Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-30, 22:39   #1

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75 Romme 2/1

Året börjar med mycket jackpotpengar.
V75-2 är ett kallblodslopp, där 3 Mjölner Komet är stenklar. Den har dom inte startat på två månader för att den ska stå utan tillägg i detta lopp. Klar spik.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 22:47   #2

Standard

I guld V75-3 vinner Tillman med 2 Food Money. Blir nog inte favorit.
Gammal 2015-12-30, 23:13   #3

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Håller med om Mjölner Komet i avd 2, fast i guld tror jag att 6 On hold kan få loppet kört i halsen. Tror det kommer att gå undan ett tag. I avd 5 funderar jag lite på att spika 5 Dragons Powerfly. Laddar nog på i avd 1, risk för galopp och skräll. I avd 6 o 7 finns en hel del av de mer betrodda som haft svårt att vinna på V75, typ aldrig, trots många försök. 1 OQPC 0 -10, Zenith Brick 0-6, Love Lini 0-11 och i DD2 Mellby Apollo 0-13.
Roliga skrällar så här långt 11 Storm Cloud avd 4, byngligt läge, men annars och sedan vill jag nog chansa och ta med 6 Pave the way i avd 7.
5-7 minusgrader kan säkert påverka en del både positivt och negativt.

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-12-30 klockan 23:14.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 00:54   #4

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Kallblodsloppet måste spiken vara helt klar, bara bläddra vidare.

Catch the cash gick ju en enorm slutrunda senast som det såg ut Och jag sa spika nästa gång den kommer ut. Undra vad han gick sista 700m var det bättre än det såg ut eller var det riktig riktigt vass avslutning? Någon som klockade?

Dragons Powerfly borde det va spets och slut på!?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 10:27   #5

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Classification har aldrig dugt i sådana här sällskap, men jag tycker hon var bra senast.
Garderar man på tycker jag hon kan slinka med då hon får smygresa vid sargen.
Långsökt förstås, men 6.74% lockar lite.
Gammal 2015-12-31, 10:34   #6

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag tycker det är lite intressant att Örjan har springen med Define'em, och att det bara är 6 hästar på start.
Får Örjan i väg henne, kan hon vara långt fram till 7.12%.
Gammal 2015-12-31, 14:11   #7

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Inte så hög klass och lite lurigt som det känns. Samtidigt är känslan att det inte blir ngn jätteutdelning. Tidiga tankar:
1: Tveksam favorit men som ngn skrev, när det saknas tydliga vinnare blir Ohlsson alltid favorit i norr. För mig är nog 1 första strecket, därefter 2,7,4,8,10. Känns helgarderat.
2: Mjölner blir stor och kring 60% nog spelvärd som spik då motståndet är skralt. Vid gardering tas samtliga utom 10 med på mellanvolten.
3: Tror inte ngt på Cool Keeper över medel. On Hold är bra men för mkt streckad över 30%. 4 klar förstahäst för mig och Food Money känns intressant nu igen. Svårt se ngn annan än dessa vinna.
4: För mig är Catch the Cash dagens bästa spik. Utöver de andra som är streckade känns 12 intressant med Örjan och 14 var bra senast men får återigen långt fram.
5: Begriper inte hur 3 kan vara favorit. 1 och 5 tydliga A-hästar och kan räcka långt. Men kan nog skrälla här om de kör för hårt från början. Lite snack om 6 men tveksam till om den räcker. 10 var en besvikelse senast. 2,7,11 är mina skrällbud.
6: 9 förstastreck men trodde mer på den senast från framspår. 11 känns intressant som lite streckad. 1 måste få vinna snart men risk att den hamnar i fjärde inner. 4 ska kanske med men känns överstreckad. 8 är nog bästa hästen men läget hopplöst. 5 är gedigen men känns som den borde ha vunnit ngn av de senaste.
7: 4,10,11 första strecken men också mkt streckad. Samma med 2 där det ska göras intressanta ändringar. Kan 3 göra ett sånt där tokigt lopp som ngn gång i fjol?

Känsla är som sagt låg utdelning men krävs inte mkt för att det ska falla med många profillösa lopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 16:02   #8

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Cool Keeper bör kunna hålla ut Food Money och Leif ska köra i spets säger han. Cool Keeper tror jag inte ett smack på dock, även om han ska köras i ledningen. Han har för dålig form och jag tror den är på fortsatt nedåtgående.

Luckycharm Hanover är min klara första häst. Han kommer få ett fint lopp med många startsnabba i början och med risk för körning. Om han inte snackas ned så in åt helvete, i vass eller kass t. ex., fram till lördag så blir han min spik tillsammans med Mjölner Komet, som redan är i mål.

I första avdelningen finns ett roligt streck/långskott om han fortsätter ligga runt 0-2% och det är 9 Åhlunda Survivor, som förvisso sällan till aldrig vinner och framförallt inte på 2140, men har gått rätt bra i två lopp nu efter dryga 1½ månads vila. Senast sprang han undan dom enkelt från spets. Även om det är tuffare emot nu förtjänar han att vara med på några rader vid större gardering. Funkar bra med skor och brodd om banan blir knepig.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 00:32   #9

hugothebosss avatar

Standard

Off topic; Gott Nytt Travår!
Gammal 2016-01-01, 10:57   #10

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Vet inte om det är bakfyllan, men Panoramic känns som den vettigaste spiken så här på fredagen. Tog aldrig ut sig senast och är ute på rätt distans nu igen mot behagligare motstånd. Hoppas inte Örjan sitter och sover i loppet bara, kör han fram i dödens tidigt så måste vinstchansen vara stor.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 11:51   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Märks tydligt i denna tråden att det är jul/nyårs vecka. Imorgon är det dags för årets första V75:a av totalt 73 stycken som ska avverkas under året! Det är monsterjackpot med jackpotpengar från 2 omgångar och aldrig har jag sett mindre aktivitet i V75 tråden... Men som sagt är det förståeligt med tanke på vilken vecka det är.

Omgången ser väldigt blek ut sportsligt och hade det inte varit för jackpotten så hade det varit den mest färglösa omgången på länge. Men med så här fina extrapengar i potten så måste man ju ändå tycka att det är riktigt intressant!

Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning. Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.

Mitt stora drag och spik i omgången är Dragon Powerfly! Från början tänkte jag att det är spets och slut. Jag läste att Linderoth skulle ladda rejält för ledningen och jag trodde han skulle ta sig förbi dom andra 2 favoriterna utan problem. Nu hörde jag dock att Moons Madeira skulle skulle laddas och köras i spets vilket kan häxa till det för min spik. Så nu är det väl risk att han hamnar i dödens på Madeira som jag tror tar sig förbi 1:an.. Och eftersom jag tror att Dragon tar sig förbi 3:an från start så bör det bli dödens om inte Jorma styr på direkt och tar dödens ist och isf hamnar Dragon i andra ytter. Oavsett tror jag att Dragon krossar samtliga i detta loppet. Skulle Madeira galoppera eller om Kaj skulle få för sig att släppa ledningen trots sina uttalanden så kan Dragon komma till ledningen och då är loppet redan över som jag ser det!
Per håller hästen riktigt högt och det känns som han är under kraftig utveckling och kommer bara bli bättre och bättre.
Näst senast vid vinsten såg han ju fantastisk fin ut även om det var ett blufflopp, och så fin och pampig som han såg ut senast på uppesittarkvällen var ju en fröjd att se. Man kan tycka att han borde vunnit där för att få överbetyg men han fick ändå gå på först i tredjespår och rundade dom ganska enkelt och tog ner alla väldigt lätt men fick se sig målfotoslagen av Västerbo Exklusive som nu är en av favoriterna i V75-1 som är klass 1! Och då ska man ändå veta att han drog fram Västerbo Exklusive.
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.

Blev en lång utläggning om en enda häst. Men jag vill både övertyga mig själv och er andra om att detta är ett bra speldrag Att han ger 2,1 fast platsodds på Bet365 och Unibet är bara att se som en skänk från ovan!

Mitt andra drag i omgången är Diggers Elias som är riktigt intressant till under 6% i nuläget! En riktigt bra häst som gillar distansen och som går bäst bakifrån. Blir det tempo på loppet tror jag han har goda möjligheter att segra. Dock verkar han lite sämre med skor men ändå spelvärd i detta loppet!

Shelly Ann frazer är en annan som jag gillar skarpt men återigen riktigt oflyt i spårlottningen och kommer troligen hamna för långt bak för att nå hela vägen fram, men med tempo på loppet kan det gå, för hon är bra!

Kommer spika Dragon Powerfly på alla system och på något får man väl spika Mjölner Komet oxå medan man får försöka fälla honom och nöja sig med att honom som utgångshäst på något annat system.

Lycka till imorgon och god fortsättning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+50), Ardberg (+5), korpo (+2), CuloPip (+10)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 13:33   #12

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning.
Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad
på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars
stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.
49000:-?

En mycket stor majoritet av Sharpsarna/spelarna lägger alltid fokus på
under 5!

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 13:46   #13

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Märks tydligt i denna tråden att det är jul/nyårs vecka. Imorgon är det dags för årets första V75:a av totalt 73 stycken som ska avverkas under året! Det är monsterjackpot med jackpotpengar från 2 omgångar och aldrig har jag sett mindre aktivitet i V75 tråden... Men som sagt är det förståeligt med tanke på vilken vecka det är.

Omgången ser väldigt blek ut sportsligt och hade det inte varit för jackpotten så hade det varit den mest färglösa omgången på länge. Men med så här fina extrapengar i potten så måste man ju ändå tycka att det är riktigt intressant!

Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning. Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.

Mitt stora drag och spik i omgången är Dragon Powerfly! Från början tänkte jag att det är spets och slut. Jag läste att Linderoth skulle ladda rejält för ledningen och jag trodde han skulle ta sig förbi dom andra 2 favoriterna utan problem. Nu hörde jag dock att Moons Madeira skulle skulle laddas och köras i spets vilket kan häxa till det för min spik. Så nu är det väl risk att han hamnar i dödens på Madeira som jag tror tar sig förbi 1:an.. Och eftersom jag tror att Dragon tar sig förbi 3:an från start så bör det bli dödens om inte Jorma styr på direkt och tar dödens ist och isf hamnar Dragon i andra ytter. Oavsett tror jag att Dragon krossar samtliga i detta loppet. Skulle Madeira galoppera eller om Kaj skulle få för sig att släppa ledningen trots sina uttalanden så kan Dragon komma till ledningen och då är loppet redan över som jag ser det!
Per håller hästen riktigt högt och det känns som han är under kraftig utveckling och kommer bara bli bättre och bättre.
Näst senast vid vinsten såg han ju fantastisk fin ut även om det var ett blufflopp, och så fin och pampig som han såg ut senast på uppesittarkvällen var ju en fröjd att se. Man kan tycka att han borde vunnit där för att få överbetyg men han fick ändå gå på först i tredjespår och rundade dom ganska enkelt och tog ner alla väldigt lätt men fick se sig målfotoslagen av Västerbo Exklusive som nu är en av favoriterna i V75-1 som är klass 1! Och då ska man ändå veta att han drog fram Västerbo Exklusive.
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.

Blev en lång utläggning om en enda häst. Men jag vill både övertyga mig själv och er andra om att detta är ett bra speldrag Att han ger 2,1 fast platsodds på Bet365 och Unibet är bara att se som en skänk från ovan!

Mitt andra drag i omgången är Diggers Elias som är riktigt intressant till under 6% i nuläget! En riktigt bra häst som gillar distansen och som går bäst bakifrån. Blir det tempo på loppet tror jag han har goda möjligheter att segra. Dock verkar han lite sämre med skor men ändå spelvärd i detta loppet!

Shelly Ann frazer är en annan som jag gillar skarpt men återigen riktigt oflyt i spårlottningen och kommer troligen hamna för långt bak för att nå hela vägen fram, men med tempo på loppet kan det gå, för hon är bra!

Kommer spika Dragon Powerfly på alla system och på något får man väl spika Mjölner Komet oxå medan man får försöka fälla honom och nöja sig med att honom som utgångshäst på något annat system.

Lycka till imorgon och god fortsättning!
Dragon Powerfly lär du nog inte bli ensam om. Däremot undrar jag lite över Digger Elias, går bäst bakifrån? 13 starter från bakspår noll vinster och med skor ännu sämre. Jag undrar alltså efter källan till den infon...
Gammal 2016-01-01, 13:53   #14

Grants avatar

Smile

Citat:
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället
för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet
med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.
Många kuskar kör alltid så - dom försöker vinna mer genom att vinna mindre.

Mvh Uffe
Gammal 2016-01-01, 13:57   #15
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Cool Keeper bör kunna hålla ut Food Money och Leif ska köra i spets säger han. Cool Keeper tror jag inte ett smack på dock, även om han ska köras i ledningen. Han har för dålig form och jag tror den är på fortsatt nedåtgående.
Inte första gången som Vispen "ska köra i spets" men sen när det blir allvar av då viker han alltid ner sig. Dessutom kör han hellre för en "hygglig placering" och är livrädd för att hästen ska springa sig trött. Han ser fram emot att få sälja Cool Keeper som tolvåring till Malta, helt obrukad..

Ta starten senast, som ett bra exempel. Här tror man att alla åker ut för att de ska vinna loppet. Ja, alla då utom Leif Vitasp. Han kör för en "bra placering". Istället för att köra i spets och ta emot Nahar (som näppeligen kan vara i tokform) så drar han allt han kan i hästen för att få krypa ner i ryggen bakom. Första 1000 efter 1.23? Jo, men han fick ju chansen att bli tvåa efter en avslutning på 1.08 sista 400....

Synd på spelarna som inte fattat hur kass han är i sulkyn och spelade ner Cool Keeper till samma odds som Nahar.

Och nu ska han ut på V75, redan streckad på 23%? Ja, tjena, spelarkollektivet lär sig aldrig...
hugotheboss (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:00   #16

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Inte första gången som Vispen "ska köra i spets" men sen när det blir allvar av då viker han alltid ner sig. Dessutom kör han hellre för en "hygglig placering" och är livrädd för att hästen ska springa sig trött. Han ser fram emot att få sälja Cool Keeper som tolvåring till Malta, helt obrukad..

Ta starten senast, som ett bra exempel. Här tror man att alla åker ut för att de ska vinna loppet. Ja, alla då utom Leif Vitasp. Han kör för en "bra placering". Istället för att köra i spets och ta emot Nahar (som näppeligen kan vara i tokform) så drar han allt han kan i hästen för att få krypa ner i ryggen bakom. Första 1000 efter 1.23? Jo, men han fick ju chansen att bli tvåa efter en avslutning på 1.08 sista 400....

Synd på spelarna som inte fattat hur kass han är i sulkyn och spelade ner Cool Keeper till samma odds som Nahar.

Och nu ska han ut på V75, redan streckad på 23%? Ja, tjena, spelarkollektivet lär sig aldrig...
Nahar hade gjort mos av cool keeper utvändigt. Förnuftigt av Leif.
Gammal 2016-01-01, 14:02   #17
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Året börjar med mycket jackpotpengar.
V75-2 är ett kallblodslopp, där 3 Mjölner Komet är stenklar. Den har dom inte startat på två månader för att den ska stå utan tillägg i detta lopp. Klar spik.
Glädjer mig att den blir så stor favorit. Jag kommer att spika emot. Det är klasskillnad mellan det som 6 Titan Tabac mött jämfört med favoriten i senaste starterna.....
Gammal 2016-01-01, 14:16   #18
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Nahar hade gjort mos av cool keeper utvändigt. Förnuftigt av Leif.
Om det hade varit tung bana och full form på Nahar så hade jag nästan kunnat hålla med dig. Men det var ju inte riktigt förutsättningarna senast.

Och tyvärr får vi nu får aldrig veta om Nahar hade mosat Col Keeper. Eller om Cool Keeper åtminstone skulle orkat köra ett varv efter, säg 1.13 istället.

Själv är jag inte alls säker på att Robert Bergh hade kört ihjäl sin häst enkom för nöjet att få mosa Cool Keeper. Tror att han hade varit minst lika nöjd över att Nahar fungerade. Vilket han inte gör speciellt frekvent....

Men med ditt resonemang så blir det ännu mindre anledning att spela Vitasp på de stora streckspelen. Helt chanslös på spets inledningsvis - hästen kan ju bli trött om han ska svara Food Money!
Gammal 2016-01-01, 14:41   #19

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Dragon Powerfly lär du nog inte bli ensam om. Däremot undrar jag lite över Digger Elias, går bäst bakifrån? 13 starter från bakspår noll vinster och med skor ännu sämre. Jag undrar alltså efter källan till den infon...
Konstigt nog verkar ju ändå inte dom tidiga "experterna" skrika om Dragon Powerfly. Men mycket möjligt att TT och SS går på han och då blir det ju såklart ett jätteskrik. Men i nuläget är han ju bara 17% och tredjehandare!

Det var Carl Johan Jepsson som sa efter senaste loppet att Diggers Elias är effektivare bakifrån. Och att han har 0 vinster från bakspår är ju bara en ren tolkningsak för dig! Han har ju åtminstone vunnit 5 lopp från tillägg i volten. Och det är väl att vinna bakifrån???? Jag skrev ju inte "Han är bättre från bakspår"

Sen skrev jag också att han var sämre med skor!?

Jag lyfte fram han som ett roligt drag och en spelvärd häst, inget annat!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:43   #20

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Om det hade varit tung bana och full form på Nahar så hade jag nästan kunnat hålla med dig. Men det var ju inte riktigt förutsättningarna senast.

Och tyvärr får vi nu får aldrig veta om Nahar hade mosat Col Keeper. Eller om Cool Keeper åtminstone skulle orkat köra ett varv efter, säg 1.13 istället.

Själv är jag inte alls säker på att Robert Bergh hade kört ihjäl sin häst enkom för nöjet att få mosa Cool Keeper. Tror att han hade varit minst lika nöjd över att Nahar fungerade. Vilket han inte gör speciellt frekvent....

Men med ditt resonemang så blir det ännu mindre anledning att spela Vitasp på de stora streckspelen. Helt chanslös på spets inledningsvis - hästen kan ju bli trött om han ska svara Food Money!

Är det så tro? Själv har jag förklarat Leifs agerande med att han, som hans dotter Kajsa sa en gång, med precis samma betoning som om hon talade om en kär gammal häst, lite medlidsamt överseende: "han är gammal."

Senast redigerad av lokatten den 2016-01-01 klockan 14:46.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 14:50   #21

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Konstigt nog verkar ju ändå inte dom tidiga "experterna" skrika om Dragon Powerfly. Men mycket möjligt att TT och SS går på han och då blir det ju såklart ett jätteskrik. Men i nuläget är han ju bara 17% och tredjehandare!

Det var Carl Johan Jepsson som sa efter senaste loppet att Diggers Elias är effektivare bakifrån. Och att han har 0 vinster från bakspår är ju bara en ren tolkningsak för dig! Han har ju åtminstone vunnit 5 lopp från tillägg i volten. Och det är väl att vinna bakifrån???? Jag skrev ju inte "Han är bättre från bakspår"

Sen skrev jag också att han var sämre med skor!?

Jag lyfte fram han som ett roligt drag och en spelvärd häst, inget annat!
Point taken 0 av 10 på V75 är oxå ett frågetecken. Många som gått dåligt på V75 i dubbelavd. Samtidigt är det väl inte väl inte världens bästa V75:a heller. Lycka till 😊
Gammal 2016-01-01, 14:54   #22
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
[/B]

Är det så tro? Själv har jag förklarat Leifs agerande med att han, som hans dotter Kajsa sa en gång, med precis samma betoning som om hon talade om en kär gammal häst, lite medlidsamt överseende: "han är gammal."
Men....hon kör ju likadant som farsan, gör hon inte?

Det skiljer väl inte mer än nåt år mellan Witasp och Klantio? Och frågar du mig - om jag ska välja på att spika mellan dessa så är det Klantio, 8 ggr i veckan..

Skitsamma, var och en blir salig på sin tro. Och så länge spelarkollektivet spikar Wispen på de stora streckspelen så kommer jag att tjäna pengar.
Gammal 2016-01-01, 15:12   #23

Ojes66s avatar

Sharp$: 2187
Standard

Citat:
Glädjer mig att den blir så stor favorit. Jag kommer att spika emot. Det är klasskillnad mellan det som 6 Titan Tabac mött jämfört med favoriten i senaste starterna.....
Titan Tabac är mycket sämre med skor. Närmast oseriöst att spika denna. Inte minst för att baggen är klar. Vissa favoriter får man helt enkelt tugga i sig. Finns åtminstone fyra andra favoriter som inte kommer vinna.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 15:13   #24

Standard

Citat:
Men....hon kör ju likadant som farsan, gör hon inte?

Det skiljer väl inte mer än nåt år mellan Witasp och Klantio? Och frågar du mig - om jag ska välja på att spika mellan dessa så är det Klantio, 8 ggr i veckan..

Skitsamma, var och en blir salig på sin tro. Och så länge spelarkollektivet spikar Wispen på de stora streckspelen så kommer jag att tjäna pengar.

Men... Jag skrev ju inte alls om Kajsas sätt att köra. Tycker Kajsa är jättesympatisk och gullig men därifrån till att t ex ta med henne på ett V75-system är steget oftast långt

Jag hör till spelarkollektivet förresten men anser att det är mycket, mycket vågat att spika Witasp på V75.

Däremot är ju Kontio fortfarande bra. Kontio född -53, 12% vinst, 22 milj 2015. Witasp född -51, 11% vinst, 2,8 milj. Men Witasp kör ju in träningspengar också, 13% vinst, 3,3 milj.
Gammal 2016-01-01, 17:39   #25
Banned

Standard

Citat:
Men... Jag skrev ju inte alls om Kajsas sätt att köra. Tycker Kajsa är jättesympatisk och gullig men därifrån till att t ex ta med henne på ett V75-system är steget oftast långt
Visserligen, men om hon "skyller" farsans oförmåga i sulkyn på ålder - vad skyller hon då sin egen oförmåga på? "Sådan far, sådan dotter"?

Gammal 2016-01-01, 18:23   #26

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Här kommer en sjudundrande knall i avdelning 4:

3 Sjögerås Petiff - hopplöst osäker men skulle den stå på benen är den med i främre träffen och med lex Anna i minne kan den vara värd dett streck i ett helt öppet lopp
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 18:26   #27

Cleon_9s avatar

Standard

Sedan är väl Classification fortfarande bortglömd i inledningen. 8% och Melander låter uppåt och volt verkar att föredra. Streckas!
Gammal 2016-01-01, 18:41   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Här kommer en sjudundrande knall i avdelning 4:

3 Sjögerås Petiff - hopplöst osäker men skulle den stå på benen är den med i främre träffen och med lex Anna i minne kan den vara värd dett streck i ett helt öppet lopp
Jag tänkte samma sak, läste dessutom ngnstans att de vill köra i spets. Med på min lapp om jag garderar CtC
Gammal 2016-01-01, 20:15   #29

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2269
Standard

Citat:
Spännande tanke bara de hittar rätt på skobalans ...
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 20:54   #30

Standard

Noterar att TT och SV är rätt överens om mkt i morgon med undantag av avd 4. Mest intressant är att båda rankar ner Supreme Court och i sista upp Talk the Talk och framför allt Finish Future. Vad de hittar på den sistnämnda har jag ingen aning om?
Gammal 2016-01-01, 22:12   #31

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Första bike på länge på den tydligen (jorma-bike eller riktig bike?) :-)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 22:42   #32
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av affe56 Visa inlägg
Spännande tanke bara de hittar rätt på skobalans ...
Har väl vunnit nästan hälften av sina vinster m e d skor, är säkert bättre bfro men tror inte att det är så många hästar i det här gänget som kan gå 700-800 meter under 1.21....med eller utan skor.
Gammal 2016-01-01, 22:44   #33
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Första bike på länge på den tydligen (jorma-bike eller riktig bike?) :-)
En värmländsk....en bajk....
Gammal 2016-01-02, 00:04   #34

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Food Money

Tillman måste vara helt klar i Guld. Bränn-Leif ger sig högst troligt i spetskörningen och annars vinner Tillman från dödens. Vill tom dryfta mig till att säga att Food Money är med i Elitloppet i år. Som han har sett ut efter vilan!!!
Sen vinner Tobbe första spets och slut.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 01:12   #35

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Jag funderar på att spika Cool Keeper jag, det blir jag nog ensam om som det verkar.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 06:36   #36

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Synd att många av er kommer åka på Krusen som är först i mål idag.
Gammal 2016-01-02, 06:41   #37

Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Kallblodsloppet måste spiken vara helt klar, bara bläddra vidare.

Catch the cash gick ju en enorm slutrunda senast som det såg ut Och jag sa spika nästa gång den kommer ut. Undra vad han gick sista 700m var det bättre än det såg ut eller var det riktig riktigt vass avslutning? Någon som klockade?

Dragons Powerfly borde det va spets och slut på!?
11.Krusen från springspår och Ulf Olsson jag blir lite smårädd faktiskt.
Gammal 2016-01-02, 09:31   #38

Sharp$: 1342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
11.Krusen från springspår och Ulf Olsson jag blir lite smårädd faktiskt.
KRUSEN åker helt klart med på mitt system för första gången. Detta enbart på att det äntligen blir en riktig kusk. samt att det i grunden är en bra häst.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 10:39   #39

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

11 Krusen, U. Ohlsson 9%
– Jag tror att Mjölner Komet kan bli
svårslagen om den springer en 1.24-tid.
Jag har kört Krusen förut och han är bra
men lite knepig. Jag tror inte att han går
bättre för mig än för ägaren, säger Ulf.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 10:48   #40

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5438
Standard

Kockens två spikar och två luringar..
Speek of the week som min vän Billy sa
Avd 5 - Global Rebellion 38 % Vinner från spets
Avd 3 - Food Money 18% Får överta från CK och skall sedan slås egentligen bra 4 LCH emot.

Luringarna eller måste strecken
Avd 6 - Diggers Elias 7 % Tuggar ner dem ta rygg på Örjan itredje spår och segar sig förbi på upploppet
Avd 7 - Mr Vox 10 % Kan tom ta spets och då är loppet över.

Glasklart !!
Gammal 2016-01-02, 11:01   #41
daq

Sharp$: 272
Standard

Om man gardera i AVD 2 vad tror ni om Snygg? Torbjörn bakom ett kallblod är ju en kraftig kuskförstärkning. Tider och placering i linje med Kruse och Titan Tabac.
SO (+19)
daq är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 11:21   #42

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
11 Krusen, U. Ohlsson 9%
Ulf är en ödmjuk herre. Klart det är ett kuskplus med ohlsson men väen utan detta hade krusen varit intressant. Mjölner komet blir alldeles för stor favorit här och även om den går bra efter vila så är det ett frågetecken hur bra den kommer gå.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 11:31   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Jag funderar på att spika Cool Keeper jag, det blir jag nog ensam om som det verkar.
tveksam skalle på den enligt mig o det lär väl bli rygg ledaren idag. därifrån behövs det tur o lucka till slut.
Gammal 2016-01-02, 11:33   #44

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Gloria sund!! 8% ett skämt? Kommer bli körning o hon e spurtstark. Sparat senast. Toppform. Spikas!
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 11:44   #45

Standard

Ingen vidare fart på Global rebellions påkar från start. där borde Linderoth kunna ta en längd ganska enkelt om han skickar iväg sin rejält från start.
Gammal 2016-01-02, 11:45   #46

Standard

Det svåra med dagens bolagssystem har varit att klura ut två spikar. I slutändan blev det favoriterna i de första avdelningarna.

1) 10 r4-7 (10 har tagit 16 segrar med amatörkusk och i klenare sällskap. Inte helt övertygande seger senast men nu enormt kuskförstärkt med Ulf, som nu bygger upp sitt segerstaplande för att vinna alla kuskligor i år. Stig H har lagt om träningen och 4 ser allt bättre ut - värst emot)
2) 3 r11-6 (3 är preparerad för detta lopp. Står 20 m bättre till än värsta konkurrenterna)
3) 1,2,4,6 r8-3 (streckar alla med chans)
4) 5,7,10,12 r3-11 (svårlöst lopp där Ulf just startat en segerrad med 5)
5) 1,2,3,5,8 r10-7 (favoriten 3 är en stor, trög, stark bamse, som inte gynnas av den korta distanse. Vem kör i ledningen - 1 eller 5? 8 mycket bra med fick skitspår)
6) 1,4,5,8,9,11 r2-7 (Jörgen säger, att han ska köra i ledning med 2. Favoriten 4 är härdad i V75. Svårlöst lopp, som garderas)
7) 2,3,4,7,10,11 r5-1 (bästa ekipagen är 4,10,11. Ostreckade 3 tar ledningen om kusken vill - vann han inte detta lopp förra året? Jag fattar inte varför "alla" skriker om 5 - får inte plats på min lapp)

Kostar 1440:-. Gott Nytt V75-År!
Gammal 2016-01-02, 11:50   #47

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Gloria sund!! 8% ett skämt? Kommer bli körning o hon e spurtstark. Sparat senast. Toppform. Spikas!
8% är väl rätt nyktert på dom förutsättningarna? Ett sto från spår 10 på 1640.
Men det är klart, undantagshästar som Delicious US och Gloria Sund spöar grabbarna även därifrån

Spika på du...
Gammal 2016-01-02, 11:57   #48

Standard

Citat:
Det svåra med dagens bolagssystem har varit att klura ut två spikar. I slutändan blev det favoriterna i de första avdelningarna.

1) 10 r4-7 (10 har tagit 16 segrar med amatörkusk och i klenare sällskap. Inte helt övertygande seger senast men nu enormt kuskförstärkt med Ulf, som nu bygger upp sitt segerstaplande för att vinna alla kuskligor i år. Stig H har lagt om träningen och 4 ser allt bättre ut - värst emot)
2) 3 r11-6 (3 är preparerad för detta lopp. Står 20 m bättre till än värsta konkurrenterna)
3) 1,2,4,6 r8-3 (streckar alla med chans)
4) 5,7,10,12 r3-11 (svårlöst lopp där Ulf just startat en segerrad med 5)
5) 1,2,3,5,8 r10-7 (favoriten 3 är en stor, trög, stark bamse, som inte gynnas av den korta distanse. Vem kör i ledningen - 1 eller 5? 8 mycket bra med fick skitspår)
6) 1,4,5,8,9,11 r2-7 (Jörgen säger, att han ska köra i ledning med 2. Favoriten 4 är härdad i V75. Svårlöst lopp, som garderas)
7) 2,3,4,7,10,11 r5-1 (bästa ekipagen är 4,10,11. Ostreckade 3 tar ledningen om kusken vill - vann han inte detta lopp förra året? Jag fattar inte varför "alla" skriker om 5 - får inte plats på min lapp)

Kostar 1440:-. Gott Nytt V75-År!
En sämre favorit än resaearch får man leta efter o där behövs enormt med tur enligt mig om Uffe ska ro hem det loppet. Hästen varvade på en 18 tid i senaste loppet och det var med sega ben i mål! Hur kan man från stallet mena att den är tillbaka i samma goda slag som för ett år sen är en gåta?
Gammal 2016-01-02, 12:00   #49

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
En sämre favorit än resaearch får man leta efter o där behövs enormt med tur enligt mig om Uffe ska ro hem det loppet. Hästen varvade på en 18 tid i senaste loppet och det var med sega ben i mål! Hur kan man från stallet mena att den är tillbaka i samma goda slag som för ett år sen är en gåta?
Köper inte heller den som vinnare i dag
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:00   #50

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4164
Standard

Det är ett skämt att Global Rebellion är favorit. Davis Neves måste tagit några nubbar för mycket under jul och nyår om han rekommenderar spik på denna...tål absolut inget grovjobb för fem öre och spets är heller inte aktuellt idag.

Jorma lär väl som bäst sitta 3-4 utvändigt och sen är det knappast aktuellt med dödens utan den kommer kanske spurta in på en plats..
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:06   #51

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 657
Standard

SV?

Har någon sv att bjuda på ?=)
frillans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:08   #52

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Här osar det katt

Sen om kusken får till det är en annan femma, men klart intressant.
Gammal 2016-01-02, 12:09   #53
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frillans Visa inlägg
Har någon sv att bjuda på ?=)
kika runt lite här på sharps så ska du se att du hittar det.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:13   #54

Standard

Citat:
Här osar det katt

Sen om kusken får till det är en annan femma, men klart intressant.
inte omöjligt. mycket svårt lopp. classification som det är lite skrik på köper jag inte heller. Jens patrik har dåligt spår men ganska fin häst o borde duga en bit i detta gäng
Gammal 2016-01-02, 12:25   #55

Sharp$: 1802
Standard

Classification i första

Hade toppform i januari förra året. Spets och slut!
Favoriten bara vinner i andra och Food Money gör att kommentatorerna gormar om att sagan fortsätter.
Sen är det bara att gardera de fyra sista.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:29   #56

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
inte omöjligt. mycket svårt lopp. classification som det är lite skrik på köper jag inte heller. Jens patrik har dåligt spår men ganska fin häst o borde duga en bit i detta gäng
Nej Classification känns ganska kall, dom verkar ligga lågt från stallet också. Utter hade jag nog singlat med Erik, med Ville kommer den inte ens med på kupongen. Den modige spikar Örjan och hoppas att han får snurr på hästen idag, för då tror jag den vinner.
Gammal 2016-01-02, 12:32   #57

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Mr.Vox på 9% i sista avdelningen? Där har vi omgångens bästa spelvärde!! Funkar med skor, håller sig allt som oftast i främre träffen under vinterhalvåret och jag ser absolut inte Magnus Jacobsson som sämre kuskval än Uffe som satt upp senast bakom honom.
Jag spikar nog
Knutman (+5)
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:38   #58

Standard

Citat:
Det är inte svårt att såga Research som spik i första. Jag har satt några frågetecken i min motivering om kvalitèn på hans senaste segerlopp. Björn baissar den också i Björnkollen. Men till slut bestämde jag mig för att göra ett inverterat TV system. Om han varvade på en 18-tid senast måste han gått en 13-tid sista varvet på sega ben i mål. Man kan välja, om man vill lyfta fram första eller sista varvet.

Men vad jag saknar är dina egna förslag till spikar. Du lyfter Krusen i andra och tar upp Ulf som kuskförstärkning. De har springspår - men Krusen hoppar ofta. Därför står jag fast vid Mjölner Komet. Men vi har några timmar på oss att hitta andra spikförslag nu "om_vintern".
Gammal 2016-01-02, 12:39   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spiifii Visa inlägg
Mr.Vox på 9% i sista avdelningen? Där har vi omgångens bästa spelvärde!! Funkar med skor, håller sig allt som oftast i främre träffen under vinterhalvåret och jag ser absolut inte Magnus Jacobsson som sämre kuskval än Uffe som satt upp senast bakom honom.
Jag spikar nog
Tveksamt...lär hamna på vingel direkt och ifrån kön så vinner den inte...Bolt Boko hade jag singlat med en annan kusk, där snackar vi form
Gammal 2016-01-02, 12:43   #60

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
11 Krusen, U. Ohlsson 9%

Utan att låta kaxig, fullständigt skit i vad tränare och kuskar säger. De vet ingenting om konkurrenter, löpningsförlopp eller som nu, vilken kusk som är bäst. Dessutom är de ödmjuka som fan mot varandra vilket givetvis är fullt förståeligt, men de hjälper inte dig som spelare. Lyssna på vad de har att säga om balans, vagn, huvudlag med mera men sen stänger du av örat.

Research till exempel, de säger att den hittar formen, vad är det för skitsnack? Såg tröttare ut än en P21-häst sist. Nu favorit? Fattar nada.

Och självklart kör Uffe Krusen, Krusse och allt vad de heter 10-20 gånger bättre än Krusenstierna själv.
SO (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:43   #61

drakens avatar

Standard

Kan ju vara så enkelt att Research får loppet. Ville från spår 4 i volt låter inte optimalt. Ettan ligger det lågt på. örjan instängd. Witasp på vingel. Resten kanske för dåliga. Tycker det mest är frågetecken. Finns ingen som sticker ut rejält tycker jag. Kanske börjar med en favorit trots allt,men känns lite fetskrällvarning. Svårt.
Gammal 2016-01-02, 12:48   #62

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Kan ju vara så enkelt att Research får loppet. Ville från spår 4 i volt låter inte optimalt. Ettan ligger det lågt på. örjan instängd. Witasp på vingel. Resten kanske för dåliga. Tycker det mest är frågetecken. Finns ingen som sticker ut rejält tycker jag. Kanske börjar med en favorit trots allt,men känns lite fetskrällvarning. Svårt.

Tror inte den vinner ens om den får loppet. Såfall framvinkad till spets.

Varför är Mjölner Komet så stor favorit? Mjölneröds hästar gillar jag inte, alltid sköra och konstiga. Denna var ju bara dålig sist på V75 och möter ju några vassa. TT, Krusen, Raggmunken osv..

Iofs är jag från Skåne och aldrig sett en sådan tjockis live.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 12:51   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Ett riktigt skitlopp med flera dåliga kuskar...Får nog bli utgång på Nose Gear med Örjan och hoppas på det bästa
Gammal 2016-01-02, 12:53   #64

Shooters avatar

Sharp$: 38056
Standard

Intressant omgång som borde ge riktigt bra betalt, inte bara för att det är jackpot, utan framför allt för att det är svårt att bestämma spikar. Hård bana och hakar är nog ett måste.

1) Lurigt lopp och det kan skrälla. Mycket snack om Classification, men Jansson ligger lågt. Även mycket snack om Research från 10:e. Ohlsson upp, men det känns inte som någon spik.

2) Första tanken var att spika Mjölner Komet. Jag är dock inte nöjd med att den är så stor favorit med tanke på frånvaro av lopp och bra motståndare 20 m bakom. Raggmunken? De här hästarna slår varandra lite huller om buller.

3) Food Money gillar jag ju som ni kanske vet. Men jag misstänker att Witasp kommer köra i spets. Jag skulle vilja att han var lite tydligare om den saken då han säkert har en plan A. Känns som lite psykologisk krigföring mellan honom och kretsen kring Food Money i media. Visste jag att Witasp skulle svara så kan jag tänka mig att spika On Hold (Hur funkar han med hakar på hård bana?. Vid gardering tas även Örjans häst med. Han kan få loppet kört i halsen som så ofta.

4) En betrodd 10:a igen, men nu från ett fjärdespår på tillägg. Det här är nog Jansson bästa chans, men loppet känns öppet och det kan skrälla.

5) En av Timos två bästa chanser för dagen i Global Rebellion. Hur går den på banan och med hakar? Enligt Timo ska det funka, men jag vet inte. Dragon Powerfly är det mycket snack om, liksom Gloria Sund. Ytterligare ett tiondespår, nu på kort distans. Å andra sidan så är den bara streckad till 8 %. Intressant vid gardering. Jag kan dock tänka mig att singla Stig H:s häst. Tar den spets så bör chansen vara god. Har ju gått fint på Romme i tidigare regi och Stig har stallet i form. Dessutom sitter Örjan upp och inte Ville.

6) Timos andra bra chans. Den här känns som deras bästa och det kan mycket väl vara en spik. Inte så mycket emot, men även här är frågan hur den verkligen går på hakar och hård bana. Love Ini är väst emot och den lär nog inte ha problem med underlaget. Däremot kan man ifrågasätta hur det går för Panoramic och varningen Digger Elias.

7) Jag brukar vilja ha några streck i sista loppet och så även idag. Bolt Boko, Mellby Apollo och Mr Vox är givna. Talk The Talk - tiondespår - och Jansson ligger lite lågt, och Order By Keeper - elftespår, skor med hakar och hårdbana tror jag inte funkar så bra, är två eventuella streck. Jag tycker dock att det är många frågetecken på bakspårshästarna här och kanske klarar man sig bra på tre streck.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 13:00   #65

drakens avatar

Standard

Mjölner Komet är väl kanske rätt favorit men att han skall vara så stor efter ett litet uppehåll?. Säger att det inte vart fel på honom men har iaf behandlats. Njaa. dagens riktiga värde ligger nog i att fälla de 2 första favoriterna.
Gammal 2016-01-02, 13:02   #66

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Tror inte den vinner ens om den får loppet. Såfall framvinkad till spets.

Varför är Mjölner Komet så stor favorit? Mjölneröds hästar gillar jag inte, alltid sköra och konstiga. Denna var ju bara dålig sist på V75 och möter ju några vassa. TT, Krusen, Raggmunken osv..

Iofs är jag från Skåne och aldrig sett en sådan tjockis live.
Kometen är väl favorit för att det har siktas så pass på det här loppet, stått över tävlande för att inte dra på sig mera pengar och där av starta i främre träffen men jag vet inte, kollar man inbördes statistik står det 3-3 mot titan tabac som i sin tur 4 av 5 starter mot krusen fast krusen har ju torskat 2 av 2 mot raggmunken. mest intressanta inbördes kanske mitt hjärtas lilja har som både jämn statistik mot dom flesta i loppet.

Tror inte det är fel att strecka på i det här loppet, kallblod kan lika väl bli galopper hit o dit.
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 13:02   #67
daq

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
5) En av Timos två bästa chanser för dagen i Global Rebellion. Hur går den på banan och med hakar? Enligt Timo ska det funka, men jag vet inte. Dragon Powerfly är det mycket snack om, liksom Gloria Sund. Ytterligare ett tiondespår, nu på kort distans. Å andra sidan så är den bara streckad till 8 %. Intressant vid gardering. Jag kan dock tänka mig att singla Stig H:s häst. Tar den spets så bör chansen vara god. Har ju gått fint på Romme i tidigare regi och Stig har stallet i form. Dessutom sitter Örjan upp och inte Ville.
är det inte stor risk att han sitter riktigt illa till efter start då Kaj avser ladda och troligen släpper till 3 eller kanske ännu troligare 5? eller tror du SC håller upp ledning?
Gammal 2016-01-02, 13:10   #68

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daq Visa inlägg
är det inte stor risk att han sitter riktigt illa till efter start då Kaj avser ladda och troligen släpper till 3 eller kanske ännu troligare 5? eller tror du SC håller upp ledning?
Jag är inte alls säker på om Örjan kan hålla upp ledningen, men jag hoppas det. Det är lite synd att inte Erik kör, som är erkänt duktig att få fart på pållarna från start. Kajan har ju spåret intill och kanske kan Örjan hålla benen före hans häst.
Gammal 2016-01-02, 13:18   #69
daq

Standard

Citat:
Jag är inte alls säker på om Örjan kan hålla upp ledningen, men jag hoppas det. Det är lite synd att inte Erik kör, som är erkänt duktig att få fart på pållarna från start. Kajan har ju spåret intill och kanske kan Örjan hålla benen före hans häst.
ja man ska inte underskatta solfjädern.
Gammal 2016-01-02, 13:34   #70

Standard

Mest troligtvis BAJK på Supreme Court och då blir den nog väldigt svårslagen om den kan hålla upp spets eller bara hittar ut från innerspåret

Zenit Brick singlas också, sitter tidigt i ledningen och därifrån ska den slås.
Gammal 2016-01-02, 13:38   #71

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

v75 1: 1 - 2 - 4 - 11
v75 2: 3 Mjölner Komet
v75 3: 2 - 4 - 6
v75 4: 1 - 5 - 7 - 10 - 11 - 12 - 14
v75 5: 1 - 3 - 5 - 12
v75 6: 4 Zenit Brick
v75 7: 2 Bolt Boko

Känns som en evighet sedan jag spela så lyssna inte på mig.

Har en feeling för Bolt Boko så får köra på den. Svårt att se motstånd till zenit brick ligga och bestämma i ledning? Mjölner komet känns svårslagen, vann med många längder på bra tid sist och har säkert mer kräm.

Mest överskattade känns Reserch avd1, Volt, bakspår?

Mina luringar:
11 Jens patrik avd1, 2a bakom utter senast. kan bli körning där framme mellan alla möjliga så smyger han på sen.
12 Gladiator gull avd 5. Känns som ett 2 hästarslopp med för mycket fart där framme.

Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:03   #72

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 167
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Tveksamt...lär hamna på vingel direkt och ifrån kön så vinner den inte...Bolt Boko hade jag singlat med en annan kusk, där snackar vi form
Rätt om M Jakobsson, han vinner 15% av sina uppsittningar och tillhör dem i dagens tävlingar lilla skara som vinner 10% eller fler V75lopp.

Fel om E Lindegren, vinner 12% och 10% eller bättre i V75, till skillnad från ex T Jansson och J Kontio som är på lallarnivå vad gäller vinst% V75.
kleb6 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:11   #73

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Nån som kan hjälpa mig att förklara varför Mjölner Komet är streckad på 66 %? Kollar sällan kallblod men tänkte spela V75 idag när det är stor jackpot. Kollade några lopp på Mjölner Komet i arkivet men det sa mig inte så mycket. Fin senast och så men har inte startat på tre månader och senast stod den till exempel bara i hälften så mycket som Guli Rask, som idag är streckad på 3 %. Fattar ingenting. Folk har svårt att hitta spik och tar den med två ettor i raden som står bra inne på pengarna? Behöver hjälp kallblodsexperterna här...
Gammal 2016-01-02, 14:20   #74

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 355
Standard

Tjena! Ny på detta eminenta forum..

Ngn som vet hur nr.9 Panoramic i avd.6 hanterar brodd och ev. hård bana??
Går ju bra med skor i alla fall..
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:36   #75
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andros Visa inlägg
Tjena! Ny på detta eminenta forum..

Ngn som vet hur nr.9 Panoramic i avd.6 hanterar brodd och ev. hård bana??
Går ju bra med skor i alla fall..
Jag singlade förra veckan, tyckte först att den var rätt seg och trög men efter att ha tittat en gång till i lopparkivet så är det ju snarare så att Uffe sitter och sover i kön, låter Örjan förvandla loppet till en kortspeedsuppgörelse. Sista 400 under 1.09 - med skor. Tror att den här banan snarare gynnar än stjälper, bättre distans idag och 5 ggr pengarna som man får nu på spelsajterna är nog mer än spelbart...
Gammal 2016-01-02, 14:37   #76
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Många kuskar kör alltid så - dom försöker vinna mer genom att vinna mindre.

Mvh Uffe
Så har det ju alltid varit. "Kör ni idag" var en vanlig fråga på stallbacken tidigare-----

Synd om de spelare som inbillar sig att alla 12 hästarna i ett lopp körs för vinst eller för fullt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:42   #77

Sharp$: 1342
Standard

SO, Vad har du för känsla i avd2 idag? Spik på Mjölner Komet?
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:44   #78

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Så har det ju alltid varit. "Kör ni idag" var en vanlig fråga på stallbacken tidigare-----

Synd om de spelare som inbillar sig att alla 12 hästarna i ett lopp körs för vinst eller för fullt
Å andra sidan är det en efterhandare då det bara finns en vinnare per lopp.

Mvh Uffe
Gammal 2016-01-02, 14:44   #79

Sharp$: 6340
Standard

Food money eller ön hold , det är frågan, eller kör dom ihjäl sig och Örjan får smyga med lucky ?
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:45   #80

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Kanske i något stort lopp, annars kommer det aldrig hända.
Är det omöjligt på förhand kör man snålt för pengar och framtida uppgifter.
Så har det alltid varit, och så kommer det alltid vara.
Varför knäcka hästen i onödan ?

Citat:

Gammal 2016-01-02, 14:45   #81

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 159
Standard

Spelvärdes sammanfattning

Sammanfattning
Romme kor en mycket spelbar omgang dar vi kopplar grepp genom att spika i de två forsta loppen, och sedan lagger vi krutet i de fyra avslutande avdelningarna där det finns skrallpotential.
Det ska vara några minusgrader och snoa under fredagen, sedan ska det bli kallare med nerat 10 minusgrader på lordagkväll. Vi raknar med brodd, atminstone bak. Lycka till!

V75-7
Omgangens rubrikhastar
Omgangens basta spik 3 Mjolner Komet (V75-2)
Omgangens kompletterande spik 1 Classification (V75-1)

Omgangens basta utgangshästar
5 Fantastic Four och 10 Catch the Cash (V75-4) 10 Gloria Sund (V75-5)
Omgangens basta skrallbud 1 Classification (V75-1)
10 Gloria Sund (V75-5)
1 O.P.Q.C. (V75-6)
10 Talk the Talk (V75-7)
Omgangens mest overstreckade 1 Cool Keeper (V75-3)
3 Global Rebellion (V75-5)
Omgangens DD-spik 4 Zenit Brick (DD-1)
Lopsedeln
V75-1: Vi har gjort vår research och nojer oss inte med nagon halv-nelson - här snackar vi grymt drag när vi kopplar grepp! A: 1 B: 10-8-7-4-11-3-2 C: 9-6-12-5
V75-2: Kometen blir omgangens storsta - viktigt snack med Mjolneröd och vi vet hur favven ska behandlas! A: 3 B: 11-12-6-5-4-9-8-7-1 C: 10-2
V75-3: Lite ihaligt i Guld - fyra blir streckade men vi betalar bara för tre! A: 6-2-4 B: 1-3-8-11 C: 7-5-10-9
V75-4: Favoriten stå på tur att casha in i stoloppet - men vi tror mer på en annan! A: 5-10 B: 7-14-12-11-2-6-8-1 C: 4-9-3-15-13
V75-5: Spetshast i tveksam form i sprinterloppet - arligt talat luktar det klassblandning och vi tror hart på utgangen! A: 10 B: 5-3-1-8-2-6-7-12-11 C: 4-9
V75-6: Bra uppgift om vart scenario stammer - men har kan det skralla! A: 4 B: 5-9-1-11-6-8-2-7 C: 10-12-3
V75-7: Lurig spetsjakt i sprinterloppet och favoriten brukar floppa på V75 - snart maste det klaffa for draget! A: 10-2-4-7 B: 11-5 C: 6-3-8-1-9-12
candlelights är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:46   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Nån som kan hjälpa mig att förklara varför Mjölner Komet är streckad på 66 %? Kollar sällan kallblod men tänkte spela V75 idag när det är stor jackpot. Kollade några lopp på Mjölner Komet i arkivet men det sa mig inte så mycket. Fin senast och så men har inte startat på tre månader och senast stod den till exempel bara i hälften så mycket som Guli Rask, som idag är streckad på 3 %. Fattar ingenting. Folk har svårt att hitta spik och tar den med två ettor i raden som står bra inne på pengarna? Behöver hjälp kallblodsexperterna här...
Håller med om att den är väl stor. Men blir ju lite konstigt att jämföra hur de var spelade senast när MK vann med halva upploppet och GR blev sexa. Jag gjorde en analys av loppet igår och landade i att det nog trots allt är en sund spik, mycket för att det är så tunt emot.

Titan Tabac är väl minst lika bra men står 20 efter och har inte uträttat ngt vettigt med skor sedan urminnes tider. Vann förvisso med skor för ett år sedan men prissumman var 10´ och motståndet därefter.

Det snackas mkt om Krusen med Ohlsson men det har ju inte skett några underverk när de kamperat ihop tidigare.

Pratas även om Snygg men känns lite som man övervärderar Janssons förmåga på kallblod. Blir långt ifrån imponerad av vad den uträttat.

Tycker isf. Trippa Undan är roligare som skräll även om OAL knappast är någon favorit. Men den har plusstatistik på många i fältet, t.ex. Krusen.

Värst emot i min bok är nog ändå Raggmunken som är van härdare motstånd och som verkar trivas på vintern. Vann ett lopp för ett år sedan så Trippa Undan (20 m före), Lärkan, Krusen fanns i det slagna fältet.

En dag när det är hopplöst att hitta spikar så lutar jag åt att spika dagens största. Kom ihåg att en storskräll är bättre för utdelningen än en stor favorit som förlorar (enl. Sjöden).
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-01-02, 14:47   #83

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Minus på dom värsta konkurrenterna som står på tillägg och att hästen står väldigt bra inne i loppet tycker jag avgör. Titan Tabac och Snygg är missgynnade av skor. Dock är det ett stort frågetecken att den är så stor favorit efter uppehåll och att stallet inte låter helt säkra.

"3 Mjölner Komet (Jan Roar Mjölneröd) tränar helt bra. Men det märks att han inte har startat på två månader. Allt verkar okej. Jag hoppas att han ska vara i ordning men det är svårt att säga när han inte har startat på två månader. Jag tycker att det är okej att han är favorit men samtidigt orättvist att han är omgångens största favorit, säger Jan Roar."

Skulle favoriten torska detta så är det nog rätt vidöppet, tror dom flesta kan vinna och det förordar helgardering.

Några det låter uppåt på

"7 Trippa Undan (Ove A Lindqvist) är det bra med. Formen är så bra som den kan vara på vintern. Glöm senaste starten. Blev för långa brodd då. Det är norsken att slå. Den har vi slagit förut. Vi ska vara med på linjen och ge dem en match, säger Bror Grönlund."

"11 Krusen (Ulf Ohlsson) har fin form. Var för pigg förra gången. Tvåa med två galopper på bortre sidan första varvet. Var hysteriskt pigg. Mjölner Komet gör aldrig några dåliga lopp. Men vi ska försöka ge dem en match. Ett bra spår, säger Carina Bergström som är Michael von Krusenstiernas sambo."

"12 Raggmunken (Conny Gustafsson) var vi inne på Åby och körde fort med. Kändes väldigt bra. Enda vi ska ändra på är att det ska bli en bättre placering. Jag måste tro på honom. Var väldigt bra senast men jag körde dåligt då. Många hästar att runda men jag får hoppas på det bästa, säger Conny."

Den sistnämnda hade kunnat vara en chansspik om man vill gå emot, men jag klarar inte kusken. Körde dåligt senast och återigen många att runda, men hästen är bra nog att vinna.
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-01-02, 14:49   #84
Banned

Standard

Tror att Jacobsson och Kihlström kan få en rolig dag idag på Romme.

Tror att det finns skrällpotential i både V75:1 och V75: 4. Inga stenklara dock, men garderar ordentligt.

Hoppas att Wispen och Tiltman kör livet ur varandra, går kort på OnholdEm...

Fortsätter med spik på Panoramic.

Om en invändig strykning så singlar jag Mr Vox, annars rankar jag Ordern först

Systemet

V75:1 - Alla
V75:2 - 6 Titan Tabac (11,3,8,4...)
V75:3 - 6 OnHold (2,4,1)
V75:4 - Alla
V75:5 - 1,7,3,5,2
V75:6 - 9 Panoramic (5,1)
V75:7 - 11,7,4,5,3...

Lycka till!
Gammal 2016-01-02, 14:51   #85

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Spikar Food Money och Dragon Powerfly utan att darra.
Jag tror att Tillman sitter i spets efter 500. Linderoths häst imponerade på mig senast.
Skrällfaktor på Nova Yamoz, Snygg, Shelly Ann Frazer och Mr Vox.
Off topic men jävligt surt i onsdags på V86. Bommade ca 75k på 7r plus sexor tack vare att Uhrberg galopperade som klar vinnare i 7e. Ist fick jag 1166:- för 1st sexa.. Surt som fan var det��
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 14:54   #86
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Kanske i något stort lopp, annars kommer det aldrig hända.
Är det omöjligt på förhand kör man snålt för pengar och framtida uppgifter.
Så har det alltid varit, och så kommer det alltid vara.
Varför knäcka hästen i onödan ?
Som tur är finns det kuskar som är mästare att utnyttja detta, de kör fram och för överta från spår 12, hamnar alltid i andrapar utvändigt, "stjäl" loppen - ofta med rätt mediokra hästar. Och att det merparten av kollektivet fortfarande lägger spel på, på förhand chanslösa kameler....
Gammal 2016-01-02, 14:54   #87

Manprinsens avatar

Standard

Varför ska alla spika On Hold som är en nybliven guldhäst från dödens? Är det inte jävligt upplagt för torsk?
Gammal 2016-01-02, 14:57   #88

Sharp$: 635
Standard

Citat:
Varför ska alla spika On Hold som är en nybliven guldhäst från dödens? Är det inte jävligt upplagt för torsk?
Jag håller med. Sedan litar jag f.ö aldrig på Jakobsson som kusk, han gör förfärliga styrningar ibland. Jag hoppas att Uffe skrällar med Nato idag
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 15:00   #89

Manprinsens avatar

Standard

Haha nu lär det bli skrik på Trippa Undan efter den intervjun
Gammal 2016-01-02, 15:02   #90

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Vadå spelvärde ?

Citat:
Ursprungligen postat av candlelights Visa inlägg

Sammanfattning
Romme kor en mycket spelbar omgang dar vi kopplar grepp genom att spika i de två forsta loppen, och sedan lagger vi krutet i de fyra avslutande avdelningarna där det finns skrallpotential.
Det ska vara några minusgrader och snoa under fredagen, sedan ska det bli kallare med nerat 10 minusgrader på lordagkväll. Vi raknar med brodd, atminstone bak. Lycka till!

V75-7
Omgangens rubrikhastar

10 Gloria Sund (V75-5)
1 O.P.Q.C. (V75-6)
10 Talk the Talk (V75-7)
Lopsedeln
V75-1: Vi har gjort vår research och nojer oss inte med nagon halv-nelson - här snackar vi grymt drag när vi kopplar grepp! A: 1 B: 10-8-7-4-11-3-2 C: 9-6-12-5
V75-2: Kometen blir omgangens storsta - viktigt snack med Mjolneröd och vi vet hur favven ska behandlas! A: 3 B: 11-12-6-5-4-9-8-7-1 C: 10-2
V75-3: Lite ihaligt i Guld - fyra blir streckade men vi betalar bara för tre! A: 6-2-4 B: 1-3-8-11 C: 7-5-10-9
V75-4: Favoriten stå på tur att casha in i stoloppet - men vi tror mer på en annan! A: 5-10 B: 7-14-12-11-2-6-8-1 C: 4-9-3-15-13
V75-5: Spetshast i tveksam form i sprinterloppet - arligt talat luktar det klassblandning och vi tror hart på utgangen! A: 10 B: 5-3-1-8-2-6-7-12-11 C: 4-9
V75-6: Bra uppgift om vart scenario stammer - men har kan det skralla! A: 4 B: 5-9-1-11-6-8-2-7 C: 10-12-3
V75-7: Lurig spetsjakt i sprinterloppet och favoriten brukar floppa på V75 - snart maste det klaffa for draget! A: 10-2-4-7 B: 11-5 C: 6-3-8-1-9-12
Gammal 2016-01-02, 15:03   #91

Standard

Citat:
Jag tillhör definitivt inte kallblodsexperterna och har därför pratat med kunnigt hästfolk och läst på extra.
Mjölner Komet slog Guli Rask senast 2/11 med 40 meter.
Efter det loppet fokuserade kretsen kring MK på detta lopp. Hästen fräschades upp och behandlades. Han startade inte eftersom om han tjänat minst 3 tusen skulle han få 20 m tillägg. Allt är väl förberett för att hämta hem 100 tusen idag. Han kan 24 och det tar inte konkurrenterna in. Spika och vänd blad.
zabatsu (+50), Emeffeff (+3), Emeffeff (+2)
Gammal 2016-01-02, 15:08   #92
Banned

Standard

Citat:

"12 Raggmunken (Conny Gustafsson) var vi inne på Åby och körde fort med. Kändes väldigt bra. Enda vi ska ändra på är att det ska bli en bättre placering. Jag måste tro på honom. Var väldigt bra senast men jag körde dåligt då. Många hästar att runda men jag får hoppas på det bästa, säger Conny."

Den sistnämnda hade kunnat vara en chansspik om man vill gå emot, men jag klarar inte kusken. Körde dåligt senast och återigen många att runda, men hästen är bra nog att vinna.
Han borde göra en Sofie Österberg.....
Gammal 2016-01-02, 15:12   #93
Banned

Standard

Citat:
Jag tillhör definitivt inte kallblodsexperterna och har därför pratat med kunnigt hästfolk och läst på extra.
Efter det loppet fokuserade kretsen kring MK på detta lopp. Hästen fräschades upp och behandlades. Han startade inte eftersom om han tjänat minst 3 tusen skulle han få 20 m tillägg. Allt är väl förberett för att hämta hem 100 tusen idag. Han kan 24 och det tar inte konkurrenterna in. Spika och vänd blad.
Han springer definitivt inte 24 "varje gång".....jag fortsätter att dissa. Tror att flera på tillägg tagit in 20 meter redan i starten....och kusken är definitivt ingen stjärna i sulkyn....syn säger jag..
Gammal 2016-01-02, 15:12   #94

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Tack för hjälpen i kallblodsloppet. Känner mig inte bekväm att spika till 66 % mot infon att de siktat på detta loppet. Låter ju inte uppåt på tränaren heller. Köper Månprinsens drag i Raggmunken, låter mycket intressant. Chansar med 3, 6, 7, 11 och 12 som det ser ut just nu.
Gammal 2016-01-02, 15:17   #95

Manprinsens avatar

Standard

Totalt omöjligt att hitta bra spikar idag. Så jävla mycket minus hit och dit med vinterbana och annat så man blir uppgiven.
Gammal 2016-01-02, 15:21   #96

Grants avatar

Smile

Citat:
6-6-6-6-7-9-7?

Jag är tveksam...

Mvh Uffe
Gammal 2016-01-02, 15:24   #97

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Jag vet att han var mycket bättre än Guli Rask i loppet, tog bara oddsen som ett exempel. Han har ju inte varit favorit mot liknande hästar tidigare heller. Alla streck verkar baseras på loppet senast och infon om att man siktat på detta loppet. Känns som en panikspik i brist på annat, men vad vet jag om kallblod egentligen...
Gammal 2016-01-02, 15:35   #98

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Titan Tabac är en mycket bättre häst, men med skor och just i dag ... får vi snart se.

Citat:
Jag vet att han var mycket bättre än Guli Rask i loppet, tog bara oddsen som ett exempel. Han har ju inte varit favorit mot liknande hästar tidigare heller. Alla streck verkar baseras på loppet senast och infon om att man siktat på detta loppet. Känns som en panikspik i brist på annat, men vad vet jag om kallblod egentligen...
Gammal 2016-01-02, 15:40   #99

Standard

F*n vad lurigt det är. Hittar spikar typ i varje lopp ena stunden och i nästa stund i inget. Men vill spika i Guld, frågan är bara om det ska bli Örjan eller Tillman. Logiken talar ju för Örjan när han bara möter lallare. Men Tillman kan ju bara köra rakt fram och får antingen ta över eller, mer troligt, slå CK från dödens.
Gammal 2016-01-02, 15:44   #100

Manprinsens avatar

Standard

Fin värmning på Raggmunken. Favoriten såg rullig ut?
Gammal 2016-01-02, 15:46   #101

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Men Tillman kan ju bara köra rakt fram och får antingen ta över eller, mer troligt, slå CK från dödens.
Kan Tillman bara köra rakt fram duger hon inte pga. banan, det är inte rakbana idag.

Mvh Uffe
Gammal 2016-01-02, 15:47   #102

Shooters avatar

Standard

Titan Tabac ser fin ut.
Gammal 2016-01-02, 15:50   #103

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Kan Tillman bara köra rakt fram duger hon inte pga. banan, det är inte rakbana idag.

Mvh Uffe
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 15:51   #104

Standard

Citat:

Mvh Uffe
:-) Tror ev. du förstår vad jag menar.
Gammal 2016-01-02, 15:57   #105

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Tror att Jacobsson och Kihlström kan få en rolig dag idag på Romme.

Tror att det finns skrällpotential i både V75:1 och V75: 4. Inga stenklara dock, men garderar ordentligt.

Hoppas att Wispen och Tiltman kör livet ur varandra, går kort på OnholdEm...

Fortsätter med spik på Panoramic.

Om en invändig strykning så singlar jag Mr Vox, annars rankar jag Ordern först

Systemet

Lycka till!
Vet att Witasp inte är någon idol här,men resultaten på Västerbo Ex. i avd 1 är väl bland de bättre i detta lopp?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 15:57   #106

Grants avatar

Smile

Floskler

Citat:
:-) Tror ev. du förstår vad jag menar.
Det är riktigt, bara floskla på.

Absinth idag 55%.

Mvh Uffe
Gammal 2016-01-02, 16:01   #107

Shooters avatar

Standard

Jag spikar On Hold, Supreme Court och Zenit Brick.
Gammal 2016-01-02, 16:02   #108

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
F*n vad lurigt det är. Hittar spikar typ i varje lopp ena stunden och i nästa stund i inget. Men vill spika i Guld, frågan är bara om det ska bli Örjan eller Tillman. Logiken talar ju för Örjan när han bara möter lallare. Men Tillman kan ju bara köra rakt fram och får antingen ta över eller, mer troligt, slå CK från dödens.
Tänk på att när Örjan är favorit i torskar han titt som tätt
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:03   #109

Sharp$: 1906
Standard

Citat:

Sammanfattning

V75-7
Omgangens rubrikhastar

10 Gloria Sund (V75-5)
1 O.P.Q.C. (V75-6)
10 Talk the Talk (V75-7)
Lopsedeln
????? Spelvärde??
Elovv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:03   #110

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Tänk på att när Örjan är favorit i torskar han titt som tätt
Fast det är han ju inte nu
Gammal 2016-01-02, 16:05   #111

newbranchs avatar

Standard

Hej gott folk! Fortsätter ett tag till med lite info på vad som hänt i form av startförbud och bestraffningar.
V4-2
Bestraffningar: Norman Peter G, 2000 kr, övrig felaktig drivning.
Svensson Henrik, 2000 kr, avstängning 160116-160118, övrig felaktig drivning.

(Skrev förra gången att det verkar märkligt att vinnaren, Limoncelli/Peter G Norman, kan utses som vinnare trots bestraffning i form av felaktig drivning. Kan ngn på Sharp vad som gäller/regelverket? Det lönar sig alltså att driva hästen och ta en eventuell bot?)
scunnert (+5)
Gammal 2016-01-02, 16:09   #112

newbranchs avatar

Standard

V4-3
Bestraffningar: Spangenberg Dennis, 900 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet.

V4
Eventuell utdelning inför sista avdelningen

1 Bianca Hornline 10 878 kr
2 Not Guilty 2 429 kr
3 Otoro 43 926 kr
4 Leonas Santo 5 311 kr
5 Liam Palema 26 863 kr
6 Cinas Fire 3 517 kr
7 Zack Hornline 11 017 kr
8 Zidane Hornline 7 873 kr
9 Leopard C.D. 1 630 kr
10 Nobel Launcher 14 474 kr
11 Wasita Cat I Saw 9 158 kr
12 Alfa Light 1 122 kr
Gammal 2016-01-02, 16:12   #113
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Vet att Witasp inte är någon idol här,men resultaten på Västerbo Ex. i avd 1 är väl bland de bättre i detta lopp?
Absolut. Och hade Erik A vänt upp kusen från springen så hade det förmodligen varit ett spikbud. Men var hamnar Vispen? Sist utvändigt? Då får han vara riktigt bra....
Gammal 2016-01-02, 16:12   #114

Sharp$: 1690
Standard

InteSpelvärde. Är Spelarservice av vad jag ser
hugotheboss (+5)
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:21   #115

Standard

Mitt försök.
1: A 1,4,8 B 7,10 C 2,6
2: A 3 B 6,12
3: A 4
4: A 10 C 3
5: A 1,5 C 11
6: A 4,9 B 1,5,8,11
7: A 2 B 5 C 3

minst en A i avd 2 och 7
minst 2 A i 1,4,5,6
Max 1 C
Gammal 2016-01-02, 16:24   #116

Shooters avatar

Standard

Nog sjutton tog Örjan hem det, eller? Hoppas och tror det.
Gammal 2016-01-02, 16:25   #117

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Nog sjutton tog Örjan hem det, eller? Hoppas och tror det.
hoppas jag också
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:26   #118

2018

Standard

Tror att det på sin höjd är dött lopp annars vinner ettan
Gammal 2016-01-02, 16:27   #119

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Tror att det på sin höjd är dött lopp annars vinner ettan
Har bägge, så det funkar med dött lopp också.
oggeb (+5)
Gammal 2016-01-02, 16:29   #120

hugothebosss avatar

Standard

Dött lopp sänker utdelningen, en av dem vilken som.
Gammal 2016-01-02, 16:29   #121

Shooters avatar

Standard

Citat:
Dött lopp sänker utdelningen, en av dem vilken som.
Jo, men det kan bli två sjuor och har man bägge så är man gynnad gentemot dem som enbart har den ena.
Gammal 2016-01-02, 16:29   #122
Banned

Standard

Citat:
Tror att Jacobsson och Kihlström kan få en rolig dag idag på Romme!
Som sagt, varför analysera...? Bara att spika Örjan. Synd att man slösar så många streck bara...
Gammal 2016-01-02, 16:29   #123

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Tänkte väl, de kan inte kika i över fem minuter och sen utse en vinnare. Mot dubbla sjuor då omgångens mest överstreckade torskade hårt som de flesta väntat sig här!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:32   #124

hugothebosss avatar

Standard

En A och en C-häst inne efter ett lopp...fin början..
Gammal 2016-01-02, 16:33   #125

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Jo, men det kan bli två sjuor och har man bägge så är man gynnad gentemot dem som enbart har den ena.
Jag vet, men två ggr 29 mille eller en ggr 58 spelar ingen roll...
Gammal 2016-01-02, 16:34   #126

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänkte väl, de kan inte kika i över fem minuter och sen utse en vinnare. Mot dubbla sjuor då omgångens mest överstreckade torskade hårt som de flesta väntat sig här!
Det kan vi väl vara stolta över här inne.

Är bara glad att det blev delat. Hade inte med Örjan. Även fast han är expert på att smyga in och vinna när han är lågt tippad.
Gammal 2016-01-02, 16:36   #127

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Nu vinner Krusen om baggen vinglar det minsta vilket norska kuskar OFTA gör!
Norska kuskar kör med huvudet under armen och dom är taktiskt impotenta!!
Gammal 2016-01-02, 16:37   #128

Standard

Några microspel

Jag har gjort en massa microspel eller vad jag ska kalla dom.

1) 1, 7, 8
2)3, 6, 11
3) 1, 2, 4
4) 10
5) 1
6) 11
7) 11

Kr 13:50

Det var uppmuntrande att ha båda dött-lopp-vinnarna!

Sedan tar jag med det här också:
1) 2
2) 3
3) 1, 2, 4
4) 7, 8
5) 1, 3, 10, 12
6) 9
7) 10

12 kr.

Här hade jag i alla fall tvåan, eller trean blir det ju, Kattens Chamsin. Ett oemotståndligt namn!

har gjort minst fyra, fem spel för några kronor vardera. Plötsligt händer det! Kanske
Gammal 2016-01-02, 16:39   #129

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Vilken diagnos har Krusenstjerna?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:39   #130
Banned

Standard

Citat:
Absolut. Och hade Erik A vänt upp kusen från springen så hade det förmodligen varit ett spikbud. Men var hamnar Vispen? Sist utvändigt? Då får han vara riktigt bra....
Nä, helt bortvänd av Jansson, en ordentlig tredjetagg i första kurvan fram till dödens...spelade ingen roll att han blev avlöst av favoriten efter ett varv, hade inget kvar när det stöttes bakifrån - alternativt satt Vispen och sov.
Gammal 2016-01-02, 16:41   #131
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Vilken diagnos har Krusenstjerna?
Den är obotlig oavsett.
ingo73 (+25)
Gammal 2016-01-02, 16:43   #132

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det kan vi väl vara stolta över här inne.

Är bara glad att det blev delat. Hade inte med Örjan. Även fast han är expert på att smyga in och vinna när han är lågt tippad.
För min del var det inget vidare med dött lopp, trodde Örjan hann dit, spikade Nose Gear. Men det kunnde varit tvärtom också, så man får vara nöjd ändå
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:47   #133

Manprinsens avatar

Standard

Tänk om Conny Gustafsson skulle sätta upp en proffskusk istället för att kajka på själv i spåren?
hugotheboss (+3), drakdead (+5)
Gammal 2016-01-02, 16:48   #134

Shooters avatar

Standard

Det går inte att vinna om man väntar och väntar och väntar längst bak. När favoriten har svårigheter i början så är det bara att ge sig iväg.
Gammal 2016-01-02, 16:48   #135

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
snyggt
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:49   #136

Sharp$: 4151
Standard

Hade inte Jansson gård ut i 3:e med bromsklossen snygg så hade Raggmunken hunnit fram..
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 16:49   #137

2018

Standard

Trist att Tobbe skulle ut i tredje med stoppklossen när titan och raggmunken kommer.
Gammal 2016-01-02, 16:50   #138

Shooters avatar

Standard

Jag tycker inte att Titan gick något heller, utan ställde till det för Raggmunken. Han borde ha gått själv i tid.
Gammal 2016-01-02, 16:51   #139

Shooters avatar

Standard

Nu vill jag se körning mellan Witasp och Tillman, så tar Jakobsson hem det.
Gammal 2016-01-02, 16:52   #140
Banned

Standard

Nu blir det skräputdelning...

Inte för att det spelade någon roll men hur kommer det sig att Ulf E släpper ut Hibogubben istället för att köra upp i rygg, när OAL ger sig iväg med Trippa undan 1200 kvar?
Gammal 2016-01-02, 16:54   #141
Banned

Standard

Citat:
Tänk om Conny Gustafsson skulle sätta upp en proffskusk istället för att kajka på själv i spåren?
Det är väl bra? En häst mindre att strecka när han kör själv....
Gammal 2016-01-02, 16:54   #142

hugothebosss avatar

Standard

En Örjan till i nästa hade suttit fint...
Gammal 2016-01-02, 16:55   #143

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nu blir det skräputdelning...

Inte för att det spelade någon roll men hur kommer det sig att Ulf E släpper ut Hibogubben istället för att köra upp i rygg, när OAL ger sig iväg med Trippa undan 1200 kvar?
Ja det såg märkligt ut. Och kan nog visst ha spelat roll, de hamnade ju ett hack för långt bak i kön på grund av det. Han verkade trög idag Titanen, gick en hygglig repa till slut men verkligen inte godkänt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2016-01-02, 16:58   #144

Standard

Jag tycker att det är mer tröttsamt att dem byter kanal för travet femtioelva gånger varje lördag
Gammal 2016-01-02, 17:03   #145

Shooters avatar

Standard

Det biter bra för On Hold.
Gammal 2016-01-02, 17:05   #146

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Jag vet, men två ggr 29 mille eller en ggr 58 spelar ingen roll...
Fast kanske ändå skönare och mer status att vara ensam om sju rätt två gånger
hugotheboss (+3)
Gammal 2016-01-02, 17:07   #147

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Fast kanske ändå skönare och mer status att vara ensam om sju rätt två gånger
I ärlighetens namn är man rätt så nöjd bara man får sju rätt ngn gång.
Gammal 2016-01-02, 17:09   #148

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9241
Standard

Bra skalle på rikshästen...
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 17:10   #149

Shooters avatar

Standard

Fan! Witasp gav ju upp direkt. Hade han sagt det så hade jag spikat Food Money, nu tog jag On Hold då jag trodde på körning.
Gammal 2016-01-02, 17:10   #150

Sharp$: 4151
Standard

Såg inte vad som hände i starten men om inte Cool Keeper var nära galoppen så provade inte sillmjölken Witasp hålla spets...pajas.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 17:12   #151

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9241
Standard

Citat:
Fan! Witasp gav ju upp direkt. Hade han sagt det så hade jag spikat Food Money, nu tog jag On Hold då jag trodde på körning.
Första 500 gick väl på 09.5 med en rusande Food money. Tror Witasp såg att han inte hade en chans att svara. FM var sjukt startsnabb.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 17:12   #152

Standard

Citat:
En Örjan till i nästa hade suttit fint...
Fick snällt lopp men kunde ingenting. En stor besvikelse.
Nicklas (+1)
Gammal 2016-01-02, 17:14   #153

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Första 500 gick väl på 09.5 med en rusande Food money. Tror Witasp såg att han inte hade en chans att svara. FM var sjukt startsnabb.
Inte mycket att säga om att det inte blev spets. Fick ju lucka men två bra hästar före.
Gammal 2016-01-02, 17:14   #154

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Fick snällt lopp men kunde ingenting. En stor besvikelse.
Ja, fullständigt överreklamerad! Skönt att man plockade bort Witasp till förmån för Ford Money i alla fall. Spikade du den som din tidiga tanke va?
Gammal 2016-01-02, 17:15   #155
Banned

Standard

Citat:
Det biter bra för On Hold.
Synd att Jacobsson inte fick fart på OnHold, såg trög ut hela vägen.
Gammal 2016-01-02, 17:15   #156

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det är ju högsta divisionen och då ska man klara 09,5. Leif sa att han skulle köra för spets och ville köra där, men han hade förstås redan ställt in sig på rygg ledaren. Det var helt avgörande för hur jag skulle göra. Att Food Money är startsnabb vet vi ju. Nä, det var surt och där blev jag lurad.
Gammal 2016-01-02, 17:16   #157

hugothebosss avatar

Standard

Man kan inte förvänta sig mod från en vit asp...
Gammal 2016-01-02, 17:16   #158

Stekels avatar

Standard

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Såg inte vad som hände i starten men om inte Cool Keeper var nära galoppen så provade inte sillmjölken Witasp hålla spets...pajas.
Man får tolka förhanskommentarer efter vem som uttalar dem. Var nästan säker på att Leif skulle vika sig och han gjorde det verkligen med eftertryck. Klokt val också. Helt obegripligt att FM kunde ge över 4 gånger, det var ju med råge det mest troliga löpscenariot med spets och hoten i rygg och utvändigt. Och vem vinner loppet då 8 gånger av 10 när hästarna och kuskarna är någorlunda likvärdiga? Hade jag inte lagt så många ägg i FM-korgen redan skulle jag lassat några tusingar på vinnarspelet men nu fick det vara.

Gammal 2016-01-02, 17:16   #159
Banned

Standard

Citat:
Första 100 gick väl efter 1.18? Vispen hade gett upp redan innan bilen släppte, det var alldeles tydligt...
Gammal 2016-01-02, 17:17   #160

Standard

Vet någon vem som intervjuar Food Moneys tränare och kusk i ATG?
Gammal 2016-01-02, 17:33   #161
Banned

Standard

Typisk Linderothare....sto, V75, över 30ggr pengarna.

Helt rätt att helgardera - om man inte fått förhandsinfo....
abstruse (+5)
Gammal 2016-01-02, 17:34   #162

Nicklass avatar

Standard

Citat:
v75 1: 1 - 2 - 4 - 11
v75 2: 3 Mjölner Komet
v75 3: 2 - 4 - 6
v75 4: 1 - 5 - 7 - 10 - 11 - 12 - 14
v75 5: 1 - 3 - 5 - 12
v75 6: 4 Zenit Brick
v75 7: 2 Bolt Boko
Plockade fram min statistik bibel från 2012. 10% av tilläggsloppen för ston vinns från spår 1. Synd jag inte delade de då
Gammal 2016-01-02, 17:37   #163

hugothebosss avatar

Standard

Rankad 5:a av spelvärde...fast se spikade väl Jansson..
Gammal 2016-01-02, 17:38   #164

Standard

Äsch, Torbjörn kör med rövlapp hela vägen runt banan. Härlig häst som vann, men usch va jag ogillar Torbjörn som kusk, lika osäker kusk som Jakobsson. Är nästan allergisk mot dessa två
lokatten (+1)
Gammal 2016-01-02, 17:40   #165

newbranchs avatar

Standard

V75-3
Bestraffningar: Tillman Jennifer, 3000 kr, felaktigt bruk av körspö.
Gammal 2016-01-02, 17:40   #166

Shooters avatar

Standard

Nu får Örjan lösa det här!
Gammal 2016-01-02, 17:41   #167

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Gloria sund forza
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 17:41   #168

Stekels avatar

Standard

Citat:
Plockade fram min statistik bibel från 2012. 10% av tilläggsloppen för ston vinns från spår 1. Synd jag inte delade de då
Åhh vad jag hoppas du har rätt i din spik på Bolt, jag har nämligen samma! Den där jävla förkärleken för att göra TV-system annars hade jag nog spikat Food Money och Mjölner rakt ut, men nu blev de bara utgångar. Det kan vara första gången någonsin jag spikat Lindegren, kändes enormt bakvänt men spelvärdet ska väl finnas där iallafall. Hade dock känts skönt med hängslena Apollo och Talk the talk.

1,2,3,5,6,7,10
4,5,9
2

Gammal 2016-01-02, 17:42   #169

hugothebosss avatar

Standard

Hoppas på Örjan...igen.
Gammal 2016-01-02, 17:43   #170

Standard

[QUOTE=zabatsu;472639]Äsch, Torbjörn kör med rövlapp hela vägen runt banan. Härlig häst som vann, men usch va jag ogillar Torbjörn som kusk, lika osäker kusk som Jakobsson. Är nästan allergisk mot dessa två [/QUOT

Vet inte vad som flög i mig när jag spikade Tobbe? Har ju bestämt för närapå ett år sedan att aldrig spika honom. Hatar mig själv
zabatsu (+5)
Gammal 2016-01-02, 17:50   #171

Standard

Provar en tvilling på 5-8.
Gammal 2016-01-02, 17:51   #172

Shooters avatar

Standard

Han höll upp ledningen i alla fall. Nu ska han väl kunna hålla in i mål.
hugotheboss (+3)
Gammal 2016-01-02, 17:53   #173

Shooters avatar

Standard

Det var en fin spik i alla fall. Då får vi se om Jorma kan sätta nästa.
Gammal 2016-01-02, 17:54   #174
daq

Standard

Citat:
Det var en fin spik i alla fall. Då får vi se om Jorma kan sätta nästa också.
mkt bra "läst"
Shooter (+3)
Gammal 2016-01-02, 17:54   #175

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Åhh vad jag hoppas du har rätt i din spik på Bolt, jag har nämligen samma! Den där jävla förkärleken för att göra TV-system annars hade jag nog spikat Food Money och Mjölner rakt ut, men nu blev de bara utgångar. Det kan vara första gången någonsin jag spikat Lindegren, kändes enormt bakvänt men spelvärdet ska väl finnas där iallafall. Hade dock känts skönt med hängslena Apollo och Talk the talk.

1,2,3,5,6,7,10
4,5,9
2
Sitter även jag med spik på Bolt i sista, så jag håller med tummen
Dock endast för 6 rätt.
Gammal 2016-01-02, 17:54   #176

Standard

Körsvensseger av Örjan. Dragon Powerful bästa hästen. Global Rebellion är en trögstark Bamse, som inte vinner på sprint.
Gammal 2016-01-02, 17:56   #177

hugothebosss avatar

Standard

En fin spik...som jag av ngn underlig anledning dubblade med 5:an...
Gammal 2016-01-02, 18:04   #178

Standard

Vinnarlir på 8-11 hepåle
Gammal 2016-01-02, 18:04   #179

Standard

Citat:
En fin spik...som jag av ngn underlig anledning dubblade med 5:an...
Att du dubblade med bästa hästen var väl inte så korkat. Du ska dock vara stolt över att stå över favoriten, som inte passar på sprinterdistans och var enormt överspelad.
hugotheboss (+3)
Gammal 2016-01-02, 18:04   #180

Standard

Hoppas Neves är nöjd med sin spik nu...gillar han skarpt som "expert" men här var han ju bara helt fel ute...
Gammal 2016-01-02, 18:04   #181

hugothebosss avatar

Standard

4,9-2,5,6,7 för fyra sexor a 73:00 ca och en idiotisk dubbel 4,6,9-6,10
Gammal 2016-01-02, 18:04   #182

Shooters avatar

Standard

Känns som favoritkomben på DD: 4-4. Kör som vanligt en rak. På V75 återstår: 4 samt 2,4,7,10,11. Det ger i så fall 10 femmor, så det lär inte vara något att hänga upp sig på.

Senast redigerad av Shooter den 2016-01-02 klockan 18:06.
Gammal 2016-01-02, 18:12   #183

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Att du dubblade med bästa hästen var väl inte så korkat. Du ska dock vara stolt över att stå över favoriten, som inte passar på sprinterdistans och var enormt överspelad.
Messade detta till en kompis idag, tyckte bara det va synd att jag inte lyssnade själv...

"1 avd 5 första med bike (jänkarvagn) 2/2 på Romme, först i turordning. Spår 1 gynnas på Romme. Örjan den kusk som vunnit mest V75 på Romme..."

Han lyssnade inte heller
Gammal 2016-01-02, 18:12   #184

newbranchs avatar

Standard

V75-5
Bestraffningar: Partanen Juhani, 2000 kr, avstängning 160116-160120, felaktigt bruk av körspö.
Gammal 2016-01-02, 18:14   #185

Standard

Är Zenit Brick rätt favorit? Vann ju bara ett lopp i fjol. Startade mycket i hårda V75 lopp.
Tror jag provar rak DD 11-4 till 37 ggr.
Gammal 2016-01-02, 18:15   #186

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

PLATS
Inlämnat: 2016-01-02, 18:07
Romme Lopp 10
Lördag 2016-01-02
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Gigant Proud

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 18:17   #187
daq

Standard

AVD 6
1,4,5,8,9,11
AVD 7
2,4,5,7,10,11

för femmor

DD
5-7
Gammal 2016-01-02, 18:19   #188

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

En V3 med Sören som stöd:

Avd:

I:4 Zenit Brick får bli ett försök att hitta en enkel lösning. Släpp och slut? Jag gillar inte spika favoriter på V3, men idag testar jag. Sören "förvaltar en tusenlapp" Englund står ju bakom mig. Den killen hittar ju rätt emellanåt.

II:1,2,4,5,7,10,11 (Ett gäng, så får jag med Sören!)
III:1 Flight Danseur står på högtur för seger. 2 Platina gick väl okej senast på tungsprunget, långsökt och ospelad? 9 Look Beauty verkar kunna en del och avslutar gärna bra, ett måste för min del. Sören styr!
Ulfs favorituppsittning känns begränsad...Schas!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 18:20   #189

Standard

Citat:
Messade detta till en kompis idag, tyckte bara det va synd att jag inte lyssnade själv...

"1 avd 5 första med bike (jänkarvagn) 2/2 på Romme, först i turordning. Spår 1 gynnas på Romme. Örjan den kusk som vunnit mest V75 på Romme..."

Han lyssnade inte heller
Det värsta är att man inte lyssnar på sig själv.
Jag ville spika Tillman i guld - men min kompis (som har helt andra avsikter med henne) protesterade å det vildaste. Då spikade jag helkorkat 10 i första i stället.
Gammal 2016-01-02, 18:22   #190

Sharp$: 50511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
V75-3
Bestraffningar: Tillman Jennifer, 3000 kr, felaktigt bruk av körspö.
Ur Travnet: "De kom närmare, men jag förstod att han skulle gå hela vägen i mål när vi ryckte huvan. Det är en riktigt bra häst, sa Jennifer Tillman i segerintervjun."

Hon sa ingenting om att hon piskade in den i mål och att böterna blev större än provisionen.Men Jezek betalar väl båda med 150.000 inkörda.Brott lönar sig.
tomtom2 (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 18:24   #191

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Det värsta är att man inte lyssnar på sig själv.
Jag ville spika Tillman i guld - men min kompis (som har helt andra avsikter med henne) protesterade å det vildaste. Då spikade jag helkorkat 10 i första i stället.
Surt, man skulle kunna tycka att man lär sig med tiden...det är bra med polare som har inside information
Gammal 2016-01-02, 18:24   #192

Shooters avatar

Standard

Jaha! Jormas slår på gunga och då var det över för idag.
Gammal 2016-01-02, 18:26   #193

hugothebosss avatar

Standard

Nurmos tycker att Romme har Sveriges sämsta banunderlag, uppenbarligen håller hans hästar med...
Gammal 2016-01-02, 18:26   #194

Standard

Ja Örjan tittade på 4så intensivt så den slog på en galopp haha somna om för fan!
Gammal 2016-01-02, 18:28   #195

newbranchs avatar

Standard

V5

1 Solöns Rangel *
2 Bolt Boko 20 200 kr
3 Blue Rocket 174 103 kr
4 Mellby Apollo 19 539 kr
5 Finish Future 57 793 kr
6 Pave the Way *
7 Mr Vox 42 606 kr
8 Lady Lee *
9 Final Oak *
10 Talk the Talk 31 929 kr
11 Order by Keeper 29 885 kr
12 Dragon Tooma *
* = Över 200 000 kr / Utdelning på 4 rätt
Gammal 2016-01-02, 18:29   #196

newbranchs avatar

Standard

V75

1 Solöns Rangel *
2 Bolt Boko 49 215 kr
3 Blue Rocket *
4 Mellby Apollo 34 699 kr
5 Finish Future 157 951 kr
6 Pave the Way *
7 Mr Vox 90 166 kr
8 Lady Lee *
9 Final Oak *
10 Talk the Talk 99 532 kr
11 Order by Keeper 65 703 kr
12 Dragon Tooma *
* = Över 200 000 kr / Jackpot
Gammal 2016-01-02, 18:32   #197

hugothebosss avatar

Standard

Hade varit helt okay om 6:an vann nu...
Gammal 2016-01-02, 18:39   #198

Shooters avatar

Standard

Avslutar med en rak tvilling: 2-4.
Gammal 2016-01-02, 18:40   #199

newbranchs avatar

Standard

V75-6
Bestraffningar: Jepson Carl Johan, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö.
Gammal 2016-01-02, 18:42   #200

Standard

Citat:
Hade varit helt okay om 6:an vann nu...
Vad har du för inside info om den? Jag har sex streck i sista - men varken 5 eller 6 är med.
Gammal 2016-01-02, 18:44   #201

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Vad har du för inside info om den? Jag har sex streck i sista - men varken 5 eller 6 är med.
Inte ett dugg, mer än den har funkat på banan och att den har plus på en del av de mer betrodda...man måste ha ngt tokigt också..
Gammal 2016-01-02, 18:49   #202

Standard

Var är ni, som alltid nedvärderar Örjan. Han vann bara 3 segrar och tog tre andraplatser. Genom som ni brukar skriva här "Hade tur och behövde bara köra rakt fram".
hugotheboss (+5)
Gammal 2016-01-02, 18:49   #203

newbranchs avatar

Standard

Utdelning 7 rätt
90 166 kr

Utdelning 6 rätt
235 kr

Utdelning 5 rätt
26 kr
lokatten (+5)
Gammal 2016-01-02, 18:51   #204

spiifiis avatar

Sharp$: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spiifii Visa inlägg
Jag spikar nog
Hoppas ni tog till er mitt tips
lokatten (+3)
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 18:51   #205

Manprinsens avatar

Standard

Örjan levererar, grym kusk helt enkelt.

Jorma och Jansson är inga spikkuskar längre, lever på gamla meriter.

Masai Southwind hade jag nog inte hittat utan en helgardering.
Gammal 2016-01-02, 18:54   #206

Ojes66s avatar

Sharp$: 2187
Standard

Sjukt usel utdelning på 5 och 6. Skäll inte på Jansson. Dessutom påkörd med Talk the Talk.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 18:59   #207

hugothebosss avatar

Standard

Utdelningen tycker jag är väntad. Dött lopp i första ger en jäkla massa 6:or och 5:or också. Bara en favorit, men bara en riktigt skräll. Utan jackpott hade inte 7:orna gett ngt speciellt heller.
Gammal 2016-01-02, 19:09   #208

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Utdelning 7 rätt
90 166 kr

Utdelning 6 rätt
235 kr

Utdelning 5 rätt
26 kr
Tack för att jag slipper sitta och leta efter resultatet!

Bidde inget den här gången heller, 4 rätt fick man ihop.
Gammal 2016-01-02, 19:14   #209

Sharp$: 4242
Standard

Vad är ni för folk som dissar och häcklar Krusenstierna? Han är en amatör som trots små resurser startar frekvent på V75, såna travjobbare borde hyllas mer än vad som nu är fallet. Hyfsat nöjd med kvällens V75, ingen sjua men goda vinnarspel och NEJ, jag spelade inte på Krusenstierna ikväll ;p
Altoc (+5)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 19:18   #210

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Tack för att jag slipper sitta och leta efter resultatet!

Bidde inget den här gången heller, 4 rätt fick man ihop.
Tack för lite uppmuntran! Är inte tillräckligt bra för att kunna bidra med intressanta idéer innan inlämning. Försöker på mitt sätt istället med annan info. Hoppas att den kommer till nytta hos ngn eller några.
lokatten (+5), hammering (+3)
Gammal 2016-01-02, 19:52   #211
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Vad är ni för folk som dissar och häcklar Krusenstierna? Han är en amatör som trots små resurser startar frekvent på V75, såna travjobbare borde hyllas mer än vad som nu är fallet. Hyfsat nöjd med kvällens V75, ingen sjua men goda vinnarspel och NEJ, jag spelade inte på Krusenstierna ikväll ;p
Frekvent ?
Gammal 2016-01-02, 19:55   #212
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Grymt är TRAVLIVET IBLAND. jag var på Bergsåker 19 nov och såg Masai Southwind bli oplacerade på 16.9 (SEGRAREN 15.1) "LUS" skrev jag i programmet !!!!!!!!!!!! Bolagssystemen idag gav därför bara 15 6;or och 210 5;or = 8985.-
kasse (+2), abstruse (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 20:28   #213
Banned

Standard

Citat:

Sammanfattning

V75-7
Omgangens rubrikhastar

10 Gloria Sund (V75-5)
1 O.P.Q.C. (V75-6)
10 Talk the Talk (V75-7)
Lopsedeln
Riktigt dåliga tipsförslag, den enda förstarankade de fick in var megalampan i Kallblodsloppet.....
Gammal 2016-01-02, 20:46   #214

Sharp$: 355
Standard

Citat:
Jag singlade förra veckan, tyckte först att den var rätt seg och trög men efter att ha tittat en gång till i lopparkivet så är det ju snarare så att Uffe sitter och sover i kön, låter Örjan förvandla loppet till en kortspeedsuppgörelse. Sista 400 under 1.09 - med skor. Tror att den här banan snarare gynnar än stjälper, bättre distans idag och 5 ggr pengarna som man får nu på spelsajterna är nog mer än spelbart...
Örjan levererar som vanligt med nosen först.. Tackar för denna infon om Panoramic! 6st sexor och 48st femmor blev det.. Den i 4:e avd var inte lätt att hitta... Trodde en del på Shelly Ann Frazer men den galoppera ju bort sig.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 20:53   #215
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andros Visa inlägg
Örjan levererar som vanligt med nosen först.. Tackar för denna infon om Panoramic! 6st sexor och 48st femmor blev det.. Den i 4:e avd var inte lätt att hitta... Trodde en del på Shelly Ann Frazer men den galoppera ju bort sig.
Grattis, synd om du var så nära, dagens bästa vinnarspel tycker jag. Gynnad av "allt" och överspelad favorit. Jag hade en sudd på Bet365 och körde en dagens dubbel mot 7,11 - det räddade min dag.

Jag tog det säkra före det säkra och helgarderade stoloppet men vad hjälpte det, åkte på megalampan i andra och Tillman i tredje.

Nya tag!
Gammal 2016-01-02, 22:18   #216

Manprinsens avatar

Standard

Nån som har sett målfotot i första? Känslan är fortfarande att Örjan var först...
Blev det delad seger för att det inte skulle bli några diskussioner då båda hästarna var från TZ?
Gammal 2016-01-02, 22:24   #217

Sharp$: 3475
Standard

Citat:
Nån som har sett målfotot i första? Känslan är fortfarande att Örjan var först...
Blev det delad seger för att det inte skulle bli några diskussioner då båda hästarna var från TZ?
Dem visade det på liven och det gick inte att se vem som var först enligt mig samt många andra skulle jag tro
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-02, 22:53   #218

Standard

Citat:
Grattis, synd om du var så nära, dagens bästa vinnarspel tycker jag. Gynnad av "allt" och överspelad favorit. Jag hade en sudd på Bet365 och körde en dagens dubbel mot 7,11 - det räddade min dag.

Jag tog det säkra före det säkra och helgarderade stoloppet men vad hjälpte det, åkte på megalampan i andra och Tillman i tredje.

Nya tag!
Snyggt lirat. Jag räddades återigen av platslir på Bet365. Shelly Ann Frazer sumpade femlingen men dubblar, tripplar och fyrlingar satt: Bolt Boko, OPQC, Nose Gear, Dragon P.
Började bra på V7. Men sket sig i Guld där jag valde fel av 2 och 4. Är på ngt sätt typiskt att ha Örjan förstarankad i fyra lopp och spika det enda där han inte vinner... Var dock en bit ifrån Mr Vox ändå även om den var B-rankad. Skrällen var svår men inte omöjlig från bra läge. Men bad gjorde Jansson?? Satt kvar länge i helt kall rygg.
Skiter i V7 nu ett tag tills det blir Jackpot igen.
Gammal 2016-01-03, 00:33   #219
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Dem visade det på liven och det gick inte att se vem som var först enligt mig samt många andra skulle jag tro
Tror att det är läge att uppgradera målkameran på Romme mot någon som är tillverkad på 2000-talet...
Gammal 2016-01-03, 00:54   #220

Sharp$: 85
Standard

Citat:
Grymt är TRAVLIVET IBLAND. jag var på Bergsåker 19 nov och såg Masai Southwind bli oplacerade på 16.9 (SEGRAREN 15.1) "LUS" skrev jag i programmet !!!!!!!!!!!! Bolagssystemen idag gav därför bara 15 6;or och 210 5;or = 8985.-
...tillika tror jag Torbjörn vinner, om han bara kört i tid.
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 07:28   #221

Sharp$: 2114
Standard

Vad gjorde Witasp i guld egentligen ? Sämre kusk får man leta efter.
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 10:16   #222

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Vad gjorde han för fel?
Gammal 2016-01-03, 10:34   #223

Sharp$: 252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Ja vad gjorde ha för fel? han låg väl i vinnarhålet perfekt kört
guzzy71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-03, 10:34   #224

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Vad gjorde han för fel?
Jag ser inte heller nåt fel. Får lucka till slut och avslutar bra men får stryk av två bättre hästar.

Svara ledning = tuff inledning, söndertryckt och stenslagen 500 kvar. Eller?
Gammal 2016-01-03, 10:56   #225

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Jag ser inte heller nåt fel. Får lucka till slut och avslutar bra men får stryk av två bättre hästar.

Svara ledning = tuff inledning, söndertryckt och stenslagen 500 kvar. Eller?
Möjligt att man tycker att han sätter in avslutningen för sent men hästen är klart trött över mål. Tror inte han vinner ändå och ännu mindre om han skulle svarat ledningen, som du säger.

Älskar för övrigt ditt namn och profilbild. Ger en goda minnen varje gång. Borde ändra mitt till Swan eller Ajax eller nåt...
Cleon_9 (+3)
Gammal 2016-01-03, 11:00   #226

Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Tror att det är läge att uppgradera målkameran på Romme mot någon som är tillverkad på 2000-talet...
Målkamran sitter strax innan mål på Romme och gynnar invändig häst.
Gammal 2016-01-03, 11:59   #227

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Möjligt att man tycker att han sätter in avslutningen för sent men hästen är klart trött över mål. Tror inte han vinner ändå och ännu mindre om han skulle svarat ledningen, som du säger.

Älskar för övrigt ditt namn och profilbild. Ger en goda minnen varje gång. Borde ändra mitt till Swan eller Ajax eller nåt...
Off Topic:
Tack! Jo Cleon har hängt med sedan 1981 när jag såg filmen för första gången som 14-åring och blev lite hänförd .

Swan och Ajax är också coola namn!
Emeffeff (+5)
Gammal 2016-01-03, 15:42   #228
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Målkamran sitter strax innan mål på Romme och gynnar invändig häst.
Kan så vara. Men det var inte det det handlade om. Det ser ju ut som det är två älgar på som är med på målfotot, nosen på Classification och hoven på Nose Gear har smält ihop, helt omöjligt att se vart hoven slutar och nosen börjar, hela fotot ser mer ut som ett j-a Rorschachtest...

Upplösning 0,5 Megapixel?

Senast redigerad av Stankarn den 2016-01-03 klockan 15:47.
Gammal 2016-01-03, 18:27   #229

Standard

Citat:
Dom kan väl låna Vasaloppets målkamera.
Gammal 2016-01-03, 21:27   #230
Banned

Standard

Citat:
Dom kan väl låna Vasaloppets målkamera.
Om de inte får ordning på växthuseffekten går det nog att få tag på den kameran på ÖB....under inköpspris....

Svara

td