|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-18, 20:49 | #46 | |
Citat:
Tre av de allra bästa ekipagen sett till tränare/kusk-kombination har dragit 4,5,6. Tjacko ska gå med urryckare som testats med bra resultat och samma för Counterfeightr som har sett väldigt bra ut och får Björn igen. Jag lägger inte en krona på Valeur, uruselt värde tycker jag.
2015-12-18, 20:53 | #47 |
Kuskpluset på Amana Mafioso (0%!!!) i sjätte är av modell MONUMENTALT! Rätt tung resa senast men vann säkert. Smyg-Stefan och PANG säger det!
2015-12-18, 20:54 | #48 |
Tjacko Zaz är spännande till låg procent. Krävs dock en del flyt men det är inbakat i procenten.
Sen tycker jag Diggers Elias är mycket intressant i första dubbeln trots att han möter en kanon i Seedorf. Seedorf var trots allt nära torsk sist det var 2640 m och Diggers Elias har en riktigt galen formtopp så varför inte? Vi talar om 2 %, sjukt kul drag! |
|
2015-12-18, 20:58 | #49 |
Ursäkta men när mötte Spring Erom så här lätt motstånd senast?
2015-12-18, 21:01 | #50 |
Med den åldern och resultatraden ska han nog överväga att inte möta ett dugg hårdare motstånd än det här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3) |
|
2015-12-18, 21:04 | #51 |
Nej du är inte riktigt ursäktad, för det finns två lopp redan i programraden där motståndet är sjukt mycket sämre än det här. Och de loppen bombade han totalt i.
2015-12-18, 21:06 | #52 |
|
|
2015-12-18, 21:54 | #53 |
Oskar Svanbergs hemsida:
Vi har två hästar till start i V75-lopp på lördag, men tyvärr lades silverdivisionen utanför V75, så det blir bara Flash som startar inom ramen. Usain går ut som stor favorit i silver, lopp 2 kl 1508, och därav att det inte fick vara med på V75, ATG tyckte helt enkelt att loppet blev för lättlöst. Numera finns ju ett extra lopp med 100 000 i förstapris att tillgå när något av de ordinarie inte är så spelvänligt, och man valde att lägga det på V75 istället. Lite tveksam till beslutet då det loppet håller ganska låg klass, och, framförallt, Usain är det största hemmahoppet och dessutom väldigt populär. Tanken var att bygga lite på det, därav att han pryder framsidan på programmet. Men jag förstår varför man gjorde det, blir ett ruskigt gnäll på de mest högljudda när det blir låg utdelning. Flash kommer som sagt ut på V75, närmare bestämt i den tredje avdelningen, ett lärlingslopp och får Filip Lejon i biken från ett fint spår 3 bakom bilen. Han gjorde comeback så sent som i fredags efter att ha vridit till ett ligament i hagen. Det gjorde han på bästa sätt, Lina gav honom ett avvaktande lopp och han spurtade vasst som tvåa, en perfekt comeback. Nu går han ut i V75 direkt och det är såklart inte säkert att han är uppe i så bra form redan så att han kan hävda sig redan nu. Känslan efter gårdagens jobb är att han tagit loppet på bästa sätt och gått framåt med det. Så jag tycker definitivt att han är streckvärd då de flesta motståndarna inte har så mycket meriter från V75. Får han en bra resa blir jag inte förvånad om han vinner, men det kan som sagt vara så att han behöver yterligare något lopp innan han är på topp. I dessa tider när Hänt i Veckan tydligen har högre integritet än journalisterna på SVT är det kanske bäst att poängtera att jag inte slår vare sig Flash på bilden ovan eller Usain nedan, utan att det är en segergest… Usain fick vi ju stryka för tre veckor sedan då han fått lite problem med magen och var småöm lite varstans, som man blir med en infektion i kroppen. Nu blir det alltså ett liknande upplägg som inför förra finalen, ett silverförsök veckan innan finalen. Då blev han nerspeedad till slut, risken finns såklart att det blir så även denna gång. Han kommer inte vara i toppform, men han kommer göra bra ifrån sig och jag ser det som en klart bra chans. Vill man ha chansen till bra utdelning på V4 så finns ju de faktorerna, struken, final nästa vecka samt spår 4 i volt som gör att det kan vara intressant att leta skräll. Spåret har han dock klarat tidigare och jag kommer köra för vinst, men skulle väldigt gärna få sitta kvar i rygg denna gång. Troligaste scenariot är dock att jag blir tvungen att gå fram tidigt. Vi bjuder som vanligt gamla och nya kunder på mat, Subway har varit populärt och det blir det igen. Efter klockan 3 finns det diverse mackor i olika smaker, vi brukar beställa Platter, vilket är mindre bitar i flera olika smaker. Vilket passar bra då det är lite av mingelmat, och ibland blir det lite mycket folk på en gång för att alla ska få sittplats. Min uppfattning är att det finns andra saker att göra för att stimulera spelarna än att lägga lopp med relativt okända hästar på V75 och lägga de mest profilstarka utanför, de loppen i lägre klasser gör det svårt för vanliga spelare, de som bara är intresserade (alltså inte travnördar som följer sporten varje dag), att analysera och ha egna idéer. Det räcker med Klass II där det kommer ut nya namn för den breda massan. Dela ut pengarna vid 5 rätt även när det är låg utdelning är absolut det viktigaste. När man får många femmor blir det faktiskt en hel del pengar. Det är jackpot så ofta att man inte ens orkar bry sig om det längre. Vi var ett gäng som spelade ihop, men när jackpottgränsen sänktes tappade vi helt enkelt sugen. Får man tillbaka insatsen då och då, och ibland iaf hälften så fortsätter man gärna, men när det blir alltför sällan som efter att gränsen ändrades tappas gnistan lätt. Jag är rätt säker på att jackpottgränsen är lika destruktiv för varumärket V75 som att man hittat på att köra V75 varannan dag helt plötsligt runt Jul. Det har blivit lite intresse igen i Leonas Sami som jag varit löjligt usel på att marknadsföra (har ärligt talat inte haft nån panik att bli av med det jag har kvar) det räckte med att jag la honom på förstasidan förra veckan så har telefonen ringt. Så jag lägger in honom igen då. Runt 30% finns kvar. Det finns fortfarande andelar kvar i Sami som börjar kännas mer och mer som en riktig häst. Prisexempel med månadskostnad från 151101: 5% 8450, samt 650kr/månad. Priset är “all inclusive” dvs att försäkringar, träning, årgångslopp, administration, veterinärkostnader etc ingår. Det läggs en buffert för att täcka alla kostnader, blir det pengar över får delägarna tillbaka dessa. I det här priset ingår både del i hästen och bolagets buffert. Se Till Salu-fliken för mer info om handelsbolag och även Sami. |
|
2015-12-18, 22:25 | #54 | |
Citat:
Håller ej med. Jättefin häst med fin aktion och inställning. Tycker absolut Joe Martini ser ut som en häst som kan bli något i framtiden. Däremot skall den absolut garderas nu, p g a orutin och ej van vid distansen. |
||
2015-12-18, 22:35 | #55 | |
Citat:
Goop måste bluffa bort detta race riktigt rejält för att vinna är min tro. Själv spikar jag Bouncing Ball OO. Spets tidigt och sen rör de inte honom. |
||
2015-12-18, 22:47 | #56 |
"Att han ska gå ut och vinna på V75 är för mig inte särskilt troligt."
Detta lopp är inte något V75-lopp utan ett lördagslopp. De flesta av dessa deltagare skulle aldrig hamna i listorna på något vanligt V75-lopp. På tok för usla för det i både pengar och startpoäng. Sticker ut näsan lite nu och hävdar att om Joe M. får vara skadefri ser vi honom minst i silver om två år. Därav inte sagt att han vinner nu. Tror mest på finska ekipaget från spår sex på bakvolten. |
|
2015-12-18, 23:47 | #57 | |
V75 MantorpCitat:
Lördagsloppet är tufft för tunna treåringar där framme. Flertalet exempel på det. Stjärnan Le Miracle som blev överkörd på Jägers det tydligaste. Sticker ut näsan och säger att Joe Martini aldrig kommer att segra på V75. Har tjänat max 500 k när han är fem. Har gärna fel för jag gillar att se fina hästar och fina utvecklingskurvor men detta är för mig en standard medelmåtta som hade stått i under 10 % om han vart tränad av random amatör. Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-18 klockan 23:50. |
||
2015-12-18, 23:54 | #58 |
Roligt med diskussioner, men ni får vara överens om att inte vara överens helt enkelt. Själv tror jag på något mittemellan. Det rör sig nog inte om någon stjärna i vardande, då hade det nog varit andra tongångar i Björnkollen. Där tror han såklart på chans för sin styrning och säger att det är en mogen häst sett i relation till orutinen, men att det bland annat är osannolikt att han skulle klå studsbollen från dödens.
2015-12-18, 23:55 | #59 |
Kollat björnkollen, han tror att han får spets med Joe m, men säger samtidigt att han inte tar 2an från dödens, men, att 2an inte tar han från dödens.
Sunda vore å låsa. Eller lita på goopen å spika å bläddra. |
|
2015-12-19, 00:00 | #60 |
"10 Je t’Aime Ruinart (Björn Goop) är en jättefin häst. Som jag själv tycker är jättefin och jag gillar den här hästen. Han utvecklas hela tiden sedan han kom till oss. Han är dessutom van att gå med skor och det är en kraftig fördel. Jag rankar honom som bästa chansen på lördag, säger Anton Sverre."
Ser ut som det kan bli lite körning om positioner här, och då sitter Björn på leken. |
|
|