Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-08, 12:03   #61

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Hittade lite gamla intervjuer om ett roligt drag emot Nahar till 2%..

Hittade från vinter i fjol. Ny regi nu men eftersom hästen är kvick ut, trivs på vintern, blir utgång tillsammans med Nahar..

V75 Solvalla 150328

Intervju med: Lars Brindeborg hos Petri Puro

- 5 Västerboonthenews (V75-3) var vi så klart väldigt nöjda med senast. Att han fick stryk av en smygkörd från dödens i gulddivisionsdebuten är inte så mycket att säga om. Han var dock inte hundraprocentig fräsch senast. Han hängde lite på högertöm och vi behandlade honom efteråt. Det var inga större grejer, han gick ändå 10,9 från dödens. Det har en gått fyra veckor sedan den starten, eftersom det bara är början på säsongen har vi inte velat ta ut honom så tätt. Det var tre veckor mellan starterna inför senast och det var ju inget bekymmer. Vi hoppas och tror att hästen är i samma form som tidigare. Han har blivit starkare i kroppen och utvecklas allt eftersom. Tidigare har han varit lite ojämn, men nuförtiden presterar han bra varje gång.

- Det blir full laddning från start, det finns inget att fundera över. Jag har hört att Johnny ska försöka hålla ut oss så vi får testa rejält helt enkelt. Dödens vill vi helst undvika igen, men kommer vi till spets är det mycket intressant. Digital Ink kan bli hängande eller Örjan kanske inte kör fram direkt. Vi kanske kan dämpa till 12,5-13 första varvet. Det är ett spännande lopp. Jänkarvagn och halvstängt igen, på fötterna kommer han gå optimalt för dagen. Till 90 procent blir det barfota bak och tåskor och lätta boots fram som senast. Eventuellt kanske det blir även barfota fram, men jag tror att han har lite för korta framhovar för det.

V75 Halmstad 150228

- 4 Västerboonthenews (V75-3) vann väldigt lätt på ett bra sätt senast. Att han rumplade till beror på att banpersonalen hade harvat i banan precis innan vårt lopp och det trivdes inte hästen med. Därför var han inte lika startsnabb heller. Banan i Halmstad är fin och denna gång blir det barfota bak. I övrigt blir det halvstängt huvudlag som vanligt och så lånar vi en jänkarvagn av Carl-Otto Göransson igen. Jag tittade till procenten nyss och blev förvånad över att han är så stor favorit. Visst tror vi på vår häst, men det är debut i gulddivisionen och 55 procent känns väl mycket. Jag gissar att Ingves laddar det som går och försöker komma till spets. Jag har läst på lite och jag tycker man kan läsa mellan raderna att Oasis Bi kanske släpper. Gör han inte det blir det tuffare, jag tror inte Ingves vill köra i dödens i gulddebuten. Kash’s Cantab försöker väl i så fall täppa till rygg på Oasis Bi? Det ska bli ett spännande lopp att titta på i alla fall.

V75 Åby 150117

- 1 Västerboonthenews (V75-1) tyckte jag var jättebra senast. Det är inte så mycket att säga om att han fick stryk av en smygkörd – för andra gången i rad. Skotvånget är inget som oroar mig så länge det blir en bra bana, vilket jag förstått att det ska bli. Det ska ju fortsätta vara plusgrader. Skulle det behövts brodd hade det varit ett litet frågetecken. Jag kan hålla med om att han öppnar lite bättre från spår längre ut, men jag tror ändå det räcker för att försvara ledningen. För att ska missa ledningen krävs det att något händer, till exempel att han kommer fel i startmomentet eller något sådant, men det känns långsökt. Han är ganska okomplicerad och galopperar ju aldrig. Jag vet att han har väldigt bra statistik i spets, men han är minst lika bra bakifrån. Det är en riktigt fin och komplett häst som kommer hävda sig väl i gulddivisionen. Jag håller med om att han är lite bättre i jänkarvagn, men jag tycker inte det ska vara för tätt mellan givarna heller. När han förlorade på Jägersro var det jänkarvagn, men då var han inte frisk. Hade jag fått bestämma skulle vi spara jänkarvagnen till finalen, men vi brukar låna av Carl-Otto Göransson och Puro bestämmer det där.

- Om det finns några frågetecken? Nej, jag kan inte hitta något faktiskt. Det skulle vara om han är sjuk eller något sådant, men är han som han ska så bör han vinna. Vi kör med tåskor, vilket han gick med näst senast och fungerade bra. Han öppnade som en raket den gången. Han brukar gå med halvstängt huvudlag, vilket det högst troligt blir igen. Skulle han vara jättevass i värmningen kan det bli halvstängt-norskt huvudlag, men det tror jag inte. Han kommer hur som helst att värmas med öppet huvudlag som vanligt.

- Våra hästar brukar stå ute, men det har varit busväder och för att inte riskera att han ska bli sjuk inför det här kollade vi upp honom i halsen i måndags och har sedan dess låtit honom sova inomhus. Han gick ett träningsjobb i onsdags och kändes faktiskt lite bättre än inför senast. Jag tror att han kommer vara lite bättre imorgon, men det lopp han gjorde senast räcker tycker jag. Det är en toppchans helt enkelt, det finns inte så mycket mer att säga.

V75 Jägersro 150103

Intervju med: Peter Ingves

- 9 Västerboonthenews (V75-6) låg på lite väl mycket i ledningen senast, men jag tycker att han gjorde ett bra lopp. Han gör bra lopp hela tiden när han är frisk. Spåret tror jag passar bra för honom och han har ju visat att han går bra även bakifrån. Vi sätter på ett halvstängt huvudlag denna gång, vilket han har gått med tidigare och tävlat bra med. Balansen vet jag inte till hundra procent, men det kan hända att det blir barfota av något slag om banan tillåter. Vagn vet jag inte vad de sätter på. Han har vunnit lopp både med jänkarvagn och vanlig vagn.

V75 Mantorp 141213

- 6 Västerboonthenews (V75-7) var jag väldigt nöjd med senast. Jag hamnade väldigt långt bak. Jag trodde att jag skulle hamna längre fram, men jag fick ta upp och då slank det ned några framför. Formen tror jag är bra, men samtidigt har vi spår långt ut. Jag kommer dock att prova från start och sedan får vi se var vi hamnar. Att han har blivit bättre med bike tycker jag inte, utan han går med vilken vagn som helst. Det blir tåskor fram den här gången, men det tror jag är bra för honom. Det blir nog vanlig vagn även den här gången

Kan vara värt för någon!? om spets och släpp till Nahar? får loppet via Open S?
Intressant, tillhör nu kategorin hästsr som dröjer sig kvar och stör när man läser programmet...brukar vara ett par stycken per omgång och inte sällan vinner ngn av dem. Takter trivs dessutom på Åby.
Gammal 2016-01-08, 12:21   #62

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Shogun DK gick fort till slut sist, framspår nu. Finns möjlighet för Christoffer och välja upplägg, spets eller rygg ledaren och OS. Det får bli min spik denna vecka
Beverly Boulevard får vara draget. Tycker den möter lättare motstånd, spåret är inget vidare men till 3% är den värd och ta med
Björn Goop tycker att hans Pepe di Jesolo är ett spikförslag.
Han har inte ens med Shogun Dk vid gardering.
Pepe står i 9%.
Där har du nåt att fundera över...
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 12:55   #63

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Med bakspår och Peter Ingves i sulkyn? Om jag kommer ihåg rätt så har han bränt både en och två gånger med megalampor på V75, just från bakspår, när han trots överlägen häst väntat alldeles för länge med att ge sig iväg från sistaplatsen och därmed fått "alla" i vägen i sista sväng.

Bra häst men kusken...?
Så länge den inte startar 100 meter efter och får gå i 3dje spår ett helt varv som förra gången på åby så tror jag detta ska vara en straffspark även för ingves.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 13:20   #64

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Björn Goop tycker att hans Pepe di Jesolo är ett spikförslag.
Han har inte ens med Shogun Dk vid gardering.
Pepe står i 9%.
Där har du nåt att fundera över...
Det loppet som Pepe gjorde på Valla mot Sedorf var grym, men i min bok är Shogun en mer kapabel häst och jag tror den bara vinner. Garderar man då ska Pepe självklart med och jag kommer att spika Shogun om det inte kommer fram nåt annat info som gör att den ska garderas
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 13:58   #65

hugothebosss avatar

Standard

Snöar rikligt i Göteborg nu, och nu ska det tydligen bli minusgrader hela dagen i morgon också...kan bli en spännande tävlingsdag med en del skrällar. Dernier Viking blir väl sämre och sämre favorit!
Gammal 2016-01-08, 14:58   #66

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Det loppet som Pepe gjorde på Valla mot Sedorf var grym, men i min bok är Shogun en mer kapabel häst och jag tror den bara vinner. Garderar man då ska Pepe självklart med och jag kommer att spika Shogun om det inte kommer fram nåt annat info som gör att den ska garderas
Tycker också Shogun är mest kapabla i loppet. Men Lindslusen är också startsnabb och då är frågan om han släpper till shogan sen.

Tycker även 6 Ski to max och 9 top of the world är mycket intrassanta också.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 15:15   #67

hugothebosss avatar

Standard

Stall Denco provar ut sin nya supertunna och tydligen godkända nya framskor till Dernier Viking i morgon..
Gammal 2016-01-08, 15:20   #68

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Nu har jag lagt upp Spelvärdes tips under Service Plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karre56 (+10), putte64 (+100), Dahle (+5), P44mmn (+10), oggeb (+20), Knutman (+25), putric (+10)
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 16:03   #69

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Stall Denco provar ut sin nya supertunna och tydligen godkända nya framskor till Dernier Viking i morgon..
Gjorde man inte det redan förra starten, eller blev det aldrig av?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 16:17   #70

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Eftersom ingen bra fyraåring matchas i Silver är det inte så konstigt att det är få som segrar där. De som går ut i Silver är såna som inte kommer med i loppen mot jämnåriga/ är utlandsfödda och behöver starttillfällen.

Dessutom startar ju nästan ALDRIG en fyraåring i Silver så jag förstår inte varför det vore konstigt om typ 1-2 vinner om året, startar ju inte mer än 15-20.

I December var det EN fyraåring som startade, Carabinieri, vilken var en halv längd från segern.

Statistik är rejält överskattat.
Är det statistiska underlaget tillräckligt
stort för att dra statistiskt säkerställda
slutsatser. Är statistik guld värt.

Däremot är det empiri inspirerande,
även om underlaget inte håller för
några säkrare slutsatser.

Travspelares generellt största misstag är
att "förväxla det osannolika med det omöjliga".
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 16:30   #71

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

3 andelar kvar i bolagssystemet till en intressant V7-omgång imorgon.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/DQE9-6XK3-19097
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 16:43   #72

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Hittade lite gamla intervjuer om ett roligt drag emot Nahar till 2%..

Hittade från vinter i fjol. Ny regi nu men eftersom hästen är kvick ut, trivs på vintern, blir utgång tillsammans med Nahar..

V75 Solvalla 150328

- 5 Västerboonthenews (V75-3) var vi så klart väldigt nöjda med senast. Att han fick stryk av en smygkörd från dödens i gulddivisionsdebuten är inte så mycket att säga om. Han var dock inte hundraprocentig fräsch senast. Han hängde lite på högertöm och vi behandlade honom efteråt. Det var inga större grejer, han gick ändå 10,9 från dödens. Det har en gått fyra veckor sedan den starten, eftersom det bara är början på säsongen har vi inte velat ta ut honom så tätt. Det var tre veckor mellan starterna inför senast och det var ju inget bekymmer. Vi hoppas och tror att hästen är i samma form som tidigare. Han har blivit starkare i kroppen och utvecklas allt eftersom. Tidigare har han varit lite ojämn, men nuförtiden presterar han bra varje gång.

- Det blir full laddning från start, det finns inget att fundera över. Jag har hört att Johnny ska försöka hålla ut oss så vi får testa rejält helt enkelt. Dödens vill vi helst undvika igen, men kommer vi till spets är det mycket intressant. Digital Ink kan bli hängande eller Örjan kanske inte kör fram direkt. Vi kanske kan dämpa till 12,5-13 första varvet. Det är ett spännande lopp. Jänkarvagn och halvstängt igen, på fötterna kommer han gå optimalt för dagen. Till 90 procent blir det barfota bak och tåskor och lätta boots fram som senast. Eventuellt kanske det blir även barfota fram, men jag tror att han har lite för korta framhovar för det.

V75 Halmstad 150228

- 4 Västerboonthenews (V75-3) vann väldigt lätt på ett bra sätt senast. Att han rumplade till beror på att banpersonalen hade harvat i banan precis innan vårt lopp och det trivdes inte hästen med. Därför var han inte lika startsnabb heller. Banan i Halmstad är fin och denna gång blir det barfota bak. I övrigt blir det halvstängt huvudlag som vanligt och så lånar vi en jänkarvagn av Carl-Otto Göransson igen. Jag tittade till procenten nyss och blev förvånad över att han är så stor favorit. Visst tror vi på vår häst, men det är debut i gulddivisionen och 55 procent känns väl mycket. Jag gissar att Ingves laddar det som går och försöker komma till spets. Jag har läst på lite och jag tycker man kan läsa mellan raderna att Oasis Bi kanske släpper. Gör han inte det blir det tuffare, jag tror inte Ingves vill köra i dödens i gulddebuten. Kash’s Cantab försöker väl i så fall täppa till rygg på Oasis Bi? Det ska bli ett spännande lopp att titta på i alla fall.

V75 Åby 150117

- 1 Västerboonthenews (V75-1) tyckte jag var jättebra senast. Det är inte så mycket att säga om att han fick stryk av en smygkörd – för andra gången i rad. Skotvånget är inget som oroar mig så länge det blir en bra bana, vilket jag förstått att det ska bli. Det ska ju fortsätta vara plusgrader. Skulle det behövts brodd hade det varit ett litet frågetecken. Jag kan hålla med om att han öppnar lite bättre från spår längre ut, men jag tror ändå det räcker för att försvara ledningen. För att ska missa ledningen krävs det att något händer, till exempel att han kommer fel i startmomentet eller något sådant, men det känns långsökt. Han är ganska okomplicerad och galopperar ju aldrig. Jag vet att han har väldigt bra statistik i spets, men han är minst lika bra bakifrån. Det är en riktigt fin och komplett häst som kommer hävda sig väl i gulddivisionen. Jag håller med om att han är lite bättre i jänkarvagn, men jag tycker inte det ska vara för tätt mellan givarna heller. När han förlorade på Jägersro var det jänkarvagn, men då var han inte frisk. Hade jag fått bestämma skulle vi spara jänkarvagnen till finalen, men vi brukar låna av Carl-Otto Göransson och Puro bestämmer det där.

- Om det finns några frågetecken? Nej, jag kan inte hitta något faktiskt. Det skulle vara om han är sjuk eller något sådant, men är han som han ska så bör han vinna. Vi kör med tåskor, vilket han gick med näst senast och fungerade bra. Han öppnade som en raket den gången. Han brukar gå med halvstängt huvudlag, vilket det högst troligt blir igen. Skulle han vara jättevass i värmningen kan det bli halvstängt-norskt huvudlag, men det tror jag inte. Han kommer hur som helst att värmas med öppet huvudlag som vanligt.

- Våra hästar brukar stå ute, men det har varit busväder och för att inte riskera att han ska bli sjuk inför det här kollade vi upp honom i halsen i måndags och har sedan dess låtit honom sova inomhus. Han gick ett träningsjobb i onsdags och kändes faktiskt lite bättre än inför senast. Jag tror att han kommer vara lite bättre imorgon, men det lopp han gjorde senast räcker tycker jag. Det är en toppchans helt enkelt, det finns inte så mycket mer att säga.

V75 Jägersro 150103

- 9 Västerboonthenews (V75-6) låg på lite väl mycket i ledningen senast, men jag tycker att han gjorde ett bra lopp. Han gör bra lopp hela tiden när han är frisk. Spåret tror jag passar bra för honom och han har ju visat att han går bra även bakifrån. Vi sätter på ett halvstängt huvudlag denna gång, vilket han har gått med tidigare och tävlat bra med. Balansen vet jag inte till hundra procent, men det kan hända att det blir barfota av något slag om banan tillåter. Vagn vet jag inte vad de sätter på. Han har vunnit lopp både med jänkarvagn och vanlig vagn.

V75 Mantorp 141213

- 6 Västerboonthenews (V75-7) var jag väldigt nöjd med senast. Jag hamnade väldigt långt bak. Jag trodde att jag skulle hamna längre fram, men jag fick ta upp och då slank det ned några framför. Formen tror jag är bra, men samtidigt har vi spår långt ut. Jag kommer dock att prova från start och sedan får vi se var vi hamnar. Att han har blivit bättre med bike tycker jag inte, utan han går med vilken vagn som helst. Det blir tåskor fram den här gången, men det tror jag är bra för honom. Det blir nog vanlig vagn även den här gången

Kan vara värt för någon!? om spets och släpp till Nahar? får loppet via Open S?
Tror att Västerbo... Är väldigt farlig imorgon.
Gammal 2016-01-08, 17:19   #73

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Gjorde man inte det redan förra starten, eller blev det aldrig av?
Tror inte det blev av, nya neongula fina idag i alla fall!
Gammal 2016-01-08, 19:10   #74

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2119
Standard

Första tanken: Lusen s/s i en svår omgång, rätt läge, kusk, fiiint intryck senast, härligt! Sedan hör man spik på Shogun från flera håll kryddat med Pepe… Beslutar sig undertecknad då igår att helt avstå spel, läser sedan idag att Sören spikar kryddat med tanken att Q.C. kanske har tur för en gångs skull (följt den senare alla år) och Shogun kan ju bli het som alla vet. Det blir inte alltid lättare av att man är påläst… Det troliga (?): Örjan i spets med Chrille (kör ofta så) bakom och hur slutar det då? Eller tvärtom med en Shogun som blir vass, eller inte…

Så var det följetongen med Connys ’gråvita’ Tap Innare, ofta kommit fel på den i spelet och spår 12 i denna klass normalt sett iskallt men trots allt ett ganska tunt lopp. Chrille s/s borde väl vara det normala men tror att Goop ger sig av tidigt. I övrigt = ?

Älsklingshäst: Youana. Fina spelvärden på den genom åren. I Guld mot annat än ston, tja, oftast tävlat med skor, spetsgaranti (följer vingen). Nahar alltid överstreckad sedan några år tillbaka, som sagt. Candor Hall däremot smidig som en tiger – men de där med bakspår (ingen annan nämnd ingen glömd) behöver maxflyt med snikspår. Västerboonen, fel hö.

OJ har perfekt form och startspår. U-häst, minst, för det blir väl spets!!? Q-hästen härdad. Strecksson har missat Mads H.

Liksom alla andra vill man inte betala ett öre för favoriten i Avd1 (eller 2 för den delen). Örat hör Tarzans men jag vet inte om ögat ser det. Rätta mig om jag har fel!!! En gammal gammal god käpphäst är Allan Kristensen.) Gardera matematiskt…

Så var det där loppet med alla tiders coolaste Flemming (aldrig en het häst i ett lopp, oftast mycket bra spelvärde). Skit i stallet över sommar/höst, sedan tillbaka med pangboomcrash. Upphaussad favorit nu i lägsta klassen??? Jag vet faktiskt inte, tycker den är lite kamelaktig utseendemässigt men i det här fallet kanske ögat ser fel saker. Crowe förstås, men annars låg klass på deltagarna i loppet .

Sista avdelningen: normalt sett vinner inte en silverdebutant från spår 11 (på Åby dessutom), men motståndet är inte direkt överväldigande. Skrik på Poker Kronos på sistone, svårbedömt uppträdande. Skall någon av dessa två åka fram till dödens och bara visa sig starkast? F. H. har jag följt i många år, startsnabb, mycket ojämn, Örjan… Jonathan med Takter, men den vill inte gärna vinna lopp. Leffe, form, bra spår, kuskminus. Pebbe bästa spåret. Strecksson har missat G.G.P. med någon halvprocent.

Ja, jag tror det blir inget spel alls imorgon om inte ni Sharpsare rättar till mig.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 20:03   #75
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Efter att ha lyssnat på Chrille och sedan Björnkollen bli man alldeles yr i skallen. Björn värst med spikförslag på en 3%-are (6 Ryan Spin i avd 1) och sedan lyft fram flera 1-2-3 %-are som "man" räknat som chanslösa. Vill det sig illa kan det bli stora pengar i morgon. Kanske spiklöst med U hästar?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td