|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-01-06, 19:23 | #31 | |
Citat:
Sedan måste man, som med allt annat, självklart läsa statistiken med omdöme och inse att en sådan som Jens Sjödén är bättre på statistik än på att tippa trav. |
||
2016-01-06, 19:51 | #32 |
Ser ju tyvärr ut som det ska bli mildare väder i helgen och även nederbörd. Det gör redan svåra Åby-lopp än mer svåranalyserade. Lite tidiga tankar (sett i ljuset av att jag varit iskall på streckspelen det senaste):
1: 9 klar förstahäst för mig men tyckte kanske den kunde gjort det bättre senast. Gillar även 7 som var riktigt bra på Åby senast. Svårt se Dernier Viking vinna med skor även om den inte möter mkt mot vad den brukar. 5 är tokskrällen. 2: Inte koll på hur bra 6 är men känns väl som förstastrecket. Vill dock inte släppa 7 som jag trodde på senast. Och 1 kanske kan överraska från spets igen. 3: Kommer nog gå rätt ut på det MackPeter säger och spika 11. Alternativt dubblar jag med 4 som visat tidigare att den duger på V75 och som kanske kan slippa dödens nu. 4: Hopplösa lopp att analysera och typiskt sådan lopptyp där statistiken kommer att kunna ge vägledning vad det lider. OJA får förstastrecket med 5 och 6 såg stark ut senast. 8 är ju nu härdad och tidig liksom 13 som körs av ordinarie kusk och som "alltid" är på plats. 7 känns också tidig. 5: 2 klart förstastreck men kommer att ha svårt ta bort 3 som den såg ut senast. Känns också som 6 kan bli bra värde i den här gången men Jansson är ingen favorit. 6: Var direkt inne på att spika DTT trots läget. Vid gardering av den såg 9 riktigt vass ut senast och 11 är en favorit. De där framme tror jag mindre på och av principskäl väljer jag nog bort Bergh. 7: Finns inte att spika 11 som strecken är nu. 4 mkt tidig för mig liksom 5 och 6 om strecken stannar under 5%. Är mer inne på den här Bergh-hästen än den i förra. |
|
2016-01-07, 00:32 | #33 |
6 Yoggi Composite (V75:2) är favorit på det tidiga streckspelet. Det är ju kanske lätt att förstå när man ser alla 1:or och 2:or i resultatraden, men de 5 senaste loppen är ju montélopp utöver det har han väl inte gjort ngt som borde göra ekipaget till favoriter på V75?
2016-01-07, 00:48 | #34 |
V75-7
Ska man gardera dagens just nu störste favorit med 61 % 11 Only One Winner? Ekipaget vann senast bronsfinalen i ett överpacat lopp. Man får bra betalt med någon annan - alla streckade under 10 %. Håller med tvablaa och jag kommer att gardera med några. 10 Poker Kronos har fått vila sedan ett tufft lopp på Vincennes i somras. Jag vet inte om han blev skadad. Gjorde godkänd comeback i december. Har därefter hoppat två gånger i V75 som hårt spelad. Nu kommer han helt i skuggan av storfavoriten och är streckad på futtiga 5 %. |
|
2016-01-07, 01:01 | #35 | |
Citat:
|
||
2016-01-07, 01:06 | #36 | |
Citat:
2016-01-07, 02:08 | #37 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Var ju fullständigt värdelös senast han gick för vagn.
Örjan är grym, men storfavorit känns helt fel. Du får nog strecka på lite.
2016-01-07, 04:04 | #38 | |
Citat:
Sist testa Robban köra från start mot spets men det gick för fort och det blev galopp igen. Vi får väl hoppas den håller sig till trav denna gång. För så lite som den är spelad till just nu ska den med på bongen alla dar i veckan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
||
2016-01-07, 08:34 | #39 |
Som sagt, lurig omgång och svårt hitta bra spikar.
Just nu 12,4 minusgrader där jag befinner mig ca 2 km från Åby, ska bli 3 plus på lördag som det ser ut nu och snöslask. Frågan är hur banan blir då? Banpersonalen brukar iofs alltid göra ett bra jobb men det här kan bli tufft.. Börjar vackla på att spika Steady Brodda i avd.1 som var första tanken.. Goops häst nr 10 i 2:a avd verkar stark och rejäl, kanske kan tugga ner dem trots lite för kort distans? Går bra med skor och verkar inte ha problem med lite tung bana. Hade Örjan kört 6:an Ski to the Max i avd.5 istället hade det vart en kanonspik på 1640a tycker jag, nu får det nog bli 2,4,6 åtminstone i det här loppet. I sista avd. kanske nr.3 Jonathan Palema med Takter kan vara en chansspik, som redan nämnts här inne. Fixar nog också en e.v krävande bana.. Lite tunt motstånd här som det det ser ut tycker jag, 11:an med Goop nog värst emot. Får klura vidare med morgonkoppen, gött o va ledig! |
|
2016-01-07, 09:45 | #40 |
Precis tagit mig senaste 40 minuterna och börjat kolla igenom loppen och jag tycker rent spontant att det känns svårlöst. Men här är mina spontana tankar utan större genomgång:
1: Får ingen större känsla här, känns öppet och lär fylla kupongen med ett par hästar. De som står ut direkt är dock Cebba T.T pga form och trevlig streckprocent, Whats your limit med Örjan. Dernier Viking kan jag inte gå obemärkt förbi heller. 2: Svårt, något säger mig att jag vill fälla Yoggi. Mescal är ju trevlig. Je T'aime Ruinart, Caddie Ivory & Love Palema likaså. Öppet och svårlöst lopp som lär kosta! 3: Jag har alltid gillat Bravo Navarone och kommer antagligen slänga med honom här om jag inte tar ställning och spikar 10 eller 11. 4: Återigen öppet lopp och i lärlingslopp brukar jag ofta gå på kuskarna. Adrian och Oskar J tex. Hästmässigt så är Qualis Talis är rejäl, tuff och "likeable". Digital Control är streckad på 2%, bra häst och ok kusk, kan mycket väl vara topp 3. 5: Jag har fått feeling för Top of the world, streckad på 6% just nu och det kan säkert bli fart i det loppet som hästen skulle gynnas av här från spår 9. Möjligen en av mina spikar. Såg att Christoffer spikar sig själv med Shogun dock.. 6: Nahar/Candor Hall som gör upp i Guld? Hm.. Ta ställning och spika här kanske. Youana kör försiktigt efter vila? 7: Only one winner är på tok för stor favorit från det läget och måste fällas. Poker Kronos känns som givet motbud. Berghults Leffe, kan gamlingen slå till med en överraskning?
2016-01-07, 10:52 | #41 |
Om Bravo Navarone får en hyfsad start kan han inte då hitta till spets? han är ju inte sämre än någon annan i loppet! Om spets blir han svårslagen!
|
|
2016-01-07, 11:11 | #42 | |
Citat:
Jag har gett Sharps för det här inlägget. Intressant med alla minusfaktorer och statistiska minuslägen eller va? Inte så länge sedan en 4-åring vann i silver tror jag fast det var statistiskt näst intill omöjligt att fyraåringar kunde vinna i silverdivisionen. |
||
2016-01-07, 13:18 | #43 |
10 och 2 är också mina två första streck i loppet. Kanske att jag låser på dessa men är lite orolig för 12. Skulle Conrad och Breidabliks få till det är hästen stark nog att vinna här, trots spår 12.
|
|
2016-01-07, 13:24 | #44 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
||
2016-01-07, 18:23 | #45 | |
Citat:
Senast redigerad av Metatrone den 2016-01-07 klockan 18:31. |
||
|