Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-01, 14:00   #16

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Inte första gången som Vispen "ska köra i spets" men sen när det blir allvar av då viker han alltid ner sig. Dessutom kör han hellre för en "hygglig placering" och är livrädd för att hästen ska springa sig trött. Han ser fram emot att få sälja Cool Keeper som tolvåring till Malta, helt obrukad..

Ta starten senast, som ett bra exempel. Här tror man att alla åker ut för att de ska vinna loppet. Ja, alla då utom Leif Vitasp. Han kör för en "bra placering". Istället för att köra i spets och ta emot Nahar (som näppeligen kan vara i tokform) så drar han allt han kan i hästen för att få krypa ner i ryggen bakom. Första 1000 efter 1.23? Jo, men han fick ju chansen att bli tvåa efter en avslutning på 1.08 sista 400....

Synd på spelarna som inte fattat hur kass han är i sulkyn och spelade ner Cool Keeper till samma odds som Nahar.

Och nu ska han ut på V75, redan streckad på 23%? Ja, tjena, spelarkollektivet lär sig aldrig...
Nahar hade gjort mos av cool keeper utvändigt. Förnuftigt av Leif.
Gammal 2016-01-01, 14:02   #17
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Året börjar med mycket jackpotpengar.
V75-2 är ett kallblodslopp, där 3 Mjölner Komet är stenklar. Den har dom inte startat på två månader för att den ska stå utan tillägg i detta lopp. Klar spik.
Glädjer mig att den blir så stor favorit. Jag kommer att spika emot. Det är klasskillnad mellan det som 6 Titan Tabac mött jämfört med favoriten i senaste starterna.....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:16   #18
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Nahar hade gjort mos av cool keeper utvändigt. Förnuftigt av Leif.
Om det hade varit tung bana och full form på Nahar så hade jag nästan kunnat hålla med dig. Men det var ju inte riktigt förutsättningarna senast.

Och tyvärr får vi nu får aldrig veta om Nahar hade mosat Col Keeper. Eller om Cool Keeper åtminstone skulle orkat köra ett varv efter, säg 1.13 istället.

Själv är jag inte alls säker på att Robert Bergh hade kört ihjäl sin häst enkom för nöjet att få mosa Cool Keeper. Tror att han hade varit minst lika nöjd över att Nahar fungerade. Vilket han inte gör speciellt frekvent....

Men med ditt resonemang så blir det ännu mindre anledning att spela Vitasp på de stora streckspelen. Helt chanslös på spets inledningsvis - hästen kan ju bli trött om han ska svara Food Money!
Gammal 2016-01-01, 14:41   #19

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Dragon Powerfly lär du nog inte bli ensam om. Däremot undrar jag lite över Digger Elias, går bäst bakifrån? 13 starter från bakspår noll vinster och med skor ännu sämre. Jag undrar alltså efter källan till den infon...
Konstigt nog verkar ju ändå inte dom tidiga "experterna" skrika om Dragon Powerfly. Men mycket möjligt att TT och SS går på han och då blir det ju såklart ett jätteskrik. Men i nuläget är han ju bara 17% och tredjehandare!

Det var Carl Johan Jepsson som sa efter senaste loppet att Diggers Elias är effektivare bakifrån. Och att han har 0 vinster från bakspår är ju bara en ren tolkningsak för dig! Han har ju åtminstone vunnit 5 lopp från tillägg i volten. Och det är väl att vinna bakifrån???? Jag skrev ju inte "Han är bättre från bakspår"

Sen skrev jag också att han var sämre med skor!?

Jag lyfte fram han som ett roligt drag och en spelvärd häst, inget annat!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:43   #20

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Om det hade varit tung bana och full form på Nahar så hade jag nästan kunnat hålla med dig. Men det var ju inte riktigt förutsättningarna senast.

Och tyvärr får vi nu får aldrig veta om Nahar hade mosat Col Keeper. Eller om Cool Keeper åtminstone skulle orkat köra ett varv efter, säg 1.13 istället.

Själv är jag inte alls säker på att Robert Bergh hade kört ihjäl sin häst enkom för nöjet att få mosa Cool Keeper. Tror att han hade varit minst lika nöjd över att Nahar fungerade. Vilket han inte gör speciellt frekvent....

Men med ditt resonemang så blir det ännu mindre anledning att spela Vitasp på de stora streckspelen. Helt chanslös på spets inledningsvis - hästen kan ju bli trött om han ska svara Food Money!

Är det så tro? Själv har jag förklarat Leifs agerande med att han, som hans dotter Kajsa sa en gång, med precis samma betoning som om hon talade om en kär gammal häst, lite medlidsamt överseende: "han är gammal."

Senast redigerad av lokatten den 2016-01-01 klockan 14:46.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:50   #21

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Konstigt nog verkar ju ändå inte dom tidiga "experterna" skrika om Dragon Powerfly. Men mycket möjligt att TT och SS går på han och då blir det ju såklart ett jätteskrik. Men i nuläget är han ju bara 17% och tredjehandare!

Det var Carl Johan Jepsson som sa efter senaste loppet att Diggers Elias är effektivare bakifrån. Och att han har 0 vinster från bakspår är ju bara en ren tolkningsak för dig! Han har ju åtminstone vunnit 5 lopp från tillägg i volten. Och det är väl att vinna bakifrån???? Jag skrev ju inte "Han är bättre från bakspår"

Sen skrev jag också att han var sämre med skor!?

Jag lyfte fram han som ett roligt drag och en spelvärd häst, inget annat!
Point taken 0 av 10 på V75 är oxå ett frågetecken. Många som gått dåligt på V75 i dubbelavd. Samtidigt är det väl inte väl inte världens bästa V75:a heller. Lycka till 😊
Gammal 2016-01-01, 14:54   #22
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
[/B]

Är det så tro? Själv har jag förklarat Leifs agerande med att han, som hans dotter Kajsa sa en gång, med precis samma betoning som om hon talade om en kär gammal häst, lite medlidsamt överseende: "han är gammal."
Men....hon kör ju likadant som farsan, gör hon inte?

Det skiljer väl inte mer än nåt år mellan Witasp och Klantio? Och frågar du mig - om jag ska välja på att spika mellan dessa så är det Klantio, 8 ggr i veckan..

Skitsamma, var och en blir salig på sin tro. Och så länge spelarkollektivet spikar Wispen på de stora streckspelen så kommer jag att tjäna pengar.
Gammal 2016-01-01, 15:12   #23

Ojes66s avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2187
Standard

Citat:
Glädjer mig att den blir så stor favorit. Jag kommer att spika emot. Det är klasskillnad mellan det som 6 Titan Tabac mött jämfört med favoriten i senaste starterna.....
Titan Tabac är mycket sämre med skor. Närmast oseriöst att spika denna. Inte minst för att baggen är klar. Vissa favoriter får man helt enkelt tugga i sig. Finns åtminstone fyra andra favoriter som inte kommer vinna.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 15:13   #24

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Men....hon kör ju likadant som farsan, gör hon inte?

Det skiljer väl inte mer än nåt år mellan Witasp och Klantio? Och frågar du mig - om jag ska välja på att spika mellan dessa så är det Klantio, 8 ggr i veckan..

Skitsamma, var och en blir salig på sin tro. Och så länge spelarkollektivet spikar Wispen på de stora streckspelen så kommer jag att tjäna pengar.

Men... Jag skrev ju inte alls om Kajsas sätt att köra. Tycker Kajsa är jättesympatisk och gullig men därifrån till att t ex ta med henne på ett V75-system är steget oftast långt

Jag hör till spelarkollektivet förresten men anser att det är mycket, mycket vågat att spika Witasp på V75.

Däremot är ju Kontio fortfarande bra. Kontio född -53, 12% vinst, 22 milj 2015. Witasp född -51, 11% vinst, 2,8 milj. Men Witasp kör ju in träningspengar också, 13% vinst, 3,3 milj.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 17:39   #25
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Men... Jag skrev ju inte alls om Kajsas sätt att köra. Tycker Kajsa är jättesympatisk och gullig men därifrån till att t ex ta med henne på ett V75-system är steget oftast långt
Visserligen, men om hon "skyller" farsans oförmåga i sulkyn på ålder - vad skyller hon då sin egen oförmåga på? "Sådan far, sådan dotter"?

Gammal 2016-01-01, 18:23   #26

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Här kommer en sjudundrande knall i avdelning 4:

3 Sjögerås Petiff - hopplöst osäker men skulle den stå på benen är den med i främre träffen och med lex Anna i minne kan den vara värd dett streck i ett helt öppet lopp
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 18:26   #27

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Sedan är väl Classification fortfarande bortglömd i inledningen. 8% och Melander låter uppåt och volt verkar att föredra. Streckas!
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 18:41   #28

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Här kommer en sjudundrande knall i avdelning 4:

3 Sjögerås Petiff - hopplöst osäker men skulle den stå på benen är den med i främre träffen och med lex Anna i minne kan den vara värd dett streck i ett helt öppet lopp
Jag tänkte samma sak, läste dessutom ngnstans att de vill köra i spets. Med på min lapp om jag garderar CtC
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 20:15   #29

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2269
Standard

Citat:
Spännande tanke bara de hittar rätt på skobalans ...
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 20:54   #30

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Noterar att TT och SV är rätt överens om mkt i morgon med undantag av avd 4. Mest intressant är att båda rankar ner Supreme Court och i sista upp Talk the Talk och framför allt Finish Future. Vad de hittar på den sistnämnda har jag ingen aning om?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td