|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-29, 22:17 | #121 |
Rikta mer prispengar dit de bra hästarna håller hus![/QUOTE]
Kanske vi gör en jämförelse som är mer rättvis? Tjenare Åke men vafan ska du ner te skåne å göra? Nja ja läre flytta ner min verksamhet de e mycke mer päningar å köra om dan nere! Tror du att Bergarn flytta ner te skåne bara fö skoja skull? Dom ojämförligt bästa tränarna flyttar från Norrlandsregionen på grund av? Det är då inte den friska luften det är päningarna som styr,,, Så om det vore som vissa norrlandstravhatare på den här annars eminenta sida vill påstå att det är enorma summor att köra om starttillfällena obegränsade så måste jag ju försöka upplysa om att så är inte fallet,, Nu flytta ju Åke te USA så det kan ju vara ännu mer päningar att köra om där va vet jag? Att svante står kvar med ett (B) inom parantesen är snart ett minne blott,, Han kanske läst på Sharps att Norrlandstravet är skit så han läre flytta därifrån? ja som sagt vad vet jag? |
|
2015-12-29, 22:18 | #122 | |
Citat:
Anmälan för två veckor sedan p.g.a helgerna (inom V86 är halvrad dessutom ej tillåten). Urkorkat tävlingsschema som du skriver, samtliga banor i syd kör denna vecka. V75 på Halmstad med bättre prispengar och dessutom försök till finaler dagen innan. |
||
2015-12-29, 22:28 | #123 |
Vilken värdig vinnare i sista avdelningen i Anna. Nästan så man blir tårögd när man ser hästar som krigar med hjärtat och håller undan fast det ser helt kört ut.
|
|
2015-12-29, 22:39 | #124 |
Äckligt bra betalt på den raden ändå. Jag hade rank 1,2,2,1,1,1 men var inte i närheten i sista, trodde inte de på start skulle räcka, vilket ju var rätt förutom Anna..
|
|
2015-12-29, 22:39 | #125 |
Tja, den som spikat Bergh 74 % i avd 4, borde med
minsta kunskap om spelteori, avstått från att lämna in. Givet att målet är att vinna pengar, är spelet huvudlöst. Jag menar inte att klaga, utan utrycker bara min tacksamhet, när en stor del av potten flyttats över till lördagen. Kanonmats-spelarna bjussar, när de spikar. Hatten av! Jajjan |
|
2015-12-29, 22:43 | #126 |
Men problemet är att jag ser ett par ägg i hennes resultatrad på slutet. Hon har inte visat något av värde efter tävlingspausen i somras. Och ingen på forumet här visslar en varningssignal. Jag hade sex streck i sista avdelningen. Anna fanns inte på varken Björnkollen, TT eller SS ranking avb fem. Det där krigarhjärtat kom för mig helt plötsligt fram idag.
|
|
2015-12-29, 22:53 | #127 | |
Citat:
Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall. Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela. Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet. Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-29 klockan 22:54. |
||
2015-12-29, 22:56 | #128 | |
Citat:
Hellre än för de som spikade 74 %aren och fick råd att rejält gardera sista och kamma hem 13 lax? Är du stolt över att lägga in begreppet spelvärde för att förkunna din spelintelligens när resultatet blir snopet. Och kalla oss som insåg att Michelangelo var överlägsen för kanonmat. |
||
2015-12-29, 23:04 | #129 | |
Citat:
|
||
2015-12-29, 23:14 | #130 | |
Citat:
|
||
2015-12-29, 23:45 | #131 | |
Citat:
skjuta upp till hela 13 lax är det bara att gratulera. Allt beror på var man sätter taket. En omgång som denna, vore 0 rätt inte fel. |
||
2015-12-29, 23:54 | #132 | |
Citat:
En flerbong med 7 rätt á 100 gånger vore inte helt fel det heller. Även en favoritrad kan vara spelbar om favoriterna är för lite spelade jämfört med vinstchanserna, men det verkar uppenbarligen vara riktigt svårt att förstå för vissa. Lär dig att spela rätt istället, plocka ut de enligt dig spelvärda raderna och spela sedan favoritraderna som flerisar om du vill att utbetalningen ska vara högre. |
||
2015-12-29, 23:57 | #133 |
Beror på till vilket odds man värderar dagens rad. Är det under 13k så är det just spelvärde. Sedan kan man ju ha med en aningen för högt spelad favorit om man hämtar värde i dom andra avdelningarna.
|
|
2015-12-29, 23:59 | #134 | |
Citat:
spela 1 krona på trav. Som tex i morgon då vi gör bokslut och har vinstdelning i spelbolaget, ett sjusiffrigt belopp som inte börjar med en 1:a delas på 4 och bolaget startas om med 40 k i spelkassan. Jag kan inte annat än utrycka min största tacksamhet till favorit- spelarna, som plöjt in stålarna till denna pott. Det mest otroliga är att de fortsätter kanonmata allas vinster över 20 k år efter år, utan att ens fatta det. Min tacksamhet är enorm. Jajjan |
||
2015-12-30, 00:03 | #135 | |
Citat:
Ja. Igår åt jag jordgubbar med grädde. Inte svenska såklart men oerhört goda. Grymt att det går att få tag på dessa underbara bär under vintertid. Köttbullar lagade frugan idag. Mos och lingon till. Sen blev det lite TV-tittande och nu snart bädden. Ungefär lika relevant. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
||
|