Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-21, 13:19   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

V75-Halmstad (Extra V75 29 dec)

Riktigt fina lopp i Halmstad för att vara en extra V75a. Det är normala V75 propositioner till skillnad från extra V75an på Bergsåker. Efter Halmstad kommer Rommes på lördagen, men eftersom jag beger mig till varmare breddgrader i en månad från nyår så blir detta sista slingan jag drar igång på ett bra tag.

Klass 2

Sanslöst bra klass 2 försök i slutet av december. Krävdes drygt 1100 startpoäng för att komma med. Jag har följt vardagstravet väldigt dåligt och har därför extra dålig koll på lägsta klassen, men Bergh verkar ha en bra häst i Run Ceasar Run. Många utmanare.

Klass 1

Inte lika bra lopp men helt ok. Den med högst startpoäng, Global Ride, får man hissa ett stort frågetecken för med barfotaförbudet. Dags för Il Sånna att börja leverera på allvar i nya regin ?

Bronsdivisionen

Mycket bra lopp. Intrycket på Kan Ha i de två senaste loppen gör att man får välja den så här en vecka innan loppet och utan någon info. Verkar dock som att Lindgren ska köra själv.

Silverdivisionen

Detta blev en tunn soppa. Hur kommer Carabinieri funka med skor ? Finns inget lördagslopp att ersätta med på V75 till denna extraomgång, men även om loppet är tunt är det ändå rätt spelvänligt på förhand.

Gulddivisionen

1640 m lopp så spårlottningen blir väldigt viktig. Många frågetecken med barfotaförbudet. Nothing But Class har funkat ok med skor på slutet och med tanke på att det är stort frågetecken på många andra i första starten sedan barfotaförbudet infördes får den bli vinnaren i nuläget.

Stoloppet

Väldigt bra lopp. Många tänkbara vinnare. 3e raka för Jetset ?

Treårsloppet för ston

Ser ut som ett väldigt fint lopp men låg klass och har noll koll på ett flertal av dessa varför jag undviker att utse en tidig vinnare.

Lycka till nu med extra V75an till Halmstad nästa tisdag !
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 14:50   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Gissar att tränarna inte är så pigga på att åka landet runt under jul-nyår, och att det kan ge hyggliga startfält om än kanske mest hästar från närområdet.

Tar ganska mycket tid för tränare och stallpersonal att tävla i "långtbortistan" och kanske inte så lätt att fixa extrapersonal under jul-nyår, dessutom kanske någon vill vara ledig också, finns väl de som har barn.

Får se om det stämmer nästa jul/nyår . då är det v75 varannan dag
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 15:28   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Gissar att tränarna inte är så pigga på att åka landet runt under jul-nyår, och att det kan ge hyggliga startfält om än kanske mest hästar från närområdet.

Tar ganska mycket tid för tränare och stallpersonal att tävla i "långtbortistan" och kanske inte så lätt att fixa extrapersonal under jul-nyår, dessutom kanske någon vill vara ledig också, finns väl de som har barn.

Får se om det stämmer nästa jul/nyår . då är det v75 varannan dag
Det var i alla fall ingen brist på hästar till Halmstad förutom i silverdivisionen. Återstår att se hur det blir till Romme med liknande propositioner.

När det gäller nästa jul med V75 i en hel vecka så är det kanske inte tänkt att V75 i Norge och Finland ska bestå av så många Svenska hästar utan att dessa ska starta i V75 omgångarna i Sverige samma vecka. Med tanke på hur mycket som omsätts när det är V75 spel så är det troligen klokt av atg att köra t ex V75 i Finland jämfört med en V64 omgång här hemma som huvudspel de dagar det inte blir svenska V75 omgångar. Folk har gott om pengar julveckan men många väldigt lite i januari efter helgerna så det är nog rätt tillfälle att få svenskarna att lägga sina decemberpengar på spel och sen ligga lägre i januari när många knappt har råd att köpa mat innan januarilönen. Tror det kommer bli succé omsättningsmässigt den veckan nästa år även om jag personligen aldrig ens skulle komma på tanken att spela till norska och finska V75or.
Gammal 2015-12-28, 11:03   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Jäkligt rolig omgång.. Julens bästa!

Run Ceasar Run tror jag ingenting på, gasar ludde från spår 8 och skulle få spets utan att det kostar för mycket tror jag den vinner.
Detta är en riktigt kapabel häst, helbror med quick fix!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 12:41   #5

Standard

Det blev en betydligt bättre V75a rent sportsligt i alla fall i Halmstad än den på lördag på Romme. Mycket sämre hästar där och många utfyllnadshästar som inte hör hemma på V75 i de flesta loppen. Det är ordinarie V75 proppar till båda omgångarna.
Gammal 2015-12-28, 12:50   #6

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Michelangelo Ås är bästa spiken i morgon. Bergh spetsar utan större problem och väl där rör ingen bästa hästen. Uppskattar vinstchansen till 60-65 % med tanke på att det är bästa hästen som sitter i spets och då är det stor chans att det går vägen.

Blir mycket spelad såklart men inget att hålla på och strula med, bara hamra in spiken.

Run Ceasar Run i andra som han också är storfavorit med kan ni ta bort helt. Den vinner inte. Överskattad som tusan, dåligt läge, tufft motstånd, treåring mot äldre. Nej.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 15:11   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Michelangelo Ås är bästa spiken i morgon. Bergh spetsar utan större problem och väl där rör ingen bästa hästen. Uppskattar vinstchansen till 60-65 % med tanke på att det är bästa hästen som sitter i spets och då är det stor chans att det går vägen.

Blir mycket spelad såklart men inget att hålla på och strula med, bara hamra in spiken.
Inte övertygad.. lär bli hård körning, och jag tror inte 1an släpper!?
Gammal 2015-12-28, 15:23   #8

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Inte övertygad.. lär bli hård körning, och jag tror inte 1an släpper!?
Han kommer inte hålla ut Michelangelo.
Gammal 2015-12-28, 15:35   #9

Standard

Citat:
Han kommer inte hålla ut Michelangelo.
Inte säker, dessutom är jag inte lika övertygad om att det är bästa hästen! Alldeles för stor favorit, men kan absolut vinna!
Gammal 2015-12-28, 15:44   #10

Standard

Carabinieri är väl en riktig barfotahäst, gick till och med barfota bak i sitt livs första start. (https://www.travsport.se/hast/visa/710581/resultat)
Ska bli intressant och höra vad PU säger imon, West win har verkligen tänt till på sistone och blivit så bra som jag trodde han skulle bli hos Johan!

I avd 3 är det ännu en Untersteiner duell, om man vetat att attack diablo kört i spets hade han varit klar tror jag.. men nu lär väl Johan släppa till pappa och då är det klart för honom?
Edit: Bear Dancer vill uffe se i ledningen enligt aftonbladet, jag är MYCKET tveksam till att NBC vinner från dödens?

Senast redigerad av alle den 2015-12-28 klockan 16:18.
Gammal 2015-12-28, 18:05   #11

AndyMarts avatar

Standard

Ska bjuda er på ett trevligt vinnarspel till ett tilltalande odds till morgondagens tävlingar.

1 Groult startar i morgon i lopp 2 på Halmstad (V4-2, Innan V75) och gör det från ett bra utgångsläge och mot ett inte allt för tufft motstånd. Har gjort flertalet starka prestationer på slutet men inte haft riktig tur med positionerna.
Vann på ett trevligt vis på Jägersro för tre starter sedan, därefter stark femma trots att han fick dra tåget sista varvet i Lördagsloppet på Jägersro. Gick senast ut i Lördagsloppet på Åby och var där med om en mindre incident varvet kvar vilket gjorde att han hamnade sist istället för att ligga bra till. Gjorde en väldigt stark upphämtning och spänstade i mål på friska ben.

I princip samma proposition som på Åby i morgon men trots detta något mindre tufft motstånd. Värst emot anser jag 7 Alhanco och 8 SJ's Rex är.

Passande läge med spår 1 vilket gör att han får gå på innerspår hela vägen och därmed slipper de tuffa ytterspåren över lång distans vilket är gynnsamt.

Rekommenderar ett V/P-spel eller att bara spela vinnare på Groult. Även ett triospel med Groult i topp skulle kunna vara intressant.

Ni spelar genom att klicka på nedanstående länk.

https://www.atg.se/spel/vp_2015-12-2...4-424604376bbf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+3), drakdead (+5)
Gammal 2015-12-28, 23:52   #12

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Morgondagens bästa spelvärde måste vara 12 L.DEES MAGGIESBEST till 5%!

Ingves känner hästen, hemmaplan och en av dom mest kapabla och snabba hästarna i fältet. Tror det är påställt!

Jösses! Folk är fulla....
Gammal 2015-12-29, 00:03   #13

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg

Ingves känner hästen, hemmaplan och en av dom mest kapabla och snabba hästarna i fältet. Tror det är påställt!

Hur ofta vinns 3-åringslopp från tillägg och relativt låg klass som det är nu?
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 02:33   #14

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

NBC måste ju vara stenklar? Far och son låser loppet och blir 1:a och 2:a.
Bergh vinner det andra kortloppet.

Lite trist med två lampor som vinner men jag har svårt att se hur dom ska torska.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 08:12   #15

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

snabba cash chans spik ..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 08:37   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Eftersom det är ett treåringslopp så är det väl inte helt omöjligt, beror ju på hur proppen är skriven!

Senast redigerad av alle den 2015-12-29 klockan 08:50.
Gammal 2015-12-29, 08:54   #17

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

R.I.P Lemmy. Tycker omgången känns lurig. lite sugen att börja med 2 spikar idag. West Wing som jag tror bara vinner o Ludde som bombar till spets o kanske håller undan
Trinity (+6)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 08:57   #18

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Visserligen fick Jetset ett riktigt smörlopp serverat Erik Adielsson i senaste starten. Intrycket var dock riktigt bra kring hästen som städade av sitt motstånd utan problem. Med strykning av Corinne af solnäs så finns platsen i volten att komma iväg på riktigt fint sätt här och vinstchansen bör va betydligt högre än nuvarande %-sats. Det blir favoritspik i sista för min del ikväll
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 09:00   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
R.I.P Lemmy. Tycker omgången känns lurig. lite sugen att börja med 2 spikar idag. West Wing som jag tror bara vinner o Ludde som bombar till spets o kanske håller undan
Funderar på hur det loppet egentligen blir kört.. sitter west wing i ledningen eller kör han på väntan, det kan ju bli så att ledaren i loppet får fuska bort rätt mycket! Conny kanske?
Gammal 2015-12-29, 09:07   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Funderar på hur det loppet egentligen blir kört.. sitter west wing i ledningen eller kör han på väntan, det kan ju bli så att ledaren i loppet får fuska bort rätt mycket! Conny kanske?
Conny är riktigt nöjd med for pleasure as och det är ett ruskigt fynd på strecken med tanke på att han bör sitta i spets vid full laddning. Misstänker sock en %höjning liknande Force one tills ikväll på denna
alle (+5)
Gammal 2015-12-29, 09:13   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Conny är riktigt nöjd med for pleasure as och det är ett ruskigt fynd på strecken med tanke på att han bör sitta i spets vid full laddning. Misstänker sock en %höjning liknande Force one tills ikväll på denna
Känns som strecken kommer förändras väldigt mycket under dagen, feltstreckat deluxe på rätt många tycker jag!
Gammal 2015-12-29, 09:38   #22

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

ja d är bara omsatt 7 miljoner så d kommer nog ändras en hel del innan d startar. Vet inte vad man kan gissa på vad d landar på idag,25 Kanske så nog hinner d bli en hel del ändringar i % satserna.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 09:53   #23

Standard

Citat:
ja d är bara omsatt 7 miljoner så d kommer nog ändras en hel del innan d startar. Vet inte vad man kan gissa på vad d landar på idag,25 Kanske så nog hinner d bli en hel del ändringar i % satserna.
Dom siktar på 45!

http://www.expressen.se/sport/trav/t...mal-infor-v75/
Gammal 2015-12-29, 10:46   #24

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 382
Standard

Jag tror att 2an i V75 5 vinner de där. Minst lika bra som favoriten. Glöm inte nr 8 i första med Örjan upp
FRehoR292 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 10:53   #25

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
NBC måste ju vara stenklar? Far och son låser loppet och blir 1:a och 2:a.
Bergh vinner det andra kortloppet.

Lite trist med två lampor som vinner men jag har svårt att se hur dom ska torska.
Bli nog svårt då Johans häst är struken i 3e.
Men håller med dig om att NBC känns stenklar.
big-jepp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 11:09   #26
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Roligt att läsa vad skribenter här på sharps skriver; Riktigt fina lopp på halmstad - väldigt bra lopp - väldigt fint lopp -mycket bra lopp - sanslöst bra klass 2 osv.......

Daniel olsson pratar om distriktmästerskap för Halland, han nämner guldloppet som en mycket tunn soppa. Lunchlopp med halmstadsskräp hörde jag en som sa?

Ska alla lopp hålla "V75 klass" så tror jag man måste minimera antal v75 tävlingsdagar till en gång i månaden. Till och med i finalerna finns chanslösa hästar och utfyllnad.
hammering (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 11:15   #27

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 2446
Standard

Håller med dig , varför dömer så många ut trav norr om Dalälven??? Kanske att det blir för svårt att spela då ???
zarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 11:22   #28

Lellvoltas avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 930
Standard

Spets på Jeppson

Om ni kollat lopparkivet tror ja ni skulle va mer tveksamma till att NBC tar spets...
Lellvolta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 11:36   #29

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Läste på lite kort imorse och hade precis samma tankar som de flesta här, Run Ceasar Run kraftigt tveksam som favorit och Michelangelo befogad men samtidigt för stor. Lutar dock åt spik på Micke ändå om det ska bli spel, för även om det är en bra hög chanslösa i de flesta lopp ser omgången rätt klurig ut.

Kan Ha är väl en av de mest överstreckade annars, Lindgren spelar inte i samma division som kusk. Har över 20% segrar men det gäller ju inte i V75 såklart. Har alla utom den och Pericle Bi på ramen nu i det loppet.

Maggiesbest har vi väl alla väntat på och körs den lite offensivt för en gångs skull kanske den kan ta det här, men det känns ändå som att det borde vara svårt att ta 20 för treåriga ston på andra hyggliga treåriga ston där enda skillnaden är några lopps rutin.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 11:52   #30

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Skoja bara, det är ett jäkla värde på Maggie precis som doob säger!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 12:03   #31

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Skoja bara, det är ett jäkla värde på Maggie precis som doob säger!
Kanske skulle haft några procent mer på sig än vad som är fallet nu, men jäkla värde, nja. Mycket talar ju för att det blir som vanligt, halvdålig start ur volten och sen typ femte-sjätte ytter, massa hästar framför när han vrider på och bra spurt till fjärdeplatsen. Men ska med på bongarna, kan också varit att de preparerat för denna prop.

Tycker en som däremot är väldigt felspelad är 2 Brianna. Har rejält med rutin och är precis lika bra som alla andra där framme, 3 % är totalt fel i mina ögon.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-29 klockan 12:07.
Gammal 2015-12-29, 12:06   #32

AndyMarts avatar

Standard

Varför är inte Fenice Boko favorit i fjärde förresten? Söderqvist spetsar, hästen är klart duglig för klassen och då är det definitivt hästen att slå!
Gammal 2015-12-29, 12:56   #33

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

celebrghtr lät tränaren uppåt på som bara den, örjan upp och han trode att dödens är ju alltid ledigt.

så vettefan om inte den borde vara favorit.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 13:01   #34

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Attack diablo struken vinner nbc nu eller???
Såg att Adrian kör Stronghold i avd 2 bättre eller sämre för min chansspik? Tacksam
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 13:11   #35

AndyMarts avatar

Standard

Owen Face har växt fram för mig nu. Som Stekel säger är Lindgren ingen vidare kusk vilket gör att Kan Ha's chanser blir mycket sämre. Resten av motståndet är inte särskilt blodigt och då lär det bli rejält med körning då ingen har respekt för någon annan i loppet. Sitter Adrian lugn där bak/glider fram i dödens tror jag det är minst 20 % chans då hästen faktiskt kan vara bäst av alla i loppet.

Ramlade ur travet senast men Halmstad ikväll och den banan lär passa!
Gammal 2015-12-29, 13:29   #36

Standard

Citat:
Owen Face har växt fram för mig nu. Som Stekel säger är Lindgren ingen vidare kusk vilket gör att Kan Ha's chanser blir mycket sämre. Resten av motståndet är inte särskilt blodigt och då lär det bli rejält med körning då ingen har respekt för någon annan i loppet. Sitter Adrian lugn där bak/glider fram i dödens tror jag det är minst 20 % chans då hästen faktiskt kan vara bäst av alla i loppet.

Ramlade ur travet senast men Halmstad ikväll och den banan lär passa!
gjorde likadant när han mötte nuncio o gänget sist, men då lyckades Ludde fånga upp honom. mycke om o men med den kusen känns det som. intressant o se vad johan gör bakom dixie
Gammal 2015-12-29, 13:39   #37

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 884
Standard

Papparazzi M. Takter upp och det känns som hans bästa chans. Eventuellt jänk.. jadå.
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 14:33   #38

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 220
Standard

Global respons tycker han ska va långt framme idag.
miniman06 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 14:48   #39

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5592
Standard

Citat:

Run Ceasar Run i andra som han också är storfavorit med kan ni ta bort helt. Den vinner inte. Överskattad som tusan, dåligt läge, tufft motstånd, treåring mot äldre. Nej.
Den spiken får gärna bli omgångens megalampa.

Om streckfördelningen blir som du skriver,
så har vi en av 2015 års största ballongspikar
under uppseglande.

Sanslöst överstreckad och givet att gardera loppet,
om ekipaget hamnar i 60-65 % intervallet på
insatsfördelningen.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 14:57   #40
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2790
Standard

Jag har inte med Run Ceasar Run på 6 hästar och inte Michelangelo Ås på 5.
Spelvärde!!
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 15:17   #41

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Du nämner själv svaret! "LÅG KLASS"!!

Dom där framme kan inte till närmelsevis gå lika fort över ett upplopp! Om det inte strular och kontakt med täten finns 300 kvar är det klart!
Gammal 2015-12-29, 15:28   #42

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3470
Standard

Citat:
Ska bjuda er på ett trevligt vinnarspel till ett tilltalande odds till morgondagens tävlingar.

1 Groult startar i morgon i lopp 2 på Halmstad (V4-2, Innan V75) och gör det från ett bra utgångsläge och mot ett inte allt för tufft motstånd. Har gjort flertalet starka prestationer på slutet men inte haft riktig tur med positionerna.
Vann på ett trevligt vis på Jägersro för tre starter sedan, därefter stark femma trots att han fick dra tåget sista varvet i Lördagsloppet på Jägersro. Gick senast ut i Lördagsloppet på Åby och var där med om en mindre incident varvet kvar vilket gjorde att han hamnade sist istället för att ligga bra till. Gjorde en väldigt stark upphämtning och spänstade i mål på friska ben.

I princip samma proposition som på Åby i morgon men trots detta något mindre tufft motstånd. Värst emot anser jag 7 Alhanco och 8 SJ's Rex är.

Passande läge med spår 1 vilket gör att han får gå på innerspår hela vägen och därmed slipper de tuffa ytterspåren över lång distans vilket är gynnsamt.

Rekommenderar ett V/P-spel eller att bara spela vinnare på Groult. Även ett triospel med Groult i topp skulle kunna vara intressant.

Ni spelar genom att klicka på nedanstående länk.

https://www.atg.se/spel/vp_2015-12-2...4-424604376bbf

Jag är inne på samma linje. Segern är också tagen med Henriette i vagnen. Kan vi få 15 ggr?
stiggi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 15:35   #43

AndyMarts avatar

Standard

Snabba Cash körs i bike för första gången ikväll. Lär vara helt stenklar om jag känner Untersteiner rätt.
Gammal 2015-12-29, 15:40   #44

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 182
Standard

Snabba Cash spets å slut!
Orsa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 15:47   #45

Standard

Får han verkligen spets med snabba cash? jag är väldigt tveksam, jag tror Red Hot Snapper körs i ledningen!
Gammal 2015-12-29, 15:51   #46

Standard

Citat:
Svårt att se Ludde torska hur än loppet blir kört.

Tråkigt, samtidigt otroligt (inte 27 utan 70).
Gammal 2015-12-29, 16:56   #47

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Jag har inte med Run Ceasar Run på 6 hästar och inte Michelangelo Ås på 5.
Spelvärde!!
eller 5 rätt! grattis...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 16:59   #48

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Siri lock med sjunnesson ! rygg ledaren sen spurtar ner dom till slut ?
hugotheboss (+3)
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 17:44   #49

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Svårt att se Ludde torska hur än loppet blir kört.

Tråkigt, samtidigt otroligt (inte 27 utan 70).
Är det Stronghold du skriver om, så körs han av Adrian. Ludde är struken.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 18:21   #50

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5438
Standard

Halmstad- två spikar och en kulingvarning
Nothing but clas - tar spets och får såsa bort loppet med 1.15 första varvet och vinner med en längd.. tråkvinnare men en självklar spik.

Paparazzi M i sjätte 7 % första med jänkarbike läste jag och det stärkte mig än mer, bara att spika.

Kulingvarningen kommer i sista v 75
My Gliding Angel med Söderkvist...
Gammal 2015-12-29, 18:32   #51

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

73% Michelangelo ÅS . sjukt mkt !!!
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 18:41   #52

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Ser att ingen nämnt Amour Du Coglais i V75-6 så flikar in med en varning på den. Avslutade bra i skymundan senast i lärlingslopp på V75 och får Örjan upp nu. Ser ut att bli tempo i loppet, hittar Örjan ner i en bra position blir han farlig till slut. Låser med Owen Face som står för klassen i loppet.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 18:45   #53

Draxxlers avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 603
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Ser att ingen nämnt Amour Du Coglais i V75-6 så flikar in med en varning på den. Avslutade bra i skymundan senast i lärlingslopp på V75 och får Örjan upp nu. Ser ut att bli tempo i loppet, hittar Örjan ner i en bra position blir han farlig till slut. Låser med Owen Face som står för klassen i loppet.
Håller med om Amour Du Coglais som streckas! Likaså 5,10 och jag vill främst varna för 5 Raggamuffin som är totalt bortglömd idag känns det som
Draxxler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:07   #54

Shooters avatar

Sharp$: 38056
Standard

Jag har lämnat in V5 idag och spikar Michelangelo Ås (Nästan för mycket streckad, men vinner nog) och Rina Chen Hai. Är med på V75, men gör inget eget.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:29   #55

Standard

då åker vi. kör conny kör!!!
Gammal 2015-12-29, 19:33   #56

doobs avatar

Standard

Citat:

10% till slut...
Aja! Helt ok på en klar spik!
Gammal 2015-12-29, 19:35   #57

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Antiklimax som vanligt...tråkigt värre.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:37   #58

Standard

ingen rolig inledning. Conny sätter dit vergelius istället skam den som ger sig
Gammal 2015-12-29, 19:56   #59

Sharp$: 4151
Standard

Kul med V75 i Halmstad...haha...Familjen Unter dominerar nåt så sjukt...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:57   #60
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2790
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
eller 5 rätt! grattis...
Säg till när Bergh är i mål!?!?
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:59   #61

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2733
Standard

Grymt ospännande travlopp. Thaitec såg helt oslagbar ut hela tiden förutom en kort stund i sista sväng. Jackpotrisk idag igen med dagens två största favoriter kvar?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 19:59   #62

Standard

Bara att gratulera Untersteiners till deras professionella framgångar.
Nu vinner väl pappa nästa.
Gammal 2015-12-29, 19:59   #63

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 884
Standard

Sista kurvan var läskig
Gammal 2015-12-29, 20:01   #64

Standard

Citat:
Hoppas flytet på v75 fortsätter för Bergh.

74 % på Michelangelo Ås
Gammal 2015-12-29, 20:04   #65

Shooters avatar

Standard

Frågetecken kring formen på Rod Stewart, men det är bara att hoppas att han funnit den till det här loppet.
Gammal 2015-12-29, 20:05   #66

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Hoppas flytet på v75 fortsätter för Bergh.

74 % på Michelangelo Ås
Jag tror att han sätter dit den.
Gammal 2015-12-29, 20:08   #67

hugothebosss avatar

Sharp$: 667
Standard

Nu hoppas jag på en Fraekkert :-)
Gammal 2015-12-29, 20:09   #68

Standard

Hur ska NBC förlora detta?
Gammal 2015-12-29, 20:10   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Nu hoppas jag på en Fraekkert :-)
Vi får 10 ggr på tvillingen 6-8.
hugotheboss (+5)
Gammal 2015-12-29, 20:13   #70

Standard

Kom precis hem och ska se resten men blev inte tid för spel dag. Men det hade andra. Över 53 mkr i extra V75 omsättning en vanlig tisdag är ju så sjukt bra att man knappt tror det är sant. Inga höga odds på att det kommer bli ännu mer V75 inom en snar framtid.
Gammal 2015-12-29, 20:16   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror att han sätter dit den.
förmodligen, men till 74 % måste man gardera
Gammal 2015-12-29, 20:16   #72

Standard

att vi lär oss aldrig halmstad är lika med unter,
asgaya3141 (+3)
Gammal 2015-12-29, 20:19   #73

Standard

Hugo - genom att Sjunnesson tog dödens pullades loppet upp. NBC fick andrum och vann ohotad. Piss att CGC fick göra jobbet. Han var bra.
Gammal 2015-12-29, 20:20   #74

hugothebosss avatar

Standard

Jaha Johan eller Peter i avd 4 då?
Gammal 2015-12-29, 20:22   #75

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hugo - genom att Sjunnesson tog dödens pullades loppet upp. NBC fick andrum och vann ohotad. Piss att CGC fick göra jobbet. Han var bra.
Japp, korrekt analys. Sjunnesson behöver mer till skänks! I sista avd kanske?
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 20:32   #76

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Jaha Johan eller Peter i avd 4 då?
Stefan Persson tror jag
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 20:37   #77

Shooters avatar

Standard

Det är spets som gäller idag.
Gammal 2015-12-29, 20:39   #78

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Stefan Persson tror jag
Mkt möjligt, men man vinner bara om man heter Untersteiner Skämt åsido så skulle jag gärna se en skräll nu.
Gammal 2015-12-29, 20:39   #79

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Vad händer på Halmstad? Hästar rusar som skållade råttor. Tröttnar visst aldrig. Har de ätit dunderhonung eller?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 20:40   #80

Standard

Vad ska man säga om denne Kihlström. Inte f-n tippade Björnkollen hästen trots att Björn körde den senast i ett skitlopp och vann sin 6000 nde seger..
Örjan är överlägsen.

Senast redigerad av mackpeter den 2015-12-29 klockan 20:45.
Gammal 2015-12-29, 20:41   #81

Sharp$: 326
Standard

Till Olle

Beklämmande vilka dåliga lopp som körs i V75 på Halmstad.
Samma klass som breddlopp på Bollnäs.
Olle klassen på lopp i södra Sverige är överdrivet bra, inse att så är läget.
God fortsättning och trevlig semester!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 20:42   #82

hugothebosss avatar

Standard

Ok, då kan man börja fokusera på Romme i stället...blir ju en del pengar där!
Gammal 2015-12-29, 20:45   #83

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Beklämmande vilka dåliga lopp som körs i V75 på Halmstad.
Samma klass som breddlopp på Bollnäs.
Olle klassen på lopp i södra Sverige är överdrivet bra, inse att så är läget.
God fortsättning och trevlig semester!
Haha herregud. Ta ut en häst från Halmstad och elva från Bollnäs i 10 lopp, lovar att Halmstad vinner allihopa. Norrland är fullt av löss.
Emeffeff (+5)
Gammal 2015-12-29, 20:53   #84

Sharp$: 326
Standard

Absolut, hästarna är jämföreslsevis bättre, men inte tävlingarna i övrigt.
Jägersro och Halmstad består mest av snackare på halvdålig svenska
och inte trav, dåligt med hänsyn till befolkningens antal.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 20:57   #85

Shooters avatar

Standard

Det blev ju som väntat en säker seger för storfavoriten.
Gammal 2015-12-29, 20:57   #86

hugothebosss avatar

Standard

Mkt snack om hästar hit och dit, allt som oftast vinner den bästa kusken...
Gammal 2015-12-29, 20:57   #87

Standard

Trots allt gnäll om låg utdelning måste vi gratulera Bergh till ett bra jobb med Michelangelo. Han är klart bättre efter miljöbytet.
Gammal 2015-12-29, 20:58   #88

Standard

Citat:
Ska väl hjälpa varandra inte gnälla på varandra !

Senast redigerad av kasse den 2015-12-29 klockan 21:03.
Gammal 2015-12-29, 20:58   #89

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Den spiken får gärna bli omgångens megalampa.

Om streckfördelningen blir som du skriver,
så har vi en av 2015 års största ballongspikar
under uppseglande.

Sanslöst överstreckad och givet att gardera loppet,
om ekipaget hamnar i 60-65 % intervallet på
insatsfördelningen.
Mm.
Gammal 2015-12-29, 21:00   #90

Shooters avatar

Standard

Ser ut att bli en del Peter Untersteiner och någon Kihlström/Goop på V86 i morgon också. Det är en jäkla form de har.
Gammal 2015-12-29, 21:04   #91

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Om du kollar topp 20 tränare på inkörda pengar i år så är FEM från Jägersro och TRE från Halmstad.

Halmstad med sina tre har alltså fler tränare på Topp 20-listan än hela Norrland (de har två). Säger en del tycker jag.

Om tävlingarna är bättre eller inte är ju en smaksak, men jag har svårt att förstå hur ett kallblodslopp med Åsnetrött & Co kan vara bättre än att se talanger och topphästar i princip varje tävlingsdag här nere.
Emeffeff (+50), hugotheboss (+10), kasse (+5)
Gammal 2015-12-29, 21:09   #92

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Säg till när övriga i femte är i mål..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 21:09   #93

Standard

Dubbel jackpot idag och man undrar om ATGs datasystem kommer klara lördagen.
kasse (+2)
Gammal 2015-12-29, 21:10   #94

Shooters avatar

Standard

Kör en rak DD: 7-13. På V5 och V75 får vem som helst vinna nästa lopp och så är Rina spik på allt i sista. Nu kör vi!
Gammal 2015-12-29, 21:13   #95

Standard

DD

Bästa hästen i avd I är 11. I andra är Stig H positiv till 3. 13 och 15 är riktigt bra.

DD 11-3,13,15 till 90, 25 resp 32 ggr.
Gammal 2015-12-29, 21:15   #96

Standard

Glöm inte siri lock !!
Gammal 2015-12-29, 21:17   #97

hugothebosss avatar

Standard

Ingen rak men väl en krokig 7-2,3,13,15
Gammal 2015-12-29, 21:25   #98

Cleon_9s avatar

Standard

Snälla dubbel-jacke till på lördag!
hugotheboss (+3)
Gammal 2015-12-29, 21:25   #99

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 3016
Standard

Kan man få EN skräll idag iallfall? Alla utom 8, 11 i sista. Kan man hoppas SoS på Anna? Spets verkar ju vara dagens melodi.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 21:25   #100

hugothebosss avatar

Standard

Märkligt, en Untersteiner vann..
Gammal 2015-12-29, 21:26   #101

Standard

röda arme krossar allt idag nya tag imor på bästa spelet v86
Gammal 2015-12-29, 21:37   #102

Standard

Otroligt spännande. V75 nu värd 346:- inför sista avdelningen. Är någon kvar?
Jag har 2,3,7,9,13 och 15 i sista. Dör av spänning!
Oscar (+1)
Gammal 2015-12-29, 21:37   #103

hugothebosss avatar

Standard

Trist Mackpeter...11:an hade höjt värdet en aning...
Gammal 2015-12-29, 21:39   #104

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Otroligt spännande. V75 nu värd 346:- inför sista avdelningen. Är någon kvar?
Jag har 2,3,7,9,13 och 15 i sista. Dör av spänning!
Nä du är nog ensam
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 21:39   #105

Standard

Citat:
Om du kollar topp 20 tränare på inkörda pengar i år så är FEM från Jägersro och TRE från Halmstad.

Halmstad med sina tre har alltså fler tränare på Topp 20-listan än hela Norrland (de har två). Säger en del tycker jag.

Om tävlingarna är bättre eller inte är ju en smaksak, men jag har svårt att förstå hur ett kallblodslopp med Åsnetrött & Co kan vara bättre än att se talanger och topphästar i princip varje tävlingsdag här nere.
Ja ytterst anmärkningsvärt med tanke på vilka pengar det tävlas om i Norrland och med 13 travbanor där uppe. Problemet är att den sportsliga klassen är så medioker där uppe att så fort det är rikstotolopp eller lite större unghästlopp så duger inte hästarna om dom inte tränas av topptränarna på Bergsåker. Övriga 12 Norrlandsbanor har i stort sett ingenting som duger om det inte är kallblodslopp eller lopp där inga hästar från syd och Mellansverige är med. Travpolitiken är ytterst märklig i det avseendet. Hade det handlat om mer företagsekonomi hade alla norrlandsbanorna förutom Bergsåker varit nerlagda för minst 5 år sedan.
Gammal 2015-12-29, 21:42   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xanathaar Visa inlägg
Kan man få EN skräll idag iallfall? Alla utom 8, 11 i sista. Kan man hoppas SoS på Anna? Spets verkar ju vara dagens melodi.
JAAA! Nice Kim
Gammal 2015-12-29, 21:43   #107

Standard

Där rök dubbelkackpoten all världens väg.
Gammal 2015-12-29, 21:43   #108

Standard

Siri lock måste ladda batterierna igen !
Gammal 2015-12-29, 21:45   #109

doobs avatar

Standard

Nicolaj Andersen vilket jävla klapparsel!!!
Fy fan vilken sopa!!!!
Gammal 2015-12-29, 21:46   #110

hugothebosss avatar

Standard

Bummer nästan 14000 för de lyckliga...
Gammal 2015-12-29, 21:46   #111

Cleon_9s avatar

Standard

Citat:
Nicolaj Andersen vilket jävla klapparsel!!!
Fy fan vilken sopa!!!!
Riktigt irriterande apdåligt
Gammal 2015-12-29, 21:48   #112

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Snyggt rankat av spelvärde i alla fall! Dom fick nog bra betalt på dubbeln också utan att veta hur mycket dom la på 4-6..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 21:51   #113

Standard

Lite imponerad ändå att deras drag förblev en 1%-are. Men en får tacka för det. Blev några tysingar in, trots favoritparaden.
Gammal 2015-12-29, 21:51   #114

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Satan också, hade en hygglig sudd på rak DD 4-7, såg ju fulltankat ut på Smaragd när Nikolaj klantade till det rejält....:(
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 21:52   #115

Standard

49 kr på 6 rätt med en enprocentare i sista. Då hade dubbel jackpot varit givet med en betrodd i sista . Men ändå enorm spelhysteri på lördag med två femrättspooler i extra jackpot för dom som sätter 7an då. Det är ATG nog väldigt nöjda med. Värre för spelarkollektivet som torskat enorma pengar både idag och annandag jul. Risk att det kommer synas på omsättningen en bit in i januari när decemberlönen är slut och väldigt långt till januarilönen.
Gammal 2015-12-29, 21:56   #116

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja ytterst anmärkningsvärt med tanke på vilka pengar det tävlas om i Norrland och med 13 travbanor där uppe. Problemet är att den sportsliga klassen är så medioker där uppe att så fort det är rikstotolopp eller lite större unghästlopp så duger inte hästarna om dom inte tränas av topptränarna på Bergsåker. Övriga 12 Norrlandsbanor har i stort sett ingenting som duger om det inte är kallblodslopp eller lopp där inga hästar från syd och Mellansverige är med. Travpolitiken är ytterst märklig i det avseendet. Hade det handlat om mer företagsekonomi hade alla norrlandsbanorna förutom Bergsåker varit nerlagda för minst 5 år sedan.
Man behöver inte lägga ner, mångfald inom travet är bra, men man måste börja satsa på de bra hästarna nu och inte bara bredden.

Rikta mer prispengar dit de bra hästarna håller hus!
Gammal 2015-12-29, 21:59   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Snyggt rankat av spelvärde i alla fall! Dom fick nog bra betalt på dubbeln också utan att veta hur mycket dom la på 4-6..
Dom är redan ute och skryter på Twitter om att deras dd förslag ska ha gett 38 000 kr i vinst. Inte sett deras material idag så vet inte hur mycket alla deras spelförslag kostade. Men snyggt dd förslag att ha en överlägsen 1 procentare förstarankad. Där måste spelarkollektivet ha missat något grovt som dom inte gjorde.
Gammal 2015-12-29, 22:08   #118

Sharp$: 5600
Standard

Imorgon är det V86 på Jägersero 4 lopp INGET av dessa är fullt fält

tätt i Sydsverige, kvällstävlingar Klr-Hd-Jä_Å den raden räcker inte hästarna till att fylla loppen

Goda möjligheter att starta sina hästar denna vecka för sydsvenska tränare, ja på V86 får alla som har passande hästar i loppen starta, inte ens fulla fält

Lite värre för norrlänningar, prispengarna är lägre men det värsta är ju att det knappt tävlas alls under jul--nyår

dålig planering , nej jag är inte norrlänning- har 2 km till t'ävlingarna imorgon kväll
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:08   #119

Standard

Citat:
Man behöver inte lägga ner, mångfald inom travet är bra, men man måste börja satsa på de bra hästarna nu och inte bara bredden.

Rikta mer prispengar dit de bra hästarna håller hus!
Jag tittar aldrig på breddlopstävlingarna då det är så fruktansvärt usel sport. Har också svårt att tro att det är viktigt för travets framtid att satsa på skräphästar som inte duger i vanliga lopp och att dom dessutom måste köras av sk kuskar av ytterst tveksam standard i många fall för att de riktiga kuskarna inte får köra dom loppen. Då omsättningen också är oerhört låg är det en förlustaffär för travet på många sätt att fortsätta med den dyngan. Vore bättre att återgå till de gamla b loppslördagarna dit dessa hästar tidigare var hänvisade.
Gammal 2015-12-29, 22:10   #120

Standard

Citat:
Dom är redan ute och skryter på Twitter om att deras dd förslag ska ha gett 38 000 kr i vinst. Inte sett deras material idag så vet inte hur mycket alla deras spelförslag kostade. Men snyggt dd förslag att ha en överlägsen 1 procentare förstarankad. Där måste spelarkollektivet ha missat något grovt som dom inte gjorde.
Han var ju uppåt på bloggen. Men det är klart han är ju optimistisk av sig den gode kim!

http://www.kimerikssonracing.com/apps/blog/
Gammal 2015-12-29, 22:17   #121

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 7
Standard

Rikta mer prispengar dit de bra hästarna håller hus![/QUOTE]

Kanske vi gör en jämförelse som är mer rättvis?
Tjenare Åke men vafan ska du ner te skåne å göra? Nja ja läre flytta ner min verksamhet de e mycke mer päningar å köra om dan nere!

Tror du att Bergarn flytta ner te skåne bara fö skoja skull? Dom ojämförligt bästa tränarna flyttar från Norrlandsregionen på grund av? Det är då inte den friska luften det är päningarna som styr,,, Så om det vore som vissa norrlandstravhatare på den här annars eminenta sida vill påstå att det är enorma summor att köra om starttillfällena obegränsade så måste jag ju försöka upplysa om att så är inte fallet,, Nu flytta ju Åke te USA så det kan ju vara ännu mer päningar att köra om där va vet jag? Att svante står kvar med ett (B) inom parantesen är snart ett minne blott,, Han kanske läst på Sharps att Norrlandstravet är skit så han läre flytta därifrån? ja som sagt vad vet jag?
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:18   #122

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Imorgon är det V86 på Jägersero 4 lopp INGET av dessa är fullt fält

tätt i Sydsverige, kvällstävlingar Klr-Hd-Jä_Å den raden räcker inte hästarna till att fylla loppen

Goda möjligheter att starta sina hästar denna vecka för sydsvenska tränare, ja på V86 får alla som har passande hästar i loppen starta, inte ens fulla fält

Lite värre för norrlänningar, prispengarna är lägre men det värsta är ju att det knappt tävlas alls under jul--nyår

dålig planering , nej jag är inte norrlänning- har 2 km till t'ävlingarna imorgon kväll
Finns ju några anledningar till detta.

Anmälan för två veckor sedan p.g.a helgerna (inom V86 är halvrad dessutom ej tillåten).

Urkorkat tävlingsschema som du skriver, samtliga banor i syd kör denna vecka.

V75 på Halmstad med bättre prispengar och dessutom försök till finaler dagen innan.
Gammal 2015-12-29, 22:28   #123

Manprinsens avatar

Standard

Vilken värdig vinnare i sista avdelningen i Anna. Nästan så man blir tårögd när man ser hästar som krigar med hjärtat och håller undan fast det ser helt kört ut.
Gammal 2015-12-29, 22:39   #124

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Äckligt bra betalt på den raden ändå. Jag hade rank 1,2,2,1,1,1 men var inte i närheten i sista, trodde inte de på start skulle räcka, vilket ju var rätt förutom Anna..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 22:39   #125

Standard

Citat:
Mm.
Tja, den som spikat Bergh 74 % i avd 4, borde med
minsta kunskap om spelteori, avstått från att
lämna in.

Givet att målet är att vinna pengar,
är spelet huvudlöst.

Jag menar inte att klaga, utan utrycker bara min
tacksamhet, när en stor del av potten flyttats över
till lördagen.

Kanonmats-spelarna bjussar, när de spikar.

Hatten av!

Jajjan
Gammal 2015-12-29, 22:43   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vilken värdig vinnare i sista avdelningen i Anna. Nästan så man blir tårögd när man ser hästar som krigar med hjärtat och håller undan fast det ser helt kört ut.
Men problemet är att jag ser ett par ägg i hennes resultatrad på slutet. Hon har inte visat något av värde efter tävlingspausen i somras. Och ingen på forumet här visslar en varningssignal. Jag hade sex streck i sista avdelningen. Anna fanns inte på varken Björnkollen, TT eller SS ranking avb fem. Det där krigarhjärtat kom för mig helt plötsligt fram idag.
Gammal 2015-12-29, 22:53   #127

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
lämna in.

är spelet huvudlöst.

till lördagen.

Hatten av!

Jajjan
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-29 klockan 22:54.
Gammal 2015-12-29, 22:56   #128

Standard

Citat:
lämna in.

är spelet huvudlöst.

till lördagen.

Hatten av!

Jajjan
Gör du hatten av för dem som garderade Michelangelo?
Hellre än för de som spikade 74 %aren och fick råd att rejält gardera sista och kamma hem 13 lax?
Är du stolt över att lägga in begreppet spelvärde för att förkunna din spelintelligens när resultatet blir snopet. Och kalla oss som insåg att Michelangelo var överlägsen för kanonmat.
Gammal 2015-12-29, 23:04   #129

Standard

Citat:
Spelvärde hittas inte bara i skrällar som är för lite spelade, vilket många verkar ha svårt för att fatta. Om jag värderar vinstchansen hos en favorit till högre än vad spelprocenten/oddset indikerar är den precis lika spelvärd.

Idag var scenariot så solklart med Bergh i spets och att resten skulle vara rena defileringen. Vinstchansen var väldigt hög, min värdering var 60-65 % (vilket var fel i efterhand, den var högre, galopp 20 %, sjukdom eller övrig torsk, 10 %, således 70 % vinstchans). Nu blev den något överspelad men enligt mig lika huvudlöst att gardera då inget annat ekipage i loppet hade högre vinstchans än spelprocenten, möjligtvis Star Keeper i så fall.

Om man ska vara ärlig så vore det klart mycket smartare att aldrig röra något spel överhuvudtaget om vi nu ska snacka spelteori. De är nämligen gjorda för att du ska torska så om du vill ha en vettig lönsamhet på något är det bättre du tar ett extrajobb och slutar spela.

Alternativt spela V5 men att gardera Michelangelo Ås var inget annat än korkat, både på förhand och i efterhand om man läst på loppet.
De stora streckspelen som V75 och V86 är optimala för väldigt stora system men det är väl antalsmässigt i alla fall till minst 95 procent småspelare som jagar pengar där. Klart att nästan alla då går back när dessutom minst 35 procent av insatserna försvinner direkt i spelavdrag. Spelavdraget gör så klart att de allra flesta förlorar även på övriga spel men hade småspelarna lärt sig att om man inte vill satsa mer än Max 500 kr så är chansen att gå plus på lättare spel som V4 betydligt mycket större än att jaga de stora pengarna på de stora spelen med endast i praktiken teoretisk chans att lyckas. Men det finns väl dom som tror att alla kärleksfulla reportage om storvinnare gör att det inte är så svårt för dom har ju aldrig några reportage om alla de hundratusentals spelare som bara förlorar pengar på sina spel.
Gammal 2015-12-29, 23:14   #130

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Men problemet är att jag ser ett par ägg i hennes resultatrad på slutet. Hon har inte visat något av värde efter tävlingspausen i somras. Och ingen på forumet här visslar en varningssignal. Jag hade sex streck i sista avdelningen. Anna fanns inte på varken Björnkollen, TT eller SS ranking avb fem. Det där krigarhjärtat kom för mig helt plötsligt fram idag.
Trodde inte heller på den, men insatsen var verkligen heroisk. Såg att spelvärde hade den som A-häst så jag antar att dom satt på nån värdefull information.
Gammal 2015-12-29, 23:45   #131

Standard

Citat:
Hellre än för de som spikade 74 %aren och fick råd att rejält gardera sista och kamma hem 13 lax?
Är du stolt över att lägga in begreppet spelvärde för att förkunna din spelintelligens när resultatet blir snopet. Och kalla oss som insåg att Michelangelo var överlägsen för kanonmat.
Tja, om det skall till en 1 % avd 7 för att V75 värdet skall
skjuta upp till hela 13 lax är det bara att gratulera.

Allt beror på var man sätter taket.

En omgång som denna, vore 0 rätt inte fel.
Gammal 2015-12-29, 23:54   #132

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Tja, om det skall till en 1 % avd 7 för att V75 värdet skall

skjuta upp till hela 13 lax är det bara att gratulera.

Allt beror på var man sätter taket.

En omgång som denna, vore 0 rätt inte fel.

En flerbong med 7 rätt á 100 gånger vore inte helt fel det heller. Även en favoritrad kan vara spelbar om favoriterna är för lite spelade jämfört med vinstchanserna, men det verkar uppenbarligen vara riktigt svårt att förstå för vissa.

Lär dig att spela rätt istället, plocka ut de enligt dig spelvärda raderna och spela sedan favoritraderna som flerisar om du vill att utbetalningen ska vara högre.
Gammal 2015-12-29, 23:57   #133

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Beror på till vilket odds man värderar dagens rad. Är det under 13k så är det just spelvärde. Sedan kan man ju ha med en aningen för högt spelad favorit om man hämtar värde i dom andra avdelningarna.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 23:59   #134

Standard

Citat:

Vore det inte för alla favoritspelare, skulle jag inte
spela 1 krona på trav.

Som tex i morgon då vi gör bokslut
och har vinstdelning i spelbolaget,
ett sjusiffrigt belopp som inte börjar
med en 1:a delas på 4 och bolaget
startas om med 40 k i spelkassan.

Jag kan inte annat än utrycka min
största tacksamhet till favorit-
spelarna, som plöjt in stålarna
till denna pott.

Det mest otroliga är att de fortsätter
kanonmata allas vinster över 20 k år efter
år, utan att ens fatta det.

Min tacksamhet är enorm.

Jajjan
Gammal 2015-12-30, 00:03   #135

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Vore det inte för alla favoritspelare, skulle jag inte

spela 1 krona på trav.

Som tex i morgon då vi gör bokslut

och har vinstdelning i spelbolaget,

ett sjusiffrigt belopp som inte börjar

med en 1:a delas på 4 och bolaget

startas om med 40 k i spelkassan.

Jag kan inte annat än utrycka min

största tacksamhet till favorit-

spelarna, som plöjt in stålarna

till denna pott.

Det mest otroliga är att de fortsätter

kanonmata allas vinster över 20 k år efter

år, utan att ens fatta det.

Min tacksamhet är enorm.

Jajjan

Ja.

Igår åt jag jordgubbar med grädde. Inte svenska såklart men oerhört goda. Grymt att det går att få tag på dessa underbara bär under vintertid.

Köttbullar lagade frugan idag. Mos och lingon till. Sen blev det lite TV-tittande och nu snart bädden.

Ungefär lika relevant.
alle (+5)
Gammal 2015-12-30, 00:22   #136

Standard

Citat:
De stora streckspelen som V75 och V86 är optimala för väldigt stora system men det är väl antalsmässigt i alla fall till minst 95 procent småspelare som jagar pengar där. Klart att nästan alla då går back när dessutom minst 35 procent av insatserna försvinner direkt i spelavdrag. Spelavdraget gör så klart att de allra flesta förlorar även på övriga spel men hade småspelarna lärt sig att om man inte vill satsa mer än Max 500 kr så är chansen att gå plus på lättare spel som V4 betydligt mycket större än att jaga de stora pengarna på de stora spelen med endast i praktiken teoretisk chans att lyckas. Men det finns väl dom som tror att alla kärleksfulla reportage om storvinnare gör att det inte är så svårt för dom har ju aldrig några reportage om alla de hundratusentals spelare som bara förlorar pengar på sina spel.
Storspelare lämnar i jättesystemen,
som småspelare kan du konkurrera
med att riva bort ett antal favoriter
på sina system, vilket öppnar för streck
utanför boxen, utan att systemkostnaden
skenar.

Det var inte svårt att gissa att det troliga var en favoritparad
på Halmstad idag. För mig fanns då bara två val;
antingen avstå eller att spela emot, allt annat
bortkastade pengar.

Nu var det någon favoritspelare
som fick med Anna 1% som en gardering pga att
Spelarservice rankat den 1:a.
Bara att gratulera.

Jag avstår med glädje den nivån på utdelning
när det gäller V75.

Det är den enorma mängd favoritspelare som
pröjsar hela kalaset, varje lördag.
Gammal 2015-12-30, 00:29   #137

Standard

Citat:
Ja.

Igår åt jag jordgubbar med grädde. Inte svenska såklart men oerhört goda. Grymt att det går att få tag på dessa underbara bär under vintertid.

Köttbullar lagade frugan idag. Mos och lingon till. Sen blev det lite TV-tittande och nu snart bädden.

Ungefär lika relevant.
Jag ville bara tacka dig,
inget annat.

Fortsätt dunka på 74% arna, de stenklara och
kommunarna, till köttbullarna.
Gammal 2015-12-30, 00:41   #138

Standard

Citat:
Ja, favoritspelare är kanonmat.
Varför?

Därför när favoritspelarnas spikar sitter,
blir utdelningen usel och en stor
del av vinstpotten hålls inne till nästa
omgång, sk jackpot.
och när det vankas större utdelning
på V75 är favoritspelarna alltid borta.

Undantagen är försumligt få.

Jajjan

Nu skiter vi i det här och alla kör efter eget strategi.
No offense!
Gammal 2015-12-30, 00:44   #139

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja, favoritspelare är kanonmat.

Varför?

Därför när favoritspelarnas spikar sitter,

blir utdelningen usel och en stor

del av vinstpotten hålls inne till nästa

omgång, sk jackpot.

och när det vankas större utdelning

på V75 är favoritspelarna alltid borta.

Undantagen är försumligt få.

Jajjan

Nu skiter vi i det här och alla kör efter eget strategi.

No offense!

Bara en snabb fråga? Tar du bort alla favoriter alltid?

Rader utan favoriter brukar nämligen vara underbetalda.
Gammal 2015-12-30, 01:02   #140

Standard

Citat:
Bara en snabb fråga? Tar du bort alla favoriter alltid?

Rader utan favoriter brukar nämligen vara underbetalda.
Bolaget jag deläger avstår spel eller river bort en
favorit häst, spelad till 74 % konsekvent.

Mycket tid läggs ner på att jobba bort favoriter,
dvs att lämna dem utanför systemet.

Några blir alltid kvar som garderingar, men ytterst
sällan som spikar.

Bolaget har varit aktivt sedan 90 talet då jag gick
in med 10 k, har aldrig behövt skjuta till stålar
sedan dess. Det smäller inte så ofta, men när
det smäller, så smäller det rejält.
Så strategin så här långt har fungerat mycket väl.

Bolaget avstod spel idag, för att risken för låg
utdelning var överhängande.

Själv gjorde jag ett motspel och garderade mega
lampan rejält, vilket jag inte ångrar, då alla vinster
under 6 siffrigt på V75 är ointressant, i min
spelstrategi.

Känns som jag kommit tills vägs ände i den här
tråden.

Önskar dig istället Gott Nytt År och lycka till
med travet.

Jajjan
Gammal 2015-12-30, 02:19   #141

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Rent matematisk borde det funnits runt 1.474st rätta rader, men det fanns endast 1.000 rätta rader. Då får man nog anse att det blev rätt bra spelvärde på den där raden. Det är ett rätt så vanligt scenario när det uppstår rader med en ordentlig skräll och resten favoriter. Många multisar som ramlar bort där.

Några trodde att man kunde smarta sig och spelade stora multisar på V5. Där gav fem rätt 1.789kr efter att 2st x100 och 2st x50 hittat rätt rad. Med tanke på att V75-spelarna behövde hitta far och son Untersteiner med varsin favorit i de två extra avdelningarna får V75-utdelningen anses som mycket bra vid en jämförelse.

Annars är generellt sett V75 och V86 rätt tråkiga spel för favoritspelare. Att det inte går att spela för endast alla rätt skapar stora problem med att kunna ta rätt betalt vid favoritpräglade omgångar när så stor del av potten försvinner till en högst trolig jackpot.
Gammal 2015-12-30, 03:17   #142

Sharp$: 1151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Rent matematisk borde det funnits runt 1.474st rätta rader, men det fanns endast 1.000 rätta rader. Då får man nog anse att det blev rätt bra spelvärde på den där raden. Det är ett rätt så vanligt scenario när det uppstår rader med en ordentlig skräll och resten favoriter. Många multisar som ramlar bort där.

Några trodde att man kunde smarta sig och spelade stora multisar på V5. Där gav fem rätt 1.789kr efter att 2st x100 och 2st x50 hittat rätt rad. Med tanke på att V75-spelarna behövde hitta far och son Untersteiner med varsin favorit i de två extra avdelningarna får V75-utdelningen anses som mycket bra vid en jämförelse.

Annars är generellt sett V75 och V86 rätt tråkiga spel för favoritspelare. Att det inte går att spela för endast alla rätt skapar stora problem med att kunna ta rätt betalt vid favoritpräglade omgångar när så stor del av potten försvinner till en högst trolig jackpot.
såg i efterhand att de satt

Senast redigerad av rickyfashion den 2015-12-30 klockan 03:17. Anledning: dåligt läst
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 03:37   #143

Sharp$: 1151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rickyfashion Visa inlägg
såg i efterhand att de satt
eller läste jag fel igen? antar de missa...
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 07:38   #144

Sharp$: 1134
Standard

Citat:

Hur menar du att det där ska gå till?

Om 74%aren hade 70% chans att vinna så känns det som att minst en häst hade större chans att vinna än dess V75% pekade på.

Spel är inte nödvändigtvis gjorda för att varje enskild spelare ska torska. Det räcker utmärkt med att det är gjort för att spelarkollektivet som helhet ska gå back.

För travet gäller dock att man har disciplin att stå över oftare än vad de flesta klarar av. Det är ju extremt sällan ( aldrig? ) som vi får höra att en spelexpert rekommenderar att avstå spel.
Gammal 2015-12-30, 07:56   #145

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Beror på till vilket odds man värderar dagens rad. Är det under 13k så är det just spelvärde. Sedan kan man ju ha med en aningen för högt spelad favorit om man hämtar värde i dom andra avdelningarna.
Jag tror du menar 26000 ggr pengarna.
Gammal 2015-12-30, 10:13   #146

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 440
Standard

Svaret stavas Jänkarvagn och nästan sommarbana på Halmstad.
mattiaspapito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 11:34   #147

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur menar du att det där ska gå till?

Om 74%aren hade 70% chans att vinna så känns det som att minst en häst hade större chans att vinna än dess V75% pekade på.

Spel är inte nödvändigtvis gjorda för att varje enskild spelare ska torska. Det räcker utmärkt med att det är gjort för att spelarkollektivet som helhet ska gå back.

För travet gäller dock att man har disciplin att stå över oftare än vad de flesta klarar av. Det är ju extremt sällan ( aldrig? ) som vi får höra att en spelexpert rekommenderar att avstå spel.

Givetvis. Men en procentenhet högre på Star Keeper än spelprocenten och en halv på resten är i regel inget som får mig att vråla spelvärde och något jag dubblar systemet med. Är åtta andra hästar en halv procent för lite spelade kör jag hellre systemet nio gånger än att gardera med dessa.
Gammal 2015-12-30, 12:06   #148

Sharp$: 405
Standard

Citat:
Men hur många av spelarkollektivet går in och tittar på vad Spelvärde tycker? Om det inte är en gratis sajt förstås. Men man måste väl betala för att ta del av deras förslag?

Själv skulle jag aldrig betala för att få se andras förslag, undantag prenumeration på travtidning och Aftonbladet på tisdagar ibland, då har dom spelförslag till V86 och V75.

Gott slut och Gott Nytt Spelår förresten alla!!!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 12:20   #149

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Men hur många av spelarkollektivet går in och tittar på vad Spelvärde tycker? Om det inte är en gratis sajt förstås. Men man måste väl betala för att ta del av deras förslag?

Själv skulle jag aldrig betala för att få se andras förslag, undantag prenumeration på travtidning och Aftonbladet på tisdagar ibland, då har dom spelförslag till V86 och V75.

Gott slut och Gott Nytt Spelår förresten alla!!!
Betala för tips är värdelöst. Det roliga är ju att själv komponera sitt system. Informationen om hästarna ska vara korrekt och ärlig i samtliga media. Dessutom så måste ju spelsidorna som tar betalt för sina tips chansa i sin ranking och hoppas på turen. Annars blir det svårt att ta betalt när tidningarna bjuder på tips gratis på nätet.

Tack detsamma!
lokatten (+3)
Gammal 2015-12-30, 12:42   #150

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Bolaget jag deläger avstår spel eller river bort en
favorit häst, spelad till 74 % konsekvent.

Mycket tid läggs ner på att jobba bort favoriter,
dvs att lämna dem utanför systemet.

Några blir alltid kvar som garderingar, men ytterst
sällan som spikar.

Bolaget har varit aktivt sedan 90 talet då jag gick
in med 10 k, har aldrig behövt skjuta till stålar
sedan dess. Det smäller inte så ofta, men när
det smäller, så smäller det rejält.
Så strategin så här långt har fungerat mycket väl.

Bolaget avstod spel idag, för att risken för låg
utdelning var överhängande.

Själv gjorde jag ett motspel och garderade mega
lampan rejält, vilket jag inte ångrar, då alla vinster
under 6 siffrigt på V75 är ointressant, i min
spelstrategi.

Känns som jag kommit tills vägs ände i den här
tråden.

Önskar dig istället Gott Nytt År och lycka till
med travet.

Jajjan
Således är du också en favoritspelare.

Gott nytt år på dig med!
Gammal 2015-12-30, 13:22   #151

Standard

Citat:
Givetvis. Men en procentenhet högre på Star Keeper än spelprocenten och en halv på resten är i regel inget som får mig att vråla spelvärde och något jag dubblar systemet med. Är åtta andra hästar en halv procent för lite spelade kör jag hellre systemet nio gånger än att gardera med dessa.
Håller delvis med. Det är inte på hästnivå som det avgörs. Utan snarare spelvärdet på radnivå. Med bra spelvärde i minst 2-3 av de andra avdelningarna så tar jag med rader med 74%aren jag med.

Men generellt är det nog bäst att stå över om en stor del av systemets rader pekar på utfall där det blir jackpott.

Annat på V5+V4+V64. Där går det att jaga allt värde som man hittar.
Gammal 2015-12-30, 18:45   #152

Standard

Citat:
Således är du också en favoritspelare.

Gott nytt år på dig med!
Du får väl börja med att definiera
"favoritspelare"?
Svara