Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-14, 06:34   #1

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4885
Standard

V75 Mantorp

Jag såg att de lade silverloppet med Usain Henna utanför V75-ramen och plockade in lördagsloppet istället
Dessutom är det lärlingslopp och stolopp spårtrappa och totalt 90 hästar (2 x 15 och resten 12) så det kan nog bli lite klurigt på lördag
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 12:54   #2

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Ja, omgången ser verkligen klurig ut.
Det enda som känns säkert just nu är låset i sjätte, 6-12
I sista blir väl King Sir Kir som vanligt överstreckad
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 19:45   #3

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

Diggers Elias kanske körs i spets... Men det borde bädda för 12an? Hur klarar Propulsion distansen? Inne på att låsa 4-6 om Erik tar en lugn dödens...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:11   #4

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Han har sett okörd ut vid sina bägge segrar på 13 tider över medel, så distansen borde gå bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Diggers Elias kanske körs i spets... Men det borde bädda för 12an? Hur klarar Propulsion distansen? Inne på att låsa 4-6 om Erik tar en lugn dödens...

Senast redigerad av putte64 den 2015-12-15 klockan 21:13.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 21:24   #5

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Narold Vox funderar jag på att spika. Finnen har gått bra i guld på hemmaplan, men jag tycker det är klasskillnad mellan svenska och finska hästar. En guldhäst i Finland är på sin höjd en silverhäst i Sverige.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 22:57   #6

Sharp$: 66
Standard

Hej denna v75 omgång vill jag leverera att det blir skräll i sista avdelning ,,,ni vet att jag alltid ger er tidiga Tips.
Harryboy1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 22:59   #7

Standard

7an i andra avdelning bör garderas med minst 3 till.
Gammal 2015-12-15, 23:01   #8

Standard

Första avd bör garderas tanke på distansen..
Gammal 2015-12-15, 23:03   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Narold Vox funderar jag på att spika. Finnen har gått bra i guld på hemmaplan, men jag tycker det är klasskillnad mellan svenska och finska hästar. En guldhäst i Finland är på sin höjd en silverhäst i Sverige.
yes you got it, silver häst i sverige
Gammal 2015-12-16, 13:29   #10

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Citat:
Var det inte SV stora drag ifjol? Det gick inte så bra om jag kommer ihåg rätt?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-16, 23:56   #11

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Tomorrowland har slagit Narold Vox de gånger de möts i år, med marginal dessutom. 3a i Harpers med skor och på väg mot toppform.

Jag tror man kör sig till spets och vinner ganska okört och utan större problem precis som det sett ut i Finland. Så här tidigt i veckan tycker jag spiken är solklar!

Senast redigerad av Espo den 2015-12-17 klockan 00:07.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 08:09   #12

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Tomorrowland har slagit Narold Vox de gånger de möts i år, med marginal dessutom. 3a i Harpers med skor och på väg mot toppform.

Jag tror man kör sig till spets och vinner ganska okört och utan större problem precis som det sett ut i Finland. Så här tidigt i veckan tycker jag spiken är solklar!
Faktum är att Narold Vox ser ut att bli rätt klar favorit dessutom!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 09:20   #13

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Missa inte Tor Mento i sjätte om ni garderar favoriten med några hästar. Han gör bra insatser varje gång, undantaget E-tuna näst sist, och gick i mål med mycket sparat förra gången. Går oftast med skor och nu får motståndarna göra detsamma. Visst är motståndet tufft men ligger han kvar nånstans där nere i botten så är han given på kupongen. Borde få vinna snart!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 17:28   #14

Standard

VALEUR KAN VARA EN VÄTTIG SPIK..
Gammal 2015-12-17, 17:32   #15

Standard

Ta en lång funderare på Dream trotter...
Gammal 2015-12-17, 18:00   #16

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tror man kan börja med två spikar. Tomorrowland vinner upprepat gulddivisionen i Finland, har slagit favoriten Narold Vox, som nu står med bakspår. Bra spik.
Veijo har tydligen hittat nyckeln till Roses Glory. Såg okörd ut, när hon överlägset vann senast på Åby på 13,8. Heija Veijo!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 18:17   #17

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Joe Martini måste vara en riktigt, riktigt kall favorit. Bouncing Ball vinner om felfri!

Ågårds Mats med Johnny måste med även om spåret är åt helvete.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 20:09   #18

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 2440
Standard

Angående Narold Vox mot Tomorrowland. Om man bortser från starterna i silver för drygt ett år sen när dom galopperade varsin gång hittar jag bara harpers från i år.
Och där vet jag inte om jag tycker Tomorrowland var så mycket bättre. Fjärde invändigt med lucka i sista sväng medans Narold Vox drogs bak till sista plats och fick runda fram i tredjespår. Stod dessutom på 20 meters tillägg.
Får Tommorowland spets utan för mycket jobb är det klart den kan vinna men jag håller Narold Vox som en bättre häst.
Magnus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:16   #19

Manprinsens avatar

Standard

Citat:

Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3)
Gammal 2015-12-17, 23:28   #20

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Ang Tomorrowland så har den bara vinster i Finland. Jorma har kört den 6 ggr, alla på plats men ingen vinst. Jag tror Narold Vox är mkt bättre....sedan spikar jag Goop, men det är jag det. Min andra spik, än så länge blir 2 Utter med Erik A i avd 7. Tror på samma koncept som senaste starten på Valla. (151202-6). Hästen är dessutom van vid att gå med skor.

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-12-17 klockan 23:31.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:33   #21

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Tror du Björn släpper med Spring Erom? Tveksamt. Tycker det luktar dödens här.
Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 23:39   #22

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Spetsgaranti på Art On Line, sen är frågan om Johnny släpper i sin tur. Jag gissar på att han gör det. Spring Erom då troligast. Björne tror jag definitivt inte släpper till Tomorrowland.
Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.
Gammal 2015-12-18, 00:13   #23

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Mycket snack om guld här och det är onekligen ett intressant lopp. Ni kan snacka hur mycket generellt ni vill om att en guldhäst i Finland är en silverhäst i Sverige och det må vara rätt. Men om man sett facit på starterna den gjort mot svenskt motstånd så förstår man att den här platsar i guld med råge.

Problemet alla de bästa hästarna här har är att de inte är helt kompletta. De öppnar som traktorer hela högen och det är bara Art On Line som är undantaget. I det närmaste spetsgaranti som någon sa, kanske inte för att den är så brutalt mycket snabbare än några (Goldomaster och Bear Dancer kan också lägga iväg från start) men för att de andra nog är nöjda bara med att komma ner på innerspår och för att Takter är en offensiv typ. Även om tvåan öppnar bra har jag väl lite svårt att se Narold komma till i det här loppet. En eller två hack för långt bak kommer den få samtidigt som en av de bättre sitter i ledningen och en annan lär trilla ner i dödens. Och då låses ju loppet lite. Jag gillar Narold väldigt mycket faktiskt och det är väl en av landets bästa på lång distans, men den här gången ska det mycket till för att han ska platsa på min kupong.

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...

Nose Gear och Bison Spiro ser grymt intressanta ut i sista med toppspår och nya kuskar. Kan mycket väl bli att jag tar en rå där och låser på dem...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
greyhound (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 00:16   #24

Stekels avatar

Standard

Ska höra med farsan imorrn om han har någon intressant info på Goldomaster. Har stuga nästan granne med tränaren och han brukar ha långa utläggningar om träningen och taktiken när man springer på honom.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
greyhound (+5), hammering (+3)
Gammal 2015-12-18, 06:56   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Finns inte en chans i helvete att Art On Line spetsar från spår 8 med hästarna han har innanför sig. Goldomaster borde vara snabbast ut och släpper till Björn eller Jorma.
är endast Bear Dancer som kan svara och det gör han knappast när Johnny laddar. Spår 8 bekommer inte när det är idel starttröga invändigt!
Gammal 2015-12-18, 07:01   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

I lördagsloppet är jag ganska dåligt påläst på loppet för tillfället, men det ser ut som lite av en straffspark för Goop. Femte utan spring med en bra häst och det saknas ju nästan kuskmotstånd i loppet. Ohlsson har en galopplysten, ska väl mycket till att den ska bjuda upp till spetskamp om den ens travar. Och de övriga på start är statister kuskmässigt, det finns inte att de svarar om de nu skulle kunna. Erik sitter på bricka 8 på tillägget så där ska det till att lösa sig. Paradoxalt nog är det väl avsaknaden av kuskmotstånd som också är den största nackdelen för favoriten. Omstartsrisken med 15 relativt orutinerade hästar och kuskar av halvlåg kvalitet för att vara V75 är ganska överhängande och då missgynnas ju normalt favoriter som ska vara med och köra där framme. Ser toköppet ut bakom spontant så det lutar åt att jag i en knepig omgång sväljer den här lampan och spikar...
...
Jag tror Bouncing Ball har god chans att spetsa. Såg hur fin ut som sist i kvalet och spetsar han är vinstchansen minst lika bra som Goopens favorit som i mina ögon är rejält överstreckad.
Gammal 2015-12-18, 07:31   #27

AndyMarts avatar

Standard

Goops häst är ju inte ens bra. Nu dessutom mot äldre mer rutineradd hästar. Nej tack!
Gammal 2015-12-18, 07:50   #28

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 184
Standard

Är det någon som vet om Roses Glory (US) är startsnabb för det är ganska viktigt om den ska komma till ledningen?
Känns som favoriten att fälla om det är så.
*Edit* Expressen skriver att den är startsnabb.

Senast redigerad av gysen den 2015-12-18 klockan 08:04.
gysen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 09:26   #29

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Propulsion startar icke, har feber.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 09:27   #30

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13308
Standard

Tråkiga nyheter, Propulsion står med feber idag och kommer inte till start på lördag

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 09:47   #31

AndyMarts avatar

Standard

Tråkigt, nu blir spelet väldigt ojämnt.
Gammal 2015-12-18, 10:04   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Tråkigt, nu blir spelet väldigt ojämnt.
Kallt värre, mycket bra chans på favoriten givetvis, men överspelad då resten verkar bli ospelade.
Gammal 2015-12-18, 12:22   #33

Sharp$: 1097
Standard

Mkt snack om Art On Line. Efter den senaste tidens kraftiga turbulens kring reportaget om Mikko Aho o framförallt travsportens djurskydd.. Där Art On Line nämnts. Även om de aldrig sa hästens namn är det bekräftat att de var AOL i reportaget som startat "skadad". Hur kommer detta påverka morgondagens race?? Kommer de köra snällt? Jag själv är totalt förvirrad kring den hästen o alla utlåtanden..
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 13:06   #34

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Mkt snack om Art On Line. Efter den senaste tidens kraftiga turbulens kring reportaget om Mikko Aho o framförallt travsportens djurskydd.. Där Art On Line nämnts. Även om de aldrig sa hästens namn är det bekräftat att de var AOL i reportaget som startat "skadad". Hur kommer detta påverka morgondagens race?? Kommer de köra snällt? Jag själv är totalt förvirrad kring den hästen o alla utlåtanden..
Later langsökt att det skulle paverka. Vi far höra vad Johnny säger, men osannolikt att det skulle paverka hans taktikval. Är väl inte en kusk som kör efter stallorder direkt (om de ens skulle komma pa att utfärda stallorder).

Gammal 2015-12-18, 18:21   #35

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 883
Standard

Hade husse 7an förra lördan? inget som outades på vass eller kass idag..
Aristocat på distansen med örjan känns som ett streck.
Ser inte ut som regn imorgon, blir det lättsprunget?
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 18:25   #36

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3620
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av niveon Visa inlägg

Citat Travnet:
Tydligen var jag ute och seglade i mina spekulationer i onsdags angående förra helgens storvinnare. Jag undrade ju om ATG var rädda för negativ reklam när deras egen experttippare tog storvinsten på V75, men enligt säkra källor så har ATG jobbat hårt för att få göra ”vinstartiklar”, men att experttipparen bett om att få stå över.

Är säkert en klok tanke, men då kan jag tycka att det inte direkt är superfiffigt att jubla i sociala medier direkt efter storvinsten. Svårt läge när man vill berätta för alla i ”branschen” att man vunnit mest, men ändå helst vara en anonym storvinnare.

Källa: http://www.travnet.se/berglund/2015/...nstersystemen/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 18:29   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Citat Travnet:
Tydligen var jag ute och seglade i mina spekulationer i onsdags angående förra helgens storvinnare. Jag undrade ju om ATG var rädda för negativ reklam när deras egen experttippare tog storvinsten på V75, men enligt säkra källor så har ATG jobbat hårt för att få göra ”vinstartiklar”, men att experttipparen bett om att få stå över.

Är säkert en klok tanke, men då kan jag tycka att det inte direkt är superfiffigt att jubla i sociala medier direkt efter storvinsten. Svårt läge när man vill berätta för alla i ”branschen” att man vunnit mest, men ändå helst vara en anonym storvinnare.

Hah! intressant!
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 19:07   #38

BobGurans avatar

Sharp$: 1683
Standard

Citat:
Aristocat på distansen med örjan känns som ett streck.
Ser inte ut som regn imorgon, blir det lättsprunget?
"Banan är fin, lite tjäle kvar på upploppet (skuggpartiet från läktaren) i spåren 6-8 ca 50-75 m. Annars en för årstiden, perfekt bana!"
hugotheboss (+5), niveon (+5)
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 19:51   #39

Standard

177m upplopp, avd 5 medeldistans, snabb bana. häst nr 12 valeur med ÖK. "..tål ett tungt slutvarv och vid överpace kommer han ta ner många.. ..skall räknas trots 12e spår", enl. PGN. Frågan är vem som spetsar, vilka vill köra, kommer det letas ryggledare, överpace?
Gammal 2015-12-18, 20:14   #40

Standard

Citat:

Goop ska köra Springer Om i spets och då är min tidigare klara spik inte alls så klar. Att Vinna från dödens på långdistans löser inte många. Blir det dessutom lite körning gynnas Narold Vox. Blir det inte körning, så är det klart SpringerOm kan snubbla undan i spets. Ruggigt tråkigt det blev nu.
Gammal 2015-12-18, 20:18   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Citat Travnet:

Min teori är att han vill vara anonym för att systemet var super stort. Vill kanske inte skylta med att han spelar för hundratusentals kronor på en lördag. Hade det vart ett lagom stort system hade han säkert gått ut med det.
Gammal 2015-12-18, 20:19   #42

hugothebosss avatar

Standard

Kan Veijo ladda från spår 1 (avd 5) utan att köra galopp? Jag är inne på att 2 Nightingale Face spetsar och att den som är först framme av 4/6 får överta. Valeur i all ära men vad har han, 9 starter från bakspår, i billigare lopp, utan vinst? Tycker t o m 11 Counterfighter är intressantare trots att det är en 3-åring mot äldre. Intressant lopp oavsett.
Gammal 2015-12-18, 20:23   #43

Stekels avatar

Standard

Citat:
Min teori är att han vill vara anonym för att systemet var super stort. Vill kanske inte skylta med att han spelar för hundratusentals kronor på en lördag. Hade det vart ett lagom stort system hade han säkert gått ut med det.
Konstigt och väldigt "svenskt" fenomen det där iallafall. Det är ju inte som att man inte begriper att han spelar för jättesummor heller. Men kanske överskattar man folk. Är nog lite jante bakom. Men hålla sig helt från att skryta klarar han inte iallafall. Och det är ju fullt förståeligt.

Vilken jäkla reklampelare för småspelare den där liraren som nästan satte enkelraden på multibong är annars! Den borde de lyfta fram så mycket som bara möjligt för att spelarkåren ska få en illusion av att de kan repetera den bedriften (vilket såklart nästan ingen kan).

Gammal 2015-12-18, 20:33   #44

Manprinsens avatar

Standard

Helvete så svår omgång, skulle behöva helgardera både avd 2 och 7 för att känna mig säker.
Gammal 2015-12-18, 20:49   #45

AndyMarts avatar

Standard

Tycker utan tvekan allt värde ligger på Morgana Bi i V75-2. Gick bra med skorna sist, lite aktionsproblem men i övrigt fint, och hade massor med krafter kvar. Sjunnesson serverar henne en smörresa samtidigt som Veijo får svar av Björn, och när det sedan är dags sveper M Bi rubbet.

7 % mot Roses Glorys 61 %, för mig helt givet vem jag går på.

För tillfället känns det som spikarna blir Morgana Bi och Bouncing Ball OO som jag tror har klart bättre vinstchans än iskalla Joe Martini.
Gammal 2015-12-18, 20:49   #46

Stekels avatar

Standard

Citat:
177m upplopp, avd 5 medeldistans, snabb bana. häst nr 12 valeur med ÖK. "..tål ett tungt slutvarv och vid överpace kommer han ta ner många.. ..skall räknas trots 12e spår", enl. PGN. Frågan är vem som spetsar, vilka vill köra, kommer det letas ryggledare, överpace?
Valeur har ju tveklöst gjort det väldigt bra för Norman, men är en väldigt konstig favorit i mina ögon från det läget. Vilka av de hästar han mött de senaste tre hade kunnat ta en plats i det här loppet ens? Det är inga stjärnor här direkt, men i jämförelse med de gängen är de nästan det.

Tre av de allra bästa ekipagen sett till tränare/kusk-kombination har dragit 4,5,6. Tjacko ska gå med urryckare som testats med bra resultat och samma för Counterfeightr som har sett väldigt bra ut och får Björn igen.

Jag lägger inte en krona på Valeur, uruselt värde tycker jag.

AMHC (+5)
Gammal 2015-12-18, 20:53   #47

Stekels avatar

Standard

Kuskpluset på Amana Mafioso (0%!!!) i sjätte är av modell MONUMENTALT! Rätt tung resa senast men vann säkert. Smyg-Stefan och PANG säger det!

niveon (+1)
Gammal 2015-12-18, 20:54   #48

AndyMarts avatar

Standard

Tjacko Zaz är spännande till låg procent. Krävs dock en del flyt men det är inbakat i procenten.

Sen tycker jag Diggers Elias är mycket intressant i första dubbeln trots att han möter en kanon i Seedorf. Seedorf var trots allt nära torsk sist det var 2640 m och Diggers Elias har en riktigt galen formtopp så varför inte? Vi talar om 2 %, sjukt kul drag!
Gammal 2015-12-18, 20:58   #49

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Ursäkta men när mötte Spring Erom så här lätt motstånd senast?
Gammal 2015-12-18, 21:01   #50

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Med den åldern och resultatraden ska han nog överväga att inte möta ett dugg hårdare motstånd än det här.
tomtom2 (+3)
Gammal 2015-12-18, 21:04   #51

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nej du är inte riktigt ursäktad, för det finns två lopp redan i programraden där motståndet är sjukt mycket sämre än det här. Och de loppen bombade han totalt i.

Gammal 2015-12-18, 21:06   #52

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2473
Standard

Citat:
Kuskpluset på Amana Mafioso (0%!!!) i sjätte är av modell MONUMENTALT! Rätt tung resa senast men vann säkert. Smyg-Stefan och PANG säger det!
Ursäkta att påpeka, men det är 5:e, och det kan gå :-)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 21:54   #53

AndyMarts avatar

Standard

Oskar Svanbergs hemsida:

Vi har två hästar till start i V75-lopp på lördag, men tyvärr lades silverdivisionen utanför V75, så det blir bara Flash som startar inom ramen. Usain går ut som stor favorit i silver, lopp 2 kl 1508, och därav att det inte fick vara med på V75, ATG tyckte helt enkelt att loppet blev för lättlöst.

Numera finns ju ett extra lopp med 100 000 i förstapris att tillgå när något av de ordinarie inte är så spelvänligt, och man valde att lägga det på V75 istället. Lite tveksam till beslutet då det loppet håller ganska låg klass, och, framförallt, Usain är det största hemmahoppet och dessutom väldigt populär. Tanken var att bygga lite på det, därav att han pryder framsidan på programmet.
Men jag förstår varför man gjorde det, blir ett ruskigt gnäll på de mest högljudda när det blir låg utdelning.
Flash kommer som sagt ut på V75, närmare bestämt i den tredje avdelningen, ett lärlingslopp och får Filip Lejon i biken från ett fint spår 3 bakom bilen.
Han gjorde comeback så sent som i fredags efter att ha vridit till ett ligament i hagen. Det gjorde han på bästa sätt, Lina gav honom ett avvaktande lopp och han spurtade vasst som tvåa, en perfekt comeback.
Nu går han ut i V75 direkt och det är såklart inte säkert att han är uppe i så bra form redan så att han kan hävda sig redan nu. Känslan efter gårdagens jobb är att han tagit loppet på bästa sätt och gått framåt med det. Så jag tycker definitivt att han är streckvärd då de flesta motståndarna inte har så mycket meriter från V75. Får han en bra resa blir jag inte förvånad om han vinner, men det kan som sagt vara så att han behöver yterligare något lopp innan han är på topp.
I dessa tider när Hänt i Veckan tydligen har högre integritet än journalisterna på SVT är det kanske bäst att poängtera att jag inte slår vare sig Flash på bilden ovan eller Usain nedan, utan att det är en segergest…

Usain fick vi ju stryka för tre veckor sedan då han fått lite problem med magen och var småöm lite varstans, som man blir med en infektion i kroppen.
Nu blir det alltså ett liknande upplägg som inför förra finalen, ett silverförsök veckan innan finalen. Då blev han nerspeedad till slut, risken finns såklart att det blir så även denna gång. Han kommer inte vara i toppform, men han kommer göra bra ifrån sig och jag ser det som en klart bra chans.

Vill man ha chansen till bra utdelning på V4 så finns ju de faktorerna, struken, final nästa vecka samt spår 4 i volt som gör att det kan vara intressant att leta skräll.
Spåret har han dock klarat tidigare och jag kommer köra för vinst, men skulle väldigt gärna få sitta kvar i rygg denna gång. Troligaste scenariot är dock att jag blir tvungen att gå fram tidigt.

Vi bjuder som vanligt gamla och nya kunder på mat, Subway har varit populärt och det blir det igen. Efter klockan 3 finns det diverse mackor i olika smaker, vi brukar beställa Platter, vilket är mindre bitar i flera olika smaker. Vilket passar bra då det är lite av mingelmat, och ibland blir det lite mycket folk på en gång för att alla ska få sittplats.

Min uppfattning är att det finns andra saker att göra för att stimulera spelarna än att lägga lopp med relativt okända hästar på V75 och lägga de mest profilstarka utanför, de loppen i lägre klasser gör det svårt för vanliga spelare, de som bara är intresserade (alltså inte travnördar som följer sporten varje dag), att analysera och ha egna idéer. Det räcker med Klass II där det kommer ut nya namn för den breda massan.
Dela ut pengarna vid 5 rätt även när det är låg utdelning är absolut det viktigaste. När man får många femmor blir det faktiskt en hel del pengar. Det är jackpot så ofta att man inte ens orkar bry sig om det längre. Vi var ett gäng som spelade ihop, men när jackpottgränsen sänktes tappade vi helt enkelt sugen. Får man tillbaka insatsen då och då, och ibland iaf hälften så fortsätter man gärna, men när det blir alltför sällan som efter att gränsen ändrades tappas gnistan lätt. Jag är rätt säker på att jackpottgränsen är lika destruktiv för varumärket V75 som att man hittat på att köra V75 varannan dag helt plötsligt runt Jul.

Det har blivit lite intresse igen i Leonas Sami som jag varit löjligt usel på att marknadsföra (har ärligt talat inte haft nån panik att bli av med det jag har kvar) det räckte med att jag la honom på förstasidan förra veckan så har telefonen ringt. Så jag lägger in honom igen då.
Runt 30% finns kvar.

Det finns fortfarande andelar kvar i Sami som börjar kännas mer och mer som en riktig häst.

Prisexempel med månadskostnad från 151101:
5% 8450, samt 650kr/månad.
Priset är “all inclusive” dvs att försäkringar, träning, årgångslopp, administration, veterinärkostnader etc ingår. Det läggs en buffert för att täcka alla kostnader, blir det pengar över får delägarna tillbaka dessa. I det här priset ingår både del i hästen och bolagets buffert.
Se Till Salu-fliken för mer info om handelsbolag och även Sami.
Gus (+25), niveon (+5), mr_stylez (+5), peozz (+50), legolars (+100)
Gammal 2015-12-18, 22:25   #54
Gus

Guss avatar

Sharp$: 1520
Standard

Citat:
Goops häst är ju inte ens bra. Nu dessutom mot äldre mer rutineradd hästar. Nej tack!
Nu överdriver du lite.
Håller ej med. Jättefin häst med fin aktion och inställning.
Tycker absolut Joe Martini ser ut som en häst som kan bli något i framtiden.
Däremot skall den absolut garderas nu, p g a orutin och ej van vid distansen.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 22:35   #55

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Nu överdriver du lite.
Jag håller inte med. För mig ser det ut som en medelmåtta, kanske något bättre, som Goop lyckades vinna med på Solvalla just för att det var Goop som körde. Att han ska gå ut och vinna på V75 är för mig inte särskilt troligt. Tror till exempel att den andra treåringen, 3 Perfect King, är precis lika bra som favoriten och då är den mycket mer intressant att ha med på kupongen även om Goop såklart är hundra gånger bättre än Svedberg.

Goop måste bluffa bort detta race riktigt rejält för att vinna är min tro.

Själv spikar jag Bouncing Ball OO. Spets tidigt och sen rör de inte honom.
Gammal 2015-12-18, 22:47   #56
Gus

Guss avatar

Standard

"Att han ska gå ut och vinna på V75 är för mig inte särskilt troligt."
Detta lopp är inte något V75-lopp utan ett lördagslopp.
De flesta av dessa deltagare skulle aldrig hamna i listorna på något vanligt
V75-lopp. På tok för usla för det i både pengar och startpoäng.

Sticker ut näsan lite nu och hävdar att om Joe M. får vara skadefri ser vi
honom minst i silver om två år. Därav inte sagt att han vinner nu.
Tror mest på finska ekipaget från spår sex på bakvolten.
Gammal 2015-12-18, 23:47   #57

AndyMarts avatar

Standard

V75 Mantorp

Citat:
"Att han ska gå ut och vinna på V75 är för mig inte särskilt troligt."

Detta lopp är inte något V75-lopp utan ett lördagslopp.

De flesta av dessa deltagare skulle aldrig hamna i listorna på något vanligt

V75-lopp. På tok för usla för det i både pengar och startpoäng.

Sticker ut näsan lite nu och hävdar att om Joe M. får vara skadefri ser vi

honom minst i silver om två år. Därav inte sagt att han vinner nu.

Tror mest på finska ekipaget från spår sex på bakvolten.

Lördagsloppet är tufft för tunna treåringar där framme. Flertalet exempel på det. Stjärnan Le Miracle som blev överkörd på Jägers det tydligaste.

Sticker ut näsan och säger att Joe Martini aldrig kommer att segra på V75. Har tjänat max 500 k när han är fem.

Har gärna fel för jag gillar att se fina hästar och fina utvecklingskurvor men detta är för mig en standard medelmåtta som hade stått i under 10 % om han vart tränad av random amatör.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-12-18 klockan 23:50.
Gammal 2015-12-18, 23:54   #58

Stekels avatar

Standard

Roligt med diskussioner, men ni får vara överens om att inte vara överens helt enkelt. Själv tror jag på något mittemellan. Det rör sig nog inte om någon stjärna i vardande, då hade det nog varit andra tongångar i Björnkollen. Där tror han såklart på chans för sin styrning och säger att det är en mogen häst sett i relation till orutinen, men att det bland annat är osannolikt att han skulle klå studsbollen från dödens.

Gammal 2015-12-18, 23:55   #59

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

Kollat björnkollen, han tror att han får spets med Joe m, men säger samtidigt att han inte tar 2an från dödens, men, att 2an inte tar han från dödens.

Sunda vore å låsa. Eller lita på goopen å spika å bläddra.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 00:00   #60

Manprinsens avatar

Standard

"10 Je t’Aime Ruinart (Björn Goop) är en jättefin häst. Som jag själv tycker är jättefin och jag gillar den här hästen. Han utvecklas hela tiden sedan han kom till oss. Han är dessutom van att gå med skor och det är en kraftig fördel. Jag rankar honom som bästa chansen på lördag, säger Anton Sverre."

Ser ut som det kan bli lite körning om positioner här, och då sitter Björn på leken.
Gammal 2015-12-19, 06:34   #61

Standard

Tråkigt när hästar får feber när man fick 12
Gammal 2015-12-19, 10:23   #62

2018

Standard

Spring Erom blir denna veckas On Hold, om än dock inte lika stor. SS och Snoken har honom som spik. Någon fler tipstjänst som ni vet om?

Allt detta för att han såg fin ut förra starten som femma, även det i ett relativt billigt lopp, och att han kanske kommer till spets. När vann Spring Erom ett bra lopp senast? 2-3 år sedan? Han levererar inte ens längre i billiga lopp. För mig känns han inte alls het så länge han står över 10%.

Senast redigerad av oggeb den 2015-12-19 klockan 10:26.
Gammal 2015-12-19, 10:36   #63

2018

Standard

Alla är väl ense om att Seedorf OMF fick straff mot öppet mål. OMF riskerar väl dock att bli lite het och på det så får han inte bli mer än en utgång på systemet. Att bli het över 2640 känns långt ifrån optimalt och det finns flera dugliga hästar med där bakom som dessutom är spelade till vansinnigt låg procent. Dimitri, Tor Mento, Coco, Piraya och möjligtvis Askö Q (duglig häst men dåligt ekipage) kan alla vinna om det strular för Erik.

Roses Glory blev väldigt mycket mindre intressant efter att ha lyssnat på Goopen. Att han ska köra i ledningen gör att det kommer öppna upp massvis och det finns många roliga skrällar i detta lopp; Adielsson, Kihlström, Untersteiner och Ohlsson handlas till sammanlagt 13%. Har vi inte lärt oss någonting från förra veckan..?
Gammal 2015-12-19, 11:04   #64

Standard

Citat:
Spring Erom blir denna veckas On Hold, om än dock inte lika stor. SS och Snoken har honom som spik. Någon fler tipstjänst som ni vet om?

Allt detta för att han såg fin ut förra starten som femma, även det i ett relativt billigt lopp, och att han kanske kommer till spets. När vann Spring Erom ett bra lopp senast? 2-3 år sedan? Han levererar inte ens längre i billiga lopp. För mig känns han inte alls het så länge han står över 10%.
Även travtjänsten spikar. Någon som har koll på Spelvärdes drag i första?
Gammal 2015-12-19, 11:09   #65

Fiduss avatar

Sharp$: 1697
Standard

Citat:

Det finns en klar skillnad. On Hold hade aldrig mött ett guldfält tidigare. Senast var det ett gäng där det kryllade av hästar som vunnit i guld under året, Arazi, Thai, Royal, Dreams. Dessutom deltog grundklassiga hästar som Orali och Kadetten.

Nu består guld av ett gäng utfyllnadshästar för klassen. Med tanke på att Spring Erom såg ut som ett fulltankat monster över upploppet senast, så kan jag förstå deras ställningstagande.

Med det intrycket i minne, så borde spurten bita bra vid resa bakifrån. Spets är nog inget måste för att blanda sig i striden.

En rolig spik som hämtad ifrån lopparkivet. En trevlig 3:e-handare att ta ställning för, helt enkelt. Om jag vore tvungen att spika i just det loppet, så hade jag också testat kombinationen formintryck-Goop.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 11:10   #66

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2729
Standard

Skulle tro att deras drag är 2 Goldomaster.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 11:18   #67

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Citat:
Tråkigt när hästar får feber när man fick 12
Sjöden får till det:
"Till sist några rader om djurskydd, aktualiserat av fredagens solvallatävlingar och av granskande SVT-journalister: Få saker är så skadligt för en hästs hälsa, som att lottas till spår 12. Statistik (avslöjande på sidan 30 i Statistikbibeln!) visar att de som lottas till fina siffror som 1 och 5 i princip aldrig blir sjuka alls, medan de som fått bricka 12 drabbas av krämpor i häpnadsväckande omfattning. På sidan 172 kan man läsa om det effektiva vaccin man utarbetat i USA!"
Spiken64 (+15), SO (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 11:34   #68

Standard

Har sågat 11.Prince Tagg alla lopp efter elitloppet då jag tyckte att hästen inte hade där och göra men det var ju folkets häst därför var den med.
Men nu är känslan att hästen har vaknat till liv vid 9års ålder och kan va skrällduglig i ett mycket klent guldlopp.

Jag vill ju inte bara tro att Karlstedt tar ut den för nöjes skull då det är hemmabana,utan att stallet har lite stallform också.

Den finns med på bongen som en riktig susare.
Gammal 2015-12-19, 11:46   #69

Fiduss avatar

Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Nu överdriver du lite.
Om du finner Joe Martini som en riktigt bra V75-favorit, så måste du även ha en klaring till V65 på Östersund, väl?
I avd IV startar nr 9 Reorder, 6:e-handare till 9%, som var bra mycket vassare än Joe senast! Det var imponerande.

Bara att spika!

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 11:47   #70

Standard

Mitt bolagssystem .
Egentligen vill jag helgardera några lopp med byngliga favoriter. Därför blev det tre spikar och hopp om att jag får med skrällarna.

1) 6 r9-5 (köper inte speltjänsternas haussning av den gamla slitaren 5s pånyttfödelse. Hans lopp i år visar att han passerat "Bästföredatum" även om det ibland går att dricka sådan mjölk. 6 brukar slå 9 i inbördes möten. Spikar urstarke finnen 6 med Jorma.)
2) 7 r5-6 (7 var jättefin hos PU men något gick snett i maj. Veijo har hittat nyckeln.)
3) 3,4,5,6,7,9,11 r1-8 (för den som går kort streckas 4 och 11. Lärlingslopp garderas.)
4) 2,5,6,10,11,13 r7-3 (storfavoriten 5 imponerade inte senast. 2 är ett måstestreck. 11 kan få drömstart från springspår på tillägg. Gardera med många.)
5) 1,2,4,5,6,7,9,11,12 r8-3 (hade helgarderat om budgeten tillåtit. Förstahäst är 12.)
6) 6 r1-9 (straffspark för hetsporren 6. Erik fixar biffen.)
7) 1,2,3,4,5,6,7,10 r12-11 (svår avslutning. På DD tar jag 10, som Björn - och Huselius - låter konfidenta på.)

Kostar 1512:-. God Jul!
Gammal 2015-12-19, 11:55   #71

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5525
Standard

Garderar rejält i avd 1, vill se Spring
Erom prestera något av värde i
flera lopp, innan jag skulle våga
spika. Kusen har agerat utfyllnad
allt för länge, för att jag skall bli
frälst av senaste intrycket.

Skall Eromen vinna i guld, så är
det i eftermiddag, med tanke på
den låga klass loppet håller.

En gardering bland många.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 12:01   #72

Stekels avatar

Standard

Är det bara jag som tycker det är helt sjukt att Roses Glory är över 60% och ensam på tvåsiffrigt?

mackpeter (+5)
Gammal 2015-12-19, 12:09   #73

Standard

När Veijo säger att han tryckt grönt om han hade varit med vass eller kass då är det inte så konstigt att den blir högprocentare.
Gammal 2015-12-19, 12:10   #74

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Är det bara jag som tycker det är helt sjukt att Roses Glory är över 60% och ensam på tvåsiffrigt?
Absolut inte! Och nu när Goopen är inne på att svara så känns breda penslen desto mer motiverad, de flesta känner till att 15 Joy Ribb är en spurtare av rang och när det verkar som att det kan bli körning är hon är ett av många måste-streck på min kupong där jag målar på ordentligt 7-9-2-5-15-13-12-6
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 12:12   #75

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Tjacko Zaz är spännande till låg procent. Krävs dock en del flyt men det är inbakat i procenten.

Sen tycker jag Diggers Elias är mycket intressant i första dubbeln trots att han möter en kanon i Seedorf. Seedorf var trots allt nära torsk sist det var 2640 m och Diggers Elias har en riktigt galen formtopp så varför inte? Vi talar om 2 %, sjukt kul drag!
Håller med Diggers hade vunnit sist med tidigare lucka, som sagt hysterisk form och är den i loppet med flest segrar på lång distans, 7 st. Är dessutom väldigt snabb ut, spets o släpp lucka till slut, kanske.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 12:12   #76

Sharp$: 5525
Standard

Citat:
Här kommer skatteåterbäringen,
ta det som en tidig julklapp.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 12:17   #77

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Om du finner Joe Martini som en riktigt bra V75-favorit, så måste du även ha en klaring till V65 på Östersund, väl?
I avd IV startar nr 9 Reorder, 6:e-handare till 9%, som var bra mycket vassare än Joe senast! Det var imponerande.

Bara att spika!

Det är inget nytt att folk inte har ett dugg koll på hästarna. Hade Goop tränat Reorder och Linda Hedström Joe Martini hade Joe varit långt under 10 % idag och Reorder varit över 70 % ikväll!
kasse (+2)
Gammal 2015-12-19, 12:26   #78

AndyMarts avatar

Standard

Gammal 2015-12-19, 12:38   #79

hugothebosss avatar

Standard

Kuskändring Takter på 2 Tor Mento känns kul...
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 13:01   #80

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3571
Standard

tja allihopa jag tycker ni behöver inte satsa mycket pengar det kommer o bli jackpot till nästa vecka innan jul då är onsdag som vanligt varje år vinner idag 2 favoriter vejio i avd 2 och erik med seederof då bli låg utdelning
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 13:03   #81

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Det är lite konstig att det är så stor skillnad ja.
Rankar den 2a i loppet.
Veijo är extremt uppåt
sören har spelat den...
...så det är kanske inte förvånande att den är favorit,
men för stor skillnad absolut.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 13:15   #82

Standard

Bästa spiken: Seedorf o m f såg fin och lugn ut sist, leker hem detta.
Bästa skrällbudet: Baron max, skulle kunna duga här har gått fint i enkla gäng.
Gammal 2015-12-19, 13:22   #83

KalleKluts avatar

Sharp$: 10636
Standard

Känslan säger >50k idag. Tycker det finns bra värde i att gadda omgångens två största.

Avd1. Uselt guldlopp där Uffe bör ha bra chans att knapra in på Goopen vad gäller vinster.
Uffe borde försöka följa Goldomaster som tar sig till spets och sen släpper till AOL? På så vis bör Narold Vox få 2a/3e utvändigt när allt lagt sig. Ingen fördel att gå i andraspår på 2640m men han borde kunna lägga in slutstöten och vinna ändå.
9

Avd2. Mycket möjligt att Veijo får överta och därmed är väl det loppet över.. Men jag kommer gardera friskt med tanke på eventuellt svar från invändiga och då är 60% på tok för mkt för en häst som presterar klart bäst i ledningen.
7,5,2,1,6,11 och eventuellt 10,15

Avd3. Ett på förhand öppet lopp för mig men här måste det sparas in på streck.. Hoppas att Marie hittar till spets (ganska långsökt) och att Marcus hamnar bra till i andra spår.
Låser på 5,6

Avd4. Ratar favoriten helt och håller tummen för att Uffes går felfritt. Litar inte fullt ut på det så det får bli några med form från tillägg.
2,11,10,7

Avd5. Bestämde mig redan i måndags att här finns omgångens spik i 4 Global Runaway. räknar med lite körning här och det profiterar Peter U mest på.
4

Avd6. Det kan bli så att Seedorf OMF blir den 3e!? 4-åringen att vinna brons i år. Mkt talar väl för det. Men inte om jag finge bestämma..
6,9,4,5,2

Avd7. Blev lite imponerad över Beppe AMs seger på Romme men insåg i samma stund att det var ett uselt lopp med en för dagen usel Daydream Rapida i spets. Här blir det massgardering.
1,2,3,4,5,6,7,10

Lycka till gott folk!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:22   #84

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Senaste nytt Från Trav Ronden

(14:00) - 9 Narold Vox (V75-1) möter ett sällskap han normalt sett ska vara med och tampas med, säger Krister Jakobsson.

(14:00) 9 Empress Brodda (V75-2) ska eventuellt gå i jänkarvagn för första gången.

(14:00) - 6 Countrygirl Ås (V75-3) var visserligen tempogynnad senast, men rundade ändå samtliga utan bekymmer och var helt oberörd efteråt, säger Marie Nilsson.

(14:00) - 12 Valeur (V75-5) tycker jag ska ha bra chans trots spår tolv, säger Peter G Norman.

(14:00) - 6 Seedorf O.M.F. (V75-6) är lite beroende av hur banan kommer vara. Den behöver inte vara ett dansgolv, men det är inte gynnsamt för min häst om det blir för lös, säger Stig H Johansson.

V75-1
Skotvånget gör att 3 Bear Dancer och 4 Aristocat Boko måste ändra sin balans till skor runt om.

1 Goldomaster ska eventuellt gå med helstängt huvudlag.

8 Art On Line blev pigg när han tävlade med helstängt huvudlag för första gången senast, så nu blir det återigen öppet dito.

- 9 Narold Vox möter ett sällskap han normalt sett ska vara med och tampas med, säger Krister Jakobsson.

V75-2
Skotvånget gör att 1 Blackmagicwoman Ås, 4 Caddie Jasmina, 10 Seducedbyaface, 13 Flirting Girl, 14 Montana Vox och 15 Joy Ribb måste gå med skor runt om.

9 Empress Brodda ska eventuellt gå i jänkarvagn för första gången.

11 Kay Adams ska tävla med norskt huvudlag. Örjan Kihlström kör hästen för första gången.

12 Clumsy Lazy Louse ska gå med helstängt huvudlag och jänkarvagn.

V75-3
Skotvånget gör att 7 Dream Trotter och 12 Versailles måste tävla med skor runt om.

3 Flash Oak ska tävla i jänkarvagn.

- 6 Countrygirl Ås var visserligen tempogynnad senast, men rundade ändå samtliga utan bekymmer och var helt oberörd efteråt, säger Marie Nilsson.

V75-4
6 Karate Kate ska eventuellt tävla med helstängt huvudlag.

8 Proserpine måste, på grund av skotvånget, tävla med skor runt om.

V75-5
2 Nightingale Face ska tävla utan huva och eventuellt med rycktussar.

5 Tjacko Zaz måste gå med skor runt om.

8 Going Popp ska tävla med jänkarvagn.

- 12 Valeur tycker jag ska ha bra chans trots spår tolv, säger Peter G Norman.

V75-6
4 Diggers Elias ska tävla med skor och eventuellt i jänkarvagn.

- 6 Seedorf O.M.F. är lite beroende av hur banan kommer vara. Den behöver inte vara ett dansgolv, men det är inte gynnsamt för min häst om det blir för lös, säger Stig H Johansson.

11 Raggamuffin måste tävla med skor runt om.

V75-7
1 Bison Spiro körs av Jorma Kontio för första gången.

4 Nose Gear ska tävla i jänkarvagn.

7 King Sir Kir ska eventuellt tävla med norskt huvudlag.

12 Ågårds Mats har fått omlagd träning inför det här. Han måste tävla med skor runt om nu.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:22   #85

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

A Great Winner var den kuse P.U trodde på bäst chans med den här lördagen V3-3
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:26   #86

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 221
Standard

Citat:
Missa inte Tor Mento i sjätte om ni garderar favoriten med några hästar. Han gör bra insatser varje gång, undantaget E-tuna näst sist, och gick i mål med mycket sparat förra gången. Går oftast med skor och nu får motståndarna göra detsamma. Visst är motståndet tufft men ligger han kvar nånstans där nere i botten så är han given på kupongen. Borde få vinna snart!
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:40   #87

Manprinsens avatar

Standard

Första gången rycktussar på Counterfeightr idag. Har varit inne på att spika Örjan hela veckan, men nu börjar jag vackla. Lite inne på att Björn kommer vänta ut Örjan och ta rygg på honom, sen kanske det blir läge att rycka tussarna...
Gammal 2015-12-19, 14:45   #88

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

jag testar nog en liten v4 idag då det finns en del fina hästar med...

1,2,3,5,7
4
14
8,9,11,12,14

Usain och danne borde ju ha bra chanser att vinna detta.. Hoppas danne klarar de extra metrarna bara..

Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:50   #89

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37776
Standard

Fel forum, så jag flyttar inlägget.

Senast redigerad av Shooter den 2015-12-19 klockan 14:51.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 14:53   #90

KalleKluts avatar

Sharp$: 10636
Standard

Fel forum, så jag flyttar inlägget.

Senast redigerad av KalleKlut den 2015-12-19 klockan 14:55.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 15:12   #91

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 2440
Standard

Nybrinks drag Stone Capes Nougat blev ju mosad av Limoncelli för någon månad sen.
Måste finnas en bra ursäkt, någon som hört om det var något fel på SCN eller har Nybrink valt att bortse från det?
Magnus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 15:45   #92

Standard

men limoncelli har final nästa vecka men ja för mycket snack på den
Gammal 2015-12-19, 15:50   #93

Stekels avatar

Standard

Någon går all in på Valeur iallafall, 177k vinnare spelat och hästen står i 1,20...

Gammal 2015-12-19, 15:50   #94

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V4-2
Bestraffningar: Berntsson Christel, avstängning 160102-160108, för felaktig voltning.
Ohlsson Ulf, 2000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 15:52   #95

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Någon går all in på Valeur iallafall, 177k vinnare spelat och hästen står i 1,20...
Har aldrig fattat mig på sådana spel. Lira ungefär en halv årslön på en häst från spår 12 till pissodds? Folk har för mycket pengar...
Gammal 2015-12-19, 15:57   #96

newbranchs avatar

Standard

V4
Eventuell utdelning inför sista avdelningen

1 Igor Sånna 110 100 kr
2 M.T.Ithaka 77 070 kr
3 Lealani 64 225 kr
4 High Handed 171 266 kr
5 Kootenay Goj 43 739 kr
6 Guilty of Zon 66 535 kr
7 Naughty Mayo 46 709 kr
8 Maxi Doc 14 328 kr
9 King Jordan 85 633 kr
10 Billabong 140 127 kr
11 Opti Ribb 19 299 kr
12 Carrotlover 46 474 kr
13 Hot Wainomi 19 112 kr
14 Gino le Soleil 15 750 kr
Gammal 2015-12-19, 15:57   #97

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Tor Mento nu med vinnarkusk o högerhand Go Johnny Boy Go
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 15:58   #98

Stekels avatar

Standard

Citat:
Har aldrig fattat mig på sådana spel. Lira ungefär en halv årslön på en häst från spår 12 till pissodds? Folk har för mycket pengar...
Oddset 1,20 är ju skapat av den som klev in nu. Kommer naturligtvis inte hålla sig. Kanske är den "klar" och då är det ju ett bra spel. Lär ju aldrig landa på under 2ggr iallafall.

Själv kommer jag nog kliva in hårt på någon/några av favoriterna i sista om Seedorf bränner i första dubbeln. Kommer bli ett jäkla skrällspelande på folk då och så kryddas det med 6% bättre återbetalning.

Gammal 2015-12-19, 16:03   #99

Shooters avatar

Standard

Knepig omgång, men nu har jag bestämt mig. Spikar Stone Capes Nougat, Valeur och Seedorf O.M.F.
Gammal 2015-12-19, 16:10   #100
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Riff Kronos till 7-8 ggr pengarna...kan inte det vara spelbart?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:16   #101

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Dagens försök, provar gardera de två stora:
1 A 6,9 B 5
2 A 7 B 5,9,11,15 C 10,12
3 A 4
4 A 13
5 A 4
6 A 6 B 1,7,9 C 2,5,8
7 A 10 B 1,2,5 C 11
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:18   #102

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Angående oddset på Valeur, betänk att det är särskilt höga vinnarodds just i dag också...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:20   #103

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Själv kommer jag nog kliva in hårt på någon/några av favoriterna i sista om Seedorf bränner i första dubbeln. Kommer bli ett jäkla skrällspelande på folk då och så kryddas det med 6% bättre återbetalning.
Gör det sån skillnad vad som händer i sjätte för vinnarspelet i sjunde? Låter helt osannolikt. Spelar aldrig vinnarspel själv hos ATG dock med de usla förutsättningar som ges.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:24   #104

Manprinsens avatar

Standard

Björn din kung!!!

Tomorrowland totalt chanslös som jag skrev för flera dagar sedan. Narold Vox gillar inte riktigt lös bana, blev nog fallet idag.
Gammal 2015-12-19, 16:24   #105

Shooters avatar

Standard

Det kändes lite upplagt för Björn Goop, men jag tog tre streck för säkerhets skull.
Gammal 2015-12-19, 16:26   #106

Stekels avatar

Standard

Citat:
Björn din kung!!!

Tomorrowland totalt chanslös som jag skrev för flera dagar sedan. Narold Vox gillar inte riktigt lös bana, blev nog fallet idag.
Nu är det ju lite svårt att säga något om hur chanslös Tomorrowland var eftersom han blev dragen sist. Men man får väl förmoda att han inte kändes bra eftersom han inte tog högertömmen, annars var det en bortkörning av modell större för det var ganska uppenbart att Unters var iskall när Ohlsson stötte. Gött att man inte slösade så mycket streck här, 5 och 6 räckte gott!

Gammal 2015-12-19, 16:26   #107

newbranchs avatar

Standard

V4-4
Startförbud: 2 M.T.ITHAKA (startförbud 151219-151229 (dålig prestation))
14 GINO LE SOLEIL (startförbud 151219-151229 (dålig prestation))
Bestraffningar: Gorski Kenneth, 300 kr, för sen ankomst till defilering.
Gammal 2015-12-19, 16:27   #108

2018

Standard

Kan inte annat än att lägga mig platt. Fint gjort av ekipaget!
Gammal 2015-12-19, 16:27   #109

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu är det ju lite svårt att säga något om hur chanslös Tomorrowland var eftersom han blev dragen sist. Men man får väl förmoda att han inte kändes bra eftersom han inte tog högertömmen, annars var det en bortkörning av modell större för det var ganska uppenbart att Unters var iskall när Ohlsson stötte. Gött att man inte slösade så mycket streck här, 5 och 6 räckte gott!
Hästen hade värmt kanon, så det var nog en redig bortkörning att sitta kvar.
Gammal 2015-12-19, 16:27   #110
Banned

Standard

Frågan inför V75:1 - på många håll - var vem som skulle vilja köra i spets. Rätt fråga var väl vem som skulle våga köra i dödens? Det är bara att gratulera Björn som kan få förvandla ett långlopp till en speeduppgörelse på 300 meter. Och Ulf O fattar nada...
Gammal 2015-12-19, 16:28   #111

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2567
Standard

Fega j-a ynkryggar till kuskar som inte vågar svara den dryge Goop och ge honom en rejäl utmaning. Sorgligt att se hur man viker sig och släpper spets till Goop oavsett vad han har för häst. Oc vad f-n gör Ohlsson? Går ner i rygg innan upploppet i st f att ge Björn en rejäl tryckare och åtminstone försöka vinna loppet.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:30   #112

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hästen var chanslös redan på förhand. Satt och botaniserade i finska travforum och dels baissade dom för att hästen inte går på lös bana, och för att den är för långsam från start för att duga i guld i Sverige.
Gammal 2015-12-19, 16:31   #113

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Fega j-a ynkryggar till kuskar som inte vågar svara den dryge Goop och ge honom en rejäl utmaning. Sorgligt att se hur man viker sig och släpper spets till Goop oavsett vad han har för häst. Oc vad f-n gör Ohlsson? Går ner i rygg innan upploppet i st f att ge Björn en rejäl tryckare och åtminstone försöka vinna loppet.
Vilken häst av de som satt innanför hade du svarat med? Och trott du sen skulle komma i mål med alltså.

drakdead (+5)
Gammal 2015-12-19, 16:31   #114

Sharp$: 50413
Standard

Citat:
Ponera att de två kuskarna bytt plats med varann.Skulle Goop låta Ohlsson vara i fred så länge i ledningen?Näppeligen.
tomtom2 (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:32   #115

Standard

tråkigt aristocat galopperade igen, varför detta.
Gammal 2015-12-19, 16:34   #116

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Du verkar ha en rejäl tagg för vår sympatiske kuskchampion. Låter som du blivit dissad en autograf eller nått för flera år sedan?
Gammal 2015-12-19, 16:34   #117

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Björn till 11ggr nu är väl spelvärt?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:34   #118

Sharp$: 1496
Standard

Citat:
Kuriosa//Min fru jobbade hos Goop under flera år och då ville inte lill Goop köra häst han skulle bli tennisproffs han hatade hästar.
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:37   #119

Manprinsens avatar

Standard

Spring Erom är inte så tapper längre. Björn fick lägga på ett träningspass på upploppet trots det behagliga tempot.
Gammal 2015-12-19, 16:38   #120

Standard

Citat:
Du verkar ha en rejäl tagg för vår sympatiske kuskchampion. Låter som du blivit dissad en autograf eller nått för flera år sedan?
Knappast, jag har nog hans namnteckning på andra papper. Har haft häst hos Gooparna och det var allt annat än en angenäm upplevelse, arroganta och snikna som få. Men i det här fallet var det ju inte Björn som jag kritiserade, utan hans bedrövliga medtävlare.....
Altoc (+10), hammering (+3), satori (+10)
Gammal 2015-12-19, 16:40   #121

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Knappast, jag har nog hans namnteckning på andra papper. Har haft häst hos Gooparna och det var allt annat än en angenäm upplevelse, arroganta och snikna som få. Men i det här fallet var det ju inte Björn som jag kritiserade, utan hans bedrövliga medtävlare.....
Fanns ju ingen som hade häst till att göra något här förutom Uffe, och hans gillar inte lös bana.
Gammal 2015-12-19, 16:41   #122
Banned

Standard

Erik Adielsson hela kvällen, börjar med V75:2.....
Gammal 2015-12-19, 16:41   #123

Standard

Citat:
Vilken häst av de som satt innanför hade du svarat med? Och trott du sen skulle komma i mål med alltså.
Goldomaster hade ju ledningen, finns väl inget som säger att han skulle ge bort ledningen till Goop, kunde ju iaf inte gått sämre om han fortsatt köra i spets....
Gammal 2015-12-19, 16:43   #124

Manprinsens avatar

Standard

Så fick vi en omstart till skänks dessutom! Hoppas på rejäl skräll nu.
Gammal 2015-12-19, 16:44   #125

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

ALL IN jOY ribb
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 16:44   #126

Standard

nr 6
Gammal 2015-12-19, 16:45   #127
Banned

Standard

Citat:
Goldomaster hade ju ledningen, finns väl inget som säger att han skulle ge bort ledningen till Goop, kunde ju iaf inte gått sämre om han fortsatt köra i spets....
Var det inte Sjunnesson som körde? Sveriges ängsligaste kusk? Har vara en körstil = krypa ner invändigt, oavsett häst och motstånd.
tomtom2 (+3)
Gammal 2015-12-19, 16:48   #128

Manprinsens avatar

Standard

HÄRLIGT ANDRÉ!!!!
Gammal 2015-12-19, 16:48   #129

Shooters avatar

Standard

Det var en härlig insats av Star di Poggio!
Gammal 2015-12-19, 16:49   #130

Standard

Härligt
Gammal 2015-12-19, 16:50   #131

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

UNDERBART!!!

Bra potential i systemet nu!

1) 5 9
2) 1 2 5 6 7 9 13 15
3) 1 3 4 5 6 7 9 11
4) 2 3 5 11 13
5) 12
6) 6
7) 1 2 12

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!
Gammal 2015-12-19, 16:52   #132
Banned

Standard

Citat:
HÄRLIGT ANDRÉ!!!!
Ja, helt otroligt. Mannen som har gjort det mesta fel, suttit fast och blivit dragen bakåt 600 kvar i de senaste 150 uppsittningarna får plötsligt för sig att köra fram till dödens. Helt otroligt....
Gammal 2015-12-19, 16:52   #133

Standard

ska väl fan inte gå utvändigt
Gammal 2015-12-19, 16:52   #134

Shooters avatar

Standard

Så här ser mitt ut för dagen:

1) 5,6,9
2) 5,6,7,9,11,15
3) 4,5,6,9
4) Spik 11
5) Spik 12
6) Spik 6
7) 1,2,3,4,5,6,7,10,12

Behövs lite flyt med spikarna, men det kan gå.
Gammal 2015-12-19, 16:52   #135

Standard

Citat:
Din kommentar var mitt i prick.
Hoppas du garderade efter dina tankar!
Gammal 2015-12-19, 16:53   #136

Manprinsens avatar

Standard

Kan vi få Sheer Bliss nu snälla...
Gammal 2015-12-19, 16:53   #137

Standard

i nästa dansar vi MAMBO
Gammal 2015-12-19, 16:56   #138

Stekels avatar

Standard

Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt eller trollar du bara? Förutom att det inte fanns på kartan att Sjunnesson svarar med den där om man har någon koll på sporten, så vore det rätt korkat att göra det. Och då är jag ändå en som håller upp spetspositionen som en nyckel till att vinna lopp. Men det finns gränser. Hade ett annat ekipage kommit upp så kanske det hade varit idé att svara, men nu var det Björn. Med favoriten (nåja i princip). Som hade siktet inställt på ledningen.

Gammal 2015-12-19, 16:56   #139

Standard

1//5-11
2//6-7
3//1-6-8
4//4-5
5//2NIG​HTI​NGA​LE ​FAC​E
6//3-5-6
7//2UTT​ER
Gammal 2015-12-19, 16:57   #140
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schadow Visa inlägg
i nästa dansar vi MAMBO
Rejält kuskplus idag, slipper André Eklund. Men imponerade inte senast, tror att den får svårt från det här läget.
Gammal 2015-12-19, 16:59   #141

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Din kommentar var mitt i prick.
Hoppas du garderade efter dina tankar!
Ja men faktum är att jag ändå utgångade med Roses på bolagssystemet, jag har fruktansvärt svårt att släppa sargen och ta risker när det kommer till bolag. På mitt egna plockade jag bort favoriten helt.

Avd
1: 5, 6
2: 1, 2, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 15
3: 4, 6
4: 2, 5
5: 3, 4, 5, 11, 12
6: 6 Seedorf O.M.F.
7: 1, 2, 4, 5, 10

2x9x2x2x5x1x5 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.

Gammal 2015-12-19, 16:59   #142

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1271
Standard

Det man kan ifrågasätta i V75-1 är väl vad peter ska fram i dödens och göra med en högst medioker häst, bromsar ju hela andraspåret, björn sitter och myser.
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:00   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Rejält kuskplus idag, slipper André Eklund. Men imponerade inte senast, tror att den får svårt från det här läget.
Går bra tider van skor(Dåligt lopp skithästar)
Gammal 2015-12-19, 17:01   #144

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galoppen Visa inlägg
Det man kan ifrågasätta i V75-1 är väl vad peter ska fram i dödens och göra med en högst medioker häst, bromsar ju hela andraspåret, björn sitter och myser.
Varför ska han inte chansa i ett dåligt gäng? Det är väl bättre att köra fram för en vettig position än att bli kvar i kön när tåget går?
Gammal 2015-12-19, 17:02   #145

newbranchs avatar

Standard

Ursäkta off topic!
Men vilket jävl.... scrollande för att få fram info på nya sidan. Kunde inte utdelning osv följa med resultaten nedåt?
drakdead (+10)
Gammal 2015-12-19, 17:05   #146

Sharp$: 635
Standard

Country nu då! Sprang enormt bra senast.
Edit: Och nu är hon fastlåst, snaaaark.
Så jäkla trött man blir på dåliga, velande kuskar. Hon skall uppenbarligen inte köra häst, zzz.z.z.z..z.z.z..

Senast redigerad av zabatsu den 2015-12-19 klockan 17:08.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:05   #147

Standard

Citat:
Är du dum i huvudet på riktigt eller trollar du bara? Förutom att det inte fanns på kartan att Sjunnesson svarar med den där om man har någon koll på sporten, så vore det rätt korkat att göra det. Och då är jag ändå en som håller upp spetspositionen som en nyckel till att vinna lopp. Men det finns gränser. Hade ett annat ekipage kommit upp så kanske det hade varit idé att svara, men nu var det Björn. Med favoriten (nåja i princip). Som hade siktet inställt på ledningen.
Är väl snarast du som är rejält korkad som påstår att Sprin Erom var favorit, den var bara tredjehandare på såväl strecken som vinnarspelet.För övrigt sa jag aldrig att jag trodde att kärringen Sjunnesson skulle våga svara, men en kusk med lite stake hade kanske gjort det.
Gammal 2015-12-19, 17:07   #148

Manprinsens avatar

Standard

Ouch vilken iskall vinnare... jag totaldog.
Gammal 2015-12-19, 17:09   #149

Shooters avatar

Standard

Det var ju surt att avstå den för nian. Sheer Bliss var inte mycket att ha.
Gammal 2015-12-19, 17:10   #150

Manprinsens avatar

Standard

Oskar J Andersson visar återigen att han i stort sett pissar på dom andra lärlingslallarna. Hade han haft en lite bättre häst så hade han dominerat totalt.
Gammal 2015-12-19, 17:11   #151

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var ju surt att avstå den för nian. Sheer Bliss var inte mycket att ha.
Jag tycker snarare det va synd att kusken på Countrygirl Ås, styrde. Skrek oerfaren redan första, andra, tredje, fjärde, femte gången hon inte visste vart hon skulle styra Slutade fastsvetsad, på inner, på 1640. Vad tror hon ska hända?

Hade f.ö definitivt varit vinnarhästen annars.
Gammal 2015-12-19, 17:13   #152

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
Jag tycker snarare det va synd att kusken på Countrygirl Ås, styrde. Skrek oerfaren redan första, andra, tredje, fjärde, femte gången hon inte visste vart hon skulle styra Slutade fastsvetsad, på inner, på 1640. Vad tror hon ska hända?

Hade f.ö definitivt varit vinnarhästen annars.
Den hade gärna fått vinna, men när man väljer en häst bland bakspåren så blev det ju helt fel.
Gammal 2015-12-19, 17:14   #153

newbranchs avatar

Standard

V75-2
Bestraffningar: Jansson Torbjörn, 1500 kr, för dålig anslutning efter startbilen.
Gammal 2015-12-19, 17:15   #154

Stekels avatar

Standard

Citat:
Är väl snarast du som är rejält korkad som påstår att Sprin Erom var favorit, den var bara tredjehandare på såväl strecken som vinnarspelet.För övrigt sa jag aldrig att jag trodde att kärringen Sjunnesson skulle våga svara, men en kusk med lite stake hade kanske gjort det.
Ja det kanske någon annan hade gjort, men då hade han ingen vidare chans att få några pengar med sig hem och en enkelbiljett till åskådarplats av ägaren till nästa gång hästen startar. Jag skulle vilja se en staketkusk som dig göra karriär på banan. Bara att köra vad tygen håller så får det bära eller brista. Det är ytterst få som kan unna sig att använda sig av den körstilen utan att bli arbetslös på kort tid.

Gammal 2015-12-19, 17:15   #155
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Oskar J Andersson visar återigen att han i stort sett pissar på dom andra lärlingslallarna. Hade han haft en lite bättre häst så hade han dominerat totalt.
Westerholm pissar man inte på. Då har du missat en hel del skulle jag vilja påstå. Du hörde väl vad Reijo sa. Överlägsen kusk i det där gänget hävdar jag
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:17   #156

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ja man ska inte krångla till lärlingsloppen får man lära sig än en gång. Oskar och Nicklas var de som höjde sig kuskmässigt, och ena hade spetshäst och den andra bästa hästen men dåligt spår. Skämsmössa för oss som plockade bort båda.

Gammal 2015-12-19, 17:19   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Den hade gärna fått vinna, men när man väljer en häst bland bakspåren så blev det ju helt fel.
Aha, du tänker så. Skall jag vara ärlig, så trodde jag inte på 11an idag.
Men den fick loppet helt enkelt, det är väl så när lärlingar kör tyvärr.. och Oskar körde som vanligt riktigt bra. Sheer Bliss skippade jag idag och körde spik på Country, så det va lite synd för min del.
Gammal 2015-12-19, 17:20   #158

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ja man ska inte krångla till lärlingsloppen får man lära sig än en gång. Oskar och Nicklas var de som höjde sig kuskmässigt, och ena hade spetshäst och den andra bästa hästen men dåligt spår. Skämsmössa för oss som plockade bort båda.
Tyckte inte Oskar hade häst till att vinna detta. Nicklas häst var överspelad från det spåret, därför var den kall för mig. Blev lite besviken över att Stirling inte lyckades få spets, vet inte om jag hade analyserat fel eller om Marcus inte prickade starten till 100%?
Gammal 2015-12-19, 17:24   #159

Stekels avatar

Standard

Citat:
Tyckte inte Oskar hade häst till att vinna detta. Nicklas häst var överspelad från det spåret, därför var den kall för mig. Blev lite besviken över att Stirling inte lyckades få spets, vet inte om jag hade analyserat fel eller om Marcus inte prickade starten till 100%?
Jo jag tänkte ju lite likadant, men det är nog så att vi underskattar kuskarnas betydelse. Mellan ett bra proffs och ett halvbra är det lite skillnad, men mellan en bra lärling och en halvbra är steget så mycket längre. Både när det kommer till känsla för taktik, tempo och hur mycket de kan få ut av hästarna. Blir mer och mer övertygad om att det är så för varje sånt här lopp jag ser. Sen glömmer jag bort det ibland, som till idag.

Top Of The World var väl ändå lite på gränsen till att inte vara streckvärd den här gången från det läget, men värdet på Oskar var rent uselt att inte lägga streck på.

Manprinsen (+10)
Gammal 2015-12-19, 17:34   #160

Shooters avatar

Standard

Jaha, finnen dög inte och första reserven vann. Då kan det bara bli fem rätt. God natt!
Gammal 2015-12-19, 17:36   #161

Manprinsens avatar

Standard

Inte speciellt imponerad av Irris styrning här. Körde fram på tok för tidigt.
Gammal 2015-12-19, 17:39   #162

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3253
Standard

Nu blir det till att jobba in Valeur
Gammal 2015-12-19, 17:53   #163

Manprinsens avatar

Standard

Örjan hade räknat ut det där på fitthåret
Gammal 2015-12-19, 17:55   #164

Stekels avatar

Standard

Citat:
Örjan hade räknat ut det där på fitthåret
Man kan inte annat än bli djupt imponerad faktiskt. En gång kan vara tillfälligheter. Men om man sett en så tajt finish med Örjan flygande längst ut 100 gånger så vinner han uppemot 90 av dem

Gammal 2015-12-19, 17:55   #165

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

grattis till han som spelade 12

Senast redigerad av kasse den 2015-12-19 klockan 18:37.
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:58   #166

Sharp$: 890
Standard

Nästgångare Counterfeightr som hade vunnit detta utan galopp. Avslutar starkt till tredjeplatsen!
Capeee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:59   #167

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Man kan inte annat än bli djupt imponerad faktiskt. En gång kan vara tillfälligheter. Men om man sett en så tajt finish med Örjan flygande längst ut 100 gånger så vinner han uppemot 90 av dem
Erik drog en rövare som nästan gick hem, men det var rätt roligt att se på reprisen hur han slänger blickar över axeln och gungar på hästen när han ser vem som kommer.
Gammal 2015-12-19, 18:01   #168

Standard

5x5 kvar för 7 rätt
Gammal 2015-12-19, 18:03   #169

newbranchs avatar

Standard

V75-4
Startförbud: 2 BOUNCING BALL O.O. (startförbud 151219- (kval, otillr.prest.))
Bestraffningar: Crebas Hans, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö.
Goop Björn, 1000 kr, för bristfällig anspänning. (Bristfällig anspänning??? någon?)
Gammal 2015-12-19, 18:04   #170

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Då kör vi en rak DD på Digger Elias och King Sir Kir. Hade suttit som ett smäck
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:07   #171

newbranchs avatar

Standard

Blir inte det lite konstigt? Vinner men får böta för felaktigt bruk av körspö?
Gammal 2015-12-19, 18:10   #172

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5431
Standard

Crebas årets 2a V75 seger och stallet har 17 i segerprocent ! ganska bra jobbat med 10 hästar. ca 140 starter på ca 10 hästar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:24   #173

Manprinsens avatar

Standard

Toppkuskar är toppkuskar. MEN störde han Björns häst till galopp? Såg lite så ut...
Gammal 2015-12-19, 18:25   #174

Standard

Visst, över 10000 vunna lopp men är det inte dags att lämna in?
Gammal 2015-12-19, 18:27   #175

newbranchs avatar

Standard

V75

1 Bison Spiro 51 123 kr
2 Utter 60 481 kr
3 Balder Hornline 163 741 kr
4 Nose Gear 165 224 kr
5 Beppe Am 24 910 kr
6 Lumberjack Joe Struken
7 King Sir Kir 50 584 kr
8 Catchdrivers Dream *
9 Celebrity Lane 140 788 kr
10 Je T'aime Ruinart 25 460 kr
11 Classification *
12 Ågårds Mats 90 495 kr
* = Över 200 000 kr / Jackpot
Gammal 2015-12-19, 18:28   #176

newbranchs avatar

Standard

V5

1 Bison Spiro 4 474 kr
2 Utter 4 583 kr
3 Balder Hornline 7 756 kr
4 Nose Gear 8 346 kr
5 Beppe Am 1 823 kr
6 Lumberjack Joe Struken
7 King Sir Kir 3 118 kr
8 Catchdrivers Dream 24 409 kr
9 Celebrity Lane 34 104 kr
10 Je T'aime Ruinart 2 057 kr
11 Classification 24 262 kr
12 Ågårds Mats 5 097 kr
Gammal 2015-12-19, 18:30   #177
Banned

Sharp$: 1216
Standard

Snoken V75 Mantorp 19/12 är med 2 häste nu
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:36   #178

Sharp$: 7616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hestfaust Visa inlägg
Snoken V75 Mantorp 19/12 är med 2 häste nu
Ja, på lilla systemet ja. På stora har de 6 hästar.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:37   #179

Shooters avatar

Standard

Jag har tian nu på min raka DD. Fyra femmor bör jag få på V75 också, men vi får se om de kan ge något. Det beror på om det blir en skräll i sista eller inte.
Gammal 2015-12-19, 18:41   #180
Banned

Standard

jeg meget på 10 Je T'aime Ruinart 1000 kr vinnare
Gammal 2015-12-19, 18:46   #181

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Visst, över 10000 vunna lopp men är det inte dags att lämna in?
Pinsam Klantio tva lopp i rad från ett perfekt spår.
Gammal 2015-12-19, 18:47   #182
Banned

Standard

lycka til alle der spelar snoken forslag til 1920 kr

jeg rammer kun 2 styk 6 rätt
Gammal 2015-12-19, 18:48   #183

Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hestfaust Visa inlägg
lycka til alle der spelar snoken forslag til 1920 kr

jeg rammer kun 2 styk 6 rätt
Man kunde ha spelat snoken för 80 kr och satt den
Gammal 2015-12-19, 18:49   #184

newbranchs avatar

Standard

Utdelning 7 rätt
50 584 kr

Utdelning 6 rätt
516 kr

Utdelning 5 rätt
48 kr
Gammal 2015-12-19, 18:49   #185

Standard

Efterhandare, men var ute o for med bilen.

V75
Inlämnat: 2015-12-19, 16:16
Mantorp
Lördag 2015-12-19
Start: 16:20
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Spring Erom
2: 1, 5, 6, 7, 9
3: 4, 5, 6, 11
4: 2, 7
5: 12 Valeur
6: 1, 2, 4, 5, 6
7: 1, 4, 5, 7, 10

1x5x4x2x1x5x5 = 1000 rader.
1000 x 1 x 0,50 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:50   #186

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
V75-4
Startförbud: 2 BOUNCING BALL O.O. (startförbud 151219- (kval, otillr.prest.))
Goop Björn, 1000 kr, för bristfällig anspänning. (Bristfällig anspänning??? någon?)
???????
Gammal 2015-12-19, 18:51   #187

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Så jävla vidrigt att king sir kir föll till 4.40x
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:51   #188

Standard

Citat:
Ja det kanske någon annan hade gjort, men då hade han ingen vidare chans att få några pengar med sig hem och en enkelbiljett till åskådarplats av ägaren till nästa gång hästen startar. Jag skulle vilja se en staketkusk som dig göra karriär på banan. Bara att köra vad tygen håller så får det bära eller brista. Det är ytterst få som kan unna sig att använda sig av den körstilen utan att bli arbetslös på kort tid.
Är det inte precis det Goop gör, och det går ju ganska hyggligt för honom......
Gammal 2015-12-19, 18:51   #189

Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg

V75
Mantorp
Lördag 2015-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

Grattis
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:56   #190

Standard

Citat:

V75
Mantorp
Lördag 2015-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

Grattis, till 7 rätt. Bra jobbat. Själv satt jag topptipset i dag. Nöjd med det. Pengarna ska ut till folket. Julen är ju här.
asgaya3141 (+5)
Gammal 2015-12-19, 19:21   #191

Standard

Citat:

V75
Mantorp
Lördag 2015-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

snyggt !
asgaya3141 (+5)
Gammal 2015-12-19, 19:25   #192

Sharp$: 2693
Standard

Hur fungerar turordning?
Jag har 4 hästar på V75- 7 dvs 1,5,6,10 men 6an blev struken. Kan någon vänlig själ förklara hur det funkar?

Turordning:5-10-12-7-6-3-8-1-2-9-11-4
tigern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 19:28   #193

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tigern Visa inlägg
Hur fungerar turordning?
Jag har 4 hästar på V75- 7 dvs 1,5,6,10 men 6an blev struken. Kan någon vänlig själ förklara hur det funkar?

Turordning:5-10-12-7-6-3-8-1-2-9-11-4
DU har otur 12 går in som reserv före sjuan.
tigern (+20)
Gammal 2015-12-19, 19:30   #194

Sharp$: 2693
Standard

tack för ett snabbt svar:-)
tigern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 20:07   #195

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:

V75
Mantorp
Lördag 2015-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

grattis mannen, du har form nu snyggt
asgaya3141 (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 20:09   #196

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 654
Standard

Citat:
Så jävla vidrigt att king sir kir föll till 4.40x
Ug har fått goda tips om vad som försigår, istället kommer en "granskning" som drar hästvänner i smutsen, hej och hå
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 20:51   #197

Sharp$: 1293
Standard

hur nära var seedorf diskning i starten?? hade en dd på 10-7 30 kronor
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 21:09   #198

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5431
Standard

Han var nog ganska nära diskning

Men i starten skall galoppen vara 150 meter innan man blir diskad, han travade ju en bit efter start, i vart fall en kort bit, vilket innebär att han kanske kan galoppera till kurvan börjar, kanske tom en liten bit in i kurvan.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 23:09   #199
Gus

Guss avatar

Standard

Citat:
Det är inget nytt att folk inte har ett dugg koll på hästarna. Hade Goop tränat Reorder och Linda Hedström Joe Martini hade Joe varit långt under 10 % idag och Reorder varit över 70 % ikväll!
Gott Andy - Ger dig rätt denna gång i sak. Cred !
Däremot ditt sätt att nedvärdera människors förhandstänk får du inte ett ett rätt för.

Först en fråga - hur gick det för hästen du förordade ?
Galopp Föga förutsägbart ?
Koll ? Svårt att dra den slutsatsen ?

Sen ber jag dig att läsa hela mina inlägg. Sade jag gillade hästen men förordade gardering. Fick faktiskt med Crebashästen i loppet, utan att få några jättepenningsmässiga framgångar.

Sticker fortfarande ut hakan och säger att Joe Martini kommer att hävda sig
i V75 framöver. Minst i silver våren 2017 !

Time will tell ........
Gammal 2015-12-19, 23:27   #200

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Gott Andy - Ger dig rätt denna gång i sak. Cred !
Däremot ditt sätt att nedvärdera människors förhandstänk får du inte ett ett rätt för.

Först en fråga - hur gick det för hästen du förordade ?
Galopp Föga förutsägbart ?
Koll ? Svårt att dra den slutsatsen ?

Sen ber jag dig att läsa hela mina inlägg. Sade jag gillade hästen men förordade gardering. Fick faktiskt med Crebashästen i loppet, utan att få några jättepenningsmässiga framgångar.

Sticker fortfarande ut hakan och säger att Joe Martini kommer att hävda sig
i V75 framöver. Minst i silver våren 2017 !

Time will tell ........
Fick springa i 1.20 tempo stora delar av loppet. Torskar trots extremt blufflopp. En lus och givetvis helt överstreckad till över 45 % vilken den stod i när vi diskuterade. Bara på kusken den skulle ha vinstchans, och trots att Goop gjorde precis allt han kunde var det inte ens nära.

Mitt tips var uselt i efterhand såklart, trodde de fått ordning på Going-sonen efter ett bra kval men icke. Lätt att förutspå men där har jag en svaghet, lirar allt för ofta kapacitetsmässigt mycket bra hästar men som ofta tar till galopp.

Mitt inlägg var inte riktat mot dig utan mot allmänheten. Du tyckte ju som jag, att den nog skulle torska idag. Varför tar du illa upp, eller är det jag som missförstår dig?

Kan dock aldrig hålla med dig om att detta blir en V75-häst. Totalt slut idag trots allt serverat. Skrapar ihop några hundratusen på V64 och V5-omgångar på Färjestad, Örebro osv och är femma-sexa i något enstaka V75-lopp innan karriären är förbi.
Gammal 2015-12-20, 17:41   #201

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jäklar vilken stenkoll ni har på hur bra hästar kommer bli, silverhäst dit och max några hundratusen dit. Den spåkulan hade man velat låna, måste vara guld värt att veta exakt hur långt hästar som gjort fyra, fem starter kommer gå.

Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 19:14   #202

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jäklar vilken stenkoll ni har på hur bra hästar kommer bli, silverhäst dit och max några hundratusen dit. Den spåkulan hade man velat låna, måste vara guld värt att veta exakt hur långt hästar som gjort fyra, fem starter kommer gå.

Vilken av spåkulorna?

Lite onödigt att spekulera i kan jag hålla med om, det vi är ute efter är att bedöma vinstchanserna i det aktuella loppet sen kan mycket hända på sikt. Det går ju naturligtvis inte att säga speciellt säkert, då skulle miljonhästarna som säljs på unghästauktionerna alltid ge avkastning men så är ju inte fallet (inte enbart pga skador utan även ofta för att de inte duger helt enkelt).

Svara

td