|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-21, 13:19 | #1 |
V75-Halmstad (Extra V75 29 dec)
Riktigt fina lopp i Halmstad för att vara en extra V75a. Det är normala V75 propositioner till skillnad från extra V75an på Bergsåker. Efter Halmstad kommer Rommes på lördagen, men eftersom jag beger mig till varmare breddgrader i en månad från nyår så blir detta sista slingan jag drar igång på ett bra tag.
Klass 2 Sanslöst bra klass 2 försök i slutet av december. Krävdes drygt 1100 startpoäng för att komma med. Jag har följt vardagstravet väldigt dåligt och har därför extra dålig koll på lägsta klassen, men Bergh verkar ha en bra häst i Run Ceasar Run. Många utmanare. Klass 1 Inte lika bra lopp men helt ok. Den med högst startpoäng, Global Ride, får man hissa ett stort frågetecken för med barfotaförbudet. Dags för Il Sånna att börja leverera på allvar i nya regin ? Bronsdivisionen Mycket bra lopp. Intrycket på Kan Ha i de två senaste loppen gör att man får välja den så här en vecka innan loppet och utan någon info. Verkar dock som att Lindgren ska köra själv. Silverdivisionen Detta blev en tunn soppa. Hur kommer Carabinieri funka med skor ? Finns inget lördagslopp att ersätta med på V75 till denna extraomgång, men även om loppet är tunt är det ändå rätt spelvänligt på förhand. Gulddivisionen 1640 m lopp så spårlottningen blir väldigt viktig. Många frågetecken med barfotaförbudet. Nothing But Class har funkat ok med skor på slutet och med tanke på att det är stort frågetecken på många andra i första starten sedan barfotaförbudet infördes får den bli vinnaren i nuläget. Stoloppet Väldigt bra lopp. Många tänkbara vinnare. 3e raka för Jetset ? Treårsloppet för ston Ser ut som ett väldigt fint lopp men låg klass och har noll koll på ett flertal av dessa varför jag undviker att utse en tidig vinnare. Lycka till nu med extra V75an till Halmstad nästa tisdag ! |
|
2015-12-21, 14:50 | #2 |
Gissar att tränarna inte är så pigga på att åka landet runt under jul-nyår, och att det kan ge hyggliga startfält om än kanske mest hästar från närområdet.
Tar ganska mycket tid för tränare och stallpersonal att tävla i "långtbortistan" och kanske inte så lätt att fixa extrapersonal under jul-nyår, dessutom kanske någon vill vara ledig också, finns väl de som har barn. Får se om det stämmer nästa jul/nyår . då är det v75 varannan dag |
|
2015-12-21, 15:28 | #3 | |
Citat:
När det gäller nästa jul med V75 i en hel vecka så är det kanske inte tänkt att V75 i Norge och Finland ska bestå av så många Svenska hästar utan att dessa ska starta i V75 omgångarna i Sverige samma vecka. Med tanke på hur mycket som omsätts när det är V75 spel så är det troligen klokt av atg att köra t ex V75 i Finland jämfört med en V64 omgång här hemma som huvudspel de dagar det inte blir svenska V75 omgångar. Folk har gott om pengar julveckan men många väldigt lite i januari efter helgerna så det är nog rätt tillfälle att få svenskarna att lägga sina decemberpengar på spel och sen ligga lägre i januari när många knappt har råd att köpa mat innan januarilönen. Tror det kommer bli succé omsättningsmässigt den veckan nästa år även om jag personligen aldrig ens skulle komma på tanken att spela till norska och finska V75or. |
||
2015-12-28, 11:03 | #4 |
Jäkligt rolig omgång.. Julens bästa!
Run Ceasar Run tror jag ingenting på, gasar ludde från spår 8 och skulle få spets utan att det kostar för mycket tror jag den vinner. Detta är en riktigt kapabel häst, helbror med quick fix! |
|
2015-12-28, 12:41 | #5 |
Det blev en betydligt bättre V75a rent sportsligt i alla fall i Halmstad än den på lördag på Romme. Mycket sämre hästar där och många utfyllnadshästar som inte hör hemma på V75 i de flesta loppen. Det är ordinarie V75 proppar till båda omgångarna.
|
|
2015-12-28, 12:50 | #6 |
Michelangelo Ås är bästa spiken i morgon. Bergh spetsar utan större problem och väl där rör ingen bästa hästen. Uppskattar vinstchansen till 60-65 % med tanke på att det är bästa hästen som sitter i spets och då är det stor chans att det går vägen.
Blir mycket spelad såklart men inget att hålla på och strula med, bara hamra in spiken. Run Ceasar Run i andra som han också är storfavorit med kan ni ta bort helt. Den vinner inte. Överskattad som tusan, dåligt läge, tufft motstånd, treåring mot äldre. Nej. |
|
2015-12-28, 15:11 | #7 | |
Citat:
|
||
2015-12-28, 15:23 | #8 |
|
|
2015-12-28, 15:35 | #9 |
|
|
2015-12-28, 15:44 | #10 |
Carabinieri är väl en riktig barfotahäst, gick till och med barfota bak i sitt livs första start. (https://www.travsport.se/hast/visa/710581/resultat)
Ska bli intressant och höra vad PU säger imon, West win har verkligen tänt till på sistone och blivit så bra som jag trodde han skulle bli hos Johan! I avd 3 är det ännu en Untersteiner duell, om man vetat att attack diablo kört i spets hade han varit klar tror jag.. men nu lär väl Johan släppa till pappa och då är det klart för honom? Edit: Bear Dancer vill uffe se i ledningen enligt aftonbladet, jag är MYCKET tveksam till att NBC vinner från dödens? Senast redigerad av alle den 2015-12-28 klockan 16:18. |
|
2015-12-28, 18:05 | #11 |
Ska bjuda er på ett trevligt vinnarspel till ett tilltalande odds till morgondagens tävlingar.
1 Groult startar i morgon i lopp 2 på Halmstad (V4-2, Innan V75) och gör det från ett bra utgångsläge och mot ett inte allt för tufft motstånd. Har gjort flertalet starka prestationer på slutet men inte haft riktig tur med positionerna. Vann på ett trevligt vis på Jägersro för tre starter sedan, därefter stark femma trots att han fick dra tåget sista varvet i Lördagsloppet på Jägersro. Gick senast ut i Lördagsloppet på Åby och var där med om en mindre incident varvet kvar vilket gjorde att han hamnade sist istället för att ligga bra till. Gjorde en väldigt stark upphämtning och spänstade i mål på friska ben. I princip samma proposition som på Åby i morgon men trots detta något mindre tufft motstånd. Värst emot anser jag 7 Alhanco och 8 SJ's Rex är. Passande läge med spår 1 vilket gör att han får gå på innerspår hela vägen och därmed slipper de tuffa ytterspåren över lång distans vilket är gynnsamt. Rekommenderar ett V/P-spel eller att bara spela vinnare på Groult. Även ett triospel med Groult i topp skulle kunna vara intressant. Ni spelar genom att klicka på nedanstående länk. https://www.atg.se/spel/vp_2015-12-2...4-424604376bbf |
|
2015-12-28, 23:52 | #12 |
Morgondagens bästa spelvärde måste vara 12 L.DEES MAGGIESBEST till 5%!
Ingves känner hästen, hemmaplan och en av dom mest kapabla och snabba hästarna i fältet. Tror det är påställt! Jösses! Folk är fulla....
2015-12-29, 00:03 | #13 |
Hur ofta vinns 3-åringslopp från tillägg och relativt låg klass som det är nu?
|
|
2015-12-29, 02:33 | #14 |
NBC måste ju vara stenklar? Far och son låser loppet och blir 1:a och 2:a.
Bergh vinner det andra kortloppet. Lite trist med två lampor som vinner men jag har svårt att se hur dom ska torska. |
|
|