Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-20, 16:38   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75-Solvalla (finaler)

Julens höjdare sportsligt är finalomgången annandag jul på nationalarenan. Det är den omgången jag själv kommer lägga krutet på. Efter Solvalla V75 på Halmstad tre dagar efter och sedan Romme som också kör V75 den veckan.
Det intressanta med denna finalomgång är att ett flertal hästar tog sig till final innan barfotaförbudet trädde i kraft.

Klass 2 final

Detta borde Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir vinna efter det fina intrycket igår. Dock ett väldigt fint lopp med ett antal intressanta hästar. Många som dock är klart missgynnade av att inte kunna tävla barfota. Främsta utmanare kanske Counterfeightr som heller inte är en barfotahäst. Spåren blir viktiga.

Klass 1 final

Ser väldigt öppet ut på förhand. Även här flera hästar som blir betrodda men sannolikt kommer prestera sämre med skor vilket går det intressant spelmässigt. Beppe Am var nog inte så vässad igår. Bättre på lördag och det borde vara bra chans.

Bronsdivivionen final

Väldigt bra lopp. Al´s Winnermede har imponerat och blir sannolikt favorit. Den är bäst barfota men har gått väldigt bra med skor i det två senaste loppen. Scellino Luis inte heller beroende av att tävla barfota så får den ett bättre spår kanske det blir förstahästen. Flera av de andra betrodda klart missgynnade att inte kunna tävla barfota i vårvärmen.

Silverdivisionen final

Kanonlopp verkligen. Blir Lugauers nya världsstjärna favorit ? Den är dock inte helt att lita på speciellt på svenska tusenmetersbanor. Venkatesh klart missgynnad av skor och kanske man inte ska övervärdera vinsten senast på Romme då det verkligen var skralt motstånd. Men får den sitt lopp är ju spurten enorm. Usain Henna var enormt missgynnad av skor igår som det såg ut och här får verkligen Svanberg trolla i veckan om den ska ha chans i ett sånt här lopp utan att få tävla optimalt balanserad på hovarna.

Guldfinalen

Dreams Take Time visade verkligen senast vad barfotaförbudet betyder. Det är en häst som alltid går med skor och aldrig funkat utan när man provat. Nästan alla konkurrenter i högsta klassen enormt missgynnade av barfotaförbudet och jag blir inte förvånad om den leder runt om igen om spetsläge.

Stoeliten

Ingen högre klass på detta då många av den bästa stona inte tävlar i Sverige på vintern. Väldigt många barfotahästar här så det känns lite vanskligt att bedöma hur dom kommer funka med skor. Hästar som Fleetfoot H och Radysin A blir nog betrodda men det är hästar som högst troligt är väldigt missgynnade av barfotaförbudet.

Hästägarkannan

Väldigt kul med sådana här stayerlopp. Klassen ok. Lättare med tillägg nu på vintern med långsamma banor och barfotaförbud. Candor Hall favorit ? Ser ut som att Erik A ska köra Toujours Vif på startvolten. Intressant.

Lycka till nu med V75an annandag jul !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+10), mijo14 (+10), Dodo (+10), znipstern (+5), lars (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 17:51   #2

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Helt klart spännande lopp. Silverfinalen blir mycket spännande att se.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 18:12   #3

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2541
Standard

Tror Next To None Sib är helt klar från alla öppna spår trots ett par stenhårda kamrater emot. Övriga ser chanslösa ut där! Spetsgaranti och sen kan Björn välja mellan spets eller rygg ledaren. Som den sett ut på slutet tror jag den har toppchans trots att det inte är bästa hästen i loppet. Såg strålande ut senast till sista kurvan och då det inte är någon långloppare va det väntat i den konkurrensen. 2140 nu igen! Venken = varannandgashäst. Usain H = ruggig barfota men sämre med skor enligt mig. I övrigt ser jag bara Namale och Alkalizer som möjliga utmanare.

Jobba in framspår och 7 gånger degen tack!

Spännande lottning!

Senast redigerad av grobben den 2015-12-20 klockan 18:22.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 18:14   #4

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5435
Standard

King Sir Kir är han en ren spetshäst, tycker han varit blek bakifrån, trodde inte alls på honom igår men detg var för att det var garantispets på 6, men den ströks ju.

7 rätt senaste 3 åren
2012-12-29 115 287
2013-12-26 30 744
2014-12-26 621 323
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 18:48   #5

AndyMarts avatar

Standard

Svårt är känslan vid en första titt på listorna.
Gammal 2015-12-20, 20:36   #6

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Piraten fick oddshöjande spår.

Man kanske kan hoppas på dubbla pengarna iom den hausse det kommer att bli om DTT.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 08:25   #7

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Julens höjdare sportsligt är finalomgången annandag jul på nationalarenan. Det är den omgången jag själv kommer lägga krutet på. Efter Solvalla V75 på Halmstad tre dagar efter och sedan Romme som också kör V75 den veckan.
Det intressanta med denna finalomgång är att ett flertal hästar tog sig till final innan barfotaförbudet trädde i kraft.

Klass 2 final

Detta borde Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir vinna efter det fina intrycket igår. Dock ett väldigt fint lopp med ett antal intressanta hästar. Många som dock är klart missgynnade av att inte kunna tävla barfota. Främsta utmanare kanske Counterfeightr som heller inte är en barfotahäst. Spåren blir viktiga.

Klass 1 final

Ser väldigt öppet ut på förhand. Även här flera hästar som blir betrodda men sannolikt kommer prestera sämre med skor vilket går det intressant spelmässigt. Beppe Am var nog inte så vässad igår. Bättre på lördag och det borde vara bra chans.

Bronsdivivionen final

Väldigt bra lopp. Al´s Winnermede har imponerat och blir sannolikt favorit. Den är bäst barfota men har gått väldigt bra med skor i det två senaste loppen. Scellino Luis inte heller beroende av att tävla barfota så får den ett bättre spår kanske det blir förstahästen. Flera av de andra betrodda klart missgynnade att inte kunna tävla barfota i vårvärmen.

Silverdivisionen final

Kanonlopp verkligen. Blir Lugauers nya världsstjärna favorit ? Den är dock inte helt att lita på speciellt på svenska tusenmetersbanor. Venkatesh klart missgynnad av skor och kanske man inte ska övervärdera vinsten senast på Romme då det verkligen var skralt motstånd. Men får den sitt lopp är ju spurten enorm. Usain Henna var enormt missgynnad av skor igår som det såg ut och här får verkligen Svanberg trolla i veckan om den ska ha chans i ett sånt här lopp utan att få tävla optimalt balanserad på hovarna.

Guldfinalen

Dreams Take Time visade verkligen senast vad barfotaförbudet betyder. Det är en häst som alltid går med skor och aldrig funkat utan när man provat. Nästan alla konkurrenter i högsta klassen enormt missgynnade av barfotaförbudet och jag blir inte förvånad om den leder runt om igen om spetsläge.

Stoeliten

Ingen högre klass på detta då många av den bästa stona inte tävlar i Sverige på vintern. Väldigt många barfotahästar här så det känns lite vanskligt att bedöma hur dom kommer funka med skor. Hästar som Fleetfoot H och Radysin A blir nog betrodda men det är hästar som högst troligt är väldigt missgynnade av barfotaförbudet.

Hästägarkannan

Väldigt kul med sådana här stayerlopp. Klassen ok. Lättare med tillägg nu på vintern med långsamma banor och barfotaförbud. Candor Hall favorit ? Ser ut som att Erik A ska köra Toujours Vif på startvolten. Intressant.

Lycka till nu med V75an annandag jul !

Det är väl inte din årstid ännu Olle?
Gammal 2015-12-21, 10:15   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Det är väl inte din årstid ännu Olle?
Men till annandagen har man i alla fall tid att läsa på. Varit värre med det till vanliga lördagsomgångar i höst. Min riktiga vintervila från travet inleds vid nyår och sen vill man vara med på banan igen när barfotaförbudet upphävs 1 mars.
Gammal 2015-12-23, 22:52   #9

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Tror Next To None Sib är helt klar från alla öppna spår trots ett par stenhårda kamrater emot. Övriga ser chanslösa ut där! Spetsgaranti och sen kan Björn välja mellan spets eller rygg ledaren. Som den sett ut på slutet tror jag den har toppchans trots att det inte är bästa hästen i loppet. Såg strålande ut senast till sista kurvan och då det inte är någon långloppare va det väntat i den konkurrensen. 2140 nu igen! Venken = varannandgashäst. Usain H = ruggig barfota men sämre med skor enligt mig. I övrigt ser jag bara Namale och Alkalizer som möjliga utmanare.

Spännande lottning!
next to none sib var ju dålig sist, men visst fel distans var nog en parameter då. optimalt spår blev det nu i alla fall
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 23:06   #10

Standard

gillar vad thaiger excklusive gjorde sist och här blir det väl spets ganska lättvändigt. bör va rätt bra chans för jansson som lär få panoramic utvändigt efter en bit. Örjan är nog inte så sugen på att sätta beppe am i dödens en gång till.
Gammal 2015-12-23, 23:09   #11

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Svårt är känslan vid en första titt på listorna.
Känner samma Såhär i ledset tillstånd och öl samt spritbrrikade ådror efter förlusten idag
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 23:12   #12

Standard

Citat:
Men till annandagen har man i alla fall tid att läsa på. Varit värre med det till vanliga lördagsomgångar i höst. Min riktiga vintervila från travet inleds vid nyår och sen vill man vara med på banan igen när barfotaförbudet upphävs 1 mars.
Min årstid är året runt när jag vinner gillar olles syn på ett sätt, jag vill se grymma hästar skiter i % sålänge rätt häst vinner, dvs den bästa. fleris finns ju alltid

Hellre sommar och Åke Svanstedt svepningar bfrom ffg än vinter och brodd.

Fortsätt tipsa Olle
Gammal 2015-12-23, 23:56   #13

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
gillar vad thaiger excklusive gjorde sist och här blir det väl spets ganska lättvändigt. bör va rätt bra chans för jansson som lär få panoramic utvändigt efter en bit. Örjan är nog inte så sugen på att sätta beppe am i dödens en gång till.
Ja, den var bra men gott om flyt med i bilden. Dessutom inte något särskilt tufft försök. Da Vinci Boko gjorde en klart bättre prestation på Jägersro och om biken är på igen är det utan tvekan min vinnare. Skorna ett frågetecken men funkar det bra med skor är den en klar förstahäst för mig.
Gammal 2015-12-24, 17:37   #14
Banned

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1216
Standard

On Track Piraten har startet 3 gång från spore 8 , hvor det et blevet 3,pladsen bäst

jeg tror man skal garder den med
Highspeed Call , Thai Broadway , Dreams Take Time og måske
Kadett C.D
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 17:42   #15
Banned

Standard

V75-4 3 häste är bra

Part Nan Angelen,
Pantarei Ans
Candor Hall
Gammal 2015-12-24, 17:48   #16
Banned

Standard

Beppe Am är bäste spike

Han gick fullt godkänt som tvåa från døden ,, bör få ett vettigt slagläge och sedan krossa allt med sitt starka slutvarv. Bra segerchans.

yesss

Senast redigerad av hestfaust den 2015-12-26 klockan 16:47.
Gammal 2015-12-24, 17:58   #17
Banned

Standard

pajas face var sämre senast

pajas face skal gardes med King Sir Kir är en riktigt fin häst , han blir farlig med rätt resa og Counterfeightr tror jag at blever svåra att stå emot till slut

Senast redigerad av hestfaust den 2015-12-24 klockan 18:10.
Gammal 2015-12-24, 18:02   #18
Banned

Standard

Husk TALK TALK i tvilling spel har vundet 9 gånge på solvalla
Gammal 2015-12-24, 18:08   #19
Banned

Standard

Al's Winnermede är spike ,häste mod häste har han bedre vinnaremoral end
Scellino Luis
Gammal 2015-12-24, 20:27   #20
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Citat:

Spännande lottning!
Varför göra det svårt för sig? Ungefär som kallblodsloppet igår. Bara att spika Uffe och bläddra vidare.

Samma sak här i övermorgon. 4 Usain Swing är helt stenklar.

Senast redigerad av Stankarn den 2015-12-24 klockan 20:29.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 20:50   #21

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2528
Standard

Hoppas 3 Blue Martini Å inleder omgången... Sen tycker jag 6 Daydream Rapid i avd. 2 är värd en seger Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 22:34   #22

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Jag kommer troligen spika blue Martini.Als winnermede och Counterfightr. inte spelat på ett tag men nu är det dags att ta tillbaka lite julpengar. hoppas ni haft en trevlig julafton och får en trevlig fortsättning. En 7a på Lördag vore ju inte så dumt
MikaF (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 23:14   #23

Standard

Kollade counterfightr hade varit före valeur sist utan galoppen

Goop nöjd inför förra loppet och bättre spår nu. Pangspik Såhär på julaftonskvällen
Gammal 2015-12-25, 09:06   #24

Standard

Dreams Take Time känns som det mest spelvärda förtidsoddset hos bet365 till 12 ggr (7,50 hos unibet). Är enda hästen i loppet som inte är missgynnad av barfotaförbudet. Tror b365 oddsen i dagens aftonbladet är satta innan strykningen av Venkatesh. Om inte finns det flera bra odds i avd 7.
Gammal 2015-12-25, 10:04   #25

Standard

Det var odds innan strykningen i avd 7. De odds som släpptes var mycket lägre. Men dom släppte i alla fall Dreams Take Time till 12 ggr och den var spelbar i åtminstone 15 sekunder till det oddset innan det sänktes såg jag.
Gammal 2015-12-25, 10:11   #26

Standard

Micke Nybrink skriver i aftonbladet att Demi De Veluwe i avd 1 är i princip stenklar i morgon. Hästen kommer lätt krossa detta motstånd. Står Nybrink och säger det även i TV4 i morgon lär inte oddset bli högt. Spela den till 20 ggr hos B365 om ni tror han kan ha rätt. Han spikar den på sitt 1920 raders system.

Själv har jag väldigt svårt att värdera finska hästar som imponerat där så jag skulle inte kunna tänka mig att spika den. Däremot spela den till 20 ggr om jag var välkommen som kund hos nätbolagen. Det är rätt många hästar i avd 1 som sannolikt inte kan maxprestera med skor.
Gammal 2015-12-25, 10:51   #27

Standard

Citat:
Micke Nybrink skriver i aftonbladet att Demi De Veluwe i avd 1 är i princip stenklar i morgon. Hästen kommer lätt krossa detta motstånd. Står Nybrink och säger det även i TV4 i morgon lär inte oddset bli högt. Spela den till 20 ggr hos B365 om ni tror han kan ha rätt. Han spikar den på sitt 1920 raders system.

Själv har jag väldigt svårt att värdera finska hästar som imponerat där så jag skulle inte kunna tänka mig att spika den. Däremot spela den till 20 ggr om jag var välkommen som kund hos nätbolagen. Det är rätt många hästar i avd 1 som sannolikt inte kan maxprestera med skor.
Jag som hade den som gottedraget , blev ledsen när du säger sådär Olle :( jag ville ju ha odds
Gammal 2015-12-25, 11:20   #28

Standard

Kikade på 4 senaste loppen för demi de veluwe , grym häst dock inte startsnabb för 5 öre. Iaf inte naturligt, men slutvarv det kan den , verkar stark som bara den
http://tototv.icareus.com/web/guest/archive
Gammal 2015-12-25, 11:32   #29

Standard

Fick demi till 20 ggr, fräste in 500:- vinnare och 500 plats
Gammal 2015-12-25, 11:39   #30

Sharp$: 1990
Standard

Citat:

Spännande lottning!
Köper inte bara långdistans som förklaring att han var dålig sist. Nu måste man ha tur med lucka från rygg ledaren. Ne långt i från klar!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 11:45   #31

Standard

Citat:

Mickes skrik vinner väl ganska sällan!? 15ggr på Blue Martin Ås tyckte jag var omgångens guldodds. Ganska hårt spel där, 5ggr på atg på lördag?
Gammal 2015-12-25, 12:19   #32

drakens avatar

Standard

Lite fågel eller fisk på Demi De Veluwe. Man behöver inte gå tillbaka mer än ett par dagar för att hitta en överspelad finne i första loppet. Den här är formstark och kommer att haussas men är inte speciellt snabb ut så ett läge en bit ut kan betyda vingel. Blue Martini är segerlös i år och har aldrig vunnit på medel så egentligen ett riktigt uselt spel det också men ögat spikade den senast från byngligt läge och den ser riktigt formstark ut. Riktigt rapp bakom Eketorps tess för 2 starter sedan. My happiness var inget vidare senast. Nog ganska känslig för underlag. är den som näst senast så flyger hon kanske över det här gänget på några steg över upploppet. Fleetfoot var usel senast och fick startförbud efter. Är nog bland de bättre i loppet och Untersteiner uppåt. Loppet är jättesvårt tycker jag men för att göra det så billigt som möjligt så chansar jag på att Blue martini är formstarkast i gänget och vinner på enbart det. .
Gammal 2015-12-25, 12:33   #33

Standard

Sant om överspelade finnar, men onsdagens haussade favorit hade inte startat på länge osv. Demi har iaf visat form i alla starter men på v7 så garderar jag nog med nån till. Men som odds på bet365 är det överodds. Som Olle sa , många barfotapållar som gått kasst med skor eller är missgynnade
Gammal 2015-12-25, 12:33   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Lite fågel eller fisk på Demi De Veluwe. Man behöver inte gå tillbaka mer än ett par dagar för att hitta en överspelad finne i första loppet. Den här är formstark och kommer att haussas men är inte speciellt snabb ut så ett läge en bit ut kan betyda vingel. Blue Martini är segerlös i år och har aldrig vunnit på medel så egentligen ett riktigt uselt spel det också men ögat spikade den senast från byngligt läge och den ser riktigt formstark ut. Riktigt rapp bakom Eketorps tess för 2 starter sedan. My happiness var inget vidare senast. Nog ganska känslig för underlag. är den som näst senast så flyger hon kanske över det här gänget på några steg över upploppet. Fleetfoot var usel senast och fick startförbud efter. Är nog bland de bättre i loppet och Untersteiner uppåt. Loppet är jättesvårt tycker jag men för att göra det så billigt som möjligt så chansar jag på att Blue martini är formstarkast i gänget och vinner på enbart det. .
Jag var på fest lillejulafton och missade travet. Trodde knappt mina ögon när jag såg att den finske hästen i avd 1 inte ens betalat 3 ggr hos statliga spelmonopolet. Måste ha varit superskrik på den.

Sådana hästar ska man undvika att lägga pengar på för i längden är det ännu mer sannolikt att man går back på det än om man lägger pengarna på virtual horseracing eller nätcasino (vilket inte säger lite).

Skulle nu Nybrink stå i tv4 i morgon och skrika sig hes om den så blir inte oddset tvåsiffrigt hos monopolet och då är det kanske ändå inte fel att ha sen slant till 20 ggr i fast odds för det oddset satte Bet365s bookmakers innan Nybrink sa att den är klar. Och en häst har ju inte 3 ggr så stor chans att vinna bara för att Nybrink säger att den vinner.
Gammal 2015-12-25, 12:43   #35

Standard

True, hade inte satt nån större slant på demi om inte oddset varit så bra, blir det fågel så blir jag glad, blir det fisk så shit happens
Gammal 2015-12-25, 12:44   #36

drakens avatar

Standard

Ja man får se vad den hamnar på i slutet. Lär troligen inte ge 20ggr på bet på Lördag heller. Kan vara ett guldspel. Snopet om man dissar den och den visar sig vara bara bäst som Nybrink skriker ut. Flera betaltjänster kommer också troligen ranka den högt då många i loppet är lite formsvaga eller går bäst utan skor.
Gammal 2015-12-25, 12:50   #37

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1473
Standard

Food Money med skor = kass?, Hade ju varit stenklar barfota.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 12:50   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Sant om överspelade finnar, men onsdagens haussade favorit hade inte startat på länge osv. Demi har iaf visat form i alla starter men på v7 så garderar jag nog med nån till. Men som odds på bet365 är det överodds. Som Olle sa , många barfotapållar som gått kasst med skor eller är missgynnade
Visat form har den gjort, men motståndet hårdnar betydligt när den kommer över till sverige o den bör få det mycket svårt. I onsdags var det ett riktigt proffs i mikka forss bakom tömmarna som lyckades med en optimal styrning för sin häst. tillåt mig tvivla på att denna finnen lyckas med detsamma. min vinnare o möjlig chanspik är fleetfoot hanover som gick alldeles utmärkt med skor för ett år sen i detta lopp o utmanade your higness in i mål. Peter är nöjd med hästen o hittar den spets här på ett smidigt vis så vinner den.
Gammal 2015-12-25, 12:56   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Food Money med skor = kass?, Hade ju varit stenklar barfota.
Stenklar? Food money kan aldrig va stennklar mot de här hästarna med on track piraten i spetsen. Snarare chanslös oavsett balans. nu har den dessutom varit ifrån tävlingsbanan ett tag och jag undrar om inte jorma resonerar likadant o släpper takter till spets här o då är loppet över.
Gammal 2015-12-25, 13:03   #40

Standard

Citat:
Jag var på fest lillejulafton och missade travet. Trodde knappt mina ögon när jag såg att den finske hästen i avd 1 inte ens betalat 3 ggr hos statliga spelmonopolet. Måste ha varit superskrik på den.

Sådana hästar ska man undvika att lägga pengar på för i längden är det ännu mer sannolikt att man går back på det än om man lägger pengarna på virtual horseracing eller nätcasino (vilket inte säger lite).

Skulle nu Nybrink stå i tv4 i morgon och skrika sig hes om den så blir inte oddset tvåsiffrigt hos monopolet och då är det kanske ändå inte fel att ha sen slant till 20 ggr i fast odds för det oddset satte Bet365s bookmakers innan Nybrink sa att den är klar. Och en häst har ju inte 3 ggr så stor chans att vinna bara för att Nybrink säger att den vinner.
Lirade finnen i onsdags till 10ggr på Bet365. Kändes som bra odds från spets på hästen som skulle bli dagens skrik. 2,7 gav den på atg sen tror jag, så spelet var väl ok, men hästen var tyvärr kass....
Gammal 2015-12-25, 13:07   #41

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1473
Standard

Citat:
Stenklar? Food money kan aldrig va stennklar mot de här hästarna med on track piraten i spetsen. Snarare chanslös oavsett balans. nu har den dessutom varit ifrån tävlingsbanan ett tag och jag undrar om inte jorma resonerar likadant o släpper takter till spets här o då är loppet över.
Väldigt väldigt tveksam till att Piraten är först fram och får överta, finns gott om startsnabba och spetsgynnade innanför som vet att dem måste till ledningen eller iallafall ligga före Piraten för att ha en chans. Thai Broadway är ett exempel, Dreams take time släpper inte förbi Piraten frivilligt, om dem nu inte ger bort loppet, men högst otroligt i en final med höga prispengar.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 13:34   #42

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Väldigt väldigt tveksam till att Piraten är först fram och får överta
Vet inte riktigt vad "överta" betyder?

Men annars räcker det med sist fram och först över mållinjen.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 13:53   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Lirade finnen i onsdags till 10ggr på Bet365. Kändes som bra odds från spets på hästen som skulle bli dagens skrik. 2,7 gav den på atg sen tror jag, så spelet var väl ok, men hästen var tyvärr kass....
Ja. 10 ggr var bra. Man har ju "lite" större marginal för torskspel om man lirar 10 oddsare jämfört med hästar till under 3 ggr pengarna. Därför man bara ska lira hästar det blir skrik på till fasta odds hos de internationella spelbolagen om man lyckas spela innan haussen också syns i deras odds.
Gammal 2015-12-25, 14:03   #44

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Dreams Take Time känns som det mest spelvärda förtidsoddset hos bet365 till 12 ggr (7,50 hos unibet). Är enda hästen i loppet som inte är missgynnad av barfotaförbudet. Tror b365 oddsen i dagens aftonbladet är satta innan strykningen av Venkatesh. Om inte finns det flera bra odds i avd 7.
Känns inte som ett jättebra spel. Jag tror mycket på Food Money som körs i spets.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 14:10   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Känns inte som ett jättebra spel. Jag tror mycket på Food Money som körs i spets.
Den blev i alla fall rejält nerspelad och när Unibet släppte den till 7,50 spelades den ner där med. Baserat på det var 12 ggr ett väldigt bra fast förtidsodds. En 12 oddsare behöver det inte vara toppchans på för att den ska vara spelvärd.
Vad är din bedömning att den oddsmässigt är spelvärd till ? 20 ggr ?
Gammal 2015-12-25, 14:14   #46

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5526
Standard

Citat:

Var lite försiktig med Skrik-Mickes tidiga tips.
Gissar att presstopp närmade sig med stormsteg
och något måste man skita ur sig, fast man har
glöggmuggen i ena näven och käften full av
risgrynsgröt.

E-P säger toppform, kan 12,5 och kraftigt gynnad av
skor.

Den tar vi och problemet löst och skriket levererat
före presstopp. Undrar om karln haft tid att plöja
loppet, jag tvivlar ivf.

Klasser tuffare motstånd nu och som en Ålandsfärja
från start.

Såg att någon dunkade hårt på vinnare/plats.

Letar man rökare, så är det väl Twigs Voici,
som troligen varit stenklar från ett bättre
spår. Skor är jätteplus och behöver all tur
i världen för spår 12.

Men är ivf garanterat före Demi De Veluwe i mål,
trots spåret.

Det är ivf min uppfattning, som har haft minst ett
dygn mer tid att kika på loppet, än de som tvingats
ranka före presstopp i går.

Själv tycker jag proffstipparna är duktiga, med tanke
på det lilla tidsspann de har från att startlistorna
släpps till presstopp.

Att Demi De Veluwe är stenklar, är tyvärr inget annat
än nonsens och Nybrinks statement
är en funktion av tidsbrist.

Max en kul garderingen, inget annat.
mijo14 (+10), SO (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 14:22   #47

Shooters avatar

Standard

Citat:
Den blev i alla fall rejält nerspelad och när Unibet släppte den till 7,50 spelades den ner där med. Baserat på det var 12 ggr ett väldigt bra fast förtidsodds. En 12 oddsare behöver det inte vara toppchans på för att den ska vara spelvärd.
Vad är din bedömning att den oddsmässigt är spelvärd till ? 20 ggr ?
Just nu ger den 10 ggr på ATG. Jag tror inte den vinner det här loppet så jag skulle inte lira den. Peter tycks heller inte tro på hästen läste jag just. Verkar inte vara ett bra spel.

"6 Dreams Take TIme (Peter Untersteiner) gick strålande senast. Allting ser bra ut efteråt. Det är vingelläge även för honom och han är inte så snabb ut. Känns fin hemma och jag tror att han kommer gå bra. Det är några tuffa emot. Målet är så klart att vara så högt upp som möjligt men det är långsökt att tro att han ska kunna vinna nu, säger Peter."
Gammal 2015-12-25, 14:22   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Var lite försiktig med Skrik-Mickes tidiga tips.
Gissar att presstopp närmade sig med stormsteg
och något måste man skita ur sig, fast man har
glöggmuggen i ena näven och käften full av
risgrynsgröt.

E-P säger toppform, kan 12,5 och kraftigt gynnad av
skor.

Den tar vi och problemet löst och skriket levererat
före presstopp. Undrar om karln haft tid att plöja
loppet, jag tvivlar ivf.

Klasser tuffare motstånd nu och som en Ålandsfärja
från start.

Såg att någon dunkade hårt på vinnare/plats.

Letar man rökare, så är det väl Twigs Voici,
som troligen varit stenklar från ett bättre
spår. Skor är jätteplus och behöver all tur
i världen för spår 12.

Men är ivf garanterat före Demi De Veluwe i mål,
trots spåret.

Det är ivf min uppfattning, som har haft minst ett
dygn mer tid att kika på loppet, än de som tvingats
ranka före presstopp i går.

Själv tycker jag proffstipparna är duktiga, med tanke
på det lilla tidsspann de har från att startlistorna
släpps till presstopp.

Att Demi De Veluwe är stenklar, är tyvärr inget annat
än nonsens och Nybrinks statement
är en funktion av tidsbrist.

Max en kul garderingen, inget annat.
Jag läste igenom tipstidningarna igår och det ska sägas att dom är inte alls lika uppåt som Nybrink på den. Har inte fått några betaltjänster ännu så vet inte vad dom kommer tro. Själv har jag ingen aning då jag varken har tid eller lust att hålla koll på travet i Finland och det känns som det räcker att läsa vad andra som varit inne i de finska lopparkiven säger. Även om man själv går in där och kollar lopp ger det sällan så mycket då man har noll koll på vad hästarna möter där också när man aldrig tittar på finska lopp.
Gammal 2015-12-25, 14:30   #49

Standard

Citat:
Just nu ger den 10 ggr på ATG. Jag tror inte den vinner det här loppet så jag skulle inte lira den. Peter tycks heller inte tro på hästen läste jag just. Verkar inte vara ett bra spel.

"6 Dreams Take TIme (Peter Untersteiner) gick strålande senast. Allting ser bra ut efteråt. Det är vingelläge även för honom och han är inte så snabb ut. Känns fin hemma och jag tror att han kommer gå bra. Det är några tuffa emot. Målet är så klart att vara så högt upp som möjligt men det är långsökt att tro att han ska kunna vinna nu, säger Peter."
Comeback efter vila senast och vann på en hög 12 tid från dödens med skor. Har den gått framåt med det loppet och har lite flyt med positionerna känns det som den kan gå minst en låg 12 tid och vilka kan det i loppet på ej optimal balans ? Food Money har vad jag kan se som bäst gått en hög 13 tid med skor på alla hovarna över medeldistans och återkommer nu dessutom efter vila så ingen tvekan om vem jag tror på mest av dom två. Dock lite större risk för vingel för DTT.
Gammal 2015-12-25, 14:48   #50
Banned

Standard

Citat:
Comeback efter vila senast och vann på en hög 12 tid från dödens med skor. Har den gått framåt med det loppet och har lite flyt med positionerna känns det som den kan gå minst en låg 12 tid och vilka kan det i loppet på ej optimal balans ? Food Money har vad jag kan se som bäst gått en hög 13 tid med skor på alla hovarna över medeldistans och återkommer nu dessutom efter vila så ingen tvekan om vem jag tror på mest av dom två. Dock lite större risk för vingel för DTT.

Jag tror att Björn kan köra en låg 12-tid alla ggr i veckan - från spets. Hade säkert kunnat utmana DTT senast med ett annat löpningsförlopp, verkar inte så jättenegativt med skor.

OTP vann senast men hade nog förmodligen bara varit tvåa om AOL hade hållit ihop travet. Visserligen gick det snabbt i täten senaste men inte f-n räcker det väl med 12,4 sista 400 ute i spåren imorgon för att vara först i mål? Nä, t o m Highspeed Call såg ut som en elitloppsvinnare...

Jag är helt inne på att spika 5 Thai Broadway, trots OTP. Sitter Takter och sover i kön igen blir det inte ens hårt i mål.
Gammal 2015-12-25, 15:04   #51
Banned

Standard

Citat:

Spännande lottning!
Den var ju helt kass senast. Helt kass. Hade helt tomt i tanken 200m kvar, trots invändig löpning. Borde ha kunnat betydligt bättre, trots oförmånlig distans.

Och nu ska den vara 40 meter bättre, bara för att den körs i spets? F-n trot...
SO (+5)
Gammal 2015-12-25, 15:38   #52
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hestfaust Visa inlägg
V75-4 3 häste är bra

Part Nan Angelen,
Pantarei Ans
Candor Hall
Kanske lite lättare nu, när det är skotvång. Men är det inte väldigt långt fram? En sån som 7 Condor Motion går 15 över distansen - med skor - utrustas med rycktussar och slog en så pass bra häst som Owen Face i somras, från lika start och över 3140m.

Eller 9 Packleader. Förmodligen gynnad av "proffskusk".

Och normalt sett vinner Adielsson den här typen av lopp 9 ggr av 10....1 Toujours Vif, 4% i dagsläget...
Gammal 2015-12-25, 15:41   #53
Banned

Standard

Citat:
Beppe Am är bäste spike

Han gick fullt godkänt som tvåa från døden ,, bör få ett vettigt slagläge och sedan krossa allt med sitt starka slutvarv. Bra segerchans.
För 6 dagar sedan. Jag har sett betydligt bättre hästar underprestera med så kort tid mellan löpen.

Själv tror jag att 3 Panoramic är fullständigt stenklar. 11%.
Gammal 2015-12-25, 15:54   #54

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5776
Standard

Citat:

Snälla Olle öppna en egen tråd för dina vinnarspel. I den här tråden försöker vi binda ihop veckans V75a.
God Jul.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 17:05   #55
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Hoppas 3 Blue Martini Å inleder omgången... Sen tycker jag 6 Daydream Rapid i avd. 2 är värd en seger Lycka till!
Ja, varför försöka sig på en analys, öht? Örjan Kihlström + V75:1 = spik, oavsett läge och motstånd...
Gammal 2015-12-25, 17:23   #56

Standard

stoppar dom upp pappegojer här fem inlägg inom 3 timmar.
Gammal 2015-12-25, 17:27   #57

korpos avatar

Sharp$: 5776
Standard

Kan ge mig fan på att Highspeed Call vinner och där står vi som fågelholkar fast vi alla har sett hur jäkla bra hästen är.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 17:27   #58
Banned

Standard

Citat:
stoppar dom upp pappegojer här fem inlägg inom 3 timmar.
Ytterligare ett papegojinlägg som inte har nåt med trav att göra. Håll dig till TP istället istället för att förstöra ytterligare ett forum.

Och du har stavat fel i din signatur. Det borde stå "Som mest pantad när det gäller"....
Gammal 2015-12-25, 17:36   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Snälla Olle öppna en egen tråd för dina vinnarspel. I den här tråden försöker vi binda ihop veckans V75a.
God Jul.
När det handlar om samma hästar som startar på V75 spelet så hör det hemma i den här slingan i min värld. Du kan ju om det nu är så irriterande jämföra de hästar jag skriver om relaterat till hur mycket streckade dom är på V75 istället.
korpo (+2)
Gammal 2015-12-25, 17:43   #60

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag tror att Björn kan köra en låg 12-tid alla ggr i veckan - från spets. Hade säkert kunnat utmana DTT senast med ett annat löpningsförlopp, verkar inte så jättenegativt med skor.

OTP vann senast men hade nog förmodligen bara varit tvåa om AOL hade hållit ihop travet. Visserligen gick det snabbt i täten senaste men inte f-n räcker det väl med 12,4 sista 400 ute i spåren imorgon för att vara först i mål? Nä, t o m Highspeed Call såg ut som en elitloppsvinnare...

Jag är helt inne på att spika 5 Thai Broadway, trots OTP. Sitter Takter och sover i kön igen blir det inte ens hårt i mål.
Att Björn kan köra en 12-tid är väl inte så svårt förutsatt att han sitter bakom en häst som klarar av det....
tomtom2 (+2), Spiken64 (+10)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 17:50   #61
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Att Björn kan köra en 12-tid är väl inte så svårt förutsatt att han sitter bakom en häst som klarar av det....
13 blankt förra starten - tror du att det är så otroligt att han gå nån eller ett par tiondelar snabbare på Hufvudstadsbanan?

Det är väl bara den här och OTP som gått 10-tider över distansen och fixar han skorna ok så tycker iaf att han är spelbar...men jag kan ju fel, inte första gången...
Gammal 2015-12-25, 18:59   #62

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Citat:
13 blankt förra starten - tror du att det är så otroligt att han gå nån eller ett par tiondelar snabbare på Hufvudstadsbanan?

Det är väl bara den här och OTP som gått 10-tider över distansen och fixar han skorna ok så tycker iaf att han är spelbar...men jag kan ju fel, inte första gången...
Klar förstahäst för mig. Men dubblat med DTT, såg oslagbar ut senast
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 19:02   #63
Banned

Standard

Citat:
Kanske lite lättare nu, när det är skotvång. Men är det inte väldigt långt fram? En sån som 7 Condor Motion går 15 över distansen - med skor - utrustas med rycktussar och slog en så pass bra häst som Owen Face i somras, från lika start och över 3140m.

Eller 9 Packleader. Förmodligen gynnad av "proffskusk".

Och normalt sett vinner Adielsson den här typen av lopp 9 ggr av 10....1 Toujours Vif, 4% i dagsläget...
Erik får ikke spids ,det gøre Balzac du Chatelet eller borde få överta ledningen
Som skrällar känns de roliga att ha robert berg med eller örjan.

jag synes det et Ett sparlopp med 2 og 14 ,og skällar nr 10
Gammal 2015-12-25, 19:05   #64
Banned

Standard

Citat:
För 6 dagar sedan. Jag har sett betydligt bättre hästar underprestera med så kort tid mellan löpen.

Själv tror jag att 3 Panoramic är fullständigt stenklar. 11%.
tålar bebe am täta starter tror jag han krossar det här gänget.
Gammal 2015-12-25, 19:12   #65

Sharp$: 988
Standard

Citat:

Jag vänder mig mot att det är Björn som skall gå 12 tid.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 19:30   #66

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

Intervjuer med Peter i samarbete med Spelvärde.se.

– 8 Fleetfoot Hanover (V75-1) känns bara bra och jag körde sista intervallen i torsdags. Allting är bara fint och jag tror hon kommer gå bra direkt. Det är synd på spåret bara, men jag har inte gett upp på förhand. Det finns inte så mycket att göra ,utan jag kommer ge järnet från start. Allting tyder på att hon kommer gå bra och hon gick bra med skor för exakt ett år sedan. Öppet med murphy och jänkarvagn som senast.

– 4 Da Vinci Boko (V75-2) känns bara fin och allting har varit som det ska efter senaste loppet. Det blir ju skor runt om och det är inte så mycket att göra åt det. Men jag tror på en god insats i alla fall. Jänkarvagn gick han med för första gången senast och det blir likadant igen. Helstängt huvudlag som senast.

– 6 Dreams Take Time (V75-3) känns fin och såg bra ut. Alla mina tre hästar gick jobb ihop och såg riktigt fina ut alla tre. Jag är nöjd och vi kommer upp med tre formhästar. Han missgynnas inte av skotvånget och det blir inga ändringar gällande vagn eller huvudlag.

Untersteiners hemsida
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 19:58   #67
Banned

Standard

Citat:
Erik får ikke spids ,det gøre Balzac du Chatelet eller borde få överta ledningen
Som skrällar känns de roliga att ha robert berg med eller örjan.

jag synes det et Ett sparlopp med 2 og 14 ,og skällar nr 10
Kan mycket väl vara ett sparlopp. Men Jörgen Ws statistik på V75 kan väl inte motivera streck? Han är ju fullkomligt oduglig som kusk när det vankas lite motstånd, när det är nåt annat än lunch-V4a på Romme eller banorna i närheten.

Erik A behöver inte spets. Han låter de andra köra loppet i halsen på honom. Vilket de gör - ofta.

Roligare då att ta med samtliga på start. N å n får väl ett bra lopp...
Gammal 2015-12-25, 20:04   #68

AndyMarts avatar

Standard

Da Vinci Boko är omgångens mest intressanta. Bike igen och knappast tuffare motstånd än senast. Då gick han oerhört fort över upploppet och gav verkligen ett grymt intryck. Slipper han en stentuff resa och istället hittar ner i tredje-fjärde ytter vilket är fullt möjligt tror jag han vinner.

Risk för strul och häng i spåren, även lite frågetecken för skor vilket jag dock tror han kommer gå bra med, men det är inbakat i procenten.

12 %!
Gammal 2015-12-25, 20:15   #69

AndyMarts avatar

Standard

Sen har Untersteiner bra chans även med Fleetfoot i första. Bombar till spets och sen ska den slås. Normalt sett överlägsen detta gäng, van vid betydligt tuffare ston. Lär dock krävas en rejäl repa från start och kan bli galopp/häng i spåren om han inte träffar rätt.

Annars är My Happiness EP bra också när den fungerar och Peter Jensen verkar ju verkligen veta hur man ställer i ordning när han drar över sundet.
Gammal 2015-12-25, 20:34   #70

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13308
Standard

Draget är Thai Broadway

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 20:47   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Draget är Thai Broadway
Agree.......
Gammal 2015-12-25, 20:59   #72

Standard

Citat:
Da Vinci Boko är omgångens mest intressanta. Bike igen och knappast tuffare motstånd än senast. Då gick han oerhört fort över upploppet och gav verkligen ett grymt intryck. Slipper han en stentuff resa och istället hittar ner i tredje-fjärde ytter vilket är fullt möjligt tror jag han vinner.

Risk för strul och häng i spåren, även lite frågetecken för skor vilket jag dock tror han kommer gå bra med, men det är inbakat i procenten.

12 %!
Om den inte missgynnas för mkt av skor så är den väldigt tidig. Känns som
det kan bli tempo. Fast då gynnas ju även Beppe och Panoramic. Lurigt lopp.
Gammal 2015-12-25, 21:00   #73

Standard

Citat:
Sen har Untersteiner bra chans även med Fleetfoot i första. Bombar till spets och sen ska den slås. Normalt sett överlägsen detta gäng, van vid betydligt tuffare ston. Lär dock krävas en rejäl repa från start och kan bli galopp/häng i spåren om han inte träffar rätt.

Annars är My Happiness EP bra också när den fungerar och Peter Jensen verkar ju verkligen veta hur man ställer i ordning när han drar över sundet.
Fleetfoot första häst för mig med, bör spetsa. Men måste nog ha med Blue Martini och Twigs Voici också
Gammal 2015-12-25, 21:12   #74

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Om den inte missgynnas för mkt av skor så är den väldigt tidig. Känns som

det kan bli tempo. Fast då gynnas ju även Beppe och Panoramic. Lurigt lopp.

Håller Da Vinci som en klart bättre häst än åtminstone Panoramic.
Gammal 2015-12-25, 21:15   #75

Manprinsens avatar

Sharp$: 2272
Standard

Är det värt att ge Aristocat Boko en chans till? Tycker den känns intressant om Uffe kan åka med bakom Björn utan att behöva lägga för mycket krut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 21:27   #76

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Svårt o hitta några riktigt bra skrällar denna omgången tycker jag. Tror på låg utdelning. Metallic beat 6 procent men på läget blue martini ås som ngn sa här inne.

Senast redigerad av biddybye den 2015-12-25 klockan 21:31.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 21:29   #77
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är det värt att ge Aristocat Boko en chans till? Tycker den känns intressant om Uffe kan åka med bakom Björn utan att behöva lägga för mycket krut.
Man ska aldrig säga aldrig - men är väl klart bäst barfota..?
Gammal 2015-12-25, 21:32   #78

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Man ska aldrig säga aldrig - men är väl klart bäst barfota..?
Det är sant och överlag en jävligt tråkig häst. Men jag tänker på förmodat loppscenario. Björn lär få göra grovjobbet och kanske blir det stumma ben till slut. Då borde Uffe kunna profitera om han har kört loppet taktiskt.
Gammal 2015-12-25, 22:06   #79
Banned

Standard

Citat:
Det är sant och överlag en jävligt tråkig häst. Men jag tänker på förmodat loppscenario. Björn lär få göra grovjobbet och kanske blir det stumma ben till slut. Då borde Uffe kunna profitera om han har kört loppet taktiskt.
Jag gillar verkligen AB, tror att jag spelat vinnare de gånger han skrällt på streckspelen (finns säkert ett par TP-inlägg om nån skulle vara intresserad) och skulle gärna se Uffe sätta dit honom i morrn. Men Uffe är en katastrof från tillägg, skor runt om som sagt....njaä...ingen riktig feeling....
Gammal 2015-12-25, 22:34   #80

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Väldigt väldigt tveksam till att Piraten är först fram och får överta, finns gott om startsnabba och spetsgynnade innanför som vet att dem måste till ledningen eller iallafall ligga före Piraten för att ha en chans. Thai Broadway är ett exempel, Dreams take time släpper inte förbi Piraten frivilligt, om dem nu inte ger bort loppet, men högst otroligt i en final med höga prispengar.

Nu tänker du bakvänt.

Är ju precis i det läget viljan att släppa med en lite enklare, rask häst är som störst när bästa hästen ställer frågan...

Huruvida Piraten laddas framåt vet jag dock inte. Inte alls säker den körs framåt. Spår åtta är ett allvarligt handikapp i Guld.

Ett säkert tecken att någon bestämt sig för att spetsa o släppa till favoriten brukar dock vara om någon av de enklare hästarna deklarerar spetskörning

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-12-25 klockan 22:39.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 22:37   #81

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 631
Standard

Citat:
Finns en viss Crebas som kommer att ställa frågan där!
benny28hbg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 22:51   #82

drakens avatar

Standard

mitt system till i morgon blir troligen följande. 3- 1.2.3.4.5.6.11 - 2.5.6.8.9- 2.7.8.9.14- 6- 6- 4.5.8.9.11
Gammal 2015-12-25, 23:00   #83

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1293
Standard

Aristocat boko tvåa bakom en rätt bra häst 141228 från dåligt spår med skor

Senast redigerad av Stimmet den 2015-12-25 klockan 23:02.
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-25, 23:40   #84

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Börja med att strecka 2, 14 och kanske 7. Sedan rankas 15 och 13.
Aristocat Boko är bra nog att lägga detta gäng på rygg. Han är lågt spelad eftersom han hoppat i tre starter på slutet. Stayerlopp är mindre stressande för den här typen av häst.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 00:18   #85

Standard

Många som tror på  Next to None Sib i sista. Det gör inte jag efter senaste starten. Det gör inte heller Goop som tror att formen är på nedgång och nämner inte ens hästen i Björnkollen. Inte ofta han ligger så lågt på en häst!
Gammal 2015-12-26, 00:43   #86

Standard

Citat:
Absolut skrällduglig och med hos mig bakom Candor. Men har ju inte imponerat med dojor precis
Gammal 2015-12-26, 02:03   #87

Standard

Vad säger ni om Ariel Boko, dom ligger rätt lågt.

Om det nu är sista starten hos P L borde han inte
försöka kräma ut max av pållen?

Tycker den normalt sett duger här.
Gammal 2015-12-26, 05:00   #88
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Vad säger ni om Ariel Boko, dom ligger rätt lågt.

Om det nu är sista starten hos P L borde han inte
försöka kräma ut max av pållen?

Tycker den normalt sett duger här.
Sista starten? Har hon bytt tränare?
Gammal 2015-12-26, 07:49   #89
Banned

Standard

mine to spike är

Beppe Am, Al's Winnermede

Lycka til alle sammen med V75
Gammal 2015-12-26, 08:02   #90

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Sista starten? Har hon bytt tränare?
Ska till Frankrike efter denna start.
http://www.op.se/medelpad/sundsvall/...d-ariel-boko-1
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 09:09   #91

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5392
Standard

Avd 1- Öppnade stoeliten genom tiderna,frågan är om någon vill vinna, sniklåser med Örjan och Örbäckens Cruella som såg väldigt uppåt på upploppet i senaste starten.
Avd 2 - 2 Thiger Exklusive är veckans bästa spik, spetsar och vinner före en ettrigt spurtande Davinciboko
Avd 3 - On Track Piraten bör väl vinna detta från dödens
Avd 4 - Med bara två rader hittills så helgarderar jag fjärde loppet och hoppas på skräll, Packleader såg ju fin ut i ett enkelt lopp förra veckan, samt Erik på start vore två roliga skrällar.
Avd 5 - King sir kir är ju vass men har ingen koll hur den är från bakspår, Har en god känsla när det gäller 5 Unity Knick, Pajas Face är bra men inte ofta treåriga hästar vinner finaler.
Avd 6 - Räcker säkert med 4 och 6, men jag tar med Rapid du pommeau och Ski to the max.. ..
Avd 7 - Svårt men Call me hanover och Namale Kronos är två tidiga hästar, Calvin och Conrad är inget att lita på
Lycka till!!
Gammal 2015-12-26, 09:21   #92

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15717
Standard

Ang Tojours Vif i avd-4:

Hästen har varit skadad och fått en längre vila och läkning, den är stark och kapabel, Mattias Melander körde sos på solvalla 9/12 och hästen va helt okörd efter loppet. Viffen har efter de senaste loppen haft en låg puls 70-79. Med dessa loppen i kroppen och toppkusk som inte kommer att behöva köra hästen för att nå bra position så är det ett riktigt bra skrällbud. Den har aldeles för lite pengar på sig.

Min personliga känsla är att Jörgen Westholm kommer att trassla till det här loppet, köra hårt i spets för att inte bjuda in bakspårshästarna och blir det bara rätt med positionerna så är Viffen först i mål.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 09:47   #93

Standard

Ingen som har sett travtjänstens tips?
Gammal 2015-12-26, 09:52   #94

Standard

Börjar luta mer åt Thiger Exklusive som bästa spik. Kollar arkivet och tycker han gjort topplopp varje gång i höst, alltid fullfart över linjen. Tillräckligt starsnabb för att komma till spets och betydligt mer härdad än favoriten. Hur ska han förlora?

Var annars inne på att spika Als Winnermede, men efter att studerat startsnabbhet är jag inte säker på att den tar sig förbi Scellino. Stig H tror jätte mycket på hästen och spikar och det brukar betyda vinst. Kanske får bli ett tråkigt tvåhästarslås ändå!
Gammal 2015-12-26, 10:02   #95

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Ingen som har sett travtjänstens tips?
Finns på mitt twitter.

Gammal 2015-12-26, 10:10   #96

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Finns på mitt twitter.

Varför lägger du inte ut det här !
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 10:19   #97

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kasse Visa inlägg
Varför lägger du inte ut det här !
Tröttnade på allt gnäll.
Cleon_9 (+5), jazboy (+10), bigspender (+10), Broddvar (+10), Sicken (+5)
Gammal 2015-12-26, 10:21   #98

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Tröttnade på allt gnäll.
Fattar inte varför man ska gnälla vissa måste ha problem om man ska gnälla hela tiden !!!!
Helge (+3), Knutman (+5)
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 10:24   #99

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 383
Standard

Citat:
Börjar luta mer åt Thiger Exklusive som bästa spik. Kollar arkivet och tycker han gjort topplopp varje gång i höst, alltid fullfart över linjen. Tillräckligt starsnabb för att komma till spets och betydligt mer härdad än favoriten. Hur ska han förlora?

Var annars inne på att spika Als Winnermede, men efter att studerat startsnabbhet är jag inte säker på att den tar sig förbi Scellino. Stig H tror jätte mycket på hästen och spikar och det brukar betyda vinst. Kanske får bli ett tråkigt tvåhästarslås ändå!

Thaiger och winnermede blir nog mina spikar, kör på lås med Pajas Face + King sir Kir.

Kan bli intressant lopp, kan även skrälla rejält.

Claes har sagt att han kommer köra offensivt med king sir kir och testa få överta ledningen, om Pajas Face tar ledningen i början och inte släpper kan det bli tempo i loppet och läggas upp fint till Counterfeightr. Samtidigt som det är ganska hög galopprisk på counterfeightr (50%) och vem kommer först med nosen då vid överpace? Örjan/Johan/Adielsson?
waker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 10:50   #100

Standard

V75-1

Har kämpat hela veckan med att analysera denna avdelning. Forumet här, Kocken och bl a Björnkollen rankar 1 och 3 högt. Inte på min lapp.
1 kan hoppa från start och Claes kör på säkerhet. Då vinner man inte en final
3 rankar Örjan som femtehäst. Har inte vunnit ett lopp i år. Inte idag heller. Överspelad.
6 öppnar svagt. Finnen blir över. Micke Nybrink (eller jag) får stå med lång näsa.
5 trivs inte med skor, 9, 11, 12 räcker inte.

Följande streckas
2 håller bra form och är härdad i Frankrike. Bra spår. Skor är ett litet minus.
4 Pers stjärna under sex år tar nu känslosamt adjö med flaggan i topp.
7 Bergh segersugen och har ställt i ordning.
8 flyger till spets - svårslagen där
10 kan en 13-tid alla dar i veckan och duger här
Gammal 2015-12-26, 10:59   #101

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 1705
Standard

Jag finner inget tips på twitter @korsdraget,vad gör jag för fel?
trollstav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 11:05   #102

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

OskarSvanberg? Får vi någon info från dig idag?
Gammal 2015-12-26, 11:19   #103

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Kul drag i avdelning 2.

Om Cinnamon Prince laddas för fullt vilket man har för avsikt att göra, tror jag att han spetsar eftersom ingen annan i loppet är startsnabb. Kommer han till spets kan det bli en kul skräll, har vunnit 6 av 7 gånger han gått i ledningen. Bara streckad på 0,7 %
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 11:28   #104

Standard

Solen lyser från en klarblå himmer över Solvalla just nu. Strax över 0 grader.
Mitt bolagssystem.

1) 2,4,7,8,10 r3-6 (se mitt inlägg ovan)
2) 1,2,3,4,5,6 r11-7 (den som går kort låser på 2 och 5. 1 släpper jag inte - kan få loppet i draget. 4 kan komma på vingel men är kapabel. 6 kan ta ledningen och leda länge.)
3) 8 r6-5 (8 är klassen i detta gäng. 6 värst emot. 2 kan leda länge. 5 har form.)
4) 2,7,14,15 r13-9 (2 leder i jämnt tempo. 7 har bättre vinstchans än Rapida enligt Crebas. Han har klart för sig. 14 vann detta lopp i fjol men står nu 20 m längre bak. 15 har hoppat de tre senaste gångerna men stayer är mindre stressigt och det kan gå.)
5) 3,6,11 r12-7 (3 kan vara en bra spik. 6 kan fela men ser glimrende ut i loppen. 11 är en tuff 4-åring med hårdhet)
6) 4,6 r11-10 (mina travkunniga rådgivare säger att 6 slår 4, som är min vinnare. Låser)
7) 4,8,9,11 r5-1 (någon lirade 8' vinnare på 9 i torsdags. 8 och 11 är väg mot stjärnorna. 4 körs alltid snällt men jag hoppas familjen Eriksson visar vad den kan idag.)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Gammal 2015-12-26, 11:38   #105

Standard

Helge jag skickade till ditt twitter konto jag heter dob där inne
Helge (+3)
Gammal 2015-12-26, 11:40   #106

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 383
Standard

Radysin America struken.. Då kan man lika gärna ta bort Twigs Voici från kupongen nudå som man hade lite som en skräll. Tack turordningen
waker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 11:42   #107

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 480
Standard

Hur fungerar Fleetfoot med pjuks?
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 11:46   #108

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Inga större problem. Var 2:a mot Your Highness för ett år sedan med skor på.
Jag tänker spika alla gånger.
Spetsochslut (+20)
Gammal 2015-12-26, 11:46   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Tvåa efter Your Highness senaste starten med skor i detta lopp ifjol
Spetsochslut (+10)
Gammal 2015-12-26, 11:49   #110

Grants avatar

Smile

Citat:
Tröttnade på allt gnäll.
Du kan nog ta patent på den medicinen mot gnäll.

Det är inte bara på Sharps det gnälls på gnället som det gnälls på.

Mvh Uffe
Gammal 2015-12-26, 11:54   #111

Manprinsens avatar

Standard

Det lär gnällas på betaltjänsterna oavsett om Helge lägger ut dom eller inte. Det skönaste med att betala för deras tips är att man då har legitim rätt att gnälla på dom som rättmätig konsument enligt "Sverkers lag".
Gammal 2015-12-26, 11:55   #112

drakens avatar

Standard

Det var väl inte riktigt så långt mellan OTP och Highspeed call senast som % satsen skvallrar om idag. Highspeed kanske kan bli obehaglig på upploppet idag också om rätt resa.
Gammal 2015-12-26, 12:07   #113

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Ett litet innan man hjärntvättas av kommunvinnare och Micke Nybrinks KLARA!
V75
Inlämnat: 2015-12-25, 22:35
Solvalla
Lördag 2015-12-26
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 7, 8, 12
2: 2 Thaiger Exclusive
3: 5, 6, 8
4: 14 Candor Hall
5: 3, 11, 12
6: 4, 6, 9, 10
7: 9 Namale Kronos

5x1x3x1x3x4x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 12:26   #114

Grants avatar

Smile

Citat:
Det lär gnällas på betaltjänsterna
Den dagen och framåt som betaltjänsterna slår slumpen är deras affärsidé död.

Tänk själv, köp och Aloha så sitter 7:an och 98 kronor på 7 rätt.

Mvh Uffe
SO (+1)
Gammal 2015-12-26, 12:28   #115

Standard

Det kommer bli favoritbetonat idag.

Jag hittar ett streck under 10 procent som jag känner måste ha med.

nr 11 Only one winner i avdelning 6.

...om man hoppas på en portion tur tycker jag följande under 10 procent blir intressanta:

Avd1: Nr4 Ariel Boko (tränaren ligger lågt)
Avd2: Nr11 Metallic beat (goop bäsade, men jag tycker han har gått fint med skor)
Avd4: Nr9 Packleader stallet uppåt
Avd5: Nr7 Enjoy boko , när dom säger distans minus, tror jag dom tänker på att hästen blir het.

Lycka till

Senast redigerad av biddybye den 2015-12-26 klockan 12:30.
Gammal 2015-12-26, 12:30   #116

AndyMarts avatar

Standard

Saxar från Helges twitter, så kan ni gnälla hos mig men ge henne sharpsen

TT;

V75 - stora systemet

*1:* 3,10 (8,7)
*2:* 5 Beppe Am (2,1)
*3:* 2,5,6,7,8 (3,9)
*4:* 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 (14,7)
*5:* 3,11 (6,12)
*6:* 4,6,9 (11,10)
*7:* 1,4,5,8,9,11 (12,3)
2×1×5×15×2×3×6 = 5400 rader
Rader: 5400 × 1 × 0.5 = 2700 kr

*4:* 7,14 (15,2)
*5:* 2,3,5,6,7,8,10,11,12 (1,4)
*7:* 1,4,5,8,9,11 (12,3)
2×1×5×2×9×3×6 = 3240 rader
Rader: 3240 × 1 × 0.5 = 1620 kr

V75 - lilla systemet

*4:* 2,7,10,14,15 (13,9)
*5:* 3,11 (6,12)
*7:* 1,4,8,9 (11,5)
2×1×5×5×2×3×4 = 1200 rader
Rader: 1200 × 1 × 0.5 = 600 kr

Benga (+20), Mix (+10), benny28hbg (+25), jomtien (+10), travhans (+20), paulorozzi (+20), Executive (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-26 klockan 12:31.
Gammal 2015-12-26, 12:34   #117

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Du kan nog ta patent på den medicinen mot gnäll.

Det är inte bara på Sharps det gnälls på gnället som det gnälls på.

Mvh Uffe
Slipper gnället där, folk tar det för vad det är, inte som här.
Mix (+10), kasse (+10), benny28hbg (+50), 1William (+30)
Gammal 2015-12-26, 12:36   #118

Manprinsens avatar

Standard

Många som verkar tro på Thaiger idag. Känns det inte lite som att begå harakiri när man lägger finalödet i händerna på Hans-Owe Sundberg och Torbjörn Jansson istället för Roger Walmann och Örjan Kihlström?
Gammal 2015-12-26, 12:48   #119

Manprinsens avatar

Standard

Radysin America struken, en häst mindre i vägen för pappa Unter. Öppet mål skulle jag säga?
Gammal 2015-12-26, 12:48   #120

Sharp$: 40
Standard

Citat:
Många som verkar tro på Thaiger idag. Känns det inte lite som att begå harakiri när man lägger finalödet i händerna på Hans-Owe Sundberg och Torbjörn Jansson istället för Roger Walmann och Örjan Kihlström?
knappast, sundberg och jansson ytterst kompetent folk
tomtom2 (+3)
Benga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 12:58   #121

Standard

Citat:
Radysin America struken, en häst mindre i vägen för pappa Unter. Öppet mål skulle jag säga?
Tänker likadant. Bästa spiken nu tycker jag. Kompletteras troligen Winnermede och Namale även om jag hade gillat att ha med fler i sista
Gammal 2015-12-26, 13:13   #122

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Benga Visa inlägg
knappast, sundberg och jansson ytterst kompetent folk
Finns gott om kompetent folk som aldrig vinner. Ungefär som när jag tippar.
Gammal 2015-12-26, 13:20   #123
Banned

Standard

Citat:
Det var väl inte riktigt så långt mellan OTP och Highspeed call senast som % satsen skvallrar om idag. Highspeed kanske kan bli obehaglig på upploppet idag också om rätt resa.
Ja - alternativt är inte OTP så mycket bättre än HC för tillfället...
Gammal 2015-12-26, 13:26   #124

Standard

Någon som har spelvärdes spikar. Jag gissar att det är:

Fleetfoot Hanover &  Thaiger Exclusive
Gammal 2015-12-26, 13:39   #125

Standard

Citat:
Någon som har spelvärdes spikar. Jag gissar att det är:

Fleetfoot Hanover &  Thaiger Exclusive
Fleetfoot & Beppe
Gammal 2015-12-26, 13:47   #126

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2502
Standard

Fleetfoot går bra med skor. Förra året var han tvåa i samma lopp med skor. Your Highness vann. Slog Cananka BF. Dagens spik. Björns Björnkoll har inte med någon av sina hästar i de två sista loppen. Och då tar han fyra, fem hästar i varje lopp. Hmmm - hoppar hans hästar. Och att gå emot On Track Piraten över full distans i guld är ju bara dumt. Inte en kuse emot. Rakt ner till Frankrike efter den här vinsten. Ser som vanligt enkelt ut i finalerna. Vi har ju sett dom här hästarna mot varandra tidigare.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 14:05   #127

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 288
Standard

Fick följande Harryboy i julklapp, vad tror ni om chanserna?

8, 10, 12
Beppe
On Track Piraten
2,3,7,14
Pajas Face
1,2,4,6
8,9,11,12

Samt DD:
Scellino Luis
3,11
itzo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 14:08   #128

Sharp$: 623
Standard

Hur läser ni sista loppet?

1 släpper till 8 eller ställer 5 till det & kör så länge det går?

Har för tillfället spik på nr 9 Namale Kr. men känner mig inte helt säker om Calvin får spets enkelt..
dansi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 14:10   #129
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av itzo Visa inlägg
Fick följande Harryboy i julklapp, vad tror ni om chanserna?

8, 10, 12
Beppe
On Track Piraten
2,3,7,14
Pajas Face
1,2,4,6
8,9,11,12

Samt DD:
Scellino Luis
3,11
ser väl ut som alla andras harry. strecklistan med spik på de största o chans på några tusen tebax vid full pott.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 14:15   #130

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dansi Visa inlägg
Hur läser ni sista loppet?

1 släpper till 8 eller ställer 5 till det & kör så länge det går?

Har för tillfället spik på nr 9 Namale Kr. men känner mig inte helt säker om Calvin får spets enkelt..
Släpp till 5 och om 8 går felfritt släpper 5 i sin tur till 8
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 14:19   #131
Banned

Standard

Ser ut att bli enkelt idag:

Spik på:
8 On Track Piraten
3 Pajas Face

Lås på:
5 Beppe Am/2 Thaiger Exclusive
4 Scellino Luis/6 Al's Winnermede

(minst) utgång på:
8 Fleetfoot Hanover
9 Namale Kronos
14 Candor Hall

Och utdelningen? Tja, typ 500kr....

Jag gjorde så här:

V75
Inlämnat: 2015-12-26, 14:10
Solvalla
Lördag 2015-12-26
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Fleetfoot Hanover
2: 3 Panoramic
3: 5 Thai Broadway
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 14
5: 2, 3, 6, 7, 9, 11
6: 3, 4, 6, 7, 8, 10
7: 4 Usain Swing

1x1x1x10x6x6x1 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.

Lycka till!
Gammal 2015-12-26, 14:21   #132

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Släpp till 5 och om 8 går felfritt släpper 5 i sin tur till 8
Hur påverkar kålintaget nu i jul?

Målgångspåverkan eller bara mitt i loppen?

Mvh Uffe Floskel
Gammal 2015-12-26, 14:27   #133

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5971

Standard

V75-1: lås på 7 & 10?
3 segerlös i år och aldrig vunnit på medel. 8 missgynnad av skor? Kanske ska 1 & 6 med?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 15:11   #134

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V4-1, Monté
Startförbud: 5 LATEST NEWS (startförbud 151226-160105 + friskintyg (orent trav))
Bestraffningar: Brunzell Jenny, 300 kr, för sen ankomst till defilering.
Brunzell Jenny, 1500 kr, felaktigt bruk av körspö.
Persson Jennifer, 1100 kr, för att ha stört medtävlare i starten.

V4-omsättning: 2.950.637 kr, 27546 system, att utdela: 2.212.978 kr
V4-1: 17524 system, värde: 126 kr
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 15:15   #135

Standard

Citat:

Spik på:
8 On Track Piraten
3 Pajas Face

Lås på:

(minst) utgång på:
8 Fleetfoot Hanover
9 Namale Kronos
14 Candor Hall

Jag gjorde så här:

V75
Solvalla
Lördag 2015-12-26
Vadet gäller startnummer

Avd

Lycka till!
Dricker du snaps? Har svårt få ihop första delen av ditt inlägg med systemet..?
mackpeter (+3)
Gammal 2015-12-26, 15:19   #136

Helges avatar

Standard

Citat:
Dricker du snaps? Har svårt få ihop första delen av ditt inlägg med systemet..?
nej, stänkare
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 15:25   #137

newbranchs avatar

Standard

V4-2
Startförbud: 8 BACHO DIAGO (startförbud 151226-160105 + friskintyg (orent trav))
Bestraffningar: Strömstedt Jerry, 1500 kr, felaktigt bruk av körspö.

V4-2: 2925 system, värde: 756 kr
Gammal 2015-12-26, 15:27   #138

Standard

Citat:

Spik på:
8 On Track Piraten
3 Pajas Face

Lås på:

(minst) utgång på:
8 Fleetfoot Hanover
9 Namale Kronos
14 Candor Hall

Jag gjorde så här:

V75
Solvalla
Lördag 2015-12-26
Vadet gäller startnummer

Avd

Lycka till!
Det var en salig(görande) groggblandning med slutsatser tvärs emot resonemanget. Byt genast byline!Gott Slut!
Gammal 2015-12-26, 15:27   #139

Grants avatar

Wink

Bäska Droppar

Citat:
Dricker du snaps?
Snaps eller ej, glöm inte att det alltid är samma kuskar som vinner.
Kombinerat med att alltid samma startspår vinner = alltid samma rad.

1- 7 Amazon Am
2- 5 Beppe? Hur roligt är det?
3- 5 Thai Broadway, på kusken.
4- 7 Condor Motion? Kusken? (1,9)
5- 3 Pajas Face? 3 år? 2HVH?
6- 6 Al's Winnermede
7- 4 Usain Swing

Mvh Uffe
Gammal 2015-12-26, 15:35   #140

Sharp$: 1184
Standard

Är det verkligen "smart" att spika Fleetfoot Hanover? Senaste starten var 3 nov...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 15:35   #141

Standard

Citat:
nej, stänkare
det förstås.

Nu ska systemet pusslas ihop. Sena tankar:
1: tycker allt talar för 8 nu och kommer att spika.
2: väl mkt hets på 2 även om den är tidig efter senast. Beppe förstahäst på förmodat högt tempo. Tror nästan den slår 2 från dödens. Panoramic känns underskattad när den nu har bra spår. 11 pratas det lurigt lite om. 1 kan också få plats på lappen om plånboken räcker till. 4 tas nog bort på skor.
3: gillar OTP mkt men känns som strul. 6 förstahäst för mig.
4: 1,14 först för mig. 15 känns lurig nu men stort minus med skor. Andravolten känns annars gynnad.
5: har ingen känsla för 3, tror den av 6 och 11 som sitter i dödens knäcker den. Måste ha med 2 och 12 och ritar kanske dit även 7 på Örjan och 10 som helt ospelad.
6: lutar åt spik på 6, tror den tar 4 från dödens om det behövs. 10 är först bakom följd av 9 och 11.
7: varit inne på 9 hela veckan och tyvärr skriks det mkt om den. 4,5 är skrällbuden, möjligen även 12. 8 och 11 såklart bra men inte streckvärda i min bok.
Gammal 2015-12-26, 15:36   #142

Shooters avatar

Standard

Mina spikar för kvällen blir Fleetfoot Hanover (Peter till spets och vann ju förra året efter att ha gått direkt från barfota till skor runt om. Fin bana på Solvalla idag så det blir nog lätta skor.), Candor Hall (80 m tillägg är inte att leka med, men över 3000 m så gör det inte så mycket. Jag tror han rundar dem och tider för det har han.) samt Al's Winnermede (jag gillar Eriks häst, men idag tror jag mer på den här. Hoppas på spets och då vore det toppchans.).
Gammal 2015-12-26, 15:38   #143

Helges avatar

Standard

Citat:
det förstås.

Nu ska systemet pusslas ihop. Sena tankar:
1: tycker allt talar för 8 nu och kommer att spika.
2: väl mkt hets på 2 även om den är tidig efter senast. Beppe förstahäst på förmodat högt tempo. Tror nästan den slår 2 från dödens. Panoramic känns underskattad när den nu har bra spår. 11 pratas det lurigt lite om. 1 kan också få plats på lappen om plånboken räcker till. 4 tas nog bort på skor.
3: gillar OTP mkt men känns som strul. 6 förstahäst för mig.
4: 1,14 först för mig. 15 känns lurig nu men stort minus med skor. Andravolten känns annars gynnad.
5: har ingen känsla för 3, tror den av 6 och 11 som sitter i dödens knäcker den. Måste ha med 2 och 12 och ritar kanske dit även 7 på Örjan och 10 som helt ospelad.
6: lutar åt spik på 6, tror den tar 4 från dödens om det behövs. 10 är först bakom följd av 9 och 11.
7: varit inne på 9 hela veckan och tyvärr skriks det mkt om den. 4,5 är skrällbuden, möjligen även 12. 8 och 11 såklart bra men inte streckvärda i min bok.
Stort lycka till, håller tummarna.

Själv har jag jobbat julen och inte hunnit denna omgång. Får nöja mig med
att dricka kalla och titta mest.
Kanske lämna en pytte från höften på favorithästar.

Gammal 2015-12-26, 15:38   #144

newbranchs avatar

Standard

V4
Eventuell utdelning inför sista avdelningen

1 Columbus Sisu 34 318 kr
2 Zelma 8 102 kr
3 Scarlet Winner Struken
4 Ottens Casher 16 492 kr
5 Olympic Torch 18 697 kr
6 Bacio 30 652 kr
7 Mad Diva 49 729 kr
8 Torpedo W.F. Struken
9 Kendra Silvio 12 416 kr
10 Alan Wadd 6 254 kr
11 Shelby Glide 44 027 kr
12 Spero Vincere 123 015 kr
Gammal 2015-12-26, 15:41   #145

AndyMarts avatar

Standard

Bacio i V4-4 har jag följt lite nu. Bra häst som står sig bra i klassen och spurtat härligt fint på slutet. Är ett roligt spel här då den mycket väl kan vinna med hyfsad resa. Schön ett minus gentemot Örjan men samtidigt bäddar det för högre odds.

Alan Wadd bäst i fältet men Bacio är absolut med precis där bakom och jag håller honom jämn med de andra mest spelade.

Gammal 2015-12-26, 15:43   #146

Sharp$: 1145

Standard

Ursäkta för fel forum men hur kan det se ut så här efter sista loppet på Bjerke i Norge?! Fem hästar i loppet och tre platser utbetalas och med 7.55 på sistaplatsen... WTF! På en möjlig 5.51-oddsare. Platsspannet låg mellan 1.00-8.66. Den som spelats mest på plats stod i 1.00-1.00 och missade podiumet. Kanske därför, men har inte Norge endast två platser vid 6 eller färre startande?

Fattar nada!

Edit! Och andrahandsfavoriten ger 6.56 på plats...!!!
mackpeter (+10)

Senast redigerad av Fulsprit den 2015-12-26 klockan 15:51.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 15:53   #147

newbranchs avatar

Standard

V4-3
Bestraffningar: Sundberg Hans-Owe, 1100 kr, för att ha stört medtävlare.
Sundberg Hans-Owe (Noomi Skift) för att ha stört medtävlare nr 11 Twitter Sisu, ca 100 meter kvar.
Gammal 2015-12-26, 15:55   #148

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ursäkta för fel forum men hur kan det se ut så här efter sista loppet på Bjerke i Norge?! Fem hästar i loppet och tre platser utbetalas och med 7.55 på sistaplatsen... WTF! På en möjlig 5.51-oddsare. Platsspannet låg mellan 1.00-8.66. Den som spelats mest på plats stod i 1.00-1.00 och missade podiumet. Kanske därför, men har inte Norge endast två platser vid 6 eller färre startande?

Fattar nada!

Såg det där på twitter, sjukt.

Pst! Välkommen tillbaka.

Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 15:56   #149

Standard

Citat:

Fattar nada!

Norgehistoria vettu
Gammal 2015-12-26, 15:58   #150

Standard

Citat:
Såg det där på twitter, sjukt.

Pst! Välkommen tillbaka.

Tackar, tackar! Känns riktigt ovant!
Helge (+1000), mackpeter (+100)
Gammal 2015-12-26, 16:00   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Norgehistoria vettu

Måste vara så - trodde först att det var någon stolle som tänkt sig tvätta lite pizzeriapengar, men fick sig en snyting, hehe - men platsomsättningen är ju högst normal. Måste blivit fel i systemet, på något sätt...
Gammal 2015-12-26, 16:03   #152

Helges avatar

Standard

Citat:
Tackar, tackar! Känns riktigt ovant!
Förstår det

Skickar med lite fickpengar så du har när du rejsar runt här inne
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 16:04   #153

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Bacio i V4-4 har jag följt lite nu. Bra häst som står sig bra i klassen och spurtat härligt fint på slutet. Är ett roligt spel här då den mycket väl kan vinna med hyfsad resa. Schön ett minus gentemot Örjan men samtidigt bäddar det för högre odds.

Alan Wadd bäst i fältet men Bacio är absolut med precis där bakom och jag håller honom jämn med de andra mest spelade.

Oj vad man är korkad som inte spelar tvilling.
Gammal 2015-12-26, 16:06   #154

Standard

Jag anser att det står mellan två hästar i första V75 och det är My Happiness EP och mitt drag Ariel Boko - hur skall AB kunna torska om hon har tätkänning, vilket är högst troligt, sista 300 metrarna? Hon krossar detta från dödens om hon har en bra dag...
Gammal 2015-12-26, 16:10   #155

Standard

Strömberg sa i intervjun att han tror att On Track P tas upp och letar sig ner i fältet.
Få se om Takter kör lite mer framåt.
Gammal 2015-12-26, 16:11   #156

Shooters avatar

Standard

Citat:
Strömberg sa i intervjun att han tror att On Track P tas upp och letar sig ner i fältet.
Få se om Takter kör lite mer framåt.
Takter brukar inte vara blyg, men jag tror dock mest på Food Money som jag gillar.
Gammal 2015-12-26, 16:12   #157

Sharp$: 2112
Standard

Citat:
Oj vad man är korkad som inte spelar tvilling.
panikade in en tjugolapp i sista sekund, 467kr utbetald. Tackar!
AndyMart (+5)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 16:13   #158

Standard

Citat:
Jag anser att det står mellan två hästar i första V75 och det är My Happiness EP och mitt drag Ariel Boko - hur skall AB kunna torska om hon har tätkänning, vilket är högst troligt, sista 300 metrarna? Hon krossar detta från dödens om hon har en bra dag...
Vore en värdig avslutning efter sex år hos Per Linderoth. Hoppas det till 6 %.
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av mackpeter den 2015-12-26 klockan 16:14.
Gammal 2015-12-26, 16:16   #159

Standard

Citat:
Vore en värdig avslutning efter sex år hos Per Linderoth. Hoppas det till 6 %.

Ja, det vet du väl att både skötare och PL vässat extra inför denna start, med tanke på förutsättningarna...
Gammal 2015-12-26, 16:23   #160

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Gaaaaahhh...hann inte lämna in....fy faaaaaaan!!!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 16:23   #161

Shooters avatar

Standard

Härligt spik i första! Trodde det skulle bli svårt utvändigt ledaren, men jäklar vilken fin insats.
Gammal 2015-12-26, 16:24   #162

Manprinsens avatar

Standard

KUNG PAPPA UNTER!!!
Gammal 2015-12-26, 16:26   #163

Standard

Otrolig insats av vinnaren OCH My Happiness EP!
Gammal 2015-12-26, 16:27   #164

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2078
Standard

Fan vad gott Peter!

(Och Bergh får lära sig släppa spets någon gång...)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 16:28   #165

Helges avatar

Standard

89,3 miljoner. Alla tiders rekord för annandagsfinalerna (utan jackpot).
Gammal 2015-12-26, 16:28   #166

Standard

Oj, tack för "fickpengarna", Helge och Mackpeter - det värmer! Nu slipper katten pissa på mig, eller var det ATG?!
Helge (+5), mackpeter (+5)
Gammal 2015-12-26, 16:29   #167

Manprinsens avatar

Standard

Hästjäveln sprang på tvären, höll på att slänga ut TV:n på altanen. Trodde det var kört, men Peter Untersteiner visar vilken skicklig kusk han är.
Gammal 2015-12-26, 16:30   #168
DIF

Sharp$: 1766
Standard

Örjan kan nog köra sig fast i ett tvåhästarslopp. Han är fegast av dom alla
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 16:30   #169

Standard

90 miljoner i omsättning utan jackpot. Att senarelägga starttiden på V75 har verkligen blivit en megasuccé.
Helge (+5)
Gammal 2015-12-26, 16:31   #170
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är det verkligen "smart" att spika Fleetfoot Hanover? Senaste starten var 3 nov...
Japp!
Chiron (+3)
Gammal 2015-12-26, 16:32   #171

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
90 miljoner i omsättning utan jackpot. Att senarelägga starttiden på V75 har verkligen blivit en megasuccé.
Ja, högsta någonsin på annandagsfinalerna utan jackpot. Skarplöth verkar vara på rätt väg nu.
Gammal 2015-12-26, 16:33   #172

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Örjan kan nog köra sig fast i ett tvåhästarslopp. Han är fegast av dom alla
Samtidigt är det inte Örjans fel att folk övervärderar en medioker häst. Ingen segermaskin direkt det där.
Gammal 2015-12-26, 16:34   #173

Standard

Citat:
Ja, högsta någonsin på annandagsfinalerna utan jackpot. Skarplöth verkar vara på rätt väg nu.

Dock är "en gång, ingen gång"!
Gammal 2015-12-26, 16:34   #174

Standard

Över 150 miljoner i V75 omsättning till extra V75 dagen innan julafton och dagens omgång bara på V75 spelet. Tro fan att atg vill ha ännu mer V75 omgångar när spelarna fullständigt öser in pengar så fort det står V75 på programmet. Nästa jul blir det ju som bekant V75 varje dag i en hel vecka.
Gammal 2015-12-26, 16:35   #175

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja, lattjo. Alla klagade/klagar att ingen hade tid med trav, man skulle vara social och äta middag med familjen denna tid. hehehe.
Gammal 2015-12-26, 16:35   #176

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Gaaaaahhh...hann inte lämna in....fy faaaaaaan!!!!
Då är vi två....:( varför lär man sig inte att inte vänta till sista sek... Jävla speltjänst som nollställer rankingen när man trycker ner webbläsaren..
Så här såg rasen ut:
1: 8
2 A 2,3,5 B 1,11
3 A 6 B 8
4 A 14 B 1,7 C 8
5 A 2,6,11,12 B 3 C 5,7,10
6: 6
7: A 9 C 4,5

Minst en A i avd 3 och 7. Minst 2 A i 2,4,5. Max 1 C totalt.

Nu blev det ist en V 5:a på samma premisser som ovan.

Fan!!
Gammal 2015-12-26, 16:38   #177

Standard

Citat:
Ja, lattjo. Alla klagade/klagar att ingen hade tid med trav, man skulle vara social och äta middag med familjen denna tid. hehehe.
Jag har alltid tyckt det varit perfekt. Speciellt på sommaren har det känts vansinnigt att dra igång V75 redan 14.30 när de flesta är utomhus.

När så få besöker banorna numera ändå är det inte banpubliken som ska komma i första hand. Omsättningen på V75 är ju helt avgörande för travets intäkter.
Gammal 2015-12-26, 16:39   #178
DIF

Sharp$: 1766
Standard

Citat:
Samtidigt är det inte Örjans fel att folk övervärderar en medioker häst. Ingen segermaskin direkt det där.
Men ibland måste man våga för att vinna, att alltid sitta och köra på chans är inte rätt. I en final och fin resa så borde han gett hästen chansen. Han kör ju alltid så. Nåväl och onödigt mycket övertro på en häst som helst inte vinner...
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 16:39   #179

Standard

beppe am ser dunderfin ut. haugstad var ju minst sagt jäkligt uppåt o örjan i vagnen som brukar välja rätt vägar. det osar tyvärr favoritvinst här
Gammal 2015-12-26, 16:40   #180

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag har alltid tyckt det varit perfekt. Speciellt på sommaren har det känts vansinnigt att dra igång V75 redan 14.30 när de flesta är utomhus.

När så få besöker banorna numera ändå är det inte banpubliken som ska komma i första hand. Omsättningen på V75 är ju helt avgörande för travets intäkter.
Samma här, perfekt. Men den stora massan som hörts har varit negativa.
Gammal 2015-12-26, 16:40   #181

newbranchs avatar

Standard

V75-1
Bestraffningar: Bergh Robert, 2000 kr, för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position.
Gammal 2015-12-26, 16:43   #182

Grants avatar

Wink

Citat:
Samma här, perfekt. Men den stora massan som hörts har varit negativa.

17:00?

Mvh Uffe
Gammal 2015-12-26, 16:45   #183

Helges avatar

Standard

Citat:
17:00?

Mvh Uffe
Uffe....?
Gammal 2015-12-26, 16:46   #184

drakens avatar

Standard

tycker att det är uselt men samtidigt bra. Har sparat mycket pengar på att går senare. Inte alls lika intresserad av att spela längre. Välkommen tillbaka fulsprit. Tråkig men väntad början på omgången.
Gammal 2015-12-26, 16:46   #185

Manprinsens avatar

Standard

Örjan levererar!!!
Gammal 2015-12-26, 16:46   #186

Shooters avatar

Standard

Det var ju synd att Beppe var så bra idag, fick också en tung väg.
Gammal 2015-12-26, 16:46   #187

AndyMarts avatar

Standard

Citat:

Högre omsättning = mer prispengar = bättre sport.

Bättre sport genererar publik, inget vill se åsnor tävla.
Gammal 2015-12-26, 16:46   #188

Standard

Fast då var det kanske rätt att lira V5 ändå?
Synd att inte Ohlsson letade sig ut med Panoramic så man fick se vad den gick för.
Beppe var rätt bra..
Gammal 2015-12-26, 16:47   #189

Standard

Citat:

Nej, visst - det handlar om prioriteringar och detta kunde man förstå - finns inte många travspelare som har familjen före travet, hehe!
Gammal 2015-12-26, 16:47   #190
Banned

Standard

Citat:
Beppe Am är bäste spike

yesss
Gammal 2015-12-26, 16:47   #191

AndyMarts avatar

Standard

Usch, hade smakat med Untersteiner här med.
Gammal 2015-12-26, 16:48   #192

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Gammal 2015-12-26, 16:48   #193

Shooters avatar

Standard

Citat:
Omöjligt att säga om det är anledningen. Jag tror inte det.
mackpeter (+3)
Gammal 2015-12-26, 16:50   #194

Standard

Citat:
Högre omsättning = mer prispengar = bättre sport.

Bättre sport genererar publik, inget vill se åsnor tävla.
Ja mer prispengar är ju helt avgörande för framtiden och sådana skapas i stort sett bara med högre spelomsättning. Det är ju lägre prispengar idag både på V75, V64 och lunch V4 än bara för några år sedan och det säger ju sig själv att det är förödande på sikt om det inte vänder.
Gammal 2015-12-26, 16:51   #195

Helges avatar

Standard

Citat:
Nej, visst - det handlar om prioriteringar och detta kunde man förstå - finns inte många travspelare som har familjen före travet, hehe!
HAHAAAAA sant men det lät så på "alla" minsann när detta infördes, det bara INTE gick

Men hockey, fotboll mm går bra att se den tiden.
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 16:52   #196

Standard

Nu har det ju dessutom skapats bra förutsättningar för att det blir femrättsjackpot idag med två favoriter som inlett och det är ju i så fall guld för spelbolaget inför lördagens omgång på Dalatravet Romme.
Gammal 2015-12-26, 16:53   #197

Manprinsens avatar

Standard

Nu hoppas jag Johnny pistol kör med dragna revolvrar och bara krossar dom.
Gammal 2015-12-26, 16:54   #198

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja mer prispengar är ju helt avgörande för framtiden och sådana skapas i stort sett bara med högre spelomsättning. Det är ju lägre prispengar idag både på V75, V64 och lunch V4 än bara för några år sedan och det säger ju sig själv att det är förödande på sikt om det inte vänder.
Ja, en stor grej som jag tror påverkar är att förtroendet för ATG börjar komma tillbaka. Spelsäkerheten var ju totalt under isen ett tag med Sydafrikaner som vann massor och folk som kunde spela efter loppen gått i mål. Sånt gav ju nyheter och nådde ut till en hel del människor. Klart folk tar det lugnt.

Nu har man kommit på rätt väg (Paribet härjar vidare men ändå icke jämförbart med 2012-2013) med mindre negativa skriverier och fina förändringar. 16.20 mer eller mindre en succé, trav-tv har blivit 50x bättre och hemsidan börjar sätta sig.
Gammal 2015-12-26, 16:55   #199

Standard

Bra Jansson, köra galopp på autostart
Gammal 2015-12-26, 16:57   #200

Standard

Citat:
HAHAAAAA sant men det lät så på "alla" minsann när detta infördes, det bara INTE gick

Men hockey, fotboll mm går bra att se den tiden.
Det stora jobbet för kunskapsspelarna ligger ju timmarna innan V75 drar igång. När man väl lämnat in går det ju bra att se loppen live och mellan loppen kolla fotbollen och hockeyn. Det är väl ca 20 min från ett lopp går i mål till nästa startar.

Nu kan ju dom som har aktiviteter på lördagarna på förmiddagar och tidiga eftermiddagar komma hem i så god tid att dom både hinner följa den viktiga sista timmarna infon och lämna in sina V75or i lugn och ro.
Gammal 2015-12-26, 17:01   #201

Standard

Dagens mest överspelade nu. Food money bör va chanslös här
Gammal 2015-12-26, 17:03   #202

Helges avatar

Standard

Citat:
Det stora jobbet för kunskapsspelarna ligger ju timmarna innan V75 drar igång. När man väl lämnat in går det ju bra att se loppen live och mellan loppen kolla fotbollen och hockeyn. Det är väl ca 20 min från ett lopp går i mål till nästa startar.

Nu kan ju dom som har aktiviteter på lördagarna på förmiddagar och tidiga eftermiddagar komma hem i så god tid att dom både hinner följa den viktiga sista timmarna infon och lämna in sina V75or i lugn och ro.
Nu är vi men jag håller med dig 100%. Så kunde dock inte alla motståndare se det.
Man skulle inte kunna laga middag, äta och umgås med familjen och aldrig mera vara social en lördag.
Omsättningen skulle minska och travet dö ut.

Dock rädd för att stor del är ökad omsättning från utland.
Gammal 2015-12-26, 17:05   #203

Grants avatar

Smile

Citat:
Uffe....?
Givetvis spelas det mer efterhand som tiden går, 16:20 - 17:00 -18:00 osv
men samtidigt dör söndagarna. Samma begränsningar som i all annan
ekonomisk matematik. ATG kanske kunde börja med SMS-lån för att
höja totalomsättningen? Eller starta ATG 2.0?

Mvh Uffe
Gammal 2015-12-26, 17:07   #204

Helges avatar

Standard

Citat:
Givetvis spelas det mer efterhand som tiden går, 16:20 - 17:00 -18:00 osv
men samtidigt dör söndagarna. Samma begränsningar som i all annan
ekonomisk matematik. ATG kanske kunde börja med SMS-lån för att
höja totalomsättningen? Eller starta ATG 2.0?

Mvh Uffe
AH.
Söndagarna ska få sig ett lyft, tror det blir bra.
Gammal 2015-12-26, 17:08   #205

Manprinsens avatar

Standard

KUNG JOHNNY!!! UNDERBAR OMGÅNG!
Gammal 2015-12-26, 17:08   #206

Sharp$: 635
Standard

Sån jävla lotto Johnny skall ha, helvete va tråkigt. Nu blir det skitutdelning
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:08   #207

Shooters avatar

Standard

De körde loppet åt favoriten. Thai var duktig, men det blev lite för tufft.
Gammal 2015-12-26, 17:09   #208

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 136
Standard

Sällan, varje gång man spikar Goop så misslyckas han med ingungningarna... Fan vad ofta han torskar med nosen om man spelat..
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:09   #209

Manprinsens avatar

Standard

Fan vad härligt när ordentliga kuskar och hästar vinner för en gångs skull istället för en massa skräp.
Gammal 2015-12-26, 17:09   #210

Standard

Takter bakom Piraten är rena travpoesin. Han bara viftar lite med tömmarna johhny när han måttar in den
Gammal 2015-12-26, 17:10   #211

Standard

Tråkigt hur nödja folk här inne är över att tre favoriter har vunnit irad. Tragisk runda idag. Nä, nu gör jag något annat istället.
Gammal 2015-12-26, 17:10   #212

Shooters avatar

Standard

OTP övertygade inte idag. Hade knappast vunnit om de inte kört så hårt i början.
Gammal 2015-12-26, 17:11   #213

Helges avatar

Standard

Citat:
KUNG JOHNNY!!! UNDERBAR OMGÅNG!
Inte alla som älskar favoritomgångar, men det är ok du gillar
zabatsu (+100)
Gammal 2015-12-26, 17:12   #214

Standard

Ja nu dog omgången troligen spelmässigt. De lite mer öppna loppen som är kvar är också dom spelarna garderat som mest. Surt att Dreams Take Time skulle galoppera när jag rekommenderat spel på den till fantastiska 12 ggr hos B365 (3,70 i vinnarodds hos atg)
Trinity (+1)
Gammal 2015-12-26, 17:12   #215

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Inte alla som älskar favoritomgångar, men det är ok du gillar
Finns ju 4 lopp kvar och nu börjar det skrälla.

Grym ranking av Spelvärde idag btw! En stor julgrogg ska dom ha grabbarna.
Gammal 2015-12-26, 17:13   #216

Shooters avatar

Standard

Spik på Goop i nästa då! Ska vara en fin chans att runda de här.
Gammal 2015-12-26, 17:13   #217

Standard

Citat:
Ja nu dog omgången troligen spelmässigt. De lite mer öppna loppen som är kvar är också dom spelarna garderat som mest. Surt att Dreams Take Time skulle galoppera när jag rekommenderat spel på den till fantastiska 12 ggr hos B365 (3,70 i vinnarodds hos atg)

Beror väl helt på hur man garderat - kan sitta x antal med många sköna skrällar kvar och de tror jag inte misströstar - fyra lopp kvar som det kan skrälla i!
Gammal 2015-12-26, 17:16   #218

Standard

Citat:
Beror väl helt på hur man garderat - kan sitta x antal med många sköna skrällar kvar och de tror jag inte misströstar - fyra lopp kvar som det kan skrälla i!
Absolut. Men med tre storfavoriter som inlett krävs det verkligen att smäller till i 2 eller helst 3 av de 4 återstående loppen för utdelning värd namnet. Och det känns inte så troligt på förhand.
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 17:18   #219

Helges avatar

Standard

Citat:

Ja du, känns kört med utdelning efter dessa tre.

Ja, verkligen, spikarna i de två första avklarade och tjocka på resten, snyggt.
Men var tänkt det skulle börja skrälla lite efter andra vilket det inte gjorde.

Gammal 2015-12-26, 17:18   #220

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2729
Standard

Visst, tråkigt med tre favoriter men om man tar på sig glasögonen som bara bedömer sporten så har det varit tre riktigt sköna lopp med Johnnys styrning på bortre långsidan med OTP som en liten extra krydda för att sedan måtta in på linjen.
Om_sommaren (+5), Helge (+3), Fulsprit (+1)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:18   #221

Standard

Citat:
Spik på Goop i nästa då! Ska vara en fin chans att runda de här.
Tror inte Goop tar denna. Tycker att han presterar sämre i bakspår med Candor Hall.

Mina skrällar i det här loppet är 7 och 8a.
Gammal 2015-12-26, 17:20   #222

Manprinsens avatar

Standard

Nu ska jag för första gången någonsin heja på Göran Jansson av alla.
Gammal 2015-12-26, 17:22   #223

Standard

Citat:
OTP övertygade inte idag. Hade knappast vunnit om de inte kört så hårt i början.
Jag tycker att OTP övertygade. Men inte Johnny. Han körde alltför defensivt i början. Hade kunnat köra framåt efter 100 m och lagt sig två snäpp längre fram. Då hade han vunnit lätt.
Gammal 2015-12-26, 17:22   #224

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Tror inte Goop tar denna. Tycker att han presterar sämre i bakspår med Candor Hall.

öh va? Han går ju alltid där bakifrån o gör bra lopp hela tiden. sitter själv med spik som jag bittert ångrar när inledningen sett ut som den gjort
Gammal 2015-12-26, 17:22   #225
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

2 Balzac Du Chatelet leder runt om!!!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:22   #226

Helges avatar

Standard

Citat:

Fick sju ggr på plats, på Matchmaker tidigare idag på Bet365. Vet inte hur det ser ut nu.
Gammal 2015-12-26, 17:24   #227

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
2 Balzac Du Chatelet leder runt om!!!
Det är nog säkrast om du startar upp en egen tråd för denna också va?
Gammal 2015-12-26, 17:27   #228

Standard

Citat:
Nu ska jag för första gången någonsin heja på Göran Jansson av alla.
Det kan nog behövas. I dessa långlopp brukar det krävas lite extra av kuskarna om dom inte har överlägsna hästar. Göran Jansson är väl inte en kusk som vinner överdrivet ofta i dessa sammanhang.
Gammal 2015-12-26, 17:27   #229

Standard

Glöm ej Örjan i detta lopp! Jorma tar jag ej heller bort i långlopp - vilken skit han än kör, Är suverän i långlopp!
Gammal 2015-12-26, 17:27   #230

Standard

Det här loppet vinner 7 eller en felfri 15. Så att man får lite utdelning.
Gammal 2015-12-26, 17:28   #231

drakens avatar

Standard

Citat:

Skall du bjuda på julgrogg för att det börjat med 3 favoriter varav 2 jättestora.
Gammal 2015-12-26, 17:29   #232

Sharp$: 804
Standard

Citat:
Jag tycker att OTP övertygade. Men inte Johnny. Han körde alltför defensivt i början. Hade kunnat köra framåt efter 100 m och lagt sig två snäpp längre fram. Då hade han vunnit lätt.
Nja, han gav en bra anledning i intervjun varför han backade. Visst han hade kunnat köra några hundra meter tidigare, men dödens va inte ledig. Han vann så vad mer kan man egentligen begära?
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:32   #233

Shooters avatar

Standard

Björn har lekstuga! Kunde ha stått ytterligare 20-40 m bakom och hade vunnit bekvämt ändå.
Gammal 2015-12-26, 17:32   #234

Standard

Det är ju f-n att Crebas kör galopp i starten.
Gammal 2015-12-26, 17:33   #235

Standard

NU, kan till och med jag hålla med om att utdelningen blir ören...
Gammal 2015-12-26, 17:33   #236

Manprinsens avatar

Standard

Björn luggar dom trots 80m. Aristocat Boko vill inte mycket nuförtiden.
Gammal 2015-12-26, 17:34   #237

Helges avatar

Standard

Månprinsen Är omgången fortfarande underbar?
zabatsu (+10)
Gammal 2015-12-26, 17:34   #238
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

är du go´eller!?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:35   #239

Standard

Citat:
Fick sju ggr på plats, på Matchmaker tidigare idag på Bet365. Vet inte hur det ser ut nu.
Härliga odds, synd att det inte riktigt gick som det skulle, trodde det skulle gå mycket bättre för matchmaker än vad det gjorde idag
Helge (+5)
Gammal 2015-12-26, 17:35   #240

Standard

Hård bana idag och massor av galopper. Känns som det är första gången som det är bra med barfotaförbudet, för undrar hur det sett ut idag i barfotalistorna med sena ändringar mm om det varit tillåtet med valfri balans.

Dock syns det inte i någon spelinfo när dom skruvar i brodd men det kan också ha väldigt stor betydelse för prestationerna.
Gammal 2015-12-26, 17:36   #241

Shooters avatar

Standard

Har garderat upp rejält i nästa, så nu får det komma en rensare. Trist att favoriterna vann i lopp 2 och 3. Hade inte krävts så mycket för att de skulle ha torskat.
Gammal 2015-12-26, 17:36   #242

newbranchs avatar

Standard

V75-3
Bestraffningar: Bergh Robert, 3000 kr, övrig felaktig drivning.
Takter Johnny, 3000 kr, övrig felaktig drivning.

(Felaktig drivning påverkar tydligen inte en vinnare)
Gammal 2015-12-26, 17:36   #243

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Skall du bjuda på julgrogg för att det börjat med 3 favoriter varav 2 jättestora.
FH till drygt 20% var en spelvärd spik och Beppe till 41% var helt OK. Dom hade garderat OTP.
Gammal 2015-12-26, 17:37   #244
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

King Sir Kir vinner nästa
trio
11
3-4-5-6-11-12
3-4-5-6-11-12
Trinity (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:37   #245

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Månprinsen Är omgången fortfarande underbar?
Alltid underbart när Björn vinner, men jag hade gärna tagit en skräll här.
Gammal 2015-12-26, 17:39   #246

Sharp$: 804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
V75-3
Bestraffningar: Bergh Robert, 3000 kr, övrig felaktig drivning.
Takter Johnny, 3000 kr, övrig felaktig drivning.

(Felaktig drivning påverkar tydligen inte en vinnare)
Ring SVT!
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 17:40   #247

Standard

Och nu är det väl snarare frågan om det ska bli dubbel jackpot eller bara jackpot på femmorna.

Sen i januari och februari blir det troligen baserat på hur det var i fjor och barfotaförbudet ännu ojämnare lopp med jackpot var och varannan vecka och därmed väldigt hög omsättning.

Romme på lördag om det blir dubbel jackpot skapar goda förutsättningar för tresiffrigt antal miljoner i omsättning.
Gammal 2015-12-26, 17:40   #248

Shooters avatar

Standard

Frågan är om tredje spiken - Al's Winnermede - vinner idag. De säger att banan är negativ för honom och positiv för Scellino Luis. Hmm! Hinner inte se DD-loppen förrän efteråt.
Gammal 2015-12-26, 17:40   #249

Cleon_9s avatar

Standard

Ja nu räcker det med favoriter och det är dags att det börjar skrälla. Dags för Örjan att dyka upp med en klassisk gubben-i-lådan-styrning?

Tror King Sir Kir bara vinner dock så jag lirar rak tvilling 7-11 till 37 gånger.
Gammal 2015-12-26, 17:42   #250

Shooters avatar

Standard

Jag hoppas mest på Hank von Håleryd eller Scampi i nästa.
Gammal 2015-12-26, 17:44   #251

Standard

Citat:
Har garderat upp rejält i nästa, så nu får det komma en rensare. Trist att favoriterna vann i lopp 2 och 3. Hade inte krävts så mycket för att de skulle ha torskat.
Tyckte allt gick fel för Beppe am. Men han vann ändå på klasshästens vis
Gammal 2015-12-26, 17:48   #252

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag hoppas mest på Hank von Håleryd eller Scampi i nästa.
Hank provas ffg i jänkarvagn, testat i värmning och det funkade.
Gammal 2015-12-26, 17:50   #253

Standard

Nu är det dags för Björn att visa hur bra 6 är. Så det blir lite dragning.
Gammal 2015-12-26, 17:53   #254

Helges avatar

Standard

Denna var bara att njuta av, Kingen.
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 17:53   #255

Standard

classe hade ställt iordning. du söte tid vilket intryck!
Gammal 2015-12-26, 17:55   #256

newbranchs avatar

Standard

V75-4
Bestraffningar: Aikio Pasi, 300 kr, för felaktigt nummertecken.
Gammal 2015-12-26, 17:57   #257

Cleon_9s avatar

Standard

Ingen favorit som vann, men en favorit som vann
Gammal 2015-12-26, 17:59   #258

Standard

Vad säger intelligentian om Tango Vang? Har ju varit riktigt bra - taskigt läge men flera frågetecken på de betrodda...
Gammal 2015-12-26, 18:01   #259

Helges avatar

Standard

Björn Goop "Haft roligt med varandra istället för julklappar."

Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 18:07   #260

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Björn Goop "Haft roligt med varandra istället för julklappar."

Helge (+50), mackpeter (+5), Fulsprit (+1), kleb6 (+5)
Gammal 2015-12-26, 18:11   #261

Standard

Citat:
Vad säger intelligentian om Tango Vang? Har ju varit riktigt bra - taskigt läge men flera frågetecken på de betrodda...
Har gått barfota runt om i alla Sverigestarterna förutom i ett 25 tkr lopp på Åby 2013. Vanskligt att spekulera i hur det kommer funka med skor och ev brodd idag för enligt flera uttalanden är banan bedrövlig på Solvalla.

Låter ju inte som att Als W mot Calvin Borel låter som en trolig DD baserat på vad kuskarna sagt om banan.
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 18:12   #262

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Tråkigt hur nödja folk här inne är över att tre favoriter har vunnit irad. Tragisk runda idag. Nä, nu gör jag något annat istället.
Tycker detta är dåligt att tycka det är kass när tre favoriter vinner.När ska vi småspelare få vinna?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-26, 18:14   #263

Manprinsens avatar

Standard

Helvete en kopia av Sofia Hellqvist som ska spela DD i studion!
Gammal 2015-12-26, 18:15   #264

Helges avatar

Standard

Citat:

Tack, snodde den, helt underbar ♥
Manprinsen (+10)
Gammal 2015-12-26, 18:17   #265
Banned

Standard

7 Tango Vang får bli min stänkare i DD1.

Tvilling och DD mot 1,4,9,11.
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 18:18   #266

Standard

Citat:

Usch! Det var mig en "gayig" bild, hehe! Vilken "sängkammarblick"! Kan blidka vilken måldomare som helst...
Helge (+5), asgaya3141 (+5)
Gammal 2015-12-26, 18:19   #267

Standard

Jag tror att Oscar Svanberg ligger lite lågt med Usain Henna för att få slå ur "underläge". Det blev för höga förväntningar senast. 4-11 ger 25 ggr.

Min DD blir 4 - 4 och 11.
Scellino Luis är alltid min vinnare när den startar.
Familjen Eriksson kör alltid "snällt" med sin ögonsten 4 Usain Swing. Idag är det dags att visa hästens verkliga kapacitet. 33 ggr.
Gammal 2015-12-26, 18:23   #268

Manprinsens avatar

Standard

Förbannat Björn, här skulle du inte vinna...
Gammal 2015-12-26, 18:26   #269

newbranchs avatar

Standard

V5

1 Next To None Sib 4 907 kr
2 Venkatesh Struken
3 Västerbo PayMyDay 18 312 kr
4 Usain Swing 13 868 kr
5 Call Me Hanover 12 706 kr
6 Long Night 81 782 kr
7 Blue Rocket *
8 Calvin Borel 1 753 kr
9 Namale Kronos 3 066 kr
10 Bergshults Leffe 22 266 kr
11 Usain Henna 5 747 kr
12 Alkalizer Am 19 108 kr
* = Över 200 000 kr / Jackpot
Gammal 2015-12-26, 18:26   #270

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Tycker detta är dåligt att tycka det är kass när tre favoriter vinner.När ska vi småspelare få vinna?
Garderar man och analyserar rätt så vinner även småspelare.
Jag spelar aldrig för några stora summor men har ändå
vunnit så pass bra så att spelen alltid betalar sig själva och lite där till.
Systemen behöver inte kosta 2000:-+
Gammal 2015-12-26, 18:27   #271

linfres avatar

Sharp$: 5475
Standard

Borta på allt så sista hoppet ligger på den här lappen Kom igen Peter!

Gammal 2015-12-26, 18:27   #272

Standard

Citat:
Bra idé. Förvånansvärt bra. Nästgångare.
Fulsprit (+3)
Gammal 2015-12-26, 18:28   #273

newbranchs avatar

Standard

V75 utdelning ovan. Här kommer V5. Sorry!

1 Next To None Sib 2 413 kr
2 Venkatesh Struken
3 Västerbo PayMyDay 6 463 kr
4 Usain Swing 4 268 kr
5 Call Me Hanover 4 781 kr
6 Long Night 31 727 kr
7 Blue Rocket 46 915 kr
8 Calvin Borel 1 443 kr
9 Namale Kronos 1 197 kr
10 Bergshults Leffe 9 400 kr
11 Usain Henna 2 450 kr
12 Alkalizer Am 6 099 kr
Gammal 2015-12-26, 18:34   #274

newbranchs avatar

Standard

V75-5
7 Enjoy Boko
Örjan Khilström hörd angående hästens beteende 1100 meter kvar, Örjans förklaring: Hästen tappade ev. luften och avbröt därför loppet. Förklaringen godkänd.
Gammal 2015-12-26, 18:39   #275

Standard

Usain Henna går fram i dödens varvet kvar och krossar dem... Beror iofs lite på vem som sitter i dödens - sitter Calvin där så låser ju denne loppet... Men, vem svarar, egentligen? Kanske får CB överta tidigt om felfri?! Flera startsnabba på de innersta spåren men alla lär väl släppa om Conrad ställer frågan!

Hmm - står CB på benen så kanske denne ändå är det sunda spelet...
Gammal 2015-12-26, 18:42   #276

Helges avatar

Standard

1427:- efter sex avdelningar, helt underbar omgång...

Månprinsen
Gammal 2015-12-26, 18:46   #277

Helges avatar

Standard

Snygg Conni och Calvin ♥ trots att han ville stryka pga kass bana.
Fulsprit (+3)
Gammal 2015-12-26, 18:47   #278

newbranchs avatar

Standard

V75-6
Startförbud: 6 AL'S WINNERMEDE (startförbud 151226-160105 (orent trav))
Gammal 2015-12-26, 18:48   #279

Standard

1.12.4 på en icke bra bana i december, fina papper - låt vara som en höstdag...
Helge (+4)
Gammal 2015-12-26, 18:49   #280

Helges avatar

Standard

Nu är skittravet utdelningsmässigt över och vi kan tugga i tråden om vad vi vill :P
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 18:49   #281

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
1427:- efter sex avdelningar, helt underbar omgång...

Månprinsen
Jag var mer optimistisk efter 3 avdelningar!
Gammal 2015-12-26, 18:49   #282

newbranchs avatar

Standard

Utdelning 7 rätt
1 753 kr

Utdelning 6 rätt
35 kr

Utdelning 5 rätt
Jackpot
Gammal 2015-12-26, 18:55   #283

Standard

Det blir väl Calvin Borel och King Sir Kir som gör upp om vinsten i elitloppet nästa år baserat på dagens omgång.

Only One Winner sumpade dubbeljackpoten, men ändå spelhets på lördag med vanlig jackpot. Kan också bli pengar till potten efter tisdagens V75a i Halmstad. Det är dock vilket är värt att notera pengar som spelarna förlorade idag så det gäller att spela med förnuft trots allt om pengarna ska räcka hela januari.

Väldigt tunt anmält just nu till guld och silver på Romme. 5 resp 7 hästar, så det finns nog chans/risk att det betydligt mer lågklassiga lördagsloppet får plats på V75 spelet på lördag. Det avgörs i morgon.

Nu får det vara färdigtravat för idag och ev även för i år, men hoppas hinna se Halmstads fina V75a på tisdag.
Gammal 2015-12-26, 19:00   #284

Helges avatar

Standard

Citat:
Det blir väl Calvin Borel och King Sir Kir som gör upp om vinsten i elitloppet nästa år baserat på dagens omgång.

Only One Winner sumpade dubbeljackpoten, men ändå spelhets på lördag med vanlig jackpot. Kan också bli pengar till potten efter tisdagens V75a i Halmstad. Det är dock vilket är värt att notera pengar som spelarna förlorade idag så det gäller att spela med förnuft trots allt om pengarna ska räcka hela januari.

Väldigt tunt anmält just nu till guld och silver på Romme. 5 resp 7 hästar, så det finns nog chans/risk att det betydligt mer lågklassiga lördagsloppet får plats på V75 spelet på lördag. Det avgörs i morgon.

Nu får det vara färdigtravat för idag och ev även för i år, men hoppas hinna se Halmstads fina V75a på tisdag.
När drog du nu igen, så man inte mailar i onödan?
Gammal 2015-12-26, 19:01   #285

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag var mer optimistisk efter 3 avdelningar!
De flesta tyckte omgången dog då

Gammal 2015-12-26, 19:02   #286

Helges avatar

Standard

Jaha Fulsprit. Kul att se dig här igen! ETT år i utvisningsbåset
Fulsprit (+1)
Gammal 2015-12-26, 19:04   #287

Standard

Citat:
När drog du nu igen, så man inte mailar i onödan?
Nyårsafton snål som jag är. Sparade några tusen på flygbiljetten genom att fira nyår i luften istället för att dra till värmen några dagar tidigare. Räknar med att finansiera det hela genom en V75 vinst på tisdag. Annars får det bli sms lån.
Gammal 2015-12-26, 19:06   #288

Helges avatar

Standard

Citat:
Nyårsafton snål som jag är. Sparade några tusen på flygbiljetten genom att fira nyår i luften istället för att dra till värmen några dagar tidigare. Räknar med att finansiera det hela genom en V75 vinst på tisdag. Annars får det bli sms lån.
Ok, så efter nyår, så är det radiotystnad.
Då hörs vi på tisdag iaf.
Ha en underbart skön semester Olle, det är du värd.
Gammal 2015-12-26, 19:20   #289

AndyMarts avatar

Standard

Citat:

Japp, och Heavy Rotation och Blixtodunder möts i Sweden Cup!
Gammal 2015-12-26, 19:30   #290

drakens avatar

Standard

Prestationsmässigt var det en mkt bra omgång. Spelmässigt inget att hänga i granen men nu är julen slut så det spelar ingen roll. Tomten hade iaf med sig fulsprit i år och sådant uppskattas såklart
Helge (+5), Fulsprit (+3)
Gammal 2015-12-26, 21:34   #291

Grants avatar

Smile

Citat:
OK. Innebär jag bara ska posta i privat rum.
Jag kör Instagram, Twitter och Facebook helspärrat så att det bara är jag själv som
kan se och läsa. Lugnast så och inga oddsiella överraskningar.

Mvh Uffe
Gammal 2015-12-26, 22:13   #292
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Jag kör Instagram, Twitter och Facebook helspärrat så att det bara är jag själv som
kan se och läsa. Lugnast så och inga oddsiella överraskningar.

Mvh Uffe
Genialt Uffe. Andra borde ta efter.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 00:41   #293
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Oj nu försvann det massa inlägg, är det som kallas censur...

Nej, det kallas för offtopic och därmed tillhör du skaran som också får en varning för det och ditt inlägg raderat.

Grattis

Har ni personliga dispyter med varandra så ta det i PM. Skrivs det OT här så kommer det resultera i varningar som i sin tur leder till avstängning. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 05:48   #294

Standard

Citat:
classe hade ställt iordning. du söte tid vilket intryck!
K.S.K Är i ordningställd det såg vi förra veckan plus stalllformen som han har Claes
Gammal 2015-12-27, 06:07   #295

Standard

Citat:
Kan ju bero på att många är hemma och ser det då det är jul.
Vi får se hur dom andra omgångarna står sig typ januari.
Gammal 2015-12-27, 11:29   #296

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Kan ju bero på att många är hemma och ser det då det är jul.

Vi får se hur dom andra omgångarna står sig typ januari.

Faktum är ju att samtliga V75-omgångar (förutom några av de allra första) efter senareläggningen visar klara plussiffror. Dessutom har DD-omsättningarna på lördagar höjts nämnvärt.
Gammal 2015-12-27, 11:50   #297

Standard

Citat:
Faktum är ju att samtliga V75-omgångar (förutom några av de allra första) efter senareläggningen visar klara plussiffror. Dessutom har DD-omsättningarna på lördagar höjts nämnvärt.
Och på lördag med jackpot minst 90 miljoner igen. Många som både är spelsugna då och som behöver pengar efter jul- och nyårsfirandet.

Halmstad på tisdag mer tveksamt. V75 en vanlig tisdagskväll inte vad spelarna är vana vid. 40 miljoner skulle kännas som en framgång.
Gammal 2015-12-27, 13:03   #298

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5435
Standard

omsättning extraomgångar V75

40 kan bli tufft, Elitloppet och Uppesittarkvällen,23e dec, sticker ut omsättningsmässigt, men man vet inte, 40 är ju vad Åbergs omsätter - semesterperiod +10 000 i publik och kanonhästar - kan inte kräva Halmstad skall matcha det.

2014-09-15 V75E Solvalla 22 661 427
2015-07-02 V75E Halmstad 26 929 594
2014-10-19 V75E Solvalla 27 562 350
2015-08-25 V75E Jägersro 27 602 892
2015-05-10 V75E Charlottenlund 28 393 245
2013-07-21 V75E Axevalla 28 574 870
2014-08-26 V75E Jägersro 29 350 709
2015-03-01 V75E Solvalla 29 586 652
2013-11-03 V75E Eskilstuna 30 041 254
2014-07-03 V75E Halmstad 30 385 481
2014-05-11 V75E Charlottenlund 31 150 787
2014-07-20 V75E Axevalla 31 339 514
2014-09-07 V75E Jägersro 31 745 531
2014-01-26 V75E Solvalla 32 085 982
2015-10-25 V75E Solvalla 32 448 925
2014-11-02 V75E Eskilstuna 32 488 189
2013-09-01 V75E Jägersro 32 980 401
2015-11-29 V75E Örebro 33 127 875
2015-07-19 V75E Axevalla 33 364 292
2014-06-08 V75E Bjerke 33 408 750
2014-09-28 V75E Solvalla 33 430 798
2015-01-25 V75E Solvalla 33 734 044
2014-05-28 V75E Åby 33 738 992
2013-09-29 V75E Solvalla 33 961 190
2015-09-27 V75E Solvalla 34 201 025
2015-09-06 V75E Jägersro 35 165 364
2015-06-14 V75E Bjerke 35 255 196
2015-11-08 V75E Eskilstuna 35 651 637
2013-07-30 V75E Jägersro 36 137 387
2015-08-19 V75E Solvalla 36 811 202
2014-07-29 V75E Jägersro 37 163 159
2014-08-20 V75E Solvalla 39 611 193
2013-08-14 V75E Solvalla 39 715 452
2015-07-28 V75E Jägersro 40 242 606
2015-04-03 V75E Färjestad 52 580 237
2014-12-23 V75E Gävle 58 498 919
2014-12-28 V75E Örebro 62 193 329
2014-05-25 V75E Solvalla 62 337 144
2013-12-23 V75E Solvalla 64 492 600
2015-12-23 V75E Bergsåker 69 253 085
2015-05-31 V75E Solvalla 70 114 027
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 13:26   #299

Standard

Citat:
Hur ser det ut på dom övriga spelen v/p?
Gammal 2015-12-27, 13:29   #300

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Hur ser det ut på dom övriga spelen v/p?
Gick ner till en början men sedan nya lanseringen av live-vyn är de på stadiga nivåer igen.
Gammal 2015-12-27, 18:34   #301

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Gick ner till en början men sedan nya lanseringen av live-vyn är de på stadiga nivåer igen.
På tal om senarelagd V75:a.....någon som vet om det är 16:20 som gäller även Elitloppslördagen ? Antar att det är så men men.....
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td