Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-29, 22:17   #121

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 20
Standard

Rikta mer prispengar dit de bra hästarna håller hus![/QUOTE]

Kanske vi gör en jämförelse som är mer rättvis?
Tjenare Åke men vafan ska du ner te skåne å göra? Nja ja läre flytta ner min verksamhet de e mycke mer päningar å köra om dan nere!

Tror du att Bergarn flytta ner te skåne bara fö skoja skull? Dom ojämförligt bästa tränarna flyttar från Norrlandsregionen på grund av? Det är då inte den friska luften det är päningarna som styr,,, Så om det vore som vissa norrlandstravhatare på den här annars eminenta sida vill påstå att det är enorma summor att köra om starttillfällena obegränsade så måste jag ju försöka upplysa om att så är inte fallet,, Nu flytta ju Åke te USA så det kan ju vara ännu mer päningar att köra om där va vet jag? Att svante står kvar med ett (B) inom parantesen är snart ett minne blott,, Han kanske läst på Sharps att Norrlandstravet är skit så han läre flytta därifrån? ja som sagt vad vet jag?
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:18   #122

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Imorgon är det V86 på Jägersero 4 lopp INGET av dessa är fullt fält

tätt i Sydsverige, kvällstävlingar Klr-Hd-Jä_Å den raden räcker inte hästarna till att fylla loppen

Goda möjligheter att starta sina hästar denna vecka för sydsvenska tränare, ja på V86 får alla som har passande hästar i loppen starta, inte ens fulla fält

Lite värre för norrlänningar, prispengarna är lägre men det värsta är ju att det knappt tävlas alls under jul--nyår

dålig planering , nej jag är inte norrlänning- har 2 km till t'ävlingarna imorgon kväll
Finns ju några anledningar till detta.

Anmälan för två veckor sedan p.g.a helgerna (inom V86 är halvrad dessutom ej tillåten).

Urkorkat tävlingsschema som du skriver, samtliga banor i syd kör denna vecka.

V75 på Halmstad med bättre prispengar och dessutom försök till finaler dagen innan.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:28   #123

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Vilken värdig vinnare i sista avdelningen i Anna. Nästan så man blir tårögd när man ser hästar som krigar med hjärtat och håller undan fast det ser helt kört ut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:39   #124

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Äckligt bra betalt på den raden ändå. Jag hade rank 1,2,2,1,1,1 men var inte i närheten i sista, trodde inte de på start skulle räcka, vilket ju var rätt förutom Anna..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:39   #125

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5525
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mm.
Tja, den som spikat Bergh 74 % i avd 4, borde med
minsta kunskap om spelteori, avstått från att
lämna in.

Givet att målet är att vinna pengar,
är spelet huvudlöst.

Jag menar inte att klaga, utan utrycker bara min
tacksamhet, när en stor del av potten flyttats över
till lördagen.

Kanonmats-spelarna bjussar, när de spikar.

Hatten av!

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:43   #126

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vilken värdig vinnare i sista avdelningen i Anna. Nästan så man blir tårögd när man ser hästar som krigar med hjärtat och håller undan fast det ser helt kört ut.
Men problemet är att jag ser ett par ägg i hennes resultatrad på slutet. Hon har inte visat något av värde efter tävlingspausen i somras. Och ingen på forumet här visslar en varningssignal. Jag hade sex streck i sista avdelningen. Anna fanns inte på varken Björnkollen, TT eller SS ranking avb fem. Det där krigarhjärtat kom för mig helt plötsligt fram idag.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:53   #127

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
lämna in.

är spelet huvudlöst.

till lördagen.

Hatten av!

Jajjan
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-29 klockan 22:54.
Gammal 2015-12-29, 22:56   #128

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
lämna in.

är spelet huvudlöst.

till lördagen.

Hatten av!

Jajjan
Gör du hatten av för dem som garderade Michelangelo?
Hellre än för de som spikade 74 %aren och fick råd att rejält gardera sista och kamma hem 13 lax?
Är du stolt över att lägga in begreppet spelvärde för att förkunna din spelintelligens när resultatet blir snopet. Och kalla oss som insåg att Michelangelo var överlägsen för kanonmat.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 23:04   #129

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.
De stora streckspelen som V75 och V86 är optimala för väldigt stora system men det är väl antalsmässigt i alla fall till minst 95 procent småspelare som jagar pengar där. Klart att nästan alla då går back när dessutom minst 35 procent av insatserna försvinner direkt i spelavdrag. Spelavdraget gör så klart att de allra flesta förlorar även på övriga spel men hade småspelarna lärt sig att om man inte vill satsa mer än Max 500 kr så är chansen att gå plus på lättare spel som V4 betydligt mycket större än att jaga de stora pengarna på de stora spelen med endast i praktiken teoretisk chans att lyckas. Men det finns väl dom som tror att alla kärleksfulla reportage om storvinnare gör att det inte är så svårt för dom har ju aldrig några reportage om alla de hundratusentals spelare som bara förlorar pengar på sina spel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 23:14   #130

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Men problemet är att jag ser ett par ägg i hennes resultatrad på slutet. Hon har inte visat något av värde efter tävlingspausen i somras. Och ingen på forumet här visslar en varningssignal. Jag hade sex streck i sista avdelningen. Anna fanns inte på varken Björnkollen, TT eller SS ranking avb fem. Det där krigarhjärtat kom för mig helt plötsligt fram idag.
Trodde inte heller på den, men insatsen var verkligen heroisk. Såg att spelvärde hade den som A-häst så jag antar att dom satt på nån värdefull information.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 23:45   #131

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Gör du hatten av för dem som garderade Michelangelo?
Hellre än för de som spikade 74 %aren och fick råd att rejält gardera sista och kamma hem 13 lax?
Är du stolt över att lägga in begreppet spelvärde för att förkunna din spelintelligens när resultatet blir snopet. Och kalla oss som insåg att Michelangelo var överlägsen för kanonmat.
Tja, om det skall till en 1 % avd 7 för att V75 värdet skall
skjuta upp till hela 13 lax är det bara att gratulera.

Allt beror på var man sätter taket.

En omgång som denna, vore 0 rätt inte fel.
Gammal 2015-12-29, 23:54   #132

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Tja, om det skall till en 1 % avd 7 för att V75 värdet skall

skjuta upp till hela 13 lax är det bara att gratulera.

Allt beror på var man sätter taket.

En omgång som denna, vore 0 rätt inte fel.

En flerbong med 7 rätt á 100 gånger vore inte helt fel det heller. Även en favoritrad kan vara spelbar om favoriterna är för lite spelade jämfört med vinstchanserna, men det verkar uppenbarligen vara riktigt svårt att förstå för vissa.

Lär dig att spela rätt istället, plocka ut de enligt dig spelvärda raderna och spela sedan favoritraderna som flerisar om du vill att utbetalningen ska vara högre.
Gammal 2015-12-29, 23:57   #133

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Beror på till vilket odds man värderar dagens rad. Är det under 13k så är det just spelvärde. Sedan kan man ju ha med en aningen för högt spelad favorit om man hämtar värde i dom andra avdelningarna.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 23:59   #134

Standard

Citat:

Vore det inte för alla favoritspelare, skulle jag inte
spela 1 krona på trav.

Som tex i morgon då vi gör bokslut
och har vinstdelning i spelbolaget,
ett sjusiffrigt belopp som inte börjar
med en 1:a delas på 4 och bolaget
startas om med 40 k i spelkassan.

Jag kan inte annat än utrycka min
största tacksamhet till favorit-
spelarna, som plöjt in stålarna
till denna pott.

Det mest otroliga är att de fortsätter
kanonmata allas vinster över 20 k år efter
år, utan att ens fatta det.

Min tacksamhet är enorm.

Jajjan
Gammal 2015-12-30, 00:03   #135

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Vore det inte för alla favoritspelare, skulle jag inte

spela 1 krona på trav.

Som tex i morgon då vi gör bokslut

och har vinstdelning i spelbolaget,

ett sjusiffrigt belopp som inte börjar

med en 1:a delas på 4 och bolaget

startas om med 40 k i spelkassan.

Jag kan inte annat än utrycka min

största tacksamhet till favorit-

spelarna, som plöjt in stålarna

till denna pott.

Det mest otroliga är att de fortsätter

kanonmata allas vinster över 20 k år efter

år, utan att ens fatta det.

Min tacksamhet är enorm.

Jajjan

Ja.

Igår åt jag jordgubbar med grädde. Inte svenska såklart men oerhört goda. Grymt att det går att få tag på dessa underbara bär under vintertid.

Köttbullar lagade frugan idag. Mos och lingon till. Sen blev det lite TV-tittande och nu snart bädden.

Ungefär lika relevant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Svara

td