat den form på slutet att han bara går ut och vinner det här? Har ingen koll på startsnabbhet, även om Örjan är mästare på att få ner dem i andrapar utvändigt - hamnar var?

1 Hero Sjöhammar kommer också att dra mycket streck, kanske t o m är den som blir favorit till slut? Gjorde ett bra lopp när han vann i början på september men har därefter mest "hängt med" - om än i tuffa sällskap (Daley Loin, Owen Face, Nuncio). Kan bli svårslagen om han hittar till spets och slipper tryck.

Roligast:
9 Be Sponteaneous - avslutade efter 1.10 sista 600 i rygg på Al´s Winnermede senast. Avslutade ok gången innan också, även om han inte riktigt lyckades hålla rygg på på Seedorf. Kördes alldeles för optimistiskt av Haugstad för tre starter sedan, fram utanpå ledaren, första 500 efter 1.09 - inte konstigt om det blir lite trötta ben till slut. Avslutade ok också bakom Ajlexes Cubano för fyra starter sedan med storpappa Redém i sulkyn, jag har 11,2 sista 800 (står 12,3 i Travguro). Ingen fan av Haugstad men det här är väl ett läge där han inte kan göra så många misstag?

5 Lets Dance D.E - vann på V75 för några starter sedan, borde vara ett bud här från samma position, vet inte om Klaus laddar ens när det återigen är medeldistans men avslutade bra bakom Al´s Winnermede och Coco de Vie för tre starter sedan. Inget sådant motstånd här.

V86:2
12 ston över 2640 meter, straffspark för 4 Bula Bula AM? Förmodligen en riktigt bra utgång iallaall.

Roligast:
9 Morgana Bi - har gjort 5 bra lopp på slutet. Kändes som att hon fastnade lite 300 kvar senast men gick hyggligt in mot mål efter 1.12 sista 800. Imponerade så smått näst senast, vann enkelt efter att ha travat sista varvet efter 1.12 och nedåt 1.10 sista 500.

V86:3
Hittar egentligen inget emot favoriten 7 Scarlets Mirakel. Har vunnit över alla distanser, från alla lägen. Brände som favorit på V75 näst senast, men dödens över 2640 kanske är förklaringen. Slagen från spets senast, men stod ändå i 18 ggr pengarna så det är inte så mycket att säga om.

Roligast: Om Vilde Ville kör i spets med 2 Brooklyn Club så länge lampan lyser. Stig H har "lagt om träningen" (vad de nu innebär) och hästarna har gått bättre än någonsin på slutet. Brooklyn har mest getts invändiga löpningar och kanske läge för att köra i spets, äntligen?

12 Stone Capes Nougat var det lite skrik på senast på Mantorp. Men läget?

V86:4
Intressant lopp med ett gäng "färskingar" över 2640 meter autostart, en distans som är oprövad för flera av de startande.

2 Ekavier är favorit men jag tror att jag förordar helgardering här.

V86:5
Örjan Kihlström är favorit med 2 Stirling Cher. En melander-märr som inledde 2015 med 4 raka segrar - men har inte vunnit sedan april i fjol. Kan inte bedöma hur startsnabb hon är och hon visade senast att dödens inte riktigt är hennes melodi. En av få som gått 11-tider över distansen. Kanske bara vinner det här men jag tror att jag tar med mig ett gäng (alla med framspår?) på någon kupong.

V86:6
Ytterligare ett kortlopp - återigen med Örjan Kihlström som favorit bakom 2 M.T. Jeopardy. Är väl dock ingen raket bakom bilen? Kan man hoppas på att han fastnar?

Tror att jag förordar en helgardering här också.

V86:7
4 Coco De Vie är berättigad favorit och vinner väl det här från alla positioner. Kanske blir släppt till spets?

2 Raffinos lika berättiga andrahandare, 6 Vicky Corner verkar också rejäl men ställs väl inför för hårt motstånd här?

V86:8
Efter att ha sett Örjan sopa rent å V75 i lördags är det väl bara löjligt att gå emot 11 Toreador men Stig H verkar ovanligt optimistisk så jag funderar på att spika emot favoriten. 3 Apricot Stone har avslutat bra mot bra motstånd, bra läge här, bara kusken emot? Alternativt att de andra bestämmer sig för att köra loppet i halsen på Örjan.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5), Ante30 (+5), AndyMart (+5), dado (+5), joback1 (+30), Torstens (+10), asgaya3141 (+10), MikaF (+5), boozty (+10), coolmanriver (+10), Stekel (+50)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 15:00   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Lets Dance D.E ska tydligen strykas.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 15:10   #3

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hittar egentligen inget emot favoriten 7 Scarlets Mirakel. Har vunnit över alla distanser, från alla lägen. Brände som favorit på V75 näst senast, men dödens över 2640 kanske är förklaringen. Slagen från spets senast, men stod ändå i 18 ggr pengarna så det är inte så mycket att säga om.

Roligast: Om Vilde Ville kör i spets med 2 Brooklyn Club så länge lampan lyser. Stig H har "lagt om träningen" (vad de nu innebär) och hästarna har gått bättre än någonsin på slutet. Brooklyn har mest getts invändiga löpningar och kanske läge för att köra i spets, äntligen?
Lycka till!
Trevlig genomgång av omgången!

Vid gardering i V86:3, så tar du naturligtvis med nr 8 Diable D´Inverne.
Hästen känns riktigt grundkapabel i nuvarande klass och avslutar bra mest hela tiden. Given att ha med i loppet som lågt streckad.

Det blir min tvillingutgång i omgången. Hoppas en skräll följer med in på det spelet.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 15:25   #4

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg

Hästen känns riktigt grundkapabel i nuvarande klass och avslutar bra mest hela tiden. Given att ha med i loppet som lågt streckad.

Det blir min tvillingutgång i omgången. Hoppas en skräll följer med in på det spelet.

Är inte det vinnaren i loppet? Tar väl sig förbi Scarlets Mirakel från start och bombar till spets. Sedan svårt att se att en nybliven fyraåring som dessutom inte är särskilt högt rankad i kullen plockar ner honom.

6 %!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 19:38   #5

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Bula Bula spik
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 21:49   #6
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg

-Den tar vi, sa polisen...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 21:59   #7

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Bula Bula har skött sig på slutet o verkar va hur stark som helst. Nu ska hon upp bakom bilen igen för första gången på ett tag. frågan är om det kan innebära några problem annars har hon en väldigt bra uppgift här då motståndet ser tunt ut.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 23:06   #8

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Bula Bula har skött sig på slutet o verkar va hur stark som helst. Nu ska hon upp bakom bilen igen för första gången på ett tag. frågan är om det kan innebära några problem annars har hon en väldigt bra uppgift här då motståndet ser tunt ut.
Visst kan det vara så att Bula bara vinner men som du skrev, länge sen bakom bilen och då vill jag ta med Bel Air F.I som får Jorma i vagnen. Gick fint vid senaste vinnsten, är startsnabb, så spets och släpp till favoriten, lucka till slut. Örjans uppsitning är också intressant om Bula skulle göra bort sig och den ska med. Det får bli 3 streck för min del
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 23:30   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Visst kan det vara så att Bula bara vinner men som du skrev, länge sen bakom bilen och då vill jag ta med Bel Air F.I som får Jorma i vagnen. Gick fint vid senaste vinnsten, är startsnabb, så spets och släpp till favoriten, lucka till slut. Örjans uppsitning är också intressant om Bula skulle göra bort sig och den ska med. Det får bli 3 streck för min del
Skulle även lägga till canmore bf med ohlsson vid gadd. Visade sist att det är riktig styrka i henne och trots att hon inte värmde som bäst lyckades hon vinna v75 från dödens. det är starka papper det.
Gammal 2016-01-05, 23:45   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Är inte det vinnaren i loppet? Tar väl sig förbi Scarlets Mirakel från start och bombar till spets. Sedan svårt att se att en nybliven fyraåring som dessutom inte är särskilt högt rankad i kullen plockar ner honom.

6 %!
svårt att se honom ta sig förbi scarlets från början som kan öppna riktigt snabbt. sida vid sida försvårar det hela också samt enligt mig klasskillnad i vagnen. Oscar är strået vassare än frank.
Gammal 2016-01-06, 00:35   #11

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Skulle även lägga till canmore bf med ohlsson vid gadd. Visade sist att det är riktig styrka i henne och trots att hon inte värmde som bäst lyckades hon vinna v75 från dödens. det är starka papper det.
När du redan nämnde Canmore B.F, gå in i arkivet och kolla på senaste loppet. Finns en NG som startar i V86-4 och som den gick till slut (Queen Juliette)

Senast redigerad av Dahle den 2016-01-06 klockan 01:31.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 09:30   #12

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1602
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
När du redan nämnde Canmore B.F, gå in i arkivet och kolla på senaste loppet. Finns en NG som startar i V86-4 och som den gick till slut (Queen Juliette)
Håller med fullständigt! Har väntat på att hon ska komma ut igen. Örjan satt och letade efter fritt och var tvungen att ta krafttag i högertömmen för att få det. Oj vad hon gick då! Riktig nästa-gångare som jag dock tror att de stora speltjänsterna kommer att skrika ut under dagen.

Vad tränaren sa inför Bergsåkers-starten var att nu hade hästen för första gången möjlighet att starta regelbundet. Ansåg väl även att QL är en bättre häst än Arbys Amalia.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 09:48   #13

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Har letat igenom lopparkivet efter nåt roligt.

V86:1
Ser intressant ut på tidiga strecken.

Tidig favorit är 6 Andrew Dragon. Fick smörresa senast, fjärdepar invändigt och lucka 400 kvar. Går under 1.10 men det kan väl "alla" hästar efter den resan? Vet inte om jag köper den här favoriten, om den behöver samma resa igen för att räcka...

7 Only In Its Class
är andrarankad. Även den här känns tveksam, trots kuskförstärkning. Avslutade godkänt senast men har väl visat den form på slutet att han bara går ut och vinner det här? Har ingen koll på startsnabbhet, även om Örjan är mästare på att få ner dem i andrapar utvändigt - hamnar var?

1 Hero Sjöhammar kommer också att dra mycket streck, kanske t o m är den som blir favorit till slut? Gjorde ett bra lopp när han vann i början på september men har därefter mest "hängt med" - om än i tuffa sällskap (Daley Loin, Owen Face, Nuncio). Kan bli svårslagen om han hittar till spets och slipper tryck.

Roligast:
9 Be Sponteaneous - avslutade efter 1.10 sista 600 i rygg på Al´s Winnermede senast. Avslutade ok gången innan också, även om han inte riktigt lyckades hålla rygg på på Seedorf. Kördes alldeles för optimistiskt av Haugstad för tre starter sedan, fram utanpå ledaren, första 500 efter 1.09 - inte konstigt om det blir lite trötta ben till slut. Avslutade ok också bakom Ajlexes Cubano för fyra starter sedan med storpappa Redém i sulkyn, jag har 11,2 sista 800 (står 12,3 i Travguro). Ingen fan av Haugstad men det här är väl ett läge där han inte kan göra så många misstag?

5 Lets Dance D.E - vann på V75 för några starter sedan, borde vara ett bud här från samma position, vet inte om Klaus laddar ens när det återigen är medeldistans men avslutade bra bakom Al´s Winnermede och Coco de Vie för tre starter sedan. Inget sådant motstånd här.

V86:2
12 ston över 2640 meter, straffspark för 4 Bula Bula AM? Förmodligen en riktigt bra utgång iallaall.

Roligast:
9 Morgana Bi - har gjort 5 bra lopp på slutet. Kändes som att hon fastnade lite 300 kvar senast men gick hyggligt in mot mål efter 1.12 sista 800. Imponerade så smått näst senast, vann enkelt efter att ha travat sista varvet efter 1.12 och nedåt 1.10 sista 500.

12 Stone Capes Nougat var det lite skrik på senast på Mantorp. Men läget?

V86:4
Intressant lopp med ett gäng "färskingar" över 2640 meter autostart, en distans som är oprövad för flera av de startande.

2 Ekavier är favorit men jag tror att jag förordar helgardering här.

V86:5
Örjan Kihlström är favorit med 2 Stirling Cher. En melander-märr som inledde 2015 med 4 raka segrar - men har inte vunnit sedan april i fjol. Kan inte bedöma hur startsnabb hon är och hon visade senast att dödens inte riktigt är hennes melodi. En av få som gått 11-tider över distansen. Kanske bara vinner det här men jag tror att jag tar med mig ett gäng (alla med framspår?) på någon kupong.

V86:6
Ytterligare ett kortlopp - återigen med Örjan Kihlström som favorit bakom 2 M.T. Jeopardy. Är väl dock ingen raket bakom bilen? Kan man hoppas på att han fastnar?

Tror att jag förordar en helgardering här också.

V86:7
4 Coco De Vie är berättigad favorit och vinner väl det här från alla positioner. Kanske blir släppt till spets?

2 Raffinos lika berättiga andrahandare, 6 Vicky Corner verkar också rejäl men ställs väl inför för hårt motstånd här?

V86:8
Efter att ha sett Örjan sopa rent å V75 i lördags är det väl bara löjligt att gå emot 11 Toreador men Stig H verkar ovanligt optimistisk så jag funderar på att spika emot favoriten. 3 Apricot Stone har avslutat bra mot bra motstånd, bra läge här, bara kusken emot? Alternativt att de andra bestämmer sig för att köra loppet i halsen på Örjan.

Lycka till!
Kul läsning för en annan som för en gångs skull hinner
lira V86, då onsdagen är allmän helgdag.

Jag löser avdelning 4 med att chansspika 8 Picasso Tilly,
samt spelar ett vinnarspel modell större.

Stark, bäst och speedigast, spår 8 och brasa sist emot,
Picasso tror jag blir helt bortglömd i eftermiddag med
ett smaskigt odds.

Felfri tror jag Normans hingst bara är bäst
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 10:06   #14
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Ni som letar NG tycker jag ska ta en kik på Andy Pandy avd 4 hur den såg ut sist...
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-06, 10:13   #15

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Och där kom alla strykningar man väntat på. Att Klaus Kern skulle stryka Let's Dance i avd 1va ingen nyhet, fattar inte varför det ska ta så lång tid att få det bekräftat! Strykning av favoriten i avd 8 också, 11 Toreador, förmodar att 3/6 drar mest spel nu.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td