Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-15, 20:54   #1
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 16/12 *JACKPOT*


Ser som alltid favoritbetonat ut, men jag tror på god utdelning.
Bryssel lirad till drygt 70%, måste försöka vältas!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:06   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2521
Standard

5 Shogun D.K. vinner felfri V86 7. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:48   #3
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
5 Shogun D.K. vinner felfri V86 7. Lycka till!

Får Pilenberg upp igen och spår 5 i volten. Väldiga minus!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capone (+1), hugotheboss (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 07:33   #4
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 394
Sharp$: 13296
Standard

BRYSSEL med skor är det en bra spik ??

Själv spikar jag LUCKYCHARM HANOVER nu med Örjan grymt PLUS
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), Filmtokig (+5)
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 10:52   #5
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Får Pilenberg upp igen och spår 5 i volten. Väldiga minus!
Helt klart kraftigt överstreckad idag. Kraftigt kuskminus också på nelle, från söderqvist till svedin. får nog också mycket svårt att vinna.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 11:00   #6
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
BRYSSEL med skor är det en bra spik ??

Själv spikar jag LUCKYCHARM HANOVER nu med Örjan grymt PLUS
japp det är en bra spik. gått bra med skor innan. den är stenklar idag. ser ut att kunna öppna bra, men goop kan också välja att inte köra nånting från start o kliva runt dem istället. Han sitter bakom helt klart bästa hästen i loppet
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 11:51   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Ser ut som en ruskigt svar omgang, men det är ju trots allt ganska fa hästar i manga lopp. Bort med nagra chanslösa, 2-3 favoriter och minst tva under 10% sa sitter den idag tror jag. Men jag saknar riktigt bra idéer i nuläget, kanske star över trots jackpott. Romeus ser spontant ut att vara en väldigt spelvärd spik, det är väl det som sticker ut tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 13:58   #8
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Så länge inte Racing Mange är favorit är det bara att tacka och ta emot. Spår 8 är ju inte alls lika farligt nu när det endast är 8 hästar med i loppet. Har ju vart superfin i sina senaste starter och det är verkligen rätt utvecklingskurva på Mange! Senast var han ju riktigt snuskigt nära att plocka ner Gareth Boko från dödens i svenska uppfödningslöpning. Hade han kunnat köra på hästen som han ville på upploppet hade det inte varit ngt snack om att han vunnit årets största 2 årings-lopp från dödens. Och han är inte ens favorit nu.
Man tackar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+3)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:15   #9
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 826
Sharp$: 487
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
5 Shogun D.K. vinner felfri V86 7. Lycka till!
Det litar inte jag på.
Vivo Per Lei är min förstahäst i loppet el kanske man ska
säga första ekipage eftersom Takter kör och han vantrivs ju inte på Jägers....

Senast redigerad av MikaF den 2015-12-16 klockan 15:16.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:26   #10
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1473
Standard

Vad tror ni om lopp v86-1? Låter på Lars I Nilsson att han tror att Alchemilla Rich spetsar från spår 7 och då har chans på slutsegern? Ludde sitter ju upp och brukar ju inte direkt släppa ledningen, men inte heller köra allt för rätt alla gånger. Kan det vara så att han leder runt om idag? Väljer mellan att ha den eller PUs som utgångshäst, men beror ju mycket på lopp scenariot, vem som spetsar och kör där...

Förövrigt bör väl luddes ha stor chans över 1640m i tvååringsloppet? , tänkte ändå dubbla med mange
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:33   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

För egen del brukar jag börja med att försöka identifiear lopp där jag tror det kan skrälla. Blir avdelning 1,5 och 7 som jag kommer gardera hårt idag. Spikar Augustus F i sista, tror på spets (Johan släpper med Dixie) och då duger den bra mot dessa. Sen blir det viktning mot Redens Luckycharm Hanover och Romeus på något sätt.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:40   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

För närvarande lutar det åt att jag spikar Racing Mange som jag tror är den som har kommit längst i det här gänget, och Secret Lane som ska ha bra chans om spets, vilket jag hoppas hon tar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:52   #13
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1473
Standard

Låter klokt, lutar åt spik på Bryssel och Secret lane för min del, men har varit inne på att dubble med romeus, känns som värdet på den hästen är riktigt bra då bryssel är lite väl stor favorit..
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 15:59   #14
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1473
Standard

Ser ut som att värdet på Romeus sjunker och sjunkar...
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:06   #15
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Ser ut som att värdet på Romeus sjunker och sjunkar...
Äh, spika emot omgångens största - Bryssel, så har du kanonvärde på Romeus.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:07   #16
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Så länge inte Racing Mange är favorit är det bara att tacka och ta emot. Spår 8 är ju inte alls lika farligt nu när det endast är 8 hästar med i loppet. Har ju vart superfin i sina senaste starter och det är verkligen rätt utvecklingskurva på Mange! Senast var han ju riktigt snuskigt nära att plocka ner Gareth Boko från dödens i svenska uppfödningslöpning. Hade han kunnat köra på hästen som han ville på upploppet hade det inte varit ngt snack om att han vunnit årets största 2 årings-lopp från dödens. Och han är inte ens favorit nu.
Man tackar!
hur ska han kunna vinna så mycket som han springer och bryter, 4,7 klart bättre
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:09   #17
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ser ut som en ruskigt svar omgang, men det är ju trots allt ganska fa hästar i manga lopp. Bort med nagra chanslösa, 2-3 favoriter och minst tva under 10% sa sitter den idag tror jag. Men jag saknar riktigt bra idéer i nuläget, kanske star över trots jackpott. Romeus ser spontant ut att vara en väldigt spelvärd spik, det är väl det som sticker ut tycker jag.
Lite av mina idéer, kanske vill du ta del av dessa om du inte hittar något.

Rina Chen Hai - Bra med framspår, favoriten är alldeles för mycket spelad, van riktigt tufft motstånd, gått bra på Jägersro och i övriga Sverige tidigare, lopp i kroppen. Spelvärd!

McSpirit - Riktigt bra tvååring, inte behövt tömma sig någonting och har en riktigt härlig utvecklingskurva som pekar spikrakt uppåt, mycket bra intryck i dels lopp men också provlopp på Jägersro 26/11 då han plockar ner Grandic som är mycket mer rutinerad hur enkelt som helst till slut. Andra ytter, rygg på Deimos Racing, och förbi de till slut? Idé!

Lavendel Girl - Kolla hur förbättrad hon var senast! Johnny och hans egna bike igen och sitter bra på det direkt. Favoriten vann i ett riktigt skräpgäng senast och vinner inte om de inte låter henne komma till spets och ligga där i lågt tempo. Förhoppningsvis svarar Peter med Staro Inlines, då tror jag Johnny kan svepa förbi de till slut. Idé!

Vivo Per Lei - Ruggigt vass på Jägers, inte helt otänkbart att Johnny hittar spets (riktig toppchans i så fall) då han är snabb ut från volten. Står bra inne i loppet och där är ingen konkurrent som riktigt imponerat. Ja, Shogun DK men där är det ju spår 5 och Pilenberg själv som kör.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:10   #18
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1473
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Äh, spika emot omgångens största - Bryssel, så har du kanonvärde på Romeus.

Klart , men finns andra lopp med stor skrällpotential vilket gör att spika Bryssel till 20% inte är aktuellt då jag tror Bryssel är bästa hästen, bara läget emot. Dock högst oklart hur snabb Bryssel är från start så det kanske var bästa tänkbara läge när loppet är över, för ingen slår Bryssel om den får fritt eller ledningen. Tror jag iallafall. Då är Ultimate Wine tillexempel en sämre favorit enligt mig, då jag tror ludde får för sig att sitta i ledningen.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:16   #19
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av a_alexander Visa inlägg
Klart , men finns andra lopp med stor skrällpotential vilket gör att spika Bryssel till 20% inte är aktuellt då jag tror Bryssel är bästa hästen, bara läget emot. Dock högst oklart hur snabb Bryssel är från start så det kanske var bästa tänkbara läge när loppet är över, för ingen slår Bryssel om den får fritt eller ledningen. Tror jag iallafall. Då är Ultimate Wine tillexempel en sämre favorit enligt mig, då jag tror ludde får för sig att sitta i ledningen.
Jag tycker Romeus är bästa hästen och resten fixar Örjan. Alltid kul att välta den största och anledning till spel överhuvudtaget idag. Finns ingen streckad favorit just nu jag skulle spika, dock dåligt påläst, gluttade i listan för någon dag sedan.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:27   #20
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 356
Sharp$: 1473
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jag tycker Romeus är bästa hästen och resten fixar Örjan. Alltid kul att välta den största och anledning till spel överhuvudtaget idag. Finns ingen streckad favorit just nu jag skulle spika, dock dåligt påläst, gluttade i listan för någon dag sedan.
Då är det ju värt att spika om du tycker så, men värderar Secret lane och Bryssel som bättre förslag.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:32   #21
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan inte hålla med om att Romeus är så enormt intressant. Den har agerat segt och varit ok men inte mer under hela tiden. Anar ingen formförbättring, näst sist kunde han knappt ta sig förbi en dödenstravande (och kraftigt försämrad sen han kom till Walmann) RG's Thunderbolt. Senast hoppade allt och han slog av Shafina Hanover. Det är inget som imponerar på mig.

Letar man motbud mot Bryssel är Twister Bi mycket roligare enligt mig.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:46   #22
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
För närvarande lutar det åt att jag spikar Racing Mange som jag tror är den som har kommit längst i det här gänget, och Secret Lane som ska ha bra chans om spets, vilket jag hoppas hon tar.
Ettan spetsar och jag hoppas dom svarar! Fint värde på den och om den blir manglad så vinner Untersteiner! Lås på dom två!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:47   #23
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Kan inte hålla med om att Romeus är så enormt intressant. Den har agerat segt och varit ok men inte mer under hela tiden. Anar ingen formförbättring, näst sist kunde han knappt ta sig förbi en dödenstravande (och kraftigt försämrad sen han kom till Walmann) RG's Thunderbolt. Senast hoppade allt och han slog av Shafina Hanover. Det är inget som imponerar på mig.

Letar man motbud mot Bryssel är Twister Bi mycket roligare enligt mig.
Twister är kul.

Angående Romeus så small hjulet 25/10 och slangen lindade in sig i hjulet, senast tappade han en sko. Näst senast mäktade han inte med kanonen Timbal och behövde säkert loppet i kroppen då. Men visst, han kan fela och va sjuk
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:52   #24
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Twister är kul.

Angående Romeus så small hjulet 25/10 och slangen lindade in sig i hjulet, senast tappade han en sko. Näst senast mäktade han inte med kanonen Timbal och behövde säkert loppet i kroppen då. Men visst, han kan fela och va sjuk
Mitt utgångstips är att han torskar. Sen om det är punktering eller att Örjans handskar ramlat av som vållar förlusten vet jag inte.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:56   #25
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Mitt utgångstips är att han torskar. Sen om det är punktering eller att Örjans handskar ramlat av som vållar förlusten vet jag inte.
hahaha

Kul, ok Twister vs Romeus då.

Hoppas jag är vaken när loppet går.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 16:58   #26
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Kommer ihåg att Björn sa inför senaste starten på Örebro att Bryssel är mycket vassare utan skor. Kan vara värt att tänka på.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 17:12   #27
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: borlänge
Inlägg: 619
Sharp$: 937
Standard

Är Augustus F en bra spik?
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 17:12   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Ettan spetsar och jag hoppas dom svarar! Fint värde på den och om den blir manglad så vinner Untersteiner! Lås på dom två!
Jag tror nog att Lindblad gärna vill ha rygg på Secret Lane, men vi får se.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:10   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Är det bara jag som inte kan sluta tänka på Rataxes när jag ser Hans-Owe Sundberg?? Ledsen för väldigt off topic men det är en ärlig fråga, ska rädda upp det med någon liten analys sen...

Rataxes när han är snäll alltså såklart!

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:15   #30
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Nån som sett bilprovstart idag med McSpirit på Jägersro? AndyMart kanske?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:15   #31
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 306
Sharp$: 2028
Standard

Halloo,

Jag jobbar som fa-en med skrivandet och hinner inte läsa på alla dessa åtta lopp. Men jag vill puffa för OPQC i avd 8. Någon som har lite kött på benen här? Please
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:20   #32
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Halloo,

Jag jobbar som fa-en med skrivandet och hinner inte läsa på alla dessa åtta lopp. Men jag vill puffa för OPQC i avd 8. Någon som har lite kött på benen här? Please
Jag tycker att det är ett öppet lopp och laddar på rejält, så jag har väl inget särskilt drag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:24   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

OPQC är bra, men det duger inte när kuskmotståndet är så hårt och läget är sådär. Jag skulle faktiskt vilja påstå att det trots låg procent är den minst spelvärda kusen i loppet. Jämnt skägg med Panoramic kanske...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:31   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Bortkörning av Örjan, trodde han var klar när upploppet började och drev för dåligt och för sent...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:32   #35
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Kommer Örjan prova något med Romeus? Han brukar köra snällt med unghästar och får han för sig att Björns häst är för bra så kan han lika gärna skita i att gå för seger.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:37   #36
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

"trodde den vita hästen stod kvar på varenda bana"

hehehe

Romeus ♥
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:37   #37
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 306
Sharp$: 2028
Standard

Tack compraneros, jo lite halvkallt på OPQC med kusk och spår, men bra %...
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:40   #38
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
"trodde den vita hästen stod kvar på varenda bana"

hehehe

Romeus ♥
Kan man få ett klartecken då?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:45   #39
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kan man få ett klartecken då?
För mig är han "klar" och detta visste jag om, det satte sig på psyket då. Inte den första som haft problem med vita hästar.
Är nu jag ska ta betalt, sen är det försent. Bryssel fortfarande omgångens största på streckspelet.
Finns inga klara Lira som du känner.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:50   #40
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
För mig är han "klar" och detta visste jag om, det satte sig på psyket då. Inte den första som haft problem med vita hästar.
Är nu jag ska ta betalt, sen är det försent. Bryssel fortfarande omgångens största på streckspelet.
Finns inga klara Lira som du känner.
Ska nog dubbla med Twister också. Många lirare som verkar tro på den. Värt 2 streck om man får in en singelprocent.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 18:56   #41
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ska nog dubbla med Twister också. Många lirare som verkar tro på den. Värt 2 streck om man får in en singelprocent.
Ja, inte fel, fin häst. Men måla sig med dessa tre Spika favven, spika emot, eller ta Twister och Romeus lås ok men inte alla tre.

Lycka till!
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:00   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 141
Sharp$: 689
Standard

Bra styrning av Patrik Fernlund med favoriten. Offensiv o gav verkligen hästen chansen. Såg till att hästen galopperade på upploppet så att det fanns en förklaring till alla spelare. God Jul för detta var en tomtestyrning
Allinlover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:00   #43
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ja, inte fel, fin häst. Men måla sig med dessa tre Spika favven, spika emot, eller ta Twister och Romeus lås ok men inte alla tre.

Lycka till!
Jag tar inte med Björn idag, tycker den är för hårt spelad. Vinner den så får den väl vinna till drygt 70%
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:07   #44
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag tar inte med Björn idag, tycker den är för hårt spelad. Vinner den så får den väl vinna till drygt 70%
Precis. Själv är jag trött satan efter jobbat från 16:00 igår/journatt med massa jobb och övertid på det. Tänker inte lämna in någe, för dåligt påläst i övriga sju lopp, ja alla lopp.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:11   #45
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag tar inte med Björn idag, tycker den är för hårt spelad. Vinner den så får den väl vinna till drygt 70%
Det kan bli dyrt om du har rätt i övriga lopp och får in ett par rensare. Jag kör med tre streck, det känns som en billig försäkring precis vad sparlopp ska vara.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:20   #46
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det kan bli dyrt om du har rätt i övriga lopp och får in ett par rensare. Jag kör med tre streck, det känns som en billig försäkring precis vad sparlopp ska vara.
PRECIS där skiljer vi oss gubben

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:25   #47
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det kan bli dyrt om du har rätt i övriga lopp och får in ett par rensare. Jag kör med tre streck, det känns som en billig försäkring precis vad sparlopp ska vara.
Jag har svårt att se några jätteskrällar i omgången. I avd 1 finns det några intressanta med en svag favorit, och så tycker jag Drogba Bob är intressant i 7:e. Nej Björn måste nog torska här om det ska bli några vettiga pengar idag. Alldeles för många hästar runt 20-30% i övriga lopp som jag tror vinner.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:27   #48
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Favoriterna i slutet är väldigt kalla känner jag och det finns några andrahandare som är väldigt spelvärda att vikta på. Provar det! Secret Lane känns också halvkall, men viktar ändå dit för det känns som stor risk att de ger honom ledningen och i ledningen behöver man inte vara någon stjärna för att vinna.

1,2,3,4,5,7,8,9,10,11,12
1,2,3,4,5,(7),9
3,4,7,(8)
1,2,(8)
1,2,3,4,5,6,(7),9,10,11
(1),2,3,7
1,2,3,7,8,9,10
4,5
Krav minst 3 ( )
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:28   #49
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Volontary Simplicty i första var jag inne på att vikta på, bra spår, snabb och har gått väldigt bra med kusken!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:28   #50
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Favoriterna i slutet är väldigt kalla känner jag och det finns några andrahandare som är väldigt spelvärda att vikta på. Provar det! Secret Lane känns också halvkall, men viktar ändå dit för det känns som stor risk att de ger honom ledningen och i ledningen behöver man inte vara någon stjärna för att vinna.

1,2,3,4,5,7,8,9,10,11,12
1,2,3,4,5,(7),9
3,4,7,(8)
1,2,(8)
1,2,3,4,5,6,(7),9,10,11
(1),2,3,7
1,2,3,7,8,9,10
4,5
Krav minst 3 ( )
Blev så förbannad på Johans velande i sista så jag spikade Augustus istället. Kan han inte brassa för spets med beslutsamhet så tror jag inte han vinner. Söderkvist lär nog gå för det i alla fall.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:32   #51
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Helvete man skulle ha spikat Uhrberg. Klart som fan att den skulle vinna.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:33   #52
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3251
Standard

Rina Chen Hai - Bra med framspår, favoriten är alldeles för mycket spelad, van riktigt tufft motstånd, gått bra på Jägersro och i övriga Sverige tidigare, lopp i kroppen. Spelvärd!
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:33   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det kan bli dyrt om du har rätt i övriga lopp och får in ett par rensare. Jag kör med tre streck, det känns som en billig försäkring precis vad sparlopp ska vara.
Och precis så blev det i första loppet där jag hade med femman från början på tre streck, men blev tvungen att gå ner på två av kostnadsskäl. Jag trodde mycket på tian här och att Peter skulle hålla upp spets.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:33   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Rina var första rankad av Spelvärde, snyggt
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:34   #55
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Idag är det oklart varför jag spelade reducerat när systemet blev så litet. Hamnade i tidsnöd. Jaja, får väl se om snålheten bedrar visheten:
1 A 10 B 5,8
2 A 3,7
3 A 4
4 A 2
5 A 7 C 11
6 A 1
7 A 3 B 8,10 C 11,12
8 A 5 B 1,3,10 C 11
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:35   #56
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Lite av mina idéer, kanske vill du ta del av dessa om du inte hittar något.

Rina Chen Hai - Bra med framspår, favoriten är alldeles för mycket spelad, van riktigt tufft motstånd, gått bra på Jägersro och i övriga Sverige tidigare, lopp i kroppen. Spelvärd!
Såja, skön inledning!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:36   #57
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Rina var första rankad av Spelvärde, snyggt
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:38   #58
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 515
Sharp$: 3559
Standard

nr 7 i tredje kan han vinna? jag spikade detta
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:39   #59
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Skulle Ohlsson lyckas pilla dit Democrat nu så går jag fan och lägger mig. Tog bort den trots att det är Uffe.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:42   #60
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Helvete Irri sätt dit den nu, GULDLÄGE! Rygga Hans-Owe!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:44   #61
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Som vanligt dök Örjan upp till slut...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:44   #62
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1044
Standard

Spelvärdes 1a häst igen
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:45   #63
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Jäklar vad bra Attack Diablo var. Taskigt att den skulle åka mot en smygkörd.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:46   #64
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jäklar vad bra Attack Diablo var. Taskigt att den skulle åka mot en smygkörd.
Hade varit en bra spik om du plockar bort Lennartsson från loppet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:46   #65
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Synd att inte Irri tog det även om jag hade vinnaren som ensam A. Skön spik av Statistik-Jens
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:46   #66
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Inte bara jag som var överraskad att den skulle vinna från spets nej. Hade ju varit en helt annan sak om man trodde på det men nu kändes den istället nästan inte spelvärd längre efter skriket. Nåja, favoriten vann ju inte iallafall. Och Volontary höll fint till tredjeplatsen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:47   #67
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hade varit en bra spik om du plockar bort Lennartsson från loppet.
Hade U på den. Vet inte vad Per tänkte idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:48   #68
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Synd att inte Irri tog det även om jag hade vinnaren som ensam A. Skön spik av Statistik-Jens
Bättre än så hade det inte kunnat lösa sig för honom i loppet men hästen var för dålig helt enkelt. Nåja, värt ett streck till 1%
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:51   #69
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Fattar inte varför Johan packar fältet när hästen var med i en 07-öppning. Måste vara bättre att köra ifrån och inte bjuda in hästarna som sitter där bak? Surt när man sitter med spik på en annars riktigt fin Attack Diablo.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:52   #70
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Nu kommer jag kliva av med min spik på Christoffer. Nåja, det var kul så länge det varade.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:53   #71
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Snygg spik av Spelvärde #Redén
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:55   #72
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Grattis Ludde, den bjuder jag på. Kommer nog spara på det långsiktigt ändå.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:55   #73
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

självklart kör adielsson galopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:55   #74
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Tvååringar! Ludde kände att han hade att åka med och lekte med alla de betrodda.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:57   #75
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Satt och väntade på att lampan skulle slockna 200 kvar och Christoffer skulle blåsa förbi.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:57   #76
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Snyggt igen Spelvärde.se

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 19:59   #77
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snyggt igen Spelvärde.se

Ingen tanke på att lägga ut dessa innan spelstopp i stället?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:00   #78
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Björn kommer bränna ut sig om han fortsätter så här. Eller så lever han ett bekymmerslöst liv utan fruntimmer och orkar hålla tempot.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:02   #79
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, varför inte lägga ut det innan loppen?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:02   #80
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Nej, ingen tanke på att lägga ut innan, det bara klagas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:02   #81
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Antar att hon vill att ni ska betala för tipsen?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:04   #82
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Kanon, en spik till som galopperar från start, perfekt..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:04   #83
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Jansson körde galopp, tack för det... Så bortkastat streck.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:04   #84
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, men sluta gör reklam för de i så fall.

Jättebra tips de levererat men ingen mening att lägga upp de och marknadsföra Spelvärde om tipsen inte gått att läsa här innan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:05   #85
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nej, ingen tanke på att lägga ut innan, det bara klagas.
Varför skulle ngn klaga på det?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:06   #86
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3844
Standard

så ja goop är goop
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:06   #87
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Snygg styrning av Björn! Han lekte med Örjan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:06   #88
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Örjan Örjan.... inte så sugen idag verkar det som?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:06   #89
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Grattis Andy! Bryssel vann.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:08   #90
 
djrill3s avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 151
Sharp$: 1819
Standard

Varför väljer örjan att sitta kvar i rygg istället för att gå fram och överta! så less man blir ibland
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:08   #91
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Varför skulle ngn klaga på det?
Fråga Hoola och Månprinsen
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:08   #92
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Grattis Andy! Bryssel vann.
Vad var det som gick sönder hos Romeus idag?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:10   #93
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Snygg styrning av Björn! Han lekte med Örjan.
Han går på vatten typ. Så jävla bra som det gått för honom på sistone så känns det lönlöst att gå emot längre. Och omgångens största vinner på v86 vilket brukar vara kutym. Bara jag som tippar blåögt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:10   #94
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
PRECIS där skiljer vi oss gubben

Japp! En billig försäkring för dem som garderade och är med.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:11   #95
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fråga Hoola och Månprinsen
Jag klagar inte på att du lägger ut gratistips. Däremot har jag klagat en del på stallformen hos SV. Hoppas detta är början på uppryckningen då.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:11   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Han går på vatten typ. Så jävla bra som det gått för honom på sistone så känns det lönlöst att gå emot längre. Och omgångens största vinner på v86 vilket brukar vara kutym. Bara jag som tippar blåögt.
Han är ju grymt duktig, det går inte att säga annat. Annars är det ju jämnare i loppen nu för tiden än när Stig H. dominerade banorna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:13   #97
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Han är ju grymt duktig, det går inte att säga annat. Annars är det ju jämnare i loppen nu för tiden än när Stig H. dominerade banorna.
Tycker ändå att Örjan gav bort loppet, eller så ansåg han inte att hästen dög helt enkelt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:18   #98
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker ändå att Örjan gav bort loppet, eller så ansåg han inte att hästen dög helt enkelt.
Han insåg nog att han inte skulle få ta över. Och att han inte skulle slå Bryssel om han gav honom rygg i dödens. Visste förstås att han skulle behöva mycket tur för att komma ut därifrån, men att han kunde faktiskt kunde vinna den vägen iallafall. Så han körde nog optimalt egentligen som det utvecklade sig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:18   #99
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tycker ändå att Örjan gav bort loppet, eller så ansåg han inte att hästen dög helt enkelt.
Jag tror han resonerade som så att om han ändå inte fick spets av ledaren så ville han heller inte ge loppet till Goop. Istället fick han ut Goop i dödens och hoppades på sin vanliga tur med luckor. Men vem vet vad kuskarna tänker egentligen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:19   #100
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3844
Standard

konstigt ville inte 1 vinna eller kunde inte?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:19   #101
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Secret Lane gjorde ingen besviken. Kom ju väldigt lätt till spets.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:23   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Rak DD: 2-4.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:24   #103
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Vad var det som gick sönder hos Romeus idag?
Satt ju fast a la Örjan.

Men vann över dig va?!

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:25   #104
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror han resonerade som så att om han ändå inte fick spets av ledaren så ville han heller inte ge loppet till Goop. Istället fick han ut Goop i dödens och hoppades på sin vanliga tur med luckor. Men vem vet vad kuskarna tänker egentligen.
Haha låter som att du pratar om en katt eller nåt...

Jaha då har man klivit av V8, men DD ser ju lite intressant ut spelmässigt faktiskt. Volt i första ger ju chans för en del galopper och omstarter och loppet är relativt öppet. I andra däremot är ju allt vikt för två hästar som är bland de bättre, är snabba ut och har de bästa lägena. Har mycket svårt att se både 4,5 lägga om de inte kör ihjäl varandra första varvet! Fina odds på de flesta komber och man kan "köpa" loppen på 18 komber som jag ser det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:29   #105
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Satt ju fast a la Örjan.

Men vann över dig va?!

Äsch, min tappa skon..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:30   #106
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Han insåg nog att han inte skulle få ta över. Och att han inte skulle slå Bryssel om han gav honom rygg i dödens. Visste förstås att han skulle behöva mycket tur för att komma ut därifrån, men att han kunde faktiskt kunde vinna den vägen iallafall. Så han körde nog optimalt egentligen som det utvecklade sig.
Känns som Janssons gunga förstörde hela loppet. Hade nog kunnat hota med rätt lopp, och så blev det mer plats för Björn att komma ut från innern.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:31   #107
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Äsch, min tappa skon..
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:34   #108
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Totalt ospelbar DD idag, finns ju för fan inga hästar som ger lite odds som har en realistisk vinstchans.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:36   #109
 
Icors avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 255
Sharp$: 475
Standard

Testar en dubbel..
2,7
2,4
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:37   #110
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Totalt ospelbar DD idag, finns ju för fan inga hästar som ger lite odds som har en realistisk vinstchans.
Väldigt vad olika uppfattning man kan ha om det då. Vi får se vem som får rätt. Säger inte att det skräller, men ser god chans för det i första loppet som är öppet och har skrällvänliga förutsättningar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:37   #111
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

provar en DD och hoppas på omstart i första.
8
1,3,5

Tycker 1 känns väldigt bortglömd i andra, gjorde det riktigt bra senast efter galopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:39   #112
 
djrill3s avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 151
Sharp$: 1819
Standard

Testar 1,2,6,7,10 mot 5 på DD
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:39   #113
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om jag skulle bjuda på ett rakt spelförslag blir det 7 Vivo Per Lei mot 5 Augustus F. Vi har 17 gånger pengarna på den kombinationen just nu.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:40   #114
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

efter iskalla spikar idag testas rak dd 2-10, säkert lika iskall den
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:41   #115
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Programenlig omstart. Gött, höjer skrällpotentialen ytterligare!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:42   #116
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Väldigt vad olika uppfattning man kan ha om det då. Vi får se vem som får rätt. Säger inte att det skräller, men ser god chans för det i första loppet som är öppet och har skrällvänliga förutsättningar.
12 gånger på Drogba Bob i DD1 var det enda som såg lite halvintressant ut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:48   #117
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

De kommer säkert iväg innan midnatt. Vem vinner nu då, är det bakspåren som gäller?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:48   #118
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3844
Standard

ha ha helt otroligt
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:49   #119
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
De kommer säkert iväg innan midnatt. Vem vinner nu då, är det bakspåren som gäller?
Peter Untersteiner
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:50   #120
 
Icors avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 255
Sharp$: 475
Standard

en till dd pga omstarter,

8 mot 2,4,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:51   #121
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Jag borde lira nu men jag orkar inte. Har tappat snusdosan under soffan...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:51   #122
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Peter Untersteiner
Min tanke och förhoppning med. Men kompletterade nyss med även de övriga bakspåren mot Augustus F.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:53   #123
 
Oscars avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 388
Sharp$: 3518
Standard

Vad i helvete. Avgå alla!
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:55   #124
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

FY fan vad dåligt av mig att tipsa om Romeus. Fast satt han och favoriten va kass.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 20:56   #125
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Fy fan vilken trist vinnare
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:02   #126
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Hyfsat överbetalt idag ändå? Känns som det har varit lätt, möjligtvis undantaget Luddes, men den får jag tacka spelvärde för (som har varit väldigt rätt på det i dag i övrigt med). 5 hästar för full pott nu, hoppas på Picasso!
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:05   #127
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

17k det tackar vi för!
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:05   #128
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Augustus vill nog bli lite blöt på 2140
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:06   #129
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Björn är hyfsad.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:09   #130
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Omgångens tre största vann också och raden gav 17 lax. Grattis till er som såg det uppenbara. Bara på Åby det är lönt att försöka gå utanför ramen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:10   #131
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Omgångens tre största vann också och raden gav 17 lax. Grattis till er som såg det uppenbara. Bara på Åby det är lönt att försöka gå utanför ramen.
imor åby jackpot vi tar dem
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:12   #132
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Lite av mina idéer, kanske vill du ta del av dessa om du inte hittar något.

Rina Chen Hai - Bra med framspår, favoriten är alldeles för mycket spelad, van riktigt tufft motstånd, gått bra på Jägersro och i övriga Sverige tidigare, lopp i kroppen. Spelvärd!

McSpirit - Riktigt bra tvååring, inte behövt tömma sig någonting och har en riktigt härlig utvecklingskurva som pekar spikrakt uppåt, mycket bra intryck i dels lopp men också provlopp på Jägersro 26/11 då han plockar ner Grandic som är mycket mer rutinerad hur enkelt som helst till slut. Andra ytter, rygg på Deimos Racing, och förbi de till slut? Idé!

Lavendel Girl - Kolla hur förbättrad hon var senast! Johnny och hans egna bike igen och sitter bra på det direkt. Favoriten vann i ett riktigt skräpgäng senast och vinner inte om de inte låter henne komma till spets och ligga där i lågt tempo. Förhoppningsvis svarar Peter med Staro Inlines, då tror jag Johnny kan svepa förbi de till slut. Idé!

Vivo Per Lei - Ruggigt vass på Jägers, inte helt otänkbart att Johnny hittar spets (riktig toppchans i så fall) då han är snabb ut från volten. Står bra inne i loppet och där är ingen konkurrent som riktigt imponerat. Ja, Shogun DK men där är det ju spår 5 och Pilenberg själv som kör.
Två vinnare, en tvåa och en usel.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:15   #133
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Andy ska bjuda på en helkväll. :P
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:18   #134
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ja, vilken förväntad sketutdelning.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:27   #135
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Travnet var helt offside i sina tips idag.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 21:33   #136
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 826
Sharp$: 487
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Det litar inte jag på.
Vivo Per Lei är min förstahäst i loppet el kanske man ska
säga första ekipage eftersom Takter kör och han vantrivs ju inte på Jägers....
Jag hade bra känsla för den men lyckades ändå schabbla bort spelen....
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 06:06   #137
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

System på 1440 rader lämnas in 200 gånger, 72.000kr i insats. Det satt och gav nästan 4,5Mkr. Utöver 200st 8:or hade de 3.800st 7:or och 26.600st 6:or. De hade nästan en tredjedel av alla helt rätta rader, 18% av alla 7:or och 9% av alla 6:or. De såg verkligen till att utdelningen hölls nere.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 12:13   #138
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
System på 1440 rader lämnas in 200 gånger, 72.000kr i insats. Det satt och gav nästan 4,5Mkr. Utöver 200st 8:or hade de 3.800st 7:or och 26.600st 6:or. De hade nästan en tredjedel av alla helt rätta rader, 18% av alla 7:or och 9% av alla 6:or. De såg verkligen till att utdelningen hölls nere.
Antingen är de ju flaxpellar eller sa är de sa bra att de inte behöver optimera för fem öre. Lite tomtevarning att lira det där helt oreducerat kan jag tycka. Men kanske är de sa bra helt enkelt och nöjer sig med det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 12:26   #139
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 826
Sharp$: 487
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Travnet var helt offside i sina tips idag.
Travnet är oftast bara rätt på,det när Jönsson el Berglund tippar och Berglunds ideer är bra ungefär varannan gång

Senast redigerad av MikaF den 2015-12-17 klockan 12:31.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 12:38   #140
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Antingen är de ju flaxpellar eller sa är de sa bra att de inte behöver optimera för fem öre. Lite tomtevarning att lira det där helt oreducerat kan jag tycka. Men kanske är de sa bra helt enkelt och nöjer sig med det.
Jag förstår väl iofs tanken bakom det där systemet en jackpottomgång som inte såg så himla blodig ut på förhand. Sedan framgår det ju inte vad de lämnat in utöver det som satt. Min tanke är ju den att med så pass rejäla insatser så måste man sätta en och annan riktig högvinst ibland för att inte kassan skall ta slut.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 16:18   #141
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 890
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag förstår väl iofs tanken bakom det där systemet en jackpottomgång som inte såg så himla blodig ut på förhand. Sedan framgår det ju inte vad de lämnat in utöver det som satt. Min tanke är ju den att med så pass rejäla insatser så måste man sätta en och annan riktig högvinst ibland för att inte kassan skall ta slut.
Men varför spelar man tillsammans med andra om man ändå gör fleris?

Om systemkonstruktören hade 25% i systemet så skänkte han 300k i reda pengar till sina kamrater.

Mycket generös systemkonstruktör!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 18:58   #142
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men varför spelar man tillsammans med andra om man ändå gör fleris?

Om systemkonstruktören hade 25% i systemet så skänkte han 300k i reda pengar till sina kamrater.

Mycket generös systemkonstruktör!
En för alla, alla för en? Jag vet inte alls hur de resonerar, hur de spelar eller ens hur många och hur stora andelar det är. Jag konstaterar bara att det finns ett och annat sådant här monstersystem i potterna, och att det blir en sjukt sned utdelning de gånger ett sådant går in.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 19:33   #143
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 908
Sharp$: 5380
Standard

det är väl inget konstigt med flerkupong om man spelar i bolag, man har en kassa att spela för

Ibland spelar man stort, ibland reducerat ibland kanske man avstår och ibland blir det flerkupong som i Onsdags.

Spelar man i bolag är det väl ett fåtal, kanske 1 person, som gör systemet och väljer upplägg efter eget huvud eller efter samtal med andra i bolaget.


många bolag lever väl under lång tid, ibland hoppar någon av men man fortsätter som innan eller tar in ny spelare.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 20:25   #144
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
det är väl inget konstigt med flerkupong om man spelar i bolag, man har en kassa att spela för

Ibland spelar man stort, ibland reducerat ibland kanske man avstår och ibland blir det flerkupong som i Onsdags.

Spelar man i bolag är det väl ett fåtal, kanske 1 person, som gör systemet och väljer upplägg efter eget huvud eller efter samtal med andra i bolaget.


många bolag lever väl under lång tid, ibland hoppar någon av men man fortsätter som innan eller tar in ny spelare.
Men jo det är konstigt faktiskt. För du har ingen nytta av den stora kassan man får av att spela gemensamt. Och du sänker värdet på din egen andel rätt rejält. Hur man än vrider och vänder på det är det mycket generöst av spelledaren att komponera en multibong i ett bolag.

Om vi säger att spelledaren haft 10% av systemet (raden*20) fick han nu 340k på åttorna. Om han lägger raden*20 själv får han 480k. Rätt stor skillnad. Bra kompis. Men vad vet jag, han kanske har procent för det jobb han gör också och då är det väl vettigt. Men annars lite väl generöst...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td