Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-15, 20:33   #46

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jämställdhet och mångfald inga begrepp som fanns förr. Men vågar lova utan att ha sett statliga ATGs styrdokument och dyl att dessa termer finns med någonstans . Det handlar då för ATG och kanal 75 om en jämn fördelning av kvinnor och män och att fler personer med utländsk bakgrund ska synas i rutan för att spegla hur Sveriges befolkning ser ut. Malla har väl utländsk bakgrund och Sverige håller på att förändras dramatiskt när det gäller andelen medborgare med utländsk bakgrund. Därmed ska det också synas i tv rutan i ATG live. En allt vanligare term i offentliga organisationers övergripande mål är följande "andelen anställda med utländsk bakgrund ska motsvara befolkningsfördelningen".
Fast det får inte gå till överdrift.En som som Gina Dirawi finns ju överallt - jag törs knappt öppna kökskranen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10), znipstern (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:37   #47

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Fast det får inte gå till överdrift.En som som Gina Dirawi finns ju överallt - jag törs knappt öppna kökskranen...
Därför vi ska vara rädda som söta flickor som Tess. Tänk dig nästa gång du öppnar liven och får se en mutation mellan Gina Dirawi och Gudrun Schyman.
znipstern (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:39   #48

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Du tror inte det kan ha att göra med att hon är ganska bra på det hon gör och omtyckt?

I fallet Malla kan jag också däremot undra lite, det är ju inte ofta man blir imponerad av "experterna" men det är ju sällan någon man får ut något mindre matnyttigt än efter en utläggning av Malla.

Helt säkert har ATG riktlinjer när det gäller kvotering och såna saker, och lite glad är man ju över det för hur jävla homogent och tråkigt vore det väl inte om det inte var så? Men det där ämnet är väl lite för off topic för att vi ska gå in på nu eller?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:41   #49

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jämställdhet och mångfald inga begrepp som fanns förr. Men vågar lova utan att ha sett statliga ATGs styrdokument och dyl att dessa termer finns med någonstans . Det handlar då för ATG och kanal 75 om en jämn fördelning av kvinnor och män och att fler personer med utländsk bakgrund ska synas i rutan för att spegla hur Sveriges befolkning ser ut. Malla har väl utländsk bakgrund och Sverige håller på att förändras dramatiskt när det gäller andelen medborgare med utländsk bakgrund. Därmed ska det också synas i tv rutan i ATG live. En allt vanligare term i offentliga organisationers övergripande mål är följande "andelen anställda med utländsk bakgrund ska motsvara befolkningsfördelningen".

Ja, Malla är enbart där för att han är arab och inget annat. Stör mig på det eftersom han är så oerhört okunnig och inte alls är duktig i TV heller. Finns ju massvis med travintresserade blattar som har koll på grejerna så ta in nån sån istället om det nu är så viktigt med "alla ska få vara med" istället för att ta in de som lämpar sig bäst för uppdraget.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:47   #50

Manprinsens avatar

Standard

Johan Sjöstrand borde ju ligga som nr 1 på priolistan att värva över till trav TV den dagen han lägger av med handbollen.
Gammal 2015-12-15, 20:48   #51

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du kan väl inte på allvar mena att Svedberg är bättre att köra än Tillman? Den ena kör 10 gånger mer och av blandad kvalitet naturligtvis. Den andra kör idel topphästar han har i sitt stall han fått i knät. Startar bara när det är påställt för att behålla sina fina siffror. Så där har du förklaringen till siffrorna om du undrade.

För att Svedberg ska vara bättre ska han vara en väldig talang samtidigt som Tillman är fullständigt talanglös. Men jag har sett mellan raderna på dina inlägg tidigare att du inte verkar ha mycket till övers för att kvinnor ska vara bra på så mycket mer än en sak. Antar att det ligger till grund för den här slutsatsen du dragit och inte så mycket mer noggranna analyser...
Kommentaren om att tjejer bara ska vara bra för en sak får stå för dig, jag har iaf aldrig yttrat något i den riktningen. Det finns flera tjejer som gör ett bra jobb i liven/Kanal 75, Åsa E t.ex. och Skoglunds tjej som jag har glömt vad hon heter. Däremot vidhåller jag att Eva Idmyr är totalt oduglig liksom Kajsa Gustavsson, men visst, det finns manliga medarbetare som inte heller håller måttet så det är definitivt ingen genusfråga som du vill få det till.
Vad det gäller kvinnliga kuskar så finns det visst några som jag tycker är ganska duktiga, Elin Gustavsson, Sandra Eriksson och Christel Berdtsson för att nämna några. Jag vidhåller dock att Tillman är överskattad men respekterar givetvis om andra har en annan åsikt. Däremot tar ju kvinnliga tränare för sig mer och mer, jag är övertygad om att den rollen passar bättre för tjejer/kvinnor inom travet. Som kuskar räcker dom för det mesta inte till riktigt.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:50   #52

Standard

Citat:
Du tror inte det kan ha att göra med att hon är ganska bra på det hon gör och omtyckt?
Jag gissar att det finns hundratals tjejer som skulle klara av att göra det hon gör men de få inte chansen.Med ditt resonemang borde hon leda även flera nyhetsändningar,sportevenemang och ännu fler galor.Hon kom in som Eva Hamiltons skyddsling och blev kvar.
Man måste inte leda 3,4,5 program samtidigt - det finns fler duktiga programledare av alla åldrar och båda kön.Överdrift var ordet.
Gammal 2015-12-15, 20:55   #53

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Är det trio i alla lopp numera?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:58   #54

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Tycker dom har några nya bra om man lämnar malla och framförallt hur du använder ordet blatte ....trist

Matteus lite småkul sen gillar jag nevez neves eller vad det är, som är i club75, engagerad.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 20:59   #55

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2566
Standard

[QUOTE=Stekel;470231]Du tror inte det kan ha att göra med att hon är ganska bra på det hon gör och omtyckt?

Omtyckt? Hmmm, nja, av reaktionerna att döma när hon presenterades som julvärd att döma så råder det väl delade meningar om den saken. Nu är vi helt plötsligt väldigt off topic från travet men nog har jag väldigt svårt att fatta att man väljer en väldigt uttalad muslim som inte ens firar jul att sitta som julvärd i Sveriges största TV-kanal. Någon måtta får det väl ändå vara på den s.k. mångfalden.....
hoola (+10)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:03   #56

Manprinsens avatar

Standard

Jag hade gärna sett Tess som julvärd iklädd en lagom kort julklänning och tomteluva
DonDraper (+1)
Gammal 2015-12-15, 21:28   #57

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Nu får det gärna skrälla när man sitter med full bricka

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:30   #58

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 629
Standard

Sitter med 2 & 10 kvar , Men kan de en liten slant iaf ...
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:41   #59

Standard

Jag är ganska säker på att Goop hade gungat in den förbi Eriks men nu var det ju Witasp...
Gammal 2015-12-15, 21:42   #60

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Nu får det gärna skrälla när man sitter med full bricka
Grymt bra analys av sista loppet. Var nära att jag gjorde bort mig på Svedberg där.

Tyvärr missade jag Uffe i första loppet för 6:an.

V64
Inlämnat: 2015-12-15, 19:47
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Eskilstuna
Tisdag 2015-12-15
Start: 19:25
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 9, 10
2: 1, 2, 5, 7, 8, 10
3: 1, 2, 3, 8