|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-01-02, 12:43 | #61 |
Kan ju vara så enkelt att Research får loppet. Ville från spår 4 i volt låter inte optimalt. Ettan ligger det lågt på. örjan instängd. Witasp på vingel. Resten kanske för dåliga. Tycker det mest är frågetecken. Finns ingen som sticker ut rejält tycker jag. Kanske börjar med en favorit trots allt,men känns lite fetskrällvarning. Svårt.
|
|
2016-01-02, 12:48 | #62 | |
Citat:
Tror inte den vinner ens om den får loppet. Såfall framvinkad till spets. Varför är Mjölner Komet så stor favorit? Mjölneröds hästar gillar jag inte, alltid sköra och konstiga. Denna var ju bara dålig sist på V75 och möter ju några vassa. TT, Krusen, Raggmunken osv.. Iofs är jag från Skåne och aldrig sett en sådan tjockis live. |
||
2016-01-02, 12:51 | #63 | |
Citat:
|
||
2016-01-02, 12:53 | #64 |
Intressant omgång som borde ge riktigt bra betalt, inte bara för att det är jackpot, utan framför allt för att det är svårt att bestämma spikar. Hård bana och hakar är nog ett måste.
1) Lurigt lopp och det kan skrälla. Mycket snack om Classification, men Jansson ligger lågt. Även mycket snack om Research från 10:e. Ohlsson upp, men det känns inte som någon spik. 2) Första tanken var att spika Mjölner Komet. Jag är dock inte nöjd med att den är så stor favorit med tanke på frånvaro av lopp och bra motståndare 20 m bakom. Raggmunken? De här hästarna slår varandra lite huller om buller. 3) Food Money gillar jag ju som ni kanske vet. Men jag misstänker att Witasp kommer köra i spets. Jag skulle vilja att han var lite tydligare om den saken då han säkert har en plan A. Känns som lite psykologisk krigföring mellan honom och kretsen kring Food Money i media. Visste jag att Witasp skulle svara så kan jag tänka mig att spika On Hold (Hur funkar han med hakar på hård bana?. Vid gardering tas även Örjans häst med. Han kan få loppet kört i halsen som så ofta. 4) En betrodd 10:a igen, men nu från ett fjärdespår på tillägg. Det här är nog Jansson bästa chans, men loppet känns öppet och det kan skrälla. 5) En av Timos två bästa chanser för dagen i Global Rebellion. Hur går den på banan och med hakar? Enligt Timo ska det funka, men jag vet inte. Dragon Powerfly är det mycket snack om, liksom Gloria Sund. Ytterligare ett tiondespår, nu på kort distans. Å andra sidan så är den bara streckad till 8 %. Intressant vid gardering. Jag kan dock tänka mig att singla Stig H:s häst. Tar den spets så bör chansen vara god. Har ju gått fint på Romme i tidigare regi och Stig har stallet i form. Dessutom sitter Örjan upp och inte Ville. 6) Timos andra bra chans. Den här känns som deras bästa och det kan mycket väl vara en spik. Inte så mycket emot, men även här är frågan hur den verkligen går på hakar och hård bana. Love Ini är väst emot och den lär nog inte ha problem med underlaget. Däremot kan man ifrågasätta hur det går för Panoramic och varningen Digger Elias. 7) Jag brukar vilja ha några streck i sista loppet och så även idag. Bolt Boko, Mellby Apollo och Mr Vox är givna. Talk The Talk - tiondespår - och Jansson ligger lite lågt, och Order By Keeper - elftespår, skor med hakar och hårdbana tror jag inte funkar så bra, är två eventuella streck. Jag tycker dock att det är många frågetecken på bakspårshästarna här och kanske klarar man sig bra på tre streck. |
|
2016-01-02, 13:00 | #65 |
Mjölner Komet är väl kanske rätt favorit men att han skall vara så stor efter ett litet uppehåll?. Säger att det inte vart fel på honom men har iaf behandlats. Njaa. dagens riktiga värde ligger nog i att fälla de 2 första favoriterna.
|
|
2016-01-02, 13:02 | #66 | |
Citat:
Tror inte det är fel att strecka på i det här loppet, kallblod kan lika väl bli galopper hit o dit. |
||
2016-01-02, 13:02 | #67 | |
Citat:
|
||
2016-01-02, 13:10 | #68 |
Jag är inte alls säker på om Örjan kan hålla upp ledningen, men jag hoppas det. Det är lite synd att inte Erik kör, som är erkänt duktig att få fart på pållarna från start. Kajan har ju spåret intill och kanske kan Örjan hålla benen före hans häst.
|
|
2016-01-02, 13:18 | #69 |
ja man ska inte underskatta solfjädern.
|
|
2016-01-02, 13:34 | #70 |
Mest troligtvis BAJK på Supreme Court och då blir den nog väldigt svårslagen om den kan hålla upp spets eller bara hittar ut från innerspåret
Zenit Brick singlas också, sitter tidigt i ledningen och därifrån ska den slås. |
|
2016-01-02, 13:38 | #71 |
v75 1: 1 - 2 - 4 - 11
v75 2: 3 Mjölner Komet v75 3: 2 - 4 - 6 v75 4: 1 - 5 - 7 - 10 - 11 - 12 - 14 v75 5: 1 - 3 - 5 - 12 v75 6: 4 Zenit Brick v75 7: 2 Bolt Boko Känns som en evighet sedan jag spela så lyssna inte på mig. Har en feeling för Bolt Boko så får köra på den. Svårt att se motstånd till zenit brick ligga och bestämma i ledning? Mjölner komet känns svårslagen, vann med många längder på bra tid sist och har säkert mer kräm. Mest överskattade känns Reserch avd1, Volt, bakspår? Mina luringar: 11 Jens patrik avd1, 2a bakom utter senast. kan bli körning där framme mellan alla möjliga så smyger han på sen. 12 Gladiator gull avd 5. Känns som ett 2 hästarslopp med för mycket fart där framme. |
|
2016-01-02, 14:03 | #72 | |
Citat:
Fel om E Lindegren, vinner 12% och 10% eller bättre i V75, till skillnad från ex T Jansson och J Kontio som är på lallarnivå vad gäller vinst% V75. |
||
2016-01-02, 14:11 | #73 |
Nån som kan hjälpa mig att förklara varför Mjölner Komet är streckad på 66 %? Kollar sällan kallblod men tänkte spela V75 idag när det är stor jackpot. Kollade några lopp på Mjölner Komet i arkivet men det sa mig inte så mycket. Fin senast och så men har inte startat på tre månader och senast stod den till exempel bara i hälften så mycket som Guli Rask, som idag är streckad på 3 %. Fattar ingenting. Folk har svårt att hitta spik och tar den med två ettor i raden som står bra inne på pengarna? Behöver hjälp kallblodsexperterna här...
|
|
2016-01-02, 14:20 | #74 |
Tjena! Ny på detta eminenta forum..
Ngn som vet hur nr.9 Panoramic i avd.6 hanterar brodd och ev. hård bana?? Går ju bra med skor i alla fall.. |
|
2016-01-02, 14:36 | #75 |
Banned
|
Jag singlade förra veckan, tyckte först att den var rätt seg och trög men efter att ha tittat en gång till i lopparkivet så är det ju snarare så att Uffe sitter och sover i kön, låter Örjan förvandla loppet till en kortspeedsuppgörelse. Sista 400 under 1.09 - med skor. Tror att den här banan snarare gynnar än stjälper, bättre distans idag och 5 ggr pengarna som man får nu på spelsajterna är nog mer än spelbart...
|
|