|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-19, 14:52 | #1 |
V75-Bergsåker (extraomgång 23 dec)
En av årets extra V75or körs på Bergsåker dagen innan julafton. Det är sedan ordinarie omgång 3 dagar senare på Solvalla och en ytterligare 3 dagar efter den i Halmstad.
Väldigt lågklassiga proppar till Bergsåker och ärligt talat liknar det mer lunchlopp än V75 lopp. V75-1 Ser öppet ut. Kanske blir skrik på den finska gästen Force One som ska ha gått med norsk gas i de två senaste loppen utan att den växeln utnyttjats. Går annars inte att bedöma spelvärden i nuläget då spelet väl inte ens öppnat. V75-2 Mycket lågklassigt lopp. Ser ut som att två hästar sticker ut. Kalashnikov och Canmore B.F. Den förstämnde mest intressant i nuläget då Canmore B.F nog är klart bäst utan skor. V75-3 Stolopp med spårttrappa och inte många i detta skräpgäng som hör hemma på V75. Känslan är att Oh Goodness blir jättefavorit och med två raka starter med vinst på Solvalla borde det vara toppchans mot sådant här norrlandsmotstånd. Ej barfotahäst heller. V75-4 Treåringar som tjänat väldigt lite pengar över tre volter. Svårt att analysera. Någon som blir hårt spelad återkommer efter lång frånvaro. Collins ska enligt de intervjuer jag läst gå med helstängt huvudlag efter att ha gått med halvstängt senast. Ingen barfotahäst men voltstart ett stort frågetecken. Kusken ingen som tillhör de bättre. V75-5 I en minst sagt sportsligt medioker V75-omgång känns detta lopp som en av höjdarna vilket väl säger det mesta om omgången. Flera av dessa fyraåringar man velat se barfota för att tro på maxprestation. Hagentoy nu med två lopp i kroppen borde väl ha bra chans. Toppkusk i vagnen. Space Cadet ska troligen ffg tävla med jänkarvagn som ni säkert läst. Men får ju inte tävla barfota. V75-6 Bodbäckssiv blir nog favorit på sin fina rad. Men Jessica Lindgren som favoritspik på V75 känns väl kanske inte helt optimalt när det är riktigt bra kuskar som kör motbuden. Järvsö Rasmus får mycket spel med Erik A i vagnen. Den har dock inte startat på drygt två månader. V75-7 Ett ok lopp och väldigt öppet. Flera som är missgynnade av barfotaförbudet. Love Lini nu med Kontio för förstarösten i nuläget. Lycka till nu med V75an. Om det inte går så bra är det nya chanser tre dagar senare och då mycket bättre sport med V75-finaler på Solvalla som väntar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
niveon (+5) |
|
2015-12-19, 16:52 | #2 |
Synd att största loppet hamnade utanför V75, bara fem anmälda med Nahar och Cool Keeper bland annat. Tycker ändå inte loppen blev så usla annars med tanke på att det är lilla julafton och Gulddivisionen fick plockas bort.
|
|
2015-12-19, 19:40 | #3 |
Alla får lön på onsdag och omgången dagen innan julafton alltid hög omsättning för att vara en extraomgång så att det är rätt medioker sport spelar nog inte så stor roll. Det gäller bara att inte hela lönen spelas bort på alla V75or i slutet av dec för det är väldigt långt till nästa lön i slutet av januari.
|
|
2015-12-19, 22:15 | #4 | |
Citat:
Ett öppet trekilometerslopp inleder V75 och Börje Andersson fick jättebra information när han pratade med 2 Force Ones tränare. En finsk gäst som tidigare vunnit tio av 22 starter. Nu har hästen haft problem ett tag och två starter i år och en i fjol säger väl kanske allt. Men hästen är i form igen och blev dragen bakåt senast i starten i Åbo. Hästen är urstark. Mika Forss är en bra kusk och man gör inte den här resan dagen före julafton från Finland om man inte tror att man har en spännande uppgift framför sig. |
||
2015-12-19, 22:38 | #5 |
Helgrym omgång ju. Proppskrivaren ska verkligen ha en eloge för att han vågar dra till med lite annorlunda propositioner. Verkligen kul!
Att köra om 125 kkr för enbart treåringar är nog välkommet hos lite hästägare också! |
|
2015-12-20, 18:43 | #6 |
Redan 1,6 milj i omsättning. Många kommer att riskera en del av lönen i veckan för att vinna tillräckligt för att sparka chefen i arslet och be honom/henne dra till ett hetare ställe. Och själv fara till ett varmare ställe.
|
|
2015-12-20, 18:48 | #7 |
Jepp, jag är en av dem med den förhoppningen!
|
|
2015-12-21, 16:19 | #8 | |
SpännandeCitat:
De flesta försöker mörka ev. kompetens å det grövsta. Eller du tror att det kan dyka upp någon förhandare? Jag är tveksam. Mvh Uffe |
||
2015-12-21, 18:39 | #9 |
Jodå, en och annan förhandare dyker säkert upp. Brukar vara en och annan som lägger sitt system i rätt rubrik. Ingen stor besöksfrekvens förväntas. Eloge till den skribent som konstaterat att antal inlägg med tips och drag minskat med 40%. Jag stängde "min butik" den 16 augusti på förekommen anledning och jag är glad att jag tog det beslutet. Medicinen för tillfrisknande saknas är jag rädd för. Amen
|
|
2015-12-22, 16:06 | #10 |
Avd 1
Kan inte begränsa mig i avd 1, blir alldeles för många "troliga"...
Har 2 Force One 3 Mogas Young Baron 9 Innovate Pellini 10 Mockingbird Face 11 Te Freddo Knick 12 Google Håleryd 13 Tequila Palema. Den har jag förresten med bara för att jag fått en "känsla" att Claes Sjöström kanske kommer vinna något lopp i omgången... Skulle vilja behålla tre, högst fyra, men vet inte vilka som kan tas bort??? |
|
2015-12-22, 17:27 | #11 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+8) |
||
2015-12-22, 17:31 | #12 |
Sally steel är min tidiga spik, bör slå detta gäng o fin spik i ett svårt lopp annars. Stor favvon lär jag gardera med ett par roliga hästar
|
|
2015-12-22, 19:07 | #13 |
Hej denna v75 xra omgången vill jag leverera att OH Goodness är EJ spik förslag gardera minst med tre hästar den är alldeles överspelad
Senast redigerad av Harryboy1 den 2015-12-22 klockan 19:20. |
|
2015-12-22, 19:34 | #14 |
Fingerprint cards får betala alla dessa v75 omgångar phuuu