|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-01-09, 12:02 | #121 | |
LopparkivetCitat:
V75-1, Dernier Viking i startlistan framgår det att ekipaget vinner långlopp med autostart? V75-2, Breidablicks GT - startlistan säger långlopp med bra voltstartspår? V75-4, Utac - startlistan säger att den enda som fått ihop en vinst här är BGoop startspår 1 auto Solvalla. V75-7, Poker Kronos - startlistan säger ingen vinst på 5 senaste. Det är alltid spelvärde i ett vinnande ekipage men såhär innan start så tycker jag att det är Conrad som har lite övervärde. Dernier är inte omöjlig och inte Utac heller mest tveksam är väl Poker K. Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+2) Senast redigerad av Grant den 2016-01-09 klockan 12:03. |
||
2016-01-09, 12:06 | #122 |
Noterar att ganska så försiktige i förhandsnacket Svante Båth låter ovanligt nöjd med Linslusen Au. Det har han fog för också då hästen gått oehört bra på slutet. 2 senaste loppen från dödens har den klarat galant. Idag bör det bli en vilsammare resa och alla experter skriker ut shogun dk som förvisso är väldigt bra men blir ju givetvis en aning överspelad pga detta.
|
|
2016-01-09, 12:10 | #123 | |
Citat:
2016-01-09, 12:12 | #124 |
Top of the world i v75-5 känns spännande till 7%
Fin statistik på distansen, form, samt en riktigt bra startrygg. |
|
2016-01-09, 12:20 | #125 | |
Citat:
2016-01-09, 12:22 | #126 |
i min bok är den grovt överspelad idag. sprungit på sig pengar när den Slagit mediokra gäng på slutet o här hårdnar motståndet betänkligt. Ski to the max o agustus f känns hårdare som hästar men där kan ju lägena ställa till det.
|
|
2016-01-09, 12:24 | #127 |
|
|
2016-01-09, 12:24 | #128 | |
Citat:
Mellby Ciceron har hoppat i tre av hans fem senaste starter - alla med auto. I de två felfria loppen vann han. Idag bara streckad på 5 %. Mycket spelvärd. Breidabliks har hoppat två gånger. Idag har den spår 12 och slipper häst utanför sig, vilket normalt minskar galopprisken. Klart spelvärd till 5 %. Vad jag menar är att travkunniga och pålästa spelare extra noggrant tittar på galopplystna hästar. Har det med skor/balans att göra. Har den ont någonstans. Är den stänkrädd eller nervös överhuvudtaget. Passar kusken. Dernier Viking är ett bra exempel. Hon travar en 14-tid hur länge som helst barfota. Men så fort hon störs med skor eller krav på hög fart försvarar hon sig med galopp. Därför är trav ett kunskapsspel och inte random - bingo. Men det är inte fel med lite tur också. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+2) |
||
2016-01-09, 12:34 | #129 | |
Citat:
Dock finns chansen den kommer till spets idag, och därifrån kan alla vinna. Värderar dock inte vinstchansen till mer än 5-10 %. Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-09 klockan 12:41. |
||
2016-01-09, 12:39 | #130 |
Vet inte om man får "stjäla" rakt av. Men tar en chans.
- 9 Quantum Doubleleep (V75-2) går bra hela tiden och känns fortsatt fin. Nu fick han ett perfekt läge eftersom han inte är så snabb ut, och det är inte ens säkert att han hamnat bättre till ens från spår 2. Nu har det ju blivit dödens två starter i rad och han har gått riktigt bra ändå, men han fungerar bättre om han slipper göra grovjobbet själv och nu borde det kunna bli ett fint lopp i ryggar. Senast gick han med brodd och det fungerade bra, och jag räknar med att det kommer att behövas idag också. Hästen har gått med öppet huvudlag hela tiden och jag velar om vi ska testa ett can’t see back eller inte, men vill prata igenom det med Calle innan jag tar något beslut. Annars blir det inga ändringar. Hästen är ju med där framme hela tiden och det tror jag att han är nu också, men det är ju tuffare emot och visst måste det stämma. - 7 Quantum Outlook (V75-4) har fått en passande uppgift även om jag inte är riktigt nöjd med läget. Han var ju nära att slå av Carlos Greenwood för tre starter sedan och är väl så bra som denne, och har visat fortsatt toppform efter. Han vann från dödens näst senast men är väl inte heller mest effektiv därifrån. Senast fick han lägga en speed för att komma till ledningen, men sedan blev det oväntad tuff körning sista varvet och den som vann var ju otroligt bra. Jag var i alla fall nöjd med min häst och han känns fortsatt lika bra. Det har inte blivit optimalt kört för honom de två senaste, han är klart bäst om man kan sitta still till 700m kvar och sedan gå en rejäl speed hela vägen in. Nu blir det för Niclas att ta en lugn start och försöka hitta ner. Gör han det känns det som att Outlook har den bästa uppgiften av mina två, lärlingsloppet känns ändå enklare än klass II-loppet. Benzon är vass i sulkyn och nu när han bytte licens vid årsskiftet så kommer han att kunna köra på storbanorna. Behövs det brodd så blir det första gången för Outlook, men han travar rent och jag tror det kommer att fungera bra. Jag funderar på om vi ska köra honom i en bike nu. Om Niclas får bestämma lär det bli så, men jag vill fundera en stund till. Båda mina ska räknas med rätt lopp, men jag tror att Quantum Outlook har bästa uppgiften, säger Eric Martinsson. |
|
2016-01-09, 12:46 | #131 | |
Citat:
Ena spiken får bli Linslusen AU i avd.5, litar på Örjans finess här helt enkelt.. Annars hade det nog blivit 6:an istället men tycker att Tobbe har börjat slumra till lite i loppen på sistone.. Sen såg jag nånstans att den inte gillade hård bana. Andra spiken får bli med Goop, 10:an i 2:a avd eller 7:an i 3:e. Surt att Mescal blev struken, nu ser 10 ut att bli favorit.. Har nån här bra råd och funderingar ang. dessa två hästars chanser så är jag tacksam! |
||
2016-01-09, 12:47 | #132 |
ideerna.
Spikar Candor Hall till fina 15% Dragen: 9 What's Your Limit står helrätt inne i loppet, toppform! täta starter är plus. Stabil, Örjan upp = många plus! 3 Melby Ciceron är normalt inte osäker, har funnits förklaringar till galopperna säger Peter, S-snabb tar spets om kusken vill. Känns grym i jobben 4% är tok för lite.. 10 Wam bamb boo (namnet) är överlägsen detta bara flemming kör i tid. Värst emot nr 7 som sitter i spets och björn ff gg. 6 Storm Cloud lägger jag lite effekt på via bolaget pinnracer. 3% tok för lite... 2 Linslusen borde vara favorit. Örjan tar spets tror jag iallfall... 9 Candor Hall till 15% jo man tackar, spikar på bolag nr 2. |
|
2016-01-09, 13:03 | #133 |
Kan det vara så "enkelt" att nu när de "stora", Kihlström, Goop, Ohlsson, Untersteiner, Bergh och Takter är med så blir det inget över för de andra förutom i lärlingsloppet?
|
|
2016-01-09, 13:06 | #134 |
Vilket skrik det blivit på Hank von Håleryd. Jag följer hästen sedan ett par starter tillbaka och hade tänkt ta betalt, men nu tillhör den favoriterna. Känns inte intressant idag.
|
|
|