Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-07, 18:32   #46

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Jag kommer också gardera OOW men inte med Poker Kronos. Tycker inte hästen har den form han hade sommar 2014 och då vinner han inte här. Garderar i första hand med Trust Launcher som är ruskigt bra just nu.
Jag streckar även 9 Trust Launcher. Fattar inte, att den bara är streckad på 5 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 18:41   #47

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eftersom ingen bra fyraåring matchas i Silver är det inte så konstigt att det är få som segrar där. De som går ut i Silver är såna som inte kommer med i loppen mot jämnåriga/ är utlandsfödda och behöver starttillfällen.

Dessutom startar ju nästan ALDRIG en fyraåring i Silver så jag förstår inte varför det vore konstigt om typ 1-2 vinner om året, startar ju inte mer än 15-20.

I December var det EN fyraåring som startade, Carabinieri, vilken var en halv längd från segern.

Statistik är rejält överskattat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+4)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 19:11   #48

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag streckar även 9 Trust Launcher. Fattar inte, att den bara är streckad på 5 %.
Förmodligen för att han hittills gått dåligt från bakspår, 15 starter noll vinster och 5 på plats. En vinst på 17 starter inom rikstoton är väl inte heller ngt oddshöjande...men form finns där.
Gammal 2016-01-07, 19:19   #49

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Vad säger ni om jag säger så här ?
Spring Erom ryggar Bear Dancer som tar sig förbi de invändiga.
Ännu snabbare utvändigt kommer Youana och tar över.
Där emellan kommer Spring Erom som håller ut Nahar.
Spring Erom tar över ledningen men släpper i sin tur till Nahar.
På upploppet dyker Sprin Erom ner på O.S och speedar till vinst!
Möjligt? Troligt?
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 19:25   #50

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Vad säger ni om jag säger så här ?
Spring Erom ryggar Bear Dancer som tar sig förbi de invändiga.
Ännu snabbare utvändigt kommer Youana och tar över.
Där emellan kommer Spring Erom som håller ut Nahar.
Spring Erom tar över ledningen men släpper i sin tur till Nahar.
På upploppet dyker Sprin Erom ner på O.S och speedar till vinst!
Möjligt? Troligt?
Att Goop inte kör Spring Erom...
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 23:26   #51

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

bjornxxwrote:

V75:2 9 quantum doubleleap (verkligen fin form.....stark...saknar lite fart för att vinna tror jag)
V75:3 7 massitj ( har läget sitter långt fram direkt....inte bästa hästen men blir o räkna med ...)

Senast redigerad av biddybye den 2016-01-07 klockan 23:28.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 23:38   #52

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Blev grymt nöjd när jag fick se Örjan på 3.Linslusen A.U istället för T.J. vilket är många mer plus på när det gäller den kusken.

Sen trivs Linslusen A.U på åbyovalen vilket bäddar för min spik i omgången.

För mig är det bästa spiken i omgången hoppas nu att betalsajeterna håller sig borta från den spiken.

Kanske Eves i studion vurmar för mycket så är den över 40% på lördag?

Bästa spik 3.Linslusen A.U
Agree!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-07, 23:46   #53

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
6 Yoggi Composite (V75:2) är favorit på det tidiga streckspelet. Det är ju kanske lätt att förstå när man ser alla 1:or och 2:or i resultatraden, men de 5 senaste loppen är ju montélopp utöver det har han väl inte gjort ngt som borde göra ekipaget till favoriter på V75?
Känns iskall som favorit. Lutar åt spik på Je t’Aime Ruinart, som avsluta bra i betydligt hårdare gäng sist!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 02:08   #54

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Har suttit och kollat in lite statistik gällande Åby.

Detta har jag kommit fram till:

insatsranken (strecken på atg i 7 lopp) har legat mellan 13-31 i 11 av 11 gånger på slutet. På Vintern är siffrorna av 6 omgångar ställda mellan 25-30 (december - april 2014-2015.)

Insats procenten har legat på 95 - 236 i % sats men på vintern har siffrorna legat på ungefär (100 - 166 december - april ca 6 omgångar)

Startnummer har varit allt ifrån 32 - 55 de senaste 10 av 11 gångerna. (man kan ställa kravet där)

Favoritsegrar minst 1 max 3 i 9 av 11 omgångar 2013-2015 Man kan sätta utgång på minst 1 favorit och max 3.

i avd1 har hästar med procenten segrat med 6% - 30% i 10 av 11 fall sedan 2013

i avd2. Är siffrorna lite utspridda så här bör man ta alla.

avd3. 4-38% i 10 av 11 fall.

avd4. 0- 34% i alla 11 fall

avd5. 15-40% i 9 av 11 fall (2 - 52% i 11 av 11 fall)

avd6. 34- 56% i 7 av 11 fall vilket skulle betyda att Nahar har en segerchans på 63% i nu läget och blir hur som mycket spelvärd!

avd7. 1-2% i 3 av 11 fall sedan 6 - 61% i 8 av 11 fall..

hugotheboss (+5)

Senast redigerad av Klanke den 2016-01-08 klockan 11:26.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 02:43   #55

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 194
Standard

Nån insatt som har nån ide om hur banan kommer o va på lördag. Kommer den vara hård eller lös? Verkar iaf vara fortsatt minus grader hela tiden enlight SMHI. Kanske nollan när tävlingen e slut typ. Ja har fått för mig Åbys kan vara lite hård, är jag fel ute?
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 04:30   #56

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Eftersom ingen bra fyraåring matchas i Silver är det inte så konstigt att det är få som segrar där. De som går ut i Silver är såna som inte kommer med i loppen mot jämnåriga/ är utlandsfödda och behöver starttillfällen.

Dessutom startar ju nästan ALDRIG en fyraåring i Silver så jag förstår inte varför det vore konstigt om typ 1-2 vinner om året, startar ju inte mer än 15-20.

I December var det EN fyraåring som startade, Carabinieri, vilken var en halv längd från segern.

Statistik är rejält överskattat.
Du har helt rätt, förstår inte var jag får alla dumheter ifrån?
mackpeter (+3)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 04:45   #57

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Shogun DK gick fort till slut sist, framspår nu. Finns möjlighet för Christoffer och välja upplägg, spets eller rygg ledaren och OS. Det får bli min spik denna vecka
Beverly Boulevard får vara draget. Tycker den möter lättare motstånd, spåret är inget vidare men till 3% är den värd och ta med
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 06:17   #58
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu ska lillbrorsan Master Crowe (vi har samma mamma) debutera i V75. Han har haft lite skadeproblem och sent i livet kommit till start. Därför har han inte mycket pengar på sig. Har startat 9 gånger och vunnit 7. I år kommer han att stapla segrar i V75. Spik på lördag.
Med bakspår och Peter Ingves i sulkyn? Om jag kommer ihåg rätt så har han bränt både en och två gånger med megalampor på V75, just från bakspår, när han trots överlägen häst väntat alldeles för länge med att ge sig iväg från sistaplatsen och därmed fått "alla" i vägen i sista sväng.

Bra häst men kusken...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 08:57   #59

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1457
Standard

Blir till att chansa med 2x Christoffer Erixon spikar denna vecka, Mescal och Shogun, båda med öppna spår iallafall, kort i guld med Nahar och DTT
P44mmn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-08, 11:18   #60

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Hittade lite gamla intervjuer om ett roligt drag emot Nahar till 2%..

Hittade från vinter i fjol. Ny regi nu men eftersom hästen är kvick ut, trivs på vintern, blir utgång tillsammans med Nahar..

V75 Solvalla 150328

Intervju med: Lars Brindeborg hos Petri Puro

- 5 Västerboonthenews (V75-3) var vi så klart väldigt nöjda med senast. Att han fick stryk av en smygkörd från dödens i gulddivisionsdebuten är inte så mycket att säga om. Han var dock inte hundraprocentig fräsch senast. Han hängde lite på högertöm och vi behandlade honom efteråt. Det var inga större grejer, han gick ändå 10,9 från dödens. Det har en gått fyra veckor sedan den starten, eftersom det bara är början på säsongen har vi inte velat ta ut honom så tätt. Det var tre veckor mellan starterna inför senast och det var ju inget bekymmer. Vi hoppas och tror att hästen är i samma form som tidigare. Han har blivit starkare i kroppen och utvecklas allt eftersom. Tidigare har han varit lite ojämn, men nuförtiden presterar han bra varje gång.

- Det blir full laddning från start, det finns inget att fundera över. Jag har hört att Johnny ska försöka hålla ut oss så vi får testa rejält helt enkelt. Dödens vill vi helst undvika igen, men kommer vi till spets är det mycket intressant. Digital Ink kan bli hängande eller Örjan kanske inte kör fram direkt. Vi kanske kan dämpa till 12,5-13 första varvet. Det är ett spännande lopp. Jänkarvagn och halvstängt igen, på fötterna kommer han gå optimalt för dagen. Till 90 procent blir det barfota bak och tåskor och lätta boots fram som senast. Eventuellt kanske det blir även barfota fram, men jag tror att han har lite för korta framhovar för det.

V75 Halmstad 150228

- 4 Västerboonthenews (V75-3) vann väldigt lätt på ett bra sätt senast. Att han rumplade till beror på att banpersonalen hade harvat i banan precis innan vårt lopp och det trivdes inte hästen med. Därför var han inte lika startsnabb heller. Banan i Halmstad är fin och denna gång blir det barfota bak. I övrigt blir det halvstängt huvudlag som vanligt och så lånar vi en jänkarvagn av Carl-Otto Göransson igen. Jag tittade till procenten nyss och blev förvånad över att han är så stor favorit. Visst tror vi på vår häst, men det är debut i gulddivisionen och 55 procent känns väl mycket. Jag gissar att Ingves laddar det som går och försöker komma till spets. Jag har läst på lite och jag tycker man kan läsa mellan raderna att Oasis Bi kanske släpper. Gör han inte det blir det tuffare, jag tror inte Ingves vill köra i dödens i gulddebuten. Kash’s Cantab försöker väl i så fall täppa till rygg på Oasis Bi? Det ska bli ett spännande lopp att titta på i alla fall.

V75 Åby 150117

- 1 Västerboonthenews (V75-1) tyckte jag var jättebra senast. Det är inte så mycket att säga om att han fick stryk av en smygkörd – för andra gången i rad. Skotvånget är inget som oroar mig så länge det blir en bra bana, vilket jag förstått att det ska bli. Det ska ju fortsätta vara plusgrader. Skulle det behövts brodd hade det varit ett litet frågetecken. Jag kan hålla med om att han öppnar lite bättre från spår längre ut, men jag tror ändå det räcker för att försvara ledningen. För att ska missa ledningen krävs det att något händer, till exempel att han kommer fel i startmomentet eller något sådant, men det känns långsökt. Han är ganska okomplicerad och galopperar ju aldrig. Jag vet att han har väldigt bra statistik i spets, men han är minst lika bra bakifrån. Det är en riktigt fin och komplett häst som kommer hävda sig väl i gulddivisionen. Jag håller med om att han är lite bättre i jänkarvagn, men jag tycker inte det ska vara för tätt mellan givarna heller. När han förlorade på Jägersro var det jänkarvagn, men då var han inte frisk. Hade jag fått bestämma skulle vi spara jänkarvagnen till finalen, men vi brukar låna av Carl-Otto Göransson och Puro bestämmer det där.

- Om det finns några frågetecken? Nej, jag kan inte hitta något faktiskt. Det skulle vara om han är sjuk eller något sådant, men är han som han ska så bör han vinna. Vi kör med tåskor, vilket han gick med näst senast och fungerade bra. Han öppnade som en raket den gången. Han brukar gå med halvstängt huvudlag, vilket det högst troligt blir igen. Skulle han vara jättevass i värmningen kan det bli halvstängt-norskt huvudlag, men det tror jag inte. Han kommer hur som helst att värmas med öppet huvudlag som vanligt.

- Våra hästar brukar stå ute, men det har varit busväder och för att inte riskera att han ska bli sjuk inför det här kollade vi upp honom i halsen i måndags och har sedan dess låtit honom sova inomhus. Han gick ett träningsjobb i onsdags och kändes faktiskt lite bättre än inför senast. Jag tror att han kommer vara lite bättre imorgon, men det lopp han gjorde senast räcker tycker jag. Det är en toppchans helt enkelt, det finns inte så mycket mer att säga.

V75 Jägersro 150103

Intervju med: Peter Ingves

- 9 Västerboonthenews (V75-6) låg på lite väl mycket i ledningen senast, men jag tycker att han gjorde ett bra lopp. Han gör bra lopp hela tiden när han är frisk. Spåret tror jag passar bra för honom och han har ju visat att han går bra även bakifrån. Vi sätter på ett halvstängt huvudlag denna gång, vilket han har gått med tidigare och tävlat bra med. Balansen vet jag inte till hundra procent, men det kan hända att det blir barfota av något slag om banan tillåter. Vagn vet jag inte vad de sätter på. Han har vunnit lopp både med jänkarvagn och vanlig vagn.

V75 Mantorp 141213

Intervju med: Peter Ingves

- 6 Västerboonthenews (V75-7) var jag väldigt nöjd med senast. Jag hamnade väldigt långt bak. Jag trodde att jag skulle hamna längre fram, men jag fick ta upp och då slank det ned några framför. Formen tror jag är bra, men samtidigt har vi spår långt ut. Jag kommer dock att prova från start och sedan får vi se var vi hamnar. Att han har blivit bättre med bike tycker jag inte, utan han går med vilken vagn som helst. Det blir tåskor fram den här gången, men det tror jag är bra för honom. Det blir nog vanlig vagn även den här gången

Kan vara värt för någon!? om spets och släpp till Nahar? får loppet via Open S?
Kocken14 (+5)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td